abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 12 mei 2020 @ 11:07:40 #1
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_193080062
Hier weer verder! Scholen, kappers, met en zonder mondkapjes.... Roept u maar....
  dinsdag 12 mei 2020 @ 11:11:54 #2
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193080124
De mannen hier gaan morgen alle drie. Ik ben benieuwd :). Zelf ga ik sowieso maar 3 of 4x per jaar, dus heb het nu ook niet gemist :').
KuikenGuppy
pi_193080221
Het bankje blijft er wel lekker in zo. :P
  dinsdag 12 mei 2020 @ 11:21:48 #4
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_193080290
Vriend zit as we speak bij de kapper. T was ook wel nodig, zijn haar was het stadium van recht omhoog staan (met woeste dikke slag) voorbij en lag plat als een pannenkoek op z'n hoofd geplakt. Ik ga zelf donderdag, de kinders staan voor zaterdag op de planning.

En dan zien we er hopelijk allemaal weer toonbaar uit...
  dinsdag 12 mei 2020 @ 11:25:06 #5
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_193080339
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 11:17 schreef vencodark het volgende:
Het bankje blijft er wel lekker in zo. :P
het was toch altijd al het bankjestopic? #teamoudestempel :)

ik vind 't nogal wat dat kennelijk iedereen nu vrolijk weer naar de kapper gaat, veelal zonder mondkapjes zo te horen, terwijl daar per definitie niet de anderhalve meter in acht kan worden genomen. Echt superspread plekken, dus. Mij voorlopig niet gezien (tenzij ik er een kan vinden die wel standaard met mondkapjes werkt, zowel voor klanten als voor kappers).
in de haak.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 11:27:28 #6
56471 pinquit
oh my lama!
pi_193080371
Alle hoeveel Burdie? Jij had er toch maar twee, of heb ik een best groot nieuwtje gemist ooit? :+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 12 mei 2020 @ 11:28:19 #7
56471 pinquit
oh my lama!
pi_193080385
Oh nevermind. Ik dacht dat het over school ging en over kinderen. Je hebt ook gewoon een man natuurlijk. :')
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 12 mei 2020 @ 11:29:49 #8
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_193080409
Mijn kapper werkt zelf met mondkapje, en biedt ze ook aan voor klanten (maar die kunnen ze indien gewenst ook zelf meenemen natuurlijk).

En mijn redenering blijft: ik ben geen expert, degenen die dat wel zijn hebben besloten dat kappers weer open kunnen. Ik neem voorzorgsmaatregelen in acht (en ga dus alleen als ik me goed voel, geldt ook vriend en kinderen), de kapper doet dat ook.

Wachten zou een optie zijn, maar wachten tot het virus definitief 'verslagen' is kan nog wel even duren (volgend jaar, nog later, who knows), dus nu 'testen' met langzaamaan maatregelen versoepelen en kijken waar dat toe leidt vind ik geen gek idee. Natuurlijk zijn daar risico's aan verbonden, en het is idd aan jezelf of je daar ok bij voelt. Zo niet, dan ga je idd niet, ook prima toch?
pi_193080523
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 11:25 schreef trui het volgende:

[..]

het was toch altijd al het bankjestopic? #teamoudestempel :)

ik vind 't nogal wat dat kennelijk iedereen nu vrolijk weer naar de kapper gaat, veelal zonder mondkapjes zo te horen, terwijl daar per definitie niet de anderhalve meter in acht kan worden genomen. Echt superspread plekken, dus. Mij voorlopig niet gezien (tenzij ik er een kan vinden die wel standaard met mondkapjes werkt, zowel voor klanten als voor kappers).
Ik kom toevallig net met M bij de kapper vandaan. Ik had er even een foto van moeten maken, maar ik heb echt respect voor de manier waarop mijn kapper het ingericht had. Flink over nagedacht!!

- Alle werknemers dragen mondkapjes.
- Alle werknemers dragen handschoenen.
- Voor binnenkomst moeten alle klanten de handen desinfecteren, ook bij het verlaten van de winkel
- Klanten mogen een mondkapje op, hoeft niet.
- Ze draaien op halve bezetting: normaal zijn er 5/6 kappers aan het knippen. Nu maximaal 3 en maximaal 2 mensen die gekleurd worden. De mensen die gekleurd worden zitten in de wachtruimte om het in te laten trekken.
-Maandag + zaterdagmiddag extra open om wel iedereen de uren te kunnen laten draaien.
-De wachtruimte is 'opgeheven'. Er staan twee stoelen op afstand bij de ingang. Alle afstanden en looplijnen zijn met tape aangegeven.
- Een groot blok voor de kassa, met daarop het pinapparaat + desinfectie. Spatschermen aan het plafond.
- Ze nemen geen jassen meer aan en schenken geen koffie en thee.

Ik moet zeggen dat ik echt wel met een goed gevoel daar zat. Alleen goed afstand houden tussen mij en de kapster terwijl ik mijn 1,5 jarige sommeerde om te blijven zitten was even lastig. Uiteindelijk kwam Nijntje (op mijn telefoon) to the rescue ;) Zo kon ik op afstand gaan zitten.

Scheelt denk ik ook dat volgens de cijfers in ons stadje al 2 weken geen besmetting meer is geregistreerd.
pi_193080547
Vanochtend naar de kapper geweest, was net een CSI scene. Overal schermen, pijlen, afzettingen etc. De kapsters liepen met van die gezichtsmaskers op, lijkt me vreselijk. Maar het voelde veilig genoeg in ieder geval. En ik kan er weer even mee door *O*

Daarna snel de supermarkt ernaast in gelopen voor fruit. Jeetje....er stonden 5 70+ers bij de karretjes op zo'n manier dat niemand erbij kon. Wilde 1 van die mannen mij zijn kar geven, want hij had geen corona. Ik heb vriendelijk bedankt en gevraagd of ze ergens anders konden kletsen. De rij achter mij om een karretje te pakken werd steeds langer. Ik was een zeurpiet dan weten jullie dat....daarna kon ik ook niet weg met een karretje want een andere 70+ ging recht naast me een gebruikt karretje staan boenen want ze wilde niet meer wachten. Kortom het was een enerverend bezoekje voor wat aardbeien en appels.
pi_193080568
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 11:25 schreef trui het volgende:

[..]

het was toch altijd al het bankjestopic? #teamoudestempel :)

ik vind 't nogal wat dat kennelijk iedereen nu vrolijk weer naar de kapper gaat, veelal zonder mondkapjes zo te horen, terwijl daar per definitie niet de anderhalve meter in acht kan worden genomen. Echt superspread plekken, dus. Mij voorlopig niet gezien (tenzij ik er een kan vinden die wel standaard met mondkapjes werkt, zowel voor klanten als voor kappers).
De mogelijkheid om contactberoepen uit te voeren is gebaseerd op het idee dat patiënten zonder symptomen het virus niet verspreiden. Nou is dat niet helemaal onomstotelijk bewezen maar de kans dat een asymptomatisch persoon én het virus heeft én het dan ook nog verspreidt lijkt me te klein om het over 'superspreaden' het hebben. De mondkapjes die voor het publiek toegankelijk zijn bieden ook zeker geen volledige bescherming en correct gebruik is vrijwel onmogelijk met gefrot aan iemands hoofd, dus dat lijkt me ook geen ideale oplossing.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_193080632
Ik ben gisteren voor het eerst weer naar mijn werk geweest. In het begin moest ik ook erg wennen aan het idee om drie uur tegenover iemand te zitten, zonder beschermscherm, mondkapje etc. Heb de afgelopen twee weken echt weer vertrouwen moeten krijgen dat de voorzorgsmaatregelen die we troffen, voldoende zijn. Maar de communicatie vanuit mijn werkgever is helder en ik wíl dat vertrouwen ook graag weer hebben.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 11:53:57 #13
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_193080774
Ik schreef net in de laatste post:

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 09:49 schreef trui het volgende:
Hmm, ik zou het wel prettig vinden als alle kappers en klanten er wel een zouden dragen. Nou voorlopig wacht ik nog maar even.
Hmmmm ik ook ja. Maar ja, wat mij betreft is de kapper ook een extra risico wat ik voorlopig niet aan ga. Hoewel ik wel heel erg graag zou willen, want m'n haar blijft toch gestaag uitdunnen. Ik denk dat ik minder dan 50% heb van wat ik had, maar ik begon met heel veel. En m'n uitgroei is gigantisch, maar laatste keer bij de kapper reageerde het zo raar op verf (dat schijnt met chemo-zooi niet uitzonderlijk te zijn), dat ik er zelf ook maar niet aan begin.

quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 19:46 schreef exode het volgende:
B heeft 2 kruinen, is ook best onhandig.
Jongste ging al heel vroeg na het instellen van de maatregelen voor coupe tondeuse, en een paar weken later zelfs voor coupe nat geschoren. Die laatste begint nu (gelukkig; ik vond het geen succes) weer aan te groeien, maar 't kind heeft echt een onmogelijke hoeveelheid kruinen. Vooral zijn achterhoofd ziet eruit als een soort "Starry Night" O+

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 11:44 schreef Clubsoda het volgende:
Ik ben gisteren voor het eerst weer naar mijn werk geweest. In het begin moest ik ook erg wennen aan het idee om drie uur tegenover iemand te zitten, zonder beschermscherm, mondkapje etc. Heb de afgelopen twee weken echt weer vertrouwen moeten krijgen dat de voorzorgsmaatregelen die we troffen, voldoende zijn. Maar de communicatie vanuit mijn werkgever is helder en ik wíl dat vertrouwen ook graag weer hebben.
Ik denk dat nieuwe besmettingen tracken de komende tijd heel belangrijk wordt. Ik hoop dat daar genoeg testcapaciteit voor is nu.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 11:59:27 #14
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_193080863
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 11:38 schreef exode het volgende:
Daarna snel de supermarkt ernaast in gelopen voor fruit. Jeetje....er stonden 5 70+ers bij de karretjes op zo'n manier dat niemand erbij kon. Wilde 1 van die mannen mij zijn kar geven, want hij had geen corona. Ik heb vriendelijk bedankt en gevraagd of ze ergens anders konden kletsen. De rij achter mij om een karretje te pakken werd steeds langer. Ik was een zeurpiet dan weten jullie dat....daarna kon ik ook niet weg met een karretje want een andere 70+ ging recht naast me een gebruikt karretje staan boenen want ze wilde niet meer wachten. Kortom het was een enerverend bezoekje voor wat aardbeien en appels.
Mijn moeder, ook 70+, extra risicofactoren en volslagen clueless, leeft gewoon haar leven net als anders. Ik weet wel zeker dat ze een van degenen in de supermarkt zou kunnen zijn. Ja, er is geen sjoelen op vrijdag, dat mist ze wel... Maar ik kwam er dit weekend achter dat ze ons gewoon verwacht, komende zomer. Ze had er geen moment over nagedacht dat dat wel eens een probleem zou kunnen zijn. Want ja, in haar leven is er alleen geen sjoelen op vrijdag.
pi_193080956
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 11:25 schreef trui het volgende:

[..]

het was toch altijd al het bankjestopic? #teamoudestempel :)

ik vind 't nogal wat dat kennelijk iedereen nu vrolijk weer naar de kapper gaat, veelal zonder mondkapjes zo te horen, terwijl daar per definitie niet de anderhalve meter in acht kan worden genomen. Echt superspread plekken, dus. Mij voorlopig niet gezien (tenzij ik er een kan vinden die wel standaard met mondkapjes werkt, zowel voor klanten als voor kappers).
Mijn man kon vanmorgen zelf aangeven of hij wilde dat ze een mondkapje opzette.

Ik ga vrijdag voor mijn nagels, daar moet ik wel een mondkapje op
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 12:13:48 #16
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_193081044
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 12:06 schreef Vicky het volgende:

[..]

Mijn man kon vanmorgen zelf aangeven of hij wilde dat ze een mondkapje opzette.

Ik ga vrijdag voor mijn nagels, daar moet ik wel een mondkapje op
Toch wel een beetje raar, dat dat per klant bepaald wordt, terwijl een andere klant die daarnaast zit ook risico's loopt.
in de haak.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 12:16:18 #17
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_193081074
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 11:53 schreef Gaoxing het volgende:
Ik schreef net in de laatste post:
[..]

Hmmmm ik ook ja. Maar ja, wat mij betreft is de kapper ook een extra risico wat ik voorlopig niet aan ga. Hoewel ik wel heel erg graag zou willen, want m'n haar blijft toch gestaag uitdunnen. Ik denk dat ik minder dan 50% heb van wat ik had, maar ik begon met heel veel. En m'n uitgroei is gigantisch, maar laatste keer bij de kapper reageerde het zo raar op verf (dat schijnt met chemo-zooi niet uitzonderlijk te zijn), dat ik er zelf ook maar niet aan begin.
[..]

Jongste ging al heel vroeg na het instellen van de maatregelen voor coupe tondeuse, en een paar weken later zelfs voor coupe nat geschoren. Die laatste begint nu (gelukkig; ik vond het geen succes) weer aan te groeien, maar 't kind heeft echt een onmogelijke hoeveelheid kruinen. Vooral zijn achterhoofd ziet eruit als een soort "Starry Night" O+
[..]

Ik denk dat nieuwe besmettingen tracken de komende tijd heel belangrijk wordt. Ik hoop dat daar genoeg testcapaciteit voor is nu.
klopt Gao, ik hoop dat ze dat inderdaad goed gaan bijhouden nu.
En in jouw situatie wil je al helemaal geen extra risico's opzoeken natuurlijk. Fijn dat je ondanks de halvering van de hoeveelheid haar nog steeds een flinke bos hebt. O+
in de haak.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 12:17:58 #18
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_193081095
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 11:36 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

Ik kom toevallig net met M bij de kapper vandaan. Ik had er even een foto van moeten maken, maar ik heb echt respect voor de manier waarop mijn kapper het ingericht had. Flink over nagedacht!!

- Alle werknemers dragen mondkapjes.
- Alle werknemers dragen handschoenen.
- Voor binnenkomst moeten alle klanten de handen desinfecteren, ook bij het verlaten van de winkel
- Klanten mogen een mondkapje op, hoeft niet.
- Ze draaien op halve bezetting: normaal zijn er 5/6 kappers aan het knippen. Nu maximaal 3 en maximaal 2 mensen die gekleurd worden. De mensen die gekleurd worden zitten in de wachtruimte om het in te laten trekken.
-Maandag + zaterdagmiddag extra open om wel iedereen de uren te kunnen laten draaien.
-De wachtruimte is 'opgeheven'. Er staan twee stoelen op afstand bij de ingang. Alle afstanden en looplijnen zijn met tape aangegeven.
- Een groot blok voor de kassa, met daarop het pinapparaat + desinfectie. Spatschermen aan het plafond.
- Ze nemen geen jassen meer aan en schenken geen koffie en thee.

Ik moet zeggen dat ik echt wel met een goed gevoel daar zat. Alleen goed afstand houden tussen mij en de kapster terwijl ik mijn 1,5 jarige sommeerde om te blijven zitten was even lastig. Uiteindelijk kwam Nijntje (op mijn telefoon) to the rescue ;) Zo kon ik op afstand gaan zitten.

Scheelt denk ik ook dat volgens de cijfers in ons stadje al 2 weken geen besmetting meer is geregistreerd.
Fijn dat de risico's bij jullie sowieso laag zijn door het lage aantal zieken, en ook dat ze het zo goed geregeld hebben bij jouw kapper!
in de haak.
pi_193081106
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 12:13 schreef trui het volgende:

[..]

Toch wel een beetje raar, dat dat per klant bepaald wordt, terwijl een andere klant die daarnaast zit ook risico's loopt.
Er is maar 1 kapper en 1 klant aanwezig.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_193081129
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 11:25 schreef trui het volgende:

[..]

het was toch altijd al het bankjestopic? #teamoudestempel :)

ik vind 't nogal wat dat kennelijk iedereen nu vrolijk weer naar de kapper gaat, veelal zonder mondkapjes zo te horen, terwijl daar per definitie niet de anderhalve meter in acht kan worden genomen. Echt superspread plekken, dus. Mij voorlopig niet gezien (tenzij ik er een kan vinden die wel standaard met mondkapjes werkt, zowel voor klanten als voor kappers).
De dames en heren van het RIVM hebben onderzocht dat het kan en verantwoord is, dus daar zullen de meesten dan wel vertrouwen in hebben. Het doel is ook nooit geweest om 0 besmettingen te hebben, want dat gaat nooit lukken.

Hier in Oslo merk je nog bizar weinig van de maatregelen, en er zijn geen pieken gekomen na het openen 20 april. Nu is Oslo minder dichtbevolkt dan een Nederlandse grote stad, maar toch.

Mondkapjes gaan denk ik het grote verschil niet maken voor De meesten. Mensen lopen te frunniken aan die dingen, in en uit de handtas, oei daar voel ie, we zetten em weer op, even rechttrekken... en dan dus niet handen wassen.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 12:21:46 #21
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_193081140
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 11:39 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

De mogelijkheid om contactberoepen uit te voeren is gebaseerd op het idee dat patiënten zonder symptomen het virus niet verspreiden. Nou is dat niet helemaal onomstotelijk bewezen maar de kans dat een asymptomatisch persoon én het virus heeft én het dan ook nog verspreidt lijkt me te klein om het over 'superspreaden' het hebben. De mondkapjes die voor het publiek toegankelijk zijn bieden ook zeker geen volledige bescherming en correct gebruik is vrijwel onmogelijk met gefrot aan iemands hoofd, dus dat lijkt me ook geen ideale oplossing.
wegwerpkapjes met bandjes om de oren moeten wel kunnen lijkt me. De kans dat een asymptomatisch persoon het virus heeft EN het ook nog verspreidt is helemaal niet zo klein, die mensen zijn zich immers niet bewust van het risico dat ze vormen en zullen vrolijk naar de kapper gaan. Juist in de beginfase schijnt de 'viral load' (de hoeveelheid virusdeeltjes in je keel/neus/mond) erg hoog te zijn bij deze ziekte.
in de haak.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 12:24:12 #22
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_193081172
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 12:20 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

De dames en heren van het RIVM hebben onderzocht dat het kan en verantwoord is, dus daar zullen de meesten dan wel vertrouwen in hebben. Het doel is ook nooit geweest om 0 besmettingen te hebben, want dat gaat nooit lukken.

Hier in Oslo merk je nog bizar weinig van de maatregelen, en er zijn geen pieken gekomen na het openen 20 april. Nu is Oslo minder dichtbevolkt dan een Nederlandse grote stad, maar toch.

Mondkapjes gaan denk ik het grote verschil niet maken voor De meesten. Mensen lopen te frunniken aan die dingen, in en uit de handtas, oei daar voel ie, we zetten em weer op, even rechttrekken... en dan dus niet handen wassen.
ik ben niet voor altijd en overal mondkapjes verplichten, maar in situaties waar je de anderhalve meter niet helemaal kunt waarborgen (zoals in trein en bus, maar ook bij de kapper lijkt me) is een mondkapje een goede aanvulling op de beschermingsmogelijkheden.
in de haak.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 12:27:09 #23
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_193081198
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 12:21 schreef trui het volgende:
Juist in de beginfase schijnt de 'viral load' (de hoeveelheid virusdeeltjes in je keel/neus/mond) erg hoog te zijn bij deze ziekte.
Dat. Plus dat je meer spetters verspreidt als je harder praat. Met een föhn op je hoofd, bijvoorbeeld. Die dan spontaan nog even helpt met virussen rondblazen.

Maar ja, ik ben het er ook mee eens dat het gebruik van mondkapjes wel zorgvuldig moet gebeuren.
  Moderator dinsdag 12 mei 2020 @ 13:12:53 #24
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193081842
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 11:25 schreef trui het volgende:

[..]

het was toch altijd al het bankjestopic? #teamoudestempel :)

ik vind 't nogal wat dat kennelijk iedereen nu vrolijk weer naar de kapper gaat, veelal zonder mondkapjes zo te horen, terwijl daar per definitie niet de anderhalve meter in acht kan worden genomen. Echt superspread plekken, dus. Mij voorlopig niet gezien (tenzij ik er een kan vinden die wel standaard met mondkapjes werkt, zowel voor klanten als voor kappers).
Ik vind het ook onverstandig om nu massaal naar de kapper te gaan. Overal dienen we nog afstand te houden, waarom zou dit bij de kapper anders zijn?

Ik vind mijn haar momenteel echt het minst belangrijk van alles :@
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  dinsdag 12 mei 2020 @ 13:15:12 #25
149959 SQ
snelle trees
pi_193081881
Gelukkig is naar de kapper gaan een vrije keuze, dus als je het niet veilig vindt, dan ga je niet ;)
disclaimer
pi_193082046
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 13:15 schreef SQ het volgende:
Gelukkig is naar de kapper gaan een vrije keuze, dus als je het niet veilig vindt, dan ga je niet ;)
True. Maar wel interessant te lezen hoe andere er hier over denken. :)
pi_193082202
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 11:01 schreef vencodark het volgende:
Ik word gelukkig nog niet grijs. Lijkt mij zo irritant. :P
En ik hou niet van thuiskapsters. Geen zin in haren en kletsgrage dames die je dan buiten moet zetten. Dat zie ik bij mijn ouders wel.
Hun thuiskapster vertelt ook welke ziekte die en die heeft en hoe die en die leven. :P
Ik vind niks irritant aan grijs worden, tja, ik ben 40 geen 20 meer ;).
Mijn man gaat naar de kapster, dus geen haren in mijn toko, gelukkig ;).

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 12:27 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Dat. Plus dat je meer spetters verspreidt als je harder praat. Met een föhn op je hoofd, bijvoorbeeld. Die dan spontaan nog even helpt met virussen rondblazen.

Föhn maakt de lucht wel weer droger, zou dat dan niet helpen om die aerosolen of hoe die dingen ook heten zo snel te laten verdampen of ter aarde te laten storten dat er weinig meer over is om rond te blazen? (leken gedachtengang hoor).

Ik zag gisteren iets op het nieuws meen ik over met mondkapjes op het terras en die dan afzetten voor een slok koffie. Dan zit je dus continu aan dat mondkapje, lijkt me dan niet echt effectief zeg maar.

Die mondkapjes, ik ben toch bang dat het een schijnveiligheid geeft, de mondkapjes voor "het volk" lijken helemaal niet zoveel tegen te houden. En als je ze dan ook nog verkeerd gebruikt (er steeds aanzitten bv of ze niet goed op doen) dan is het risico misschien juist wel groter. Als jij 's morgens met de trein gaat, daarna het kapje in je zak stopt en hem vervolgens 's middags weer gebruikt, is het dan nog wel veilig? Want er zullen zeker mensen zijn die dat doen om kosten te besparen...

Als je geen symptomen hebt kan je best besmettelijk zijn, maar het scheelt wel als je niet aan het hoesten of niezen bent, dan verspreid het minder snel. Al kan het natuurlijk ook via praten/ademen. Er is nog heel veel wat we niet 100% zeker weten, maar met de kennis die er nu is moeten we het doen.

Ik ga er vanuit dat de overwegingen zorgvuldig gemaakt zijn, risico's ingeschat.
Je moet ergens weer een keer beginnen met openen, want zowel voor de economie, als voor het algeheel welbevinden kan zo'n lockdown niet heel lang duren.

Voorkomen dat er mensen overlijden kunnen we niet, laten we reëel blijven. Want de enige zekerheid in je leven die je hebt, is dat je een keer dood gaat. En natuurlijk liever wanneer je oud en versleten bent, dan wanneer je in de bloei van je leven zit.
Je kan ook volkomen gezond morgen een misstap maken op de trap en zo naar vallen dat je het niet kan navertellen.

Zo probeer ik het maar een beetje te relativeren, want anders maak ik mezelf helemaal gek.
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 12 mei 2020 @ 13:39:21 #28
149959 SQ
snelle trees
pi_193082255
Ik denk dat het echt héél persoonlijk is. Ik had vorige week ook al bijna ruzie op Facebook omdat ik durfde te stellen dat het voor sommige mensen wel degelijk heel belangrijk is voor hun mentale gesteldheid om naar een kapper of nagelsalon te mogen.

Voor mij hoeft het ook niet zo hoor, ik vind naar de jumbo gaan voorlopig wel feestelijk genoeg :P
disclaimer
  Moderator dinsdag 12 mei 2020 @ 13:46:17 #29
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193082372
Dan stel ik het anders: waarom wil iedereen meteen in de eerste week dat het weer mogelijk is? Ik denk dat het belangrijk is om zoveel mogelijk te spreiden, anders krijgen we in no time weer een piek. Maar dat geldt ook voor mensen die de eerste dag dat de IKEA weer open is in de rij gaan staan etc. Ik snap dat gewoon niet :@
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_193082383
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 13:36 schreef Nijna het volgende:

[..]

Ik vind niks irritant aan grijs worden, tja, ik ben 40 geen 20 meer ;).
Mijn man gaat naar de kapster, dus geen haren in mijn toko, gelukkig ;).
[..]

Föhn maakt de lucht wel weer droger, zou dat dan niet helpen om die aerosolen of hoe die dingen ook heten zo snel te laten verdampen of ter aarde te laten storten dat er weinig meer over is om rond te blazen? (leken gedachtengang hoor).

Ik zag gisteren iets op het nieuws meen ik over met mondkapjes op het terras en die dan afzetten voor een slok koffie. Dan zit je dus continu aan dat mondkapje, lijkt me dan niet echt effectief zeg maar.

Die mondkapjes, ik ben toch bang dat het een schijnveiligheid geeft, de mondkapjes voor "het volk" lijken helemaal niet zoveel tegen te houden. En als je ze dan ook nog verkeerd gebruikt (er steeds aanzitten bv of ze niet goed op doen) dan is het risico misschien juist wel groter. Als jij 's morgens met de trein gaat, daarna het kapje in je zak stopt en hem vervolgens 's middags weer gebruikt, is het dan nog wel veilig? Want er zullen zeker mensen zijn die dat doen om kosten te besparen...

Als je geen symptomen hebt kan je best besmettelijk zijn, maar het scheelt wel als je niet aan het hoesten of niezen bent, dan verspreid het minder snel. Al kan het natuurlijk ook via praten/ademen. Er is nog heel veel wat we niet 100% zeker weten, maar met de kennis die er nu is moeten we het doen.

Ik ga er vanuit dat de overwegingen zorgvuldig gemaakt zijn, risico's ingeschat.
Je moet ergens weer een keer beginnen met openen, want zowel voor de economie, als voor het algeheel welbevinden kan zo'n lockdown niet heel lang duren.

Voorkomen dat er mensen overlijden kunnen we niet, laten we reëel blijven. Want de enige zekerheid in je leven die je hebt, is dat je een keer dood gaat. En natuurlijk liever wanneer je oud en versleten bent, dan wanneer je in de bloei van je leven zit.
Je kan ook volkomen gezond morgen een misstap maken op de trap en zo naar vallen dat je het niet kan navertellen.

Zo probeer ik het maar een beetje te relativeren, want anders maak ik mezelf helemaal gek.
De veronderstelling is dat er geen verspreiding via aerosolen plaatsvindt (of althans, alleen bij zeer symptomatische patiënten en bij invasieve handelingen zoals intubatie). Men gaat er vanuit dat verspreiding plaatsvindt via druppelcontact, dus wanneer grotere druppels afkomstig uit het neuskeelgebied direct of indirect overgebracht worden op de slijmvliezen van een ander. Die anderhalve meter is er dus op gericht dat wanneer iemand onzorgvuldig niest of hoest, de druppels de grond raken voordat ze de slijmvliezen van een ander bereiken. Zolang je niet niest, hoest, elkaar in het gezicht likt of voorwerpen met speeksel doorgeeft, zou er geen besmetting plaats moeten vinden. Qua föhn herinner ik me dat het virus juist beter overleeft in droge lucht dan in vochtige, maar de temperatuur speelt natuurlijk ook een rol.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_193082426
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 13:46 schreef MaJo het volgende:
Dan stel ik het anders: waarom wil iedereen meteen in de eerste week dat het weer mogelijk is? Ik denk dat het belangrijk is om zoveel mogelijk te spreiden, anders krijgen we in no time weer een piek. Maar dat geldt ook voor mensen die de eerste dag dat de IKEA weer open is in de rij gaan staan etc. Ik snap dat gewoon niet :@
Ik denk echt niet dat iedereen nu naar de kapper gaat, er zijn zat mensen die het wel prima vinden om het nog uit te stellen. En theoretisch maakt het qua piekbelasting niet zoveel natuurlijk, de kappers hebben een maximum aan het aantal klanten dat ze kunnen herbergen en dat is fors minder dan hun normale capaciteit, dus ik verwacht echt niet dat het over een maand rustiger is bij de kapper dan nu. Je kunt het ook omdraaien: de besmettingsgraad is nu lager dan hij in twee maanden is geweest (toen we nog wel allemaal naar de kapper gingen), misschien loopt het de komende weken wel weer op en kun je veiliger nu naar de kapper dan tegen die tijd ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Clubsoda op 12-05-2020 13:55:07 ]
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 13:51:56 #32
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_193082456
Gisteren bij Sanquin was er eerst een uitgebreide screening, dan handen wassen, dan pas naar de balie. Alle medewerkers hadden mondkapjes op (de blauw chirurgische geplooide) en verder was het verzoek dat als de medewerker in de buurt was, voor bijv prikken of afkoppelen, of je dan je gezicht af wilde wenden zodat je de andere kant op ademde. Het knijpballonnetje kreeg een speciaal zakje eroverheen dat weg werd gegooid en er lag papier over de armleuningen dat uiteraard ook weg werd gegooid. Bij het weggaan moest je weer je handen wassen.

Heel goed geregeld dus, maar of het waterdicht is...
***
pi_193082494
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 12:21 schreef trui het volgende:

[..]

wegwerpkapjes met bandjes om de oren moeten wel kunnen lijkt me. De kans dat een asymptomatisch persoon het virus heeft EN het ook nog verspreidt is helemaal niet zo klein, die mensen zijn zich immers niet bewust van het risico dat ze vormen en zullen vrolijk naar de kapper gaan. Juist in de beginfase schijnt de 'viral load' (de hoeveelheid virusdeeltjes in je keel/neus/mond) erg hoog te zijn bij deze ziekte.
Over deze informatie beschikte ik niet, dat is compleet tegenovergesteld aan wat ik vanuit de virologen, arbeidshygiënisten en arbodienst vanuit mijn werkgever meekrijgen. Daar varen we volledig op 'geen symptomen = laag risico = geen PMB'. De meeste instellingen doen dat overigens, van wat ik er zo van meekrijg.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_193082532
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 13:51 schreef BE het volgende:
Gisteren bij Sanquin was er eerst een uitgebreide screening, dan handen wassen, dan pas naar de balie. Alle medewerkers hadden mondkapjes op (de blauw chirurgische geplooide) en verder was het verzoek dat als de medewerker in de buurt was, voor bijv prikken of afkoppelen, of je dan je gezicht af wilde wenden zodat je de andere kant op ademde. Het knijpballonnetje kreeg een speciaal zakje eroverheen dat weg werd gegooid en er lag papier over de armleuningen dat uiteraard ook weg werd gegooid. Bij het weggaan moest je weer je handen wassen.

Heel goed geregeld dus, maar of het waterdicht is...
Nee, maar in alle eerlijkheid denk ik dat waterdicht een illusie is de komende tijd. En daar moeten we allemaal maar volgens de richtlijnen en naar eigen gevoel doorheen laveren.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 13:58:15 #35
149959 SQ
snelle trees
pi_193082567
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 13:46 schreef MaJo het volgende:
Dan stel ik het anders: waarom wil iedereen meteen in de eerste week dat het weer mogelijk is? Ik denk dat het belangrijk is om zoveel mogelijk te spreiden, anders krijgen we in no time weer een piek. Maar dat geldt ook voor mensen die de eerste dag dat de IKEA weer open is in de rij gaan staan etc. Ik snap dat gewoon niet :@
Omdat ze er naar snakken denk ik ;)
Niet iedereen gedijt goed bij maanden thuis zitten ;(
disclaimer
  dinsdag 12 mei 2020 @ 14:01:11 #36
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_193082610
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 13:56 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Nee, maar in alle eerlijkheid denk ik dat waterdicht een illusie is de komende tijd. En daar moeten we allemaal maar volgens de richtlijnen en naar eigen gevoel doorheen laveren.
Klopt. :Y En iedereen heeft daarin zijn eigen wensen en grenzen. Superlastig want anderen kunnen ernstige schade krijgen naar aanleiding van keuzes van een ander (besmetting etc.)
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 13:46 schreef MaJo het volgende:
Dan stel ik het anders: waarom wil iedereen meteen in de eerste week dat het weer mogelijk is? Ik denk dat het belangrijk is om zoveel mogelijk te spreiden, anders krijgen we in no time weer een piek. Maar dat geldt ook voor mensen die de eerste dag dat de IKEA weer open is in de rij gaan staan etc. Ik snap dat gewoon niet :@
Heel eerlijk gezegd denk ik dat het nodig is dat er weer een piek ontstaat zodat mensen het echt-echt-echt serieus gaan nemen. Nu ging het zo snel na de lockdown beter, flattening the curve is goed gelukt en men denkt dus in die zin dat het snel weer onder controle te krijgen is, dat het misschien toch wel mee valt.
***
pi_193082623
Ik zit liever stil in een kappersstoel dan tussen een grissende, slenterende en zoekende Ikeameute trouwens. Mensen kunnen normaalgesproken al nauwelijks meer denken dan 'stelling 21, rek 4 en natúúrlijk moet ik nog 3 afwasborstels', daar is helemaal geen denkruimte voor 1,5 meter en niezen in je elleboog meer naast :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_193082737
Het is allemaal wat, wel/geen kapper, wel/geen Ikea, wel/geen nagelstyliste.
Laten we allemaal een weloverwogen keuze maken die voor jezelf goed voelt, met inachtneming van de geldende regels.

De kinderdagverblijven gingen weer open, iets waar veel ouders naar snakten.
Hield in dat ik weer moest werken, dat had vanwege onze oudste niet persé mijn voorkeur. Maar ik ging, oudste ging naar school, jongste ging naar de opvang.
We hadden het fijn, hebben het fijn. Heerlijk zelfs! Maar spannend vind ik het wel.

En dan brengen ze een kind wat buldert van het hoesten (moest uiteraard opgehaald worden), brengen ze een kind wat tegen de middag ineens 39 graden koorts heeft (bleek ‘s morgens een zetpil gehad te hebben, moest uiteraard opgehaald worden).

Ik vind dat dus knettermoeilijk. Want ik hou van mijn werk, maar nog meer van mijn kinderen. En ik weet dat sommige ouders ontzettend lastig zitten met hun werk/kinderen thuis. Maar echt, die regels zijn er niet voor niets.

Gelukkig zijn er ook heel veel ouders die de regels wel in acht nemen. En wat is het heerlijk om al die kindersnoetjes weer te zien O+.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 12 mei 2020 @ 14:19:39 #39
269689 crew  Viv
pi_193082882
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 14:10 schreef Malteser het volgende:
brengen ze een kind wat tegen de middag ineens 39 graden koorts heeft (bleek ‘s morgens een zetpil gehad te hebben, moest uiteraard opgehaald worden).
Wat een hufters. :o Niet alleen dat kind had thuis moeten blijven, maar het hele gezin! Dit soort mensen gaan het dus verkloten voor de rest. Ik denk dat er echt heel wat versoepelingen mogelijk zijn als iedereen zich gewoon aan die basisregels houdt.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 14:20:59 #40
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_193082897
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 14:01 schreef Clubsoda het volgende:
Ik zit liever stil in een kappersstoel dan tussen een grissende, slenterende en zoekende Ikeameute trouwens. Mensen kunnen normaalgesproken al nauwelijks meer denken dan 'stelling 21, rek 4 en natúúrlijk moet ik nog 3 afwasborstels', daar is helemaal geen denkruimte voor 1,5 meter en niezen in je elleboog meer naast :+
:D

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 14:10 schreef Malteser het volgende:

En dan brengen ze een kind wat buldert van het hoesten (moest uiteraard opgehaald worden), brengen ze een kind wat tegen de middag ineens 39 graden koorts heeft (bleek ‘s morgens een zetpil gehad te hebben, moest uiteraard opgehaald worden).

Ik vind dat dus knettermoeilijk. Want ik hou van mijn werk, maar nog meer van mijn kinderen. En ik weet dat sommige ouders ontzettend lastig zitten met hun werk/kinderen thuis. Maar echt, die regels zijn er niet voor niets.
Ik vind dat je daar heel rustig onder blijft. Jeetje! Die zetpil! Dat is gewoon nalatig!

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 13:51 schreef BE het volgende:Heel goed geregeld dus, maar of het waterdicht is...
Nee, het is nooit waterdicht. Ik doe het nu al heel wat weken, en ik ben me heel bewust van m'n 'gaten', maar het is nou eenmaal zo....

Ik moest vanmorgen in het ziekenhuis wel lachen: we moeten ons bij een balie melden, dan wordt er temperatuur gecheckt en zijn er wat vragen en een formulier wat ingevuld wordt. Mondkapjes zijn buitenshuis altijd verplicht, en de meeste mensen dragen ook handschoenen. Maar goed, de eerste vraag op het formulier is: "Naar welke dokter ga je?". Dus ik ging: "Naar C.P. En nee, geen symptomen en geen recente reizen." Ik hoefde de rest van de vragen niet te doen.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 14:25:54 #41
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193082967
Ik vind het wel naïef te denken dat het RIVM de overwegingen zorgvuldig heeft gemaakt, het RIVM heeft tot nu toe weinig anders gedaan dan de adviezen op economische afwegingen af te stemmen.

"Nee hoor, mondkapjes zijn helemaal niet nodig, hebben geen enkel nut" was een paar weken geleden, toen er nog een ernstig tekort aan mondkapjes was, het advies en nu zijn ze ineens nodig in het OV?
Dan hadden ze een paar weken geleden ook nut gehad.

Idem met dat schandalig lakse testbeleid in NL, dat is echt niet gebaseerd op zorgvuldige overwegingen mbt de volksgezondheid, maar vooral op financiële overwegingen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Leandra op 12-05-2020 15:11:20 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 12 mei 2020 @ 14:29:55 #42
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_193083018
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 14:19 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]
Niet alleen dat kind had thuis moeten blijven, maar het hele gezin! Dit soort mensen gaan het dus verkloten voor de rest. Ik denk dat er echt heel wat versoepelingen mogelijk zijn als iedereen zich gewoon aan die basisregels houdt.
Klopt, maar ik kan me ook voorstellen dat mensen het niet geregeld krijgen en dit als enige oplossing zien omdat hun werk niet mee (kan) werken.

ik hoorde vandaag zelfs de uitspraak, wij hebben er niet voor gevraagd dat mensen kinderen nemen, ook al is ons bedrijf gesloten men moet toch maar gewoon komen. terwijl ze ook thuiswerk kunnen bieden, maar dat tegendraads gewoon niet doen.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_193083029
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 14:25 schreef Leandra het volgende:
"Nee hoor, mondkapjes zijn helemaal niet nodig, hebben geen enkel nut" was een paar weken geleden, toen er nog een ernstig tekort aan mondkapjes was, het advies, en nu zijn ze ineens nodig in het OV?
Volgens mij staat het RIVM nog steeds achter dat standpunt maar erkennen ze de politieke motivatie ervan? Bovendien mogen er geen medische mondkapjes gedragen worden, dus alle zelfgeknutselde kussenslopen en Hema-mondkapjes hebben geen invloed op de PBM's voor medisch personeel.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_193083080
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 14:29 schreef Ynske het volgende:
Klopt, maar ik kan me ook voorstellen dat mensen het niet geregeld krijgen en dit als enige oplossing zien omdat hun werk niet mee (kan) werken.
Het is acht weken gelukt, dan moet dat nu toch ook gaan? Zo'n geintje is sowieso al ontzettend onzorgvuldig naar je kind toe maar nu ook nog eens een dikke vinger naar degenen die liefdevol je kind verzorgen en alle andere ouders en kinderen. Hoe kom je erop 8)7

En het tweede deel van je verhaal is ook idioot, ongeacht of je kinderen hebt of niet is het advies gewoon thuiswerken als dat kan. Bizar dat dat niet ondersteund wordt dan.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 12 mei 2020 @ 14:37:10 #45
269689 crew  Viv
pi_193083137
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 14:29 schreef Ynske het volgende:

[..]

Klopt, maar ik kan me ook voorstellen dat mensen het niet geregeld krijgen en dit als enige oplossing zien omdat hun werk niet mee (kan) werken.

ik hoorde vandaag zelfs de uitspraak, wij hebben er niet voor gevraagd dat mensen kinderen nemen, ook al is ons bedrijf gesloten men moet toch maar gewoon komen. terwijl ze ook thuiswerk kunnen bieden, maar dat tegendraads gewoon niet doen.
Dan zijn die werkgevers de hufters in deze. :Y)

Die slogan van "Alleen samen krijgen we corona onder controle" betekent inderdaad ook dat je in de gelegenheid moet worden gesteld om de adviezen op te kunnen volgen. Uitwijken naar opa & oma als oppas is nu immers ook niet de bedoeling (Leandra uitgezonderd :P ).
pi_193083145
Nee joh Malteser, dat is echt enorm aso! Dat kan toch echt niet?

Die piek bij kapper zal inderdaad wel meevallen, ze werken op halve kracht door het ruimtegebrek. Onze kapper zit iig de komende 6 weken vol.
Volgende week ga ik ook naar mijn masseur, voor mezelf omdat ik inmiddels aardig wat pijn heb en voor mijn masseur, die heeft al 8 weken 0 inkomen.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 12 mei 2020 @ 14:44:35 #47
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_193083246
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 14:32 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Het is acht weken gelukt, dan moet dat nu toch ook gaan? Zo'n geintje is sowieso al ontzettend onzorgvuldig naar je kind toe maar nu ook nog eens een dikke vinger naar degenen die liefdevol je kind verzorgen en alle andere ouders en kinderen. Hoe kom je erop 8)7

En het tweede deel van je verhaal is ook idioot, ongeacht of je kinderen hebt of niet is het advies gewoon thuiswerken als dat kan. Bizar dat dat niet ondersteund wordt dan.
en toch komt het meer voor dan je kunt denken...
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 12 mei 2020 @ 14:44:50 #48
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_193083254
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 14:37 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Dan zijn die werkgevers de hufters in deze. :Y)

Die slogan van "Alleen samen krijgen we corona onder controle" betekent inderdaad ook dat je in de gelegenheid moet worden gesteld om de adviezen op te kunnen volgen. Uitwijken naar opa & oma als oppas is nu immers ook niet de bedoeling (Leandra uitgezonderd :P ).
dat zeker
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  dinsdag 12 mei 2020 @ 14:45:26 #49
149959 SQ
snelle trees
pi_193083265
Nja ik merk wel dat de tolerantie vanuit mijn werk minder wordt. Steeds meer meetings, steeds meer deadlines weer. En dan heb ik een uiterst progressieve werkgever die iedereen behalve de fabrieksmedewerkers verbiedt om naar kantoor te komen en ook echt grootse aanpassingen aan het doen is in de kantoren om het straks wél weer veilig mogelijk te maken.
Maar het "kinderexcuus" wordt steeds vaker een beetje weggewuifd merk ik, en eigenlijk is dat wel gek, want juist nu het langer duurt haken steeds meer mensen af, wat inzet betreft.

Ik weet overigens nog niet of ik nu weer naar kantoor zou willen. Je mag niet van de verdieping af, alle horeca is dicht en je mag nog steeds niet in de vergaderkamers. Kun je net zo goed een uur langer in bed blijven en thuis werken :')
disclaimer
  dinsdag 12 mei 2020 @ 14:46:00 #50
149959 SQ
snelle trees
pi_193083271
En malteser, dat vind ik dus écht heel schofterig. Ik kan me voorstellen dat je daar boos om wordt.
disclaimer
  dinsdag 12 mei 2020 @ 14:52:30 #51
327807 Mariposas
יה&#14
pi_193083384
Grappig dat iemand in dit topic laatst om tips vroeg om hoest te onderdrukken bij een kind, en iedereen dat heel normaal vond. :D
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_193083398
Ons hoofdkantoor heeft 1600 werkplekken, op normale dagen zitten er ongeveer 1800. Om aan de 1,5 meter te houden, kunnen er 300 in.
Ik mag niet eens naar kantoor komen van mijn werkgever en manager tot minstens 01-09. Ook omdat wij vooral met OV komen aangezien we middenin het centrum bovenop het station zitten.

Ik hoor inderdaad ook steeds meer verhalen van mensen die naar het werk moet, kantoorfuncties bedoel ik dan.

Zojuist nog wat corona vouchers aan mijn verzameling toegevoegd: van Ajax en van een theater. 2021 wordt een druk sociaal jaar.
pi_193083410
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 14:52 schreef Mariposas het volgende:
Grappig dat iemand in dit topic laatst om tips vroeg om hoest te onderdrukken bij een kind, en iedereen dat heel normaal vond. :D
Dat heb ik toch anders gelezen en beleefd....
  dinsdag 12 mei 2020 @ 14:56:10 #54
149959 SQ
snelle trees
pi_193083429
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 14:52 schreef Mariposas het volgende:
Grappig dat iemand in dit topic laatst om tips vroeg om hoest te onderdrukken bij een kind, en iedereen dat heel normaal vond. :D
Dat vond helemaal niet iedereen heel normaal. Daar vielen een hele hoop mensen over. Waarom dan dit toch weer even omhoog trappen?
disclaimer
pi_193083579
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 14:56 schreef SQ het volgende:

[..]

Dat vond helemaal niet iedereen heel normaal. Daar vielen een hele hoop mensen over. Waarom dan dit toch weer even omhoog trappen?
Iemand had er zelfs melding van gemaakt bij Feedback.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 15:11:18 #56
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_193083631
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 15:07 schreef vencodark het volgende:

[..]

Iemand had er zelfs melding van gemaakt bij Feedback.
:') :') :')
pi_193083647
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 15:11 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

:') :') :')
Ja toch? Zo van: waarom komt dit er door ofzo? Kan het zo gauw niet terugvinden.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 15:12:25 #58
149959 SQ
snelle trees
pi_193083648
Ja klopt, en daar hebben we als mods ook gewoon op gereageerd ;)
disclaimer
pi_193083658
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 15:12 schreef SQ het volgende:
Ja klopt, en daar hebben we als mods ook gewoon op gereageerd ;)
Oh zeker. Ik bedoel er zelf ook niets mee. :)
  dinsdag 12 mei 2020 @ 15:14:12 #60
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193083667
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 14:30 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Volgens mij staat het RIVM nog steeds achter dat standpunt maar erkennen ze de politieke motivatie ervan? Bovendien mogen er geen medische mondkapjes gedragen worden, dus alle zelfgeknutselde kussenslopen en Hema-mondkapjes hebben geen invloed op de PBM's voor medisch personeel.
Als dat nog steeds het standpunt van het RIVM is, waarom zijn ze per 1 juni dan verplicht in het OV?

En hoezo mogen er geen medische mondkapjes gedragen worden, gaat de conducteur beoordelen of het een medisch mondkapje is?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 12 mei 2020 @ 15:17:58 #61
269689 crew  Viv
  Moderator dinsdag 12 mei 2020 @ 15:17:58 #62
5428 crew  miss_sly
pi_193083710
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 15:14 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als dat nog steeds het standpunt van het RIVM is, waarom zijn ze per 1 juni dan verplicht in het OV?

En hoezo mogen er geen medische mondkapjes gedragen worden, gaat de conducteur beoordelen of het een medisch mondkapje is?
Dat is een politieke beslissing, niet een ingegeven door RIVM. Ze staan inderdaad nog steeds achter het advies dat mondkapjes vooral schijnveiligheid bieden. En dat ze kúnnen beschermen in de zin dat je als drager minder besmettelijk kán zijn, maar dat het niet of nauwelijks beschermt tegen besmet worden.

En natuurlijk worden medische mondkapjes niet van je kop gerukt, maar het is niet de bedoeling er medische mondkapjes voor aan te schaffen, want die zijn nog steeds voor het medisch personeel die er echt nood aan heeft.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_193083719
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 15:14 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als dat nog steeds het standpunt van het RIVM is, waarom zijn ze per 1 juni dan verplicht in het OV?

En hoezo mogen er geen medische mondkapjes gedragen worden, gaat de conducteur beoordelen of het een medisch mondkapje is?
Omdat het RIVM / OMT alleen een advies geeft en de politiek leiders in Den Haag de beslissingen nemen. Die dus niet altijd hetzelfde hoeven te zijn als het advies van het OMT.

Verder enorm late reactie, maar nog bedankt voor de tip voor een makelaar in -dorp, @exode, en voor de anderen die hadden gereageerd (over huis in/rond Utrecht kopen als starter). Voorlopig blijven we inderdaad nog even huren en zitten we goed zo, maar wel ook wat nieuwe inspiratie voor evt plaatsen buiten Utrecht opgedaan (zoals Leusden, die @Burdie tipte geloof ik).
pi_193083720
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 15:14 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als dat nog steeds het standpunt van het RIVM is, waarom zijn ze per 1 juni dan verplicht in het OV?

En hoezo mogen er geen medische mondkapjes gedragen worden, gaat de conducteur beoordelen of het een medisch mondkapje is?

Omdat de politiek die keuze maakt: https://www.ad.nl/politie(...)-niet-veel~afb3b8b0/

En dat het geen medische mondkapjes mogen zijn heeft Rutte in de persconferentie duidelijk gezegd. Of en hoe dat gehandhaafd wordt, dat weet ik niet.

quote:
Is een niet-medisch mondkapje verplicht in het openbaar vervoer?
Ja, vanaf 1 juni 2020 is een niet-medisch mondkapje verplicht voor reizigers en medewerkers.
https://www.rijksoverheid(...)jks-leven/mondkapjes

[ Bericht 29% gewijzigd door Clubsoda op 12-05-2020 15:30:28 ]
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  Moderator dinsdag 12 mei 2020 @ 15:18:55 #65
5428 crew  miss_sly
pi_193083725
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 15:11 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

:') :') :')
Daar is Feedback toch voor? Iets bespreken dat met het beleid te maken heeft en niet in het topic hoort?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 12 mei 2020 @ 15:19:13 #66
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_193083731
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 15:12 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ja toch? Zo van: waarom komt dit er door ofzo? Kan het zo gauw niet terugvinden.
Dat iemand werkelijk de moeite neemt om zo'n post te typen ook.

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 15:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Daar is Feedback toch voor? Iets bespreken dat met het beleid te maken heeft en niet in het topic hoort?
Geen idee, ik zit daar nooit.
Heb het idee dat zulk kleinigheid toch wel gewoon even in het topic zelf besproken kan worden en klaar?
pi_193083732
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 15:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat is een politieke beslissing, niet een ingegeven door RIVM. Ze staan inderdaad nog steeds achter het advies dat mondkapjes vooral schijnveiligheid bieden. En dat ze kúnnen beschermen in de zin dat je als drager minder besmettelijk kán zijn, maar dat het niet of nauwelijks beschermt tegen besmet worden.

En natuurlijk worden medische mondkapjes niet van je kop gerukt, maar het is niet de bedoeling er medische mondkapjes voor aan te schaffen, want die zijn nog steeds voor het medisch personeel die er echt nood aan heeft.
Ah, jij zegt het nog wat uitgebreider dan ik.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 15:22:10 #68
149959 SQ
snelle trees
pi_193083779
We gaan hier geen discussie voeren over een discussie die in FB is gevoerd.

Het is gebeurd, het is afgehandeld, maar het was zeker niet zo dat iedereen alles maar prima vond, dat wilde ik graag even recht zetten.
disclaimer
pi_193083791
Ik ben overigens erg gelukkig dat mijn maanden durende kriebelhoest nét voor corona over was. Ik had er weinig voor gevoeld om ondanks negatieve test toch steeds mensen de stuipen op het lijf te jagen mer een hoestbui of uit voorzorg toch maar weer binnen te blijven :P
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 15:23:05 #70
149959 SQ
snelle trees
pi_193083798
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 15:19 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Dat iemand werkelijk de moeite neemt om zo'n post te typen ook.
[..]

Geen idee, ik zit daar nooit.
Heb het idee dat zulk kleinigheid toch wel gewoon even in het topic zelf besproken kan worden en klaar?
Liever niet eigenlijk. Ik lees namelijk ook niet elke post die in dit forum wordt geplaatst.
Feedbacktopic is daar de uitgelezen plek voor.
disclaimer
pi_193083880
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 15:22 schreef SQ het volgende:
We gaan hier geen discussie voeren over een discussie die in FB is gevoerd.

Het is gebeurd, het is afgehandeld, maar het was zeker niet zo dat iedereen alles maar prima vond, dat wilde ik graag even recht zetten.
Dat laatste wilde ik juist bevestigen maar toen vielen anderen daar weer over dat het in Feedback stond. :P
  dinsdag 12 mei 2020 @ 15:32:14 #72
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_193083941
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 15:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat is een politieke beslissing, niet een ingegeven door RIVM. Ze staan inderdaad nog steeds achter het advies dat mondkapjes vooral schijnveiligheid bieden. En dat ze kúnnen beschermen in de zin dat je als drager minder besmettelijk kán zijn, maar dat het niet of nauwelijks beschermt tegen besmet worden.
Hier schuilt toch wel een tegenstrijdigheid in vind ik, het RIVM worstelt daar ook een beetje mee, omdat ze natuurlijk erg lang heel stellig hebben beweerd dat het geen enkele toegevoegde waarde heeft, zo'n mondkapje. Maar als het waar is dat het verschil kan maken voor wat betreft de mate waarin je anderen kunt besmetten, vermindert toch de kans dat mensen besmet raken, zeker als iedereen er een draagt, zou ik denken?

Nogmaals, niet dat ik er voor ben dat iedereen de hele dag zo'n mondkapje op moet hebben, maar voor specifieke situaties waarin mensen toch samen in een ruimte moeten zijn lijkt het me echt geen totale onzin maatregel.
in de haak.
  Moderator dinsdag 12 mei 2020 @ 15:34:25 #73
5428 crew  miss_sly
pi_193083987
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 15:32 schreef trui het volgende:

[..]

Hier schuilt toch wel een tegenstrijdigheid in vind ik, het RIVM worstelt daar ook een beetje mee, omdat ze natuurlijk erg lang heel stellig hebben beweerd dat het geen enkele toegevoegde waarde heeft, zo'n mondkapje. Maar als het waar is dat het verschil kan maken voor wat betreft de mate waarin je anderen kunt besmetten, vermindert toch de kans dat mensen besmet raken, zeker als iedereen er een draagt, zou ik denken?

Nogmaals, niet dat ik er voor ben dat iedereen de hele dag zo'n mondkapje op moet hebben, maar voor specifieke situaties waarin mensen toch samen in een ruimte moeten zijn lijkt het me echt geen totale onzin maatregel.
De schijnveiligheid zit hem in het verkeerde gebruik. En zeker veelvuldig verkeerd gebruik door veel mensen, en de zeer gerede kans dat veel mensen de overige, veel belangrijkere maatregelen erg laten versoepelen omdat ze een mondkapje dragen. En ik denk dat zeker dat tweede echt iets is dat heel veel mensen gaan doen. Want waarom zou je 1,5 meter afstand houden als je een mondkapje ophebt? En die 1,5 meter-maatregel is de allerbelangrijkste die er is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 12 mei 2020 @ 15:39:26 #74
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_193084072
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 12:18 schreef Vicky het volgende:

[..]

Er is maar 1 kapper en 1 klant aanwezig.
ooh! dat is prettig. ik ging ervan uit dat er minstens een paar stoelen tegelijk bezet waren.
in de haak.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 15:41:22 #75
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_193084103
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 15:34 schreef miss_sly het volgende:

[..]

De schijnveiligheid zit hem in het verkeerde gebruik. En zeker veelvuldig verkeerd gebruik door veel mensen, en de zeer gerede kans dat veel mensen de overige, veel belangrijkere maatregelen erg laten versoepelen omdat ze een mondkapje dragen. En ik denk dat zeker dat tweede echt iets is dat heel veel mensen gaan doen. Want waarom zou je 1,5 meter afstand houden als je een mondkapje ophebt? En die 1,5 meter-maatregel is de allerbelangrijkste die er is.
Over juist gebruik kun je mensen natuurlijk gewoon informatie geven. En natuurlijk moet het niet als vervanging worden gezien, maar als aanvulling, zeker waar de 1,5 meter niet helemaal haalbaar is.
in de haak.
pi_193084214
Je kunt mensen wel informatie geven maar voor een groot deel zit het ook in automatismen. Niet aan zo'n kriebelend, in de wegzittend mondkapje is moeilijker dan je denkt ;)

Ik vind het ook maar wat ingewikkeld. Twee mondkapjes mee in twee zakjes. Op het station de fiets parkeren, handen ontsmetten, mondkapje op (want ik ga niet 5 km fietsen met een mondkapje). In de trein, mond niet aanraken. Dan weer op het station, nu wel op de fiets want ik kan het ding niet veilig af doen, werk binnenlopen, handen wassen, mondkapje zonder aanraken in plastic zakje, weer handen wassen. (Dan de hele dag om elkaar heen draaien, afstand houden en indirecte overdracht vermijden, dat is vermoeiend vind ik!) En dan 's middags nog een keer in de omgekeerde volgorde. De kans dat dat ergens mis gaat is heel groot lijkt me, en dan doe ik echt m'n best.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 15:54:13 #77
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193084345
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 15:32 schreef trui het volgende:

[..]

Hier schuilt toch wel een tegenstrijdigheid in vind ik, het RIVM worstelt daar ook een beetje mee, omdat ze natuurlijk erg lang heel stellig hebben beweerd dat het geen enkele toegevoegde waarde heeft, zo'n mondkapje. Maar als het waar is dat het verschil kan maken voor wat betreft de mate waarin je anderen kunt besmetten, vermindert toch de kans dat mensen besmet raken, zeker als iedereen er een draagt, zou ik denken?

Nogmaals, niet dat ik er voor ben dat iedereen de hele dag zo'n mondkapje op moet hebben, maar voor specifieke situaties waarin mensen toch samen in een ruimte moeten zijn lijkt het me echt geen totale onzin maatregel.
Dit dus, wat mij betreft hadden ze veel eerder mondkapjes mogen adviseren.

Ik snap trouwens ook niet waar dat "bij verkeerd gebruik zijn ze zinloos of zelfs nog gevaarlijker" vandaan komt, en vooral geuit wordt door mensen uit de zorgsector.
Ik ga er geen openhartoperatie mee uitvoeren, maar ik neem aan dat ze tegen de schilder die met een mondkapje op staat te werken ook niet zeggen dat het nutteloos is zo'n ding te gebruiken als ze de zorgstandaarden voor het gebruik van mondkapjes niet hanteren.

Mensen op straat en in het OV zijn geen zorgmedewerkers die een mondkapje volgens het zorgprotocol moeten gebruiken, zie ze als de schilder, monteur of timmerman die tijdens hun werk een mondkapje gebruiken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 12 mei 2020 @ 15:56:18 #78
149959 SQ
snelle trees
pi_193084389
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 15:54 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dit dus, wat mij betreft hadden ze veel eerder mondkapjes mogen adviseren.

Ik snap trouwens ook niet waar dat "bij verkeerd gebruik zijn ze zinloos of zelfs nog gevaarlijker" vandaan komt, en vooral geuit wordt door mensen uit de zorgsector.
Ik ga er geen open hart operatie mee uitvoeren, maar ik neem aan dat ze tegen de schilder die met een mondkapje op staat te werken ook niet zeggen dat het nutteloos is zo'n ding te gebruiken als ze de zorgstandaarden voor het gebruik van mondkapjes niet hanteren.

Mensen op straat en in het OV zijn geen zorgmedewerkers die een mondkapje volgens het zorgprotocol moeten gebruiken, zie ze als de schilder, monteur of timmerman die tijdens hun werk een mondkapje gebruiken.
Omdat het voor een schilder goed is als ie 90% van de dampen kan filteren, dat is stukken beter voor je gezondheid.
Als je 10% van het virus alsnog binnen krijgt word je volgens mij even ziek als bij 100%.

Maar misschien reken ik wel heel gek :P
disclaimer
pi_193084541
Dat komt omdat je dampen en fijnstof alleen direct binnen kan krijgen. Het virus kun je ook door indirect contact binnenkrijgen. Dus als je uit schilder klaar bent met schuren en je gaat even op een bankje je bammetje eten met het kapje onder je kin, dan is dat niet zo'n punt. Als het virus daarentegen voorbij gevlogen is of je het zelf hebt en aan de binnen- of buitenkant van het kapje zit en je veegt vervolgens met je handen over dat kapje en daarna over allerlei oppervlakten of andere mensen, dan ben je dus een lekker geconcentreerde dosis van dat virus aan het verspreiden.

Als zorgmedewerker moeten je voor het aan en uitdoen van je PBM ongeveer bij iedere handeling je handen ontsmetten en mondkapjes alleen bij het elastiek vasthouden en weggooien.

Zolang dit soort mensen rondlopen:





zijn mondkapjes niet zaligmakend ;)

Ik vind het heel bijzonder om te veronderstellen dat een mondkapje de grote oplossing tegen besmettingen gaat zijn maar dan tegelijkertijd te vinden dat je er best losjes mee om mag gaan.

[ Bericht 2% gewijzigd door Clubsoda op 12-05-2020 16:10:37 ]
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 12 mei 2020 @ 16:08:39 #80
269689 crew  Viv
pi_193084626
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 15:56 schreef SQ het volgende:
Als je 10% van het virus alsnog binnen krijgt word je volgens mij even ziek als bij 100%.
Er zijn wel aanwijzingen dat je zieker kan worden van meer blootstelling aan dit virus. Maar het doel van mondkapjes is niet om een mildere variant te krijgen.

Ik vind het huidige beleid van niet-medische mondkapjes verplichten in het OV maar symboolpolitiek. Als je dan graag mondkapjes wil inzetten, doe het dan goed. Zorg ervoor dat de medische mondkapjes ruim beschikbaar zijn. Zorg ervoor dat iedereen ze goed kan leren gebruiken: uitvoerige publiekscampagnes, onderwijspakketten, etc.

@Clubsoda en deze O+ (foto van een aantal weken geleden, ik vond 'm zo mooi dat ik 'm bewaard heb :D )
pi_193084683
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 16:08 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Er zijn wel aanwijzingen dat je zieker kan worden van meer blootstelling aan dit virus. Maar het doel van mondkapjes is niet om een mildere variant te krijgen.

Ik vind het huidige beleid van niet-medische mondkapjes verplichten in het OV maar symboolpolitiek. Als je dan graag mondkapjes wil inzetten, doe het dan goed. Zorg ervoor dat de medische mondkapjes ruim beschikbaar zijn. Zorg ervoor dat iedereen ze goed kan leren gebruiken: uitvoerige publiekscampagnes, onderwijspakketten, etc.

@:Clubsoda en deze O+ (foto van een aantal weken geleden, ik vond 'm zo mooi dat ik 'm bewaard heb :D )
[ afbeelding ]
:D Of deze, zo bizar dat je bijna niet kunt geloven dat het echt is:

I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 16:12:11 #82
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193084689
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 16:03 schreef Clubsoda het volgende:
Dat komt omdat je dampen en fijnstof alleen direct binnen kan krijgen. Het virus kun je ook door indirect contact binnenkrijgen. Dus als je uit schilder klaar bent met schuren en je gaat even op een bankje je bammetje eten met het kapje onder je kin, dan is dat niet zo'n punt. Als het virus daarentegen voorbij gevlogen is of je het zelf hebt en aan de binnen- of buitenkant van het kapje zit en je veegt vervolgens met je handen over dat kapje en daarna over allerlei oppervlakten of andere mensen, dan ben je dus een lekker geconcentreerde dosis van dat virus aan het verspreiden.

Als zorgmedewerker moeten je voor het aan en uitdoen van je PBM ongeveer bij iedere handeling je handen ontsmetten en mondkapjes alleen bij het elastiek vasthouden en weggooien.

Zolang dit soort mensen rondlopen:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

zijn mondkapjes niet zaligmakend ;)

Ik vind het heel bijzonder om te veronderstellen dat een mondkapje de grote oplossing tegen besmettingen gaat zijn maar dan tegelijkertijd te vinden dat je er best losjes mee om mag gaan.
En die mensen zouden zonder mondkapje net zo veilig of veiliger zijn, voor zowel zichzelf als hun omgeving?

Ik denk overigens niet dat het de grote oplossing zal zijn, ik denk wel dat de negatieve houding van het RIVM over het gebruik van mondkapjes aan het begin van de uitbraak niet handig was.
En ik denk ook dat die negatieve houding vooral gebaseerd was op de angst dat mensen dan artsen en andere zorgmedewerkers zouden gaan beroven, plus dat men sowieso veel te weinig mondkapjes had, want de helft van de zorg liep nog zonder mondkapje.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 12 mei 2020 @ 16:13:33 #83
149959 SQ
snelle trees
pi_193084714
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 16:12 schreef Leandra het volgende:

[..]

En die mensen zouden zonder mondkapje net zo veilig of veiliger zijn, voor zowel zichzelf als hun omgeving?
Waar het om gaat en wat al eerder gezegd is, is de schijnveiligheid. Mensen die denken dat alles weer kan omdat ze een kapje dragen. Daardoor wordt het riskanter dan zonder kapje, omdat mensen zonder mondkapje zich (aangetoond!) voorzichtiger gedragen dan mét ;)
disclaimer
pi_193084721
Hier in België worden volgens mij veel meer mondkapjes gedragen dan in NL. Ik moet er ook wel om lachen wat ik observeer. Minstens 20% van de mensen draagt de mondkapjes onder de neus. Nog een keer 20% van de mensen zet het mondkapje af als ze aan het bellen zijn, of om een sigaret te roken. Daarna weer op. Minstens de helft van de mensen zit veelvuldig aan het mondkapje....10% van de mensen heeft het mondkapje onder de kin hangen....
pi_193084761
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 16:12 schreef Leandra het volgende:

[..]

En die mensen zouden zonder mondkapje net zo veilig of veiliger zijn, voor zowel zichzelf als hun omgeving?
Als ze mondkapjesloos niet aan hun gezicht zouden zitten en netjes 1,5 meter afstand zouden houden, dan zou je verwachten dat ze minder risico vormen dan wel lopen dan met een mondkapje op lekker aan het warme vochtige oppervlakte voor je mond frommelen en daarna de rest van de trein aanraken of gezellig op een kluitje staan ja.

Als iemand zich aan de regels houdt en correct een mondkapje gebruikt dan is die niet minder veilig dan een regelvolger zonder kapje. Maar ook niet significant veiliger als je het mij vraagt.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 16:16:02 #86
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193084763
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 16:13 schreef SQ het volgende:

[..]

Waar het om gaat en wat al eerder gezegd is, is de schijnveiligheid. Mensen die denken dat alles weer kan omdat ze een kapje dragen. Daardoor wordt het riskanter dan zonder kapje, omdat mensen zonder mondkapje zich (aangetoond!) voorzichtiger gedragen dan mét ;)
Maar over 3 weken moet ik er wel een op in het OV omdat het daar moeilijk is die anderhalve meter te handhaven.....
Ik denk dat het juist verstandig was als men vanaf het begin veel meer ingezet had op mondkapjes, dat er dan geen halve verpleeghuizen overleden waren, want het personeel daar had amper beschermingsmiddelen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_193084778
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 16:14 schreef Jagärtrut het volgende:
Hier in België worden volgens mij veel meer mondkapjes gedragen dan in NL. Ik moet er ook wel om lachen wat ik observeer. Minstens 20% van de mensen draagt de mondkapjes onder de neus. Nog een keer 20% van de mensen zet het mondkapje af als ze aan het bellen zijn, of om een sigaret te roken. Daarna weer op. Minstens de helft van de mensen zit veelvuldig aan het mondkapje....10% van de mensen heeft het mondkapje onder de kin hangen....
Nou, dat dus.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_193084821
Ik denk echt dat de mondkapjesplicht er alleen maar is om 'het publiek' zich daar veilig bij voelt. Net als de schoolsluiting, dat is ook nooit een advies van het OMT geweest maar die is er gekomen omdat grapjassen er petities voor rond gingen sturen.

Dat er in de verpleeghuizen een hoop mis is gegaan en dat de PBM's daar veel te laat en schaars voor handen waren, staat wat mij betreft los van de zinvolheid van mondkapjes door het publiek.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_193084823
Mensen worden laks met handen wassen, in elleboog hoesten etc bij een mondkapje. Ze frunniken er aan, zetten m opsekop.

De zorgsector is opgeleid in juist gebruik, dus als juist zij zeggen dat het schijnveiligheid is, dan geloof ik dat wel :P
  dinsdag 12 mei 2020 @ 16:21:34 #90
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_193084871
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 15:56 schreef SQ het volgende:

[..]

Omdat het voor een schilder goed is als ie 90% van de dampen kan filteren, dat is stukken beter voor je gezondheid.
Als je 10% van het virus alsnog binnen krijgt word je volgens mij even ziek als bij 100%.

Maar misschien reken ik wel heel gek :P
dit is inderdaad een misverstand, SQ, hoe minder je van 't virus binnenkrijgt hoe beter.
in de haak.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 16:21:54 #91
149959 SQ
snelle trees
pi_193084880
ik heb 2 keer met latex handschoentjes boodschappen gedaan. Tot ik me besefte dat ik tijdens het boodschappen doen gewoon mijn pen en telefoon gebruikte die ik daarna zonder ontsmetten ook zonder handschoentjes weer vastpakte, toen ben ik er maar weer mee gestopt :')
disclaimer
  dinsdag 12 mei 2020 @ 16:23:13 #92
149959 SQ
snelle trees
pi_193084908
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 16:21 schreef trui het volgende:

[..]

dit is inderdaad een misverstand, SQ, hoe minder je van 't virus binnenkrijgt hoe beter.
Vast wel. Maar ik vind het gewoon niet vergelijkbaar. Een schilder gaat zich niet roekelozer gedragen omdat ie een kapje draagt, die doet gewoon wat ie anders ook precies zou doen. Mensen met coronakapjes niet.
disclaimer
  dinsdag 12 mei 2020 @ 16:26:41 #93
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_193084969
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 16:16 schreef Leandra het volgende:

[..]

Maar over 3 weken moet ik er wel een op in het OV omdat het daar moeilijk is die anderhalve meter te handhaven.....
Ik denk dat het juist verstandig was als men vanaf het begin veel meer ingezet had op mondkapjes, dat er dan geen halve verpleeghuizen overleden waren, want het personeel daar had amper beschermingsmiddelen.
inderdaad, het beleid had m.i. vooral te maken met de schaarste van de medische mondmaskers. Als men toen meer had ingezet op het verstrekken van niet-medische kapjes onder het personeel van verpleeghuizen, zou dat toch echt wel verschil gemaakt hebben.
in de haak.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 16:28:08 #94
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_193084998
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 16:23 schreef SQ het volgende:

[..]

Vast wel. Maar ik vind het gewoon niet vergelijkbaar. Een schilder gaat zich niet roekelozer gedragen omdat ie een kapje draagt, die doet gewoon wat ie anders ook precies zou doen. Mensen met coronakapjes niet.
Dat is een aanname, en het gaat er ook van uit dat mensen niks bij kunnen leren. Ik denk dat we hier gewoon met z'n allen nog wel wat in te leren hebben. Maar om het bij voorbaat af te schrijven als optie, vind ik echt heel raar.
in de haak.
pi_193085002
Voor mij vallen niet medische mondkapjes voor leken zoals mij onder dezelfde noemer als winterbanden. Mensen met winterbanden gaan in de sneeuw anders rijden want ze hebben winterbanden.

Ik zou zo iemand zijn die aan het mondkapje frunnikt, die hem afzet bij bellen, niet omdat ik dat bewust ga doen maar omdat het gewoon uit gewoonte gebeurt. Die dingen jeuken vast en ze benauwen, ik probeer gewoon alle situaties te vermijden waarin ik zo'n ding op moet.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 16:31:02 #96
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_193085044
Hier staan de juffen met gezichtmaskers op het schoolplein en daar zijn ze nog trots op ook.

Het walgelijke nieuwe normaal. Wat een poppenkast zeg.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_193085139
Voor wat betreft het OV hebben we véél meer aan mensen die braaf luisteren en dus niet met de trein gaan omdat ze willen shoppen of zo horkerig zijn om hun kantoorpersoneel op locatie te laten werken omdat ze een basaal vertrouwen in de mensheid missen, dan een verknutseld kussensloop voor onze snoet.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 16:37:08 #98
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_193085156
Walgelijk? Ik weet wel een aantal dingen die een stuk walgelijker zijn dan mensen die hun best doen om deze rotziekte niet verder te laten verspreiden, maar allez, daar zal ik je niet mee vermoeien.
in de haak.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 16:39:59 #99
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_193085204
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 16:35 schreef Clubsoda het volgende:
Voor wat betreft het OV hebben we véél meer aan mensen die braaf luisteren en dus niet met de trein gaan omdat ze willen shoppen of zo horkerig zijn om hun kantoorpersoneel op locatie te laten werken omdat ze een basaal vertrouwen in de mensheid missen, dan een verknutseld kussensloop voor onze snoet.
grappig dat je dingen tegenover elkaar zet die ook gewoon allebei kunnen worden ingezet. Het een sluit het ander niet uit he. Sommige mensen zullen toch op het OV aangewezen blijven. Waarom dan niet met mondkapje?
in de haak.
pi_193085244
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 16:39 schreef trui het volgende:

[..]

grappig dat je dingen tegenover elkaar zet die ook gewoon allebei kunnen worden ingezet. Het een sluit het ander niet uit he. Sommige mensen zullen toch op het OV aangewezen blijven. Waarom dan niet met mondkapje?
Omdat ik bang ben voor de mensen die denken dat het niet meer bezwaarlijk is om met het OV te reizen zonder bijzonder goede reden omdat ze lekker veilig zijn met hun mondkapje. Die geen voorzichtigheid meer in acht nemen. Wat @SQ en @Roomsnoes hierboven ook al aanhalen, de schijnveiligheid.

Ik ben zelf afhankelijk van het OV. Bij voorkeur zonder mondkapje, omdat het moet ook met, maar het allerliefst alleen met mensen die óók geen keuze hebben.

Ik vrees ook voor het moment dat ik de trein uit moet omdat te vol is en niemand uit wil stappen en ik dus de hele logistieke keten op mijn werk verstoor.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 16:44:10 #101
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_193085280
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 16:21 schreef SQ het volgende:
ik heb 2 keer met latex handschoentjes boodschappen gedaan. Tot ik me besefte dat ik tijdens het boodschappen doen gewoon mijn pen en telefoon gebruikte die ik daarna zonder ontsmetten ook zonder handschoentjes weer vastpakte, toen ben ik er maar weer mee gestopt :')
Same. En wat te denken van alle spullen die je koopt en die ik thuis echt niet 1 voor 1 afneem voor ik ze in de kast zet... Ben er dus ook mee gestopt.
***
  dinsdag 12 mei 2020 @ 16:49:36 #102
235382 tombolafan
-Miauw-fan
pi_193085384
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 16:35 schreef Clubsoda het volgende:
Voor wat betreft het OV hebben we véél meer aan mensen die braaf luisteren en dus niet met de trein gaan omdat ze willen shoppen of zo horkerig zijn om hun kantoorpersoneel op locatie te laten werken omdat ze een basaal vertrouwen in de mensheid missen, dan een verknutseld kussensloop voor onze snoet.
Dit :Y
Zoals iemand die vroeg of de kinderen ook een mondkapje op moesten als je voor de lol naar de stad wilt met de tram :')
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
  dinsdag 12 mei 2020 @ 16:50:43 #103
149959 SQ
snelle trees
pi_193085402
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 16:28 schreef trui het volgende:

[..]

Dat is een aanname
Nee, dat is voor zover ik weet wel bewezen. Maar goed, heb nu geen tijd om er uitvoerige bronvermeldingen bij te zoeken ;)

Ik ga iig geen mondkapje dragen, period. Dan mijd ik liever de plekken met veel mensen.
disclaimer
pi_193085515
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 16:50 schreef SQ het volgende:
Dan mijd ik liever de plekken met veel mensen.
Dat deed ik ook al lang voor corona ;).
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 12 mei 2020 @ 17:00:57 #105
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_193085572
ja, die schijnveiligheid, daar moeten we inderdaad voor oppassen. Maar ik denk dat de meeste mensen echt niet zo'n zin hebben om zo'n mondkapje op te doen hoor, dus als 't even kan zullen ze het OV juist dankzij die mondkapjesplicht misschien wel extra mijden.
in de haak.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 17:12:59 #106
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_193085762
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 16:50 schreef SQ het volgende:

[..]

Nee, dat is voor zover ik weet wel bewezen. Maar goed, heb nu geen tijd om er uitvoerige bronvermeldingen bij te zoeken ;)
we zitten nog zo in de beginfase, daar kun je nog helemaal niet zulke sterke conclusies aan verbinden. En ook al bestaat dat risico op basis van bevindingen in andere landen bijvoorbeeld, dan kun je daar met de juiste voorlichting en bewustwording best wat in beinvloeden hoor. De manier waarop er tot nu toe over is gecommuniceerd draagt in elk geval niet erg bij aan het juiste gebruik, dat is een gemiste kans in mijn ogen.

Ik mijd ook plekken met veel mensen, maar er zijn situaties waarin dat niet kan, en dan ben ik blij als niet alleen ik, maar ook andere mensen om mij heen gebruik maken van zo'n eenvoudig aanvullend middel om de verspreiding van dit virus zo veel mogelijk te beperken.
in de haak.
pi_193085812
Ik merk zelf dat ik helemaal niet zo’n angst heb om Corona te krijgen :@
Mezelf een jaar lang opsluiten om 100% besmetting uit te sluiten is gewoon geen optie in mijn hoofd. Dus dan zoveel als mogelijk, maar wel met een leven dat ik draaglijk vind. En uiteraard rekening houden met ouderen.
Ik zal nu niet met de bus naar de stad gaan, maar een ijsje gaan eten hier in het dorp dan weer wel.

Komt ook doordat afgelopen jaar en dit jaar gewoon klote zijn. Familieleden die sterven, kanker krijgen op veel te jonge leeftijd, maandenlang doodziek in het ziekenhuis liggen, een vader van een vriend die in een weekend overlijdt, een tante die op haar 70e op een gesloten afdeling opgenomen moet gaan worden.
Er is zoveel leed wat nooit in het nieuws komt.

Ik probeer de problematiek niet te bagataliseren en snap zeker bij de risicogroep de paniek, maar ik raak er een beetje voor afgestompt geloof ik.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 12 mei 2020 @ 17:17:34 #108
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_193085836
Ik heb mondkapjes besteld meteen na de persconferentie vorige week en ze gisteren binnengekregen. In principe voor het OV, want ik kan niet uitsluiten dat ik of mijn dochter niet na 1 juni wel eens in de bus moeten zijn. Ik heb er 50 besteld en ik moet zeggen dat ik wel even moest slikken van de prijs, dus ik ga ze niet verspillen aan onnodige tripjes.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 17:17:44 #109
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193085841
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 16:28 schreef exode het volgende:
Voor mij vallen niet medische mondkapjes voor leken zoals mij onder dezelfde noemer als winterbanden. Mensen met winterbanden gaan in de sneeuw anders rijden want ze hebben winterbanden.

Ik zou zo iemand zijn die aan het mondkapje frunnikt, die hem afzet bij bellen, niet omdat ik dat bewust ga doen maar omdat het gewoon uit gewoonte gebeurt. Die dingen jeuken vast en ze benauwen, ik probeer gewoon alle situaties te vermijden waarin ik zo'n ding op moet.
Dat is idd een goed argument om winterbanden overbodig te noemen; de randdebiel die denkt dat hij god is als referentiekader nemen.

Degenen die idioot rijden met winterbanden hebben 9 van de 10 keer een leasebak en rijden sowieso wel idioot.

Ja, ik laat iedere winter winterbanden onder mijn (eigen) auto zetten en nee, ik rij nooit idioot, ongeacht het weer of het soort banden dat ik onder mijn auto heb.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 12 mei 2020 @ 17:18:54 #110
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_193085861
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 17:16 schreef LeSage het volgende:
Ik merk zelf dat ik helemaal niet zo’n angst heb om Corona te krijgen :@
Mezelf een jaar lang opsluiten om 100% besmetting uit te sluiten is gewoon geen optie in mijn hoofd. Dus dan zoveel als mogelijk, maar wel met een leven dat ik draaglijk vind. En uiteraard rekening houden met ouderen.
Ik zal nu niet met de bus naar de stad gaan, maar een ijsje gaan eten hier in het dorp dan weer wel.

Komt ook doordat afgelopen jaar en dit jaar gewoon klote zijn. Familieleden die sterven, kanker krijgen op veel te jonge leeftijd, maandenlang doodziek in het ziekenhuis liggen, een vader van een vriend die in een weekend overlijdt, een tante die op haar 70e op een gesloten afdeling opgenomen moet gaan worden.
Er is zoveel leed wat nooit in het nieuws komt.

Ik probeer de problematiek niet te bagataliseren en snap zeker bij de risicogroep de paniek, maar ik raak er een beetje voor afgestompt geloof ik.
Tsja, dat is makkelijk praten als je zelf geen mensen in een risicogroep kent misschien? Het is fijn dat er nu meer plek op de IC's is, maar dat betekent nog niet dat je er niet meer dood aan kunt gaan helaas.
in de haak.
pi_193085919
Herkenbaar LeSage. Ik ben ook sowieso wel een nuchter mens en ik ken mijn grenzen. Als zorgpersoneel en masse zegt dat mondkapjes schijnveiligheid bieden - net als in veel gevallen hanschoenen - dan denk ik niet dat ik dat dan beter weet ofzo. Rutte zei ook dat het schijnveiligheid biedt.

Afstand houden, niet overal met je tengels aanzitten, handen wassen bij vertrek en thuiskomst en als je verkouden og ziekt bent: thuisblijven. Verder geen massa’s opzoeken.

Eerder zaten mensen te proesten en te hoesten op t werk en in de trein. Dat kan gewoon niet (meer). Weinig solidarisch. Zelfde als wat Malteser beschrijft met zieke kinderen naar het kdv. Je verdubbelt het probleem en verschuift t op een ander. Dat is nu hopelijk echt verleden tijd.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 17:21:51 #112
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193085920
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 17:18 schreef trui het volgende:

[..]

Tsja, dat is makkelijk praten als je zelf geen mensen in een risicogroep kent misschien? Het is fijn dat er nu meer plek op de IC's is, maar dat betekent nog niet dat je er niet meer dood aan kunt gaan helaas.
Dit dus, en als je ziek wordt kan dat doodgaan nog snel gaan ook.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 12 mei 2020 @ 17:27:28 #113
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_193086018
Ik zei heel in het begin heel dapper dat ik me weinig zorgen maakte over mezelf of mijn gezin, wij zijn echt vrijwel nooit ziek.

Maar nu ik verhalen ken van gezonde mensen, marathonlopers zelfs, die er toch aan onder door gingen... :{
***
  dinsdag 12 mei 2020 @ 17:29:08 #114
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193086056
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 17:16 schreef LeSage het volgende:
Ik merk zelf dat ik helemaal niet zo’n angst heb om Corona te krijgen :@
Mezelf een jaar lang opsluiten om 100% besmetting uit te sluiten is gewoon geen optie in mijn hoofd.
Zo denk ik er ook over hoor. Ja het zou echt zuur zijn als ik het krijg en dan nét een van de mensen zijn die naar het ziekenhuis moet of dood gaat. In mijn leeftijdscategorie zijn er tot nu toe in Nederland 7 mensen overleden aan covid-19. Van de totaal 5510. Ik ben banger voor een ander dan voor mezelf. En daarom houd ik me wel aan de regels/richtlijnen, maar ben ik niet bang.
KuikenGuppy
pi_193086070
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 17:17 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat is idd een goed argument om winterbanden overbodig te noemen; de randdebiel die denkt dat hij god is als referentiekader nemen.

Degenen die idioot rijden met winterbanden hebben 9 van de 10 keer een leasebak en rijden sowieso wel idioot.

Ja, ik laat iedere winter winterbanden onder mijn (eigen) auto zetten en nee, ik rij nooit idioot, ongeacht het weer of het soort banden dat ik onder mijn auto heb.
De randdebiel? Jeetje....wat kort door de bocht. Ik zie de autoschade claims vanwege mijn werk en dan zijn er een hoop debielen in Nederland. Heel veel mensen (ook ik) dachten/denken dat winterbanden veel meer veiligheid gaf dan het werkelijk geeft. Ik heb het niet over de types die met 100km per uur een bochtje nemen in de sneeuw he.
Ik heb ze bewust niet overigens.
pi_193086100
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 17:27 schreef BE het volgende:
Ik zei heel in het begin heel dapper dat ik me weinig zorgen maakte over mezelf of mijn gezin, wij zijn echt vrijwel nooit ziek.

Maar nu ik verhalen ken van gezonde mensen, marathonlopers zelfs, die er toch aan onder door gingen... :{
Ja, maar zo ken ik een triatlonloper die afgelopen jaar acute leukemie kreeg en nog steeds vecht voor zijn leven.

Het is heus niet zo dat ik geen mensen ken die risicogroep zijn en over hen maak ik me uiteraard zorgen.
Dus ik ga ook echt de regels niet aan mijn laars lappen.
Maar soms heb ik het idee dat er meer paniek wordt gecreëerd door de media.
Staat iedereen ook iedere dag stil bij hoeveel kans je hebt om kanker te krijgen? Een hartaanval? Een dodelijk auto-ongeluk?
Ik vind Corona heel erg, ik snap de zorgen van risicogroepen, ik zelf voel de paniek gewoon niet zo. Daarom, afgestompt.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 12 mei 2020 @ 17:32:07 #117
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_193086101
Bij mij is het een golfbeweging. Eerst was ik niet bang, toen werd ik ineens wel bang en op het moment weer niet. Ik zit vooral thuis en als ik buiten ben soms voor een wandeling of om boodschappen te doen, probeer ik afstand te houden, maar schrik ook niet als het even mis gaat met het afstand houden.
De kapper hoeft voor mij voorlopig niet, overigens. Ik blijf het een beetje raar vinden dat dat soort contactberoepen zo'n beetje als eerste weer open mochten.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_193086128
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 17:17 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat is idd een goed argument om winterbanden overbodig te noemen; de randdebiel die denkt dat hij god is als referentiekader nemen.

Degenen die idioot rijden met winterbanden hebben 9 van de 10 keer een leasebak en rijden sowieso wel idioot.

Ja, ik laat iedere winter winterbanden onder mijn (eigen) auto zetten en nee, ik rij nooit idioot, ongeacht het weer of het soort banden dat ik onder mijn auto heb.
Dit lijkt me geen geval van randdebielen, maar een hele natuurlijke reactie. Op zomerbanden voel je je in de sneeuw automatisch kwetsbaarder dan op winterbanden en daar zul je (in meer of mindere mate) iets van terugzien in je rijstijl. Niet bij iedereen, als je daar heeeel bewust mee bezig bent, maar bij de meeste mensen wel.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 12 mei 2020 @ 17:34:54 #119
235382 tombolafan
-Miauw-fan
pi_193086146
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 17:30 schreef exode het volgende:

[..]

De randdebiel? Jeetje....wat kort door de bocht.
Je leest half; ze zegt dat je niet 'de randdebiel die zichzelf als god ziet' als referentiekader moet nemen.
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_193086155
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 17:33 schreef LeSage het volgende:

[..]

Dit lijkt me geen geval van randdebielen, maar een hele natuurlijke reactie. Op zomerbanden voel je je in de sneeuw automatisch kwetsbaarder dan op winterbanden en daar zul je (in meer of mindere mate) iets van terugzien in je rijstijl. Niet bij iedereen, als je daar heeeel bewust mee bezig bent, maar bij de meeste mensen wel.
Het blijkt ook uit meerdere onderzoeken, net zoals het ABS systeem. Mensen wanen zich veiliger dan en gaan daarop anticiperen. Het is een hele menselijke reactie.
Voor mijn werk moet ik oa zorgen dat de schades van ons wagenpark dalen dus ik weet helaas meer van ongevallen en veiligheid dan ik wil weten.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 17:35:22 #121
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193086157
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 17:32 schreef LeSage het volgende:
... soms heb ik het idee dat er meer paniek wordt gecreëerd door de media...
Dat is ook zo, maar er zijn natuurlijk een heleboel mensen die zonder een vleugje angst of urgentie het nut van de maatregelen niet (meer) zien en zich niet meer aan de regels gaan houden.
KuikenGuppy
  dinsdag 12 mei 2020 @ 17:37:19 #122
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193086196
Overigens zijn winterbanden in Nederland een beetje onzin :P. In wintersportgebieden kan het daarentegen soms net dat verschil maken tussen veilig bij je huisje komen en van de berg af glijden.
KuikenGuppy
pi_193086219
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 17:37 schreef Burdie het volgende:
Overigens zijn winterbanden in Nederland een beetje onzin :P. In wintersportgebieden kan het daarentegen soms net dat verschil maken tussen veilig bij je huisje komen en van de berg af glijden.
Sterker nog in Nederlandse winters zijn ze onveiliger omdat ze bij nat weer minder grip hebben.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 17:52:29 #124
149959 SQ
snelle trees
pi_193086539
Ik vind die "zelfs marathonlopers" altijd wel intrigerend. Alsof het uitlopen van een marathon een ticket naar onsterfelijkheid is. Volgens mij is marathonlopen hartstikke slopend :P
disclaimer
pi_193086637
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 17:52 schreef SQ het volgende:
Ik vind die "zelfs marathonlopers" altijd wel intrigerend. Alsof het uitlopen van een marathon een ticket naar onsterfelijkheid is. Volgens mij is marathonlopen hartstikke slopend :P
Nou ja, in ieder geval is het lopen van een marathon geen garantie dat je gezond bent en blijft.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 12 mei 2020 @ 17:57:22 #126
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_193086651
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 17:32 schreef LeSage het volgende:

[..]

Ja, maar zo ken ik een triatlonloper die afgelopen jaar acute leukemie kreeg en nog steeds vecht voor zijn leven.

Het is heus niet zo dat ik geen mensen ken die risicogroep zijn en over hen maak ik me uiteraard zorgen.
Dus ik ga ook echt de regels niet aan mijn laars lappen.
Maar soms heb ik het idee dat er meer paniek wordt gecreëerd door de media.
Staat iedereen ook iedere dag stil bij hoeveel kans je hebt om kanker te krijgen? Een hartaanval? Een dodelijk auto-ongeluk?
Ik vind Corona heel erg, ik snap de zorgen van risicogroepen, ik zelf voel de paniek gewoon niet zo. Daarom, afgestompt.
Een van de grootste gevaren is dat de zorg overbelast raakt. En dan heb je met je hartaanval ook pech, want dan is er gewoon niemand of geen plek om jou te helpen. En je wilt het medisch personeel zo’n overbelasting van de zorg ook gewoon niet aan doen. Ik ben niet bang voor het virus voor mijzelf, maar de grootste dreiging vind ik wel de mogelijke overbelasting van de zorg. Een situatie zoals in Italië in zijn piek is echt mensonterend.
Ik houd me braaf aan de maatregelen omdat ik het voor mijzelf een kleine moeite vind. En ik zou het echt zwaar klote vinden als we de versoepeling weer moeten terugdraaien.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  Moderator dinsdag 12 mei 2020 @ 17:57:37 #127
5428 crew  miss_sly
pi_193086658
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 17:18 schreef trui het volgende:

[..]

Tsja, dat is makkelijk praten als je zelf geen mensen in een risicogroep kent misschien? Het is fijn dat er nu meer plek op de IC's is, maar dat betekent nog niet dat je er niet meer dood aan kunt gaan helaas.
En het is niet alleen de kans dat je dood gaat. Juist ook de mensen die na drie weken IC overleven, hebben nog eenmalige, pijnlijke, moeilijke weg te gaan voor ze weer echt genezen zijn. Voor zover dat ooit cut gebeurt, want er is nog geen duidelijkheid over de mogelijk permanente longschade.

Ik ben niet bang, maar ik doe wel mijn best om te voorkomen dat we hier ziek worden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_193086925
De vergelijking met andere gevaren/doodsoorzaken gaat volgens mij ook niet op, want als ik een auto-ongeluk krijg loopt niet meteen iedereen die ik tegenkom een groot risico om óók een auto-ongeluk te krijgen.
pi_193087001
Ik vind het ook allemaal spannend. Niet voor mezelf, wel voor mijn risicokind. Maar ik kan hem en ons gezin niet thuishouden totdat er een vaccin beschikbaar is. Geen idee hoe lang dat nog duurt.
Dus we wikten en wogen, spraken meermaals de kinderarts en namen een beslissing waar ik achter kan staan.

Maar als ik dan net een tirade krijg van een vader wiens kind toch echt teveel hoest en morgen niet welkom is op ons kdv, ben ik bang. Niet voor het hoestende kind, wel voor de boze vader.

En nu genoeg gemopper over mijn werk. Ik heb nog altijd het allerleukste werk van de hele wereld O+ .
En morgen ga ik met alle liefde weer naar mijn werk. Voor vandaag ben ik er even klaar mee.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 18:18:05 #130
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_193087126
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 17:32 schreef LeSage het volgende:

[..]

Ja, maar zo ken ik een triatlonloper die afgelopen jaar acute leukemie kreeg en nog steeds vecht voor zijn leven.

Ja ok, maar dat weet je. Dat kan iedereen raken en slopen, terwijl rondom corona toch nog altijd wel nog het stigma hangt dat het alleen 65+-ers raakt.
***
  dinsdag 12 mei 2020 @ 18:21:43 #131
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_193087195
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 17:52 schreef SQ het volgende:
Ik vind die "zelfs marathonlopers" altijd wel intrigerend. Alsof het uitlopen van een marathon een ticket naar onsterfelijkheid is. Volgens mij is marathonlopen hartstikke slopend :P
Het liggen op de IC is echt een aanslag op je conditie en als je het zo bekijkt zou je toch zeggen dat iemand met zo'n sterk en sportief lichaam dat op zich wel aan zou kunnen. En dat zo'n lichaam het dan al niet aan kan... Dat vind ik echt heel erg eng met mijn vadsige totaal niet in conditie lijf, daar helpt 'nooit ziek worden' dus niet aan.
***
pi_193087245
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 18:21 schreef BE het volgende:

[..]

Het liggen op de IC is echt een aanslag op je conditie en als je het zo bekijkt zou je toch zeggen dat iemand met zo'n sterk en sportief lichaam dat op zich wel aan zou kunnen. En dat zo'n lichaam het dan al niet aan kan... Dat vind ik echt heel erg eng met mijn vadsige totaal niet in conditie lijf, daar helpt 'nooit ziek worden' dus niet aan.
Een marathon lopen is niet echt goed voor je lijf. Dan put je het uit, dat is weer het andere uiterste.
Gematigdheid is, hoe saai ook, altijd het beste ;)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 12 mei 2020 @ 18:23:54 #133
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_193087246
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 17:57 schreef miss_sly het volgende:

[..]

En het is niet alleen de kans dat je dood gaat. Juist ook de mensen die na drie weken IC overleven, hebben nog eenmalige, pijnlijke, moeilijke weg te gaan voor ze weer echt genezen zijn. Voor zover dat ooit cut gebeurt, want er is nog geen duidelijkheid over de mogelijk permanente longschade.

Ik ben niet bang, maar ik doe wel mijn best om te voorkomen dat we hier ziek worden.
Nou, dat inderdaad. Mijn man werkt op een revalidatiecentrum, waar ze nu een afdeling hebben voor corona-patienten die van de IC af komen. Die moeten echt serieus revalideren hoor.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_193087268
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 18:09 schreef lunapuella het volgende:
De vergelijking met andere gevaren/doodsoorzaken gaat volgens mij ook niet op, want als ik een auto-ongeluk krijg loopt niet meteen iedereen die ik tegenkom een groot risico om óók een auto-ongeluk te krijgen.
Maar als jij de auto instapt loop jij zelf en andere mensen wel meer kans om een ongeluk te krijgen met jou.

Het is niet 1 op 1 te vergelijken, maar nu lijkt het alsof iedereen een lopende Corona-tijdbom is en dat is natuurlijk ook niet zo.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 12 mei 2020 @ 18:34:59 #135
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_193087430
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 18:23 schreef LeSage het volgende:

[..]

Een marathon lopen is niet echt goed voor je lijf. Dan put je het uit, dat is weer het andere uiterste.
Gematigdheid is, hoe saai ook, altijd het beste ;)
Ja ok, fair enough. Maar toch... Vaak zijn dat soort types niet het hele jaar door marathon-ready-droog-afgetrained.
Maar je hebt gelijk, waarom zij ook eigenlijk niet.
***
pi_193087698
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 18:34 schreef BE het volgende:

[..]

Ja ok, fair enough. Maar toch... Vaak zijn dat soort types niet het hele jaar door marathon-ready-droog-afgetrained.
Maar je hebt gelijk, waarom zij ook eigenlijk niet.
Ik snap die gedachte ook wel hoor.
Die man die ik dus ken, daarvan denk je dan toch: ‘hoe kan iemand die zoveel sport en zo gezond lijkt dan ineens zo ziek zijn.’
Dat voelt nog bedreigender als je dan naar jezelf kijkt, iets minder sportief en gezond :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_193088247
Iets heul anders: hebben jullie kinderen die naar het Jeugdjournaal kijken?
Mijn zoon is 7 en kijkt het ook maar soms twijfel ik toch of hij niet te jong is.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 19:22:25 #138
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_193088482
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 18:09 schreef lunapuella het volgende:
De vergelijking met andere gevaren/doodsoorzaken gaat volgens mij ook niet op, want als ik een auto-ongeluk krijg loopt niet meteen iedereen die ik tegenkom een groot risico om óók een auto-ongeluk te krijgen.
Precies, wat een onzinnige vergelijking.
in de haak.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 19:25:00 #139
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_193088537
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 17:57 schreef miss_sly het volgende:

[..]

En het is niet alleen de kans dat je dood gaat. Juist ook de mensen die na drie weken IC overleven, hebben nog eenmalige, pijnlijke, moeilijke weg te gaan voor ze weer echt genezen zijn. Voor zover dat ooit cut gebeurt, want er is nog geen duidelijkheid over de mogelijk permanente longschade.

Ik ben niet bang, maar ik doe wel mijn best om te voorkomen dat we hier ziek worden.
Inderdaad, het is voor veel mensen echt heel schadelijk als ze het krijgen. Ik hoop ook enorm dat we het hier buiten de deur weten te houden. En ja, ik ben er wel bang voor.
in de haak.
pi_193088575
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 19:14 schreef vencodark het volgende:
Iets heul anders: hebben jullie kinderen die naar het Jeugdjournaal kijken?
Mijn zoon is 7 en kijkt het ook maar soms twijfel ik toch of hij niet te jong is.
Onze dochter van tien kijkt ernaar sinds ze een jaar of acht was, dus groep 5. Omdat zij het kijkt kijken de twee zesjarigen soms ook mee. Ik probeer dat te voorkomen omdat het misschien toch nog wat ingewikkeld en overweldigend kan zijn, maar dat lukt helaas niet altijd als ik 's avonds nog even druk ben met opruimen/was doen etc.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 19:27:54 #141
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_193088592
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 18:12 schreef Malteser het volgende:
Ik vind het ook allemaal spannend. Niet voor mezelf, wel voor mijn risicokind. Maar ik kan hem en ons gezin niet thuishouden totdat er een vaccin beschikbaar is. Geen idee hoe lang dat nog duurt.
Dus we wikten en wogen, spraken meermaals de kinderarts en namen een beslissing waar ik achter kan staan.

Maar als ik dan net een tirade krijg van een vader wiens kind toch echt teveel hoest en morgen niet welkom is op ons kdv, ben ik bang. Niet voor het hoestende kind, wel voor de boze vader.

En nu genoeg gemopper over mijn werk. Ik heb nog altijd het allerleukste werk van de hele wereld O+ .
En morgen ga ik met alle liefde weer naar mijn werk. Voor vandaag ben ik er even klaar mee.
Malteser, dat lijkt me ook echt heel moeilijk afwegen allemaal. En zo’n kerel, je zou ‘m toch...
in de haak.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 19:38:25 #142
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193088850
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 17:38 schreef exode het volgende:

[..]

Sterker nog in Nederlandse winters zijn ze onveiliger omdat ze bij nat weer minder grip hebben.
Bij nat weer minder grip hebben dan? Zomerbanden in de winter?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_193088930
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 19:14 schreef vencodark het volgende:
Iets heul anders: hebben jullie kinderen die naar het Jeugdjournaal kijken?
Mijn zoon is 7 en kijkt het ook maar soms twijfel ik toch of hij niet te jong is.
7 en 9 kijken het beide dagelijks. Wel met ons erbij om het een of ander uit te leggen. Ze kijken t op school ook vanaf groep 4.
Ik vind juist dat t jeugdjournaal een fijne toon heeft, met duidelijke uitleg
*poef* nu is het weg
pi_193088980
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 19:38 schreef Leandra het volgende:

[..]

Bij nat weer minder grip hebben dan? Zomerbanden in de winter?
Ja, in de Nederlandse zachte winters die vooral nat zijn, kan je beter op zomerbanden rijden of all weather banden. We hebben hier nou niet echt de winters waar winterbanden voor uitgevonden zijn.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 19:43:11 #145
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_193088982
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 19:41 schreef kaatjejannie het volgende:

[..]

7 en 9 kijken het beide dagelijks. Wel met ons erbij om het een of ander uit te leggen. Ze kijken t op school ook vanaf groep 4.
Ik vind juist dat t jeugdjournaal een fijne toon heeft, met duidelijke uitleg
Veel scholen werken ook met ‘nieuwsbegrip’ wat aansluit op Jeugdjournaal.
***
pi_193089019
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 19:41 schreef kaatjejannie het volgende:

[..]

7 en 9 kijken het beide dagelijks. Wel met ons erbij om het een of ander uit te leggen. Ze kijken t op school ook vanaf groep 4.
Ik vind juist dat t jeugdjournaal een fijne toon heeft, met duidelijke uitleg
Dat vind ik ook. We zijn gaan kijken sinds Corona de scholen is gaan sluiten eigenlijk.
Maar zojuist ging het over sexchat en sexting en toen sloeg de twijfel toe. :P
  dinsdag 12 mei 2020 @ 19:47:32 #147
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193089099
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 19:14 schreef vencodark het volgende:
Iets heul anders: hebben jullie kinderen die naar het Jeugdjournaal kijken?
Mijn zoon is 7 en kijkt het ook maar soms twijfel ik toch of hij niet te jong is.
Ja, Soneal kijkt al een paar jaar, en die is nu 9.
Soms zal het wat aan de jonge kant zijn, maar over het algemeen zal het te doen zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 12 mei 2020 @ 19:51:26 #148
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193089185
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 19:43 schreef exode het volgende:

[..]

Ja, in de Nederlandse zachte winters die vooral nat zijn, kan je beter op zomerbanden rijden of all weather banden. We hebben hier nou niet echt de winters waar winterbanden voor uitgevonden zijn.
Ik weet niet waar jij je kennis op baseert, maar de ANWB zegt dit:
quote:
Winterbanden bieden vanaf 7 graden Celsius en daaronder meer grip dan zomerbanden. Niet alleen op sneeuw, maar ook op een nat wegdek. En dat laatste komt in Nederland natuurlijk veelvuldig voor.
Nog een linkje voor je:
http://www.ahc-lwd.nl/pdf/vergelijking-banden-519617.pdf

Dat winterbanden niet zo goed op nat wegdek presteren als op sneeuw wil niet zeggen dat zomerbanden in de winter op nat wegdek wel goed presteren of even goed presteren op nat wegdek als in de zomer, en dat doen ze niet, want de samenstelling van het rubber van zomerbanden is anders dan dat van winterbanden, ook daarom zijn winterbanden geschikter voor de winter.

En dan nog roepen dat all-weather ook beter is :D
All weather is vooral om geld te besparen, maar is verder nergens echt goed in, in de zomer slechter dan zomerbanden in de winter slechter dan winterbanden, als je veiligheid belangrijk vindt rijd je iig niet op all weather banden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 12 mei 2020 @ 19:55:46 #149
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193089297
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 18:12 schreef Malteser het volgende:
Ik vind het ook allemaal spannend. Niet voor mezelf, wel voor mijn risicokind. Maar ik kan hem en ons gezin niet thuishouden totdat er een vaccin beschikbaar is. Geen idee hoe lang dat nog duurt.
Dus we wikten en wogen, spraken meermaals de kinderarts en namen een beslissing waar ik achter kan staan.

Maar als ik dan net een tirade krijg van een vader wiens kind toch echt teveel hoest en morgen niet welkom is op ons kdv, ben ik bang. Niet voor het hoestende kind, wel voor de boze vader.

En nu genoeg gemopper over mijn werk. Ik heb nog altijd het allerleukste werk van de hele wereld O+ .
En morgen ga ik met alle liefde weer naar mijn werk. Voor vandaag ben ik er even klaar mee.
Zo'n vent is gewoon een lul en het is vooral vervelend dat jullie daar voor het blok worden gezet om die ouder te informeren dat het kind te ziek is om te mogen komen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_193089796
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 18:12 schreef Malteser het volgende:
Ik vind het ook allemaal spannend. Niet voor mezelf, wel voor mijn risicokind. Maar ik kan hem en ons gezin niet thuishouden totdat er een vaccin beschikbaar is. Geen idee hoe lang dat nog duurt.
Dus we wikten en wogen, spraken meermaals de kinderarts en namen een beslissing waar ik achter kan staan.

Maar als ik dan net een tirade krijg van een vader wiens kind toch echt teveel hoest en morgen niet welkom is op ons kdv, ben ik bang. Niet voor het hoestende kind, wel voor de boze vader.

En nu genoeg gemopper over mijn werk. Ik heb nog altijd het allerleukste werk van de hele wereld O+ .
En morgen ga ik met alle liefde weer naar mijn werk. Voor vandaag ben ik er even klaar mee.
Ik vind dit dus wel echt heel stom.
De kinderen zou ik dus echt zeker thuis houden als ze zich niet fit zouden voelen.

En in jouw geval snap ik de angst heel goed. Het is dan ook geen verwijt van mijn kant naar mensen die angstig zijn, wel een constatering dat ik zelf blijkbaar geen angst (meer) heb.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_193089808
Van de site van de NOS:"Het NOS Jeugdjournaal brengt nieuws en reportages voor kinderen in de leeftijd van circa 9 tot 12 jaar."
Mijn dochter is ook 7 (en wat gevoelig/filmwatje) en ze is er duidelijk nog wat te jong voor.. Dud het advies van dr juf om dat te kijken heb ik mooi terzijde geschoven..
(ze is overigens in een hoop dingen juist stoer.. voor een grote groep een verhaal vertellen, een vreemde groep instappen, als eerste van een superhoge kabelbaan, in het donker in haar eentje naar het toiletgebouw op de camping en dan doorsteken door het bos dat doet ze zó, maar enge films of boeken is ze dagenlang van slag...
pi_193090079
Leandra, mijn bron: verschillende autoverzekeraars, de leasemaatschappijen van mijn werk, de garages waarmee we samenwerken, de wagenpark manager van mijn werk, mijn broer die automonteur is. Die vertrouw ik meer dan de sites.

Ik heb zelf ook rij workshop dingesen gedaan om te kijken of het wat was voor onze 1600 leaserijders. Ook daar werd het gezegd, vooral omdat ik als enige op zomerbanden op die baan stond.

Maar goed we gaan way of topic hier.

Over angst gesproken, ik ben ook gewoon bang dat ik het krijg. Ik ben gezond en ben nooit ziek maar dat is natuurlijk geen garantie. En ik ben bang voor de risico patienten in mijn omgeving.
Maar ik heb er geen slapeloze nachten van ofzo.
pi_193090093
oh en team "geen mondkapjes" omdat t schijnveiligheid biedt..hoef gelukkig niet met t ov..
maar wat ben ik blij dat ze niet overal verplicht worden.. al is t maar uit millieu-oogpunt..en dan zijn er natuurlijk mensen die die dingen ook achteloos in de bosjes flikkeren. Maar waar ik blikjes en chipszakken nog wel eens opvis en weggooi ga ik echt geen smerige mondkapjes oppakken..
  dinsdag 12 mei 2020 @ 20:22:05 #154
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_193090134
Hier een zevenjarige die sinds begin groep 3 naar het jeugdjournaal kijkt. Ze kijken soms ook in de klas.

Ik vind het goed aansluiten op zijn belevingswereld, hij pikt er ook heel veel van op. Maar goed, hij kijkt bv ook De Buitendienst, volgens mij ook bedoeld voor een iets oudere doelgroep. En dat vindt ie ook reuze interessant. En wij zijn er altijd bij voor extra uitleg indien nodig (meestal stelt ie zelf ook 100 vragen :P). Maar J is dan ook totaal niet angstig uitgevallen, en houdt heel erg van enge boeken (De Heksen van Roald Dahl is al 2 jaar favoriet).
  dinsdag 12 mei 2020 @ 20:22:39 #155
149959 SQ
snelle trees
pi_193090147
Offtopic gaan in een sc kan gelukkig niet ;)
disclaimer
pi_193090161
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 20:22 schreef SQ het volgende:
Offtopic gaan in een sc kan gelukkig niet ;)
Yeaaaaah dan wil ik het nu over bezems hebben. B heeft onze bezem gesloopt, waar koop je die dingen als je geen winkel in wilt.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 20:23:56 #157
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193090177
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 20:23 schreef exode het volgende:

[..]

Yeaaaaah dan wil ik het nu over bezems hebben. B heeft onze bezem gesloopt, waar koop je die dingen als je geen winkel in wilt.
Bol.com :P
KuikenGuppy
  dinsdag 12 mei 2020 @ 20:25:04 #158
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193090196
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 20:23 schreef Burdie het volgende:

[..]

Bol.com :P
Oja hoor, fok maakt van elk denkbaar mogelijk commercieel woord automatisch een affiliate hyperlink, maar van bol.com dan weer niet :').
KuikenGuppy
  dinsdag 12 mei 2020 @ 20:26:36 #159
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_193090230
Zou wel moeten want daar hebben ze een deal mee toch? Kijk maar in de footer.
***
  dinsdag 12 mei 2020 @ 20:27:24 #160
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193090246
Misschien moet je alleen bol zeggen.

Edit: nee, ook niet.
KuikenGuppy
pi_193090449
Komt het door de hoofdletter? Dat bol.com het wel doet?

Edit: ook al niet.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 12 mei 2020 @ 20:36:43 #162
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193090455
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 20:19 schreef exode het volgende:
Leandra, mijn bron: verschillende autoverzekeraars, de leasemaatschappijen van mijn werk, de garages waarmee we samenwerken, de wagenpark manager van mijn werk, mijn broer die automonteur is. Die vertrouw ik meer dan de sites.

Ik heb zelf ook rij workshop dingesen gedaan om te kijken of het wat was voor onze 1600 leaserijders. Ook daar werd het gezegd, vooral omdat ik als enige op zomerbanden op die baan stond.

Maar goed we gaan way of topic hier.

Over angst gesproken, ik ben ook gewoon bang dat ik het krijg. Ik ben gezond en ben nooit ziek maar dat is natuurlijk geen garantie. En ik ben bang voor de risico patienten in mijn omgeving.
Maar ik heb er geen slapeloze nachten van ofzo.
"Die sites" als het over de ANWB gaat.... welja joh.
Maar kom dan eens met linkjes dat zomerbanden in de winter net zo goed (of beter) zijn op nat wegdek als winterbanden?
Zo moeilijk kan het dan niet zijn om daar bewijs van te vinden lijkt me.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_193090584
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 20:25 schreef Burdie het volgende:

[..]

Oja hoor, fok maakt van elk denkbaar mogelijk commercieel woord automatisch een affiliate hyperlink, maar van bol.com dan weer niet :').
Hahaha, ja zal je altijd zien.
  Moderator dinsdag 12 mei 2020 @ 20:43:04 #164
5428 crew  miss_sly
pi_193090612
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 20:36 schreef Leandra het volgende:

[..]

"Die sites" als het over de ANWB gaat.... welja joh.
Maar kom dan eens met linkjes dat zomerbanden in de winter net zo goed (of beter) zijn op nat wegdek als winterbanden?
Zo moeilijk kan het dan niet zijn om daar bewijs van te vinden lijkt me.
Op zich zijn ze in Duitsland bijvoorbeeld verplicht. Zal ook niet voor niks zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_193090752
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 20:36 schreef Leandra het volgende:

[..]

"Die sites" als het over de ANWB gaat.... welja joh.
Maar kom dan eens met linkjes dat zomerbanden in de winter net zo goed (of beter) zijn op nat wegdek als winterbanden?
Zo moeilijk kan het dan niet zijn om daar bewijs van te vinden lijkt me.
Ik wil hier best een welles nietes discussie van maken hoor. Ik geloof de kenners waarmee ik samenwerk meer dan geGooglede kennis. Als het namelijk foute informatie is, moet ik nogal wat aanpassen in mijn werk.

Maar vooruit 1 van de onderzoeken waarom het bedrijf waar ik voor werk ervoor kiest de leaserijders niet te verplichten op winterbanden over te laten stappen:
https://www.dvhn.nl/extra(...)%2Fwww.google.com%2F

Winterbanden zijn bedoeld voor de winter. Sneeuw en ijzel met name. En dat hebben wij in Nederland nauwelijks.

Verder lijkt het me niet echt interessant om de discussie hier te voeren. Tenminste ik kan me niet voorstellen dat het boeienf is. En het was ook niet de insteek van mijn vergelijking van schijnveiligheid.
pi_193090791
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 20:43 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Op zich zijn ze in Duitsland bijvoorbeeld verplicht. Zal ook niet voor niks zijn.
Ze zijn in Duutsland alleen verplicht tijdens winterse omstandigheden.
pi_193090819
En bezem besteld bij Bol, hoe simpel kan het zijn :)
pi_193090868
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 20:51 schreef exode het volgende:
En bezem besteld bij Bol, hoe simpel kan het zijn :)
Je bent bekend met webshops toch? :P
  dinsdag 12 mei 2020 @ 20:54:09 #169
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193090872
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 20:49 schreef exode het volgende:

[..]

Ik wil hier best een welles nietes discussie van maken hoor. Ik geloof de kenners waarmee ik samenwerk meer dan geGooglede kennis. Als het namelijk foute informatie is, moet ik nogal wat aanpassen in mijn werk.

Maar vooruit 1 van de onderzoeken waarom het bedrijf waar ik voor werk ervoor kiest de leaserijders niet te verplichten op winterbanden over te laten stappen:
https://www.dvhn.nl/extra(...)%2Fwww.google.com%2F

Winterbanden zijn bedoeld voor de winter. Sneeuw en ijzel met name. En dat hebben wij in Nederland nauwelijks.

Verder lijkt het me niet echt interessant om de discussie hier te voeren. Tenminste ik kan me niet voorstellen dat het boeienf is. En het was ook niet de insteek van mijn vergelijking van schijnveiligheid.
Oh gelukkig, een artikel uit het Dagblad van het Noorden over een Brits onderzoek (waar de ANWB het niet mee eens is) is idd een prima linkje.
Maar je hebt dus geen onderzoeken waarin simpelweg cijfers en afstanden staan waaruit blijkt dat zomerbanden in de winter beter presteren op nat wegdek dan winterbanden.

Juist met je verhaal over schijnveiligheid is dit heel interessant, want dat "winterbanden zijn minder veilig bij nat wegdek" is namelijk helemaal niet terug te vinden, niet als je de vergelijking met zomerbanden maakt. Alleen als je de vergelijking met winterbanden op sneeuw maakt.
Zomerbanden op sneeuw zijn levensgevaarlijk, en nee, dat valt ook niet mee omdat je je dan wel bewust bent van het feit dat je op zomerbanden rijdt en "dus voorzichtiger bent", dat is schijnveiligheid.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_193090914
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 20:54 schreef vencodark het volgende:

[..]

Je bent bekend met webshops toch? :P
Haha, ja. Maar dacht serieus niet aan Bol bij een bezem. Die hebben dus echt alles.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 20:59:03 #171
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_193091012
Mijn man studeerde ooit hier:


In Zwitserland, op een berg en hij had een kamer in het dal.
Hij bezat een oude aftandse clio met enkel zomerbanden want arme student.
Nadat ie een keer flink met de neus in een sneeuwberg was beland belde hij toch maar zijn ouders en leende geld voor twee winterbanden.
Die hij volgens precies op de verkeerde plek liet installeren en zo stond hij nog regelmatig omgekeerd op die berg en kwam amper boven.
Het is een flinke dosis geluk dat hij het überhaupt na kan vertellen geloof ik :')

Wij hebben dus wel winterbanden in de winter :P
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_193091033
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 20:55 schreef exode het volgende:

[..]

Haha, ja. Maar dacht serieus niet aan Bol bij een bezem. Die hebben dus echt alles.
Tuurlijk. Sekspeeltjes, bh’s, babykleding, luxe potloden, applewatches.
You name it! *O*
pi_193091039
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 20:26 schreef BE het volgende:
Zou wel moeten want daar hebben ze een deal mee toch? Kijk maar in de footer.
Volgens mij heeft bol alle samenwerkingen wat dat betreft op pauze/stop gezet. Wij bestelden altijd via een ander bol affiliate linkje, maar die werkt ook niet. meer.
*poef* nu is het weg
pi_193091063
Ik merk wel het verschil als ik met winterbanden rijd tijdens de wintermaanden ten opzichte van zomerbanden. Nu weet ik dat winterbanden geen garantie geven of 100% veiligheid bieden. Dus zal echt niet roekeloos rijden. Met sneeuw sowieso het liefst helemaal niet.

Hier vandaag eerste dag school voor mijn zevenjarige. Ze heeft het leuk gehad. Juf gaf aan dat ze alleen nog steeds dromerig is.
Maar geen rust vandaag. Ik paste op de pup van mijn zus.
pi_193091124
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 20:59 schreef vencodark het volgende:

[..]

Tuurlijk. Sekspeeltjes, bh’s, babykleding, luxe potloden, applewatches.
You name it! *O*
Zou dan wel weer hilarisch als ze dan net geen bezem hadden.
pi_193091225
Ik rijd zelf overigens al wat jaartjes op All seasons. Ik heb 1 keer in mijn leven op winterbanden gereden, naar en door Noorwegen in de sneeuw. Ik vond de sneeuwloze stukken heel raar rijden. Overigens kwamen wij vast te zitten in de sneeuw, maar daar kon geen band tegenop, wij draaiden gewoon verkeerd met parkeren. De Noren die ons 'redden' vonden het nogal grappig.
pi_193091280
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 21:02 schreef exode het volgende:

[..]

Zou dan wel weer hilarisch als ze dan net geen bezem hadden.
Inderdaad. :P
Ik heb er zojuist een dik uur over gedaan om 2 kinderen (7 en 2,5) naar bed te brengen.
Waar is dat uur gebleven? :')
  dinsdag 12 mei 2020 @ 21:09:23 #178
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_193091349
Ik vind winterbanden niet anders rijden dan zomerbanden.
Wij hebben ze net pas vorige week laten wisselen, we reden toch zo goed als niet :+ en nu moesten we apk en grote beurt en storingslampje en accu en... deuk in mijn spaarpot.
Maar ook als het buiten 15gr is rijden ze gewoon prima :P
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 12 mei 2020 @ 21:10:14 #179
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_193091376
Sneeuw in Nederland? Wanneer en hoe enzo? :D
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_193091424
Ik rij nu 11 jaar auto en nog nooit winterbanden gehad maar ik rij alleen in Nederland op bekend terrein (hooguit 2 keer naar Rotterdam gereden, Breda en eens naar Tilburg).
Voor de rest blijf ik in de provincie. :P
En ik heb verder totaal geen kennis of ervaring wat beter rijdt.

Heb je dus iets aan dit verhaal? Nee. :+
pi_193091484
Mijn eerste keer zelfstandig rijden (dus zonder instructeur, na behalen van mijn rijbewijs) was 2,5 jaar geleden door een sneeuwstorm :X
  dinsdag 12 mei 2020 @ 21:16:31 #182
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_193091598
Winterbanden bieden ook goed grip op een nat wegdek. Daar voldeed afgelopen winter prima aan }:|
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 12 mei 2020 @ 21:17:39 #183
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_193091633
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 21:13 schreef lunapuella het volgende:
Mijn eerste keer zelfstandig rijden (dus zonder instructeur, na behalen van mijn rijbewijs) was 2,5 jaar geleden door een sneeuwstorm :X
Positieve kant. Je kan het navertellen ;)
Maar dat lijkt me geen lolletje nee.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_193091649
Mijn winterbanden hebben mijn leven gered. Anders had ik wel onder die vrachtwagen geschoven.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_193091893
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 21:13 schreef lunapuella het volgende:
Mijn eerste keer zelfstandig rijden (dus zonder instructeur, na behalen van mijn rijbewijs) was 2,5 jaar geleden door een sneeuwstorm :X
Zo...dan word je wel even in het diepe gegooid. Je ziet dan ook amper iets.
pi_193092048
Het ging eigenlijk verrassend goed. Bijna de hele route over goed gestrooide snelwegen, zeker 10-20 km/u onder de maximum snelheid. Voordeel is dat ik nu niet meer zo snel bang ben om ergens te rijden, want hé, als ik dát toch ook kon... ;)
  Moderator dinsdag 12 mei 2020 @ 21:29:29 #187
5428 crew  miss_sly
pi_193092080
Schaap moet verplicht winterbanden mee leasen. En hij werkt toch niet voor een klein bedrijf, maar ook een bedrijf met een flink aantal lease-rijders.

Ik weet het niet verder. Heb zelf all seasons onder mijn private lease zitten, zodat ik niet hoef te wisselen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_193092540
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 21:28 schreef lunapuella het volgende:
Het ging eigenlijk verrassend goed. Bijna de hele route over goed gestrooide snelwegen, zeker 10-20 km/u onder de maximum snelheid. Voordeel is dat ik nu niet meer zo snel bang ben om ergens te rijden, want hé, als ik dát toch ook kon... ;)
Ja dat is waar, ik vind in sneeuw rijden vreselijk net als mistbanken.

Ik rijd overigens het rustigste in het donker, als in minder gestresst. Al mijn rijlessen waren ook in het donker, overdag afrijden vond ik erg vreemd.
pi_193093026
Ik hou van in de sneeuw rijden, zelfs met mijn all seasons banden. O+

Het liefst ga ik bij sneeuw dan ook nog even naar een leeg parkeerterrein om even te 'slippen'. Niet heel extreem, maar heel rustig en als oefening. Om weer even gevoel te krijgen bij hoe zo'n auto ook alweer reageert bij verschillende handelingen. Het kan altijd eens van pas kan komen. :)
pi_193093538
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 21:13 schreef lunapuella het volgende:
Mijn eerste keer zelfstandig rijden (dus zonder instructeur, na behalen van mijn rijbewijs) was 2,5 jaar geleden door een sneeuwstorm :X
Mijn eerste ritje was in de auto van mijn schoonmoeder en toen moest er een ambulance door op de provinciale weg waar ik reed. Dus met zijn allen de berm in :') was toch even zweethandjes en zo.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_193093814
Ik kan overigens pas sinds kort hellingtrekken. Ik heb jarenlang alle situaties waarin dat moet vakkundig kunnen vermijden. Op zich ook best knap.
pi_193094157
Winterbanden: op beide auto’s. In de winter dus, want nu liggen de zomerbanden er weer op.
Met auto 1 gaan we op wintersport dus dan is winterbanden sowieso een must. Auto 2 zaten winterbanden op velg bij. Prima.

Wij bestelden een bed voor Twix, werd vandaag geleverd. Of zou geleverd worden moet ik zeggen, want de vervoerder gaf ons het advies het te weigeren wegens zwaar beschadigde verpakking en lichte beschadigingen op het bed zelf.
Netjes opgelost, morgen volgt bezorgpoging nummer twee.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 22:46:35 #193
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_193094540
Even een vraag omdat hier best wat leerkrachten zitten volgens mij.. wat is een goede manier om een 'extreme beelddenker' wat stappen te laten zetten qua spelling? Met name de weetwoorden (ei/ij en ch/g) blijven een dingetje. Hij is 12 en leest elke dag, maar zijn hoofd werkt niet zo dat het blijft hangen als hij het leest. Blijkbaar is daar beeld bij nodig. Tips?
  Licht Ontvlambaar dinsdag 12 mei 2020 @ 23:00:01 #194
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_193094779
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 22:46 schreef Nanukerst het volgende:
Even een vraag omdat hier best wat leerkrachten zitten volgens mij.. wat is een goede manier om een 'extreme beelddenker' wat stappen te laten zetten qua spelling? Met name de weetwoorden (ei/ij en ch/g) blijven een dingetje. Hij is 12 en leest elke dag, maar zijn hoofd werkt niet zo dat het blijft hangen als hij het leest. Blijkbaar is daar beeld bij nodig. Tips?
Dit hielp hier wel: Bekijk Ik leer anders op: https://www.bol.com/nl/p/(...)lshare_pdp_iphoneapp

Maar vooral ook heeeeeeel veeeeeeel herhalen en ezelsbruggetjes bedenken.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_193094848
ik had vroeger een mooie tekening met alle woorden met een ei.. Zeilboot op een meer en een meisje die een ei vastheeft. Alles op dat plaatje was met ei, de rest dus met ij. Bij mij hielp t (want kan t plaatje nog zo voor me zien), maar geen extreme beelddenker..
  dinsdag 12 mei 2020 @ 23:12:42 #196
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_193095013
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 23:04 schreef watmoetikkiezen het volgende:
ik had vroeger een mooie tekening met alle woorden met een ei.. Zeilboot op een meer en een meisje die een ei vastheeft. Alles op dat plaatje was met ei, de rest dus met ij. Bij mij hielp t (want kan t plaatje nog zo voor me zien), maar geen extreme beelddenker..
Ja! Sticker (groep 3) heeft hier op de koelkast een mooie au-plaat hangen (alles wat er niet op staat is met de ou), zoiets kan ik met Oudste natuurlijk ook gaan maken.
pi_193097548
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 23:12 schreef Nanukerst het volgende:

[..]

Ja! Sticker (groep 3) heeft hier op de koelkast een mooie au-plaat hangen (alles wat er niet op staat is met de ou), zoiets kan ik met Oudste natuurlijk ook gaan maken.
De methode Staal heeft ook een ei-plaat (inclusief ei-rap :D ) daar zou je op kunnen googlen :Y

De ei-rap staat wel op YouTube denk ik
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_193097562

Er staan meer woorden op de plaat dan in de rap ;)
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
  woensdag 13 mei 2020 @ 08:29:09 #199
149959 SQ
snelle trees
pi_193097912
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 22:31 schreef Malteser het volgende:
Winterbanden: op beide auto’s. In de winter dus, want nu liggen de zomerbanden er weer op.
Met auto 1 gaan we op wintersport dus dan is winterbanden sowieso een must. Auto 2 zaten winterbanden op velg bij. Prima.

Wij bestelden een bed voor Twix, werd vandaag geleverd. Of zou geleverd worden moet ik zeggen, want de vervoerder gaf ons het advies het te weigeren wegens zwaar beschadigde verpakking en lichte beschadigingen op het bed zelf.
Netjes opgelost, morgen volgt bezorgpoging nummer twee.
Krijgt ie een hoogslaper? Leuk!

Wb winterbanden, wij hebben ze niet. Denk dat een nieuw setje winterbanden meer kost dan onze auto waard is. Gelukkig gebruik ik m letterlijk alleen voor grote boodschappen in het dorp :')
disclaimer
pi_193098935
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 20:25 schreef Burdie het volgende:

[..]

Oja hoor, fok maakt van elk denkbaar mogelijk commercieel woord automatisch een affiliate hyperlink, maar van bol.com dan weer niet :').
Maar als je het over een laptop hebt, dan krijg je wel een link...
Bezems dus niet, maar dan zou je tekst vol staan met linkjes, dus op zich wel prettig dat ze niet aangaan op bezems, sokken en soeplepels...

Banden, mijn koektrommel heeft all weather banden, rij voornamelijk hier in en om onze woonplaats.
Onze "gezinsauto" heeft zomer- en winterbanden.
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 13 mei 2020 @ 10:32:36 #201
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_193099474
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 07:38 schreef tombolafan het volgende:

Er staan meer woorden op de plaat dan in de rap ;)
Die plaat is de achterkant van de au-plaat inderdaad. ;) Maar leverde hier al onduidelijkheid op: Sticker schreef vrauw, want er staat een vrouw op de au-plaat :D Wij gaan even zelf knutselen!
pi_193099510
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 10:32 schreef Nanukerst het volgende:

[..]

Die plaat is de achterkant van de au-plaat inderdaad. ;) Maar leverde hier al onduidelijkheid op: Sticker schreef vrauw, want er staat een vrouw op de au-plaat :D Wij gaan even zelf knutselen!
omg lekker handig :o waarom staat zij er op :{
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
  woensdag 13 mei 2020 @ 13:44:17 #203
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_193102091
Nog wel een mooi filmpje over een experiment in Japan, waarbij men met een fluorescerend goedje laat zien hoe snel een virus zich kan verspreiden.

https://www3.nhk.or.jp/news/html/20200508/k10012422171000.html
in de haak.
  woensdag 13 mei 2020 @ 13:44:50 #204
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_193102103
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 10:32 schreef Nanukerst het volgende:

[..]

Die plaat is de achterkant van de au-plaat inderdaad. ;) Maar leverde hier al onduidelijkheid op: Sticker schreef vrauw, want er staat een vrouw op de au-plaat :D Wij gaan even zelf knutselen!
dat is inderdaad niet bepaald handig. :o
in de haak.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 13 mei 2020 @ 13:55:27 #205
269689 crew  Viv
pi_193102273
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 13:44 schreef trui het volgende:
Nog wel een mooi filmpje over een experiment in Japan, waarbij men met een fluorescerend goedje laat zien hoe snel een virus zich kan verspreiden.

https://www3.nhk.or.jp/news/html/20200508/k10012422171000.html
Ja, dan denk je hygiënisch bezig te zijn met van die opscheplepels bij een buffet... :D
pi_193102438
Filmpje loopt bij mij vast...
Mama van 2 lieve meiden :)
  Moderator woensdag 13 mei 2020 @ 14:14:22 #207
5428 crew  miss_sly
pi_193102541
Voor de mensen met vouchers voor vliegtickets:

Nederland teruggefloten om plan met vouchers voor vliegtickets
Nederland mag niet afwijken van de EU-regels. Volgens de Europese Commissie is het een fundamenteel recht van consumenten dat ze geld terugkrijgen als een vakantie door de coronacrisis niet door kan gaan en is een tegoedbon niet genoeg. Minister Van Nieuwenhuizen wil dat luchtvaartmaatschappijen tijdelijk de wet niet hoeven na te leven, maar daar gaat de Commissie tegen in.


Bron: nos.nl
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_193103117
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2020 08:29 schreef SQ het volgende:

[..]

Krijgt ie een hoogslaper? Leuk!

Wb winterbanden, wij hebben ze niet. Denk dat een nieuw setje winterbanden meer kost dan onze auto waard is. Gelukkig gebruik ik m letterlijk alleen voor grote boodschappen in het dorp :')
Ja, ik kreeg hem niet op andere ideeën gebracht dus we bestelden een (half)hoogslaper. Heb dus ook twee matrassen gekocht (een goede om op te slapen en een goedkope dunnere voor het leeshoekje onder zijn bed). Ook online geslaagd voor leuke kussens. Komt dus goed!
pi_193103264
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 14:55 schreef Malteser het volgende:

[..]

Ja, ik kreeg hem niet op andere ideeën gebracht dus we bestelden een (half)hoogslaper. Heb dus ook twee matrassen gekocht (een goede om op te slapen en een goedkope dunnere voor het leeshoekje onder zijn bed). Ook online geslaagd voor leuke kussens. Komt dus goed!
Mijn dochter wil dus ook een hoogslaper net bureau. Het bureau komt bin het raam te staan dus ik ben nog aan het brainstormen wat ik dan onder haar bed zal maken.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_193103400
T wil in het nieuwe huis ook een hoogslaper, maar zonder bureau eronder.
We hebben er 1 gezien bij Ikea, 140 bij 200.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 13 mei 2020 @ 15:49:57 #211
149959 SQ
snelle trees
pi_193103937
Heeft ze al vriendjes te logeren dan?
disclaimer
  woensdag 13 mei 2020 @ 16:07:44 #212
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_193104220
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 14:06 schreef Nijna het volgende:
Filmpje loopt bij mij vast...
ik kwam 'm net ook in een andere link tegen, misschien doet die 't wel bij jou? https://www.iflscience.co(...)gh-indirect-contact/
in de haak.
pi_193104243
Hier was de hoogslaper te hoog voor de kamer. Dus die hebben we weer gekocht. Ze heeft nu een half hoogslaper. Ze is er blij mee.
pi_193104292
Onze meiden hadden een halfhoogslaper, daar had ik zo'n bedtent onder gemaakt, was leuk toen ze nog klein waren.
We hebben ze nu al een tijd als gewoon bed staan. Nu wil de jongste eigenlijk wel een hoogslaper.
Ik twijfel een beetje, het is niet op te maken, maar dat moet ze dan maar zelf gaan oefenen hebben we gezegd.
Voordeel is wel dat we dan haar bureau onder haar bed kunnen maken. Maar ik ben bang dat het maar even leuk is en ze dan toch weer een laag bed wil.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_193104310
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 16:09 schreef Omentielvo het volgende:
Hier was de hoogslaper te hoog voor de kamer. Dus die hebben we weer gekocht. Ze heeft nu een half hoogslaper. Ze is er blij mee.
Heb ik nog niet eens opgemeten, maar onze plafonds zijn niet heel hoog...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_193104341
quote:
10s.gif Op woensdag 13 mei 2020 15:49 schreef SQ het volgende:
Heeft ze al vriendjes te logeren dan?
Whaha nee maar ze moet toch een bed.. dan maar gelijk goed.

A wil een bed van 160x200🤣
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 13 mei 2020 @ 16:24:42 #217
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_193104580
Onze oudste heeft dat ook een tijdje gehad, een hoogslaper met een bureau eronder. We hebben geen bijzonder hoge plafonds, en dat maakte het toch best wat benauwend, zowel bovenop het bed als eronder bij het bureau (en donker). Ik zou het dus niet aanraden, al zal het bij een hoger plafond wel wat beter uit pakken.
in de haak.
  woensdag 13 mei 2020 @ 16:26:09 #218
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_193104603
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2020 15:15 schreef Vicky het volgende:
T wil in het nieuwe huis ook een hoogslaper, maar zonder bureau eronder.
We hebben er 1 gezien bij Ikea, 140 bij 200.
Succes met het opmaken!
in de haak.
pi_193104638
We hebben een huis! *O*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  woensdag 13 mei 2020 @ 16:33:40 #220
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_193104751
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 16:27 schreef Nanuke het volgende:
We hebben een huis! *O*
Gefeliciteerd!
in de haak.
pi_193104797
Nu wil ik ook foto's plaatsen van leuke gekleurde muren, alleen duurt dat nog tot ongeveer september. ;(
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_193104819
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 16:26 schreef trui het volgende:

[..]

Succes met het opmaken!
🎉🎉 dan doen ze hier zelf 🎉🎉
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_193104839
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 16:36 schreef Nanuke het volgende:
Nu wil ik ook foto's plaatsen van leuke gekleurde muren, alleen duurt dat nog tot ongeveer september. ;(
Wij hebben net het voorlopig koopcontract getekend. 🎉🎉
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 13 mei 2020 @ 16:40:35 #224
149959 SQ
snelle trees
pi_193104892
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 16:36 schreef Nanuke het volgende:
Nu wil ik ook foto's plaatsen van leuke gekleurde muren, alleen duurt dat nog tot ongeveer september. ;(
Dan is er iig meer aandacht voor ;) gefeliciteerd!
disclaimer
pi_193104971
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 16:27 schreef Nanuke het volgende:
We hebben een huis! *O*
Gefeliciteerd! Wat tof!

Opsom: Sjaak heeft een Kura op zijn slaapkamer. Slaapt er nooit in, want hij slaapt bij ons.
pi_193105102
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 16:27 schreef Nanuke het volgende:
We hebben een huis! *O*
Gefeliciteerd *O*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  woensdag 13 mei 2020 @ 16:52:21 #227
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193105107
Hier twee jongens die graag een tweepersoonsbed willen (voor met z'n tweeën dus). Maar dan wel in halfhoogslaper variant :').
KuikenGuppy
pi_193105623
@Nikki de Efteling heeft ook hele leuke lessen online staan van peuterleeftijd tot 12 jaar. Misschien zit daar iets bij voor je duo.

https://www.efteling.com/(...)fteling-lesmateriaal
pi_193106211
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 22:20 schreef exode het volgende:
Ik kan overigens pas sinds kort hellingtrekken. Ik heb jarenlang alle situaties waarin dat moet vakkundig kunnen vermijden. Op zich ook best knap.
Ik kan dat ook pas sinds 2 jaar goed. Dat kwam omdat ik een tijdje ergens gewerkt heb waar het file rijden was brug op. Een of andere manier heeft dat dagelijks oefenen zijn resultaat dat ik er niet meer over na denk.
Daarvoor altijd klamme handjes en oksels, soms met slippende koppeling of verbrand luchtje er bij.
  woensdag 13 mei 2020 @ 18:07:47 #230
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_193106409
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 17:56 schreef Roosgeluk het volgende:

[..]

Ik kan dat ook pas sinds 2 jaar goed. Dat kwam omdat ik een tijdje ergens gewerkt heb waar het file rijden was brug op. Een of andere manier heeft dat dagelijks oefenen zijn resultaat dat ik er niet meer over na denk.
Daarvoor altijd klamme handjes en oksels, soms met slippende koppeling of verbrand luchtje er bij.
:Y dit. Eerst was ik altijd als de dood tegen degene achter me aan te rollen :'( . Nu heb ik dat alleen nog bij hele steile hellingen en mensen die superdicht achter me staan ,maar dat vind ik dan ook gewoon n beetje eigen schuld dikke bult, als ik je dan zou raken O-) :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  woensdag 13 mei 2020 @ 19:02:32 #231
149959 SQ
snelle trees
pi_193107231
Oh ja, de hellingstress _O-
Ik durfde bepaalde routes alleen in de auto van mijn moeder, omdat automaat :')
Nu heb ik daar allemaal geen last meer van, zal de leeftijd wel zijn, want echt veel autorijden doe ik nog steeds niet.
disclaimer
pi_193107696
Ik kon zo'n helling vroeger prima aan maar ik rij nu zo'n 10 jaar in auto's met hill assist. Ik betwijfel of het nu nog zou lukken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 13 mei 2020 @ 19:28:54 #233
149959 SQ
snelle trees
pi_193107764
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2020 19:26 schreef Bottoms_up het volgende:
Ik kon zo'n helling vroeger prima aan maar ik rij nu zo'n 10 jaar in auto's met hill assist. Ik betwijfel of het nu nog zou lukken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Juist het feit dat er zo weinig hellingen zijn geeft stress ;) je doet er dus te weinig ervaring mee op, een als je het dan een keer tegen komt voelt dat zeer ongemakkelijk.
disclaimer
  woensdag 13 mei 2020 @ 19:30:46 #234
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193107818
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 16:27 schreef Nanuke het volgende:
We hebben een huis! *O*
Gefeliciteerd!! *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_193108154
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2020 19:28 schreef SQ het volgende:

[..]

Juist het feit dat er zo weinig hellingen zijn geeft stress ;) je doet er dus te weinig ervaring mee op, een als je het dan een keer tegen komt voelt dat zeer ongemakkelijk.
Ok ja, op die manier. Ik heb alleen hellingstress op de fiets want geen conditie :+
pi_193108241
B heeft naar volle tevredenheid een hoogslaper. Staat een bureau onder. B is blij en wij ook. Zijn kamer is nogal klein dus dit was een goede oplossing. Hij had eerst een verhoogde halfhoogslaper maar dat vonden we net niet. Hij knalde er vaak tegenaan met zijn hoofd.

Met opmaken van zijn bed, helpt hij mee en verder kom ik niet op zijn bed.

Ik gaf bij hellingtrekken gewoon veeeeel te gas altijd. Inderdaad uit angst tegen mijn achterligger aan te rollen.
Ik vind het al snel een helling hoor Bottoms_up, vooral in snelwegtunnels met file, vreselijk.

Jaaaa Nanuke! Gefeliciteerd.
pi_193108280
Iedereen bedankt! Ik vind het zo fijn! O+

En voor de statistieken; hellingen vind ik echt geen probleem. Parkeergarages echter. :X
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  woensdag 13 mei 2020 @ 19:59:20 #238
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_193108450
Ik heb dus gewoon geen ruimtelijk inzicht, als ik op een smalle weg rij denk ik altijd dat het niet past dat twee auto's elkaar kunnen passeren zeg maar. Tot ik het zie gebeuren, en dan neem ik maar aan dat het dan dus ook kan met mijn auto, maar echt inschatten kan ik het totaal niet :') :@
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_193108594
Exode, als het echt zoveel stress geeft zou ik bij een volgende auto eentje uitzoeken met hill assist. Nooit meer achteruit rollen.

Waar ik stress van krijg: verkeerslichten en file. Inschatten of ik nog mee kan of blijven staan met getoeter achter mij. Of nog erger: het per ongeluk toch verkeerd inschatten en ff de weg blokkeren. Wat een hel :'(
pi_193108778
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2020 15:05 schreef Tally het volgende:

[..]

Mijn dochter wil dus ook een hoogslaper net bureau. Het bureau komt bin het raam te staan dus ik ben nog aan het brainstormen wat ik dan onder haar bed zal maken.
Wij kochten de bovenste en gaan zoiets creëren als het onderste plaatje. Dus een leeshoek met kussens. En dus een matras “want dan kan mijn broertje bij mij logeren”.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_193108801
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 20:13 schreef Malteser het volgende:

[..]

Wij kochten de bovenste en gaan zoiets creëren als het onderste plaatje. Dus een leeshoek met kussens. En dus een matras “want dan kan mijn broertje bij mij logeren”.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ziet er leuk uit O+
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  woensdag 13 mei 2020 @ 20:15:25 #242
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_193108805
Ik heb mn rijbewijs gehaald in een gat in Brabant, heb toen tien jaar niet gereden en begon toen weer met rijden middenin rotterdam :% :'( trams, random overstekende lui, verkeerspleinen :D dat was wel even een dingetje. Draai er nu mn hand niet meer voor om, na een maand was het alweer alsof ik nooit anders had gedaan.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  woensdag 13 mei 2020 @ 20:16:12 #243
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_193108824
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 20:13 schreef Malteser het volgende:

[..]

Wij kochten de bovenste en gaan zoiets creëren als het onderste plaatje. Dus een leeshoek met kussens. En dus een matras “want dan kan mijn broertje bij mij logeren”.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Knus O+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_193108871
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2020 20:05 schreef Bottoms_up het volgende:
Exode, als het echt zoveel stress geeft zou ik bij een volgende auto eentje uitzoeken met hill assist. Nooit meer achteruit rollen.

Waar ik stress van krijg: verkeerslichten en file. Inschatten of ik nog mee kan of blijven staan met getoeter achter mij. Of nog erger: het per ongeluk toch verkeerd inschatten en ff de weg blokkeren. Wat een hel :'(
Het lukt me nu gelukkig prima hoor. Zelfs fileparkeren gaat me tegenwoordig makkelijk af. En dat terwijl ik vrij weinig autorijd.
pi_193108908
N. heeft een Kura en L. logeert ook regelmatig bij haar zoals op dat onderste plaatje.

L. heeft een Hemnes bedbank die uitgeschoven kan worden tot een tweepersoonsbed (twee losse matrassen), de buurman stond daar ineens mee voor de deur. :D Ook bij haar wordt dus regelmatig gelogeerd, in een 'grotemensenbed'. O+

Ik heb net voor het eerst weer onder begeleiding gesport, sinds de lockdown. *O* Mijn box heeft bij de gemeente voor elkaar gekregen dat ze het buitenterrein zeven dagen per week mogen gebruiken. O+ Puik geregeld wel. Handenwasstation, looproute buitenom, pionnetjes op 1,5 in een soort van wachtruimte, stangen en roeiers na elk contact ontsmet en direct opbokken na de training. ^O^
  woensdag 13 mei 2020 @ 20:20:56 #246
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_193108939
Wij hebben twee auto's een klein sportief dingetje en een lelijke gezinsvloot. Doordat ik ze afwissel is fileparkeren ook lastig. Ik weet de principes en wanneer ik in moet sturen ect, maar maak toch regelmatig n inschattingsfout omdat ik hem te groot of te klein inschat :') geen deuken oid, vooral te ver van de stoep, of gruwelijk scheef en m dan niet meer recht krijgen 8)7
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_193109054
Voordat wij verhuisden woonden wij in een heel smal straatje vlak buiten de singel met voor elk huis precies een parkeerplek waarin gefileparkeerd moest worden. Daar heb ik dus echt binnen no time leren parkeren als een baas. :7 Daarvoor bakte ik er niks van. _O-
pi_193109072
Trams oh help ja. Heb je hier niet dus in grote stad (den haag komen we dan als enige) rijdt mijn man en heb ik alsnog veel stress omdat hij ook zo de trambaan op rijdt en ik dan ga panikeren haha. Overal mensen en dat je niet de trambaan op moet of juist wel, wat een hel. Spookrijden is hem ook wel eens gebeurd, verkeerde kant van de blauwe pijl terecht komen :X
Hellingproef kan ik wel maar gaat slippend en veel gas :D parkeergarages stond ik elke dag toen we nog naar het werk mochten. Achteruit ff inparkeren zodat ik makkelijker weg kan rijden. Liever rustig achter uit in parkeren dan bij het wegrijden enorm goed moeten uitkijken met achteruit uit een vak. Fileparkeren heb ik echter nooit gekund. ;( En bij grote drukte bij een verkeerslicht inschatten inderdaad of je nog mee kan. Lijkt me nachtmerrie om midden op de weg vast te staan met verkeer overal op je afkomend :o
pi_193109081
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 20:13 schreef Malteser het volgende:

[..]

Wij kochten de bovenste en gaan zoiets creëren als het onderste plaatje. Dus een leeshoek met kussens. En dus een matras “want dan kan mijn broertje bij mij logeren”.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat hebben wij ook gedaan. En bij Ikea een stang voor douchegordijnen gekocht en die voor de opening vastgeschroefd, gordijntjes ervoor en dan heb je een afsluitbaar leesplekje. Werkt ook heel goed als je boos bent op je moeder en je even demonstratief wil terugtrekken :P O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  woensdag 13 mei 2020 @ 20:43:00 #250
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193109413
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 20:26 schreef Hilmo het volgende:
Trams oh help ja. Heb je hier niet dus in grote stad (den haag komen we dan als enige) rijdt mijn man en heb ik alsnog veel stress omdat hij ook zo de trambaan op rijdt en ik dan ga panikeren haha. Overal mensen en dat je niet de trambaan op moet of juist wel, wat een hel. Spookrijden is hem ook wel eens gebeurd, verkeerde kant van de blauwe pijl terecht komen :X
Hellingproef kan ik wel maar gaat slippend en veel gas :D parkeergarages stond ik elke dag toen we nog naar het werk mochten. Achteruit ff inparkeren zodat ik makkelijker weg kan rijden. Liever rustig achter uit in parkeren dan bij het wegrijden enorm goed moeten uitkijken met achteruit uit een vak. Fileparkeren heb ik echter nooit gekund. ;( En bij grote drukte bij een verkeerslicht inschatten inderdaad of je nog mee kan. Lijkt me nachtmerrie om midden op de weg vast te staan met verkeer overal op je afkomend :o
Achteruit inparkeren is sowieso verstandig; zeker in smalle parkeervakken kun je dan beter parkeren, en je hebt geen onoverzichtelijke situatie met wegrijden.

Een vriendje ooit toen ik hem bij de kroeg zou ophalen:
Oh; ze is er, ik zie een auto achteruit inparkeren :') *)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_193109485
Oh ja trams :X Ben ooit door de stress tegen een geparkeerd busje gereden :')
Fileparkeren is alweer jaren geleden. En dat vind ik niet erg.
De laatste keer dat ik echt stress had was op het keizer karelplein in Nijmegen, in de spits. Wtf is dat?!
Ik ben blijkbaar niet de enige die dat denkt :D
https://www.ad.nl/video/k(...)er-karelplein~p24420
  woensdag 13 mei 2020 @ 20:52:46 #252
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_193109676
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2020 20:45 schreef Bottoms_up het volgende:
Oh ja trams :X Ben ooit door de stress tegen een geparkeerd busje gereden :')
Fileparkeren is alweer jaren geleden. En dat vind ik niet erg.
De laatste keer dat ik echt stress had was op het keizer karelplein in Nijmegen, in de spits. Wtf is dat?!
Ik ben blijkbaar niet de enige die dat denkt :D
https://www.ad.nl/video/k(...)er-karelplein~p24420
Ja! Wij waren daar laatst, er staat gewoon to-taal niet aangegeven wat je er moet doen _O- levensgevaarlijk ding!
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  woensdag 13 mei 2020 @ 20:57:26 #253
319308 Tink89
To live is to dance
pi_193109773
Malteser: wat knus! En zo zoet dat mars dan mag logeren.

En voor de opsom:

Hellingstress: nooit. Ik vind hellingtrekken oprecht leuk. M'n zusje niet, tot ik haar leerde dat het ook met de handrem kan (behalve bij oude auto + extreme helling). Nu kan ze het perfect, omdat de stress weg is dat het niet lukt.

En sinds kort rijd ik ook met een aanhanger. Weliswaar niet achteruit de bocht om, maar wel gewoon netjes en ook langs de weg parkeren enzo.

Achteruit in een vak doe ik dan weer alleen als het niet anders kan. Ik kan het wel, maar heb er een hekel aan. Het duurt langer, ik vind vooruit wegrijden niet per se makkelijker en ik heb nul ruimtelijk inzicht. Als ik ooit parkeersensoren heb, ga ik het wel vaker doen.

In m'n oude Peugeot 206 kon ik echt alles btw. M'n v40 station is net iets minder makkelijker achteruit.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 13 mei 2020 @ 20:58:54 #254
344469 Amsel
zonder t
pi_193109811
Wij hebben nu een auto met park assist, het ding parkeert zichzelf O+
pi_193109813
Dat plein in Nijmegen slaat ook echt nergens op. Gewoon maar rijden en kijk maar hoe je er weer af komt.

Helling trekken kan ik prima. Mijn moeder (zonder rijbewijs) zat ooit zo hard naast me te gillen op een helling in een parkeergarage dat ik haar uit de auto wilde gooien, toen kon ik dus geen helling trekken door haar paniek. Ze hield haar mond en ik kon probleemloos naar boven :')

Fileparkeren kon ik in onze vorige grotere auto heel prima, want moet hier voor de deur altijd. Nu verkeer ik het, want onze auto doet het nu voor mij :7

Overigens ben ik in Nederland nooit meer bang in de auto eigenlijk, vooral doordat ik regelmatig in Hongarije rijd en die rijden echt als gekken. Inhalen voor een bocht, zodat je uiteindelijk neus aan neus op de rem staat. Met 130 over onverlichte landweggetjes, terwijl er iemand moet volgen die de weg niet kent, zonder navigatie. En dat alles het liefst met een goeie borrel zelfgestookte rommel in je giechel :X
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_193109877
Het leukste rijden vond ik trouwens toen ik net mijn rijbewijs had en mijn vriend altijd zijn goede auto bij zich had, zodat ik met zijn O+ kever O+ reed. Dat geluid, die geur, dat gevoel...

We hebben er nu nog steeds eentje, een oudere, met stoffen schuifdakje, maar die staat in Hongarije klaar om een keer op te gaan knappen. Ooit gaan we de jongens daarin naar hun gala brengen :)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  woensdag 13 mei 2020 @ 21:10:12 #257
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193110040
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 20:57 schreef Tink89 het volgende:
Malteser: wat knus! En zo zoet dat mars dan mag logeren.

En voor de opsom:

Hellingstress: nooit. Ik vind hellingtrekken oprecht leuk. M'n zusje niet, tot ik haar leerde dat het ook met de handrem kan (behalve bij oude auto + extreme helling). Nu kan ze het perfect, omdat de stress weg is dat het niet lukt.

En sinds kort rijd ik ook met een aanhanger. Weliswaar niet achteruit de bocht om, maar wel gewoon netjes en ook langs de weg parkeren enzo.

Achteruit in een vak doe ik dan weer alleen als het niet anders kan. Ik kan het wel, maar heb er een hekel aan. Het duurt langer, ik vind vooruit wegrijden niet per se makkelijker en ik heb nul ruimtelijk inzicht. Als ik ooit parkeersensoren heb, ga ik het wel vaker doen.

In m'n oude Peugeot 206 kon ik echt alles btw. M'n v40 station is net iets minder makkelijker achteruit.
Leer je dat tegenwoordig niet meer met de handrem dan?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_193110055
ik wou idd zeggen..kan het ook zonder handrem dan?
  woensdag 13 mei 2020 @ 21:14:07 #259
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193110121
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 21:11 schreef watmoetikkiezen het volgende:
ik wou idd zeggen..kan het ook zonder handrem dan?
Jawel, maar das wel lastig en met steiler dan een flauw heuveltje gaat dat niet lukken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 13 mei 2020 @ 21:14:40 #260
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_193110130
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 21:10 schreef Leandra het volgende:

[..]

Leer je dat tegenwoordig niet meer met de handrem dan?
Ik heb het op de gewone rem geleerd :Y heb mn rijbewijs gehaald in.. even rekenen :') 2007 ongeveer
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_193110257
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2020 20:45 schreef Bottoms_up het volgende:
De laatste keer dat ik echt stress had was op het keizer karelplein in Nijmegen, in de spits.
Ik was aan het bijlezen en dacht hier al aan :'). Voor mijn diploma uitreiking ben ik ooit 20 minuten omgereden omdat ik weigerde over dat plein te rijden in mijn eentje.
Maar zelfs dat wordt beter als je het vaker doet. Toen ik voor mijn werk 10 keer in het donker in de avondspits daaroverheen moest, vond ik het de laatste keren best meevallen :D
pi_193110421
Ik vind alleen autorijden in een stad met trams niet prettig, maar dat komt vooral door gebrek aan ervaring en exacte kennis van de regels als het om trams gaat. Mijn theorie examen is al een tijdje geleden en door gebrek aan praktijkervaring is mijn kennis omtrent trams echt een beetje wazig geworden. :@ Verder draai ik in de auto nergens mijn hand voor om eerlijkgezegd, maar ik rijd sowieso 30000km+ per jaar in verband met mijn werk dus dat helpt wel wat. :)
pi_193110567
Mijn rijbewijs stamt uit 2017 en ik heb hellingen ook niet met de handrem geleerd, nee. Op zijn algemeen vind ik hellingen best te doen, behalve de vrij steile helling van een lokale parkeergarage die direct op een voetpad uitkomt. Als ik dan even op een voetganger moet wachten, gaat het optrekken inderdaad vaak met teveel gas gepaard.
pi_193110616
Ik reed in LA en Miami in een camper en heb het overleefd, maar in Amsterdam voel ik me altijd zo’n provinciemeisje. Al die fietsers/bussen/voetgangers/trams, allemaal door elkaar en wat een herrie.

Hellingen zonder handrem vind ik gek klinken, want ik heb met geleerd.
pi_193110647
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 20:26 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Dat hebben wij ook gedaan. En bij Ikea een stang voor douchegordijnen gekocht en die voor de opening vastgeschroefd, gordijntjes ervoor en dan heb je een afsluitbaar leesplekje. Werkt ook heel goed als je boos bent op je moeder en je even demonstratief wil terugtrekken :P O+
Dat klinkt ook tof! Die stang met gordijntjes dus, niet die boosheid ;).
pi_193110743
Ik heb hellingtrekken op de gewone rem geleerd, maar kan het nu allebei. Aanhanger rijden lukt me ook door onze vouwwagen. Ik vond de eerste keer ermee rijden spannend, maar nu gaat het vrij automatisch. Al rijdt mijn vriendin er meer mee. Die vindt autorijden leuk namelijk.

Rijden waar ook trams zijn, vind ik ook vreselijk, net als in drukke centra.

Kunnen jullie eigenlijk ook maar 1 kant op fileparkeren? Ik wel namelijk, aan de linkerkant van de weg. Recherkant kan ik niet. En dat met parkeersensoren een achteruitkijk camera tegenwoordig.
  Licht Ontvlambaar woensdag 13 mei 2020 @ 21:50:35 #267
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_193110805
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 21:10 schreef Leandra het volgende:

[..]

Leer je dat tegenwoordig niet meer met de handrem dan?
Geleerd met en zonder handrem, in Limburgs landschap geen overbodige luxe. Maar nu een auto met hill assist en automatische handrem, dus lui.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  woensdag 13 mei 2020 @ 21:50:50 #268
319308 Tink89
To live is to dance
pi_193110812
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 21:10 schreef Leandra het volgende:

[..]

Leer je dat tegenwoordig niet meer met de handrem dan?
Nope. Terwijl m'n zusje in zuid Limburg woont, dus hellingen zat, ook als je de parkeergarage mijdt. Echt heel stom vind ik dat.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 13 mei 2020 @ 21:54:09 #269
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_193110866
Wat gek inderdaad, ik leerde het zowel met als zonder handrem.
in de haak.
  woensdag 13 mei 2020 @ 22:28:43 #270
100412 mefke79
komt goed!
pi_193111479
Ik haalde mijn rijbewijs op het keizer Karel plein in Nijmegen 8-) dus ik weet hoe het moet. Nijmegen heeft nog wel meer rare pleinen trouwens, ook die zaten in de rijles. Ik kan fileparkeren maar 1 kant op, helling trekken kan ik wel. En sinds een paar maanden is mijn auto niet meer een Twingo met fatsoenlijke draaicirkel maar een Volvo V70 met de draaicirkel van een tank. Ik heb nu dus een hekel aan alle smalle parkeerplaatsen :'(
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_193111491
Fileparkeren lukt het beste links maar zou wel rechts kunnen. En de ene keer gaat het vlotter dan de andere keer. Als ik geen zin heb, doe ik in ieder geval geen nieuwe poging. :P

Hellingtrekken met beide remmen geleerd. Dat was in 2009.
  woensdag 13 mei 2020 @ 22:33:22 #272
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_193111564
Oude taart meld zich. Rijbewijs gehaald in 1996. Hellingtrekken met en zonder handrem en dat is best handig daar waar ik woon. Langs de dijk.
If you can dream it, you can do it...
pi_193111756
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 22:28 schreef mefke79 het volgende:
Ik haalde mijn rijbewijs op het keizer Karel plein in Nijmegen 8-) dus ik weet hoe het moet. Nijmegen heeft nog wel meer rare pleinen trouwens, ook die zaten in de rijles. Ik kan fileparkeren maar 1 kant op, helling trekken kan ik wel. En sinds een paar maanden is mijn auto niet meer een Twingo met fatsoenlijke draaicirkel maar een Volvo V70 met de draaicirkel van een tank. Ik heb nu dus een hekel aan alle smalle parkeerplaatsen :'(
Ah ja Nijmegen O+. Daar waar de helft van de mensen al zakte voor het rijexamen bij het wegrijden van het CBR terrein omdat je daar eerst een fietspad over moest en vervolgens de instructeur de instructie “linksaf” gaf maar je daar eerst rechts moest ivm eenrichting, dan draaien en terug naar de grote stoplichten bij de ANAC maar door de zenuwen sommige mensen dus echt linksaf probeerden te gaan wat daar niet mocht of fietsers over het hoofd zagen 🙈😂.
  woensdag 13 mei 2020 @ 22:47:36 #274
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193111789
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 20:43 schreef Leandra het volgende:
Achteruit inparkeren is sowieso verstandig; zeker in smalle parkeervakken kun je dan beter parkeren, en je hebt geen onoverzichtelijke situatie met wegrijden.
Nee, nee, nee. Deze logica heb ik nooit begrepen. Zeker in smalle parkeervakken wil ik kunnen zien waar ik ruimte heb, dus die doe ik vooruit.
KuikenGuppy
pi_193111793
Hellingtrekken doe ik vooral met handrem. Maar uit een parkeergarage blijf ik meestal beneden wachten tot ik kan.

Fileparkeren ben ik geen held in door gebrek aan ruimtelijk inzicht. Ik heb al heel snel het idee dat ik bijna tegen de auto achter me aanrijdt.
Voordeel hiervan is dat de grootte van de parkeerplek dan weer niet uitmaakt.

En ik rijd bijna altijd achteruit in, in een parkeervak De zijkanten kan ik wel goed inschatten. En ik vind dat makkelijker met uitrijden.
  woensdag 13 mei 2020 @ 22:52:12 #276
100412 mefke79
komt goed!
pi_193111856
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2020 22:45 schreef hetzusjevan het volgende:

[..]

Ah ja Nijmegen O+. Daar waar de helft van de mensen al zakte voor het rijexamen bij het wegrijden van het CBR terrein omdat je daar eerst een fietspad over moest en vervolgens de instructeur de instructie “linksaf” gaf maar je daar eerst rechts moest ivm eenrichting, dan draaien en terug naar de grote stoplichten bij de ANAC maar door de zenuwen sommige mensen dus echt linksaf probeerden te gaan wat daar niet mocht of fietsers over het hoofd zagen 🙈😂.
Ik reed in 1997 (? Of was het 1998) nog af bij het Goffert Stadion. Waar je tig eenrichtingsverkeer en gelijkwaardige kruisingen had. Je had de meeste slagingskans op de route Malden, vooral in de spits gekozen want het meest rustig.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  woensdag 13 mei 2020 @ 22:53:50 #277
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193111877
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2020 20:59 schreef LeSage het volgende:
Dat plein in Nijmegen slaat ook echt nergens op. Gewoon maar rijden en kijk maar hoe je er weer af komt.
Is dat een soort Place de l'Etoile? Dat heb ik afgelopen februari voor het eerst als automobilist meegemaakt. Als bijrijder weliswaar, maar wat een nachtmerrieplein is dat zeg, ik zat met samengeknepen billen en een zucht van opluchting toen we het hadden overleefd :').
KuikenGuppy
  woensdag 13 mei 2020 @ 22:55:03 #278
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193111891
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 22:33 schreef Books1 het volgende:
Oude taart meld zich. Rijbewijs gehaald in 1996. Hellingtrekken met en zonder handrem en dat is best handig daar waar ik woon. Langs de dijk.
Boks, ik heb vorig jaar mijn rijbewijs voor de 2e keer verlengd, toen voelde ik me wel oud.
KuikenGuppy
pi_193111954
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2020 22:45 schreef hetzusjevan het volgende:

[..]

Ah ja Nijmegen O+. Daar waar de helft van de mensen al zakte voor het rijexamen bij het wegrijden van het CBR terrein omdat je daar eerst een fietspad over moest en vervolgens de instructeur de instructie “linksaf” gaf maar je daar eerst rechts moest ivm eenrichting, dan draaien en terug naar de grote stoplichten bij de ANAC maar door de zenuwen sommige mensen dus echt linksaf probeerden te gaan wat daar niet mocht of fietsers over het hoofd zagen 🙈😂.
Maar dit soort dingen vind ik eigenlijk gewoon flauw. Je weet dat mensen nerveus zijn, waarom dan moeilijker maken dan nodig?
Het gaat er toch om dat men kan zien dat je fatsoenlijk alleen de weg op kan, niet of je net bij het wegrijden door de zenuwen een instinkertje mist?
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  woensdag 13 mei 2020 @ 23:01:49 #280
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_193111971
In mijn tijd :') heette het nog de hellingproef. Hellingtrekken klinkt voor mij als een Vlaamse variant ofzo. :+
in de haak.
pi_193111977
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2020 22:53 schreef Burdie het volgende:

[..]

Is dat een soort Place de l'Etoile? Dat heb ik afgelopen februari voor het eerst als automobilist meegemaakt. Als bijrijder weliswaar, maar wat een nachtmerrieplein is dat zeg, ik zat met samengeknepen billen en een zucht van opluchting toen we het hadden overleefd :').
Ja. Geen idee hoeveel baans, geen idee waar je moet voorsorteren en veel te veel afslagen die op elkaar lijken. Zeker omdat je navigatie altijd achterloopt op waar je daadwerkelijk op de rotonde bent.
En ik kom er dus maar zelden, maar als ik dan naar Nijmegen moet vermijd ik het.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_193112048
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 23:01 schreef trui het volgende:
In mijn tijd :') heette het nog de hellingproef. Hellingtrekken klinkt voor mij als een Vlaamse variant ofzo. :+
Oh, ik heb het ook als hellingproef geleerd hoor.
  woensdag 13 mei 2020 @ 23:10:41 #283
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_193112082
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 23:01 schreef trui het volgende:
In mijn tijd :') heette het nog de hellingproef. Hellingtrekken klinkt voor mij als een Vlaamse variant ofzo. :+
Lag dus niet aan mij :@ En ik reed in 2003 af.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_193112112
Grappig dat zoveel mensen dat plein in Nijmegen kennen. Voor mij was het een verrassing. Pas toen ik erop zat, had ik door dat het niet goed was :D

Hellingtrekken is niet Vlaams. Ik ken het heel saai als 'vertrekken op een helling'. Voor ongeveer alle andere autogerelateerde dingen is er wel een ander woord :)
  woensdag 13 mei 2020 @ 23:12:57 #285
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193112114
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 23:01 schreef trui het volgende:
In mijn tijd :') heette het nog de hellingproef. Hellingtrekken klinkt voor mij als een Vlaamse variant ofzo. :+
Ik heb m’n rijbewijs nu 4 jaar, maar ik heb het ook geleerd als hellingsproef. Wat is hellingtrekken nou weer? :+ Zonder handrem overigens en dat gaat prima.

Fileparkeren lukt dan opeens niet meer zo soepel. Gaat me beter af met een grote auto dan met een kleine. Oh, en altijd achteruit parkeren waar mogelijk. w/

Nijmegen heeft volgens mij meer van die pleinen. Wie dat ooit heeft bedacht....?
Protège moi de mes désirs.
  woensdag 13 mei 2020 @ 23:21:52 #286
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193112224
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2020 22:47 schreef Burdie het volgende:

[..]

Nee, nee, nee. Deze logica heb ik nooit begrepen. Zeker in smalle parkeervakken wil ik kunnen zien waar ik ruimte heb, dus die doe ik vooruit.
Maar dat kan je toch veel beter zien in je spiegels dan als je naar voren kijkt? In mijn spiegels zie ik precies hoeveel ruimte ik heb, als ik vooruit rij, moet ik schatten.
Protège moi de mes désirs.
  woensdag 13 mei 2020 @ 23:23:55 #287
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193112247
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2020 23:21 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Maar dat kan je toch veel beter zien in je spiegels dan als je naar voren kijkt? In mijn spiegels zie ik precies hoeveel ruimte ik heb, als ik vooruit rij, moet ik schatten.
Misschien ligt dat aan mij, maar ik zie dat inderdaad beter als ik vooruit rij.
KuikenGuppy
  woensdag 13 mei 2020 @ 23:34:54 #288
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_193112364
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2020 23:23 schreef Burdie het volgende:

[..]

Misschien ligt dat aan mij, maar ik zie dat inderdaad beter als ik vooruit rij.
het heeft met de draaihoek te maken, die schijnt toch gunstiger te zijn als je achteruit rijdt, qua benodigde ruimte.
in de haak.
  woensdag 13 mei 2020 @ 23:38:08 #289
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_193112399
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2020 23:12 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Ik heb m’n rijbewijs nu 4 jaar, maar ik heb het ook geleerd als hellingsproef. Wat is hellingtrekken nou weer? :+ Zonder handrem overigens en dat gaat prima.

Fileparkeren lukt dan opeens niet meer zo soepel. Gaat me beter af met een grote auto dan met een kleine. Oh, en altijd achteruit parkeren waar mogelijk. w/

Nijmegen heeft volgens mij meer van die pleinen. Wie dat ooit heeft bedacht....?
Blij dat ik niet de enige ben die 'hellingtrekken' niet kende. :D

En Keizer Karel is wel een van de allerberuchtste hoor. Ik heb met rijles gewacht tot ik in een andere stad dan Nijmegen woonde. :+ (niet specifiek daarom, maar ik zag er wel altijd vreselijk tegenop, haha).
in de haak.
  woensdag 13 mei 2020 @ 23:46:55 #290
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193112509
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 23:34 schreef trui het volgende:

[..]

het heeft met de draaihoek te maken, die schijnt toch gunstiger te zijn als je achteruit rijdt, qua benodigde ruimte.
Dat ook, maar @Burdie had het over beter kunnen zien. :P
Protège moi de mes désirs.
  woensdag 13 mei 2020 @ 23:56:01 #291
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_193112651
weet ik, maar ze had 't ook over logica. :+ Ik heb over het algemeen ook meer gevoel van controle als ik vooruit kijk, maar als je weet dat je echt een kleinere draaihoek nodig hebt voor achteruit inparkeren, kan dat best opwegen.
in de haak.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 14 mei 2020 @ 00:26:27 #292
269689 crew  Viv
pi_193113027
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2020 22:53 schreef Burdie het volgende:

[..]

Is dat een soort Place de l'Etoile? Dat heb ik afgelopen februari voor het eerst als automobilist meegemaakt. Als bijrijder weliswaar, maar wat een nachtmerrieplein is dat zeg, ik zat met samengeknepen billen en een zucht van opluchting toen we het hadden overleefd :').
Keizer Karelplein is inderdaad de Nijmeegse versie van het plein rondom de Arc de Triomphe (dat al sinds 1970 Place Charles de Gaulle heet :P ). Al is die laatste wel next level hoor, met 12 straten, het ontbreken van verkeerslichten, meer verkeer, etc.
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 23:38 schreef trui het volgende:
Blij dat ik niet de enige ben die 'hellingtrekken' niet kende. :D

En Keizer Karel is wel een van de allerberuchtste hoor. Ik heb met rijles gewacht tot ik in een andere stad dan Nijmegen woonde. :+ (niet specifiek daarom, maar ik zag er wel altijd vreselijk tegenop, haha).
Hier nog zo één die "hellingtrekken" nooit eerder las dan zojuist. Het geeft ook maar 918 hits op Google, ten opzichte van 41.400 hits voor "hellingproef". 8-)
pi_193113101
Hellingtrekken, hellingproef. Whatever. Ik zag ‘helling’ en begreep wel wat er werd bedoeld. :P
pi_193113578
Rijbewijs gehaald in 2010 en hellingproef geleerd met en zonder handrem.
Fileparkeren kan ik beide kanten op niet zo goed, en in een parkeervak gewoon vooruit erin. Achteruit vind ik minder handig, vooral als het een garage is waar er nog iemand aan de andere kant kan parkeren. Al vaak gehad dat als ik dan eens achteruit parkeerde, ik niet meer bij de kofferbak kon omdat de ander zo strak erbij had geparkeerd.

Morgen proefritje in mogelijk nieuwe auto doen. Ben benieuwd want onze huidige valt zowat van ellende uit elkaar :+
pi_193113929
Ik kom net van werk en ik probeerde te fileparkeren voor onze deur. Na 3 keer proberen ben achter ons huis gaan staan. :')
Toen ik alsnog langs de lege plek liep naar mijn voordeur had er wel een limousine kunnen staan. :P
Vaak lukt het wel maar dit keer gewoon niet. }:|
pi_193114111
Ja zo midden in de nacht na werk is ook niet de beste tijd om dat te doen denk ik :+
pi_193114767
Rijbewijs in 1997 gehaald en ik doe nog steeds de hellingproef met handrem.
Heb er een trauma van.. toen ik net een autootje had gingen we "toeren" door Delft. Daar was een bruggetje en ik moest stoppen. Netjes handrem aangetrokken, toen mocht ik gaan rijden en het ging niet helemaal goed. Er stond een auto achter me.
Ik reed naar achter ipv naar voren. Gelukkig wel een botsing kunnen voorkomen, maar het zweet stond op mijn rug.

Fileparkeren heb ik geen moeite mee.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vicky op 14-05-2020 07:25:00 (Damn you autocorrect ) ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 14 mei 2020 @ 07:11:52 #298
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_193114829
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2020 07:04 schreef Vicky het volgende:

Foutparkeren heb ik geen moeite mee.
:D
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_193114931
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 07:11 schreef livelink het volgende:

[..]

:D
Hahahahaha damn you autocorrect
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 14 mei 2020 @ 08:06:41 #300
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_193115361
wel handig zo'n auto-correct bij foutparkeren! :D
in de haak.
  donderdag 14 mei 2020 @ 08:52:09 #301
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193116015
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 00:26 schreef ViviRAWRS het volgende:
Keizer Karelplein is inderdaad de Nijmeegse versie van het plein rondom de Arc de Triomphe (dat al sinds 1970 Place Charles de Gaulle heet :P ). Al is die laatste wel next level hoor, met 12 straten, het ontbreken van verkeerslichten, meer verkeer, etc.
Er zijn dus wel verkeerslichten voor erop/eraf! Dat verbaasde me een beetje.

(En ja dat wist ik, maar in de volksmond wordt het nog altijd Place de l'Etoile genoemd).
KuikenGuppy
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')