SPOILER: Het Kabinet-TrumpOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Amerikaans Congres:
Political groups house:
Democratic (235)
Republican (197)
Vacant (3)
Political groups Senate:
Republican (53)
Democratic (45)
Independents (2)SPOILER: Overzicht van lopende onderzoekenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Hoe werkt een impeachment?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Extra aanwijzingen voor dit topic:
Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.
Daarom de volgende afspraken:
Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen:
Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie.
Wat je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
-Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
-We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken.
-ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.
-We gebruiken in dit topic normale bronnen. Hier te verifiëren: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen:
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Welke oorlog is wel ethisch? Waarom zien we geen echte oorlogsbeelden meer maar worden journalisten embedded gezet bij Amerikaanse troepen waardoor we selectief beelden te zien krijgen. Dat is ook alleen maar omdat de oorlogvoerders de smerige beelden bij het grote publiek willen weghouden zodat er niet weer een antioorlogspopulatie ontstaat zoals tijdens de Vietnam oorlog.quote:Op maandag 11 mei 2020 11:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Blijft staan dat dat drone programma allesbehalve ethisch was.![]()
Niks 'ook'. Je komt met een hoeveelheid, 'duizenden', die onjuist is. Dit slappe gelul eromheen trapt niemand in. Er zijn niet 'duizenden' onschuldige burgers vermoord door drone aanvallen onder Obama, en aangezien dat de enige zijn die met goede wil in aanmerking komen voor de kwalificatie 'vermoord' in een oorlogssituatie, was je gewoon onzin aan het verspreiden.quote:Op maandag 11 mei 2020 11:40 schreef JANdeDERDE het volgende:
[..]
Obamas kabinet heeft dmv drone strikes heel veel mensen omgebracht. O.a ook vele onschuldige moslim burgers.Dit is ook onzin, dit wordt de hele tijd opgerakeld door jan en alleman die graag de aandacht wil afleiden van de totale debiel die momenteel president is.quote:Hoor ik altijd verrassend weinig over hier. Hij heeft letterlijk families uit mekaar gescheurd die niks met jihadis te maken hadden.Lekker rullevant ditquote:Leuke vent ben je dan...
![]()
Met de juiste doelen en middelen. Echter doordat er geen westerse soldaten gewond kunnen raken wordt er naar mijn mening te snel gegrepen naar het drone middel. Het is een soort standrechtelijk executieplatform geworden waarmee de VS onbestraft burgers/terroristen in andere landen omlegd.quote:Op maandag 11 mei 2020 11:43 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Welke oorlog is wel ethisch? Waarom zien we geen echte oorlogsbeelden meer maar worden journalisten embedded gezet bij Amerikaanse troepen waardoor we selectief beelden te zien krijgen. Dat is ook alleen maar omdat de oorlogvoerders de smerige beelden bij het grote publiek willen weghouden zodat er niet weer een antioorlogspopulatie ontstaat zoals tijdens de Vietnam oorlog.
Een smet op zijn presidentschap.1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."![]()
Dat is je als strijder verschansen in woonwijken ook niet IMHOquote:Op maandag 11 mei 2020 11:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Blijft staan dat dat drone programma allesbehalve ethisch was.
Geen oorlog is ethisch. Ik persoonlijk zou liever zien dat de staatshoofden ZELF ten strijde zouden trekken en de burgers niet. Maar zo werkt het nu eenmaal niet.Mag ik je vandaag weer eens irriteren?![]()
een smet, maar leg zijn "smet" eens naast die van de andere presidentenquote:Op maandag 11 mei 2020 11:46 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Een smet op zijn presidentschap.Mag ik je vandaag weer eens irriteren?![]()
Dan is hij klein idd maar daar ging het niet om.quote:Op maandag 11 mei 2020 11:50 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
een smet, maar leg zijn "smet" eens naast die van de andere presidenten1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
ik vind het ook een smet op Obama's presidentschap, maar ik vind het zo'n onzin om zoiets erbij te halen als het gaat over wel of niet 'netjes' gedrag in communicatie van presidenten
het slaat gewoon als een tang op een varken
Obama communiceert altijd netjes, zelfs als hij kritiek heeft op Trump. Het is dan misschien niet normaal om kritiek te uiten op de nieuwe regering, maar de ernst en het laakbare gedrag van Trump rechtvaardigen het in dit geval alsnog. anders heb je het over censuurgot some money in my pocket, don’t remember where I got it![]()
Ssst dat willen ze niet weten hier. Ik verwoord het natuurlijk allemaal wat bot. Daar ik geïrriteerd bent door de moderatie.quote:Op maandag 11 mei 2020 11:46 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Met de juiste doelen en middelen. Echter doordat er geen westerse soldaten gewond kunnen raken wordt er naar mijn mening te snel gegrepen naar het drone middel. Het is een soort standrechtelijk executieplatform geworden waarmee de VS onbestraft burgers/terroristen in andere landen omlegd.
Een smet op zijn presidentschap.![]()
Het ging er toch over dat het hem onfatsoenlijk zou maken? Beleid wat je onfatsoenlijk vindt maakt een president niet per definitie een onfatsoenlijk persoon in mijn ogen. Dat is echt veel te kort door de bocht.quote:Op maandag 11 mei 2020 11:51 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dan is hij klein idd maar daar ging het niet om.“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
Ik ben het overigens niet met je eens en vind dat Obama het prima gedaan heeft (net als Clinton) maar niet alles was hosanna.quote:Op maandag 11 mei 2020 11:53 schreef JANdeDERDE het volgende:
[..]
Ssst dat willen ze niet weten hier. Ik verwoord het natuurlijk allemaal wat bot. Daar ik geïrriteerd bent door de moderatie.
De clown welke er nu zit lijkt echter weinig te kunnen behalve te bekvechten.1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
Gelukkig maar dat Trump geen drone-aanvallen meer laat uitvoeren. Ow wacht, er mag alleen niet meer over gerapporteerd worden:
Trump revokes Obama rule on reporting drone strike deaths
Ik neem aan dat mensen die schermen met termen als "Dronebama" dit ook wel weten. Toch?!?!ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Het feit dat er geen enkele persconferentie meer vanuit het Witte Huis komt om het volk voor te lichten en op de hoogte te houden van één van de grootste crisis uit de historie van de US, geeft maar weer aan dat deze events puur en alleen propaganda is geweest van en voor Ome Donald.
Het zal je president maar zijn.
Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Ik kijk dan ook alleen naar de inhoud van het beleid en niet de verpakking.quote:Op maandag 11 mei 2020 11:55 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik ben het overigens niet met je eens en vind dat Obama het prima gedaan heeft (net als Clinton) maar niet alles was hosanna.
De clown welke er nu zit lijkt echter weinig te kunnen behalve te bekvechten.
[ Bericht 9% gewijzigd door capricia op 11-05-2020 12:05:39 ]![]()
ik zie het niet eens als bekvechten meer als iemand die constant een monoloog houd waarin de totale samenhang ontbreekt. Waarbij zijn aanhangers kritiekloos alle conflicterende opmerkingen van hem slikken en niet eens kritisch daar over durven te zijn omdat ze bang zijn zelf in een van zijn monoloog tweets terecht te komen en uit het meepraat kamp geschopt worden.quote:Op maandag 11 mei 2020 11:55 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
De clown welke er nu zit lijkt echter weinig te kunnen behalve te bekvechten.![]()
![]()
En dit verschijnsel zien we niet ook volop aan de andere kant?quote:Op maandag 11 mei 2020 11:59 schreef Basp1 het volgende:
[..]
ik zie het niet eens als bekvechten meer als iemand die constant een monoloog houd waarin de totale samenhang ontbreekt. Waarbij zijn aanhangers kritiekloos alle conflicterende opmerkingen van hem slikken en niet eens kritisch daar over durven te zijn omdat ze bang zijn zelf in een van zijn monoloog tweets terecht te komen en uit het meepraat kamp geschopt worden.
Een kindervriend als Biden verdedigen getuigd ook niet van veel capaciteit in de hersenpan.![]()
Het is inderdaad een smet op z'n presidentschap. Vind het alleen wat gek om specifiek Obama daar op af te rekenen.quote:Op maandag 11 mei 2020 11:53 schreef JANdeDERDE het volgende:
[..]
Ssst dat willen ze niet weten hier. Ik verwoord het natuurlijk allemaal wat bot. Daar ik geïrriteerd bent door de moderatie.
Bush Jr begon twee oorlogen die miljoenen burgers het leven kostte. Onder Clinton werden talloze bombardementen uitgevoerd. Toen Reagan president was, leidde de CIA moslimjihadisten op, met alle gevolgen van dien. Meerdere presidenten waren verantwoordelijk voor de ellende in Vietnam, die talloze burgers de dood in heeft gejaagd.
Ondertussen gaat Trump vrolijk door met dronestrikes. Sterker, hij heeft de aanvallen zelfs opgevoerd en besloten dat burgerslachtoffers niet langer gemeld hoeven te worden.Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r![]()
er is geen koe zo bont of er zit wel een vlekje aan.quote:Op maandag 11 mei 2020 11:51 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dan is hij klein idd maar daar ging het niet om.Mag ik je vandaag weer eens irriteren?![]()
Klopt ik heb er dan ook geen problemen mee. Obama is geen keurige man een keurige man had dat ten koste van alles anders gedaan imo.quote:Op maandag 11 mei 2020 12:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is inderdaad een smet op z'n presidentschap. Vind het alleen wat gek om specifiek Obama daar op af te rekenen.
Bush Jr begon twee oorlogen die miljoenen burgers het leven kostte. Onder Clinton werden talloze bombardementen uitgevoerd. Toen Reagan president was, leidde de CIA moslimjihadisten op, met alle gevolgen van dien. Meerdere presidenten waren verantwoordelijk voor de ellende in Vietnam, die talloze burgers de dood in heeft gejaagd.
Ondertussen gaat Trump vrolijk door met dronestrikes. Sterker, hij heeft de aanvallen zelfs opgevoerd en besloten dat burgerslachtoffers niet langer gemeld hoeven te worden.
Ik ben dan ook van mening dat er geen nette/fatsoenlijke figuren rondlopen die president willen worden. Het zijn allemaal powertrippers. De 1 wat gladder als de andere.![]()
Tja, vanuit Amerikaans perspectief geloof ik niet dat iemand zich er nou echt heel erg druk om maakt. Het is ook de ideale oplossing. Je stelt geen militaire bloot aan een enorm risico, maar onderneemt toch actie tegen vermeende buitenlandse terroristen.quote:Op maandag 11 mei 2020 12:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is inderdaad een smet op z'n presidentschap. Vind het alleen wat gek om specifiek Obama daar op af te rekenen.
Ondertussen gaat Trump vrolijk door met dronestrikes. Sterker, hij heeft de aanvallen zelfs opgevoerd en besloten dat burgerslachtoffers niet langer gemeld hoeven te worden.
Natuurlijk kun je vanuit Europees c.q. internationaal perspectief van alles vinden van het zonder toestemming uitvoeren van acties in andere landen, maar Amerikaans exceptionalisme is een diepgeworteld idee in de VS.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Het is niet dat Obama het leuk vond om te doen hè?quote:Op maandag 11 mei 2020 12:04 schreef JANdeDERDE het volgende:
[..]
Klopt ik heb er dan ook geen problemen mee. Obama is geen keurige man een keurige man had dat ten koste van alles anders gedaan imo.
Ik ben dan ook van mening dat er geen nette/fatsoenlijke figuren rondlopen die president willen worden. Het zijn allemaal powertrippers. De 1 wat gladder als de andere.![]()
ftfyquote:Op maandag 11 mei 2020 11:58 schreef JANdeDERDE het volgende:
[..]
Ik kijk dan ook alleen naar de verpakking van het beleid en niet de inhoud.got some money in my pocket, don’t remember where I got it![]()
Trump mag de woorden van Obama gerust pareren. Of zijn eigen beleid verdedigen. Dat staat hem vrij. Maar dit doet hij absoluut niet, dat kan hij namelijk niet. Trumps verdediging bestaat uit beschuldigen van eenieder die tegen hem in durft te gaan. En met de verdediging van zijn eigen acties doet hij iets vergelijkbaars. Hij klopt zichzelf vooral op de borst. Fouten worden gemaakt door een ander. Hij is president voor zichzelf, en niet voor alle amerikanen. Trump de dienstontduiker, is dapper tegenover zwakke groepen zoals Mexicanen en laagbetaalden. Trump is als een schellende klier met een megafoon, die geruchten en onwaarheden keihard de wereld in pompt. Trump is de ideale Trol voor de vette republikein die alles al heeft. Het is een oorlog , inderdaad, een oorlog tussen zij die alles hebben en zij die niets hebben.quote:Op maandag 11 mei 2020 11:52 schreef Ruse het volgende:
ik vind het ook een smet op Obama's presidentschap, maar ik vind het zo'n onzin om zoiets erbij te halen als het gaat over wel of niet 'netjes' gedrag in communicatie van presidenten
het slaat gewoon als een tang op een varken
Obama communiceert altijd netjes, zelfs als hij kritiek heeft op Trump. Het is dan misschien niet normaal om kritiek te uiten op de nieuwe regering, maar de ernst en het laakbare gedrag van Trump rechtvaardigen het in dit geval alsnog. anders heb je het over censuurMag ik je vandaag weer eens irriteren?![]()
zolang ze de grondwet maar respecteren. Ik denk namelijk niet dat Trump die respecteert.quote:Op maandag 11 mei 2020 12:04 schreef JANdeDERDE het volgende:
[..]
Klopt ik heb er dan ook geen problemen mee. Obama is geen keurige man een keurige man had dat ten koste van alles anders gedaan imo.
Ik ben dan ook van mening dat er geen nette/fatsoenlijke figuren rondlopen die president willen worden. Het zijn allemaal powertrippers. De 1 wat gladder als de andere.Mag ik je vandaag weer eens irriteren?![]()
Even voor de goede, feiten, orde, onder Trump zijn drone strikes enorm toegenomen tegenover Obama's administratie.
https://chicago.suntimes.(...)ceed-obama-s-numbers
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 11-05-2020 12:44:19 ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |