Wij ook. Na ontbijt op pad, iets uit het boekje 'doen of zien ' met koffie en/of lunch daar, op de terugweg langs een supertje of strandje. Eind vd dag wijntje zwemmen relaxen tukje en dan op zoek naar avondeten.quote:Op zondag 17 mei 2020 16:54 schreef AnneX het volgende:
Vakanties: ik lees me in, er liggen nog 2 boekjes over Lisboa uit de bieb.
En mn.X wil niks missen, voorbereiden zelden.
Dan zegt hij, dat hij het wel in het vliegtuig leest en vervolgens aan de raamkant oh en ah doet.
Compromis: voor 12 uur op pad, iets ondernemen (wat ik heb uitgezocht) en einde middag terug voor zwembad, schaduw, boekje lezen en niks doen.
Meestal lukt het.![]()
Wow!!quote:Op zondag 17 mei 2020 17:02 schreef PdeHoog het volgende:
Vandaag laatste dingetjes geklust in huis. Nu nog een beetje leeghalen en dan is het verkoopklaar vind ik. Het is de afgelopen 17 jaar nog nooit zo opgeruimd geweest![]()
40 vuilniszakken in de container plus een doos / krat of 6-8 spul voor de kringloop plus nog een berg op marktplaats
Niet echtquote:Op zondag 17 mei 2020 17:09 schreef Blues het volgende:
[..]
Wow!!
Nooit zin gehad in tussendoor opruimen zeker![]()
Aso echt. Wat een nare ervaring voor de jongetjes (en jullie)quote:Op zondag 17 mei 2020 17:12 schreef Jagärtrut het volgende:
oh jongens, wij waren net in het bos. A) superdruk. B), stomme italianen met een loslopende hond. Die at zo het koekje uit de hand van mijn oudste, en probeerde een stok uit zn andere hand te pakken. Hond ongeveer net zo groot als m'n oudste, dus die was redelijk in paniek. Baas had hem eindelijk zo ver dat hij mee kwam (nog steeds niet aan de lijn), waren ze 100 meter verder, draait die hond zich om, en komt in een rotvaart op ons af. Oudste helemaal in paniek schreeuwend, jongste in tranen. Hond blijft om oudste heen draaien (die ik ondertussen op m'n armen had), en de baas krijgt de hond niet te pakken. Baas verontschuldigt zich niet, maar zegt 'ja, het is een hond, hij wou de tak hebben'. Ja, als je je hond niet onder controle hebt dan moet je hem niet los laten lopen. Dat wou hij niet begrijpen...
Ik ben een beetje bang voor een honden trauma nu. We hebben er maar een avontuur van gemaakt, hopelijk land dat. 2 minuten daarna viel jongste ook nog een tand door de lip met heeeeel veel bloed, het was wel een uitje....
Wij zouden eigenlijk vandaag vertrokken zijn, voor onze 3 weken Italië, Kroatië en Slovenië. Wel jammer. Nu werken we maar gewoon door. M'n vriend heeft de komende maanden gewoon elke week een dag vrij genomen. Weken vrij thuiszitten is het ook niet helemaal.quote:Op zondag 17 mei 2020 17:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wij zouden vorige maand onze eerste vakantie a la golfer en Blues gaan doen. Maar ja.
Wat een leuke vorm zoquote:
Mijn man en schoonvader ook. Die hdden vandaag vertrokken voor een rondreis in Frankrijk.quote:Op zondag 17 mei 2020 19:14 schreef borisz het volgende:
Ik zou waarschijnlijk nu ergens in Duitsland zijn....
Na Dortmund als stop 1 had ik nog schema gemaakt.
Ziet er zeer goed uit!quote:
Wie of wat is die noodhulp?quote:Op zondag 17 mei 2020 20:52 schreef sigme het volgende:
Mijn moeder (70+) woont in een bejaardenbuurtje en heeft een buurvrouw waar ze bevriend mee is geraakt. De buurvrouw heeft niet-aangeboren hersenletsel, suikerziekte (t1) en heupen die makkelijk uit en heel moeilijk (lees: operatief) weer in de kom willen.
Buurvrouw was afgelopen nacht gevallen. Gelukkig heeft ze zo'n alarmknop om haar nek. Alarmdienst kwam, constateerde ongeluk,belt ambulance en dochter, dochter belt mijn moeder, mijn moeder naar buurvrouw. Mijn moeder vindt kermende buurvriendin onder tafel. Noodhulp wil kermend vrouwtje niet aanraken of dekentje of kussentje geven want corona. Noodhulp wil mijn geknielde moeder (slecht ter been) niet helpen opstaan want corona.
Gelukkig is er geen enkel risico genomen. Pfew!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
quote:Op zondag 17 mei 2020 20:59 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Wie of wat is die noodhulp?
Als ze verbonden is aan een alarmcentrale zou ze gewoon beschermingsmiddelen moeten hebben. En volgens mij is de aanvoer daarvan nu best op orde.
Sowieso: als je zo bang bent is noodhulp misschien niet de beste werkplek nu. Vooral voor degenen die noodhulp vragen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geen idee, van die noodhulp, behalve dat het dus de eerste ter plaatste is (per definitie) en een inschatting moet maken van de situatie en benodigd vervolg.
Overigens bleek vanmiddag (goddank) dat er geen heup uit de kom was en buurvrouw dus over een paar dagen weer naar huis mag. Ander was het operatie & verpleeghuis geworden, en dat zou echt heel erg zijn.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Wat een verhaalquote:Op zondag 17 mei 2020 20:52 schreef sigme het volgende:
Mijn moeder (70+) woont in een bejaardenbuurtje en heeft een buurvrouw waar ze bevriend mee is geraakt. De buurvrouw heeft niet-aangeboren hersenletsel, suikerziekte (t1) en heupen die makkelijk uit en heel moeilijk (lees: operatief) weer in de kom willen.
Buurvrouw was afgelopen nacht gevallen. Gelukkig heeft ze zo'n alarmknop om haar nek. Alarmdienst kwam, constateerde ongeluk,belt ambulance en dochter, dochter belt mijn moeder, mijn moeder naar buurvrouw. Mijn moeder vindt kermende buurvriendin onder tafel. Noodhulp wil kermend vrouwtje niet aanraken of dekentje of kussentje geven want corona. Noodhulp wil mijn geknielde moeder (slecht ter been) niet helpen opstaan want corona.
Gelukkig is er geen enkel risico genomen. Pfew!
15 juni schijnen de grenzen weer volledig op te gaan en mag toerisme ook.quote:Op zondag 17 mei 2020 19:14 schreef borisz het volgende:
Ik zou waarschijnlijk nu ergens in Duitsland zijn....
Na Dortmund als stop 1 had ik nog geen schema gemaakt.
Goed nieuws voor de buufquote:Op zondag 17 mei 2020 21:17 schreef sigme het volgende:
[..]
Geen idee, van die noodhulp, behalve dat het dus de eerste ter plaatste is (per definitie) en een inschatting moet maken van de situatie en benodigd vervolg.
Overigens bleek vanmiddag (goddank) dat er geen heup uit de kom was en buurvrouw dus over een paar dagen weer naar huis mag. Ander was het operatie & verpleeghuis geworden, en dat zou echt heel erg zijn.
quote:Op zondag 17 mei 2020 21:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mensen! Onze buurjongen komt vanaf deze week onkruid wieden voor 2,50 per uur![]()
Dit gaat ons zo veel helpen
Dankzij jou heb ik die film nu eens opgezocht op imdb. Ik vond 'm destijds hilarisch.quote:
Nooit van gehoordquote:Op zondag 17 mei 2020 21:53 schreef sigme het volgende:
[..]
Dankzij jou heb ik die film nu eens opgezocht op imdb. Ik vond 'm destijds hilarisch.
Ik heb eind juni vrijquote:Op zondag 17 mei 2020 21:25 schreef derLudolf het volgende:
[..]
15 juni schijnen de grenzen weer volledig op te gaan en mag toerisme ook.
Maar ja, moet je wel willen.
Oh, wat reuze verstandig van je!quote:Op zondag 17 mei 2020 21:50 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat ellende met vallende buurvrouwen hier. Met het verhaal van Blues in gedachten heb ik vanmiddag toen ik iets Uit de keukenkast moest pakken een opstapkrukje gepakt voordat op De stoel klauterde (te lui om het trapje te pakken)
Dat platte ding? Da’s een planchaquote:Op zondag 17 mei 2020 22:29 schreef cherrycoke het volgende:
wat is de benaming voor de grill slee? ding dat Gordon gebruikt
als ik daarop zoek krijg ik niet wat ik zou willenquote:
Google even op plancha creuset les forgeesquote:Op zondag 17 mei 2020 22:55 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
als ik daarop zoek krijg ik niet wat ik zou willen
https://www.amazon.nl/LE-(...)KYNE58S7SA0T6YA&th=1quote:Op zondag 17 mei 2020 22:59 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Google even op plancha creuset les forgees
Dat lijkt heel erg op wat hij gebruikt (ding staat hier ook)
Maar dan heb je ook wat, ik gebruik m regelmatig, vlees, groenten, aardappels, ideaalquote:Op zondag 17 mei 2020 23:00 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
https://www.amazon.nl/LE-(...)KYNE58S7SA0T6YA&th=1
pfoe 100 euro![]()
Dan is ie vast nog niet zo oud?quote:Op zondag 17 mei 2020 21:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mensen! Onze buurjongen komt vanaf deze week onkruid wieden voor 2,50 per uur![]()
Dit gaat ons zo veel helpen
Kinderarbeid, jeweetz. Wat jij vroeger vast ook gedaan hebt.quote:
Joah, maar ¤2,50/u is wel heel lang geledenquote:Op zondag 17 mei 2020 23:39 schreef golfer het volgende:
[..]
Kinderarbeid, jeweetz. Wat jij vroeger vast ook gedaan hebt.
Hier ook! Al weet ik niet of wij de 16 of 18 cm uitvoering hebben.. Ik vind hem eigenlijk vooral NET te klein..quote:Op zondag 17 mei 2020 22:59 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Google even op plancha creuset les forgees
Dat lijkt heel erg op wat hij gebruikt (ding staat hier ook)
Ik heb een 38cm uitvoeringquote:Op zondag 17 mei 2020 23:42 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Hier ook! Al weet ik niet of wij de 16 of 18 cm uitvoering hebben.. Ik vind hem eigenlijk vooral NET te klein..
quote:
Krea? Ben jij dat?quote:Op zondag 17 mei 2020 23:46 schreef derLudolf het volgende:
Oh wacht, dit ging over pannen. Laat maar.
Vlees, groenten, aardappelschijfjes, diverse mogelijkheden. Omelet is ook mogelijk maar da’s wat raar vind ik zelf. Zoek maar eens op plancha recepten.quote:Op zondag 17 mei 2020 23:49 schreef fietsie het volgende:
Ik heb laatst zo’n plaat met twee grepen eraan gekregen die over twee gaspitten heen zou moeten als bakplaat... heb er nog geen goede use case voor gevonden....
Ik heb er een van 34 cm, prima formaat voor 2 personen, kan me voorstellen dat 14-16 echt te klein isquote:Op zondag 17 mei 2020 23:42 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Hier ook! Al weet ik niet of wij de 16 of 18 cm uitvoering hebben.. Ik vind hem eigenlijk vooral NET te klein..
Zo’n platte, dus zonder die ribbels? Daar bakte ik zelfgemaakte naan op.quote:Op zondag 17 mei 2020 23:49 schreef fietsie het volgende:
Ik heb laatst zo’n plaat met twee grepen eraan gekregen die over twee gaspitten heen zou moeten als bakplaat... heb er nog geen goede use case voor gevonden....
Oh echt he. Wat kunnen die krijsen. In ons vorige huis hadden we een paar.quote:Op maandag 18 mei 2020 07:41 schreef Blues het volgende:
Leuk hoor. Natuur in je tuin.
Een boom.
Met vogels.
Maar dat nest met Eksters is echtWát een teringherrie maken die beesten zeg
Ja, dat is mijn default.quote:Op maandag 18 mei 2020 07:42 schreef Blues het volgende:
[..]
Heb je zon?
Mooie wandeling en het dan maar eens per uur bekijken
Hier moet je reserveren.. via de telefoon .quote:Op maandag 18 mei 2020 07:59 schreef Isabeau het volgende:
We hadden jarenlang een n est eksters voor ons huisEn plots niet meer
![]()
Sportieve reserveerders hier, zie ik alZwembad kan niet, want alleen voor abonnementhouders bestaat de mogelijkheid te reserveren. Helaas. Ik ging nog wel regelmatig tussen de middag zwemmen, want dan was het 1 euro en dan was een abonnement vele malen duurder als ik dat zou aanschaffen.
Tof!quote:Op maandag 18 mei 2020 08:23 schreef Candaasje het volgende:
Dit is toch ook wel heel gaaf, in plaats van eksters:
Jaquote:Op maandag 18 mei 2020 08:23 schreef Candaasje het volgende:
Dit is toch ook wel heel gaaf, in plaats van eksters:
En zo iemand krijgt een controlerende functie in dit land. Echt top.quote:Op maandag 18 mei 2020 09:40 schreef Isabeau het volgende:
Die uilen raken zo wel heel erg gewend aan mensen, is dat geen probleem? Niet alle mensen zijn lieve dierenliefhebbers die alleen willen observeren.
Ik mocht vanmorgen weer fijn eerste klas. Daar zit toch niemand, behalve de conducteur. En die hoorde ik een gesprek voeren. Hoe achterlijk hij alle maatregelen vond, dat alles gewoon weer open moest, dat het gewoon een stevige griep was, dat alleen bejaarden dood gingen en alle andere dooddoeners werden uit de kast getrokken. Nou ja, nog net niet over het 5G netwerk, evil Bill Gates en dat het virus in een lab is gemaakt. Dus het viel nog mee. Maar toch geruststellend dat de conducteur van je trein het allemaal enorme bullshit vindt.
edit: dooddoener is geloof ik niet het juiste stijlfiguur, maar weet even niet welke wel van toepassing is. @:lienekien![]()
Bron?quote:Op zondag 17 mei 2020 21:25 schreef derLudolf het volgende:
[..]
15 juni schijnen de grenzen weer volledig op te gaan en mag toerisme ook.
Maar ja, moet je wel willen.
Dat krijg je als je met La Creuset komt, een simpelere grillpan doet het ook prima. Die heeft Tefal genoeg voor een fractie van de prijs.quote:Op zondag 17 mei 2020 23:00 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
https://www.amazon.nl/LE-(...)KYNE58S7SA0T6YA&th=1
pfoe 100 euro![]()
Sterkte, ik krijg ook altijd weinig kracht van zulke debiele onproductieve pietluttigheden.quote:Op maandag 18 mei 2020 10:18 schreef Jagärtrut het volgende:
Wij hebben zometeen digitale kick-off van het reorganisatieproject binnen mijn unit. Geen ontslagen maar nieuwe functies en indeling in nieuwe teams. 2 consultants vol blije woorden en catch-prhases die het gaan begeleiden. Donderdag kregen we al een aantal powerpointslides aangeleverd waar we dan vrijdag 1 vraag op moesten insturen. Vandaag bijeenkomsten, digitaal. Daarna moeten we als team een filmpje maken waar we onze werkwijze aan de andere teams voorstellen. Echt, ik word zo recalcitrant van dit soort dingen...
Komop zeg, we hebben al een hoge werkdruk, veel van ons moeten werken met kinderen combineren en dan ook nog dit erbovenop. Het filmpje moet ook nog voor donderdag klaar zijn...
Wat eh....schools?quote:Op maandag 18 mei 2020 10:18 schreef Jagärtrut het volgende:
Wij hebben zometeen digitale kick-off van het reorganisatieproject binnen mijn unit. Geen ontslagen maar nieuwe functies en indeling in nieuwe teams. 2 consultants vol blije woorden en catch-prhases die het gaan begeleiden. Donderdag kregen we al een aantal powerpointslides aangeleverd waar we dan vrijdag 1 vraag op moesten insturen. Vandaag bijeenkomsten, digitaal. Daarna moeten we als team een filmpje maken waar we onze werkwijze aan de andere teams voorstellen. Echt, ik word zo recalcitrant van dit soort dingen...
Komop zeg, we hebben al een hoge werkdruk, veel van ons moeten werken met kinderen combineren en dan ook nog dit erbovenop. Het filmpje moet ook nog voor donderdag klaar zijn...
Ik vind ‘dooddoener’ wel goed, eigenlijk. Bij gebrek aan een betere term die alles omvat, zou ‘dom’ ook nog wel kunnen.quote:Op maandag 18 mei 2020 09:40 schreef Isabeau het volgende:
Die uilen raken zo wel heel erg gewend aan mensen, is dat geen probleem? Niet alle mensen zijn lieve dierenliefhebbers die alleen willen observeren.
Ik mocht vanmorgen weer fijn eerste klas. Daar zit toch niemand, behalve de conducteur. En die hoorde ik een gesprek voeren. Hoe achterlijk hij alle maatregelen vond, dat alles gewoon weer open moest, dat het gewoon een stevige griep was, dat alleen bejaarden dood gingen en alle andere dooddoeners werden uit de kast getrokken. Nou ja, nog net niet over het 5G netwerk, evil Bill Gates en dat het virus in een lab is gemaakt. Dus het viel nog mee. Maar toch geruststellend dat de conducteur van je trein het allemaal enorme bullshit vindt.
edit: dooddoener is geloof ik niet het juiste stijlfiguur, maar weet even niet welke wel van toepassing is. @:lienekien![]()
quote:Op maandag 18 mei 2020 10:44 schreef Lienekien het volgende:
Ik vind ‘dooddoener’ wel goed, eigenlijk. Bij gebrek aan een betere term die alles omvat, zou ‘dom’ ook nog wel kunnen.
Extra Heavy Volume Mascara?quote:Op maandag 18 mei 2020 10:59 schreef Barreltje het volgende:
Enndan pak je je mascara van de wastafel.. schiet het in je rug..![]()
HOEDAN????
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |