Dat idee heb ik ook. Ze zijn supervoorzichtig.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 19:06 schreef Noek het volgende:
[..]
Zouden ze niet gewoon heel erg afwachten hoe het in Denemarken gaat? Gaat dat goed dan wordt dat de koers. ofzo.
Wat hebben de huizenprijzen hiermee te maken?quote:Op zaterdag 2 mei 2020 18:46 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat vraag ik mij ook af, mensen vallen toch weer terug in hun oude patroon of wensen.
Zie de huizenprijzen.
Dat is alleen maar goed dat ze super voorzichtig mee zijn! We willen echt geen grote risico's meer nemen.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 19:12 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat idee heb ik ook. Ze zijn supervoorzichtig.
Wat een eer.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 16:20 schreef Noek het volgende:
[..]
Die was dan ook wel flink.
Even uit een ander topic:
[..]
Ook best tegenstrijdig. Als noodmaatregelen niet te lang mogen duren, is het dan een oplossing door ze vast te leggen in een wet!?quote:Kabinet komt met wet om coronamaatregelen te stutten
Ingrijpende coronamaatregelen als de 1,5 meterregel en het verbod op samenscholing zijn al weken van kracht, zonder dat ze in de wet staan en aan het parlement zijn voorgelegd. Ze zijn vervat in noodverordeningen, die door de burgemeesters worden uitgevaardigd. Maar die zijn alleen bedoeld voor „een acute, onvoorziene crisissituatie” zoals die er onmiddellijk na de corona-uitbraak in Nederland was, schrijft Grapperhaus aan de Tweede Kamer.
Nu veel van de maatregelen langer blijven gelden, is er meer draagvlak nodig. „In een rechtsstaat kunnen noodverordeningen niet al te lang duren, mede met het oog op de voortdurende gevolgen voor de vrijheden en grondrechten van een ieder”, stelt Grapperhaus.
Op het voortduren van de noodverordeningen klinkt steeds meer kritiek van rechtsgeleerden en ook de onvrede in de Tweede Kamer groeit.
Telegraaf
Zal wel los lopen allemaal. Niemand heeft er behoefte aan om werkgelegenheid te vernietigen.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 18:18 schreef _I het volgende:
[..]
Zal niet om de vraag gaan, meer om alle klimaatregels en aanpassingen die gedaan moeten worden. Er werd laatst ook al gesproken om het aantal reizen terug te brengen van 5 mln naar 4 mln.
Maar nonsense of niet, vind het verbazend dat het zo tussen neus en lippen door wordt genoemd alsof het al een feit is.
Nee man, dankzij zulke posts is het allemaal wat beter in perspectief te plaatsen. Dikke hulde dus!quote:
Nou dan zal het wel aan mij liggen maar ik vind het nog niet redelijk normaal. Eerder abnormaal.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 18:49 schreef _I het volgende:
[..]
Het nieuwe normaal is al redelijk normaal geworden.
Zal afhangen van de eisen die de banken gaan stellen aan de lening voor KLM. Zullen het snel genoeg weten.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 19:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zal wel los lopen allemaal. Niemand heeft er behoefte aan om werkgelegenheid te vernietigen.
Haha. Ja, da's waar. Ik werk het elke dag bij. Dat topic van GereDathan is trouwens, net als het algemene Positiviteitstopic over corona, erg prettig voor je gemoedstoestand.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 19:19 schreef Noek het volgende:
[..]
Nee man, dankzij zulke posts is het allemaal wat beter in perspectief te plaatsen. Dikke hulde dus!
Ik heb er iig veel aan.
Dat laatste hangt samen met de dreiging van het virus, niet met de maatregelen.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 19:20 schreef Markesh het volgende:
[..]
Nou dan zal het wel aan mij liggen maar ik vind het nog niet redelijk normaal. Eerder abnormaal.
Niet meer onbezorgd naar buiten kunnen, altijd opletten wat je doet en wat een ander doet.
Nu veel van de maatregelen langer blijven gelden, is er meer draagvlak nodig. „In een rechtsstaat kunnen noodverordeningen niet al te lang duren, mede met het oog op de voortdurende gevolgen voor de vrijheden en grondrechten van een ieder”, stelt Grapperhaus.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 19:18 schreef _I het volgende:
[..]
Ook best tegenstrijdig. Als noodmaatregelen niet te lang mogen duren, is het dan een oplossing door ze vast te leggen in een wet!?
Begrijp echt niet dat dit kan en door de kamer zou kunnen komen.
Omdat de rechter deze dan wel kan toetsen ?quote:Op zaterdag 2 mei 2020 19:22 schreef JANdeDERDE het volgende:
[..]
Nu veel van de maatregelen langer blijven gelden, is er meer draagvlak nodig. „In een rechtsstaat kunnen noodverordeningen niet al te lang duren, mede met het oog op de voortdurende gevolgen voor de vrijheden en grondrechten van een ieder”, stelt Grapperhaus.
Waarom zijn diezelfde vrijheden niet in gevaar als je ze verankerd in een andere wet...
Gaat er door komen met een overgrote meerderheid.
Ziek dat het in zo'n korte tijd dan zover is gekomen.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 19:22 schreef JANdeDERDE het volgende:
[..]
Waarom zijn diezelfde vrijheden niet in gevaar als je ze verankerd in een andere wet...
Gaat er door komen met een overgrote meerderheid.
Dat is maar net hoe je er mee omgaat.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 19:20 schreef Markesh het volgende:
[..]
Nou dan zal het wel aan mij liggen maar ik vind het nog niet redelijk normaal. Eerder abnormaal.
Niet meer onbezorgd naar buiten kunnen, altijd opletten wat je doet en wat een ander doet.
Het is wel een glijdende schaal, ja.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 19:26 schreef _I het volgende:
[..]
Ziek dat het in zo'n korte tijd dan zover is gekomen.
Mensen liggen niet op de dag van de besmetting spoorslags in het ziekenhuis, daar zitten 1 a 2 weken tussen.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 14:42 schreef DireStraits7 het volgende:
Op 15 maart is de horeca gesloten. 2 à 3 weken later zie je dat de trend gekeerd wordt. Daarmee niet gezegd dat er een 1-op-1 verband is, maar er zal ongetwijfeld een effect geweest zijn.
Een grof schandaal. Zelf toegeven dat je fout zat op het vlak van bescherming van verzorgingstehuizen, inkopen testen, bescherming en veel te laat reageren.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 19:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het is wel een glijdende schaal, ja.
Statistisch gezien is het gewoon echt veel te vroeg voor Spanje om op die manier weer open te gaan met nog steeds duizenden nieuwe besmettingen en vele honderden doden per dag. Maar goed daar zullen ze over een paar weken dan wel achter komen.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 18:30 schreef F.Sinatra het volgende:
Kreeg net foto van een vriend in Spanje. Daar ziet het er weer gezellig uit op straat
Overigens ook geen 1.5 gezeur daar. In ieder geval geen controle.
Vraag is, wat kun je hieraan doen?quote:Op zaterdag 2 mei 2020 19:35 schreef _I het volgende:
[..]
Een grof schandaal. Zelf toegeven dat je fout zat op het vlak van bescherming van verzorgingstehuizen, inkopen testen, bescherming en veel te laat reageren.
En dan de grondwet willen aanpassen op dit vlak. Zonder de problemen te hebben opgelost die ze zelf hebben gecreëerd.
Net zoals wij met de drukte rondom Pasen?quote:Op zaterdag 2 mei 2020 19:36 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Statistisch gezien is het gewoon echt veel te vroeg voor Spanje om op die manier weer open te gaan met nog steeds duizenden nieuwe besmettingen en vele honderden doden per dag. Maar goed daar zullen ze over een paar weken dan wel achter komen.
Begin maarquote:Op zaterdag 2 mei 2020 19:39 schreef _I het volgende:
[..]
Online petitie en allemaal ageren.
Het in ieder geval niet stilzwijgend accepteren.
Blijkbaar liggen ze er nu handdoek aan handdoek op 't strand. Ben met Pasen in 't park geweest en daar had je dat echt niet.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 19:37 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Net zoals wij met de drukte rondom Pasen?
Die cijfers lopen altijd achter op de werkelijkheid, de grote golf is al geweest met tientallen miljoenen ongeregistreerde cases in heel Europa in 2 maanden.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 19:36 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Statistisch gezien is het gewoon echt veel te vroeg voor Spanje om op die manier weer open te gaan met nog steeds duizenden nieuwe besmettingen en vele honderden doden per dag. Maar goed daar zullen ze over een paar weken dan wel achter komen.
Die afstand regel wordt hier ook écht niet strikt nagekomen hoor. In het openbaar niet, maar achter de voordeur al helemaal niet.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 19:39 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Blijkbaar liggen ze er nu handdoek aan handdoek op 't strand. Ben met Pasen in 't park geweest en daar had je dat echt niet.
Hier in Nederland bedoel je?quote:Op zaterdag 2 mei 2020 19:42 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Die afstand regel wordt hier ook écht niet strikt nagekomen hoor. In het openbaar niet, maar achter de voordeur al helemaal niet.
Reeds..quote:
quote:Stop de noodwet
Stop de noodwet om de noodverordeningen voor covid-19 te legaliseren.
Stop deze waanzin en teken deze petitie om de noodwet te stoppen.
Wij
Groep Hop en burgers van Nederland
constateren
Het kabinet is bezig met een noodwet die de vrijheden van burgers door Covid-19 kan inperken.
Handhavers mogen uw huis binnendringen, zij mogen straffen, zij mogen verplicht vaccineren, zij mogen u opsluiten enz als u zich niet aan de regels houdt die gelden voor deze enorme dreiging van dit dodelijke virus voor de volksgezondheid!
Maar dit zogenaamde dodelijke virus is helemaal niet zo dodelijk. De case fatalityrate ligt op 0.1% en dat is vergelijkbaar met een reguliere jaarlijkse griepgolf. Zelf bij SARS in 2003 met een case fatalityrate van 10% hadden wij geen lockdown.
Deze noodwet rechtvaardigt niet de maatregelen die nu al een maand door onze neus worden gedrukt
Er is reeds een werkzame medicatie à ¤3,- per coronapatiënt die onze regering niet wil verstrekken aan de burgers.
Daarentegen geeft de regering 150 miljoen uit aan vaccins.
Uit verschillende openbare wetenschappelijke onderzoeken blijkt dat de maatregelen lockdown en social distancing niet helpen.
Natuurlijke immuniteit is de manier en dan is het virus heel snel weg. – Vele van u zijn overigens al besmet geweest alleen heeft u er niets van gemerkt. Ook dit staat wetenschappelijk vast.
Het aantal besmettingen is een factor 25-100 keer hoger dan ons RIVM ons voorhoudt volgens hun geheime onderzoeken en modellen.
Dit moet stoppen want de nevenschade door deze lockdown en anderhalvemetermaatschappij is enorm.
en verzoeken;
Het parlement tegen deze noodwet te stemmen en de lockdown en de maatregelen per omgaande te stoppen nu zij niet meer in verhouding staan tot het te dienen doel.
Straks lezenquote:
Typisch kabinet Rutte. Pro-actief handelen is er niet bij. Net als met de migratiecrisis van '15-'16.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 19:35 schreef _I het volgende:
[..]
Een grof schandaal. Zelf toegeven dat je fout zat op het vlak van bescherming van verzorgingstehuizen, inkopen testen, bescherming en veel te laat reageren.
En dan de grondwet willen aanpassen op dit vlak. Zonder de problemen te hebben opgelost die ze zelf hebben gecreëerd.
Dat snap ik , ook als een rechter en of kamer dit goedkeurd zie ik gewoon onder aan de streep diezelfde vrijheden in gevaar komen zoals Graupenhaus zelf aangaf. Beetje jammer dat hij ze dan wil verankeren.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 19:24 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Omdat de rechter deze dan wel kan toetsen ?
Overigens wil ook ik niet achter de voordeur gecontroleerd kunnen worden wie er allemaal binnenzit![]()
Ga weg joh.
Haha, dat komt wrs omdat er ook zaken genoemd worden die wat discutabel zijn, vermoed ik.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 19:43 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Straks lezen
Maar 40k keer ondertekend is nog niet heel spannend natuurlijk.
Zie mijn editquote:Op zaterdag 2 mei 2020 19:48 schreef _I het volgende:
[..]
Haha, dat komt wrs omdat er ook zaken genoemd worden die wat discutabel zijn, vermoed ik.
Ben wel tegen de noodwet, maar sta niet achter alle punten.
Voor mij geldt hetzelfde, maar ik heb wel getekend. Ik heb liever dat ik toch in actie kom voor onze grondrechten.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 19:48 schreef _I het volgende:
[..]
Haha, dat komt wrs omdat er ook zaken genoemd worden die wat discutabel zijn, vermoed ik.
Ben wel tegen de noodwet, maar sta niet achter alle punten.
Denk dat er weinig politici/partijen zijn die het anders hadden gedaan. Weinig visionairs en goede leiders in die hoek te vinden.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 19:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Typisch kabinet Rutte. Pro-actief handelen is er niet bij. Net als met de migratiecrisis van '15-'16.
Voor mij hoeft 'ie er ook niet te komen nee.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 19:48 schreef JANdeDERDE het volgende:
[..]
Dat snap ik , ook als een rechter en of kamer dit goedkeurd zie ik gewoon onder aan de streep diezelfde vrijheden in gevaar komen zoals Graupenhaus zelf aangaf. Beetje jammer dat hij ze dan wil verankeren.
Om een partijgenoot van hem erbij te pakken Dhr Donner als er een meerderheid voor radicale wetgeving is dan voer ik hem in. Creapy figuren.
Even gemist, waar gaat die noodwet over en is dat momenteel gaande?quote:Op zaterdag 2 mei 2020 19:50 schreef Ven1972 het volgende:
Als de Kamer met Grapperhaus over een noodwet vergadert in een debat breekt er wel een pleuris uit. Dan kan het zijn dat bij komende verkiezingen veel zetels voor Geert Wilders en Baudet komen.
Dan moeten er wel nog vele volgen. Had liever een wat gematigder geluid gehoord, dan kan het in ieder geval serieus worden genomen. Dit niet.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 19:49 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Voor mij geldt hetzelfde, maar ik heb wel getekend. Ik heb liever dat ik toch in actie kom voor onze grondrechten.
De nu geldende noodverordering komt dan in een noodwet.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 19:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Even gemist, waar gaat die noodwet over en is dat momenteel gaande?
Ja, helemaal eens. Het leest wat "wappie" weg. Daarom denk ik ook dat dit er stilletjes doorheen zal glijden.quote:
De oppositie is helaas ook al behoorlijk wat jaren niks meer. Er zijn weinig alternatieven.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 19:50 schreef _I het volgende:
[..]
Denk dat er weinig politici/partijen zijn die het anders hadden gedaan. Weinig visionairs en goede leiders in die hoek te vinden.
En wat verandert er dan?quote:Op zaterdag 2 mei 2020 19:51 schreef F1gamer het volgende:
[..]
De nu geldende noodverordering komt dan in een noodwet.
Het gaat immers over dat we tijdelijk onze vrijheid gaan verliezen, handhavers kunnen binnenkomen om overtreding te bekeuren, verplicht vaccineren, als je in overtreding gaat en je wilt geen boete betalen ga je dus de cel in.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 19:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Even gemist, waar gaat die noodwet over en is dat momenteel gaande?
Zeker!quote:Op zaterdag 2 mei 2020 19:49 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Voor mij geldt hetzelfde, maar ik heb wel getekend. Ik heb liever dat ik toch in actie kom voor onze grondrechten.
Politie mag je huis in komen. Je mag niet met 3 mensen samen, en nog wat maatregelsquote:
Je mag wel met 3 in huis hebben, maar meer dan 3 in huis hebben is strafbaar,quote:Op zaterdag 2 mei 2020 19:53 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Politie mag je huis in komen. Je mag niet met 3 mensen samen, en nog wat maatregels
In de praktijk onhaalbaar, snap niet waarom hier zo’n paniek om is..quote:Op zaterdag 2 mei 2020 19:53 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Politie mag je huis in komen. Je mag niet met 3 mensen samen, en nog wat maatregels
Het is om te janken. Denk interne strijd, 50+ een ellende, FvD en dat Zembla-verhaal. VVD +12 zetels.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 19:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De oppositie is helaas ook al behoorlijk wat jaren niks meer. Er zijn weinig alternatieven.
Dat vind ik juist gevaarlijk. De overheid gaat niet bepalen wie en hoeveel mensen ik in mijn woning mag hebben.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 19:54 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Je mag met wel met 3 in huis hebben, maar meer dan 3 in huis hebben is strafbaar,
Dit gaat echt veel te ver.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 19:53 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Maar ik heb ook bepaalde bedenkingen bij, hoe kan de politie controleren of we meer dan 3 in huis hebben?quote:Op zaterdag 2 mei 2020 19:55 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Dat vind ik juist gevaarlijk. De overheid gaat niet bepalen wie en hoeveel mensen ik in mijn woning mag hebben.
Leuk dat je dat in een verzonnen post op Facebook hebt gelezen maar nu graag een echte link.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 19:52 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Het gaat immers over dat we tijdelijk onze vrijheid gaan verliezen, handhavers kunnen binnenkomen om overtreding te bekeuren, verplicht vaccineren, als je in overtreding gaat en je wilt geen boete betalen ga je dus de cel in.
Dat je van die (NSB) buren hebt.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 19:56 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Maar ik heb ook bepaalde bedenkingen bij, hoe kan de politie controleren of we meer dan 3 in huis hebben?
Hiervan heb ik geen link van.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 19:56 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Leuk dat je dat in een verzonnen post op Facebook hebt gelezen maar nu graag een echte link.
Ik hoop het.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 19:57 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Het slaat ook nergens op. Verzonnen en aangewakkerde Facebookpaniek.
Dus herhaal je maar onzin als "de noodwet zorgt ervoor dat iedereen verplicht moet vaccineren"?quote:
En iedereen op 5 mei lekker de 'vrijheid' vierenquote:Op zaterdag 2 mei 2020 19:55 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Dat vind ik juist gevaarlijk. De overheid gaat niet bepalen wie en hoeveel mensen ik in mijn woning mag hebben.
Lekker binnen met z'n 3enquote:Op zaterdag 2 mei 2020 20:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En iedereen op 5 mei lekker de 'vrijheid' vieren
Dagelijkse controles.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 19:56 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Maar ik heb ook bepaalde bedenkingen bij, hoe kan de politie controleren of we meer dan 3 in huis hebben?
Gelezen. Nergens staat dat de noodwet het mogelijk maakt dat mensen zich verplicht moeten laten vaccineren of dat handhavers zonder bevel je huis binnen kunnen komen.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 20:00 schreef F1gamer het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)maatregelen-a3997955
Stuk over de mogelijke noodwet
Dit ja. En ik denk dat het ook niet gaat om of jij nu 3 of 4 mensen in huis hebt, maar wel om de mogelijkheid om een feest van 50 man op privéterrein legaal te kunnen beëindigen.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 19:59 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dus herhaal je maar onzin als "de noodwet zorgt ervoor dat iedereen verplicht moet vaccineren"?
Besluit van 22 april 2020 tot vaststelling van het tijdstip van inwerkingtreding van de Tijdelijke wet COVID-19 Justitie en Veiligheidquote:Op zaterdag 2 mei 2020 19:57 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Het slaat ook nergens op. Verzonnen en aangewakkerde Facebookpaniek.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In verband met het spoedeisende karakter van de wet is bij de vaststelling van het moment van inwerkingtreding afgeweken van het beleid inzake vaste verandermomenten en de minimuminvoeringstermijn.
De Minister voor Rechtsbescherming,
S. Dekker
Staatsblad
Precies, iedereen schiet hier direct in een stuip dat ze niet meer met 3 man ergens binnen mogen zijn.. alsof de politie daar tijd voor heeft :’)quote:Op zaterdag 2 mei 2020 20:02 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dit ja. En ik denk dat het ook niet gaat om of jij nu 3 of 4 mensen in huis hebt, maar wel om de mogelijkheid om een feest van 50 man op privéterrein legaal te kunnen beëindigen.
Het gaat er ook om dat als een burgemeester nu onterecht een demonstratie waarbij de deelnemers wel de 1,5 meter in acht nemen verbied ik dat nu niet kan voorbrengen bij de rechter en straks wel.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 20:02 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dit ja. En ik denk dat het ook niet gaat om of jij nu 3 of 4 mensen in huis hebt, maar wel om de mogelijkheid om een feest van 50 man op privéterrein legaal te kunnen beëindigen.
Hoewel ik volledig achter de huidig maatregelen sta, valt dat bij mij ook iedere keer wat verkeerd als ik die 'reclame' hoor. Heb nu niet echt het idee dat ik vrij ben. Slaat de plank aardig mis en wekt eerder irritatie op eigenlijk.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 20:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En iedereen op 5 mei lekker de 'vrijheid' vieren
Die vaccinatie is ook nergens genoemd in de noodwet. Geen idee waarom dat opgenomen is in de petitie.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 20:02 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Gelezen. Nergens staat dat de noodwet het mogelijk maakt dat mensen zich verplicht moeten laten vaccineren of dat handhavers zonder bevel je huis binnen kunnen komen.
quote:Op zaterdag 2 mei 2020 20:03 schreef _I het volgende:
[..]
Besluit van 22 april 2020 tot vaststelling van het tijdstip van inwerkingtreding van de Tijdelijke wet COVID-19 Justitie en VeiligheidIk kan nergens een einddatum zien. Geen einddatum, dus niet tijdelijkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In verband met het spoedeisende karakter van de wet is bij de vaststelling van het moment van inwerkingtreding afgeweken van het beleid inzake vaste verandermomenten en de minimuminvoeringstermijn.
S. Dekker
StaatsbladFuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
quote:Op zaterdag 2 mei 2020 20:03 schreef _I het volgende:
[..]
Besluit van 22 april 2020 tot vaststelling van het tijdstip van inwerkingtreding van de Tijdelijke wet COVID-19 Justitie en VeiligheidNope, staat nog steeds de verzonnen onzin over zomaar je huis binnen dringen en verplicht vaccineren niet in.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In verband met het spoedeisende karakter van de wet is bij de vaststelling van het moment van inwerkingtreding afgeweken van het beleid inzake vaste verandermomenten en de minimuminvoeringstermijn.
S. Dekker
Staatsblad
Heb ook het debat gemist hierover. Buiten jouw terechte opmerking.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 20:05 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Ik kan nergens een einddatum zien. Geen einddatum, dus niet tijdelijk
En bepaalde users lopen dat dus te verkondigen als iemand vraagt waar de noodwet over gaat.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 20:04 schreef _I het volgende:
[..]
Die vaccinatie is ook nergens genoemd in de noodwet. Geen idee waarom dat opgenomen is in de petitie.
Dat zei ik al, dat vaccineren staat er niet in.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 20:05 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nope, staat nog steeds de verzonnen onzin over zomaar je huis binnen dringen en verplicht vaccineren niet in.
Wordt die wet niet referendabel? Oh, dat is afgeschaft hè?quote:Op zaterdag 2 mei 2020 19:39 schreef _I het volgende:
[..]
Online petitie en allemaal ageren.
Het in ieder geval niet stilzwijgend accepteren.
Nee, dat was onderdeel van de petitie, niet van de noodwet. Heb je helemaal gelijk in.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 20:06 schreef Nielsch het volgende:
[..]
En bepaalde users lopen dat dus te verkondigen als iemand vraagt waar de noodwet over gaat.
Dat is afgeschaft met dank aan D66quote:Op zaterdag 2 mei 2020 20:07 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Wordt die wet niet referendabel? Oh, dat is afgeschaft hè?
Ja en dat kan straks dus mooi getoetst worden bij de rechter of dat echt wel mag. Nu hebben we geen poot om op te staan.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 20:06 schreef _I het volgende:
[..]
Dat zei ik al, dat vaccineren staat er niet in.
Het bekeuren achter de voordeur heeft al plaatsgevonden.
Maar nadat die noodwet er door is hebben we toch helemaal geen poot meer om op te staan?quote:Op zaterdag 2 mei 2020 20:08 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ja en dat kan straks dus mooi getoetst worden bij de rechter of dat echt wel mag. Nu hebben we geen poot om op te staan.
Het klinkt wel goed, maar in een A380 of een 747 kan dat wel, maar in een kleinere vliegtuig is dat het wel iets moeilijker uitvoerbaar afhankelijk van de cabines. Het is ook zeker de vraag of de luchtvaartmaatschappijen wel interesse voor heeft om te invoeren en ook luchtvaartinstanties hiervoor toestemming voor zou verlenen. Het heeft ook te maken met veiligheid en kosten hiervan. Terwijl slaapplaatsen in het vliegtuig zou best wel kunnen, alleen voor lange en zeer lange afstanden.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 20:07 schreef polderturk het volgende:
Ik heb een GE-WEL-DIG idee voor de vliegtuigen.
Je hebt een gang in het midden, en aan beide kanten heb je 1 persoons kamers zoals bij die Japanse cabine hotels. In de foto hieronder zijn de kamers twee hoog, maar je kan makelijk kamers van 3 hoog maken.
Zo kan je heel makelijk veilig en met heel veel mensen vliegen.
Voor business class zijn de cabines iets ruimer.
[ afbeelding ]
Niks, maar daarvan werd ook gezegd dat deze niet meer uit de hand zouden lopen 10 jaar geleden.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 19:13 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wat hebben de huizenprijzen hiermee te maken?
Leuk idee, maar het mag niet ivm veiligheid. Mensen moeten zitten en zich schrap kunnen zettenquote:Op zaterdag 2 mei 2020 20:07 schreef polderturk het volgende:
Ik heb een GE-WEL-DIG idee voor de vliegtuigen.
Je hebt een gang in het midden, en aan beide kanten heb je 1 persoons kamers zoals bij die Japanse cabine hotels. In de foto hieronder zijn de kamers twee hoog, maar je kan makelijk kamers van 3 hoog maken.
Zo kan je heel makelijk veilig en met heel veel mensen vliegen.
Voor business class zijn de cabines iets ruimer.
[ afbeelding ]
Haha, luchtzak en iedereen stuitert tegen z'n plafond aan.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 20:11 schreef Messina het volgende:
[..]
Leuk idee, maar het mag niet ivm veiligheid. Mensen moeten zitten en zich schrap kunnen zetten
Als de rechter vaststelt dat het niet mag dan wordt die wet gewoon aangepast.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 20:08 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ja en dat kan straks dus mooi getoetst worden bij de rechter of dat echt wel mag. Nu hebben we geen poot om op te staan.
Ja zeker is dat ook, maar is ook afhankelijk van regelgeving en veiligheid wat instanties er mee zullen controleren of het wel uitvoerbaar is.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 20:11 schreef Messina het volgende:
[..]
Leuk idee, maar het mag niet ivm veiligheid. Mensen moeten zitten en zich schrap kunnen zetten
Worden rechters afgeschaft dan? Juist nu kan een burgemeester van alles interpreteren en bepalen obv de verordening zonder dat de rechter het handelen van deze burgemeester kan toetsen. Straks kan de rechter dat wel en spelen heel veel andere wetten zoals de politiewet ook een rol in deze toetsing.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 20:09 schreef _I het volgende:
[..]
Maar nadat die noodwet er door is hebben we toch helemaal geen poot meer om op te staan?
Gewoon heel zacht bekleden aan alle kanten van die slaapcabine.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 20:12 schreef _I het volgende:
[..]
Haha, luchtzak en iedereen stuitert tegen z'n plafond aan.
Wij stonden laatst met 12 in een straat een verjaardag te vieren (6 koppels, wel steeds 2 meter afstand tussen alle koppels) en toen gingen buren ook de politie bellen.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 20:15 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Zo las ik dat meld misdaad anoniem flink wat corona gerelateerde meldingen had gehad....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |