Haha, mja, Martijn eigenlijk.quote:Op donderdag 7 mei 2020 19:24 schreef vosss het volgende:
[..]
[offtopic]
Ik vroeg mij ineens af of jij in het echt ook Tijn heet?
PS: ik heet in het echt geen vosss natuurlijk, maar Tijn zou best een echte naam kunnen zijn.
Het ligt er net aan wat je als extra kwalificeert. Het aantal besmetting is ook vandaag nog geen 0, en dat lijkt me ook amper haalbaar. Als je extra besmettingen bestempelt als besmettingen die de ICs weer laat volstromen dan is dat zeer zeker nog geen feit.quote:Op donderdag 7 mei 2020 19:18 schreef vosss het volgende:
[..]
Die extra besmettingen gaan er komen. Dat is geen doemdenken. Dat is een feit.
Spannendquote:Op donderdag 7 mei 2020 19:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
Overal gemarkeerde vakken, plekken waar je niet mag of juist moet lopen, groene en rode pijlen op de vloer , dat soort dingen. Soort real life Pacman.
Gelukkig gebruiken ze nergens de term 'nieuw normaal' oid maar staat er 'tijdelijke maatregelen om verdere verspreiding van het coronavirus te voorkomen'. Dat staat in elk geval wat positiever.quote:
Eric van Gorp, Erasmus MC:quote:Op donderdag 7 mei 2020 18:39 schreef vosss het volgende:
Nouja onder de streep is het gewoon een feit dat er meer mensen dood zullen gaan omdat het gros de terrasjes open wil hebben.
Dat virus is niet weg en elke versoepeling zal linksom of rechtsom voor besmettingen gaan zorgen die er anders waarschijnlijk niet geweest waren.
Nu snap ik ook wel dat de regering in een spagaat zit mbt de economie en alles, maar het blijft mooi kut deze hele situatie. En dat blijft kut tot er een goedwerkend vaccin is.
Ik denk dat we er nog helemaal niet zijn en dat is wel wat het gros van de mensen lijkt te denken. Yes, we kunnen weer, het virus is verslagen!!!
Dat is het dus totaal niet. En zodra we grote evenementen laten plaatsvinden dan zal dat onherroepelijk tot een herhaling leiden van hetgeen we gehad hebben. En in de tussentijd kan iedereen lekker op een terrasje zitten wetende dat er dagelijks opa's en oma's de pijp uit creperen mede dankzij hun. Ik zeg proost tegen die mensen. Laat je pilsje maar lekker smaken.
We weten helemaal niet of dat met DIT virus ook het geval gaat zijn.quote:Op donderdag 7 mei 2020 19:35 schreef Za het volgende:
We zitten nu in mei en dan dooft de verspreiding van zo’n verkoudheidsvirus langzaam uit.
Tuurlijk is het een beetje gegoochel, omdat het percentages zijn. Denk dat veel mensen het lezen als er worden nu veel meer 50-60 jarigen opgenomen, terwijl in absolute aantallen er een forse afname is.quote:Op donderdag 7 mei 2020 18:55 schreef Momo het volgende:
[..]
Officiële ziekenhuis cijfers gegoochel?Waarschijnlijk is het verschil dat 70+ zich beter aan social distancing houdt omdat ze weten dat ze een risico lopen.
Met maar een paar tientallen miljoenen doden.quote:Op donderdag 7 mei 2020 18:18 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Is dat al een feit volgens mij verdween de Spaanse Griep uiteindelijk ook vanzelf duurde wat langer naar verdween wel.
quote:Op donderdag 7 mei 2020 18:18 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Is dat al een feit volgens mij verdween de Spaanse Griep uiteindelijk ook vanzelf duurde wat langer naar verdween wel.
Klopt. Voorlopig mag corona de schoenveters van de Spaanse griep nog niet strikken als we het over dodentallen hebbenquote:Op donderdag 7 mei 2020 19:41 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Met maar een paar tientallen miljoenen doden.
Het is de enige haalbare mogelijkheid. Het personeel heeft geen mogelijkheid om te controleren wie er samen een huishouden vormen.quote:Op donderdag 7 mei 2020 19:39 schreef deedeetee het volgende:
Thuis gewoon naast elkaar op de bank en op een terras 1.5.m uit elkaar moeten zitten ? Serieus![]()
Daar is vast héél lang over nagedacht....
Relatief gezien is dat toch ook zo? In verhouding zijn er nu meer jonge mensen in het ziekenhuis belanden, beter voor de sterftecijfers want jonge patiënten hebben een grotere overlevingskans.quote:Op donderdag 7 mei 2020 19:39 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Tuurlijk is het een beetje gegoochel, omdat het percentages zijn. Denk dat veel mensen het lezen als er worden nu veel meer 50-60 jarigen opgenomen, terwijl in absolute aantallen er een forse afname is.
Weet iemand toevallig of dat plaatje van een maand of 2 geleden waarop visueel gemaakt werd hoeveel slachtoffers verschillende ziektes hadden veroorzaakt of daar inmiddels een bijgewerkte versie van is?quote:Op donderdag 7 mei 2020 19:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Klopt. Voorlopig mag corona de schoenveters van de Spaanse griep nog niet strikken als we het over dodentallen hebben
De kapper heeft ook geen mogelijkheid om te concluderen dat iemand niet ziek is of is geweest onlangs. En die mag wel open nadat iemand netjes nee geantwoord heeft.quote:Op donderdag 7 mei 2020 19:52 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Het is de enige haalbare mogelijkheid. Het personeel heeft geen mogelijkheid om te controleren wie er samen een huishouden vormen.
Oeh, dat weet ik zo niet. Maar er is vast wel iemand hier die dat kan opzoeken.quote:Op donderdag 7 mei 2020 19:55 schreef vosss het volgende:
[..]
Weet iemand toevallig of dat plaatje van een maand of 2 geleden waarop visueel gemaakt werd hoeveel slachtoffers verschillende ziektes hadden veroorzaakt of daar inmiddels een bijgewerkte versie van is?
Dat zeg ik, alleen relatief. Zonder er bij te vermelden of dit komt door toename jongeren of afname ouderen.quote:Op donderdag 7 mei 2020 19:55 schreef Momo het volgende:
[..]
Relatief gezien is dat toch ook zo? In verhouding zijn er nu meer jonge mensen in het ziekenhuis belanden, beter voor de sterftecijfers want jonge patiënten hebben een grotere overlevingskans.
Tja dat kun je niet vergelijken en ik zeg ook niet dat t zomaar verdwijnt het zou kunnen.quote:Op donderdag 7 mei 2020 19:41 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Met maar een paar tientallen miljoenen doden.
Goeie toevoeging.quote:Op donderdag 7 mei 2020 19:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Oeh, dat weet ik zo niet. Maar er is vast wel iemand hier die dat kan opzoeken.
Als je het niet met elkaar kunt vergelijken, waarom doe je het dan zelf?quote:Op donderdag 7 mei 2020 20:05 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Tja dat kun je niet vergelijken en ik zeg ook niet dat t zomaar verdwijnt het zou kunnen.
Maar de zorg was toen ook niet wat t nu is.
twitter:bslagter twitterde op donderdag 07-05-2020 om 12:06:42@jaapstronks Mwa, heel veel reacties gehad waaruit blijkt dat men het begreep, en Kuipers heel onhandig vonden omdat hij z'n eigen glazen ingooit. Het zijn zijn zorgmedewerkers...
Maar, zeker is dat ik beter dat ter plekke had kunnen rechtzetten. #n00b reageer retweet
twitter:Paulussz twitterde op donderdag 07-05-2020 om 15:29:17@bslagter @MarcBonten @sheilasitalsing @wierdduk en @aliettejonkers willen het ook vast weten. Waarom presenteer je je overal als wiskundige? En waarom laat je @marktuitert in de waan dat je natuurkundige bent? Wat ben je eigenlijk wel? Ondernemer? Of toch een charlatan? reageer retweet
twitter:bslagter twitterde op donderdag 07-05-2020 om 16:11:56@Paulussz @MarcBonten @sheilasitalsing @wierdduk @aliettejonkers @marktuitert Wat is je obsessie ermee?
Ik heb natuurkunde en informatica gestudeerd (destijds onderdeel van wiskunde). Maar mijn perspectief is die van complexiteit en onzekerheid, wat ik nu zo'n 20 jaar bestudeer.
En complexiteitswetenschap is weer onderdeel van natuurkunde. reageer retweet
twitter:bslagter twitterde op donderdag 07-05-2020 om 16:17:20@Paulussz @MarcBonten @sheilasitalsing @wierdduk @aliettejonkers @marktuitert Overigens beide studies niet afgemaakt, omdat de onderneming die ik daarnaast had opgezet te succesvol werd.
Maar het hele punt: iedereen die wiskunde bedrijft is wiskundige. reageer retweet
twitter:jacvre twitterde op donderdag 07-05-2020 om 19:19:45@bslagter @Paulussz @MarcBonten @sheilasitalsing @wierdduk @aliettejonkers @marktuitert Ja. Even terugkomend. Prima, niet afgemaakte studies - daar kun je goed mee terecht komen - maar ik zie een MSc in je LinkedIn profiel staan? Klopt dat? reageer retweet
twitter:bslagter twitterde op donderdag 07-05-2020 om 19:21:57@jacvre @Paulussz @MarcBonten @sheilasitalsing @wierdduk @aliettejonkers @marktuitert Zou niet moeten, mijn studies waren Drs-studie, die ik dus niet heb afgemaakt. Gonna check. reageer retweet
twitter:aliettejonkers twitterde op donderdag 07-05-2020 om 19:53:50@michieldehoog @bslagter @jacvre @Paulussz @MarcBonten @sheilasitalsing @wierdduk @marktuitert Je ziet nu gewoon heel veel mensen die de coronacrisis aangrijpen om zich te profileren in de media. Experts, semi-experts en nep-experts. reageer retweet
twitter:Paulussz twitterde op donderdag 07-05-2020 om 19:53:22@bslagter @aliettejonkers @MarcBonten @sheilasitalsing @wierdduk @marktuitert 'Ja... Ja... Zo wordt ik tegenwoordig wel geïntroduceerd...' Doelbewust? Nou dat hoop ik eigenlijk, anders wordt het wel een héél treurig verhaal. Nu zie ik hierboven ergens dat je je Msc. op linkedin ook maar weer gaat weghalen. reageer retweet
twitter:Paulussz twitterde op donderdag 07-05-2020 om 19:51:01@bslagter @aliettejonkers @MarcBonten @sheilasitalsing @wierdduk @marktuitert Ik roep niet zomaar iets. Ik zag een op1-filmpje, vorige week. Interviewer begint: 'Je bent wiskundige en expert complexe systemen.' Dat spreek jij dan niet tegen, nee, je zegt: 'Klinkt interessant hè!' Dan bij Tuitert, ik heb 1 min. geluisterd. 'Je bent natuurkundige.' Jij: reageer retweet
twitter:Paulussz twitterde op donderdag 07-05-2020 om 19:53:22@bslagter @aliettejonkers @MarcBonten @sheilasitalsing @wierdduk @marktuitert 'Ja... Ja... Zo wordt ik tegenwoordig wel geïntroduceerd...' Doelbewust? Nou dat hoop ik eigenlijk, anders wordt het wel een héél treurig verhaal. Nu zie ik hierboven ergens dat je je Msc. op linkedin ook maar weer gaat weghalen. reageer retweet
twitter:Paulussz twitterde op donderdag 07-05-2020 om 19:55:14@bslagter @aliettejonkers @MarcBonten @sheilasitalsing @wierdduk @marktuitert Ik vind het prima dat je je een hobby hebt, compl. theorie, risk management, Taleb etc. Ga vooral door met je draadjes, ik zit er niet mee. Beetje bedenkelijk is het wel, want je ziet dat allerlei onzekere types er houvast aan beginnen te ontlenen. Denk daar eens over na. reageer retweet
twitter:aliettejonkers twitterde op donderdag 07-05-2020 om 20:29:35@matsdbesten @BasVandeBeek1 @bslagter @jacvre @Paulussz @MarcBonten Dat kan. Maar in mijn werk is het niet professioneel om een bron op te voeren die liegt op zijn cv. ? reageer retweet
quote:Met corona besmette personen die in Gangelt carnaval hebben gevierd, vertonen meer symptomen van de ziekte dan Gangeltse patiënten die geen carnaval hebben gevierd. Dat blijkt uit de Heinsberg Studie van de universiteit van Bonn.
Wetenschappers hebben de afgelopen maand ruim negenhonderd inwoners uit vierhonderd huishoudens in het relatief zwaar geïnfecteerde Gangelt getest en ondervraagd. De Duitse grensgemeente is een waardevol onderzoeksgebied omdat het Covid-19-virus zich daar tijdens een carnavalsfeest in februari explosief heeft verspreid.
Geur en smaak
De besmette personen die op de zogeheten Kappensitzung in het dorpje Langbroich aanwezig waren, vertonen duidelijk meer symptomen van de ziekte dan mensen die het virus elders hebben opgelopen. Een van de symptomen die veel zijn vastgesteld is verlies van geur en smaak. Van alle mensen die besmet zijn geweest, vertoonde ruim een vijfde (22,2 procent) geen enkele symptomen. Dit kwam veel vaker voor bij mensen die geen carnaval hadden gevierd.
Volgens de virologen uit Bonn bevestigt dit resultaat eerder onderzoek waaruit blijkt dat mensen meer spuugdruppels produceren naarmate ze harder praten. „Hard praten en zingen terwijl mensen dicht op elkaar staan, is normaal tijdens carnavalsfeesten. Daarom kun je ervan uitgaan dat de hoge virusoverdracht daar tot meer symptomen en ernstigere ziektepatronen heeft geleid.”
Huisgenoten
Wie besmet is met het Covid-19-virus geeft dat slechts in 44 procent van alle gevallen door aan zijn of haar directe huisgenoot, blijkt verder uit het onderzoek. Leven er drie of vier personen onder één dak, dan is de besmettingskans nog kleiner, 35 respectievelijk 18 procent.
Dat het virus binnen een huishouden zich in de meeste gevallen niet verspreidt, is voor de GGD in Nederland een geruststelling. „Mensen die samenwonen zitten elke dag op elkaars lip. Ik vind het opvallend dat de besmette mensen binnen een gezin niet zo’n grote rol in de verspreiding
spelen. Dat is hoopgevend dat niet iedereen besmet raakt binnen een huishouden”, zegt arts Christian Hoebe van de GGD Zuid-Limburg.
Uit de Duitse studie blijkt verder dat in Gangelt ruim 15 procent besmet is geweest, terwijl slechts 3,1 procent positief is getest. In de gemeente zijn zeven mensen zeker aan corona gestorven. Die combinatie leidt tot een overlijdensfactor van 0,37 procent concludeert het team rond viroloog Hendrik Streeck. Hij past die factor vervolgens toe op heel Duitsland: als van alle besmette personen o,37 procent overlijdt, dan zijn met de huidige 7275 doden in totaal bijna twee miljoen mensen besmet geweest.
Slag om de arm
Voor Nederland zou dat neerkomen op 1,4 miljoen besmettingen. Volgens Christian Hoebe is dat aan de hoge kant. „Het meest reële is dat de sterftefactor ergens tussen de 0,37 en 1 procent ligt. Dan kom je uit op minder besmettingen.” Ook het team rond Hendrik Streeck houdt een slag om de arm, omdat de explosieve verspreiding van het virus door één carnavalsactiviteit mogelijk niet representatief is voor het aantal besmettingen en het sterftepercentage in de rest van het land.
Je zou juist denken dat mensen die carnaval vieren geen smaak hebbenquote:Een van de symptomen die veel zijn vastgesteld is verlies van geur en smaak. Van alle mensen die besmet zijn geweest, vertoonde ruim een vijfde (22,2 procent) geen enkele symptomen. Dit kwam veel vaker voor bij mensen die geen carnaval hadden gevierd.
Ik heb het over het dodenaantal dat het vanzelf verdwijnt zou zomaar kunnen en vergelijkbaar kunnen zijn.quote:Op donderdag 7 mei 2020 20:07 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Als je het niet met elkaar kunt vergelijken, waarom doe je het dan zelf?
Ach, ieder zijn meug toch?quote:Op donderdag 7 mei 2020 20:16 schreef Momo het volgende:
[..]
Je zou juist denken dat mensen die carnaval vieren geen smaak hebben
Haha zo zie je maar weer carnaval doet je meer kwaad dam je lief isquote:Op donderdag 7 mei 2020 20:16 schreef Momo het volgende:
[..]
Je zou juist denken dat mensen die carnaval vieren geen smaak hebben
In dezelfde.lijn als hoe meer exposure hoe ernstiger de symptomen.quote:Op donderdag 7 mei 2020 20:15 schreef deedeetee het volgende:
„Hard praten en zingen terwijl mensen dicht op elkaar staan, is normaal tijdens carnavalsfeesten. Daarom kun je ervan uitgaan dat de hoge virusoverdracht daar tot meer symptomen en ernstigere ziektepatronen heeft geleid.”
Of lekker met je date op 1,5 meterquote:Op donderdag 7 mei 2020 20:38 schreef AlwaysHappy het volgende:
Moet je dan in de bios ook op 1,5 meter van je gezin zitten? Dat ontkende de Pathé gisteravond nog, maar lijkt me dat daar dezelfde regel bestaat.
Lijkt me wel. De bioscoop kan evenmin controleren of je bij elkaar hoort. Wel geldt de uitzondering voor kinderen <12 geloof ik.quote:Op donderdag 7 mei 2020 20:38 schreef AlwaysHappy het volgende:
Moet je dan in de bios ook op 1,5 meter van je gezin zitten? Dat ontkende de Pathé gisteravond nog, maar lijkt me dat daar dezelfde regel bestaat.
Zoals ik al zei, de kapper kan ook niets controleren, maar moet wel vragen of je ziek bent of geweest. Dus dat is best krom.quote:Op donderdag 7 mei 2020 20:42 schreef hooibaal het volgende:
De bioscoop kan evenmin controleren of je bij elkaar hoort.
Ik zie voor de kapper niet echt een alternatief. Jij wel?quote:Op donderdag 7 mei 2020 20:49 schreef vosss het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, de kapper kan ook niets controleren, maar moet wel vragen of je ziek bent of geweest. Dus dat is best krom.
Ja idd en wel handig om te weten waar je voor moet oppassen.quote:Op donderdag 7 mei 2020 20:29 schreef Slayage het volgende:
[..]
In dezelfde.lijn als hoe meer exposure hoe ernstiger de symptomen.
Plastic zeil ertussen.quote:Op donderdag 7 mei 2020 20:53 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Ik zie voor de kapper niet echt een alternatief. Jij wel?
Prachtig die bashquote:Op donderdag 7 mei 2020 20:13 schreef houdafstand het volgende:
Bert Slagter ontmaskerd?twitter:bslagter twitterde op donderdag 07-05-2020 om 12:06:42@:jaapstronks Mwa, heel veel reacties gehad waaruit blijkt dat men het begreep, en Kuipers heel onhandig vonden omdat hij z'n eigen glazen ingooit. Het zijn zijn zorgmedewerkers...
Maar, zeker is dat ik beter dat ter plekke had kunnen rechtzetten. #n00b reageer retweettwitter:Paulussz twitterde op donderdag 07-05-2020 om 15:29:17@:bslagter @:MarcBonten @:sheilasitalsing @:wierdduk en @:aliettejonkers willen het ook vast weten. Waarom presenteer je je overal als wiskundige? En waarom laat je @:marktuitert in de waan dat je natuurkundige bent? Wat ben je eigenlijk wel? Ondernemer? Of toch een charlatan? reageer retweet
twitter:bslagter twitterde op donderdag 07-05-2020 om 16:11:56@:Paulussz @:MarcBonten @:sheilasitalsing @:wierdduk @:aliettejonkers @:marktuitert Wat is je obsessie ermee?
Ik heb natuurkunde en informatica gestudeerd (destijds onderdeel van wiskunde). Maar mijn perspectief is die van complexiteit en onzekerheid, wat ik nu zo'n 20 jaar bestudeer.
En complexiteitswetenschap is weer onderdeel van natuurkunde. reageer retweettwitter:bslagter twitterde op donderdag 07-05-2020 om 16:17:20@:Paulussz @:MarcBonten @:sheilasitalsing @:wierdduk @:aliettejonkers @:marktuitert Overigens beide studies niet afgemaakt, omdat de onderneming die ik daarnaast had opgezet te succesvol werd.
Maar het hele punt: iedereen die wiskunde bedrijft is wiskundige. reageer retweettwitter:jacvre twitterde op donderdag 07-05-2020 om 19:19:45@:bslagter @:Paulussz @:MarcBonten @:sheilasitalsing @:wierdduk @:aliettejonkers @:marktuitert Ja. Even terugkomend. Prima, niet afgemaakte studies - daar kun je goed mee terecht komen - maar ik zie een MSc in je LinkedIn profiel staan? Klopt dat? reageer retweet
twitter:bslagter twitterde op donderdag 07-05-2020 om 19:21:57@:jacvre @:Paulussz @:MarcBonten @:sheilasitalsing @:wierdduk @:aliettejonkers @:marktuitert Zou niet moeten, mijn studies waren Drs-studie, die ik dus niet heb afgemaakt. Gonna check. reageer retweet
twitter:aliettejonkers twitterde op donderdag 07-05-2020 om 19:53:50@:michieldehoog @:bslagter @:jacvre @:Paulussz @:MarcBonten @:sheilasitalsing @:wierdduk @:marktuitert Je ziet nu gewoon heel veel mensen die de coronacrisis aangrijpen om zich te profileren in de media. Experts, semi-experts en nep-experts. reageer retweet
twitter:Paulussz twitterde op donderdag 07-05-2020 om 19:53:22@:bslagter @:aliettejonkers @:MarcBonten @:sheilasitalsing @:wierdduk @:marktuitert 'Ja... Ja... Zo wordt ik tegenwoordig wel geïntroduceerd...' Doelbewust? Nou dat hoop ik eigenlijk, anders wordt het wel een héél treurig verhaal. Nu zie ik hierboven ergens dat je je Msc. op linkedin ook maar weer gaat weghalen. reageer retweet
twitter:Paulussz twitterde op donderdag 07-05-2020 om 19:51:01@:bslagter @:aliettejonkers @:MarcBonten @:sheilasitalsing @:wierdduk @:marktuitert Ik roep niet zomaar iets. Ik zag een op1-filmpje, vorige week. Interviewer begint: 'Je bent wiskundige en expert complexe systemen.' Dat spreek jij dan niet tegen, nee, je zegt: 'Klinkt interessant hè!' Dan bij Tuitert, ik heb 1 min. geluisterd. 'Je bent natuurkundige.' Jij: reageer retweet
twitter:Paulussz twitterde op donderdag 07-05-2020 om 19:53:22@:bslagter @:aliettejonkers @:MarcBonten @:sheilasitalsing @:wierdduk @:marktuitert 'Ja... Ja... Zo wordt ik tegenwoordig wel geïntroduceerd...' Doelbewust? Nou dat hoop ik eigenlijk, anders wordt het wel een héél treurig verhaal. Nu zie ik hierboven ergens dat je je Msc. op linkedin ook maar weer gaat weghalen. reageer retweet
twitter:Paulussz twitterde op donderdag 07-05-2020 om 19:55:14@:bslagter @:aliettejonkers @:MarcBonten @:sheilasitalsing @:wierdduk @:marktuitert Ik vind het prima dat je je een hobby hebt, compl. theorie, risk management, Taleb etc. Ga vooral door met je draadjes, ik zit er niet mee. Beetje bedenkelijk is het wel, want je ziet dat allerlei onzekere types er houvast aan beginnen te ontlenen. Denk daar eens over na. reageer retweet
twitter:aliettejonkers twitterde op donderdag 07-05-2020 om 20:29:35@:matsdbesten @:BasVandeBeek1 @:bslagter @:jacvre @:Paulussz @:MarcBonten Dat kan. Maar in mijn werk is het niet professioneel om een bron op te voeren die liegt op zijn cv. ? reageer retweet
Hoe halen ze het in hun hoofd nu weer te lopen zaniken terwijl ze weer open mogen.quote:Op donderdag 7 mei 2020 19:10 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Meer dan dit is niet realistisch. Ze hebben nogal lopen schreeuwen en het lijkt nog effect gehad te hebben ook, dus daardoor krijgen ze vrij vroeg al een optie om weer omzet te kunnen draaien. Ik snap dat de reflex is om meteen te roepen dat het allemaal niet kan, maar ze doen er verstandiger aan om hun zegeningen te tellen en een werkbare situatie te creëren die weer wat geld in het laatje brengt.
Maar ze mogen ook gewoon aansluiten bij de sportscholen en tot 1 september wachten natuurlijk. Niemand die ze tegenhoudt.
Hopelijk draait hij het terug, nu de horeca nog niet open is. Liever ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.quote:Op donderdag 7 mei 2020 19:11 schreef bitterbal het volgende:
[..]
nou ja ik vond het ook raar dat ze weer open mochten. En je ziet nu al dat rutte terug krabbelt
Zo denk ik erover. We gaan het meemaken. Het zal een grote vergissing zijn. De tweede golf is haast zeker, zeggen de meeste virologen. We gaan hoe ernstig die golf wordt. Daar hebben we zelf ook invloed in, maar ja, als Rutte en het kabinet besluit alles in rap tempo open te gooien....quote:Op donderdag 7 mei 2020 18:39 schreef vosss het volgende:
[..]
Nouja onder de streep is het gewoon een feit dat er meer mensen dood zullen gaan omdat het gros de terrasjes open wil hebben.
Dat virus is niet weg en elke versoepeling zal linksom of rechtsom voor besmettingen gaan zorgen die er anders waarschijnlijk niet geweest waren.
Nu snap ik ook wel dat de regering in een spagaat zit mbt de economie en alles, maar het blijft mooi kut deze hele situatie. En dat blijft kut tot er een goedwerkend vaccin is.
Ik denk dat we er nog helemaal niet zijn en dat is wel wat het gros van de mensen lijkt te denken. Yes, we kunnen weer, het virus is verslagen!!!
Dat is het dus totaal niet. En zodra we grote evenementen laten plaatsvinden dan zal dat onherroepelijk tot een herhaling leiden van hetgeen we gehad hebben. En in de tussentijd kan iedereen lekker op een terrasje zitten wetende dat er dagelijks opa's en oma's de pijp uit creperen mede dankzij hun. Ik zeg proost tegen die mensen. Laat je pilsje maar lekker smaken.
De meeste zijn daarover vrij negatief. En terecht.quote:Op donderdag 7 mei 2020 21:32 schreef Ven1972 het volgende:
Wat zou team virologen hier van zeggen dat het wel kan met versoepeling van maatregelen?
Vrees ik ook, maar gevolgen worden steeds ernstiger zodat de tweede golf er komt... heel veel bedrijven gaan failliet, gehandicaptenzorg wordt dan onbetaalbaar evenals gezondheidszorg en etc. het wordt nooit meer het zelfde voor het coronavirus!quote:Op donderdag 7 mei 2020 21:32 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Zo denk ik erover. We gaan het meemaken. Het zal een grote vergissing zijn. De tweede golf is haast zeker, zeggen de meeste virologen. We gaan hoe ernstig die golf wordt. Daar hebben we zelf ook invloed in, maar ja, als Rutte en het kabinet besluit alles in rap tempo open te gooien....
Ja zeker, als ik de arts zou vertrouwen zou ik zijn adviezen opvolgen!quote:Op donderdag 7 mei 2020 21:36 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
De meeste zijn daarover vrij negatief. En terecht.
De grap is dat hij niet eens wiskundige (of "expert complexe systemen") is. Tot vandaag stond op zijn LinkedIn dat hij MSc is. Hij heeft dat nu aangepast. Hij is ondernemer en doet iets met bitcoins.quote:Op donderdag 7 mei 2020 21:14 schreef Breekfast het volgende:
Bert Slagter is enkel één van de vele amateur-epidemiologen die het wel beter denken te weten. Maurice de Hond is een ander voorbeeld. De epidemiologie is een vak.
We hoeven echt niet alleen maar braaf alles van het RIVM aan te nemen, maar zet dan in ieder geval een epidemioloog met verstand van zake in je programma die met een andere invalshoek komt.
Dit is een wiskundige die denkt epidemioloogje te kunnen spelen omdat hij weet hoe exponentiële groei werkt.
Nee beter anders had heel Nederland ongezien en tegelijkertijd het virus gehad.quote:Op donderdag 7 mei 2020 20:26 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Haha zo zie je maar weer carnaval doet je meer kwaad dam je lief is
Expert complexe systemenquote:Op donderdag 7 mei 2020 21:40 schreef houdafstand het volgende:
[..]
De grap is dat hij niet eens wiskundige (of "expert complexe systemen") is. Tot vandaag stond op zijn LinkedIn dat hij MSc is. Hij heeft dat nu aangepast. Hij is ondernemer en doet iets met bitcoins.
Die man is ver afgezakt eigenlijk. Van een podium voor het rechtse geluid naar conspiracy theorist op youtube.quote:
Ja, die Spaange Griep, dat staat me nog bij, alsof het gisteren was gebeurd.quote:Op donderdag 7 mei 2020 21:43 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Hou op met dat ik mezelf een vraag stel.
Godsamme, godverdegover. Kappen met die stomme kutinsinuaties van je. Denk je dat je het allemaal zo beter weet? Ik vrees voor de 2e golf, zeker als die jongen en gezonde mensen hard zal treffen, zoals met de Spaanse Griep.
Er zitten veel waarheden in...quote:Op donderdag 7 mei 2020 21:56 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Die man is ver afgezakt eigenlijk. Van een podium voor het rechtse geluid naar conspiracy theorist op youtube.
Belachelijke vergelijking inderdaad.quote:Op donderdag 7 mei 2020 21:57 schreef skrn het volgende:
[..]
Ja, die Spaange Griep, dat staat me nog bij, alsof het gisteren was gebeurd.
Corona is geen griepquote:Op donderdag 7 mei 2020 21:43 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Godsamme, godverdegover. Kappen met die stomme kutinsinuaties van je. Denk je dat je het allemaal zo beter weet? Ik vrees voor de 2e golf, zeker als die jongen en gezonde mensen hard zal treffen, zoals met de Spaanse Griep.
Maar dat doet corona helemaal niet. Je maakt je druk om niks of je bent een trol. Ik denk t laatste.quote:Op donderdag 7 mei 2020 21:43 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 7 mei 2020 22:11 schreef Noek het volgende:
De 2e golf..de tweede...
Hier is de eerste nog niet eens gearriveerd. Dikke fomo hier in 't Noorden. Zoals altijd.
Scheelt weer.quote:Op donderdag 7 mei 2020 22:11 schreef Noek het volgende:
De 2e golf..de tweede...
Hier is de eerste nog niet eens gearriveerd. Dikke fomo hier in 't Noorden. Zoals altijd.
Wanneer gaat ie met Pim ‘channelen’?quote:
quote:Op donderdag 7 mei 2020 21:40 schreef Jed1Gam het volgende:
Ik heb gehoord dat de tweede golf niks is. De derde, jonge die wordt groot hee. De experts hebben het al over een Tsunami zo groot.
Bron: Boerhooibaai
Helemaal mee eens. Wordt echt moe van al die doemdenkers.quote:Op donderdag 7 mei 2020 22:21 schreef AlwaysHappy het volgende:
Sowieso is die tweede golf helemaal niet zeker. Grote kans dat er inderdaad een punt komt dat de cijfers weer wat stijgen, maar er is geen enkele aanleiding om ervan uit te gaan dat die dodelijker gaat zijn, of dat er veel meer besmettingen gaan plaatsvinden. Iedereen zit er nu bovenop. Als je onze overheid met een woord kan beschrijven is het wel ''voorzichtig''. Die zullen het eerste en beste excuus aangrijpen om de versoepelingen weer terug te draaien/weer aan te scherpen. Zelfs bij de eerste golf hebben we het gered door geweldig werk in de zorg. In de toekomst zal er veel sneller worden ingegrepen, dus dan komt het echt wel goed hoor. Denk ik uiteraard. Lijkt me een logische aanname.
Al dat doemdenken ook. We zullen nooit weten wat de toekomst brengt. Er kan ook een grote aanslag komen later in het jaar. Er kan altijd wel iets gebeuren, heeft totaal geen zin om het slechts mogelijke scenario te brengen als de waarheid. Gewoon genieten van dit moment. Elke dood is er een te veel, maar gezien de omstandigheden zijn er erg goede nummers. Volgens sommigen zouden we de afgelopen weken al meerdere nieuwe pieken gezien moeten hebben en dat viel ook allemaal wel mee. Gewoon afwachten, aan de regels houden en weer wat meer aandacht naar andere aspecten van de samenleving....want die levens tellen ook.
quote:Op donderdag 7 mei 2020 22:21 schreef AlwaysHappy het volgende:
Sowieso is die tweede golf helemaal niet zeker. Grote kans dat er inderdaad een punt komt dat de cijfers weer wat stijgen, maar er is geen enkele aanleiding om ervan uit te gaan dat die dodelijker gaat zijn, of dat er veel meer besmettingen gaan plaatsvinden. Iedereen zit er nu bovenop. Als je onze overheid met een woord kan beschrijven is het wel ''voorzichtig''. Die zullen het eerste en beste excuus aangrijpen om de versoepelingen weer terug te draaien/weer aan te scherpen. Zelfs bij de eerste golf hebben we het gered door geweldig werk in de zorg. In de toekomst zal er veel sneller worden ingegrepen, dus dan komt het echt wel goed hoor. Denk ik uiteraard. Lijkt me een logische aanname.
Al dat doemdenken ook. We zullen nooit weten wat de toekomst brengt. Er kan ook een grote aanslag komen later in het jaar. Er kan altijd wel iets gebeuren, heeft totaal geen zin om het slechts mogelijke scenario te brengen als de waarheid. Gewoon genieten van dit moment. Elke dood is er een te veel, maar gezien de omstandigheden zijn er erg goede nummers. Volgens sommigen zouden we de afgelopen weken al meerdere nieuwe pieken gezien moeten hebben en dat viel ook allemaal wel mee. Gewoon afwachten, aan de regels houden en weer wat meer aandacht naar andere aspecten van de samenleving....want die levens tellen ook.
Ik ben blij dat de medische industrie niet zo'n gelaten houding heeft.quote:Op donderdag 7 mei 2020 22:21 schreef AlwaysHappy het volgende:
Er kan altijd wel iets gebeuren, heeft totaal geen zin om het slechts mogelijke scenario te brengen als de waarheid. Gewoon genieten van dit moment.
Hear hearquote:Op donderdag 7 mei 2020 22:21 schreef AlwaysHappy het volgende:
Als je onze overheid met een woord kan beschrijven is het wel ''voorzichtig''.
Hij spelt 'groepsimmuniteit nastrevend' idd een beetje vreemdquote:
Dat herken ik wel. Negativiteit kom ik vooral online tegen, in mijn sociale omgeving is het allemaal wat minder zwart/wit en flink wat positiever.quote:Op donderdag 7 mei 2020 22:48 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Hear hear
Nu moet ik wel zeggen dat dat doemdenken vooral hier op Fok is. In mijn eigen sociale omgeving is het een stuk gezelliger.
Gelukkig ga ik die sociale omgeving de komende tijd ook weer steeds meer zien
Ieder zo z'n kijk op de overheid zou ik maar zeggen.quote:
Waarom zou een dergelijke mutatie er komen? Ten eerste lijkt het coronavirus veel minder te muteren dan influenza virussen. Ten tweede is het evolutionair gezien beter voor virusses dat ze in een minder dodelijke variant muteren. Dat is dan ook wat meestal gebeurd.quote:Op donderdag 7 mei 2020 21:43 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Ik vrees voor de 2e golf, zeker als die jongen en gezonde mensen hard zal treffen, zoals met de Spaanse Griep.
Er waren wel meer virussen rond, uiteindelijk is het allemaal natuurlijk evenwicht.quote:Op donderdag 7 mei 2020 23:26 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Snel allemaal veiligheidbunkers bouwen en obs zelf opsluiten
Wat een miet
Die zien vooral geld.quote:Op donderdag 7 mei 2020 22:45 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ben blij dat de medische industrie niet zo'n gelaten houding heeft.
Het enige dat telt is dat de mutatie zich makkelijker/sneller verspreidt. Wie besmet raakt ontwikkelt immuniteit tegen beide versies, waardoor de "trage" variant uitsterft. Wanneer men tijdens de besmettelijke periode snel zwaar ziek wordt zal dat de verspreiding afremmen, maar als men pas 1-2 weken na de incubatieperiode ernstig ziek wordt, zoals bij dit virus, zal een mildere variant weinig evolutionair voordeel hebben.quote:Op donderdag 7 mei 2020 23:02 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Waarom zou een dergelijke mutatie er komen? Ten eerste lijkt het coronavirus veel minder te muteren dan influenza virussen. Ten tweede is het evolutionair gezien beter voor virusses dat ze in een minder dodelijke variant muteren. Dat is dan ook wat meestal gebeurd.
quote:Op donderdag 7 mei 2020 22:52 schreef speknek het volgende:
Bert Slagter is uit mijn studiejaar. Ik denk dat ik een keer een project met hem gedaan heb? (Weet het niet zeker, een Bert met een redelijk succesvol eigen bedrijf dus het moet haast wel, maar zijn gezicht komt me niet meer bekend voor 15 jaar later). Aardige, maar beetje snelle gozer toen als het hem is. Informatica was ook toen overigens geen onderdeel van Wiskunde. Onderdeel van het departement Wiskunde en Informatica en afgeleide van Wiskunde ja, maar wiskundige is wel een aardige stretch.
twitter:bslagter twitterde op donderdag 07-05-2020 om 23:29:147/ Vraag: Mag ik dan worden aangekondigd als "de wiskundige"?
Ik ben in mijn dagelijks werk voortdurend bezig met oplossen van wiskundige problemen en toepassen van wiskundige kennis. Maar niet afgestudeerd of gepromoveerd in de wiskunde. Ben je dan wiskundige? https://t.co/fbGHsUwqL6 reageer retweet
twitter:bslagter twitterde op donderdag 07-05-2020 om 23:29:159/ Intermezzo: Wat overigens interessant is voor alle afgestudeerden die zich 'wiskundige', 'econoom' of 'viroloog' noemen. Hoe diep en actueel is je kennis eigenlijk over dat hele gebied? 🤔 reageer retweet
Teveel afstand gehouden.quote:Op donderdag 7 mei 2020 23:46 schreef RipCity het volgende:
In belgie weten ze het ook niet meer: https://www.hln.be/in-de-(...)e-dacht-ik~ac29c663/
Wel immuun, niet immuun etc.
Knap staaltje redeneren zeg. Of liever: hier stel je een compleet onbegrip van evolutie/selectie ten toon door oorzaak en gevolg om te draaien en aan evolutie als proces een kennelijk bewustzijn en intentie toe te kennen.quote:Op donderdag 7 mei 2020 23:02 schreef Jaeger85 het volgende:
Ten tweede is het evolutionair gezien beter voor virusses dat ze in een minder dodelijke variant muteren. Dat is dan ook wat meestal gebeurd.
Niet per se, maar dat is wel het meest wenselijke scenario.quote:Op donderdag 7 mei 2020 23:45 schreef crystal_meth het volgende:
Wie besmet raakt ontwikkelt immuniteit tegen beide versies, waardoor de "trage" variant uitsterft
Knap staaltje in de ruimte lullen.quote:Op vrijdag 8 mei 2020 00:08 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Knap staaltje redeneren zeg. Of liever: hier stel je een compleet onbegrip van evolutie/selectie ten toon door oorzaak en gevolg om te draaien en aan evolutie als proces een kennelijk bewustzijn en intentie toe te kennen.
twitter:op1npo twitterde op donderdag 07-05-2020 om 23:39:02Healthclubeigenaar @Noortje78: “Wij gaan 1 juni open.” @ArieBoomsma:"Alle grote sportscholen en de grote ketens zijn er klaar voor om op 1 juni open te gaan en dat gaan ze ook doen." #Op1 https://t.co/RopudBi7HF reageer retweet
Nee, hij schreef. "dat is evolutionair gezien beter... dat is dan ook wat meestal gebeurt". de gevallen waarin dat niet gebeurt zullen niet heel wijd verspreid raken en lang niet altijd gedocumteerd worden, dat op die ("evolutionair gunstige") manier muteren vaker gebeurt kun je dus helemaal niet stellen en zeker niet dat het om die reden vaker zou gebeuren.quote:Op vrijdag 8 mei 2020 00:11 schreef PP_Sound het volgende:
[..]
Knap staaltje in de ruimte lullen.
Hij zegt een virus dat minder dodelijk is gaat sneller rond.
Ja geweldig.quote:Op vrijdag 8 mei 2020 00:14 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Nee, hij schreef. "dat is evolutionair gezien beter... dat is dan ook wat meestal gebeurt". de gevallen waarin dat niet gebeurt zullen niet heel wijd verspreid raken en lang niet altijd gedocumteerd worden, dat op die manier muteren vaker gebeurt kun je dus helemaal niet stellen en zeker niet dat het om die reden vaker zou gebeuren.
quote:Op vrijdag 8 mei 2020 00:12 schreef Gehrman het volgende:
twitter:op1npo twitterde op donderdag 07-05-2020 om 23:39:02Healthclubeigenaar @:Noortje78: “Wij gaan 1 juni open.” @:ArieBoomsma:"Alle grote sportscholen en de grote ketens zijn er klaar voor om op 1 juni open te gaan en dat gaan ze ook doen." #Op1 https://t.co/RopudBi7HF reageer retweet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |