abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193011442
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 10:47 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Dit lijken me niet de mensen die uit hebben gevonden hoe je een atoom kan splitsen.
Dit gebeurde in februari. Die lui waren bekend.
Dus ja, ben ik benieuwd waarom ze niet eerder zijn gearresteerd.
I´m back.
pi_193011455
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 10:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En waar heeft hij een strafblad voor gekregen? Inbraak?

Want m'n beste maat heeft bijvoorbeeld een strafblad wegens graffiti spuiten. Dat betekent niet dat je hem kunt verdenken van allerlei andere misdaden, me dunkt.
Met een doorgeladen semi automatisch handgun een college-basketbal wedstrijd proberen te dringen. (Hij was er geen student)
Wilde niet stoppen voor politie, maar rende weg.

https://www.news4jax.com/(...)ool-basketball-game/
pi_193011497
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 10:52 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Met een doorgeladen semi automatisch handgun een college-basketbal wedstrijd proberen te dringen. (Hij was er geen student)

Dat staat los hiervan natuurlijk hè.
Voor zover ik begrijp was deze man aan het joggen.
Deze twee lui gingen uit van de veronderstelling dat de man wegholde van wat? een misdaad?
Zij hadden geen achtergrondkennis sws. Iemand met een strafblad is ook gene "faire game" in de VS.
I´m back.
pi_193011498
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 10:50 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Amerikaanse Justitie en het gerecht zwichten massaal voor politieke en maatschappijke druk. Ipv zich uitsluitend op onderzoek en bewijs te baseren. Dat hij niet meteen werd opgepakt komt juist door die vrijsprekende video geloof ik. Dat ze nu dat alsnog hebben gedaan is juist ongeloofwaardig en lijkt een teken van zwakte en het zwichten te zijn voor externe druk.

Ik hoop dat veel zuiderlingen nu mee gaan betalen aan zijn verdediging zowel als zijn borgtocht.
pi_193011559
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 10:55 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat staat los hiervan natuurlijk hè.
Voor zover ik begrijp was deze man aan het joggen.
Deze twee lui gingen uit van de veronderstelling dat de man wegholde van wat? een misdaad?
Zij hadden geen achtergrondkennis sws. Iemand met een strafblad is ook gene "faire game" in de VS.
Burgerarrest staat de aanhouding toe. Wil je alsnog wegrennen of vechten heb je een probleem met de wet. En ben je crimineel. Naja dat laatste is geen verrassing met dat strafblad. Maar de racismekaart zal wel weer getrokken worden. Vraag me af wie de echte racisten zijn. Wss degene die schelden met tokkie en dan gaan janken omdat je neger zegt. Selectieve verontwaardiging.
pi_193011657
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 11:00 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Burgerarrest staat de aanhouding toe. Wil je alsnog wegrennen of vechten heb je een probleem met de wet. En ben je crimineel. Naja dat laatste is geen verrassing met dat strafblad. Maar de racismekaart zal wel weer getrokken worden. Vraag me af wie de echte racisten zijn. Wss degene die schelden met tokkie en dan gaan janken omdat je neger zegt. Selectieve verontwaardiging.
Hier stukje achtergrond van FB:

quote:
Gregory and Travis McMichael are a father and son duo who pursued and shot Ahmaud Arbery to death while he was jogging in broad daylight in Georgia on February 23. Arbery was a 25-year-old unarmed black man. Gregory, 64, and Travis, 34, are white and were not arrested after the slaying.
On Tuesday, a graphic video of Arbery’s murder started to circulate around the internet, taken by a third man on the scene and showing the McMichaels driving in a pickup truck in pursuit of Arbery. An altercation ensued between Arbery and Travis in which they struggled over a shotgun. Then Arbery was shot multiple times and eventually collapsed on the road.
Gregory, a retired investigator and former police detective, told police he and his son thought Arbery was armed and that they pursued him because Gregory thought he looked like a suspect in a slate of recent break-ins. Gregory further claimed that Arbery began to “violently attack” Travis and that his son only shot Arbery after the pair began to struggle over a shotgun.
You can read the full February 23 police report @ https://int.nyt.com/…/b52fa09cdc974b970…/optimized/full.pdf….
Shortly following the release of the video, a public outcry ensued and has been rising ever since. Tom Durden, a prosecutor for Georgia’s Atlantic Judicial Circuit, wrote in a statement, “After careful review of the evidence, I am of the opinion that the case should be presented to the grand jury of Glynn County for consideration of criminal charges.”
The McMichaels have since deleted all social media accounts.
Here’s what you need to know: Cpnt. to https://heavy.com/news/2020/05/gregory-travis-mcmichael/
Vader Gregory is een retired detective en ze waren aan het speuren (op eigen houtje) naar een verdachte van een reeks inbraken. Zagen die man hollen. Dachten die houden we maar eens aan, want die lijkt op de verdachte in die reeks inbraken. Waar die jogger niet op zat te wachten dus, en terecht als je niets te verbergen hebt lijkt me, toen gebeurde een "altercation" (achter die truck), een schermutseling, een handgemeen en toen werd de man doodgeschoten uiteindelijk...
I´m back.
pi_193011691
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 11:00 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Je lult uit je nek, burger arrest mag alleen met gepast geweld bij betrapping op heterdaad, er was geen strafbaar feit gepleegd echter.
Jogging while black is geen strafbaar feit.
pi_193011702
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 11:05 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

[..]

Vader Gregory is een retired detective en ze waren aan het speuren (op eigen houtje) naar een verdachte van een reeks inbraken. Zagen die man hollen. Dachten die houden we maar eens aan. Waar die jogger niet op zat te wachten dus, en terecht als je niets te verbergen hebt lijkt me, toen gebeurde een "altercation" (achter die truck), een schermutseling, een handgemeen en toen werd de man doodgeschoten uiteindelijk...
Je snapy nog steeds niet wat burgerarrest inhoudt of kan niet lezen. Tot nu toe verspilde moiete dus.
  vrijdag 8 mei 2020 @ 11:09:57 #184
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193011715
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 11:08 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Je snapy nog steeds niet wat burgerarrest inhoudt of kan niet lezen. Tot nu toe verspilde moiete dus.
:')
Jij dacht dat Amerikaanse burgers op eigen houtje een beetje detectiveje mogen spelen?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_193011721
quote:

[..]

Nee, burgerarrest houdt niet in met je vuurwapen iemand, die ongewapend is, doodschieten die zich daartegen verzet iig. Ik snap ook niet waarom dit per se voor een Grand Jury gesleept wordt, lijkt me uit het filmpje duidelijk wat er gebeurd is. Minimaal second degree murder. Meteen aanklagen dus.

[ Bericht 6% gewijzigd door Ryan3 op 08-05-2020 11:22:55 ]
I´m back.
pi_193011754
quote:

[..]

Je bent degene die niet weet wat het inhoud, volgens mij want de wet van Georgia verbied het gebruik van geweld bij een citizens arrest en er moet sprake zijn van heterdaad, geen verdenking.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 08-05-2020 11:13:16 ]
pi_193011778
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 11:08 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Je lult uit je nek, burger arrest mag alleen met gepast geweld bij betrapping op heterdaad, er was geen strafbaar feit gepleegd echter.
Jogging while black is geen strafbaar feit.
Ook dat idd. Heterdaad.
En idd niet een ongewapende persoon doodschieten die zich tegen dat burgerarrest verzet.
I´m back.
pi_193011786
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 11:01 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Donder maar op zelf kutracist. Zie je hoe dat ook andersom werkt? Als je niks bij te dragen hebt?
Ik weet hoe projectie werkt.
pi_193011939
Dit is wat de wet in Georgia zegt over een burgerarrest:
quote:
A private person may arrest an offender if the offense is committed in his presence or within his immediate knowledge. If the offense is a felony and the offender is escaping or attempting to escape, a private person may arrest him upon reasonable and probable grounds of suspicion.
De heren hadden dus heel geen recht om een burgerarrest te plegen, nog los van de vraag of je dodelijk geweld mag gebruiken hierbij en tegen een ongewapende man. Onbegrijpelijk dat deze mannen pas na het uitkomen van de video gearresteerd zijn.
pi_193012007
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 11:25 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]

De heren hadden dus heel geen recht om een burgerarrest te plegen, nog los van de vraag of je dodelijk geweld mag gebruiken hierbij en tegen een ongewapende man. Onbegrijpelijk dat deze mannen pas na het uitkomen van de video gearresteerd zijn.
We wachten de reactie van KL12345 hierop vol verwachting af.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_193012319
Sowieso handelde die jogger in paniek. In zijn optiek hij had de keus tussen als een hond afgemaakt te worden op de vlucht voor twee rednecks die hem in een auto achterna zaten of te vechten in de hoop te overleven. Fight or flight.
beter een knipoog dan een blauw oog
  vrijdag 8 mei 2020 @ 11:54:24 #192
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_193012383
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 10:50 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

'White privilege'

Anders is 't niet.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_193012502
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 11:06 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Nee ik gebruik zijn eigen schrijfstijl tegen hem om te laten zien hoe belachelijk het is.

Maar goed nu moet ik wel naar het werk/boodschappen doen etc. Iets waar links niet veel van afweet. Ik kom er mogelijk terug als jullie ietwat bedaard (en handelbaar zijn).
In st Petersburg?
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_193012589
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 11:25 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]

Zo onbegrijpelijk is dat toch niet het is niet de eerste keer dat er een ongewapende zwarte man vermoord wordt. En het is nu niet dat ze hardlopen om je te vervolgens als je het als blanke wel doet
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_193012601
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 12:00 schreef vipergts het volgende:

[..]

In st Petersburg?
Nee, dit was vanuit emotie. Waarschijnlijk dus een Trump-afvallige?
pi_193012708
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 12:07 schreef vipergts het volgende:

[..]

Zo onbegrijpelijk is dat toch niet het is niet de eerste keer dat er een ongewapende zwarte man vermoord wordt. En het is nu niet dat ze hardlopen om je te vervolgens als je het als blanke wel doet
Het feit dat zoiets vaker gebeurt waar een achterliggende oorzaak aangewezen kan worden, maakt het voor mij niet ineens wel begrijpelijk; hooguit verklaarbaar.

Of, hoe kan ik het duidelijker zeggen? Stel je wijst naar institutioneel racisme als oorzaak hiervan; ondanks dat dat dan een primaire verklaring is, maakt het het voor mij niet meer begrijpelijk dat mensen deze zaak, zo duidelijk als dat hij lijkt te zijn, dan onder het tapijt geschoffeld hebben tot nu.

[ Bericht 2% gewijzigd door SnertMetChoco op 08-05-2020 12:23:20 ]
pi_193013152
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 11:31 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

We wachten de reactie van KL12345 hierop vol verwachting af.
Mja, de lokale openbaar aanklager noemt exact die wettekst in een brief, waarin hij zegt dat het volgens hem wel degelijk mocht en hij het er dus verder bij liet. Zie hier: https://www.actionnewsjax(...)TVNHWJAMF4QBD775UHY/

Kennelijk is afgaan op een signalement van geslacht, huidskleur, leeftijd voldoende aanleiding ofzo.
  vrijdag 8 mei 2020 @ 12:55:12 #198
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_193013196
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 10:37 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Sorry hoor maar ik vertrouw eerder twee oude opaatjes waarvan beide in de wetshandhaving hebben gewerkt, dan dat ik een jonge, fitte onbekende vertrouw waarvan er een sterk vermoeden is geweest van meerdere inbraken.
Welke meerdere inbraken heb je het dan precies over? Zijn die gerapporteerd? Heb je daar een bron van?
  vrijdag 8 mei 2020 @ 12:58:16 #199
39333 Zelva
pi_193013248
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 10:52 schreef Refragmental het volgende:

[..]

:')!

Avery <> Arbery
  vrijdag 8 mei 2020 @ 13:09:23 #200
39333 Zelva
pi_193013401
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 11:05 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

[..]

Vader Gregory is een retired detective en ze waren aan het speuren (op eigen houtje) naar een verdachte van een reeks inbraken. Zagen die man hollen. Dachten die houden we maar eens aan, want die lijkt op de verdachte in die reeks inbraken. Waar die jogger niet op zat te wachten dus, en terecht als je niets te verbergen hebt lijkt me, toen gebeurde een "altercation" (achter die truck), een schermutseling, een handgemeen en toen werd de man doodgeschoten uiteindelijk...
Behalve dan dat er helemaal geen sprake was van een reeks inbraken volgens de politie.

quote:
In the more than seven weeks preceding the shooting, there was only one burglary report in the neighborhood, said Glynn County police Lt. Cheri Bashlor. A 9 mm pistol was stolen January 1 from an unlocked truck outside the McMichaels' home, she said.
1 januari is er dus iets gestolen van ze, meer is er niet gebeurd in de buurt, en dan vinden ze het op 23 februari nodig om daar volstrekt willekeurig een 'burgerarrest' voor te plegen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')