Dat zal er maar net vanaf hangen of en wanneer we een vaccin gaan vinden.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 10:00 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dat snap ik wel, het gaat me ook niet perse om de horeca. Maar deze termen impliceren voor mij dat ze niet van tijdelijke aard zijn. Daar moeten we mee stoppen.
Wat is daar fantasie aan. Dat gebeurde ook al zonder corona.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 09:36 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Je fantasie slaat een beetje op hol.
Ligt er toch helemaal aan wat het gevolg is van extra besmettingen?quote:Op dinsdag 26 mei 2020 15:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zolang dat goed blijft gaan zal er niks aan de hand zijn - vraag me wel sterk af wat er gebeurt mocht het onverhoopt wel mis gaan gedurende de komende twee maanden. Er wordt hier geroepen dat ze niet weer terug zullen gaan naar (tijdelijke) sluiting, maar wat moet je dan als blijkt dat er meer besmettingen komen door deze versoepelingen?
Klopt, maar de openstellingen zijn niet leeftijd gebonden dus er is ook een kans dat de risicogroepen weer meer besmet zullen worden (direct of indirect).quote:Op dinsdag 26 mei 2020 16:38 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Ligt er toch helemaal aan wat het gevolg is van extra besmettingen?
Vergeet die curve niet.....
Als alle millennials ziek worden naar niemand komt op de IC dan boeit dat niet
Nee joh. Niet zo overdrijven met z'n allen.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 16:37 schreef Mar_an het volgende:
[..]
Wat is daar fantasie aan. Dat gebeurde ook al zonder corona.
Niemand die je verplicht...quote:Op dinsdag 26 mei 2020 16:48 schreef Jor_Dii het volgende:
Deze zag ik overigens voorbij komen uit Duitsland via Twitter:
[ afbeelding ]
Als ze dat gaan hanteren kunnen ze helemaal de **** krijgen wmb.
Gelukkig inderdaad - maar dit zijn wel absurde manieren om geld binnen te harken bovenop de mogelijkheid dat prijzen wellicht wel (fors) gaan stijgen.quote:
Die risicogroepen moeten dus niet zo dom zijn om millennials te huggenquote:Op dinsdag 26 mei 2020 16:41 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Klopt, maar de openstellingen zijn niet leeftijd gebonden dus er is ook een kans dat de risicogroepen weer meer besmet zullen worden (direct of indirect).
Want corona is alleen overdraagbaar door een knuffel?quote:Op dinsdag 26 mei 2020 16:53 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Die risicogroepen moeten dus niet zo dom zijn om millennials te huggen
Neem niet alles zo letterlijk joh.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 16:56 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Want corona is alleen overdraagbaar door een knuffel?
Je vergeet de belangrijkste: voor lange tijd in een afgesloten ruimte zoals restaurant of bios samen zijn waarbij mensen kuchen en niezen is in potentie een bron voor besmettingen.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 16:58 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Neem niet alles zo letterlijk joh.
Ze moeten ook niet hand geven, tongzoenen, zingen in afgesloten ruimte, op minder dan 1.5 meter afstand lange gesprekken voeren etc etc
Ik schreef etc etc. Autistisch spectrum soms?quote:Op dinsdag 26 mei 2020 17:03 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Je vergeet de belangrijkste: voor lange tijd in een afgesloten ruimte zoals restaurant of bios samen zijn waarbij mensen kuchen en niezen is in potentie een bron voor besmettingen.
Hé, de horeca is nooit echt goedkoop geweest en het is geen liefdewerk, oud papier, maar een simpele kosten/baten analyse.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 16:51 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Gelukkig inderdaad - maar dit zijn wel absurde manieren om geld binnen te harken bovenop de mogelijkheid dat prijzen wellicht wel (fors) gaan stijgen.
Dit sowieso, tevens is het alleen nog maar toegestaan om speciaal bier te bestellen en dit ten alle tijde te laten vergezellen door een bruine fruitschaal.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 10:16 schreef Nielsch het volgende:
ik heb me de afgelopen maanden niet op de wandelpaden en fietspaden begeven om wielrenners en hardlopers de ruimte te geven, dus ik verwacht ook dat coladrinkers en fantalurkers vanaf 1 juni gewoon van het terras wegblijven om echte bierdrinkers de ruimte te geven.
Ze zullen toch een manier moeten zoeken om een nieuw verdienmodel op te zetten.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 16:51 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Gelukkig inderdaad - maar dit zijn wel absurde manieren om geld binnen te harken bovenop de mogelijkheid dat prijzen wellicht wel (fors) gaan stijgen.
Tja, met de nieuwe 1,5 meter terrassen met standaard te weinig plaatsen moet voor iedere zitplaats een bepaald bedrag per uur opgehaald worden om rendabel te zijn.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 16:51 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Gewoon per café 1 handhaver met duimstok en wapenstok.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 15:35 schreef BasEnAad het volgende:
Die 1,5 meter is niet meer vol te houden als je de horeca opent. Zeker niet na 3 biertjes. En het toezicht gaat heus niet overal met de liniaal langslopen. Iedereen is het ook een beetje zat en die regeltjes worden gauw vergeten.
quote:Veel cafés blijven maandag gewoon dicht; ‘het is niet zinvol’
https://www.ad.nl/binnenl(...)iet-zinvol~a507102f/
Genotquote:Op dinsdag 26 mei 2020 17:03 schreef Leonos het volgende:
Zin in juni, lekker fitties kijken bij het terras
Schandalig inderdaad, maar 1 drankje nuttigen op het terras...quote:Op dinsdag 26 mei 2020 16:48 schreef Jor_Dii het volgende:
Deze zag ik overigens voorbij komen uit Duitsland via Twitter:
[ afbeelding ]
Als ze dat gaan hanteren kunnen ze helemaal de **** krijgen wmb.
Dan haal ik wel een paar biertjes bij de supermarkt en bel maat op ga wel ergens buiten zitten , 100* goedkoperquote:Op dinsdag 26 mei 2020 12:24 schreef Jor_Dii het volgende:
Hoe denken we hier over?
https://nos.nl/l/2335056
Als dit het minder hectisch maakt met mensen die gaan lopen duwen/ruziën voor een plekje ben ik hier wel voorstander van.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |