abonnement Unibet Coolblue
pi_193062894
Dankzij Marianne Zwagerman (dor hout) hebben veel ouderen hele lange tenen gekregen.
Iedere optie om de economie/maatschappij weer open te trekken en de kwetsbaren (ouderen) te ontzien kan rekenen op een storm van protest van Max, CU en de ouderenbond.

"We worden gediscrimineerd".
Ja ik ook (60 minner en 12 plusser), want de 12-minners mogen al weer sporten (zonder 1,50 meter grens) en ik niet.
Wat is er mis om bv als horeca een gedifferentieerd aanbod in de vorm verschillende openingstijden te bieden voor alle groepen in de samenleving waarbij de differentiatie gebaseerd is op de mate van kwetsbaarheid die voor 90% paralel loopt met de leeftijd.
Ik acht mijzelf bv te oud voor het skieen vanaf de zwarte piste, maar ik vind dat iemand die dat wel durft en/of jonger en vitaler is dat wel mag.

Als je hartklachten hebt moet je niet in alle Efteling-attracties gaan zitten.
Ik ga ook niet meer naar Pinkpop (vroeger wel) of naar Lowlands.

Er is zoveel leeftijdsgebonden in de maatschappij. Waarom de jongeren hun cafe-bezoek ontzeggen?
Nu zijn de cafe's leeg. Wat maakt het nu uit voor de ouderen als er af en toe op verantwoorde wijze jongeren daar aanwezig kunnen zijn?

Wat vind jij?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_193062977
Er is een verschil tussen leeftijdsgebonden en een harde grens. Het feit dat bejaarden meer op de IC belanden betekent niet dat leeftijd een criterium werd.

Ik zou wel een fan zijn van triage o.b.v. vitaliteit. Dus net als bij de IC-triage. Of zoiets praktisch haalbaar is is een andere vraag. ;)
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_193063025
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 11:58 schreef DireStraits7 het volgende:
Er is een verschil tussen leeftijdsgebonden en een harde grens. Het feit dat bejaarden meer op de IC belanden betekent niet dat leeftijd een criterium werd.

Ik zou wel een fan zijn van triage o.b.v. vitaliteit. Dus net als bij de IC-triage. Of zoiets praktisch haalbaar is is een andere vraag. ;)
De moeilijkheid is dat ieder begingesprek (vooral als het weer zo'n vermaledijde D'666-er is) meteen leidt tot een woedende vulkaanuitbarsting van Nazi-verwensingen, T4-programmen etc.
Kijk Twitter er maar eens op na.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  maandag 11 mei 2020 @ 12:00:58 #4
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193063036
Pleur gewoon open die terrassen en houdt voldoende afstand. Moeilijk gedoe allemaal joh :')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_193063039
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 12:00 schreef Twentsche_Ros het volgende:
De moeilijkheid is dat ieder begingesprek (vooral als het weer zo'n vermaledijde D'666-er is) meteen leidt tot een woedende vulkaanuitbarsting van Nazi-verwensingen, T4-programmen etc.
Je weet dat dit plan juist uit de koker van D66 komt? :')
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_193063088
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 12:01 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Je weet dat dit plan juist uit de koker van D66 komt? :')
Nou ja, meneer van Dantzig zat bij Op1 bij Gert-Jan Segers. En dit laatste heerschap begon zijn betoog met Marianne Zwagerman.
Omdat Marianne Zwagerman het had over "dor hout", mogen de cafe's niet open voor de "minder kwetsbaren" op tijden dat er verder niemand last van heeft. In tegendeel: hoe meer mensen verspreid hun eigen "ding doen", hoe relaxter de rest de 1,50 meter maatschappij kan bewandelen.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  maandag 11 mei 2020 @ 12:03:34 #7
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193063092
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 11:53 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Dankzij Marianne Zwagerman (dor hout) hebben veel ouderen hele lange tenen gekregen.
Iedere optie om de economie/maatschappij weer open te trekken en de kwetsbaren (ouderen) te ontzien kan rekenen op een storm van protest van Max, CU en de ouderenbond.

"We worden gediscrimineerd".
Ja ik ook (60 minner en 12 plusser), want de 12-minners mogen al weer sporten (zonder 1,50 meter grens) en ik niet.
Wat is er mis om bv als horeca een gedifferentieerd aanbod in de vorm verschillende openingstijden te bieden voor alle groepen in de samenleving waarbij de differentiatie gebaseerd is op de mate van kwetsbaarheid die voor 90% paralel loopt met de leeftijd.
Ik acht mijzelf bv te oud voor het skieen vanaf de zwarte piste, maar ik vind dat iemand die dat wel durft en/of jonger en vitaler is dat wel mag.

Als je hartklachten hebt moet je niet in alle Efteling-attracties gaan zitten.
Ik ga ook niet meer naar Pinkpop (vroeger wel) of naar Lowlands.

Er is zoveel leeftijdsgebonden in de maatschappij. Waarom de jongeren hun cafe-bezoek ontzeggen?
Nu zijn de cafe's leeg. Wat maakt het nu uit voor de ouderen als er af en toe op verantwoorde wijze jongeren daar aanwezig kunnen zijn?

Wat vind jij?
Als het die jongeren dan ook verboden word om met ouderen in contact te komen prima. Want hoe besmettelijk jongeren zijn daar is lees ik nog niet echt duidelijkheid over.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 11 mei 2020 @ 12:03:56 #8
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193063098
Onze stamkroeg hier is ook van plan dit bij de maatregelen op te gooien
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  maandag 11 mei 2020 @ 12:04:39 #9
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193063114
Kroegen open maar gewoon iedereen toegang verbieden _O_
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_193063158
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 12:03 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Nou ja, meneer van Dantzig zat bij Op1 bij Gert-Jan Segers. En dit laatste heerschap begon zijn betoog met Marianne Zwagerman.
Omdat Marianne Zwagerman het had over "dor hout", mogen de cafe's niet open voor de "minder kwetsbaren" op tijden dat er verder niemand last van heeft. In tegendeel: hoe meer mensen verspreid hun eigen "ding doen", hoe relaxter de rest de 1,50 meter maatschappij kan bewandelen.
Ik snap niet wat je nou wil zeggen. Het is juist D66 die zich hier hard voor wilde maken, maar gezien de kansloosheid van het verhaal dat hebben gelaten voor wat het is. Dus het slaat nergens op om het over D666'ers te hebben. Sowieso nogal een kinderachtige woordspeling.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_193063191
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 12:03 schreef Megumi het volgende:

[..]

Als het die jongeren dan ook verboden word om met ouderen in contact te komen prima. Want hoe besmettelijk jongeren zijn daar is lees ik nog niet echt duidelijkheid over.
Iedereen raakt vroeg of laat toch wel besmet. Jongeren komen toch wel bij elkaar. Kinderen vanaf vandaag ook. Wordt ook toegestaan. Dus die grens van 12 jaar is ook geen wetmatigheid voor het virus. Als dat 16, 18 of 20 jaar wordt, maakt dan ook niet uit.
Ik vraag me af wanneer Gert-Jan Segers of die Max-fans vinden wanneer leeftijdsdiscriminatie een feit wordt. Bij 12 jaar niet dus. Maar welke leeftijd tussen 12 en 60 komt daarvoor dan in aanmerking. Bij welk getal moeten we gaan steigeren?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  PR/Manusje van alles maandag 11 mei 2020 @ 12:09:01 #12
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_193063214
Vies mad omdat ze niet naar de kroeg kunnen.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_193063237
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 12:06 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik snap niet wat je nou wil zeggen. Het is juist D66 die zich hier hard voor wilde maken, maar gezien de kansloosheid van het verhaal dat hebben gelaten voor wat het is. Dus het slaat nergens op om het over D666'ers te hebben. Sowieso nogal een kinderachtige woordspeling.
D666 is niet van mij, maar van die vuurspuwende GeenStijlers en zure religieuzen. Waarom is een gedifferentieerd aanbod vanuit de horeca richting maatschappij bij voorbaat kansloos?
Je hebt altijd verschillende "dagen". Da's van alle tijden.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  maandag 11 mei 2020 @ 12:10:52 #14
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193063249
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 12:08 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Iedereen raakt vroeg of laat toch wel besmet. Jongeren komen toch wel bij elkaar. Kinderen vanaf vandaag ook. Wordt ook toegestaan. Dus die grens van 12 jaar is ook geen wetmatigheid voor het virus. Als dat 16, 18 of 20 jaar wordt, maakt dan ook niet uit.
Ik vraag me af wanneer Gert-Jan Segers of die Max-fans vinden wanneer leeftijdsdiscriminatie een feit wordt. Bij 12 jaar niet dus. Maar welke leeftijd tussen 12 en 60 komt daarvoor dan in aanmerking. Bij welk getal moeten we gaan steigeren?
Ik vindt het allemaal spannend en wacht af. Want een viroloog ben ik niet. Ik denk dat men een balans nu probeert te vinden tussen gezondheid enerzijds. En aan een kant de economie en dat mensen het binnen zitten zeker met mooi weer wel zat zijn.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_193063265
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 12:10 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Waarom is een gedifferentieerd aanbod vanuit de horeca richting maatschappij bij voorbaat kansloos?
Dat is het niet. Een leeftijdsgrens is dat wel.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  maandag 11 mei 2020 @ 12:13:20 #16
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193063294
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 12:10 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik vindt het allemaal spannend en wacht af. Want een viroloog ben ik niet. Ik denk dat men een balans nu probeert te vinden tussen gezondheid enerzijds. En aan een kant de economie en dat mensen het binnen zitten zeker met mooi weer wel zat zijn.
Beetje geld verdienen tussendoor voor alles weer dichtgaat voor de volgende ronde. In Zuid-Korea inmiddels alweer gaande.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  maandag 11 mei 2020 @ 12:13:46 #17
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193063303
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 12:11 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dat is het niet. Een leeftijdsgrens is dat wel.
Ook dat is een probleem natuurlijk een bruin café als Ruk en Pluk in Amsterdam zit echt niet op 12+ jeugd te wachten denk ik zo.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 11 mei 2020 @ 12:16:19 #18
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193063353
quote:
10s.gif Op maandag 11 mei 2020 12:13 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Beetje geld verdienen tussendoor voor alles weer dichtgaat voor de volgende ronde. In Zuid-Korea inmiddels alweer gaande.
Als je het nieuws trouwens een beetje volgt is er weer wat gaande in Zuid-Korea nadat een besmet persoon twee kroegen bezocht en een aantal mensen weer besmet heeft.

https://www.missethoreca.(...)-voorkomen-101335466
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_193063357
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 12:10 schreef Megumi het volgende:

[..]
Ik denk dat men een balans nu probeert te vinden tussen gezondheid enerzijds. En aan een kant de economie ....
Dat is dus geen tegenstelling....
Het is in het belang van de gezondheidszorg dat de economie weer gaat draaien, maar ook dat de werkenden (oa zorgpersoneel) af en toe weer kan ontspannen (cafe's).
Als de economie weer open kan komen er weer (belasting)-inkomsten om de zorg te betalen.
Enfin ... ik hoef het niet allemaal op te noemen.....
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_193063375
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 12:11 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dat is het niet. Een leeftijdsgrens is dat wel.
Leeftijdsgrenzen worden binnen de geneeskunde ook gehanteerd bij wel of niet een bepaald medicijn, of een behandeling etc etc. Het loopt synchroon.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_193063385
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 12:17 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Leeftijdsgrenzen worden binnen de geneeskunde ook gehanteerd bij wel of niet een bepaald medicijn, of een behandeling etc etc. Het loopt synchroon.
Triage is veel meer dan leeftijd. Dat is echt continu benadrukt.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  maandag 11 mei 2020 @ 12:20:48 #22
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193063419
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 12:17 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Leeftijdsgrenzen worden binnen de geneeskunde ook gehanteerd bij wel of niet een bepaald medicijn, of een behandeling etc etc. Het loopt synchroon.
Dat gebeurd in de meeste gevallen in overleg met de patiënt. En er is tot nu toe nog geen politieke partij die echt een discussie durft te starten over op basis van leeftijd beslissen wel of geen behandeling. Als Henk en Ingrid hun oma of opa verliezen zal dat zeker ook protesten geven om het zo maar even te zeggen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 11 mei 2020 @ 12:22:07 #23
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193063443
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 12:16 schreef Megumi het volgende:

[..]

Als je het nieuws trouwens een beetje volgt is er weer wat gaande in Zuid-Korea nadat een besmet persoon twee kroegen bezocht en een aantal mensen weer besmet heeft.

https://www.missethoreca.(...)-voorkomen-101335466
Als je het nieuws een beetje volgt wist je dit een paar dagen terug al :+ En gaat het om meer dan een persoon die een paar kroegjes en een aantal mensen besmet heeft.

Was inderdaad wel een voorbeeld van een kerel die een goed weekend op stap is geweest en er inmiddels al 50 gevallen aan hem gelijkt zijn.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  maandag 11 mei 2020 @ 12:22:31 #24
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193063446
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 12:18 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Triage is veel meer dan leeftijd. Dat is echt continu benadrukt.
Men kijkt naar veel meer. Wat heeft prioriteit, welke kans van slagen heeft een behandeling? Wat is de kwaliteit van het leven achteraf? Enz.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 11 mei 2020 @ 12:22:38 #25
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_193063449
Goed idee, laat de oudere generatie ook eens sociaal zijn en dit de jongere generatie gunnen.
En niet dat gezeur van 'wij hebben het land opgebouwd, wij moeten ook koffie kunnen drinken bij de Jumbo!!!1enze!!einz!!11!'.
  maandag 11 mei 2020 @ 12:23:27 #26
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193063460
quote:
10s.gif Op maandag 11 mei 2020 12:22 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Als je het nieuws een beetje volgt wist je dit een paar dagen terug al :+ En gaat het om meer dan een persoon die een paar kroegjes en een aantal mensen besmet heeft.

Was inderdaad wel een voorbeeld van een kerel die een goed weekend op stap is geweest en er inmiddels al 50 gevallen aan hem gelijkt zijn.
En zo iets zou hier dus ook kunnen gebeuren. Als we de kroegen weer open laten gaan.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 11 mei 2020 @ 12:26:21 #27
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193063506
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 12:22 schreef butz0rs het volgende:
Goed idee, laat de oudere generatie ook eens sociaal zijn en dit de jongere generatie gunnen.
En niet dat gezeur van 'wij hebben het land opgebouwd, wij moeten ook koffie kunnen drinken bij de Jumbo!!!1enze!!einz!!11!'.
Bij de AH kan koffie drinken gewoon? En je zelf onvrijwillig laten opsluiten in een verzorgingshuis? Je kleinkinderen en familie niet mogen zien. Ik vindt dat al een behoorlijk offer. Jongeren hebben geen klagen wat dat aan gaat. Met wat beperkingen mogen jongeren gewoon naar buiten.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_193063521
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 12:22 schreef butz0rs het volgende:
En niet dat gezeur van 'wij hebben het land opgebouwd,
Dat vind ik ook altijd zo'n flauwe kul!
Toen kreeg je als bouwvakker ook gewoon je loon. En veel van die gebouwen zijn daarna al weer afgeschreven en moesten opnieuw worden opgebouwd (Wederopbouw 2.0).
We zijn altijd aan het "opbouwen" geweest.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  maandag 11 mei 2020 @ 12:30:57 #29
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193063589
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 12:23 schreef Megumi het volgende:

[..]

En zo iets zou hier dus ook kunnen gebeuren. Als we de kroegen weer open laten gaan.
Zou kunnen gebeuren ja.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  maandag 11 mei 2020 @ 12:31:09 #30
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193063590
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 12:27 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Dat vind ik ook altijd zo'n flauwe kul!
Toen kreeg je als bouwvakker ook gewoon je loon. En veel van die gebouwen zijn daarna al weer afgeschreven en moesten opnieuw worden opgebouwd (Wederopbouw 2.0).
We zijn altijd aan het "opbouwen" geweest.
Ik zie het meer als een stukje gebrek aan kennis en ervaring. Want een oorlog en de jaren daarna hebben we gelukkig niet mee mogen maken. Dus kan je daar ook niet echt over oordelen dat dit maar allemaal flauwekul is.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 11 mei 2020 @ 12:31:42 #31
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_193063603
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 12:26 schreef Megumi het volgende:

[..]

Bij de AH kan koffie drinken gewoon? En je zelf onvrijwillig laten opsluiten in een verzorgingshuis? Je kleinkinderen en familie niet mogen zien. Ik vindt dat al een behoorlijk offer. Jongeren hebben geen klagen wat dat aan gaat. Met wat beperkingen mogen jongeren gewoon naar buiten.
Maar waarom moeten jongeren allerlei offers doen terwijl ze niet ziek worden? Dankzij ons allen is de zorg weer onder controle, nu zouden jongeren (zeg <50) gewoon vrijgelaten moeten worden. En voor ouderen (50+) die naar buiten willen (asociaal ten opzichte van hun leeftijdsgenoten), is er voldoende zorgcapaciteit.
pi_193063619
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 12:26 schreef Megumi het volgende:

[..]

Bij de AH kan koffie drinken gewoon? En je zelf onvrijwillig laten opsluiten in een verzorgingshuis? Je kleinkinderen en familie niet mogen zien. Ik vindt dat al een behoorlijk offer. Jongeren hebben geen klagen wat dat aan gaat. Met wat beperkingen mogen jongeren gewoon naar buiten.
Mensen boven de 65 hebben ook gewoon meer dan 100x meer kans om te overlijden dan iemand van 34. Dan hebben we het nog niet eens over ouderen van 80 bijvoorbeeld, want dan is de kans ten opzichte van iemand van 34 mogelijk wel 1000x zo groot.

Als je hier kijkt:

https://www.volkskrant.nl(...)de-cijfers~ba1c6124/

Zie je de overlijdenspercentages per leeftijd.
  maandag 11 mei 2020 @ 12:33:43 #33
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193063628
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 12:31 schreef butz0rs het volgende:

[..]

Maar waarom moeten jongeren allerlei offers doen terwijl ze niet ziek worden? Dankzij ons allen is de zorg weer onder controle, nu zouden jongeren (zeg <50) gewoon vrijgelaten moeten worden. En voor ouderen (50+) die naar buiten willen (asociaal ten opzichte van hun leeftijdsgenoten), is er voldoende zorgcapaciteit.
Niet naar de kroeg kunnen is geen offer denk ik. Erger is het voor de eigenaren die geen omzet maken. En over de zorgcapaciteit dat is een heel ander probleem. Daar is nu een grote achterstand in.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_193063633
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 12:31 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik zie het meer als een stukje gebrek aan kennis. Want een oorlog en de jaren daarna hebben we gelukkig niet mee mogen maken. Dus kan je daar ook niet echt over oordelen dat dit maar allemaal flauwekul is. Ouderen weten beter en hoor je ook maar weinig klagen.
Dat vind ik ook altijd zo typisch.
Veel jongeren (bv van GeenStijl en van orthodox Christelijke huize) spuwen altijd hun gal op bv D666.
En zo'n Gert-Jan Segers ook.
Maar ondertussen zie ik de bejaarde D66'er Jan Terlouw steeds op TV. En ik herinner mij nog de bejaarde D66ster Els Borst.
De laatste vermoord door een jonge Christen-fundamentalist.
En de jonge GeenStijl-schreeuwers en die jonge Christenen steeds maar denken dat ze namens "de ouderen" spreken.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  maandag 11 mei 2020 @ 12:36:19 #35
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193063652
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 12:34 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Dat vind ik ook altijd zo typisch.
Maar ondertussen zie ik de bejaarde D66'er Jan Terlouw steeds op TV. En ik herinner mij nog de bejaarde D66ster Els Borst.
Dus een bejaarde moet maar gewoon de bek houden is dat wat je bedoeld? En wat is bejaard zijn dan precies? Dat je niet mee telt?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  Moderator maandag 11 mei 2020 @ 12:36:47 #36
236264 crew  capricia
pi_193063657
quote:
Ja ik ook (60 minner en 12 plusser), want de 12-minners mogen al weer sporten (zonder 1,50 meter grens) en ik niet.
Waarom mag ze niet sporten? Heel bijzonder.
Definitely not CIA
  maandag 11 mei 2020 @ 12:41:40 #37
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_193063713
Ik ben voor en dan aan de onderkant weer verlagen. Horeca voor 16 t/m 30, zoals de Heer het bedoeld heeft.
pi_193063741
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 12:36 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dus een bejaarde moet maar gewoon de bek houden is dat wat je bedoeld? En wat is bejaard zijn dan precies? Dat je niet mee telt?
Absoluut niet. Ik ben een fan van de bejaarde "Jan Terlouw". Waar ik mij aan erger zijn Christelijke jongeren (oa Segers) die denken namens de bejaarden te spreken.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_193063761
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 12:36 schreef capricia het volgende:

[..]

Waarom mag ze niet sporten? Heel bijzonder.
Niet georganiseerd in groepsverband. Ik zit bij een hardloopgroep. Nog geen bericht gehad dat activiteiten weer worden opgepakt. Bij 12-minners kan dat (zover ik weet) al wel. En dan zonder 1,50 meter restrictie. Maar goed... correct me if I am wrong...
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  maandag 11 mei 2020 @ 12:45:20 #40
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193063768
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 12:43 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Absoluut niet. Ik ben een fan van de bejaarde "Jan Terlouw". Waar ik mij aan erger zijn Christelijke jongeren (oa Segers) die denken namens de bejaarden te spreken.
OK. :)
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  Moderator maandag 11 mei 2020 @ 12:46:23 #41
236264 crew  capricia
pi_193063785
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 12:45 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Niet georganiseerd in groepsverband. Ik zit bij een hardloopgroep. Nog geen bericht gehad dat activiteiten weer worden opgepakt. Bij 12-minners kan dat (zover ik weet) al wel. En dan zonder 1,50 meter restrictie. Maar goed... correct me if I am wrong...
Ja prima.
Maar ze kan gewoon sporten.
Definitely not CIA
  maandag 11 mei 2020 @ 12:46:27 #42
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193063786
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 12:45 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Niet georganiseerd in groepsverband. Ik zit bij een hardloopgroep. Nog geen bericht gehad dat activiteiten weer worden opgepakt. Bij 12-minners kan dat (zover ik weet) al wel. En dan zonder 1,50 meter restrictie. Maar goed... correct me if I am wrong...
Klopt kinderen onder de 12 jaar hoeven zich bij het sporten niet aan de 1.5 meter afstand te houden.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 11 mei 2020 @ 12:46:54 #43
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193063792
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 12:46 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja prima.
Maar ze kan gewoon sporten.
Individueel sporten is niet verboden.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  Moderator maandag 11 mei 2020 @ 12:48:07 #44
236264 crew  capricia
pi_193063800
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 12:46 schreef Megumi het volgende:

[..]

Individueel sporten is niet verboden.
Precies.
Haar stelling dat ze niet mag sporten is dus onzin. Tenzij ze om een andere reden dat niet kan.
Definitely not CIA
pi_193063803
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 12:45 schreef Megumi het volgende:

[..]

OK. :)
Zoals ik al aangaf: Jan Terlouw en Els Borst (die laatste was ook nog arts meen ik, iig iemand uit de zorg) dus die wist als geen ander wat ouderen nodig hebben binnen de zorg.
Ik zou graag eens een oudere van CU huize eens willen zien. Maar dat zijn alleen maar jonkies die denken namens de bejaarden te spreken, en dat die koude technocraten van D66 allemaal bejaarden-opruimers zijn.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_193063820
Het is een idee hoor, maar 25% van de bevolking is 60+, en die is redelijk vermogend en kan misschien als enige groep wel echt zijn centjes laten rollen.

Er zijn ook genoeg horeca-zaken die het echt moeten hebben van oudere mensen.
  maandag 11 mei 2020 @ 12:50:22 #47
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193063831
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 12:48 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Zoals ik al aangaf: Jan Terlouw en Els Borst (die laatste was ook nog arts meen ik, iig iemand uit de zorg) dus die wist als geen ander wat ouderen nodig hebben binnen de zorg.
Ik zou graag eens een oudere van CU huize eens willen zien. Maar dat zijn alleen maar jonkies die denken namens de bejaarden te spreken, en dat die koude technocraten van D66 allemaal bejaarden-opruimers zijn.
Er is geen enkele politieke partij waar op ik zou stemmen op dit moment. En met christenen heb ik ook niet veel. Maar dat is verder off-topic.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 11 mei 2020 @ 12:51:50 #48
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193063847
quote:
2s.gif Op maandag 11 mei 2020 12:49 schreef skrn het volgende:
Het is een idee hoor, maar 25% van de bevolking is 60+, en die is redelijk vermogend en kan misschien als enige groep wel echt zijn centjes laten rollen.

Er zijn ook genoeg horeca-zaken die het echt moeten hebben van oudere mensen.
Het geeft maar aan hoe ingewikkeld het probleem is. Met de inbreng van jongeren alleen ga je de economie niet op gang krijgen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_193063985
quote:
2s.gif Op maandag 11 mei 2020 12:49 schreef skrn het volgende:
Het is een idee hoor, maar 25% van de bevolking is 60+, en die is redelijk vermogend en kan misschien als enige groep wel echt zijn centjes laten rollen.

Er zijn ook genoeg horeca-zaken die het echt moeten hebben van oudere mensen.
Dan is dat toch prima opgelost.
Wat die meneer Dantzig ook zei.
Op bepaalde momenten welkom voor jongeren zonder wellicht de 1,50 meter grens.
En op andere momenten (als de jongeren hun roes uitslapen) kunnen de ouderen naar binnen (zonder die herrieschoppers van jongeren) en kun je ook makkelijker de 1,50 meter grens aanhouden.
... Ik zie het probleem niet...
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_193064039
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 12:48 schreef capricia het volgende:

[..]

Precies.
Haar stelling dat ze niet mag sporten is dus onzin. Tenzij ze om een andere reden dat niet kan.
Ik vind het een gemis dat ik niet georganiseerd met mijn hardloopgroep, waar ik lid van ben en nog steeds contributie voor betaal, binnen de atletiekvereniging kan sporten, met nadien een kop koffie in het clubhuis.
En dat is nog steeds verboden.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  Moderator maandag 11 mei 2020 @ 13:10:32 #51
236264 crew  capricia
pi_193064163
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 13:02 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Ik vind het een gemis dat ik niet georganiseerd met mijn hardloopgroep, waar ik lid van ben en nog steeds contributie voor betaal, binnen de atletiekvereniging kan sporten, met nadien een kop koffie in het clubhuis.
En dat is nog steeds verboden.
Ik mis mijn vriendengroep van de sportschool ook heel erg. We gingen altijd 2 keer per week samen.

Maar dat je nu niet mag sporten is pertinente onzin. Ik draai mijn WODjes nu voor de deur in mijn eentje.

En het is niet zo dat alle jongeren maar gezond zijn. Genoeg jongeren hebben ook onderliggende klachten, diabetes of zijn aan het herstellen van kanker oid.
Ook deze mensen willen graag weer naar school straks. Hoe zie je dat voor je als de rest van die leeftijdscategorie zich lekker laat besmetten in een café?
Definitely not CIA
pi_193064306
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 13:10 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik mis mijn vriendengroep van de sportschool ook heel erg. We gingen altijd 2 keer per week samen.

Maar dat je nu niet mag sporten is pertinente onzin. Ik draai mijn WODjes nu voor de deur in mijn eentje.

En het is niet zo dat alle jongeren maar gezond zijn. Genoeg jongeren hebben ook onderliggende klachten, diabetes of zijn aan het herstellen van kanker oid.
Ook deze mensen willen graag weer naar school straks. Hoe zie je dat voor je als de rest van die leeftijdscategorie zich lekker laat besmetten in een café?
Bij die groep geldt: Hoe sneller hoe beter. Omdat men niet of nauwelijks klachten heeft. Er zijn al genoeg "illegale" bijeenkomsten van deze jongeren, waar men lak heeft aan 1,50 meter restricties. Als deze groep massa-immuniteit heeft opgebouwd is het juist verantwoord om daar de kwetsbare leeftijdsgenoten tussen te plaatsen.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_193064402
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 12:36 schreef capricia het volgende:

[..]

Waarom mag ze niet sporten? Heel bijzonder.
Vreemd inderdaad, want ik als volwassene ga vandaag sporten op de parkeerplaats bij mijn sportschool. In (klein) groepsverband, maar wel met ruim 1,5 m afstand.

Gemeente is akkoord gegaan en ik weet dat in andere gemeenten bij andere sportscholen daar ook een akkoord voor is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-05-2020 13:24:20 ]
pi_193064527
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 13:23 schreef Chia het volgende:

[..]

Vreemd inderdaad, want ik als volwassene ga vandaag sporten op de parkeerplaats bij mijn sportschool. In (klein) groepsverband, maar wel met ruim 1,5 m afstand.

Gemeente is akkoord gegaan en ik weet dat in andere gemeenten bij andere sportscholen daar ook een akkoord voor is.
Verschillen per gemeente... verbaast me niks.
Enfin on topic: Is het verderverlijk leeftijdsgrenzen bespreekbaar te maken mbt horeca e.d. bezoek. Ik ben nog steeds van mening dat dat prima is.
Je hebt zo vaak "tijden speciaal voor kinderen / jongeren".
Stel dat de horeca gelegenheid "Pannenkoeken huis Holle Bolle Gijs" opengaat voor de 12-minners of 20-minners of whatever (iig onder mijn leeftijd). Dan zal mij dat toch een zorg zijn.
Hoe meer open hoe beter. En als blijkt dat "onder de 20" of "onder de 30" geen probleem is, heb ik steeds meer kans dat mijn leeftijd ook een keer de vergunning krijgt dat ik horeca en sportgelegenheden kan bezoeken. Als je zelf geen lolly krijgt, ben je dan kwaad als een ander die wél krijgt?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_193064551
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 13:31 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Verschillen per gemeente... verbaast me niks.
Juist niet dus.... ik zeg dat in andere gemeenten hetzelfde principe akkoord heeft gekregen en dat het dus geen uitzondering is. Beetje anekdotisch ja, maar ga niet de instagrams van al die sportscholen linken, te lui.
  maandag 11 mei 2020 @ 13:37:49 #56
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193064617
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 13:17 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Bij die groep geldt: Hoe sneller hoe beter. Omdat men niet of nauwelijks klachten heeft. Er zijn al genoeg "illegale" bijeenkomsten van deze jongeren, waar men lak heeft aan 1,50 meter restricties. Als deze groep massa-immuniteit heeft opgebouwd is het juist verantwoord om daar de kwetsbare leeftijdsgenoten tussen te plaatsen.
Ik zie dat toch als een gokje wagen. Er is wetenschappelijk nog steeds discussie of je wel na een besmetting immuun bent.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  Moderator maandag 11 mei 2020 @ 13:38:13 #57
236264 crew  capricia
pi_193064628
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 13:17 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Bij die groep geldt: Hoe sneller hoe beter. Omdat men niet of nauwelijks klachten heeft. Er zijn al genoeg "illegale" bijeenkomsten van deze jongeren, waar men lak heeft aan 1,50 meter restricties. Als deze groep massa-immuniteit heeft opgebouwd is het juist verantwoord om daar de kwetsbare leeftijdsgenoten tussen te plaatsen.
En tot die groeps-immuniteit een feit is, heeft die groep gewoon pech en kunnen ze niet naar school etc?
Zodat andere jongeren naar een café en de sportschool kunnen.
Verwoord ik het zo goed?
Definitely not CIA
pi_193064724
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 13:38 schreef capricia het volgende:

[..]

En tot die groeps-immuniteit een feit is, heeft die groep gewoon pech en kunnen ze niet naar school etc?
Zodat andere jongeren naar een café en de sportschool kunnen.
Verwoord ik het zo goed?
Die "pech" is er nu ook al. En je kunt natuurlijk bij gelegenheden als "school" natuurlijk extra voorzichtig zijn en de 1,50 meter regel in acht nemen.
Maar ga er maar van uit dat die jongeren al lang voor een deel besmet zijn geweest en/of al immuniteit hebben opgebouwd. De verspreiding van het virus onder die groep is niet afhankelijk van de officiële goedkeuring dat ze naar bepaalde gelegenheden kunnen.
Bij alcohol kun je nog van overheidswege het verkooppunt belasten met de controle via ID-bewijzen. Jongeren onder elkaar hebben alle mogelijkheid binnen de straal van 1,50 meter met elkaar om te gaan. Dus dat "kwaad" is toch al geschied.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  Moderator maandag 11 mei 2020 @ 13:45:56 #59
236264 crew  capricia
pi_193064754
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 13:44 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Die "pech" is er nu ook al. En je kunt natuurlijk bij gelegenheden als "school" natuurlijk extra voorzichtig zijn en de 1,50 meter regel in acht nemen.
Maar ga er maar van uit dat die jongeren al lang voor een deel besmet zijn geweest en/of al immuniteit hebben opgebouwd. De verspreiding van het virus onder die groep is niet afhankelijk van de officiële goedkeuring dat ze naar bepaalde gelegenheden kunnen.
Bij alcohol kun je nog van overheidswege het verkooppunt belasten met de controle via ID-bewijzen. Jongeren onder elkaar hebben alle mogelijkheid binnen de straal van 1,50 meter met elkaar om te gaan. Dus dat "kwaad" is toch al geschied.
Ik zou graag een bron willen zien van de reeds opgebouwde groeps-immuniteit bij jongeren.
Definitely not CIA
  Moderator maandag 11 mei 2020 @ 13:46:06 #60
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193064757
Gesnapt worden met een valse identiteitskaart waarop je leeftijd jonger is dan daadwerkelijk is wel een stuk pijnlijker...

Ja meneer u kan echt geen 22 zijn... u hoeft ook niet meer uw buik in te houden hoor!
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_193064763
Maar goed: "on topic" nogmaals. Wanneer is er sprake van leeftijdsdiscriminatie?
Moeten horeca-ondernemingen open kunnen gaan voor bepaalde groepen, bv de "on-kwetsbaren", cq mensen onder een bepaalde leeftijd. Is dit verderfelijk? Moeten we wachten totdat iedereen naar alle horeca-gelegenheden kan?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_193064765
quote:
10s.gif Op maandag 11 mei 2020 12:04 schreef Pumpalov het volgende:
Kroegen open maar gewoon iedereen toegang verbieden _O_
Ook geen compensatieregeling meer want "Je mocht toch open?!" *O*
  maandag 11 mei 2020 @ 13:48:53 #63
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193064789
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 13:45 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik zou graag een bron willen zien van de reeds opgebouwde groeps-immuniteit bij jongeren.
Ik ook en dat is omdat er niet getest word lastig.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  Moderator maandag 11 mei 2020 @ 13:49:58 #64
236264 crew  capricia
pi_193064802
quote:
2s.gif Op maandag 11 mei 2020 13:46 schreef Bosbeetle het volgende:
Gesnapt worden met een valse identiteitskaart waarop je leeftijd jonger is dan daadwerkelijk is wel een stuk pijnlijker...

Ja meneer u kan echt geen 22 zijn... u hoeft ook niet meer uw buik in te houden hoor!
Je hebt gewoon 2 id's nodig.
Eentje om binnen te komen. En een andere om alcohol te krijgen. :+
Definitely not CIA
  maandag 11 mei 2020 @ 13:51:55 #65
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193064829
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 13:46 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Maar goed: "on topic" nogmaals. Wanneer is er sprake van leeftijdsdiscriminatie?
Moeten horeca-ondernemingen open kunnen gaan voor bepaalde groepen, bv de "on-kwetsbaren", cq mensen onder een bepaalde leeftijd. Is dit verderfelijk? Moeten we wachten totdat iedereen naar alle horeca-gelegenheden kan?
Dat jongeren minder kwetsbaar zijn is wel een feit. Maar de vraag hoe ver ze besmettelijk zijn dat moet ook wat duidelijker worden. Jongeren gaan ook naar huis en hebben een moeder en vader die werken en zo weer verder.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  Moderator maandag 11 mei 2020 @ 13:52:41 #66
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193064838
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 13:49 schreef capricia het volgende:

[..]

Je hebt gewoon 2 id's nodig.
Eentje om binnen te komen. En een andere om alcohol te krijgen. :+
_O-
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 11 mei 2020 @ 13:55:29 #67
236264 crew  capricia
pi_193064877
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 13:46 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Maar goed: "on topic" nogmaals. Wanneer is er sprake van leeftijdsdiscriminatie?
Moeten horeca-ondernemingen open kunnen gaan voor bepaalde groepen, bv de "on-kwetsbaren", cq mensen onder een bepaalde leeftijd. Is dit verderfelijk? Moeten we wachten totdat iedereen naar alle horeca-gelegenheden kan?
Een heel verhaal over zogenaamde onkwetsbare mensen en niet onderbouwde groeps-immuniteit bij jongeren, alleen maar om de horeca gedeeltelijk eerder open te kunnen stellen?

Neuh, gaat hem niet worden.
Het is niet onderbouwd. Het is niet doordacht. Het hangt van aannames aan elkaar.

De horeca gaat straks toch wel open. Op een verantwoorde manier. Heb nog even geduld.
Definitely not CIA
  maandag 11 mei 2020 @ 14:14:39 #68
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_193065292
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 13:49 schreef capricia het volgende:

[..]

Je hebt gewoon 2 id's nodig.
Eentje om binnen te komen. En een andere om alcohol te krijgen. :+
:D

Maar wat doen ze toch moeilijk. Laat de horecagelegenheid zelf bepalen, want met 30 personen zal de ene gelegenheid zeeën van ruimte hebben om iedereen op een veilige paria-afstand te houden en de kleine kroeg waarschuwt dat er weinig afstand is voor de paranoïde deel van de bevolking.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_193065411
quote:
10s.gif Op maandag 11 mei 2020 14:14 schreef ACT-F het volgende:

[..]

:D

Maar wat doen ze toch moeilijk. Laat de horecagelegenheid zelf bepalen, want met 30 personen zal de ene gelegenheid zeeën van ruimte hebben om iedereen op een veilige paria-afstand te houden en de kleine kroeg waarschuwt dat er weinig afstand is voor de paranoïde deel van de bevolking.
Het probleem is de vraag op welke selectie-criteria je je publiek mag selecteren.
Als je bij een bepaalde leeftijd de ouderen "weigert" heet dat volgens sommigen discriminatie. Ook al is de achterliggende gedachte: Differentiatie in het aanbod op grond van mate van kwetsbaarheid.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  maandag 11 mei 2020 @ 14:31:31 #70
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_193065595
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 14:21 schreef Twentsche_Ros het volgende:

Het probleem is de vraag op welke selectie-criteria je je publiek mag selecteren.
Als je bij een bepaalde leeftijd de ouderen "weigert" heet dat volgens sommigen discriminatie. Ook al is de achterliggende gedachte: Differentiatie in het aanbod op grond van mate van kwetsbaarheid.
Het deurbeleid bepalen ze zelf. Als je kop niet aanstaat dan kan het grond zijn voor weigering :+ Daarbij is het eigen verantwoordelijkheid of je kwetsbaar bent of niet. Dat is aan de buitenkant niet te zien. Er zijn evengoed honderdjarigen die corona overleefd hebben. Het is de overheid die moet bepalen of er arbitraire grenzen moeten komen om het aantal coronapatiënten laag te houden. Statistisch gezien is een leeftijdsgrens een logische keuze, maar op individueel niveau heb je altijd discussies. Desnoods weiger je ouderen in kleine horecagelegenheden en is het toegestaan als er een minimale oppervlakte is zodat er gemakkelijk afstand gehouden kan worden. Alles liever dan dat alles nu potdicht zit.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_193065670
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 13:37 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik zie dat toch als een gokje wagen. Er is wetenschappelijk nog steeds discussie of je wel na een besmetting immuun bent.
https://www.ad.nl/binnenl(...)schijnlijk~a7fd0893/
pi_193065746
Dan moet je overal personen op basis van leetijd gaan scheiden. Niet alleen in de horeca, maar ook op kantoor en thuis: volledige scheiding tussen bvb 55- en 55+.

Het is zinloos om één groep meer vrijheid te geven maar die groep dan elders contact laten hebben met risicogroepen.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  maandag 11 mei 2020 @ 14:42:35 #73
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193065776
quote:
Zeer onwaarschijnlijk maakt het nog niet onmogelijk. En er staat als ik het goed lees maar een Chinees onderzoek in het artikel zou graag wat meer ondersteunende bronnen willen lezen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_193065802
quote:
7s.gif Op maandag 11 mei 2020 14:31 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Het deurbeleid bepalen ze zelf. Als je kop niet aanstaat dan kan het grond zijn voor weigering :+ Daarbij is het eigen verantwoordelijkheid of je kwetsbaar bent of niet. Dat is aan de buitenkant niet te zien. Er zijn evengoed honderdjarigen die corona overleefd hebben. Het is de overheid die moet bepalen of er arbitraire grenzen moeten komen om het aantal coronapatiënten laag te houden. Statistisch gezien is een leeftijdsgrens een logische keuze, maar op individueel niveau heb je altijd discussies. Desnoods weiger je ouderen in kleine horecagelegenheden en is het toegestaan als er een minimale oppervlakte is zodat er gemakkelijk afstand gehouden kan worden. Alles liever dan dat alles nu potdicht zit.
Ja precies, maar je moet ze eens horen, die Gert-Jan Segers, de Max-fans en andere ouderen-organisaties. In hun eigen bubbel de meest fanatieke nazi-verwensingen worden gespuit. Mede dankzij influencer en stemming-kweekster Marianne Zwagerman. Die heeft de boel gepolariseerd.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  maandag 11 mei 2020 @ 14:46:07 #75
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193065825
quote:
7s.gif Op maandag 11 mei 2020 14:31 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Het deurbeleid bepalen ze zelf. Als je kop niet aanstaat dan kan het grond zijn voor weigering :+ Daarbij is het eigen verantwoordelijkheid of je kwetsbaar bent of niet. Dat is aan de buitenkant niet te zien. Er zijn evengoed honderdjarigen die corona overleefd hebben. Het is de overheid die moet bepalen of er arbitraire grenzen moeten komen om het aantal coronapatiënten laag te houden. Statistisch gezien is een leeftijdsgrens een logische keuze, maar op individueel niveau heb je altijd discussies. Desnoods weiger je ouderen in kleine horecagelegenheden en is het toegestaan als er een minimale oppervlakte is zodat er gemakkelijk afstand gehouden kan worden. Alles liever dan dat alles nu potdicht zit.
Een kroeg systeem met kroegen alleen voor bejaarden en kroegen voor jongeren is dus de oplossing. :o
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_193065848
quote:
3s.gif Op maandag 11 mei 2020 14:46 schreef Megumi het volgende:

[..]

Een kroeg systeem met kroegen alleen voor bejaarden en kroegen voor jongeren is dus de oplossing. :o
Nou ja, om te beginnen. Zoals het nu is, zijn de kroegen dicht. Niks mis mee om ze voor een bepaalde groep al vast open te gooien.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_193065866
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 14:40 schreef crystal_meth het volgende:
Dan moet je overal personen op basis van leetijd gaan scheiden. Niet alleen in de horeca, maar ook op kantoor en thuis: volledige scheiding tussen bvb 55- en 55+.

Het is zinloos om één groep meer vrijheid te geven maar die groep dan elders contact laten hebben met risicogroepen.
Dat contact zal er zonder de officiële toestemming van de overheid ook al wel plaatsvinden. Dus waarom niet de accommodaties legaliseren zodat er belasting kan worden betaald tbv oa de zorg.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  maandag 11 mei 2020 @ 14:52:14 #78
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193065917
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 14:48 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Nou ja, om te beginnen. Zoals het nu is, zijn de kroegen dicht. Niks mis mee om ze voor een bepaalde groep al vast open te gooien.
Voor de bejaarden blijft de kroeg open denk ik dan omdat ze er dan ook moeten blijven?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 11 mei 2020 @ 14:53:09 #79
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193065933
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 14:49 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Dat contact zal er zonder de officiële toestemming van de overheid ook al wel plaatsvinden. Dus waarom niet de accommodaties legaliseren zodat er belasting kan worden betaald tbv oa de zorg.
Ik denk dat de overheid dat weet en daarom dus de kroegen dus dicht houd. Om dus besmettingen te voorkomen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_193067352
Ik begrijp oprecht niet hoe je je als bejaarde beter kan voelen als niemand wat mag in plaats van alleen jij als kwetsbare groep even niet. Je ziet om je heen de economie instorten, maar de ander heeft tenminste geen plezier gehad toen jij het ook niet kon hebben.

Als er een virus rondging die mensen rond de 30 jaar massaal doodmaakte en naar het ziekenhuis stuurde, dan zou ik het leuk voor de bejaarden vinden als ze nog naar de bingo konden. En als het daardoor voor mij veiliger zou worden na de isolatie, dan zou ik dubbel voor zijn.
  maandag 11 mei 2020 @ 16:33:23 #81
338319 ZarB
Piña colada
pi_193067569
Risicogroepen isoleren had sowieso het uitgangspunt moeten zijn.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_193067833
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 16:20 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik begrijp oprecht niet hoe je je als bejaarde beter kan voelen als niemand wat mag in plaats van alleen jij als kwetsbare groep even niet. Je ziet om je heen de economie instorten, maar de ander heeft tenminste geen plezier gehad toen jij het ook niet kon hebben.

Als er een virus rondging die mensen rond de 30 jaar massaal doodmaakte en naar het ziekenhuis stuurde, dan zou ik het leuk voor de bejaarden vinden als ze nog naar de bingo konden. En als het daardoor voor mij veiliger zou worden na de isolatie, dan zou ik dubbel voor zijn.
Volgens mij zijn het van die oude zuurpruimen die zelf geen kinderen hebben. Iemand met kinderen ziet niks liever dat jong en oud zich op zijn eigen wijze vermaakt en daardoor tijdens de werkweek weer volop aan de slag kan. O.a. zorgpersoneel moet toch ook ontspanning kunnen hebben. En alles beter dan leegstand.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  maandag 11 mei 2020 @ 16:48:49 #83
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_193067853
quote:
3s.gif Op maandag 11 mei 2020 14:46 schreef Megumi het volgende:

[..]

Een kroeg systeem met kroegen alleen voor bejaarden en kroegen voor jongeren is dus de oplossing. :o
En de middelbare leeftijd dan? :(
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_193067881
Gewoon eigen verantwoordelijkheid. De overheid hoeft niet als juf op te treden de hele tijd imo. Denk dat de ouderen dit zelf wel kunnen uitmaken. Ze hebben zichzelf er mee
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  maandag 11 mei 2020 @ 17:03:27 #85
204633 Fred2
Kritisch
pi_193068042
Of iedereen gelijk en de pensioenen omlaag of ouderen ophokken om de jongeren te laten werken voor het pensioen van de oudjes.
So we just called him Fred too
  maandag 11 mei 2020 @ 18:00:11 #86
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_193068887
quote:
3s.gif Op maandag 11 mei 2020 14:46 schreef Megumi het volgende:

[..]

Een kroeg systeem met kroegen alleen voor bejaarden en kroegen voor jongeren is dus de oplossing. :o
daar hoef je geen systeem voor te bedenken. gewoon muziek voor de doelgroep draaien. De rest gaat vanzelf weg.
Tot nooit .......
  dinsdag 12 mei 2020 @ 11:21:10 #87
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_193080279
Laten we de horeca voorlopig maar dicht houden. De bezoekers hiervan hebben laten zien totaal geen zelfbeheersing te hebben met hun gejank de afgelopen weken dus die gaan echt geen aangepast gedrag vertonen als de horeca weer opengaat. Dat wordt vragen om moeilijkheden.
pi_193080655
quote:
10s.gif Op maandag 11 mei 2020 16:48 schreef ACT-F het volgende:

[..]

En de middelbare leeftijd dan? :(
Op fok ben je al bejaard als je ouder dan 30 bent natuurlijk
pi_193080688
quote:
7s.gif Op maandag 11 mei 2020 14:31 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Het deurbeleid bepalen ze zelf. Als je kop niet aanstaat dan kan het grond zijn voor weigering :+ Daarbij is het eigen verantwoordelijkheid of je kwetsbaar bent of niet. Dat is aan de buitenkant niet te zien. Er zijn evengoed honderdjarigen die corona overleefd hebben. Het is de overheid die moet bepalen of er arbitraire grenzen moeten komen om het aantal coronapatiënten laag te houden. Statistisch gezien is een leeftijdsgrens een logische keuze, maar op individueel niveau heb je altijd discussies. Desnoods weiger je ouderen in kleine horecagelegenheden en is het toegestaan als er een minimale oppervlakte is zodat er gemakkelijk afstand gehouden kan worden. Alles liever dan dat alles nu potdicht zit.
Als de horeca weer opengaat dan is er geen sprake meer van deurbeleid. De overheid verplicht dat je alleen een horecagelegenheid in mag als je gereserveerd hebt. Ook als je alleen een biertje of een patatje wil.

Dat maakt het trouwens wel erg makkelijk om je klanten op leeftijd te scheidden. Ze moeten die dan bij de reservering doorgeven en je kan bij twijfel de leeftijd controleren.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 12 mei 2020 @ 12:02:35 #90
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_193080906
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 11:45 schreef Noudanzeg het volgende:

[..]

Op fok ben je al bejaard als je ouder dan 30 bent natuurlijk
Gelukkig maar dat ik toch in een hokje zit en weer de horeca kan bezoeken.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  dinsdag 12 mei 2020 @ 12:07:18 #91
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_193080966
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 11:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Als de horeca weer opengaat dan is er geen sprake meer van deurbeleid. De overheid verplicht dat je alleen een horecagelegenheid in mag als je gereserveerd hebt. Ook als je alleen een biertje of een patatje wil.
Daar heb je een goed punt. Feitelijk wordt het een besloten feest, dus deur op slot, buitenverlichting en deurbel uit. Dus ook geen handhaving *O*

Het spontaan eten van een patatje wordt dan wel een uitdaging.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_193081001
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 12:07 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Daar heb je een goed punt. Feitelijk wordt het een besloten feest, dus deur op slot, buitenverlichting en deurbel uit. Dus ook geen handhaving *O*

Het spontaan eten van een patatje wordt dan wel een uitdaging.
Volgens mij zal er nog wel een uitzondering zijn voor zaken waar je niet binnen je aankoop kan nuttigen. Dus een patatje halen bij een snackwagen kan dan wel, maar bij cafetaria's moet je wel reserveren.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')