abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193316654
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 09:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik voorspel dat bij populaire cafe's en drukke gebieden een hoop gedoe gaat ontstaan bij de terrassen. Mensen die gaan azen op een plekje en nog voordat vertrekkende gasten afgerekend hebben al proberen die vrijgekomen plek weer ingenomen hebben.
Je fantasie slaat een beetje op hol.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_193316688
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 09:36 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Deze post onthoud ik even voor begin juno.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_193316745
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 09:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Deze post onthoud ik even voor begin juno.
Ja ik wacht nog op alle onthouden posts van paaspiek tot hornbachpiek dus dit kan er wel bij.
In Southern Sun
pi_193316761
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 09:41 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ja ik wacht nog op alle onthouden posts van paaspiek tot hornbachpiek dus dit kan er wel bij.
Die beweringen zijn in elk geval niet van mij.
pi_193316763
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 09:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Die beweringen zijn in elk geval niet van mij.
Zeg ik dat?
In Southern Sun
pi_193316779
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 09:43 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Zeg ik dat?
Nee, je impliceerde dat.
pi_193316786
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 09:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Nee, je impliceerde dat.
Met geen enkele letter impliceer ik dat. Je sluit gewoon aan in de rij, niks meer en niks minder.
In Southern Sun
pi_193316832
quote:

[..]

Ik voorspel dat bij populaire cafe's en drukke gebieden een hoop gedoe gaat ontstaan bij de terrassen. Mensen die gaan azen op een plekje en nog voordat vertrekkende gasten afgerekend hebben al proberen die vrijgekomen plek weer ingenomen hebben.
Ik denk dat die plekken uitsluitend op reservering zullen zijn.

Hier in de stad zijn al cafés die op reservering open gaan en waar je per uur betalen gaat. 9 euro per uur, inclusief 3 consumpties.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_193316941
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 08:17 schreef RTR het volgende:

[..]

Het is ook gelul. Het is zonder personeel.
Maar dat was niet bekend op 15 mei, dat is pas later meegedeeld.
pi_193316960
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 09:48 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ik denk dat die plekken uitsluitend op reservering zullen zijn.

Hier in de stad zijn al cafés die op reservering open gaan en waar je per uur betalen gaat. 9 euro per uur, inclusief 3 consumpties.
Een aantal cafe's zullen inderdaad ook de terrassen alleen vullen met gasten die betaald gereserveerd hebben. Maar om dat te regelen moet je heel wat regels instellen. Van gasten die komen dineren kan je veel makkelijker inschatten hoeveel tijd ze nodig hebben, maar terrassen worden op veel meer verschillende manieren gebruikt. Sommige mensen nemen 1 drankje en zijn binnen 10 minuten al weer weg terwijl andere uren blijven zitten en uitgebreid borrellen.

Er zullen wel regels komen dat je een toeslag betaald per kwartier dat je er zit of een verplicht aantal consumpties per uur ofzo. Elk cafe zal dat op een andere manier invullen en zo hun terras rendabel houden.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 09:57:11 #161
187702 RTR
Olbie
pi_193316972
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 09:55 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Maar dat was niet bekend op 15 mei, dat is pas later meegedeeld.
Tis toch ook te belachelijk voor woorden.
Op zondag 31 mei 2020 20:55 schreef Scuidward het volgende: Als je niet te dissen bent dan ben je niet bestaand.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 10:00:12 #162
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_193317015
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 08:12 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Het is even wennen, maar dit is voorlopig wel de realiteit. Tenzij je liever hebt dat de horeca nog een tijd dichtblijft, maar dat lijkt me neit gezien je reactie.
Dat snap ik wel, het gaat me ook niet perse om de horeca. Maar deze termen impliceren voor mij dat ze niet van tijdelijke aard zijn. Daar moeten we mee stoppen.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_193317050
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 09:57 schreef RTR het volgende:

[..]

Tis toch ook te belachelijk voor woorden.
Het was eerst met personeel, maar omdat dat moeilijk uitvoerbaar was is dat zonder personeel geworden.
Dat is bekend gemaakt op de laatste persconferentie, toen definitief werd bekend gemaakt welke versoepelingen er komen.
pi_193317238
ik heb me de afgelopen maanden niet op de wandelpaden en fietspaden begeven om wielrenners en hardlopers de ruimte te geven, dus ik verwacht ook dat coladrinkers en fantalurkers vanaf 1 juni gewoon van het terras wegblijven om echte bierdrinkers de ruimte te geven.
pi_193317270
quote:

[..]

deze taferelen had je in utrecht sowieso al bij een paar straaltjes zon...
pi_193318789
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 09:24 schreef Wantie het volgende:

[..]

Weken vooruit plannen?
Het is maar net waar je heen wilt en veel terrassen zijn zonder reservering.
Ik doelde eigenlijk op restaurants, de gelegenheden die graag bezoek zijn altijd al druk dus ik gok dat ik nu echt ruim van tevoren moet reserveren.
pi_193319078
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 11:55 schreef Brybry het volgende:

[..]

Ik doelde eigenlijk op restaurants, de gelegenheden die graag bezoek zijn altijd al druk dus ik gok dat ik nu echt ruim van tevoren moet reserveren.
Ja, dat is lastig.
Misschien je horizon verbreden en andere restaurants opzoeken.
Wat dieper de provincie induiken, etc...
pi_193319166
Hoe denken we hier over?

https://nos.nl/l/2335056

Als dit het minder hectisch maakt met mensen die gaan lopen duwen/ruziën voor een plekje ben ik hier wel voorstander van.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_193319320
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 12:24 schreef Jor_Dii het volgende:
Hoe denken we hier over?

Als dit het minder hectisch maakt met mensen die gaan lopen duwen/ruziën voor een plekje ben ik hier wel voorstander van.
Ik wil graag een paar Euro reserveringskosten betalen als dat betekent dat de coronaregels goed nageleefd worden. Zomaar een terrasje pakken in de binnenstad ga ik voorlopig niet doen. Geen zin in de stress die ik verwacht dat daar bij komt kijken.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 12:45:38 #170
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_193319409
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 12:16 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ja, dat is lastig.
Misschien je horizon verbreden en andere restaurants opzoeken.
Wat dieper de provincie induiken, etc...
Ben afgelopen weekend ruim 100 kilometer naar het oosten van het land gereden om daar in een hotel te overnachten en te dineren met 1,5 meter afstand (max. 8 tafels/16 personen in het restaurant). Ook een beetje als test voor onszelf om te ervaren hoe een restaurantbezoek straks ongeveer gaat worden en of we dat nog wel interessant vinden.

De eerste 5 minuten waren wat vreemd met een uitleg van de spelregels. Ook het serveren van het eerste gerecht was wat apart, want die worden op afstand neergezet, waarna het een soort van zelfbediening wordt.
Maar daarna wende dat vrij snel en hebben we een prima avond gehad.

Of het straks met 30/100 personen ook zo relaxed zal zijn met max. 4 personen aan een tafel en wat soepelere regels (geen handschoenen meer bij bediening, serveren weer op de oude manier) weet ik niet. Die ervaring gaan we eind juni of zo wel weer opdoen...
  dinsdag 26 mei 2020 @ 13:16:18 #171
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_193319814
quote:
99s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 15:39 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Precies de reden dat per 1 juli de horeca weer op slot gaat.
Eigens schuld van de terras-ratten
Er gaat niets meer op slot, dat kunnen we ons niet meer veroorloven. En sowieso weet je niet of het wel invloed gaat hebben, er zijn al zoveel pieken verspeld als het weer iets drukker werd en die zijn allemaal uitgebleven.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  dinsdag 26 mei 2020 @ 13:47:14 #172
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_193320285
Gaat ook niet gebeuren. Inmiddels gaan alle vakantielanden weer open om maar wat te kunnen redden wat er te redden valt dit jaar.

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 13:16 schreef AQuila360 het volgende:

er zijn al zoveel pieken verspeld als het weer iets drukker werd en die zijn allemaal uitgebleven.
Ik heb het vaker gezegd; een ' tweede golf' voorspellen is makkelijk. Als deze niet komt neemt niemand je de uitspraak kwalijk want iedereen is happy dat ie niet gekomen is. Zeg je dat die niet komt en hij komt wel ben je de lul.

Daarom zijn er zoveel doemdenkers.
pi_193321330
quote:
19s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 13:47 schreef Gunner het volgende:
Gaat ook niet gebeuren. Inmiddels gaan alle vakantielanden weer open om maar wat te kunnen redden wat er te redden valt dit jaar.
[..]

Redden wat er te redden valt is wat anders dan dat het daadwerkelijk verstandig zal zijn om mensen (met name binnen) weer toe te laten tot je horecazaken. Nu is dat in zuidelijke vakantielanden in de komende periode toch al veelal buiten gesitueerd, maar zeker omdat er nu ook veel mensen kiezen voor een vakantie dichter bij huis (Benelux, Duitsland), zullen er ook veel mensen binnen gaan eten/drinken. Het is afwachten hoe dat zal gaan verlopen.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 15:17:06 #174
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_193321756
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 14:50 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Redden wat er te redden valt is wat anders dan dat het daadwerkelijk verstandig zal zijn om mensen (met name binnen) weer toe te laten tot je horecazaken.
Ja dat is ook zo maar uiteindelijk komt het wel aan op economische motieven. Een land als Spanje is gewoon voor een best wel groot deel afhankelijk van toerisme.

Een groot resort op zo'n eiland neemt dagelijks 5000 eieren af van lokale boeren.
pi_193321787
quote:
19s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 15:17 schreef Gunner het volgende:

[..]

Ja dat is ook zo maar uiteindelijk komt het wel aan op economische motieven.
Zolang dat goed blijft gaan zal er niks aan de hand zijn - vraag me wel sterk af wat er gebeurt mocht het onverhoopt wel mis gaan gedurende de komende twee maanden. Er wordt hier geroepen dat ze niet weer terug zullen gaan naar (tijdelijke) sluiting, maar wat moet je dan als blijkt dat er meer besmettingen komen door deze versoepelingen?
  dinsdag 26 mei 2020 @ 16:30:56 #176
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193322801
quote:
19s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 10:00 schreef Gunner het volgende:

[..]

Dat snap ik wel, het gaat me ook niet perse om de horeca. Maar deze termen impliceren voor mij dat ze niet van tijdelijke aard zijn. Daar moeten we mee stoppen.
Dat zal er maar net vanaf hangen of en wanneer we een vaccin gaan vinden.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_193322893
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 09:36 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Wat is daar fantasie aan. Dat gebeurde ook al zonder corona.
pi_193322907
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 15:18 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Zolang dat goed blijft gaan zal er niks aan de hand zijn - vraag me wel sterk af wat er gebeurt mocht het onverhoopt wel mis gaan gedurende de komende twee maanden. Er wordt hier geroepen dat ze niet weer terug zullen gaan naar (tijdelijke) sluiting, maar wat moet je dan als blijkt dat er meer besmettingen komen door deze versoepelingen?
Ligt er toch helemaal aan wat het gevolg is van extra besmettingen?
Vergeet die curve niet.....
Als alle millennials ziek worden naar niemand komt op de IC dan boeit dat niet
pi_193322973
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 16:38 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Ligt er toch helemaal aan wat het gevolg is van extra besmettingen?
Vergeet die curve niet.....
Als alle millennials ziek worden naar niemand komt op de IC dan boeit dat niet
Klopt, maar de openstellingen zijn niet leeftijd gebonden dus er is ook een kans dat de risicogroepen weer meer besmet zullen worden (direct of indirect).
pi_193322990
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 16:37 schreef Mar_an het volgende:

[..]

Wat is daar fantasie aan. Dat gebeurde ook al zonder corona.
Nee joh. Niet zo overdrijven met z'n allen.
In Southern Sun
pi_193323060
Deze zag ik overigens voorbij komen uit Duitsland via Twitter:

Als ze dat gaan hanteren kunnen ze helemaal de **** krijgen wmb.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 16:50:27 #182
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_193323084
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 16:48 schreef Jor_Dii het volgende:

[ afbeelding ]

Niemand die je verplicht...
pi_193323092
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 16:50 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Niemand die je verplicht...
Gelukkig inderdaad - maar dit zijn wel absurde manieren om geld binnen te harken bovenop de mogelijkheid dat prijzen wellicht wel (fors) gaan stijgen.
pi_193323103
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 16:41 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Klopt, maar de openstellingen zijn niet leeftijd gebonden dus er is ook een kans dat de risicogroepen weer meer besmet zullen worden (direct of indirect).
Die risicogroepen moeten dus niet zo dom zijn om millennials te huggen
pi_193323123
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 16:53 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Die risicogroepen moeten dus niet zo dom zijn om millennials te huggen
Want corona is alleen overdraagbaar door een knuffel?
pi_193323149
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 16:56 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Want corona is alleen overdraagbaar door een knuffel?
Neem niet alles zo letterlijk joh.
Ze moeten ook niet hand geven, tongzoenen, zingen in afgesloten ruimte, op minder dan 1.5 meter afstand lange gesprekken voeren etc etc
pi_193323196
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 16:58 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Neem niet alles zo letterlijk joh.
Ze moeten ook niet hand geven, tongzoenen, zingen in afgesloten ruimte, op minder dan 1.5 meter afstand lange gesprekken voeren etc etc
Je vergeet de belangrijkste: voor lange tijd in een afgesloten ruimte zoals restaurant of bios samen zijn waarbij mensen kuchen en niezen is in potentie een bron voor besmettingen.
pi_193323202
Zin in juni, lekker fitties kijken bij het terras _O_
pi_193323252
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 17:03 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Je vergeet de belangrijkste: voor lange tijd in een afgesloten ruimte zoals restaurant of bios samen zijn waarbij mensen kuchen en niezen is in potentie een bron voor besmettingen.
Ik schreef etc etc. Autistisch spectrum soms?
Als je een risicopatient bent moet je dus ook niet naar een restaurant gaan, lijkt mij nogal wiedes als deze groep nauwelijks naar de super gaat en ook niet op locatie wil werken
  dinsdag 26 mei 2020 @ 17:08:02 #190
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_193323262
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 16:51 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Gelukkig inderdaad - maar dit zijn wel absurde manieren om geld binnen te harken bovenop de mogelijkheid dat prijzen wellicht wel (fors) gaan stijgen.
Hé, de horeca is nooit echt goedkoop geweest en het is geen liefdewerk, oud papier, maar een simpele kosten/baten analyse.

Nu de toko volgende week weer open mag voor een beperkt aantal personen en de kosten al bijna 3 maanden doorlopen zonder inkomsten denk ik niet dat men de kans onbenut laat om zoveel mogelijk verloren omzet in te halen. Dat sommige mensen dan afhaken boeit niet, dat compenseren degene die de zaak willen bezoeken wel...

En misschien is het net als met nieuwe haring, die is in het begin van het seizoen meestal ook wat duurder... :P
  dinsdag 26 mei 2020 @ 17:16:37 #191
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193323340
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 10:16 schreef Nielsch het volgende:
ik heb me de afgelopen maanden niet op de wandelpaden en fietspaden begeven om wielrenners en hardlopers de ruimte te geven, dus ik verwacht ook dat coladrinkers en fantalurkers vanaf 1 juni gewoon van het terras wegblijven om echte bierdrinkers de ruimte te geven.
Dit sowieso, tevens is het alleen nog maar toegestaan om speciaal bier te bestellen en dit ten alle tijde te laten vergezellen door een bruine fruitschaal.

Dit is overigens wel hoe ik mijn lokale kroeg wil gaan steunen ;)
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  dinsdag 26 mei 2020 @ 17:16:52 #192
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193323343
quote:

[..]

Ze zullen toch een manier moeten zoeken om een nieuw verdienmodel op te zetten.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_193323407
quote:

[..]

Tja, met de nieuwe 1,5 meter terrassen met standaard te weinig plaatsen moet voor iedere zitplaats een bepaald bedrag per uur opgehaald worden om rendabel te zijn.
Dat kan je doen door je bierprijzen 2x zo hoog te maken. Door een tijdslimiet in te stellen dat gasten een tafeltje mogen bezetten. Door een verplicht aantal consumpties per uur in te stellen of zoals bij dit Duitse cafe je bezoekers elk uur een extra toeslag te laten betalen.

Maar hoe dan ook gaat er iets veranderen waardoor cafe's ook in de anderhalvemetersamenleving een bestaansrecht hebben.
Gewoon in je eigen tempo een pilsje voor slechts 2,5 Euro drinken zit er niet meer in.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 17:44:33 #194
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_193323672
De horecatent hier in de straat heeft de agenda al stampvol staan met reserveringen voor 1 juni. Dan kun je er vanuit gaan dat het terras ook makkelijk volloopt.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 18:00:15 #195
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_193323876
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 15:35 schreef BasEnAad het volgende:
Die 1,5 meter is niet meer vol te houden als je de horeca opent. Zeker niet na 3 biertjes. En het toezicht gaat heus niet overal met de liniaal langslopen. Iedereen is het ook een beetje zat en die regeltjes worden gauw vergeten.
Gewoon per café 1 handhaver met duimstok en wapenstok.
pi_193357267
quote:
Veel cafés blijven maandag gewoon dicht; ‘het is niet zinvol’
https://www.ad.nl/binnenl(...)iet-zinvol~a507102f/
  donderdag 28 mei 2020 @ 20:29:01 #197
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193358817
quote:
4s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 17:03 schreef Leonos het volgende:
Zin in juni, lekker fitties kijken bij het terras _O_
Genot _O_
pi_193359025
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 16:48 schreef Jor_Dii het volgende:

[ afbeelding ]

Schandalig inderdaad, maar 1 drankje nuttigen op het terras...
  donderdag 28 mei 2020 @ 20:49:59 #199
26568 AlwaysConnected
Alwaysconnected
pi_193359142
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 12:24 schreef Jor_Dii het volgende:
Hoe denken we hier over?

Dan haal ik wel een paar biertjes bij de supermarkt en bel maat op ga wel ergens buiten zitten , 100* goedkoper
pi_193359456
Heb al gereserveerd bij één van mijn favo plekjes in Utrecht, voor mijn huwelijksjubileum. Benieuwd hoe het er aan toe zal gaan.

En heb ook een uitnodiging voor een terrasdagje met een appgroep van me, dat wordt natuurlijk helemaal niks, met z'n tienen een terras willen zoeken, die sla ik dan wel even over. :')
-nee-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')