Ik heb hem ook een keer extra gehad ivm veldwerk in de tropenquote:Op zaterdag 2 mei 2020 08:37 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat treft, die heb ik 2 of 3 keer gehad...
Sowieso twee keer bij defensie maar of ik hem als kind gehad heb weet ik niet...
Wel weer slecht nieuws voor de antivaxxers...
Dit heb ik naar mijn weten al eerder gemeld, omdat ik het vreemd vond dat het sterfte aantal per land zo veel verschilde ondanks dat de omstandigheden het zelfde waren, volgens mij nog gevraagd of iemand overzicht had vaccinaties per land.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 08:05 schreef Noek het volgende:
Nieuwe dag,weer iets met mogelijk nieuws.
Omdat de ouderen geen bmr-vaccinaties hebben gehad, verloopt hun beeld niet mild. Dat lijkt me vrij mild uitgedrukt ook.
https://nos.nl/artikel/23(...)vid-19-infectie.html
Had je dat vermoeden of heb je dat ergens gelezen?quote:Op zaterdag 2 mei 2020 09:04 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dit heb ik naar mijn weten al eerder gemeld, omdat ik het vreemd vond dat het sterfte aantal per land zo veel verschilde ondanks dat de omstandigheden het zelfde waren, volgens mij nog gevraagd of iemand overzicht had vaccinaties per land.
Hier ben ik ook erg benieuwd naar ....quote:Op zaterdag 2 mei 2020 09:04 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dit heb ik naar mijn weten al eerder gemeld, omdat ik het vreemd vond dat het sterfte aantal per land zo veel verschilde ondanks dat de omstandigheden het zelfde waren, volgens mij nog gevraagd of iemand overzicht had vaccinaties per land.
Hou toch op, er zijn in Nederland duizenden, misschien wel tienduizenden wetenschappers. Slechts een fractie hebben we op tv gezien en een deel was dat vanuit hun functie ook gewoon verplicht. De enige die past binnen jouw geschetste beeld is Ab Osterhaus. De rest heb ik niet kunnen betrappen op ‘geilen op aandacht’.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 08:13 schreef danos het volgende:
[..]
Dat weet je en waarom gaat die drol er dan zitten, al die wetenschappers geilen op de aandacht. En daarom roepen ze maar wat, dat is het hele verrotte aan het academische stelsel er is een foute prikkel om te scoren. Niet iedereen doet dat maar velen laten ethiek en de fundamenten van de wetenschap volledig varen voor het eigen ego.
Wetenschappers zitten voor mij tegenwoordig onder het aanziensniveau van ambtenaren.
Had je toen ook een ticket to the tropics?quote:Op zaterdag 2 mei 2020 09:02 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik heb hem ook een keer extra gehad ivm veldwerk in de tropen
Ik denk dat jij een te hoge pet ophebt van anti-vaxxers.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 09:02 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik heb hem ook een keer extra gehad ivm veldwerk in de tropen
Echte antivaxxers die bereikt dit nieuws niet want die accepteren de reguliere mediakanalen niet want die worden betaald door big pharma of weet ik het. : ') Die shoppen gewoon hun waarheid elders bij elkaar.
Wat dat betreft hoop ik dat als er een vaccin komt a) een hoop mensen die eerder in de anti-hoek zaten wakker geschud zijn door deze crisis en hun kinderen/zichzelf wel laten inenten en b) dat als het aandeel dwarse debielen te hoog is, het op de één of andere manier verplicht wordt gesteld. Helemaal klaar met "ja maar mijn mening dus ik mag meebeslissen over de volksgezondheid".
18-03-2020quote:Op zaterdag 2 mei 2020 09:08 schreef raptorix het volgende:
Ik twijfel of het gepost heb, maar ben er al vroeg actief op gaan zoeken:
[ afbeelding ]
Dat kan zijn, maar ik weet nog goed dat ik er begon over na te denken, namelijk, wat maakt een mogelijk verschil tussen landen die ogenschijnlijk de zelfde maatregelen nemen, maar toch onevenredig hard worden getroffen, ik ben absoluut geen medicus, maar mijn werk bestaat voornamelijk uit vergelijkbare situaties, heel simpel gezegd: waarom gaat het ergens fout, en ik onderzoek dat op basis van data, en daar ben ik vrij creatief in.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 09:13 schreef _I het volgende:
[..]
18-03-2020
Onderzoek naar tbc-vaccin tegen het coronavirus
Was die week ook gewoon in het nieuws, dus niet heel vreemd dat je er op gezocht hebt.
Kan niet spreken over wat er in je hoofd gebeurt, maar die week was het overal in het nieuws en hier werden meerdere gesprekken gevoerd, oa. met @Pumpalovquote:Op zaterdag 2 mei 2020 09:17 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat kan zijn, maar ik weet nog goed dat ik er begon over na te denken, namelijk, wat maakt een mogelijk verschil tussen landen die ogenschijnlijk de zelfde maatregelen nemen, maar toch onevenredig hard worden getroffen, ik ben absoluut geen medicus, maar mijn werk bestaat voornamelijk uit vergelijkbare situaties, heel simpel gezegd: waarom gaat het ergens fout, en ik onderzoek dat op basis van data, en daar ben ik vrij creatief in.
Geen idee, ik kan me niet herinneren dat ik het hier verder besproken heb, maar is ook niet zo heel belangrijk.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 09:20 schreef _I het volgende:
[..]
Kan niet spreken over wat er in je hoofd gebeurt, maar die week was het overal in het nieuws en hier werden meerdere gesprekken gevoerd, oa. met @:pumpalov
Doet niets af aan jouw creativiteit of persoonlijke situatie.
Haha, idd. Belangrijker zou zijn als we met een bekend prikje bepaalde groepen alsnog kunnen beschermen en weer gewoon gewoon kunnen doen.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 09:21 schreef raptorix het volgende:
[..]
Geen idee, ik kan me niet herinneren dat ik het hier verder besproken heb, maar is ook niet zo heel belangrijk.
Ik vraag me af hoe significant dit deel is. In mijn omgeving zitten de antivaxxers of in de zweefteefhoek, dan heb je de enigszins verwante bakfietsbrigade en dan heb je nog de aluhoedjes-brigade. Die laatste is niet te bereiken want die beredeneren alles terug in hun straatje, op het ziekelijke af.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 09:12 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Ik denk dat jij een te hoge pet ophebt van anti-vaxxers.
Als inderdaad blijkt dat het niet hebben gehad van het bmr-vaccin leidt tot aanzienlijk mildere klachten, krijg je deze redenering:
De Bilderberg/NWO/illuminati hebben het Corona virus losgelaten als propaganda voor hun vaccins waarmee ze de wereld willen controleren.
Ze willen hiermee de anti-vaxxers, die als enige de waarheid weten, uitroeien en de twijfelaars onder hun controle krijgen.
Het is spijtig, maar met een significant deel van de maatschappij kan niet normaal worden gecommuniceerd.
Op zich geen gek idee. Het tbc-vaccin blijkt het immuunsysteem te boosten tegen o.a. Corona. Er is ook een theorie dat populaties waarin de pest ooit huis heeft gehouden een lagere kans op besmetting en een minder agressief ziektebeeld van HIV geeft, vandaar (een deel van) het verschil in de epidemie tussen Afrika en Europa.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 09:23 schreef _I het volgende:
[..]
Haha, idd. Belangrijker zou zijn als we met een bekend prikje bepaalde groepen alsnog kunnen beschermen en weer gewoon gewoon kunnen doen.
Inhoudelijk niet, maar er zal een reden zijn dat je de vaccinatie 2 x krijgt in je leven en daarna pas grotendeels beschermd bent.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 09:31 schreef miss_sly het volgende:
Interessant gegeven.
Wat ik me dan afvraag (als volledige leek) waarom de bmr-vaccinatie dan wel zou kunnen leiden tot een milder verloop, maar het hebben doorlopen van de kinderziektes niet. Want veel van de ouderen die de betreffende vaccinatie niet hebben gehad, zullen de ziektes wel hebben doorlopen.
Iemand een idee waarom dat zou kunnen zijn?
Perfect moment om hier werk van te gaan maken.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 09:31 schreef _I het volgende:
4.000 miljard naar het "groene normaal"
VK
Was het nog maar BNW.
Liever dat dan zo'n nieuw brouwsel en een vaccinatiepaspoort.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 09:27 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Op zich geen gek idee. Het tbc-vaccin blijkt het immuunsysteem te boosten tegen o.a. Corona. Er is ook een theorie dat populaties waarin de pest ooit huis heeft gehouden een lagere kans op besmetting en een minder agressief ziektebeeld van HIV geeft, vandaar (een deel van) het verschil in de epidemie tussen Afrika en Europa.
Tuurlijk. Als er een moment is om je agenda 2030 te realiseren is het nu wel!quote:Op zaterdag 2 mei 2020 09:35 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Perfect moment om hier werk van te gaan maken.
Vraag is dan inderdaad of je alle drie de kinderziektes gehad zou moeten hebben en in welke mate. Als ik me niet vergis is het met (een aantal) kinderziektes ook zo dat je het in een behoorlijke mate gehad moet hebben om het niet een tweede keer te kunnen krijgen.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 09:34 schreef _I het volgende:
[..]
Inhoudelijk niet, maar er zal een reden zijn dat je de vaccinatie 2 x krijgt in je leven en daarna pas grotendeels beschermd bent.
Denk dat 1 x de ziekte doormaken, 60 jaar geleden, misschien minder is dan 2 vaccinaties. En heeft iedereen die niet gevaccineerd is alle drie de ziektes gehad, met een voldoende blijvende immuun reactie!?
Maar hopelijk komt er zo een medisch iemand voorbij voor je.
Dat is de vraag. Wellicht zit het hem daarin?quote:Op zaterdag 2 mei 2020 09:31 schreef miss_sly het volgende:
Interessant gegeven.
Wat ik me dan afvraag (als volledige leek) waarom de bmr-vaccinatie dan wel zou kunnen leiden tot een milder verloop, maar het hebben doorlopen van de kinderziektes niet. Want veel van de ouderen die de betreffende vaccinatie niet hebben gehad, zullen de ziektes wel hebben doorlopen.
Vroeger was het wel heel gebruikelijk dat je alle kinderziektes kreeg. als er iemand ziek was, kon je donder op zeggen dat de rest van de kinderen in de omgeving in rap tempo volgde. dus ik denk dat je best aan kan nemen dat een aanzienlijk deel van de ouderen (60-65+) deze ziektes doorlopen heeft. Blijft een aanname vooralsnog, dat welquote:Op zaterdag 2 mei 2020 09:39 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat is de vraag. Wellicht zit het hem daarin?
Dat is zeker interessant. Inenten tegen BMR gebeurt pas vanaf 1987 (even opgezocht) en ik weet van mezelf dat ik alledrie de ziektes heb gehad. Dus ik ben ook wel benieuwd of er inderdaad verschil is tussen ingeënt zijn of de ziektes doorgemaakt hebben.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 09:31 schreef miss_sly het volgende:
Interessant gegeven.
Ken inderdaad iemand die polio heeft gehad.... Wens je niemand toequote:Op zaterdag 2 mei 2020 09:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Vroeger was het wel heel gebruikelijk dat je alle kinderziektes kreeg. als er iemand ziek was, kon je donder op zeggen dat de rest van de kinderen in de omgeving in rap tempo volgde. dus ik denk dat je best aan kan nemen dat een aanzienlijk deel van de ouderen (60-65+) deze ziektes doorlopen heeft. Blijft een aanname vooralsnog, dat wel
Vwb de bof.. als je die hebt doorlopen op latere leeftijd, dan kan je nu onvruchtbaar zijn oaquote:Op zaterdag 2 mei 2020 09:42 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Dat is zeker interessant. Inenten tegen BMR gebeurt pas vanaf 1987 (even opgezocht) en ik weet van mezelf dat ik alledrie de ziektes heb gehad. Dus ik ben ook wel benieuwd of er inderdaad verschil is tussen ingeënt zijn of de ziektes doorgemaakt hebben.
Klopt. "Kinderziekte" klinkt heel vriendelijk, maar de meeste kinderziekten kunnen een heel naar verloop hebben en veel blijvende gevolgen.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 09:46 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Ken inderdaad iemand die polio heeft gehad.... Wens je niemand toe
De mazelen zijn superbesmettelijk, die andere twee minder dacht ik. Zou fijn zijn als iemand met een medische achtergrond hier iets meer over kon vertellen.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 09:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Vroeger was het wel heel gebruikelijk dat je alle kinderziektes kreeg. als er iemand ziek was, kon je donder op zeggen dat de rest van de kinderen in de omgeving in rap tempo volgde. dus ik denk dat je best aan kan nemen dat een aanzienlijk deel van de ouderen (60-65+) deze ziektes doorlopen heeft. Blijft een aanname vooralsnog, dat wel
Kunnen inderdaad, het gaat goed in de meeste gevallen. Ik had een jochie in de buurt dat uit religieuze overwegingen niet ingeënt was en hersenvliesontsteking kreeg als een complicatie van de mazelen, bijna dood ging en uiteindelijk doof werd.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 09:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Klopt. "Kinderziekte" klinkt heel vriendelijk, maar de meeste kinderziekten kunnen een heel naar verloop hebben en veel blijvende gevolgen.
Staat in je vaccinatie boekjequote:Op zaterdag 2 mei 2020 10:04 schreef vosss het volgende:
Hoe weet ik of ik die vaccinaties heb gehad als kind? Ik ben van '76.
Ja alsof ik dat heb ergens.quote:
Dat heeft toch geen mens meer na 40 jaarquote:
Kun je het nog aan je ouders vragen?quote:Op zaterdag 2 mei 2020 10:04 schreef vosss het volgende:
Die hebben dat boekje vaak ook nog wel ergens liggenquote:Op zaterdag 2 mei 2020 10:07 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Leven je ouders nog? Zij weten het waarschijnlijk gewoon.
Ik heb ook wel wat gehad, ik weet dat mn broer nog iets gehad heeft op zn arm wat een litteken geeft, die heb ik net niet meer gehad. Geen idee wat dat voor vaccinatie was. Broer is van '75.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 10:08 schreef raptorix het volgende:
Ik ben van 73, ik heb wel wat vaccinaties gehad als ik me niet vergis.
Je bent zelluf een ouwe lulquote:
Heb ik ook.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 10:09 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik heb ook wel wat gehad, ik weet dat mn broer nog iets gehad heeft op zn arm wat een litteken geeft, die heb ik net niet meer gehad. Geen idee wat dat voor vaccinatie was. Broer is van '75.
aan je moeder vragen als dat nog kanquote:Op zaterdag 2 mei 2020 10:04 schreef vosss het volgende:
Dat kan wel, maar daar kom ik pas morgen weer. Was gewoon benieuwd of iemand kon zeggen ow je bent zo oud, dan heb je dit en dat gehad qua vaccinaties. Volgens mij heb ik wel alles gehad wat toen gegeven werd.quote:
37quote:Op zaterdag 2 mei 2020 10:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
37 is "midden 30" en dus hartstikke jong toevallig
Dat is de pokkenvaccinatie. Heb ik ook, gaf inderdaad een stom litteken.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 10:09 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik heb ook wel wat gehad, ik weet dat mn broer nog iets gehad heeft op zn arm wat een litteken geeft, die heb ik net niet meer gehad. Geen idee wat dat voor vaccinatie was. Broer is van '75.
ik ook wel maar kan me van m'n kinderen herinneren die niet in NL geboren zijn dat die bij onze terugkeer een inhaalslag moesten makenquote:Op zaterdag 2 mei 2020 10:15 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat kan wel, maar daar kom ik pas morgen weer. Was gewoon benieuwd of iemand kon zeggen ow je bent zo oud, dan heb je dit en dat gehad qua vaccinaties. Volgens mij heb ik wel alles gehad wat toen gegeven werd.
Ik vind je link niet heel duidelijk. Daar staat bij 76 alleen mazelen en niet BMR. Geen idee, zal morgen mn moeder eens vragen.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 10:14 schreef _I het volgende:
Historisch overzicht RVP per vaccinsoort
Vaccinatie tegen BMR
1974
Rodehond (R) voor meisjes
Rubella-vaccin (los vaccin)
Vaccinatie meisjes 11 jr
Vanaf cohort 1963
1976
Mazelen (M)
Combinatievaccin BMR
(voor jongens en meisjes)
Mazelen-vaccin (los vaccin)
Bij 14 mnd
Vanaf cohort 1975
1987
Bof (B)
BMR
Bij 14 mnd en bij 9 jr
Vanaf cohort 1978
BMR is pas vanaf 1987. Toen werd de cocktail gegeven.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 10:20 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik vind je link niet heel duidelijk. Daar staat bij 76 alleen mazelen en niet BMR. Geen idee, zal morgen mn moeder eens vragen.
Pokkenvaccinatie geeft zo'n typerend rond litteken. Meestal op de schouder.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 10:18 schreef miss_sly het volgende:
Dat is de pokkenvaccinatie. Heb ik ook, gaf inderdaad een stom litteken.
Maar verder:
https://www.rivm.nl/pijlers-van-rijksvaccinatieprogramma
Op te zoeken
Vanaf cohort '78 is er pas een gecombineerd BMR vaccin gegegeven, in 1987.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 10:20 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik vind je link niet heel duidelijk. Daar staat bij 76 alleen mazelen en niet BMR. Geen idee, zal morgen mn moeder eens vragen.
Ja maar _I zet het bij 76 ook.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 10:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
BMR is pas vanaf 1987. Toen werd de cocktail gegeven.
RIP aan mijn nabestaanden alvastquote:Op zaterdag 2 mei 2020 10:22 schreef _I het volgende:
[..]
Vanaf cohort '78 is er pas een gecombineerd BMR vaccin gegegeven, in 1987.
Als jij van '76 bent, heb je wrs alleen iets tegen de mazelen gehad.
Ik heb het ook opgezocht, van '77 hier. Ik zou de BMR gehad moeten hebben, maar ik heb zowel rode hond als de bof toch nog gehad.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 10:14 schreef _I het volgende:
Historisch overzicht RVP per vaccinsoort
Vaccinatie tegen BMR
1974
Rodehond (R) voor meisjes
Rubella-vaccin (los vaccin)
Vaccinatie meisjes 11 jr
Vanaf cohort 1963
1976
Mazelen (M)
Combinatievaccin BMR
(voor jongens en meisjes)
Bij 14 mnd
Vanaf cohort 1975
1987
Bof (B)
BMR
Bij 14 mnd en bij 9 jr
Vanaf cohort 1978
Mazelen werd alleen gegeven, Niet de combinatie met bof en rode hond.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 10:23 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja maar _I zet het bij 76 ook.
Heb ik die dan nog verplicht gehad toen ik 11 was of hoe werkt dat?
quote:Op zaterdag 2 mei 2020 10:24 schreef Qarrad het volgende:
van '77 hier. Ik zou de BMR gehad moeten hebben
quote:Op zaterdag 2 mei 2020 10:22 schreef _I het volgende:
Vanaf cohort '78 is er pas een gecombineerd BMR vaccin gegegeven, in 1987. Als jij van '76 bent, heb je wrs alleen iets tegen de mazelen gehad.
Schiet mij maar lek, maar duidelijk is dit allemaal niet.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 10:14 schreef _I het volgende:
1976 Mazelen (M)
Combinatievaccin BMR(voor jongens en meisjes)
Bij 14 mnd
Vanaf cohort 1975
Ow gelukkig!quote:
Helemaal waar.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 10:26 schreef vosss het volgende:
[..]
[..]
[..]
Schiet mij maar lek, maar duidelijk is dit allemaal niet.
Ja volgens mij ook, die heb ik ook gehad, litteken is in loop van tijd weg.quote:
Rode hont en Bof allebei gehad.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 10:24 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik heb het ook opgezocht, van '77 hier. Ik zou de BMR gehad moeten hebben, maar ik heb zowel rode hond als de bof toch nog gehad.
Maar goed, heb de BMR en (DKTP) opnieuw gehad toen ik 21 was.
Dacht ik ook aan.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 10:39 schreef raptorix het volgende:
En dat zou wellicht ook verklaren waarom in gebieden met anti-vaxers er meer gevallen zijn.....
Sinds carnaval last van mn keel, nog steeds, hese stem ook. Duurt inmiddels wel erg langquote:Op zaterdag 2 mei 2020 10:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Had je niet al een naar kuchje laatst? Misschien heb je het al gehad!
zijn er gebieden met anti-vaxers of je bedoelt gewoon de biblebelt?quote:Op zaterdag 2 mei 2020 10:39 schreef raptorix het volgende:
En dat zou wellicht ook verklaren waarom in gebieden met anti-vaxers er meer gevallen zijn.....
Zelfde hier, nu rook ik ook als een ketter, en was nota bene me eerste avondje carnaval ooit.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 10:42 schreef vosss het volgende:
[..]
Sinds carnaval last van mn keel, nog steeds, hese stem ook. Duurt inmiddels wel erg lang
Biblebelt dus.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 10:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
zijn er gebieden met anti-vaxers of je bedoelt gewoon de biblebelt?
Milfquote:Op zaterdag 2 mei 2020 10:44 schreef deedeetee het volgende:
Helaas ik ben ook te oud voor de bmr. Heb wel mijn inentingsboekje. Kreeg in '62 de laatste vaccinatie tegen difterie en tetanus en daar moet ik t mee doen
Misschien heb je al anti-stoffen voor coronaquote:Op zaterdag 2 mei 2020 10:42 schreef vosss het volgende:
[..]
Sinds carnaval last van mn keel, nog steeds, hese stem ook. Duurt inmiddels wel erg lang
Ergens half/eind februari ging er zo'n virus rond hier (regio Zwolle en zuidelijker Gelderland in) waarbij mensen hun stem kwijt raakten. Had toen zo'n leuke collega die de hele week ziek was daarvan en aan het eind van de week toch even moest komen vergaderen zo nodig. Met zo'n kretek-stem en eng hoestje. Toen moesten we daar even om lachen, licht geïrriteerd.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 10:42 schreef vosss het volgende:
[..]
begrijp ik maar die bible loopt van oost naar west, is het nu echt zo dat daar veel meer gevallen zijn van mensen die niet of slecht herstellen?quote:Op zaterdag 2 mei 2020 10:54 schreef raptorix het volgende:
[..]
Maar nemen voor een groot deel geen intentingen.
zit wel verschil tussen mondkapjes voor de medische wereld en die wij in het ov zouden moeten dragenquote:Op zaterdag 2 mei 2020 11:00 schreef RipCity het volgende:
https://www.volkskrant.nl/cs-b3c35680
Gaat alleen maar erger worden nu de hele wereld het ook verplicht gaat stellen in winkels en ov..
quote:Met 128 nieuwe ziekenhuisopnames, en 82 doden de voorbije 24 uur zet de dalende trend van de cijfers zich voort. Ook het aantal mensen op intensive care daalt sterk. Dat meldt Sciensano in zijn dagelijkse update van de coronacijfers voor België.
Er zijn vrijdag ook 319 mensen ontslagen uit het ziekenhuis. In totaal zijn nu 3.111 mensen in het ziekenhuis opgenomen. Dat is opnieuw een daling met 275. Ook het aantal doden, 82, kent een daling tegenover de dag voordien (130). Mogelijk speelt een weekendeffect mee. Vaak komen de cijfers moeilijker door in het weekend. Gisteren was het 1 mei, een feestdag, waardoor hetzelfde weekendeffect een rol kan spelen. Van de 82 doden vielen er 33 in het ziekenhuis en 49 in woonzorgcentra.
Een forse daling is nog te zien bij het aantal mensen op intensive care. 60 mensen mochten die afdeling in het ziekenhuis verlaten. Voor het eerst in weken liggen minder dan 700 (689) mensen op intensive care.
Er werden 485 nieuwe bevestigde gevallen gerapporteerd gedurende de laatste 24 uur: 313 in Vlaanderen, 128 in Wallonië, en 44 in Brussel.
Vooral eerst. De bof is zeer besmettelijk. Heb dat gehad in 1956. Mocht toen niet bij de buren met andere buurt kinderen naar de intocht van Sinterklaas voor Tv kijken.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 10:01 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Kunnen inderdaad, het gaat goed in de meeste gevallen. Ik had een jochie in de buurt dat uit religieuze overwegingen niet ingeënt was en hersenvliesontsteking kreeg als een complicatie van de mazelen, bijna dood ging en uiteindelijk doof werd.
Dat is iets wat je bijblijft en waarna je wat minder na gaat denken over dit soort dingen van "ach ja, leven en laten leven" want als de ouders van dit jongetje niet de ruimte hadden gekregen voor hun achterlijke wereldbeeld, dan was het nu nog gezond geweest en dan heb ik het nog niet eens over de risico's voor de omgeving bij kinderen met verminderde weerstand, die nog niet gevaccineerd zijn omdat ze te jong zijn en dergelijke.
Wordt interessant om te zien hoeveel de besmettingen daar over een aantal weken toenemen.quote:
Hier kunnen we dus uit concluderen dat 2100 patiënten de ic levend hebben verlaten.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 11:45 schreef Nia het volgende:
Het aantal corona patiënten op de Nederlandse IC 's neemt verder af https://stichting-nice.nl/:
COVID-19 infecties op de IC’s
Laatste update: 02-05-2020 11:43
Nederlandse IC patiënten in Nederlandse en Duitse IC’s
Totaal aantal (bewezen en verdachte) COVID-19 IC-patiënten vandaag: 660
Totaal aantal Nederlandse IC’s met tenminste één bewezen of verdachte COVID-19 patiënt vandaag: 74
Totaal (cumulatief) aantal bewezen of verdachte COVID-19 patiënten waarvoor IC-opname nodig was: 2814
Totaal (cumulatief) aantal bewezen of verdachte COVID-19 patiënten met fatale afloop: 714
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |