Precies, iedereen schiet hier direct in een stuip dat ze niet meer met 3 man ergens binnen mogen zijn.. alsof de politie daar tijd voor heeft :’)quote:Op zaterdag 2 mei 2020 20:02 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dit ja. En ik denk dat het ook niet gaat om of jij nu 3 of 4 mensen in huis hebt, maar wel om de mogelijkheid om een feest van 50 man op privéterrein legaal te kunnen beëindigen.
Het gaat er ook om dat als een burgemeester nu onterecht een demonstratie waarbij de deelnemers wel de 1,5 meter in acht nemen verbied ik dat nu niet kan voorbrengen bij de rechter en straks wel.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 20:02 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dit ja. En ik denk dat het ook niet gaat om of jij nu 3 of 4 mensen in huis hebt, maar wel om de mogelijkheid om een feest van 50 man op privéterrein legaal te kunnen beëindigen.
Hoewel ik volledig achter de huidig maatregelen sta, valt dat bij mij ook iedere keer wat verkeerd als ik die 'reclame' hoor. Heb nu niet echt het idee dat ik vrij ben. Slaat de plank aardig mis en wekt eerder irritatie op eigenlijk.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 20:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En iedereen op 5 mei lekker de 'vrijheid' vieren
Die vaccinatie is ook nergens genoemd in de noodwet. Geen idee waarom dat opgenomen is in de petitie.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 20:02 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Gelezen. Nergens staat dat de noodwet het mogelijk maakt dat mensen zich verplicht moeten laten vaccineren of dat handhavers zonder bevel je huis binnen kunnen komen.
quote:Op zaterdag 2 mei 2020 20:03 schreef _I het volgende:
[..]
Besluit van 22 april 2020 tot vaststelling van het tijdstip van inwerkingtreding van de Tijdelijke wet COVID-19 Justitie en VeiligheidIk kan nergens een einddatum zien. Geen einddatum, dus niet tijdelijkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In verband met het spoedeisende karakter van de wet is bij de vaststelling van het moment van inwerkingtreding afgeweken van het beleid inzake vaste verandermomenten en de minimuminvoeringstermijn.
De Minister voor Rechtsbescherming,
S. Dekker
StaatsbladFuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
quote:Op zaterdag 2 mei 2020 20:03 schreef _I het volgende:
[..]
Besluit van 22 april 2020 tot vaststelling van het tijdstip van inwerkingtreding van de Tijdelijke wet COVID-19 Justitie en VeiligheidNope, staat nog steeds de verzonnen onzin over zomaar je huis binnen dringen en verplicht vaccineren niet in.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In verband met het spoedeisende karakter van de wet is bij de vaststelling van het moment van inwerkingtreding afgeweken van het beleid inzake vaste verandermomenten en de minimuminvoeringstermijn.
De Minister voor Rechtsbescherming,
S. Dekker
Staatsblad
Heb ook het debat gemist hierover. Buiten jouw terechte opmerking.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 20:05 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Ik kan nergens een einddatum zien. Geen einddatum, dus niet tijdelijk
En bepaalde users lopen dat dus te verkondigen als iemand vraagt waar de noodwet over gaat.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 20:04 schreef _I het volgende:
[..]
Die vaccinatie is ook nergens genoemd in de noodwet. Geen idee waarom dat opgenomen is in de petitie.
Dat zei ik al, dat vaccineren staat er niet in.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 20:05 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nope, staat nog steeds de verzonnen onzin over zomaar je huis binnen dringen en verplicht vaccineren niet in.
Wordt die wet niet referendabel? Oh, dat is afgeschaft hè?quote:Op zaterdag 2 mei 2020 19:39 schreef _I het volgende:
[..]
Online petitie en allemaal ageren.
Het in ieder geval niet stilzwijgend accepteren.
Nee, dat was onderdeel van de petitie, niet van de noodwet. Heb je helemaal gelijk in.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 20:06 schreef Nielsch het volgende:
[..]
En bepaalde users lopen dat dus te verkondigen als iemand vraagt waar de noodwet over gaat.
Dat is afgeschaft met dank aan D66quote:Op zaterdag 2 mei 2020 20:07 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Wordt die wet niet referendabel? Oh, dat is afgeschaft hè?
Ja en dat kan straks dus mooi getoetst worden bij de rechter of dat echt wel mag. Nu hebben we geen poot om op te staan.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 20:06 schreef _I het volgende:
[..]
Dat zei ik al, dat vaccineren staat er niet in.
Het bekeuren achter de voordeur heeft al plaatsgevonden.
Maar nadat die noodwet er door is hebben we toch helemaal geen poot meer om op te staan?quote:Op zaterdag 2 mei 2020 20:08 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ja en dat kan straks dus mooi getoetst worden bij de rechter of dat echt wel mag. Nu hebben we geen poot om op te staan.
Het klinkt wel goed, maar in een A380 of een 747 kan dat wel, maar in een kleinere vliegtuig is dat het wel iets moeilijker uitvoerbaar afhankelijk van de cabines. Het is ook zeker de vraag of de luchtvaartmaatschappijen wel interesse voor heeft om te invoeren en ook luchtvaartinstanties hiervoor toestemming voor zou verlenen. Het heeft ook te maken met veiligheid en kosten hiervan. Terwijl slaapplaatsen in het vliegtuig zou best wel kunnen, alleen voor lange en zeer lange afstanden.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 20:07 schreef polderturk het volgende:
Ik heb een GE-WEL-DIG idee voor de vliegtuigen.
Je hebt een gang in het midden, en aan beide kanten heb je 1 persoons kamers zoals bij die Japanse cabine hotels. In de foto hieronder zijn de kamers twee hoog, maar je kan makelijk kamers van 3 hoog maken.
Zo kan je heel makelijk veilig en met heel veel mensen vliegen.
Voor business class zijn de cabines iets ruimer.
[ afbeelding ]
Niks, maar daarvan werd ook gezegd dat deze niet meer uit de hand zouden lopen 10 jaar geleden.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 19:13 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wat hebben de huizenprijzen hiermee te maken?
Leuk idee, maar het mag niet ivm veiligheid. Mensen moeten zitten en zich schrap kunnen zettenquote:Op zaterdag 2 mei 2020 20:07 schreef polderturk het volgende:
Ik heb een GE-WEL-DIG idee voor de vliegtuigen.
Je hebt een gang in het midden, en aan beide kanten heb je 1 persoons kamers zoals bij die Japanse cabine hotels. In de foto hieronder zijn de kamers twee hoog, maar je kan makelijk kamers van 3 hoog maken.
Zo kan je heel makelijk veilig en met heel veel mensen vliegen.
Voor business class zijn de cabines iets ruimer.
[ afbeelding ]
Haha, luchtzak en iedereen stuitert tegen z'n plafond aan.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 20:11 schreef Messina het volgende:
[..]
Leuk idee, maar het mag niet ivm veiligheid. Mensen moeten zitten en zich schrap kunnen zetten
Als de rechter vaststelt dat het niet mag dan wordt die wet gewoon aangepast.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 20:08 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ja en dat kan straks dus mooi getoetst worden bij de rechter of dat echt wel mag. Nu hebben we geen poot om op te staan.
Ja zeker is dat ook, maar is ook afhankelijk van regelgeving en veiligheid wat instanties er mee zullen controleren of het wel uitvoerbaar is.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 20:11 schreef Messina het volgende:
[..]
Leuk idee, maar het mag niet ivm veiligheid. Mensen moeten zitten en zich schrap kunnen zetten
Worden rechters afgeschaft dan? Juist nu kan een burgemeester van alles interpreteren en bepalen obv de verordening zonder dat de rechter het handelen van deze burgemeester kan toetsen. Straks kan de rechter dat wel en spelen heel veel andere wetten zoals de politiewet ook een rol in deze toetsing.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 20:09 schreef _I het volgende:
[..]
Maar nadat die noodwet er door is hebben we toch helemaal geen poot meer om op te staan?
Gewoon heel zacht bekleden aan alle kanten van die slaapcabine.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 20:12 schreef _I het volgende:
[..]
Haha, luchtzak en iedereen stuitert tegen z'n plafond aan.
Wij stonden laatst met 12 in een straat een verjaardag te vieren (6 koppels, wel steeds 2 meter afstand tussen alle koppels) en toen gingen buren ook de politie bellen.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 20:15 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Zo las ik dat meld misdaad anoniem flink wat corona gerelateerde meldingen had gehad....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |