SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Fiets cafe'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
Als je mij opzoekt op veloviewer, kun je dat dan zien?quote:Op maandag 4 mei 2020 10:57 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dan zou het wel naar voren moeten komen. Heb je het recent gereden? Want het kan ook zijn dat het nog verwerkt moet worden op die website.
Neequote:Op maandag 4 mei 2020 10:58 schreef KolonelBroodje het volgende:
Sommige een paar week geleden maar ook wel wat tegeltjes meer dan een jaar geleden.
[..]
Als je mij opzoekt op veloviewer, kun je dat dan zien?
Athlete nummer is: 1869932
Is je fiets stuk?quote:Op maandag 4 mei 2020 11:33 schreef Spanky78 het volgende:
Vandaag niet fietsen. Hardlopen maar weer, alhoewel ik dus wel mijn sportful vestje verwacht en een setje uitverkoop overschoenen.
*switcht topic*
Ben je een triatleet?quote:Op maandag 4 mei 2020 11:33 schreef Spanky78 het volgende:
Vandaag niet fietsen. Hardlopen maar weer, alhoewel ik dus wel mijn sportful vestje verwacht en een setje uitverkoop overschoenen.
*switcht topic*
Die van een paar weken geleden zou kunnen kloppen, meer dan een jaar niet.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:58 schreef KolonelBroodje het volgende:
Sommige een paar week geleden maar ook wel wat tegeltjes meer dan een jaar geleden.
[..]
Als je mij opzoekt op veloviewer, kun je dat dan zien?
Athlete nummer is: 1869932
Goed stukquote:Op maandag 4 mei 2020 11:44 schreef papert het volgende:
https://www.hpdetijd.nl/c(...)re_code=TxhWdtZsRw0T
Frank Heinen in optima forma.
En toch snap ik die mensen wel. Net nu je tijd hebt om dingen in huis te fixen is het eigenlijk niet goed dat te doen. Je moet toch wat als je verder geen werk hebt.quote:Op maandag 4 mei 2020 13:38 schreef Fretwork het volgende:
Goed stuk van Frank
Nu nog een rant over de mensen die bij Ikea in de rij gaan staan en ik ben helemaal gelukkig
Nope, ik zat niet te liegen toen ik zei dat ik allround fit wil zijn. Dus ik heb net 10km gerend.quote:
Nee, ik doe we zwemmen in de winter, elke week een uur. Maar ik ben echt knetterslecht in zwemmen. Ik heb ‘heavy legs’ en weinig vet. Dus ik zink, met name mijn benen. Ik lig als een zeepaard in het water en ik heb slechte techniek. En ik heb weinig talent dit te verbeteren.quote:
Het is geen probleem, alleen moet je je gedrag een beetje aanpassen. Je kunt dus niet ‘als altijd’ nog even snel wat dingen gaan halen. Plan het, bestel dingen online en regel het slim.quote:Op maandag 4 mei 2020 13:46 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
En toch snap ik die mensen wel. Net nu je tijd hebt om dingen in huis te fixen is het eigenlijk niet goed dat te doen. Je moet toch wat als je verder geen werk hebt.
Ik schaam me voor landgenoten die aankomen bij een Ikea tijdens corona, een rij zien staan, en niet omdraaienquote:Op maandag 4 mei 2020 13:46 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
En toch snap ik die mensen wel. Net nu je tijd hebt om dingen in huis te fixen is het eigenlijk niet goed dat te doen. Je moet toch wat als je verder geen werk hebt.
Ik schaam me voor mede-fietsers die met een groepje nu de fietspaden onveilig maken en zich asociaal gedragen.quote:Op maandag 4 mei 2020 14:07 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ik schaam me voor landgenoten die aankomen bij een Ikea tijdens corona, een rij zien staan, en niet omdraaien
Gewoon op je zolderkamer blijven toch.quote:Op maandag 4 mei 2020 14:07 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ik schaam me voor landgenoten die aankomen bij een Ikea tijdens corona, een rij zien staan, en niet omdraaien
Ja joh. Zwift, thuisbezorgd en beerwolfquote:Op maandag 4 mei 2020 14:12 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Gewoon op je zolderkamer blijven toch.
Ookquote:Op maandag 4 mei 2020 14:09 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ik schaam me voor mede-fietsers die met een groepje nu de fietspaden onveilig maken en zich asociaal gedragen.
Ik heb geen zolderkamerquote:Op maandag 4 mei 2020 14:12 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Gewoon op je zolderkamer blijven toch.
Als het enige dat laag in vet is je ketting isquote:Op maandag 4 mei 2020 14:22 schreef kanovinnie het volgende:
Als ik een euro kreeg voor elke keer dat ik van spanky hoor dat hij laag in 't vet zit had ik een nieuwe fiets kunnen kopen
Je bent gewoon jellyquote:Op maandag 4 mei 2020 14:22 schreef kanovinnie het volgende:
Als ik een euro kreeg voor elke keer dat ik van spanky hoor dat hij laag in 't vet zit had ik een nieuwe fiets kunnen kopen
Het was gewoon een constateringquote:
Ga er maar een ijsje van kopen Mien jongquote:Op maandag 4 mei 2020 14:22 schreef kanovinnie het volgende:
Een beetje fietser doet hem in de waxquote:Op maandag 4 mei 2020 14:23 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Als het enige dat laag in vet is je ketting is
Als het op benen scheren aankomt ben ik geen wielrenner, ook geen bodybuilder. Lekker wild behaard.quote:Op maandag 4 mei 2020 15:05 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Voor of nadat je die voor de benen gebruikt hebt?
Volgens mij moet het nu wel lukken, stond inderdaad op private!quote:
Het is ook weer niet dat het me zoveel boeit, doe het vooral voor mezelf dus vind het wel prima zo. Denk dat nu ik mn settings niet meer op private heb staan dat ik er ook vanzelf wel tussen kom te staan.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:59 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Die van een paar weken geleden zou kunnen kloppen, meer dan een jaar niet.
Ik zou zeggen, trek even aan de bel via de internationale tilehunter groep op Strava.
Wild schaamhaar komt dwars door de broek heenquote:Op maandag 4 mei 2020 15:07 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Als het op benen scheren aankomt ben ik geen wielrenner, ook geen bodybuilder. Lekker wild behaard.
Ik heb nu een behaarde bavianenreet. Dit is niet leukquote:Op maandag 4 mei 2020 17:40 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wild schaamhaar komt dwars door de broek heen
Post danquote:Op maandag 4 mei 2020 19:45 schreef Lospedrosa het volgende:
Poeh even gekeken wat ik zo gem. aan vermogen kan trappen over een uur zonder kapot te gaan.
Dat viel nog niet mee met die rare wind.
Nou hup, laat zien die getallenquote:Op maandag 4 mei 2020 19:45 schreef Lospedrosa het volgende:
Poeh even gekeken wat ik zo gem. aan vermogen kan trappen over een uur zonder kapot te gaan.
Dat viel nog niet mee met die rare wind.
Printscreen en wat wegvegen.quote:Op maandag 4 mei 2020 22:35 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja ga mijn Strava niet blootgooien, ja toch.
Geen idee of je hem inmiddels al gevonden hebt? De eerste link is vanaf Haarle, voet is denk ik 10-20meter onverhard (goed gravel), daarna volg je heel lang een fietspad welke er mooi bij ligt. Boven op de "top" wordt het weer gravel, afdaling is lange tijd gravel, halverwege wordt het weer gravel tot je weer op de toeristenweg komt. Gravel is met de racefiets goed te rijden, mensen met normale fiets fietsen dit pad ook vaak.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:02 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ik las ergens dat er op de Holterberg ook nog een weg naar de Kleine Koningsbelt loopt, ik kan dat niet vinden. Maaaar er is een toertocht, de Achterhoek Sallandtocht, die zegt dat die in hun route zit.
Hun eigen gpxen zijn offline, en ik kan enkel de 120km vinden (waar hij sowieso niet in zit).
Eigenlijk wil ik gewoon weten of dat een strookje is dat ik nog niet ken, en als dat zo is er een route mee bouwen.
Nee had ze nog niet gevonden, thanks!quote:Op maandag 4 mei 2020 22:39 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Geen idee of je hem inmiddels al gevonden hebt? De eerste link is vanaf Haarle, voet is denk ik 10-20meter onverhard (goed gravel), daarna volg je heel lang een fietspad welke er mooi bij ligt. Boven op de "top" wordt het weer gravel, afdaling is lange tijd gravel, halverwege wordt het weer gravel tot je weer op de toeristenweg komt. Gravel is met de racefiets goed te rijden, mensen met normale fiets fietsen dit pad ook vaak.
Tweede link is vanaf Ligtenberg, deze is compleet verhard (fietspad). Halverwege steek je alleen gevaarlijk en druk fietspad over. Als je wel eens gemountainbiked op de Holterberg herken je dat stuk wel.
Beide klimmen zijn mooie lopers vergeleken met de Motieweg en Diepe Hel. Voor mijn gevoel overbrug je ook meer hoogtemeters dan eerder genoemde klimmetjes. Ik pak ze wel eens mee. Persoonlijk vind ik die klim en afdaling met dat onverharde (Haarle kant) mooier omdat je meer vergezichten hebt. Andere klim ligt compleet in het bos, heeft ook wel wat. Kortom zeker eens fietsen
Mocht je er niet uitkomen DM me maar zoek ik wel een Strava file van mezelf waarin ik ze een keer gefietst hebt.
https://www.google.com/maps/place/52%C2%B021'14.3%22N+6%C2%B022'59.5%22E/@:52.3539716,6.3820977,251m/data=!3m2!1e3!4b1!4m14!1m7!3m6!1s0x47c7f05e1aa117df:0x1c379d6821a70eb2!2sKoningsbelt!3b1!8m2!3d52.3358333!4d6.4169444!3m5!1s0x0:0x0!7e2!8m2!3d52.3539697!4d6.3831919!5m1!1e4
https://www.google.com/maps/place/52%C2%B019'30.0%22N+6%C2%B027'30.7%22E/@:52.324987,6.457863,251m/data=!3m2!1e3!4b1!4m14!1m7!3m6!1s0x47c7f05e1aa117df:0x1c379d6821a70eb2!2sKoningsbelt!3b1!8m2!3d52.3358333!4d6.4169444!3m5!1s0x0:0x0!7e2!8m2!3d52.3249858!4d6.4585368!5m1!1e4
Ik fiets ze al jaren op de racefiets en nog nooit problemen mee gehad, goed gravel. Die verharde klim en afdaling is wel wat drukker. Met 23mm en nu met combi 25mm en 28mm fiets ik ze. Hele volksstammen mensen gaan erover heen. Kun je de link niet copy/ pasten?quote:Op maandag 4 mei 2020 22:42 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Nee had ze nog niet gevonden, thanks!
Is dat gravel te doen op een racefiets met 28mm, of is het grote scherpe gravel?
Edit, ik kom in Polen uit met de links
Dit pad toch?quote:Op maandag 4 mei 2020 22:50 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Ik fiets ze al jaren op de racefiets en nog nooit problemen mee gehad, goed gravel. Die verharde klim en afdaling is wel wat drukker. Met 23mm en nu met combi 25mm en 28mm fiets ik ze. Hele volksstammen mensen gaan erover heen. Kun je de link niet copy/ pasten?
Haarle: Herberg de Pas (oude deventerweg) en je volgt dan het fietspad Schouwenburgweg.
Ligtenberg: Schouwenburgweg gaat over in de ligtenbergweg.
https://www.google.com/ma(...)13312!8i6656!5m1!1e4
Hier ga je links naar Haarle en rechts naar Ligtenberg.
Edit1: in die zigzag ja, vlak voor je de heide op draait.
Tof, ik ga wel even wat verkennen inderdaad. Ik wil graag wat omweggetjes zodat ik niet alleen maar de toeristenweg op en af rijd.quote:Op maandag 4 mei 2020 22:59 schreef poiuytr het volgende:
Voor de Diepe Hel (vanaf Holten gezien) heb je ook nog nog twee fietsenpaden welke uit klimmen bestaan. Je kunt ze alleen niet afdalen naar de Nieuw Heeten kant. Alleen fiets ik die nooit omdat ze er slecht bij liggen en niet echt overzichtelijk zijn. Aan de kant van Ligtenberg/ Nijverdal/ Noetsele liggen ook mooie weggetjes en fietspaden om te ontdekken, mooie stukken ook voor de racefiets.
Volgens mij zijn er hele stukken gravel.quote:Op maandag 4 mei 2020 23:05 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Tof, ik ga wel even wat verkennen inderdaad. Ik wil graag wat omweggetjes zodat ik niet alleen maar de toeristenweg op en af rijd.
https://www.statshunters.com/statistics/tilesquote:Op dinsdag 5 mei 2020 06:50 schreef Tommeke het volgende:
Heb je tegenwoordig Veloviewer Pro nodig om je tiles te kunnen zien?
Dank!quote:Op dinsdag 5 mei 2020 06:52 schreef dop het volgende:
[..]
https://www.statshunters.com/statistics/tiles
geef hem wel even de tijd om alles te ladenquote:
Niet nodig nee.. Maar wil handig om naast te gebruiken. Gewoon software en app downloaden en beetje proberen. Tis allemaal redelijk simpelquote:Op dinsdag 5 mei 2020 13:16 schreef sanger het volgende:
En als je een trainingschema wilt volgen dan heb je dus de Companion-app nodig?
Ja, zie tweede link wat ik postte.quote:Op maandag 4 mei 2020 23:05 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dit pad toch?
https://www.google.com/ma(...)o79-pwa&source=mlapk
Kun je die ook vanaf hexel bij Rijssen pakken een doortrekken naar Haarle?
Dat zou een mooie lus zijn.![]()
De eerste keer zou je idd prima op hf kunnen starten. Als je weet dat 183 je omslagpunt is, zou ik daar ook op beginnen. Ik rij 20min test vol op of over omslagpunt hf. Hoe vaker je dit doet, hoe beter je leert pacen op wattage.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 16:53 schreef poiuytr het volgende:
Ik heb sinds kort ook een powermeter, nu wil ik aankomende donderdag een FTP test doen, alleen vraag ik mij af op welke snelheid ik moet starten zonder me op te blazen. Weet dat ik met klimmen een uur met hartslag 175-180 wel vol kan houden, op het vlakke vind ik dat alleen veel lastiger. Omslagpunt lag jaren geleden rond de 183bpm. Hoe moet ik dat blok van 20minuten starten? Vertrekken op 180 bpm en kijken wat voor wattage daar ongeveer bij hoort of vertrekken op 175bpm en na 5 minuten kijken hoe het gaat en eventueel uitbouwen? Wie kan hier iets zinnigs over zeggen.
Mouwloze windstopper ftw. Gewoon over je shirt km met mouwtjes.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 15:35 schreef Zwansen het volgende:
Wat een irritant weer vandaag.
Rond uurtje of half 12 vertrokken en gezien de temperatuur toen (graad of 284K) een windjack over mijn shirt met lange mouwen aangedaan. In de schaduw en in de wind was het echt koud, maar in de zon en uit de wind best warm. Gevolg was dat ik 2 uur lang bezig geweest met jasje open/dicht, jas uit/aan.![]()
Idd, ik denk dat mijn body windstopper een item is dat ik het meeste gebruik of iig meestal bij me heb, tenzij echt warm is.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 17:26 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Mouwloze windstopper ftw. Gewoon over je shirt km met mouwtjes.
Was gister ook voldoende bij kort-kort. Scheelt veel een windstopper.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 17:31 schreef Patroon het volgende:
[..]
Idd, ik denk dat mijn body windstopper een item is dat ik het meeste gebruik of iig meestal bij me heb, tenzij echt warm is.
Gewoon gaan hiken en gezond eten, wielrennen als je laag in je vet zit zoals @Spanky78quote:Op dinsdag 5 mei 2020 17:42 schreef MatthijsDJ het volgende:
Zo'n 5 jaar geleden begonnen met wielrennen om een depressie te overwinnen. Helaas door drukte en terugvallen nooit echt een langere tijd doorgereden.
Omdat ik het leuk vind om te doen en het echt een goede toevoeging is op therapie en medicatie wil ik vanaf dit seizoen het echt gaan volhouden om regelmatig de fiets te pakken.
Ik begin altijd met ritjes van pak weg 30 minuten en als ik de eerste "wen kwaaltjes" eruit gefietst heb ga ik voor langere ritjes. Snelheid is leuk om te zien dat het gemiddelde langzaam aan omhoog gaat maar is geen doel op zich. Moet namelijk ook aardig wat gewicht wegtrappen...
Ik ben wel gewend dat je van sporten wat spierpijn etc krijgt, maar ik heb nu al een paar keer gemerkt dat m'n nek de houding niet te lang volhoud. Hebben jullie nog tips/oefeningen om die nek wat te trainen dan wel te ontlasten?
Top, die 5 minuten all out is dat ook rond het omslagpunt of nog hoger?quote:Op dinsdag 5 mei 2020 17:20 schreef Patroon het volgende:
[..]
De eerste keer zou je idd prima op hf kunnen starten. Als je weet dat 183 je omslagpunt is, zou ik daar ook op beginnen. Ik rij 20min test vol op of over omslagpunt hf. Hoe vaker je dit doet, hoe beter je leert pacen op wattage.
Doe wel eerst een 5min all out zodat je je anaerobe vermogen uitput. Daarna 10min rustig fietsen en dan 20min ftp. Dat geeft een meer realistische FTP omdat dat aerobe is. Zonder 5min all out, krijg je een te hoge en onnauwkeurige ftp.
Had in een andere post straatnamen er wel bij gezet dacht ik, hopelijk werkt hij nu wel:quote:Op dinsdag 5 mei 2020 17:22 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja in Polen zal het vast ook leuk fietsen zijn.
Hoger, eigenlijk wat je net 5min kunt volhouden.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 18:10 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Top, die 5 minuten all out is dat ook rond het omslagpunt of nog hoger?
Je hebt kans dat als je wat vaker fietst dat het minder wordt. Anders inderdaad even laten kijken of je houding goed is.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 17:42 schreef MatthijsDJ het volgende:
Zo'n 5 jaar geleden begonnen met wielrennen om een depressie te overwinnen. Helaas door drukte en terugvallen nooit echt een langere tijd doorgereden.
Omdat ik het leuk vind om te doen en het echt een goede toevoeging is op therapie en medicatie wil ik vanaf dit seizoen het echt gaan volhouden om regelmatig de fiets te pakken.
Ik begin altijd met ritjes van pak weg 30 minuten en als ik de eerste "wen kwaaltjes" eruit gefietst heb ga ik voor langere ritjes. Snelheid is leuk om te zien dat het gemiddelde langzaam aan omhoog gaat maar is geen doel op zich. Moet namelijk ook aardig wat gewicht wegtrappen...
Ik ben wel gewend dat je van sporten wat spierpijn etc krijgt, maar ik heb nu al een paar keer gemerkt dat m'n nek de houding niet te lang volhoud. Hebben jullie nog tips/oefeningen om die nek wat te trainen dan wel te ontlasten?
Zo is dat.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 18:06 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Gewoon gaan hiken en gezond eten, wielrennen als je laag in je vet zit zoals @:Spanky78
Thanks, ga het proberen uit te voeren zoals jij het zegt, post de resultaten hier wel donderdagavond. Ene kant benieuwd wat er uit komt andere kant kijk ik er tegen op, ik vind heel hard fietsen op een vlakke weg namelijk niet echt leuk. Fiets liever een klim op en trek me daar helemaal uit elkaar.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 18:15 schreef Patroon het volgende:
[..]
Hoger, eigenlijk wat je net 5min kunt volhouden.
Anders krijg je een avg power over 20min waar ook veel anaerobe vermogen in zit doordat je nog fris bent. Je krijgt dan een te hoog FTP en je zones zullen dan automatisch ook wat te hoog uitvallen. Dat klopt ook wel met mijn tests. Afgelopen jaren deed ik ook wel eens 20min zonder die 5min ervoor en dan kwam ik op een FTP die ik eigenlijk niet een uur lang kon volhouden. Haalde ik fris 317w over 20min, maar ik reed echt niet 301 (95%) op een uur.
Wat is aardig wat gewicht? Kan niet in je portemonnee kijken maar een mountainbike fiets een stuk relaxter als je een slechte conditie/ core hebt. Wellicht kun je ook nog kijken naar een fitness fiets. Op de meeste racefietsen zit je met de rug redelijk schuin/ plat, een mountainbike zit je veel rechter op, mijn full suspension zit ik nog niet rechtop maar komt er wel redelijk in de buurt.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 17:42 schreef MatthijsDJ het volgende:
Het is tijdens ook niet echt leuk en dat je er tegenop kijkt is ook wel logisch, dat heb ik ook. Probeer iig tegen de wind in te gaan, zodat je makkelijker weerstand hebt. Het is ook vooral een mentaal iets. Dus focus je tijdens die 20min op tussendoelen, probeer de laatste 10min je vermogen vast te houden (en nog versnellen de laatste 5min als dat kan zou helemaal mooi zijn).quote:Op dinsdag 5 mei 2020 18:35 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Thanks, ga het proberen uit te voeren zoals jij het zegt, post de resultaten hier wel donderdagavond. Ene kant benieuwd wat er uit komt andere kant kijk ik er tegen op, ik vind heel hard fietsen op een vlakke weg namelijk niet echt leuk. Fiets liever een klim op en trek me daar helemaal uit elkaar.
Iemand die bij mij werkt heeft dat ook. Volgens mij is daar verder niet veel aan te doen? Handen zijn soms helemaal wit. Alsof alle bloed eruit is.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 18:09 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik heb de laatste tijd heel vaak dat ongeveer een kwartier nadat ik thuiskom van fietsen (soms ook van hardlopen) al het bloed uit mijn vingers wegtrekt, en ze heel lang wit en gevoelloos en een beetje pijnlijk blijven.
Volgens de huisarts is het het fenomeen van Reynaud. Ik heb als tiener ook last gehad van hele slechte doorbloeding, moest toen ook stoppen met een krantenwijk, en nu dus weer. Het schijnt ook vaak rond de puberteit en je 30e levensjaar voor te komen, dus voila.
Je kan er niet echt iets aan doen behalve warm aankleden, er zijn wel medicijnen maar die fucken weer met je bloeddruk :s Dus ik zat vandaag met lang/lang en winterhandschoenen op de fiets terwijl ik mensen in spaghettitopjes en hotpants zag.. (wat ik ook wel erg overdreven vind bij 15 graden)..
Iets boven de 3000 maar dan zit er wel een powermeter op, en een mooie kleur: https://www.giant-bicycles.com/nl/tcr-advanced-pro-2-disc-komquote:Op dinsdag 5 mei 2020 19:43 schreef Landgeld het volgende:
New fiets aankoop-alert
Vandaag heerlijk gefietst en besloten in de komende weken een keer een nieuwe aankoop te doen
Water raden jullie aan?
Ik bestel het liefst online met levering aan huis.
Budget: +/- ¤3000.00 euro.
- Carbon
- Schijfremmen
- Ultegra groep
- Frame maat 61cm
Iemand tips waar te beginnen, qua merk en model? Zag bijvoorbeeld deze bij 12gobike:
https://www.12gobiking.nl/sensa-giulia-evo-disc-custom-2020
Of deze bij Canyon:
https://www.canyon.com/nl(...)l-disc-8.0/2877.html
Of: https://www.canyon.com/nl(...)=1#!accordions=0_0_1
Zijn er betere alternatieven? Of tips
Beter dan die van Canyon bijvoorbeeld?quote:Op dinsdag 5 mei 2020 20:31 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Iets boven de 3000 maar dan zit er wel een powermeter op, en een mooie kleur: https://www.giant-bicycles.com/nl/tcr-advanced-pro-2-disc-kom
Ook in het zwart verkrijgbaar: https://www.giant-bicycles.com/nl/tcr-advanced-pro-team-disc
Wat vind je mooi?quote:Op dinsdag 5 mei 2020 19:43 schreef Landgeld het volgende:
New fiets aankoop-alert
Vandaag heerlijk gefietst en besloten in de komende weken een keer een nieuwe aankoop te doen
Water raden jullie aan?
- Carbon
- Schijfremmen
- Ultegra groep
- Frame maat 61cm
Iemand tips waar te beginnen, qua merk en model? Zag bijvoorbeeld deze bij 12gobike:
Of deze bij Canyon:
Ze zijn gelijkwaardig. Het enige grote voordeel is de pomermeter op de Giant. Verder gaat het er vooral om wat jij mooi vind. Met dat budget vind je geen echt slechte fiets.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 20:35 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Beter dan die van Canyon bijvoorbeeld?
Mr. Guppy heeft dat ook. Het heeft niet alleen te maken met kou, ook de trillingen van de fiets kunnen het uitlokken. Meer dan wat je er nu aan doet, kun je er niet aan doen helaas...quote:Op dinsdag 5 mei 2020 18:09 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik heb de laatste tijd heel vaak dat ongeveer een kwartier nadat ik thuiskom van fietsen (soms ook van hardlopen) al het bloed uit mijn vingers wegtrekt, en ze heel lang wit en gevoelloos en een beetje pijnlijk blijven.
Volgens de huisarts is het het fenomeen van Reynaud. Ik heb als tiener ook last gehad van hele slechte doorbloeding, moest toen ook stoppen met een krantenwijk, en nu dus weer. Het schijnt ook vaak rond de puberteit en je 30e levensjaar voor te komen, dus voila.
Je kan er niet echt iets aan doen behalve warm aankleden, er zijn wel medicijnen maar die fucken weer met je bloeddruk :s Dus ik zat vandaag met lang/lang en winterhandschoenen op de fiets terwijl ik mensen in spaghettitopjes en hotpants zag.. (wat ik ook wel erg overdreven vind bij 15 graden)..
Voor 3k?? Ik zou direct deze doen. https://store.bianchi.com(...)ed-edition-2020.htmlquote:Op dinsdag 5 mei 2020 20:31 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Iets boven de 3000 maar dan zit er wel een powermeter op, en een mooie kleur: https://www.giant-bicycles.com/nl/tcr-advanced-pro-2-disc-kom
Ook in het zwart verkrijgbaar: https://www.giant-bicycles.com/nl/tcr-advanced-pro-team-disc
Zoals Bizkit zegt, het is maar net wat je mooi vindt. Voor 3000 koop je geen slechte fiets.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 21:04 schreef Stienn het volgende:
[..]
Voor 3k?? Ik zou direct deze doen. https://store.bianchi.com(...)ed-edition-2020.html
Smaak.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 21:04 schreef Stienn het volgende:
[..]
Voor 3k?? Ik zou direct deze doen. https://store.bianchi.com(...)ed-edition-2020.html
quote:Op dinsdag 5 mei 2020 18:46 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Iemand die bij mij werkt heeft dat ook. Volgens mij is daar verder niet veel aan te doen? Handen zijn soms helemaal wit. Alsof alle bloed eruit is.
Met dat budget is er zoveel moois te koop, kijk vooral rustig rond en koop iets wat je mooi vindt. Heb zelf ook die Aeroad gekocht halfjaar geleden, dezelfde als wat je post, zijn fijne fietsen, kom van een alu race frame en eerste ritten viel me het vooral op hoe relaxt het fietsen is over klinkers. Het is wel echt een racer, je zit er redelijk diep op daar moet je van houden. Voordeel bij Canyon is dat je 30dagen kunt proberen.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 19:43 schreef Landgeld het volgende:
New fiets aankoop-alert
Water raden jullie aan?
- Carbon
- Schijfremmen
- Ultegra groep
- Frame maat 61cm
Of deze bij Canyon:
In die categorie heb je alle keuze. Wil je goede wielen, di2, powermeter of een superfancy frame.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 19:43 schreef Landgeld het volgende:
New fiets aankoop-alert
Water raden jullie aan?
- Carbon
- Schijfremmen
- Ultegra groep
- Frame maat 61cm
Of deze bij Canyon:
Thanks! Ik zat een tijdje terug op 8x8, vanochtend op 13x13 en nu 16x16. Plus nog veel makkelijk te scoren tegeltjes in de buurt.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 08:16 schreef dop het volgende:
[..]
geef hem wel even de tijd om alles te laden
Ook na nieuwe ritjes. Maar waarschijnlijk ken je dat ook wel van veloviewer
Zoek een fiets die goed bij je gebruiksdoel past. Houd je van lange toer of trainingsritten neem dan niet zo'n diepe wedstrijdfiets als een Aeroad tenzij je die diepe zit goed aankan. Ik zou zelf mooie wielen kiezen en voor de rest wat jij zelf aangeeft als ultegra, disc en carbon.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 19:43 schreef Landgeld het volgende:
New fiets aankoop-alert
Water raden jullie aan?
- Carbon
- Schijfremmen
- Ultegra groep
- Frame maat 61cm
Of deze bij Canyon:
Met welke reden? Ten opzichte van die Giant..quote:Op dinsdag 5 mei 2020 21:04 schreef Stienn het volgende:
[..]
Ik houd vooral van tour ritten en mogelijk ook tzt een fiets in de Alpen.quote:Op woensdag 6 mei 2020 06:29 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Zoek een fiets die goed bij je gebruiksdoel past. Houd je van lange toer of trainingsritten neem dan niet zo'n diepe wedstrijdfiets als een Aeroad tenzij je die diepe zit goed aankan. Ik zou zelf mooie wielen kiezen en voor de rest wat jij zelf aangeeft als ultegra, disc en carbon.
Weer anders even vriendelijk. Wielrennen is juist ideaal om je gedachten te verzetten.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 18:06 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Gewoon gaan hiken en gezond eten, wielrennen als je laag in je vet zit zoals @:Spanky78
Geen objectieve reden denk ik, gewoon persoonlijke smaak. Ik vind hem ook heel vetquote:Op woensdag 6 mei 2020 08:01 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Met welke reden? Ten opzichte van die Giant..
Heb je een foto van je huidige fiets? Misschien kunnen we je wat zinnigs zeggen over de houding. Stack en reach zijn goed te vergelijken. Hiermee meten ze de positie van bovenkant balhoofd (waar je vorkbuis uit komt) t.o.v. bottom bracket.quote:Op woensdag 6 mei 2020 08:02 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Ik houd vooral van tour ritten en mogelijk ook tzt een fiets in de Alpen.
Ben redelijk lang en hoef niet heel diep te zitten.
Een witte bianchi... Da's net zoiets als een blauwe Ferrari..quote:Op woensdag 6 mei 2020 08:20 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Geen objectieve reden denk ik, gewoon persoonlijke smaak. Ik vind hem ook heel vet
Ik heb er minder verstand van dan de meesten in dit topic. Maar ik zou voor dat budget zeker gaan voor carbon wielen. Als ik ergens blij mee ben van mijn aanschaf in januari zijn dat deze wel. En de brede bandjes....quote:Op dinsdag 5 mei 2020 19:43 schreef Landgeld het volgende:
New fiets aankoop-alert
Water raden jullie aan?
- Carbon
- Schijfremmen
- Ultegra groep
- Frame maat 61cm
Of deze bij Canyon:
Je weet dat Bianchi wit betekent?quote:Op woensdag 6 mei 2020 08:36 schreef the_critic het volgende:
[..]
Een witte bianchi... Da's net zoiets als een blauwe Ferrari..
https://www.bikeradar.com(...)chi-aria-105-review/quote:Op woensdag 6 mei 2020 08:38 schreef Landgeld het volgende:
In kader van een neiuwe aankoop racefiets: de onderstaande 2 vind ik wel heel gaaf:
- https://store.bianchi.com(...)ed-edition-2020.html (3000 euro)
- https://www.giant-bicycles.com/nl/tcr-advanced-pro-team-disc (3500 euro)
Zitten er qua specs nog grote verschillen tussen?
Celeste inderdaad, maar ik twijfel of ik dat ooit zou kopen.quote:Op woensdag 6 mei 2020 08:48 schreef Spanky78 het volgende:
[..]![]()
Maar ze horen mintgroen te zijn ofzo.
In de basis is het allemaal wat je zoekt. Of jij er goed op zit is een tweede vraag.quote:Op woensdag 6 mei 2020 08:38 schreef Landgeld het volgende:
In kader van een nieuwe aankoop racefiets: de onderstaande 2 vind ik wel heel gaaf:
Bianco - https://store.bianchi.com(...)ed-edition-2020.html (3000 euro)
Giant - https://www.giant-bicycles.com/nl/tcr-advanced-pro-team-disc (3500 euro)
Wilier - https://www.12gobiking.nl/wilier-cento1air-disc-ultegra-2020 (3300 euro)
Zitten er qua specs nog grote verschillen tussen?
Ik heb zelf een Giant tcr pro (2019), de bianchi gaf ik puur aan op smaak. Ik heb in het verleden toen ik de Giant kocht wel naar de aria gekeken, maar heb de Giant gekocht ivm budget. Overigens een hele fijne fiets de tcr!quote:Op woensdag 6 mei 2020 08:01 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Met welke reden? Ten opzichte van die Giant..
Je bedoelt bianche..quote:
Even de geometrie van beide fietsen naast elkaar zetten. Voor die Giant zou ik maar even goed zoeken, veel dealers schijnen vaak korting te geven op fietsen. Op fiets.nl valt vaak de naam “Wim de Vos” daar is met gemak 20% korting te fixen.quote:Op woensdag 6 mei 2020 09:18 schreef Landgeld het volgende:
Thanks voor de feedback. Ik ga een keuze maken tussen:
https://www.giant-bicycles.com/nl/tcr-advanced-pro-team-disc
https://www.canyon.com/nl(...)e=BK%2FGY&quantity=1
Iemand enig idee of er grote verschillen zitten tussen zithouding / diepte?
Die Giant vind ik qua Looks erg stoer - die Canyon is wellicht nog wat effectiever en lichter.
Gebruik de fiets vooral voor tour-ritten en eventueel een keer een berggebied in vakantietijd.
Kortom - vrij allround dus
Dan is een aero wedstrijd fiets misschien niet de beste keuze voor je. Meet de stek en riets van je huidige fiets dan heb je een referentiekader.quote:Op woensdag 6 mei 2020 09:18 schreef Landgeld het volgende:
Thanks voor de feedback. Ik ga een keuze maken tussen:
https://www.giant-bicycles.com/nl/tcr-advanced-pro-team-disc
https://www.canyon.com/nl(...)e=BK%2FGY&quantity=1
Iemand enig idee of er grote verschillen zitten tussen zithouding / diepte?
Die Giant vind ik qua Looks erg stoer - die Canyon is wellicht nog wat effectiever en lichter.
Gebruik de fiets vooral voor tour-ritten en eventueel een keer een berggebied in vakantietijd.
Kortom - vrij allround dus
In verband met (veel) korting?quote:Op woensdag 6 mei 2020 09:26 schreef Leonos het volgende:
Waarom kopen mensen nu altijd een fiets? Omdat het lekker weer is?
Wacht een paar maanden en koop hem na het seizoen.
Altijd aero kiezen.. Is zelfs voordelig op licht oplopend. En waarom geen tt als je voornamelijk triatlon gaat doen. Je valt dan meer op zonder denk ik..quote:Op woensdag 6 mei 2020 09:25 schreef sanger het volgende:
Ik ben ook voorzichtig aan het kijken voor een upgrade van fiets....
Er zijn hier vast wel ervaringsdeskundigen met een bikefit. Hoe gaat dat in zijn werk? Ga je heen, meten ze dingen op en krijg je een lijst met geschikte fietsen (in je prijsrange)? Of krijg je maten en moet je daarna wat huiswerk doen en kijken of je een gewenste fiets op die maten kunt afstellen?
Daarnaast nog een vraag waar ik me hoofd over breek; ik doe fietsen in verband met (kortere tot midden afstand) triatlons. Een TT fiets gaat me te ver als relatief onervaren fietser. Tot nog toe fiets in alleen in NL en ook niet in Limburg. Dus voornamelijk vlak. Wel is de wens ook langzaam wat heuvels en bergjes te gaan doen.
Kies ik nu een aero fiets of is het effect van een aero frame echt verwaarloosbaar tov een lichtgewicht?
Klinkt financieel gezien zeker interessant, maar ik heb het idee dat mijn huidige fiets te groot is. Dat is de reden dat ik nu kijk.quote:Op woensdag 6 mei 2020 09:26 schreef Leonos het volgende:
Welke punten moet ik meten?quote:Op woensdag 6 mei 2020 09:26 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dan is een aero wedstrijd fiets misschien niet de beste keuze voor je. M[b]eet de stek en riets van je huidige fiets dan heb je een referentiekader.[/b]
Ligt een beetje aan het geslacht van het zelfstandig naamwoord waar je het voorzetquote:Op woensdag 6 mei 2020 09:21 schreef the_critic het volgende:
[..]
Je bedoelt bianche..
En daarbij.. Een bianchi is celeste, een gios is blauw.. Brilpootjes gaan over de bandjes van je helm... Gewoon feiten.. Punt
Dat valt reuze mee hoor dat opvallen. Het zijn voornamelijk kortere triathlons tot OD, en dan is het behoorlijk gemixt.quote:Op woensdag 6 mei 2020 09:28 schreef the_critic het volgende:
[..]
Altijd aero kiezen.. Is zelfs voordelig op licht oplopend. En waarom geen tt als je voornamelijk triatlon gaat doen. Je valt dan meer op zonder denk ik..
Ik zou dan zeker voor een aero frame gaan. Met schijfremmen ontloopt het gewicht elkaar al amper, en aero behaalt hogere winsten, zeker op TT snelhedenquote:Op woensdag 6 mei 2020 09:25 schreef sanger het volgende:
Ik ben ook voorzichtig aan het kijken voor een upgrade van fiets....
Er zijn hier vast wel ervaringsdeskundigen met een bikefit. Hoe gaat dat in zijn werk? Ga je heen, meten ze dingen op en krijg je een lijst met geschikte fietsen (in je prijsrange)? Of krijg je maten en moet je daarna wat huiswerk doen en kijken of je een gewenste fiets op die maten kunt afstellen?
Daarnaast nog een vraag waar ik me hoofd over breek; ik doe fietsen in verband met (kortere tot midden afstand) triatlons. Een TT fiets gaat me te ver als relatief onervaren fietser. Tot nog toe fiets in alleen in NL en ook niet in Limburg. Dus voornamelijk vlak. Wel is de wens ook langzaam wat heuvels en bergjes te gaan doen.
Kies ik nu een aero fiets of is het effect van een aero frame echt verwaarloosbaar tov een lichtgewicht?
Dit is wel slim. Heb ik ook gedaan. En toen hadden ze de oude niet meer en kreeg ik de nieuwste + upgrade voor de outletprijs.quote:Op woensdag 6 mei 2020 09:26 schreef Leonos het volgende:
Haha dat is helemaal lekker.quote:Op woensdag 6 mei 2020 09:42 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Dit is wel slim. Heb ik ook gedaan. En toen hadden ze de oude niet meer en kreeg ik de nieuwste + upgrade voor de outletprijs.
Maar bij de fiets is het de achternaam van de bouwer, en heeft niets met een kleur te maken :-pquote:Op woensdag 6 mei 2020 09:29 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ligt een beetje aan het geslacht van het zelfstandig naamwoord waar je het voorzet
In ieder geval dan nog steeds aero, paar hoge hoepels erbij en clip-on tt-barsquote:Op woensdag 6 mei 2020 09:30 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat valt reuze mee hoor dat opvallen. Het zijn voornamelijk kortere triathlons tot OD, en dan is het behoorlijk gemixt.
Een TT is veel minder veelzijdig te gebruiken. Bv. als ik een keer naar Limburg of Belgie wil om eens wat bergen te gaan doen dan is een TT al niet echt meer een optie.
Zodra budget het toelaat en ik wat meer ervaren ben in fietsen dan zal een TT er waarschijnlijk naast komen.
Ik ook. En als er iemand slaaf is van de commercie ben ik het wel. Ik heb me afgelopen maanden gek gekocht aan spullen. En er is nu nog steeds eea onderweg...quote:Op woensdag 6 mei 2020 09:52 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Haha dat is helemaal lekker.
In de winter kopen is wel slimmer, maar als je nu lekker wilt fietsen snap ik het wel hoor. Heerlijk zo'n nieuwe fiets
Bianchi hep nu Fulcrum kaasquote:Op woensdag 6 mei 2020 10:01 schreef kaasplankje het volgende:
Oh en @:landgeld wat jij zegt over specs: Ik ben zelf een fan van Canyon omdat zij op een ultegra model ook de volledige groep monteren en niet alleen de derailleur en shifter zoals Giant. En ze zetten er goede merk wielen in van bijvoorbeeld DT Swiss en niet een of ander eigen merk China zooi zoals Bianchi.
De genoemde TCR heeft gewoon volledig Ultegra. Dus dat argument is niet valide in deze.quote:Op woensdag 6 mei 2020 10:01 schreef kaasplankje het volgende:
Oh en @:landgeld wat jij zegt over specs: Ik ben zelf een fan van Canyon omdat zij op een ultegra model ook de volledige groep monteren en niet alleen de derailleur en shifter zoals Giant. En ze zetten er goede merk wielen in van bijvoorbeeld DT Swiss en niet een of ander eigen merk China zooi zoals Bianchi.
En de wielen?quote:Op woensdag 6 mei 2020 10:12 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
De genoemde TCR heeft gewoon volledig Ultegra. Dus dat argument is niet valide in deze.
De all time square is momenteel moeilijk, de richting waarin ik kan uitbreiden is afgesloten. Daarom hou ik me af en toe onledig met de jaarsquare, die staat nu bij 10x10 en kan ik met 1-2 ritten al naar 13x13 vergroten.quote:Op woensdag 6 mei 2020 00:19 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Thanks! Ik zat een tijdje terug op 8x8, vanochtend op 13x13 en nu 16x16. Plus nog veel makkelijk te scoren tegeltjes in de buurt.
Vet irritant, maar ik vind ik leuk
Fulcrum 3 is een mooie wielset de 5 en 7 moet je misschien indelen naar respectievelijk 105 en sora kwaliteit maar daar is de prijs ook naar.quote:Op woensdag 6 mei 2020 10:03 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Bianchi hep nu Fulcrum kaas
Maar Canyon is inderdaad altijd lekker.
Was getekend, Tom de Bom
Interessant. Even afwachten per wanneer deze leverbaar is...quote:Op woensdag 6 mei 2020 10:36 schreef Fretwork het volgende:
https://racefietsblog.nl/(...)uitermate-efficient/
TCR 2021 gereleased
Die van 2899.- met ultegra disc zou wel interessant kunnen zijn.quote:Op woensdag 6 mei 2020 10:45 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Interessant. Even afwachten per wanneer deze leverbaar is...
Zeker, en als je dan echt een powermeter wilt koop je die erbij voor 350 euroquote:Op woensdag 6 mei 2020 10:48 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Die van 2899.- met ultegra disc zou wel interessant kunnen zijn.
je vergeet de benen..quote:Op woensdag 6 mei 2020 09:21 schreef the_critic het volgende:
[..]
Je bedoelt bianche..
En daarbij.. Een bianchi is celeste, een gios is blauw.. Brilpootjes gaan over de bandjes van je helm... Gewoon feiten.. Punt
Powermeter is mooi als je met schema's traint anders is het toch alleen een gadget. Geen toeters en bellen op een koersfiets.quote:Op woensdag 6 mei 2020 10:50 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Zeker, en als je dan echt een powermeter wilt koop je die erbij voor 350 euro
Najaar pas. Zoals met alle nieuwe modellen meestal.quote:Op woensdag 6 mei 2020 10:45 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Ik zou voor jouw budget echt kijken naar Ultegra in.combinatie met fatsoenlijk lichte wielen. Anders moet je weer een aftermarket setje kopen a ¤1000,-quote:Op woensdag 6 mei 2020 10:45 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Noem je dat lichte wielen?quote:Op woensdag 6 mei 2020 11:46 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik zou voor jouw budget echt kijken naar Ultegra in.combinatie met fatsoenlijk lichte wielen. Anders moet je weer een aftermarket setje kopen a ¤1000,-
Een Cannondale vind ik altijd een goede keus.
¤500 boven budget maar goede wielen.
[ afbeelding ]
Saai.quote:Op woensdag 6 mei 2020 10:36 schreef Fretwork het volgende:
https://racefietsblog.nl/(...)uitermate-efficient/
TCR 2021 gereleased
Veel lopen is me min of meer afgeraden door mijn reumatoloog. Die vind fietsen en zwemmen veel beter (voor mij) qua sport.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 18:06 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik ga maar van het eerste uit, die rug is elke keer minder als ik meer ga fietsen. Mogelijk speelt het thuiswerken (bedacht ik me gisteren) ook wel een rol..quote:Op dinsdag 5 mei 2020 18:18 schreef papert het volgende:
[..]
Je hebt kans dat als je wat vaker fietst dat het minder wordt. Anders inderdaad even laten kijken of je houding goed is.
Daarna zou je wel wat oefeningen kunnen overwegen, maar dat is meestal niet nodig.
Mocht je toch iets willen doen kan wat core stabiliteit nooit kwaad.
Gezond eten is wel een dingetje, door mijn medicatie krijg ik vreetkicks die ik wel steeds beter onder controle heb of gezond spul pak. Maar het fietsen geeft me ook vrijheid en plezier. Dus het is niet dat ik het niet leuk vind om te doen.. Maar moet het wel goed inplannen.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 18:28 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Zo is dat.![]()
Overigens serieus advies; installeer MyFitnessPal en log wat je eet. Als je te veel eet kun je dat niet zomaar weg sporten. En sportscholen zijn nu dicht, maar anders zou ik krachttraining ook aanraden. En elke dag minstens een uur wandelen.
Sporten is geweldig en lekker en het helpt wel, maar als je wilt afvallen moet je aan je voeding werken. Dan is het sporten de ‘kers op de taart’.
Maar genoeg stichtelijke woorden. Geniet vooral van het fietsen. En zorg dat je het leuk vindt en blijft vinden. Dat helpt uiteindelijk het beste; als je het langere tijd blijft doen.
Dat is misschien wel een oplossing als de nek problemen blijven. Qua conditie gaat ie wel steeds beter en dat is alleen maar een reden om te blijven fietsen. Gewoon als je merkt dat je het langer volhoud en meer km's kan maken. Nu nog het gemiddelde tempo omhoogquote:Op dinsdag 5 mei 2020 18:41 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Wat is aardig wat gewicht? Kan niet in je portemonnee kijken maar een mountainbike fiets een stuk relaxter als je een slechte conditie/ core hebt. Wellicht kun je ook nog kijken naar een fitness fiets. Op de meeste racefietsen zit je met de rug redelijk schuin/ plat, een mountainbike zit je veel rechter op, mijn full suspension zit ik nog niet rechtop maar komt er wel redelijk in de buurt.
Welke? Linkquote:Op woensdag 6 mei 2020 10:48 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Die van 2899.- met ultegra disc zou wel interessant kunnen zijn.
https://www.giant-bicycle(...)isc-pro-compact-2021quote:
Nostradamusquote:Op woensdag 6 mei 2020 09:27 schreef Landgeld het volgende:
[..]
In verband met (veel) korting?![]()
De komende maanden wordt het inderdaad lekker weer.
Tuurlijk jonguh. Want iedereen heeft ook alle materiaal liggen om dat even te doen.quote:Op woensdag 6 mei 2020 13:08 schreef Andyy het volgende:
Of gewoon zelf opbouwen, heb je in 1 keer de juiste zadel, stuurpen en heb je niet een vrachtwagenstuur als stuur (42cm). En de fiets is vaak een stuk lichter als je daar op let.
Dat schaf toch een keer aan. Heb je later nog veel plezier aan. Denk dat je al snel stuk of 10 fietsen bouwt zo.quote:Op woensdag 6 mei 2020 13:20 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Tuurlijk jonguh. Want iedereen heeft ook alle materiaal liggen om dat even te doen.
Wat voor Colnagoquote:
Geen idee welk model. Een oudje, met rechten frame stang boven. Zit er prima op. Stuurpen destijds omgedraaid zodat die wat omhoog liep ipv naar beneden..quote:Op woensdag 6 mei 2020 16:12 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Wat voor Colnago, de beste man heeft er nogal wat getekend, en zit je daar nu lekker op? Of wil je iets anders?
Heb je nu veel spacers tussen je stuurpen en bovenkant balhoofd?
Interessant. Waar raad je aan zo'n bike fit te doen?quote:Op woensdag 6 mei 2020 15:11 schreef Spanky78 het volgende:
Of deze:
https://www.12gobiking.nl/wilier-cento1air-disc-ultegra-2020
Er is zo veel te krijgen rondom jouw budget. Misschien verstandig eerst een bikefit te doen en dan een fiets daarbij te zoeken?
Dit klinkt alsof een meting inderdaad goed zou zijn. Dan kan je achterhalen welke stack en reach optimaal zijn. Zo kan je bijvoorbeeld zorgen dat de stuurpen weer naar beneden loopt, en zonder spacers #SlamThatStemquote:Op woensdag 6 mei 2020 16:19 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Geen idee welk model. Een oudje, met rechten frame stang boven. Zit er prima op. Stuurpen destijds omgedraaid zodat die wat omhoog liep ipv naar beneden..
Als je een sportpakket in je verzekering hebt bij een sportarts, al zullen die nu weinig doen. Veel grote fietsenwinkels bieden dat ook wel aan als je even naar Google gaat.quote:Op woensdag 6 mei 2020 16:20 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Interessant. Waar raad je aan zo'n bike fit te doen?
Gaat dat in de praktijk werken denk je? In een groep 1,5 m aanhouden?quote:Op woensdag 6 mei 2020 20:24 schreef RealBizkit666 het volgende:
Vanaf de 11e mag er weer in groepen van maximaal 10 personen gefietst worden. Wel met minimaal 1,5 afstand tussen de groepjes van 2. Goed nieuws dus.
Geen idee. Maar wellicht met een beetje discipline?quote:Op woensdag 6 mei 2020 20:30 schreef cafca het volgende:
[..]
Gaat dat in de praktijk werken denk je? In een groep 1,5 m aanhouden?
Lijkt mij nietquote:Op woensdag 6 mei 2020 20:30 schreef cafca het volgende:
[..]
Gaat dat in de praktijk werken denk je? In een groep 1,5 m aanhouden?
https://www.fiets.nl/2020(...)-is-weer-toegestaan/quote:Op woensdag 6 mei 2020 21:22 schreef Zelva het volgende:
Buitensporten waar heel makkelijk 1,5 meter afstand kan worden gehouden als tennis en golf, mogen weer, niet in groepen fietsen. Dat mag weer vanaf 1 september.
Zo begrijp ik het tenminste.
De NTFU gaat uit van 1 september:quote:Op woensdag 6 mei 2020 21:44 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
https://www.fiets.nl/2020(...)-is-weer-toegestaan/
Er komt nog een overleg met de fietsbonden hierover. In eerste instantie werd gemeld dat het mocht, nu is er toch onduidelijkheid.
quote:Toertochten
De Rijksoverheid heeft samenkomsten en evenementen tot 1 september verboden. Dit geldt ook voor toertochten. Daarom zijn tochten in deze periode niet langer zichtbaar op de NTFU- en Fietssport-kalender. Heb je je ingeschreven voor een geannuleerde tocht? Of heb je een andere vraag over de toertocht? Neem dan contact op met de organisator.
Geen tochten in teamverband, wel tot 10 personen in een eigen groep.quote:Op woensdag 6 mei 2020 21:58 schreef dop het volgende:
Zo lang 1,5meter afstand kan worden bewaard.
Daar is weinig onduidelijk aan dus nee geen peletonnetjes.
Golf en tennis worden genoemd omdat je daar makkelijk anderhalve meter afstand kunt houden. Fietsen in een pelotonnetje mag dus niet. Niet dat die asociale fietsers zich daar iets van aan zullen trekken.quote:Op woensdag 6 mei 2020 22:21 schreef Fretwork het volgende:
Denk ook dat het nog niet zou mogen, maar er is nog wel onduidelijkheid over het gebied tussen contactsport en tennis/golf.
10 mensen met 1,5m afstand is niet bepaald in groep rijdenquote:Op woensdag 6 mei 2020 22:00 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Geen tochten in teamverband, wel tot 10 personen in een eigen groep.
Het was behoorlijk duidelijk.
Even snel schakelen blijft wel lastig.
Hoe je het ook noemt. Maakt niet uit.quote:Op woensdag 6 mei 2020 22:40 schreef Steven184 het volgende:
[..]
10 mensen met 1,5m afstand is niet bepaald in groep rijden
Daar gaat het niet om. Het mag enkel als de 1,5 meter in acht wordt genomen.quote:Op woensdag 6 mei 2020 22:43 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hoe je het ook noemt. Maakt niet uit.
Contact sport is een sport met aanraking. Judo, voetbal, gezamenlijke kleedruimtes enz.
Fietsen is dat niet, dus..
Ja veel dichter op elkaar lukt niet eens.quote:Op woensdag 6 mei 2020 22:47 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Het mag enkel als de 1,5 meter in acht wordt genomen.
En dat gaat je nooit een hele rit lukken.quote:Op woensdag 6 mei 2020 22:47 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Het mag enkel als de 1,5 meter in acht wordt genomen.
Met je confirmation biasquote:Op woensdag 6 mei 2020 22:43 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Contact sport is een sport met aanraking. Judo, voetbal, gezamenlijke kleedruimtes enz.
En ik wil echt niet weten wat jij allemaal in de kleedkamers uitspooktquote:Op woensdag 6 mei 2020 22:43 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Daarom fiets ik ipv voetbal hè.quote:Op woensdag 6 mei 2020 22:51 schreef Fretwork het volgende:
[..]
En ik wil echt niet weten wat jij allemaal in de kleedkamers uitspookt
Dus bij geen ziekte of risico groep mag het. Niet elleboog aan elleboog fietsen maar als je normaal in formatie fietst zit er echt wel 2 armlengtes tussen.quote:.Ik wil graag met vrienden of bekenden samen sporten in de buitenlucht. Op welke manier kan dat veilig?
Houd minimaal 1,5 meter afstand.
Blijf binnen wanneer je last hebt van neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn en hoesten of verhoging of koorts.
Zoek geen risico’s op waardoor je bent aangewezen op medische hulp (bijvoorbeeld door een ongeval).
Ga niet samen sporten als je in een risicogroep valt.
Net zo veel als de lengte van je fiets + de tussenruimte tussen de 2 wielen... Meer dan anderhalve meter dus.quote:Op woensdag 6 mei 2020 22:32 schreef the_critic het volgende:
Ik zou het nog niet zo snel doen nee..
Maar wel benieuwd naar wat de afstand is tussen mijn hoofd, achterlangs m'n rug, achterwiel, stukje ruimte, voorwiel en dan hoofd van degene achter me..
Dit klinkt positief, maar er is no way dat jij niet binnen 1.5 meter van je fietsmaten komt natuurlijk. Ik zit normaal op 1 armlengte van de ander.quote:Op woensdag 6 mei 2020 22:55 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Daarom fiets ik ipv voetbal hè.
Van de site Rijksoverheid:
[..]
Dus bij geen ziekte of risico groep mag het. Niet elleboog aan elleboog fietsen maar als je normaal in formatie fietst zit er echt wel 2 armlengtes tussen.
Het enige dat je nodig hebt zijn inbussleutels, een tang en een schaar. Dan kom je al een heel eind, lagers kun je erin laten persen of zelf doen bij een futurum tokoquote:Op woensdag 6 mei 2020 13:20 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Tuurlijk jonguh. Want iedereen heeft ook alle materiaal liggen om dat even te doen.
Inderdaad totaal belachelijk.quote:Op woensdag 6 mei 2020 23:42 schreef Andyy het volgende:
Belachelijk trouwens dat je met 100 dikke ongezonde mensen samen binnen mag komen, maar binnen sporten tot 1 september uit den boze is.
Ik zou toch echt wel een momentsleutel pakken met alle carbon van tegenwoordig. Je doet het makkelijker voorkomen dan het is (succes met kabels door je frame heen trekken als er iets mis gaat). En met de lagers en pressfit BB moet je dus toch ergens heen of het laten doen. Kun je net zo goed een complete fiets laten komen waar je alleen het zadel op de juiste hoogte moet zetten en het stuur moet vast zetten.quote:Op woensdag 6 mei 2020 23:41 schreef Andyy het volgende:
[..]
Het enige dat je nodig hebt zijn inbussleutels, een tang en een schaar. Dan kom je al een heel eind, lagers kun je erin laten persen of zelf doen bij een futurum toko
Toertochten zijn iets anders dan een clubritje natuurlijk.quote:Op woensdag 6 mei 2020 21:56 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
De NTFU gaat uit van 1 september:
[..]
Als je naast elkaar fietst, zit daar echt geen 1,5 meter tussen.quote:Op woensdag 6 mei 2020 22:55 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Daarom fiets ik ipv voetbal hè.
Van de site Rijksoverheid:
[..]
Dus bij geen ziekte of risico groep mag het. Niet elleboog aan elleboog fietsen maar als je normaal in formatie fietst zit er echt wel 2 armlengtes tussen.
Meter is ook goed.quote:Op donderdag 7 mei 2020 08:07 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Als je naast elkaar fietst, zit daar echt geen 1,5 meter tussen.
Dat is ook wel weer vermakelijk tochquote:Op donderdag 7 mei 2020 08:53 schreef Fretwork het volgende:
We gaan sowieso bewijzen dit niet te kunnen als volkje.
Ik zet ook vast 10 euro in op mensen die 's ochtends alvast hun terrasplekje claimen.
Oh jazeker, dit wordt een heerlijke blend van cringen en genietenquote:Op donderdag 7 mei 2020 09:08 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Dat is ook wel weer vermakelijk toch
Geen idee. Zoek een goed adres, er zijn hier mensen met veel meer verstand er van dan ikquote:Op woensdag 6 mei 2020 16:20 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Interessant. Waar raad je aan zo'n bike fit te doen?
Tussen de hoofden? Meer dan een meter zal 't niet zijn. Elleboog naar elleboog is idd 30/50 cm.quote:Op donderdag 7 mei 2020 10:05 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Laat het eens 30 cm, of maximaal een halve meter ruimte zijn. Meer is het echt niet.
Ik twijfel heel erg tussen hierop wachten of single sided 4iiii bestellen. Maar ze zijn wel vrij zwaar, en amper getest, sterker nog, zijn eerste setje was kapotquote:Op donderdag 7 mei 2020 10:29 schreef Leonos het volgende:
https://www.dcrainmaker.c(...)ta-accuracy.html/amp
Waarom wil je per se die?quote:Op donderdag 7 mei 2020 10:39 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ik twijfel heel erg tussen hierop wachten of single sided 4iiii bestellen. Maar ze zijn wel vrij zwaar, en amper getest, sterker nog, zijn eerste setje was kapot
Omdat ik denk dat ik geen goede powerbalans heb, en dan is 299 een prima alternatief.quote:
Mijn ervaring met bikefits is wisselend. Mijn laatste is wel lang geleden, maar destijds had je veel fietsenzaken die een archaïsch systeem gebruikten waarmee je bijvoorbeeld geen stack en reach uitkomsten kreeg zodat de vertaalslag naar geometrietabellen van fietsen moeilijk te maken is. Hoe wil je bijvoorbeeld de afstand zadel/stuur gebruiken als je een keuze tussen 20 frames wilt maken? Dat wordt pas relevant als de fiets voor je staat en je hem gaat afstellen. Genoeg voorbeelden gezien van onwetende kopers die alsnog een te grote of te kleine fiets aangesmeerd kregen, omdat die op voorraad was of meer marge had.quote:Op donderdag 7 mei 2020 09:19 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Geen idee. Zoek een goed adres, er zijn hier mensen met veel meer verstand er van dan ikIk ben zelf ook maar een beginner.
Sommige winkels kun je eerst een bikefit doen en dan een fiets kopen.... maar dan weet je niet of je binnen budget blijft. Vaak krijg je die fit dan gratis...
Ikzelf vind dat je dat sowieso zou moeten krijgen bij een dergelijke aankoop. Ik ben er vrij zeker van dat als je naar 12gobiking gaat je er bij een dergelijk budget wel een bikefit bij kunt krijgen bijvoorbeeld. Of je krijgt wat extra korting op de fiets, zoiets. Altijd wel iets te regelen bij dergelijke bedragen. Zou zeker niet op internet kopen daarom. Neem de internetprijzen mee en dan gaan ze daar wel op zitten als je dat wilt.
Met een rustig toerritje in een groepje van 4-6 zal dat wellicht nog meevallen, maar als er meerdere groepen op de weg zijn, of als er toch gesprint wordt, kun je enige afstand inderdaad wel vergeten.quote:Op donderdag 7 mei 2020 10:16 schreef kaasplankje het volgende:
In het peloton maak je geregeld contact en zit je letterlijk in het snot van je voorganger te rijden.
Ik ben hier dus ook naar aan het kijken. Door een triatloncoach werd ik gewezen op HandMade in Weesp, dus die gebeld. Die doen indd een bikefit waarbij je een lijst met geschikte fietsen krijgt. De fit kost ¤ 220 en dat wordt dan in mindering gebracht op een bij hun gekochte fiets.quote:Op donderdag 7 mei 2020 09:19 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Geen idee. Zoek een goed adres, er zijn hier mensen met veel meer verstand er van dan ikIk ben zelf ook maar een beginner.
Sommige winkels kun je eerst een bikefit doen en dan een fiets kopen.... maar dan weet je niet of je binnen budget blijft. Vaak krijg je die fit dan gratis...
Ikzelf vind dat je dat sowieso zou moeten krijgen bij een dergelijke aankoop. Ik ben er vrij zeker van dat als je naar 12gobiking gaat je er bij een dergelijk budget wel een bikefit bij kunt krijgen bijvoorbeeld. Of je krijgt wat extra korting op de fiets, zoiets. Altijd wel iets te regelen bij dergelijke bedragen. Zou zeker niet op internet kopen daarom. Neem de internetprijzen mee en dan gaan ze daar wel op zitten als je dat wilt.
Ik heb er een gepland bij een sportfysio zodra die weer mag. Het gaat mij er om dat ik zo netjes mogelijk op die fiets zit met minste kans op pijn, blessures, zo comfortabel mogelijk.quote:Op donderdag 7 mei 2020 12:59 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik ben hier dus ook naar aan het kijken. Door een triatloncoach werd ik gewezen op HandMade in Weesp, dus die gebeld. Die doen indd een bikefit waarbij je een lijst met geschikte fietsen krijgt. De fit kost ¤ 220 en dat wordt dan in mindering gebracht op een bij hun gekochte fiets.
Maar.... Ik gaf aan een budget van ca. 2k te hebben en dat zou al moeilijk worden....
Ik ben zojuist even naar Vos in Zwanenburg gereden en die zeggen eigenlijk dat ze iedere fiets (mits juiste framemaat) passend kunnen afstellen.
Oftewel; twee addressen twee verschillende verhalen.....
Daarnaast ben ik er ook achter dat er twee verschillende doelen van een bikefit kunnen zijn. Via mijn zorgverzekeraar kan ik bij bv. SMA een bikefit laten doen en dan wordt een deel vergoed. Maar die kijkt eigenlijk naar de ideale positie vanuit fusiologisch oogpunt. Je krijgt dan ook niet direct een lijstje geschikte fietsen maar alleen afmetingen.
Bij een fietsenmaker kijken ze meer naar de praktische afstelling. Hoe genereer je meer vermogen bij welke positie etc.
Pfff. Ik zie me al 20 café's in Utrecht af bellen om te horen "over 2 weken op dinsdag hebben we een tafeltje voor je"quote:Op donderdag 7 mei 2020 09:11 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Oh jazeker, dit wordt een heerlijke blend van cringen en genieten
Volgens mij bedoelen ze het omgekeerde, de fitting is geen probleem maar er zijn geen fietsen van 2k of minder.quote:Op donderdag 7 mei 2020 13:11 schreef Z het volgende:
Vos in Zwanenburg zou z'n moeder nog een slecht passende Stokvis aansmeren. Die moet je niet te serieus nemen. Maar moeilijk doen over een fitting als je een fiets van 2k gaat kopen vind ik ook opvallend.
Slechte ervaring mee? Ik ben echt nog niet thuis in dit wereldje dus zie door de bomen het bos niet meer....quote:Op donderdag 7 mei 2020 13:11 schreef Z het volgende:
Vos in Zwanenburg zou z'n moeder nog een slecht passende Stokvis aansmeren. Die moet je niet te serieus nemen.
Ik doe niet moeilijk, maar wil gewoon zeker weten dat ik de juiste soort fitting neem.quote:Maar moeilijk doen over een fitting als je een fiets van 2k gaat kopen vind ik ook opvallend.
Maar dan heb je dus al een fiets toch?quote:Op donderdag 7 mei 2020 13:11 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ik heb er een gepland bij een sportfysio zodra die weer mag. Het gaat mij er om dat ik zo netjes mogelijk op die fiets zit met minste kans op pijn, blessures, zo comfortabel mogelijk.
Ja dat precies (alleen was dat niet bij Vos maar bij HandMade).quote:Op donderdag 7 mei 2020 13:17 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Volgens mij bedoelen ze het omgekeerde, de fitting is geen probleem maar er zijn geen fietsen van 2k of minder.
Vos is een "dozenschuiver". Daar is niks mis mee maar je moet er niet teveel advies en service bij verwachten.quote:Op donderdag 7 mei 2020 13:18 schreef sanger het volgende:
[..]
Slechte ervaring mee? Ik ben echt nog niet thuis in dit wereldje dus zie door de bomen het bos niet meer....
Hij raadde overigens Sensa aan (G3 Disc of Evo Disc).
[..]
Ik doe niet moeilijk, maar wil gewoon zeker weten dat ik de juiste soort fitting neem.
Ah.quote:Op donderdag 7 mei 2020 13:17 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Volgens mij bedoelen ze het omgekeerde, de fitting is geen probleem maar er zijn geen fietsen van 2k of minder.
Maar krijg je dan een lijstje met geschikte fietsen mee? Of klopt het wat men bij SMA (overigens ook bij Vos) zegt; als de framemaat klopt kun je iedere fiets goed passend afstellen?quote:Op donderdag 7 mei 2020 13:28 schreef Z het volgende:
Zwanenburg is bijna Amsterdam. Er zijn zat plekken in Amsterdam waar je een meting kan laten doen. Bijvoorbeeld bij Kaptein. Maar die verkopen vooral high end fietsen. Of Cor Mantel 2wielers. Om maar wat te noemen.
Weet ik niet. Beide zijn fietsenwinkels die het liefst hun eigen fietsen verkopen. Ik heb me zelf ooit door een sportfysio beter op m'n fiets laten zetten. Maar toen had ik al een fiets. En de aanpassingen waren miniem. Dat was ook mijn verwachting maar fijn dat bevestigd te krijgen.quote:Op donderdag 7 mei 2020 13:34 schreef sanger het volgende:
[..]
Maar krijg je dan een lijstje met geschikte fietsen mee? Of klopt het wat men bij SMA (overigens ook bij Vos) zegt; als de framemaat klopt kun je iedere fiets goed passend afstellen?
Ja en nee. In principe kan het, maar het hoeft niet mooi te worden. Dan zit je zo met een spacertoren van 60mm, opwaardse korte stuurpen etc.quote:Op donderdag 7 mei 2020 13:34 schreef sanger het volgende:
[..]
Maar krijg je dan een lijstje met geschikte fietsen mee? Of klopt het wat men bij SMA (overigens ook bij Vos) zegt; als de framemaat klopt kun je iedere fiets goed passend afstellen?
quote:Op donderdag 7 mei 2020 13:34 schreef sanger het volgende:
[..]
Inderdaad, "als de framemaat klopt kan het" gaat niet helemaal op, want als de framegeometrie niet bij je lichaamsbouw en flexibiliteit past dan wordt het alsnog een lelijke of slecht sturende fiets door allerlei kunstgrepen.quote:Op donderdag 7 mei 2020 13:40 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ja en nee. In principe kan het, maar het hoeft niet mooi te worden. Dan zit je zo met een spacertoren van 60mm, opwaardse korte stuurpen etc.
Het lijkt erop dat Mantel ook dit soort dingen aanbiedt, die zitten aan de A2 boven Utrecht. Misschien kan je die even bellen.
M'n eigen sma ah mattiequote:
Ik bedoel met een wedstrijd.quote:Op donderdag 7 mei 2020 12:03 schreef cafca het volgende:
[..]
Met een rustig toerritje in een groepje van 4-6 zal dat wellicht nog meevallen, maar als er meerdere groepen op de weg zijn, of als er toch gesprint wordt, kun je enige afstand inderdaad wel vergeten.
Je maakt wel eens contact ja. Trainingswedstrijden kan je voorlopig nog wel even vergeten.quote:Op donderdag 7 mei 2020 16:40 schreef cafca het volgende:
[..]
In een wedstrijd is wielrennen toch gewoon een contactsport?
Nope. Mijn buddies weten alleen hoe ze bier moeten drinken in de kroegquote:Op donderdag 7 mei 2020 14:23 schreef La_Tramposa het volgende:
Heb je geen buddy die veel van fietsen weet en die met je meekan naar zo'n winkel?
Ik heb mensen na een echt gerenomeerde bikefit nog krom op de fiets zien zitten.quote:Op donderdag 7 mei 2020 13:11 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ik heb er een gepland bij een sportfysio zodra die weer mag. Het gaat mij er om dat ik zo netjes mogelijk op die fiets zit met minste kans op pijn, blessures, zo comfortabel mogelijk.
nicequote:Op donderdag 7 mei 2020 17:16 schreef sanger het volgende:
[..]
Nope. Mijn buddies weten alleen hoe ze bier moeten drinken in de kroeg
Gelukkig ben jij ons alwetend genie. Belachelijk dat we überhaupt nog geaccrediteerde sportartsen hebben.quote:Op donderdag 7 mei 2020 17:33 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik heb mensen na een echt gerenomeerde bikefit nog krom op de fiets zien zitten.
Nou nou. Ik prentendeer het niet te weten.quote:Op donderdag 7 mei 2020 18:04 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Gelukkig ben jij ons alwetend genie. Belachelijk dat we überhaupt nog geaccrediteerde sportartsen hebben.
Helemaal niet, je zegt dat iemand naar een goede fitter was geweest, maar dat jij wel even kon zien dat hij krom op zn fiets zat.quote:Op donderdag 7 mei 2020 18:09 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou nou. Ik prentendeer het niet te weten.
Ik zeg alleen dat tussen 2 bikefitters nogal.wat verschillen kunnen zitten.
Ja, uiteindelijk zit het probleem meestal tussen stuur en zadel.ondanks goed advies.quote:Op donderdag 7 mei 2020 17:33 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik heb mensen na een echt gerenomeerde bikefit nog krom op de fiets zien zitten.
Kies het beste frame. Of het mooiste. Niet de groepset. Wielen zijn een goede investering, lekkere banden scheelt ook al behoorlijk.quote:Op donderdag 7 mei 2020 18:23 schreef sanger het volgende:
Net ook nog even naar Cor Mantel geweest (zag de naam hier voorbij komen). Die adviseert ook om nog geen bikefit te doen, maar pas als je een fiets hebt en er een paar weken op gefietst hebt.
Hij adviseerde een Isaac Boson, waar hij binnen mijn budget een leuke deal van had. Overjarig model, velgrem met 105 groep en standaard wielset voor ¤1699.
Wat ik vooral lastig vind is de prijzen te vergelijken door de verschillende componenten, maar ook te beoordelen of bv. schijfremmen de meerprijs van ¤400-500 waard zijn....
Die Sensa bij Vos bv. Zonder schijfrem had die voor zelfde prijs Di2 erop. Of kun je paar honderd euro niet beter in een wielset steken?
Frame en wielen zijn imo het meest belangrijk. En als jij graag disc wil nou dan doe je dat ook?quote:Op donderdag 7 mei 2020 18:23 schreef sanger het volgende:
Net ook nog even naar Cor Mantel geweest (zag de naam hier voorbij komen). Die adviseert ook om nog geen bikefit te doen, maar pas als je een fiets hebt en er een paar weken op gefietst hebt.
Hij adviseerde een Isaac Boson, waar hij binnen mijn budget een leuke deal van had. Overjarig model, velgrem met 105 groep en standaard wielset voor ¤1699.
Wat ik vooral lastig vind is de prijzen te vergelijken door de verschillende componenten, maar ook te beoordelen of bv. schijfremmen de meerprijs van ¤400-500 waard zijn....
Die Sensa bij Vos bv. Zonder schijfrem had die voor zelfde prijs Di2 erop. Of kun je paar honderd euro niet beter in een wielset steken?
Ddx had ook een bikefit gedaan ik vond hem veel te lang zitten daarna heeft hij een iets korter pen gemonteerd geloof ik.quote:Op donderdag 7 mei 2020 18:14 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Helemaal niet, je zegt dat iemand naar een goede fitter was geweest, maar dat jij wel even kon zien dat hij krom op zn fiets zat.
Maar bij een frame kan je niet echt goed weten hoe de kwaliteit is. Of hoe die je dat? Hoe vergelijk je een Giant frame met een Canyon?quote:Op donderdag 7 mei 2020 18:31 schreef Z het volgende:
[..]
Kies het beste frame. Of het mooiste. Niet de groepset. Wielen zijn een goede investering, lekkere banden scheelt ook al behoorlijk.
Ja dat zie je toch vrij duidelijk?quote:Op donderdag 7 mei 2020 18:14 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Helemaal niet, je zegt dat iemand naar een goede fitter was geweest, maar dat jij wel even kon zien dat hij krom op zn fiets zat.
Dan is het zonde dat die fitters blind zijnquote:Op donderdag 7 mei 2020 19:13 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja dat zie je toch vrij duidelijk?
Die gaan vaak alleen af op de theorie. En wielrennen is praktijk.quote:Op donderdag 7 mei 2020 19:26 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Dan is het zonde dat die fitters blind zijn
Dat is waar. Maar je kan wat recensies lezen. En wil je een knetter stijf frame of wat meer comfort et cetera.quote:Op donderdag 7 mei 2020 19:00 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Maar bij een frame kan je niet echt goed weten hoe de kwaliteit is. Of hoe die je dat? Hoe vergelijk je een Giant frame met een Canyon?
Maar hoe bepaal ik wat het beste frame is (al dan niet specifiek voor mij)?quote:Op donderdag 7 mei 2020 18:31 schreef Z het volgende:
[..]
Kies het beste frame. Of het mooiste. Niet de groepset. Wielen zijn een goede investering, lekkere banden scheelt ook al behoorlijk.
Ik weet dus niet of ik dat wil. Wat voegt het toe?quote:Op donderdag 7 mei 2020 18:58 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Frame en wielen zijn imo het meest belangrijk. En als jij graag disc wil nou dan doe je dat ook?
Totaal niet mijn ervaring, daar kijken ze naar hoe je beweegt op de fiets. Een bewegingswetenschapper of sportarts kan daar veel meer op beoordelen dan jij en ik op ervaring.quote:Op donderdag 7 mei 2020 19:48 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Die gaan vaak alleen af op de theorie. En wielrennen is praktijk.
Beter remmen in de regen, meer controle zegt men ook. Daarnaast minder risico bij teveel slepend remmen op lange afdalingen en het kan beter zijn voor de levensduur van je carbon velgen.quote:Op donderdag 7 mei 2020 20:00 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik weet dus niet of ik dat wil. Wat voegt het toe?
Recensies lezen, daarin beschrijft men vaak het rijgedrag. Als jij veel tijdritten wil doen zou ik daar minder op letten, waarschijnlijk is een carbon aeroframe stijf genoeg.quote:Op donderdag 7 mei 2020 19:59 schreef sanger het volgende:
[..]
Maar hoe bepaal ik wat het beste frame is (al dan niet specifiek voor mij)?
Persoonlijk vind ik schijfremmen wel fijn, maar velgremmen doen het ook gewoon. Als je vanaf Shimano 105 omhoog koopt (ook bij SRAM en Campagnolo) heb je eigenlijk sowieso een goede groep te pakken.quote:Op donderdag 7 mei 2020 20:05 schreef sanger het volgende:
Wat wel redelijk unaniem is hier; kies het beste frame en de beste wielen. Groep en schijfremmen zijn hieraan ondergeschikt.
Toch?
Regen hebben we hier wel in NL ja, al zal ik niet in de regen gaan trainen denk ik. Alleen voor wedstrijden dan.... Afdalingen komt wel nog, maar nu nog niet.quote:Op donderdag 7 mei 2020 20:05 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Beter remmen in de regen, meer controle zegt men ook. Daarnaast minder risico bij teveel slepend remmen op lange afdalingen en het kan beter zijn voor de levensduur van je carbon velgen.
Nadelen zijn prijs, lastig onderhoud en gewicht.
Dat doen ze niet allemaal. Het is ook belangrijk wie het doet. Ik heb goede ervaring met een dynamische fit door iemand die zelf ook koerst. Al jaren klachten vrij.quote:Op donderdag 7 mei 2020 19:48 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Die gaan vaak alleen af op de theorie. En wielrennen is praktijk.
Bikefit/meting bij een goede winkel ja.quote:Op donderdag 7 mei 2020 18:59 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ddx had ook een bikefit gedaan ik vond hem veel te lang zitten daarna heeft hij een iets korter pen gemonteerd geloof ik.
Cor Mantel is wel een andere winkel dan Mantel.com waaraan in dit topic werd gerefereerd (oa door mij). Persoonlijk vind ik Isaac een mooier merk dan Sensa. Hoewel het jammer is dat ze alleen maar zwart/wit gebruiken, mijn eigen Isaac is blauw carbon (Sonic LTD).quote:Op donderdag 7 mei 2020 18:23 schreef sanger het volgende:
Ik denk te diep begonnen.quote:Op donderdag 7 mei 2020 21:43 schreef poiuytr het volgende:
Vanavond een FTP test uitgevoerd conform de tabel van Patroon.
5min all out, gemiddeld hs van 185 bpm, vermogen 274watt.
20min maximaal, gemiddelde hs van 182 bpm, vermogen 230watt.
Maakt 219watt voor 60minuten, weeg op het moment 70,9kilo (maar reken even met gemiddelde van 71,5kg, moet even drie dagen op de weegschaal gaan staan) maakt ongeveer 3,1watt/kg. Is dit goed, slecht of redelijk @:Patroon? Fiets pas sinds 2 maanden weer redelijk intensief ongeveer 8uur in de week.
FTP test ging wel redelijk lekker moet ik zeggen, de terugweg was alleen een hel. Benen waren helemaal leeg en moest nog kleine 20km terug. Begonnen met warming up van ongeveer 30-35 minuten, hierin 5 tot 7 keer rpm ver boven de 100 voor minuut aanhouden. Toen 5 min all out, ben op hartslag 185 vertrokken en heb me in die vijf minuten echt helemaal leeg gefietst, achteraf denk ik nog leger dan tijdens de FTP test zelf. Toen 10-12 rustig trappen, al bleef de hartslag best wel hoog terwijl ik weinig vermogen leverde. Toen de FTP test zelf, eerste 9 minuten was 1 lange weg met wind schuin tegen, kon hierin de hartslag lekker op 1 tempo houden (175-182). Daarna een bocht en een kloten klinker weg, sprintte alleen te hard dit moest ik tijdje bekopen. Daarna 5-6 minuten met hartslag 182 ongeveer verder gereden met aantal bochten erin. Laatste 4 minuten ben ik echt voluit gegaan, zag hartslagen voorbij komen van 189 bpm. Achteraf bekeken had het wel een stuk constanter gekund en denk ik niet dat ik alles uit de test heb gehaald. Had gemiddeld op hs 185 moeten vertrekken, was nu vertrokken op 180 met in het achterhoofden laatste 5 a 10 minuten versnellen zo hard als je kan. Ook zaten er iets van 3-5 bochten in het parcours, scheel toch wel aanzienlijk, omdat je automatisch weer aanzet na een bocht en je hier dan weer van moet herstellen. Weg was wel mooi vrij, dus nergens hinder van gehad. Omstandigheden waren wel redelijk kloten, weinig wind, ben er wel achter dat je zo'n FTP beter met windkracht 3-5 kunt doen.
Lekker bezigquote:Op donderdag 7 mei 2020 22:23 schreef Lospedrosa het volgende:
Net even de lagers vervangen van mijn dtswiss xcr1200 wiel. Wat is YouTube toch ideaal, dtswiss verteld je precies wat te doen. En gelukkig had ik alle toools.
15 min werk en weer een super draaiend wieltje
Youtube is zeker ideaal...quote:Op donderdag 7 mei 2020 22:23 schreef Lospedrosa het volgende:
Net even de lagers vervangen van mijn dtswiss xcr1200 wiel. Wat is YouTube toch ideaal, dtswiss verteld je precies wat te doen. En gelukkig had ik alle toools.
15 min werk en weer een super draaiend wieltje
quote:
Vertelt jojoa.quote:
Als jij er tevreden mee bent, dan is het een goede w / kg verhouding.quote:Op donderdag 7 mei 2020 21:43 schreef poiuytr het volgende:
5min all out, gemiddeld hs van 185 bpm, vermogen 274watt.
20min maximaal, gemiddelde hs van 182 bpm, vermogen 230watt.
Maakt 219watt voor 60minuten, weeg op het moment 70,9kilo (maar reken even met gemiddelde van 71,5kg, moet even drie dagen op de weegschaal gaan staan) maakt ongeveer 3,1watt/kg. Is dit goed, slecht of redelijk @:Patroon? Fiets pas sinds 2 maanden weer redelijk intensief ongeveer 8uur in de week.
FTP test ging wel redelijk lekker moet ik zeggen, de terugweg was alleen een hel. Benen waren helemaal leeg en moest nog kleine 20km terug. Begonnen met warming up van ongeveer 30-35 minuten, hierin 5 tot 7 keer rpm ver boven de 100 voor minuut aanhouden. Toen 5 min all out, ben op hartslag 185 vertrokken en heb me in die vijf minuten echt helemaal leeg gefietst, achteraf denk ik nog leger dan tijdens de FTP test zelf. Toen 10-12 rustig trappen, al bleef de hartslag best wel hoog terwijl ik weinig vermogen leverde. Toen de FTP test zelf, eerste 9 minuten was 1 lange weg met wind schuin tegen, kon hierin de hartslag lekker op 1 tempo houden (175-182). Daarna een bocht en een kloten klinker weg, sprintte alleen te hard dit moest ik tijdje bekopen. Daarna 5-6 minuten met hartslag 182 ongeveer verder gereden met aantal bochten erin. Laatste 4 minuten ben ik echt voluit gegaan, zag hartslagen voorbij komen van 189 bpm. Achteraf bekeken had het wel een stuk constanter gekund en denk ik niet dat ik alles uit de test heb gehaald. Had gemiddeld op hs 185 moeten vertrekken, was nu vertrokken op 180 met in het achterhoofden laatste 5 a 10 minuten versnellen zo hard als je kan. Ook zaten er iets van 3-5 bochten in het parcours, scheel toch wel aanzienlijk, omdat je automatisch weer aanzet na een bocht en je hier dan weer van moet herstellen. Weg was wel mooi vrij, dus nergens hinder van gehad. Omstandigheden waren wel redelijk kloten, weinig wind, ben er wel achter dat je zo'n FTP beter met windkracht 3-5 kunt doen.
Nou dat weet ik wel zeker ja. Nergens zo goed als met klimmen om je output te pacen. Je moet alleen dan wel een klim hebben van 20 min? En daar zijn die molshopen bij jou in de provincie te kort voor?quote:Op donderdag 7 mei 2020 23:37 schreef RealBizkit666 het volgende:
En wat ik denk, heb dat ook al een paar keer tegen Patroon aangehouden, is dat in mijn beleving het bergop een stuk eenvoudiger is om een hoger vermogen vast te houden dan op het vlakke, ook al is het wind tegen.
Ik ben het hier wel mee eens. Maar, stel dat ik nu zou beginnen met wielrennen dan zou ik ws. ook toch disc nemen omdat ik denk dat het toch de nieuwe standaard gaat worden.quote:Op donderdag 7 mei 2020 22:13 schreef eentwee het volgende:
Er is inmiddels een redelijke consensus over de volgende voor- en nadelen van schijfremmen.
Voordelen:
- meer remkracht
- grijpt eerder aan bij nat weer
- remhoeven zijn geen beperkende factor voor de breedte van de band
- minder kans op klapband bij slepend remmen
- je kunt met fullcarbon velgen rijden zonder op de remprestaties in te leveren
Nadelen:
- gewicht (reken op minstens een halve kg extra)
- prijs
- looks (is persoonlijk natuurlijk)
- onderhoudsgevoeligheid, regelmatig nastellen
- schurend geluid moet je tegen kunnen (aanlopende remblokken bij nat weer)
- schijven kunnen krom trekken, vooral bij slepend remmen
- meer kans op slippen bij onjuist gebruik
- soms lastiger wielen wisselen
Ik zou zelf nooit extra betalen voor schijfremmen, omdat alle voordelen voor mij bij een racefiets geen waarde hebben. Ik ga toch nooit met meer dan 28mm rijden op de racefiets en zelfs in de bergen had ik altijd genoeg remkracht met velgremmen op aluminium velgen, ook toen ik nog 100kg woog. De remkracht die je maximaal kunt benutten wordt beperkt door de banden, je gaat namelijk slippen.
Dat is zal ook zo zijn, alleen doe je een 20min test om je powerzones vast te stellen, daarom is het belangrijk om deze zoveel mogelijk te doen in dezelfde omstandigheden dan waar je fietst. Ik kan mijn ftp wel vaststellen bergop, maar dan hou ik mezelf voor de gek, aangezien ik de zones op het vlakke gebruik. Daarom wordt ook geadviseerd om zowel een ftp voor indoor als outdoor vast te stellen. FTP bergop, vlak, indoor en outdoor kunnen dus allemaal wat verschillen.quote:Op donderdag 7 mei 2020 23:37 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
En wat ik denk, heb dat ook al een paar keer tegen Patroon aangehouden, is dat in mijn beleving het bergop een stuk eenvoudiger is om een hoger vermogen vast te houden dan op het vlakke, ook al is het wind tegen. Uiteraard zijn het geen gigantische verschillen, maar toch.
Dt-swiss haha.quote:
Zo te lezen heb je een prima test gedaan voor een 1e keer. Het is toch eerst even kijken hoe je zo'n 20min moet pacen en zo'n 5min all out vooraf maakt het ook niet makkelijker. De meesten die beginnen doen geen 5min all out vooraf en veel die dat wel doen kunnen daarna de 20min niet meer af maken omdat ze "kapot" zijn. Dus echt prima gedaan zo. Je zou nog even kunnen kijken in de grafiek en de avg power per 5min bekijken, dan kan je een beetje zien of het wat constant is geweest. Ik zou het over 4 weken nog eens gaan doen en kijken waar je nog wat constanter kunt beginnen, eigenlijk moet je de laatste 5min amper nog kunnen versnellen.quote:Op donderdag 7 mei 2020 21:43 schreef poiuytr het volgende:
*knip*
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
Die zijn alleen voor maximaal de 5 minuten test. Voor mij is de langste klim (zonder afdalingen) hier net onder de 7 minuten.quote:Op vrijdag 8 mei 2020 06:19 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nou dat weet ik wel zeker ja. Nergens zo goed als met klimmen om je output te pacen. Je moet alleen dan wel een klim hebben van 20 min? En daar zijn die molshopen bij jou in de provincie te kort voor?
quote:Op vrijdag 8 mei 2020 09:10 schreef Fretwork het volgende:
Al dat gelul over powermeters hier...Welke is het geworden?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je hoeft ook helemaal geen klim te hebben om je FTP vast te stellen, vooral als je in gebieden woont waar de klimmen vrij kort zijn (zoals alles in Nederland) zou ik zelfs adviseren je FTP op het vlakke vast te stellen. Iemand die in de bergen woont kan dan weer beter kiezen voor een FTP test bergop. Een FTP test is ook puur voor jezelf om op te trainen, niet om de lengte van je l*l mee te vergelijken tov van anderen.quote:Op vrijdag 8 mei 2020 09:20 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Die zijn alleen voor maximaal de 5 minuten test. Voor mij is de langste klim (zonder afdalingen) hier net onder de 7 minuten.
4iiii Ultegra Leftquote:Op vrijdag 8 mei 2020 09:20 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Die zijn alleen voor maximaal de 5 minuten test. Voor mij is de langste klim (zonder afdalingen) hier net onder de 7 minuten.
[..]
Welke is het geworden?
Mijn ervaring mijn 4iiii left only was dat er ook verschil zat in links/rechts en dat heeft bijna iedereen, is opzich niet erg...alleen het probleem is dat het verschil tussen links/rechts bij verschillende inspanningen vaak kan variëren. Boven FTP was het verschil weer groter/kleiner dan onder FTP.quote:Op vrijdag 8 mei 2020 09:41 schreef Fretwork het volgende:
[..]
4iiii Ultegra Left
Ben bang dat ik wellicht wat verzwakking aan mn linkerbeen heb na hernia en af en toe zenuwdingetjes. Aan de andere kant is dat mn dominante been en afzetbeen van atletiek vroeger. Hopelijk balanceert dat wat uit.
Plus, FTP zit op 4 W/kg met nog wel genoeg vetreserves, en kan me eigenlijk niet voorstellen dat mn rechterbeen dat voor het merendeel oplost.
En hoe werkt dat virtueel dan? Iedereen gaat op eigen houtje op een eigen uitgekozen tijdstip op een zelf gekozen dag?quote:Op vrijdag 8 mei 2020 10:38 schreef La_Tramposa het volgende:
Vanochtend mijn eerste virtuele TT competitie gedaan, om de roeibaan in Zevenhuizen. Ging voor geen meter want ik heb woensdag ook al een virtuele 11km wedstrijd hardgelopen en de laatste 2 weken sowieso veel te veel harde trainingen gedaanEn daarnaast was het ook wel erg vroeg voor deze diesel en moest ik onderweg op de route kijken :x
Dus heb bij lange na niet de wattages of hartslag gehaald die ik zou kunnen halen. Maar goed, voor alles een eerste keer, volgende keer hopelijk beter
Ja het is een club op Strava, die publiceert elke week een parcours, daar heb je dan een week de tijd voor. Deze keer was het een vast parcours van 10km. Volgende week is het volgens mij een uurrecord, dan mag je zelf kijken waar je hem rijdt. En soms is het een segment van 1,5km of zo..quote:Op vrijdag 8 mei 2020 10:45 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
En hoe werkt dat virtueel dan? Iedereen gaat op eigen houtje op een eigen uitgekozen tijdstip op een zelf gekozen dag?
Och, ik ben 80-82kg, en zit zeer onaerodynamisch. Dat komt wel goed hoor.quote:Op vrijdag 8 mei 2020 10:31 schreef the_critic het volgende:
Pfff wat een cijfers allemaal..
Wordt bang voor een meet..
Ja waarschijnlijk ook wel, als ik het echt moeilijk vergelijken vindt verpats ik hem weer en hoop ik op goede revies op die iQ2 pedalen.quote:Op vrijdag 8 mei 2020 10:38 schreef Patroon het volgende:
[..]
Mijn ervaring mijn 4iiii left only was dat er ook verschil zat in links/rechts en dat heeft bijna iedereen, is opzich niet erg...alleen het probleem is dat het verschil tussen links/rechts bij verschillende inspanningen vaak kan variëren. Boven FTP was het verschil weer groter/kleiner dan onder FTP.
Met het oog op evt inruil/verkoopwaarde bij vervanging dan? Of alleen omdat het de standaard wordt en je niet achter wilt lopen?quote:Op vrijdag 8 mei 2020 06:23 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik ben het hier wel mee eens. Maar, stel dat ik nu zou beginnen met wielrennen dan zou ik ws. ook toch disc nemen omdat ik denk dat het toch de nieuwe standaard gaat worden.
Waarom vind je Isaac mooier dan Sensa? Gevoel of ook kwaliteit/ervaring?quote:Op donderdag 7 mei 2020 22:13 schreef eentwee het volgende:
[..]
Cor Mantel is wel een andere winkel dan Mantel.com waaraan in dit topic werd gerefereerd (oa door mij). Persoonlijk vind ik Isaac een mooier merk dan Sensa. Hoewel het jammer is dat ze alleen maar zwart/wit gebruiken, mijn eigen Isaac is blauw carbon (Sonic LTD).
Er is inmiddels een redelijke consensus over de volgende voor- en nadelen van schijfremmen.
Voordelen:
- meer remkracht
- grijpt eerder aan bij nat weer
- remhoeven zijn geen beperkende factor voor de breedte van de band
- minder kans op klapband bij slepend remmen
- je kunt met fullcarbon velgen rijden zonder op de remprestaties in te leveren
Nadelen:
- gewicht (reken op minstens een halve kg extra)
- prijs
- looks (is persoonlijk natuurlijk)
- onderhoudsgevoeligheid, regelmatig nastellen
- schurend geluid moet je tegen kunnen (aanlopende remblokken bij nat weer)
- schijven kunnen krom trekken, vooral bij slepend remmen
- meer kans op slippen bij onjuist gebruik
- soms lastiger wielen wisselen
Ik zou zelf nooit extra betalen voor schijfremmen, omdat alle voordelen voor mij bij een racefiets geen waarde hebben. Ik ga toch nooit met meer dan 28mm rijden op de racefiets en zelfs in de bergen had ik altijd genoeg remkracht met velgremmen op aluminium velgen, ook toen ik nog 100kg woog. De remkracht die je maximaal kunt benutten wordt beperkt door de banden, je gaat namelijk slippen.
Nee niet vanwege de inruil. Ik rijd spullen toch ook helemaal op.quote:Op vrijdag 8 mei 2020 11:58 schreef sanger het volgende:
[..]
Met het oog op evt inruil/verkoopwaarde bij vervanging dan? Of alleen omdat het de standaard wordt en je niet achter wilt lopen?
Misschien gekke vraag... Maar nu er bij fietsen sprake is van schijfremmen, is er al ABS voor fietsen?
Schijfremmen maakt een gemiddelde fiets van 1200 iets van 1700 toch?quote:Op vrijdag 8 mei 2020 12:53 schreef Lospedrosa het volgende:
Een goede kwaliteit schijfrem hoor je niet en hoef je (bijna) nooit af te stellen.
Vroeger wel met avid shitremmen. Maar de moderne goede schijfremmen geven in mijn ogen alleen maar voordelen.
Ligt er een beetje aan ook of je van de noppen komt of van de race van oudsher
Ik vind schijf fietsen bv ook mooier (mits er geen grote bult op de remhandle zit).
Gerekend in frikandellen? Of tieten?quote:Op vrijdag 8 mei 2020 13:17 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Schijfremmen maakt een gemiddelde fiets van 1200 iets van 1700 toch?
Niet?! Okay, ik stuur ‘m weer terugquote:Op vrijdag 8 mei 2020 09:28 schreef Patroon het volgende:
[..]
Een FTP test is ook puur voor jezelf om op te trainen, niet om de lengte van je l*l mee te vergelijken tov van anderen.
Daar heb je de cijfers niet voor nodig tochquote:Op vrijdag 8 mei 2020 10:31 schreef the_critic het volgende:
We kunnen samen in de mongolenwaaier.quote:Op vrijdag 8 mei 2020 10:31 schreef the_critic het volgende:
Dat is inderdaad wel een goed argumentquote:Op vrijdag 8 mei 2020 12:48 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nee niet vanwege de inruil. Ik rijd spullen toch ook helemaal op.Ik heb zelf leren rijden met velgremmen en ik heb allemaal wielsets geschikt voor velgremmen dat speelt ook mee.
Scheelt iets van 400-500 inderdaad wat ik heb kunnen terugvinden.quote:Op vrijdag 8 mei 2020 13:17 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Schijfremmen maakt een gemiddelde fiets van 1200 iets van 1700 toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |