Dat is zeker interessant. Inenten tegen BMR gebeurt pas vanaf 1987 (even opgezocht) en ik weet van mezelf dat ik alledrie de ziektes heb gehad. Dus ik ben ook wel benieuwd of er inderdaad verschil is tussen ingeënt zijn of de ziektes doorgemaakt hebben.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 09:31 schreef miss_sly het volgende:
Interessant gegeven.
Wat ik me dan afvraag (als volledige leek) waarom de bmr-vaccinatie dan wel zou kunnen leiden tot een milder verloop, maar het hebben doorlopen van de kinderziektes niet. Want veel van de ouderen die de betreffende vaccinatie niet hebben gehad, zullen de ziektes wel hebben doorlopen.
Iemand een idee waarom dat zou kunnen zijn?
Ken inderdaad iemand die polio heeft gehad.... Wens je niemand toequote:Op zaterdag 2 mei 2020 09:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Vroeger was het wel heel gebruikelijk dat je alle kinderziektes kreeg. als er iemand ziek was, kon je donder op zeggen dat de rest van de kinderen in de omgeving in rap tempo volgde. dus ik denk dat je best aan kan nemen dat een aanzienlijk deel van de ouderen (60-65+) deze ziektes doorlopen heeft. Blijft een aanname vooralsnog, dat wel
Vwb de bof.. als je die hebt doorlopen op latere leeftijd, dan kan je nu onvruchtbaar zijn oaquote:Op zaterdag 2 mei 2020 09:42 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Dat is zeker interessant. Inenten tegen BMR gebeurt pas vanaf 1987 (even opgezocht) en ik weet van mezelf dat ik alledrie de ziektes heb gehad. Dus ik ben ook wel benieuwd of er inderdaad verschil is tussen ingeënt zijn of de ziektes doorgemaakt hebben.
Klopt. "Kinderziekte" klinkt heel vriendelijk, maar de meeste kinderziekten kunnen een heel naar verloop hebben en veel blijvende gevolgen.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 09:46 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Ken inderdaad iemand die polio heeft gehad.... Wens je niemand toe
De mazelen zijn superbesmettelijk, die andere twee minder dacht ik. Zou fijn zijn als iemand met een medische achtergrond hier iets meer over kon vertellen.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 09:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Vroeger was het wel heel gebruikelijk dat je alle kinderziektes kreeg. als er iemand ziek was, kon je donder op zeggen dat de rest van de kinderen in de omgeving in rap tempo volgde. dus ik denk dat je best aan kan nemen dat een aanzienlijk deel van de ouderen (60-65+) deze ziektes doorlopen heeft. Blijft een aanname vooralsnog, dat wel
Kunnen inderdaad, het gaat goed in de meeste gevallen. Ik had een jochie in de buurt dat uit religieuze overwegingen niet ingeënt was en hersenvliesontsteking kreeg als een complicatie van de mazelen, bijna dood ging en uiteindelijk doof werd.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 09:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Klopt. "Kinderziekte" klinkt heel vriendelijk, maar de meeste kinderziekten kunnen een heel naar verloop hebben en veel blijvende gevolgen.
Staat in je vaccinatie boekjequote:Op zaterdag 2 mei 2020 10:04 schreef vosss het volgende:
Hoe weet ik of ik die vaccinaties heb gehad als kind? Ik ben van '76.
Ja alsof ik dat heb ergens.quote:
Dat heeft toch geen mens meer na 40 jaarquote:
Kun je het nog aan je ouders vragen?quote:Op zaterdag 2 mei 2020 10:04 schreef vosss het volgende:
Die hebben dat boekje vaak ook nog wel ergens liggenquote:Op zaterdag 2 mei 2020 10:07 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Leven je ouders nog? Zij weten het waarschijnlijk gewoon.
Ik heb ook wel wat gehad, ik weet dat mn broer nog iets gehad heeft op zn arm wat een litteken geeft, die heb ik net niet meer gehad. Geen idee wat dat voor vaccinatie was. Broer is van '75.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 10:08 schreef raptorix het volgende:
Ik ben van 73, ik heb wel wat vaccinaties gehad als ik me niet vergis.
Je bent zelluf een ouwe lulquote:
Heb ik ook.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 10:09 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik heb ook wel wat gehad, ik weet dat mn broer nog iets gehad heeft op zn arm wat een litteken geeft, die heb ik net niet meer gehad. Geen idee wat dat voor vaccinatie was. Broer is van '75.
aan je moeder vragen als dat nog kanquote:Op zaterdag 2 mei 2020 10:04 schreef vosss het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |