Door jezelf in te laten spuiten met een discutabel goedje? Uh...quote:Op zaterdag 2 mei 2020 12:43 schreef _I het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Als bepaalde delen van de horeca voorlopig toch niet open mogen, hebben die mensen in ieder geval een andere manier om iets te verdienen.
Oh ik berust me overal in, hoor. Ze doen maar, ik overleef het wel. Maar ik word wel een beetje treurig van dit beleid.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 12:40 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Dit zal inderdaad ons beleid gaan worden. Mensen zullen zich er toch in moeten gaan berusten.
Wat gewoon triest is. De economie is niet volledig op slot, winkels zijn open, getuige dat het zo druk weer is op straat.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 12:45 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Succes daarmee. Mensen zeuren zich nu al een breuk dat ze het zo zwaar hebben.
Op basis van les 1 uit de cursus 'rekenen met exponentiële formules'.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 12:45 schreef Vliegbaard het volgende:
Op basis van welke cijfers mag je dan een piek verwachten?
Ik voorspel nu al dat die persco van 11(12?) mei weer een fiasco wordt. Het is inderdaad alleen maar in cirkeltjes praten en 0 knopen doorhakken.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 12:42 schreef _I het volgende:
[..]
Er lijkt wel een stuk overzicht en intelligentie te missen.
de briefing van donderdag deed echt pijn aan mijn hoofd.
- Het RIVM bepaalt wie in de zorg bij welke handeling welke bescherming krijgt
- Die behoefte is in kaart gebracht, met een maximum van 4 mln per week
- Veel medewerkers in de zorg geven aan dat ze meer nodig hebben om zich veilig te voelen
- In de briefing geven ze aan dat ze nu exact 4 mln per week inkopen
- Ze zeggen ook dat 4 x zoveel mogelijk was geweest
- Dat deden ze niet, want de behoefte was er niet
- Maar het RIVM voorkomt dat de thuiszorg, gehandicaptenzorg en mantelzorg mee kunnen draaien in de behoefte.
Zoveel tegenstrijdigheden en leugens! Net als met die testen. Zijn ze er nu wel of niet. Waarom mag Duitsland niet helpen met 5.000 testen. Want we hebben genoeg capaciteit, maar geen vraag, want niemand mag getest worden.
Cirkelredenaties waar je weinig vertrouwen van krijgt.
Ff noodwet er door jassen.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 12:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik voorspel nu al dat die persco van 11(12?) mei weer een fiasco wordt. Het is inderdaad alleen maar in cirkeltjes praten en 0 knopen doorhakken.
Succes daarna gewenst aan Rutte om alle kikkers in de kruiwagen te houden.
Dit gaat wel even wat verder dan puur wiskunde. In deze zou ik de les variabelen van het handboek ‘statistiek’ zeker nog eens bekijken. Events zijn afgeschaft zolang we dat handhaven kunnen we, nogmaals puur op statistiek, al niet op een vergelijkbare piek komen.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 12:47 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Op basis van les 1 uit de cursus 'rekenen met exponentiële formules'.
Grote evenementen zijn straks niet meer nodig om als verspreider van het virus te dienen, mensen zoeken elkaar steeds meer op op straat. Het wordt maar drukker en drukker.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 12:52 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dit gaat wel even wat verder dan puur wiskunde. In deze zou ik de les variabelen zeker nog eens bekijken. Events zijn afgeschaft zolang we dat handhaven kunnen we, nogmaals puur op statistiek, al niet op een vergelijkbare piek komen.
Hoop dat iemand Rutte er op opmerkzaam heeft gemaakt over de Waarschuwing van Slagter en Merkel. En dat hij over dat item in presco uitleg geeft. Maar dat zal wel niet. Want dan zal er weer een of andere journalist vragen gaan stellen of er wel genoeg tests zijn.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 12:48 schreef _I het volgende:
[..]
Ff noodwet er door jassen.
Zal mij benieuwen of er iemand zal gaan ageren.
Lijkt mij een beter plan om de boetes ongeldig te verklaren, in plaats van de boetes achteraf wettig te maken.
Het is goedgekomen, we leven nog.
De kans dat 1 persoon anderen besmet op een groot indoor event, laten we zeggen een concert in de ziggo dome, is toch aanzienlijk groter dan in een gemiddeld bruin café. Ook dat is een exponentiële formule. Alleen ziet die formule er een stuk minder angstaanjagend uit dan de formule van de afgelopen 8 weken.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 12:53 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Grote evenementen zijn straks niet meer op als verspreider als virus te dienen, mensen zoeken elkaar steeds meer op op straat. Het wordt maar drukker en drukker.
De solidariteit brokkelt met de dag af. Beschamend hoe wij als burger het zorgpersoneel zo in de kou laten staan.
Of we eindelijk op vakantie kunnen.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 12:55 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Hoop dat iemand Rutte er op opmerkzaam heeft gemaakt over de Waarschuwing van Slagter en Merkel. En dat hij over dat item in presco uitleg geeft. Maar dat zal wel niet. Want dan zal er weer een of andere journalist vragen gaan stellen of er wel genoeg tests zijn.
Op de schaal van een heel land maakt het weinig uit of er 1 voetbalwedstrijd is, of dat er duizenden horecagelegenheden open zijn.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 12:56 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
De kans dat 1 persoon anderen besmet op een groot indoor event, laten we zeggen een concert in de ziggo dome, is toch aanzienlijk groter dan in een gemiddeld bruin café. Ook dat is een exponentiële formule. Alleen ziet die formule er een stuk minder angstaanjagend uit dan de formule van de afgelopen 8 weken.
Denk ook dat het dit gaat worden, veel meer zit er niet in.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 13:01 schreef Gia het volgende:
Ik verwacht na 11 mei een versoepeling voor wat betreft contactberoepen en misschien fitnessclubs, met protocollen.
En dan verlenging tot 30 juni.
Horeca en evenementen blijven dicht.
Belangrijkste is Rode hond, de NOS laat dat belangrijke element voor het gemak achterwege.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 10:14 schreef _I het volgende:
Historisch overzicht RVP per vaccinsoort
Vaccinatie tegen BMR
1974
Rodehond (R) voor meisjes
Rubella-vaccin (los vaccin)
Vaccinatie meisjes 11 jr
Vanaf cohort 1963
1976
Mazelen (M)
Combinatievaccin BMR
(voor jongens en meisjes)
Mazelen-vaccin (los vaccin)
Bij 14 mnd
Vanaf cohort 1975
1987
Bof (B)
BMR
Bij 14 mnd en bij 9 jr
Vanaf cohort 1978
Op de schaal van een heel land maken alle events wel degelijk iets uit. Met de wetenschap van nu hadden we 4 weken eerder moeten reageren om die piek tegen te houden. Die kennis is er nu en alle evenementen zijn tot 1 september opgeschort. In die eerste 4 weken waren de kroegen óók gewoon open.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 13:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
Op de schaal van een heel land maakt het weinig uit of er 1 voetbalwedstrijd is, of dat er duizenden horecagelegenheden open zijn.
Zoiets, ja. Hopelijk schept Rutte dáár in elk geval duidelijkheid over, dan is dat gezeur tenminste klaar.quote:
Eigenlijk wel ja, restaurants, kroegen en terrassen zijn leuk, maar ik kan blijkbaar tot nu toe wel makkelijk zonder.quote:
Dat is bij mij hetzelfde. Leuk om af en toe uit eten te gaan of op terras te zitten maar daar kan ik best zonder.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 13:06 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Eigenlijk wel ja, restaurants, kroegen en terrassen zijn leuk, maar ik kan blijkbaar tot nu toe wel makkelijk zonder.
1 vakantie is al in het water gevallen en de volgende in augustus zie ik ook niet gebeuren, daar baal ik wel het meeste van.
Dat is heel simpel: op vakantie gaan zal niet lukken. Of je moet 2 weken ergens in een hotel op eigenkosten in quarantaine willen gaan.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 13:05 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Zoiets, ja. Hopelijk schept Rutte dáár in elk geval duidelijkheid over, dan is dat gezeur tenminste klaar.
Om de initiële piek op te vangen hadden we inderdaad op z'n minst 2 weken eerder alles dicht moeten gooien. Dat is wel gebeurd in b.v. Denemarken en Noorwegen en je ziet het verschil. Hier stonden we in het weekend van 14/15 maart - 2,5 week nadat de eerste officiële besmettingen al waren vastgesteld in NL - nog gewoon schouder aan schouder in de kroeg!quote:Op zaterdag 2 mei 2020 13:04 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Op de schaal van een heel land maken alle events wel degelijk iets uit. Met de wetenschap van nu hadden we 4 weken eerder moeten reageren om die piek tegen te houden. Die kennis is er nu en alle evenementen zijn tot 1 september opgeschort. In die eerste 4 weken waren de kroegen óók gewoon open.
De crisis die op ons afkomt als we niks doen aan het klimaat is mogelijk vele malen groter dan deze crisis. Daarom denk ik dat we deze plannen niet moeten pauzeren... Daarbij levert dit ook andere positieve dingen op, schonere lucht, minder afhankelijk van het Midden-Oosten en Rusland en op termijn misschien ook gewoon goedkopere energie.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 12:15 schreef JANdeDERDE het volgende:
[..]
Wat zijn ze toch extreem onze klimaat gekkies. We zitten in een crisis waar duizenden mensen doodgaan. En hun kunnen maar aan 1 ding denken.
Alles voor het geloof.
reken hier maar niet opquote:Op zaterdag 2 mei 2020 13:13 schreef Zwansen het volgende:
op termijn misschien ook gewoon goedkopere energie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |