37quote:Op zaterdag 2 mei 2020 10:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
37 is "midden 30" en dus hartstikke jong toevallig
Dat is de pokkenvaccinatie. Heb ik ook, gaf inderdaad een stom litteken.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 10:09 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik heb ook wel wat gehad, ik weet dat mn broer nog iets gehad heeft op zn arm wat een litteken geeft, die heb ik net niet meer gehad. Geen idee wat dat voor vaccinatie was. Broer is van '75.
ik ook wel maar kan me van m'n kinderen herinneren die niet in NL geboren zijn dat die bij onze terugkeer een inhaalslag moesten makenquote:Op zaterdag 2 mei 2020 10:15 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat kan wel, maar daar kom ik pas morgen weer. Was gewoon benieuwd of iemand kon zeggen ow je bent zo oud, dan heb je dit en dat gehad qua vaccinaties. Volgens mij heb ik wel alles gehad wat toen gegeven werd.
Ik vind je link niet heel duidelijk. Daar staat bij 76 alleen mazelen en niet BMR. Geen idee, zal morgen mn moeder eens vragen.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 10:14 schreef _I het volgende:
Historisch overzicht RVP per vaccinsoort
Vaccinatie tegen BMR
1974
Rodehond (R) voor meisjes
Rubella-vaccin (los vaccin)
Vaccinatie meisjes 11 jr
Vanaf cohort 1963
1976
Mazelen (M)
Combinatievaccin BMR
(voor jongens en meisjes)
Mazelen-vaccin (los vaccin)
Bij 14 mnd
Vanaf cohort 1975
1987
Bof (B)
BMR
Bij 14 mnd en bij 9 jr
Vanaf cohort 1978
BMR is pas vanaf 1987. Toen werd de cocktail gegeven.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 10:20 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik vind je link niet heel duidelijk. Daar staat bij 76 alleen mazelen en niet BMR. Geen idee, zal morgen mn moeder eens vragen.
Pokkenvaccinatie geeft zo'n typerend rond litteken. Meestal op de schouder.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 10:18 schreef miss_sly het volgende:
Dat is de pokkenvaccinatie. Heb ik ook, gaf inderdaad een stom litteken.
Maar verder:
https://www.rivm.nl/pijlers-van-rijksvaccinatieprogramma
Op te zoeken
Vanaf cohort '78 is er pas een gecombineerd BMR vaccin gegegeven, in 1987.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 10:20 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik vind je link niet heel duidelijk. Daar staat bij 76 alleen mazelen en niet BMR. Geen idee, zal morgen mn moeder eens vragen.
Ja maar _I zet het bij 76 ook.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 10:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
BMR is pas vanaf 1987. Toen werd de cocktail gegeven.
RIP aan mijn nabestaanden alvastquote:Op zaterdag 2 mei 2020 10:22 schreef _I het volgende:
[..]
Vanaf cohort '78 is er pas een gecombineerd BMR vaccin gegegeven, in 1987.
Als jij van '76 bent, heb je wrs alleen iets tegen de mazelen gehad.
Ik heb het ook opgezocht, van '77 hier. Ik zou de BMR gehad moeten hebben, maar ik heb zowel rode hond als de bof toch nog gehad.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 10:14 schreef _I het volgende:
Historisch overzicht RVP per vaccinsoort
Vaccinatie tegen BMR
1974
Rodehond (R) voor meisjes
Rubella-vaccin (los vaccin)
Vaccinatie meisjes 11 jr
Vanaf cohort 1963
1976
Mazelen (M)
Combinatievaccin BMR
(voor jongens en meisjes)
Bij 14 mnd
Vanaf cohort 1975
1987
Bof (B)
BMR
Bij 14 mnd en bij 9 jr
Vanaf cohort 1978
Mazelen werd alleen gegeven, Niet de combinatie met bof en rode hond.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 10:23 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja maar _I zet het bij 76 ook.
Heb ik die dan nog verplicht gehad toen ik 11 was of hoe werkt dat?
quote:Op zaterdag 2 mei 2020 10:24 schreef Qarrad het volgende:
van '77 hier. Ik zou de BMR gehad moeten hebben
quote:Op zaterdag 2 mei 2020 10:22 schreef _I het volgende:
Vanaf cohort '78 is er pas een gecombineerd BMR vaccin gegegeven, in 1987. Als jij van '76 bent, heb je wrs alleen iets tegen de mazelen gehad.
Schiet mij maar lek, maar duidelijk is dit allemaal niet.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 10:14 schreef _I het volgende:
1976 Mazelen (M)
Combinatievaccin BMR(voor jongens en meisjes)
Bij 14 mnd
Vanaf cohort 1975
Ow gelukkig!quote:
Helemaal waar.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 10:26 schreef vosss het volgende:
[..]
[..]
[..]
Schiet mij maar lek, maar duidelijk is dit allemaal niet.
Ja volgens mij ook, die heb ik ook gehad, litteken is in loop van tijd weg.quote:
Rode hont en Bof allebei gehad.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 10:24 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik heb het ook opgezocht, van '77 hier. Ik zou de BMR gehad moeten hebben, maar ik heb zowel rode hond als de bof toch nog gehad.
Maar goed, heb de BMR en (DKTP) opnieuw gehad toen ik 21 was.
Dacht ik ook aan.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 10:39 schreef raptorix het volgende:
En dat zou wellicht ook verklaren waarom in gebieden met anti-vaxers er meer gevallen zijn.....
Sinds carnaval last van mn keel, nog steeds, hese stem ook. Duurt inmiddels wel erg langquote:Op zaterdag 2 mei 2020 10:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Had je niet al een naar kuchje laatst? Misschien heb je het al gehad!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |