Op deze blog heeft hij onder andere dit antwoord gekregen, wat volgens mij typeert waarom er in ieder geval erg goed nagedacht moet gaan worden wat je eigenlijk wil met alle maatregelen.quote:Om te voorkomen dat ouderen komen te overlijden aan het coronavirus (of ander virus of bacteriële luchtweginfectie) worden zij nu ineens streng geïsoleerd. Juist hetgeen waardoor zij nog kwaliteit ervaren in hun laatste levensfase dat wordt hen nu resoluut en zonder eigen inspraak afgenomen. Sociale interactie met hun geliefden moet digitaal via Skype of vanachter glas. Kleinkinderen mogen niet meer worden geknuffeld, mogen niet meer worden aangeraakt, mogen niet meer op bezoek komen, de kinderen van de ouderen mogen hen niet meer bezoeken, zoenen of omhelzen. Ik zag om een verzorgingstehuis in mijn woonplaats dreigende rood-witte linten gespannen. A place not to be. Fysieke communicatie is ineens een taboe geworden, terwijl aanraking bij ouderen zo belangrijk is. Social distancing en isolatie is voor ouderen vreselijk. Skin hunger wordt het genoemd, het schadelijk ontberen van lichamelijk contact. Anderhalve meter (en meer) distantie zal voor velen fataal worden doordat zij ontredderd verkommeren in isolement. Dementerenden zullen echt niet begrijpen waarom hun geliefden niet meer op bezoek komen. Een humanitaire ramp voltrekt zich momenteel in het rusteloos streven om het aantal coronadoden zo laag mogelijk te houden. Begrijp mij goed, elk overlijden van een dierbare is voor de naasten een amputatie, maar in de laatste levensfase is het iets waar wij ons wel op kunnen voorbereiden. Onsterfelijkheid is écht een illusie. Daar moeten we ons veel meer van bewust zijn en laten we een medemens die op hoge leeftijd komt te overlijden niet kil statistisch verwerken als een ‘coronadode’ maar als een natuurlijk en te verwachten overlijden na een lang leven.
quote:“Vorige week:
Mijn moeder van 94 jaar mag ik niet bezoeken, met face bellen zien ik 3 personen van personeel bij haar staan, een activiteiten begeleidster, een ergotherapeut, en een man van de technische dienst, …maar ik mag haar al 6 weken niet bezoeken … Ze ziet er treurig uit, de tranen lopen over haar gezicht, ze kan amper meer uit haar woorden komen, fysiek letterlijk in elkaar gestort, wil niet meer eten, haar haren als slierten rond haar gezicht, … Ze kreeg dagelijks bezoek van één van haar kinderen, …en nu … Hoe zo sterven aan corona, …ze gaat dood aan verlatenheid en afzondering, omgeven door goedbedoelde voor haar naamloze vreemden ( dat mag wel), …als dit doorgaat gaan we misschien niet direct dood aan corona maar zeker wel aan ontmenselijking …!!!
quote:Vandaag 27 april 2020:
Heel persoonlijk weet ik en toch, het moet maar de wereld in:
Het laatste nieuws met betrekking tot mijn moeder, ze eet en drinkt niet meer, ligt de hele dag op bed, heeft een katheter in die beperkt functioneert, heeft al dagen geen ontlasting, heeft een stinkende decubitus wond. Op mijn vraag of we nog langer moeten wachten is het antwoord dat de leiding beslist of we haar mogen bezoeken. Deze is vandaag echter niet aanwezig, of ik morgen terug kan bellen.
En echt ik begrijp dat de mensen aan het bed hun uiterste best doen.
En voor de duidelijkheid mijn moeder heeft GEEN corona !!!
Mijn broer en zus wonen heel dicht bij haar en gingen dagelijks op bezoek, ze is gewoon weggekwijnd …
94 jaar oud en je komt zo aan je einde … Ik heb hier geen woorden meer voor …”
Ik geloof dat je het punt mist..quote:Op donderdag 30 april 2020 09:12 schreef Megumi het volgende:
Ik zie best mogelijk heden. Maar omdat belangrijke zaken zoals beschermingskleding door een slechte voorbereiding van de overheid niet beschikbaar zijn is bezoek derhalve lastig.
In Zweden luisteren ze wel naar de overheid. Hier lopen ze te huilen omdat ze geen biertje meer kunnen drinken op een terras.quote:Op donderdag 30 april 2020 09:08 schreef Hyaenidae het volgende:
In Zweden doet men niks speciaals en daar hebben ze nog minder doden
Het is natuurlijk wel makkelijker te luisteren naar de overheid als je nog wel een biertje kan drinken op het terras, zoals in Zweden...quote:Op donderdag 30 april 2020 09:27 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
In Zweden luisteren ze wel naar de overheid. Hier lopen ze te huilen omdat ze geen biertje meer kunnen drinken op een terras.
Alleen sterven op de IC, dat is ook onmenselijk.quote:Op donderdag 30 april 2020 09:34 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Ik vrees trouwens dat we dit nog vaker en vaker gaan lezen de komende periode. Dit gaat alleem maar toenemen. Deze maatregelen zijn echt onmenselijk, je kan wel stellen dat het middel erger is dan de kwaal. Depressies, faillisementen, stress, eenzame ouderen. We streven af naar een grote vervreemding onder de mensen in de samenleving waarbij mensen mensenschuw gaan worden. Een erg gevaarlijke ontwikkeling.
Maar nee laten we lekker de hele samenleving ontwrichten om een paar mensen te redden. Een paar zeg ik ja, want de hoeveelheid mensen die je redt staan niet in verhouding met de hoeveelheid levens die je nu kapot aan het maken bent. Is het niet financieel dan is het wel stress, depressie of eenzaamheid. De IC gaat toch niet overspoelen, Zweden bewijst dit. Maarja dit kaart ik al weken aan hier maar ik word hier weggezet als anti lockdown extremist, of als schreeuwer. Ik gebruik gewoon mijn gezond verstand en ik zie gewoon dat dit veel meer gevolgen gaat hebben dan corona ooit zal gaan aanrichten.
Lachwekkende reactie. Een enkeling roept dit. De meerderheid ziet gewoon in dat het middel erger is dan de kwaal. Achter een cafe zitten tientallen medewerkers die nu geen werk meer hebben. En wat dacht je van de logistiek achter een cafe? En de logistiek daarachter?quote:Op donderdag 30 april 2020 09:27 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
In Zweden luisteren ze wel naar de overheid. Hier lopen ze te huilen omdat ze geen biertje meer kunnen drinken op een terras.
Voor corona sterften ook elke dag mensen op de IC.quote:Op donderdag 30 april 2020 09:35 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Alleen sterven op de IC, dat is ook onmenselijk.
Die maatregelen zijn simpelweg nodig.
Het doel is niet om doden te voorkomen zeg je toch? Je spreekt jezelf tegen. Jouw doden argument is dus flauwekul en niet relevant. Feit is dat Zweden hier veel sneller en beter doorheen komt en ze hebben geen strenge maatregelen, die grote gevolgen hebben. Trouwens, regio Stockholm, Malmö en Göteborg kun je vergelijken met NL. En daar woont een flink deel van de bevolking. Loopt het daar uit de klauwen, nee. De IC's lopen niet over en hebben voldoende capaciteit.quote:Op donderdag 30 april 2020 09:38 schreef Elan het volgende:
Het is al zo vaak uitgelegd dat die maatregelen er niet zijn om de burger te treiteren maar omdat anders de IC's het niet aankunnen, met alle drama's van dien.
Je kunt lekker kijken naar Zweden waar wel van alles kan, maar Nederland lijkt qua bevolkingsdichtheid meer op New York dan op Zweden. Wil je die kant op hier? Zweden doet het ook relatief het slechtst qua doden van alle Scandinavische landen door hun gemakzucht.
Het gaat inderdaad om de zorg. Niet om doden tevoorkonen want dat zou dom, gek, onnodig en asociaal zijn.quote:Op donderdag 30 april 2020 09:38 schreef Elan het volgende:
Het is al zo vaak uitgelegd dat die maatregelen er niet zijn om de burger te treiteren maar omdat anders de IC's het niet aankunnen, met alle drama's van dien.
Je kunt lekker kijken naar Zweden waar wel van alles kan, maar Nederland lijkt qua bevolkingsdichtheid meer op New York dan op Zweden. Wil je echt die kant op hier? Zweden doet het ook relatief het slechtst qua doden van alle Scandinavische landen door hun gemakzucht.
Kansloze reactie. De meerderheid van de mensen ziet gewoon dat maatregelen nodig zijn. Slechts een enkeling huilt hierover.quote:Op donderdag 30 april 2020 09:36 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Lachwekkende reactie. Een enkeling roept dit. De meerderheid ziet gewoon in dat het middel erger is dan de kwaal. Achter een cafe zitten tientallen medewerkers die nu geen werk meer hebben. En wat dacht je van de logistiek achter een cafe? En de logistiek daarachter?
De verwachting is dat datin NL niet zo zou gaan en in zweden lijkt het ook niet echt de goede kant op te gaan.quote:Op donderdag 30 april 2020 09:43 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het doel is niet om doden te voorkomen zeg je toch? Je spreekt jezelf tegen. Jouw doden argument is dus flauwekul en niet relevant. Feit is dat Zweden hier veel sneller en beter doorheen komt en ze hebben geen strenge maatregelen, die grote gevolgen hebben. Trouwens, regio Stockholm, Malmö en Göteborg kun je vergelijken met NL. En daar woont een flink deel van de bevolking. Loopt het daar uit de klauwen, nee. De IC's lopen niet over en hebben voldoende capaciteit.
quote:Op donderdag 30 april 2020 09:37 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Voor corona sterften ook elke dag mensen op de IC.
Als je daadwerkelijk je gezonde verstand zou gebruiken, dan zou je ook gezien hebben dat in een periode van krap 3 weken het aantal patienten op de IC tot boven de 1300 steeg, terwijl we normaal gesproken maar 1150 plaatsen hebben. Je stelling dat de IC niet overspoelt is dus gewoon gelul.quote:Op donderdag 30 april 2020 09:34 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Ik vrees trouwens dat we dit nog vaker en vaker gaan lezen de komende periode. Dit gaat alleem maar toenemen. Deze maatregelen zijn echt onmenselijk, je kan wel stellen dat het middel erger is dan de kwaal. Depressies, faillisementen, stress, eenzame ouderen. We streven af naar een grote vervreemding onder de mensen in de samenleving waarbij mensen mensenschuw gaan worden. Een erg gevaarlijke ontwikkeling.
Maar nee laten we lekker de hele samenleving ontwrichten om een paar mensen te redden. Een paar zeg ik ja, want de hoeveelheid mensen die je redt staan niet in verhouding met de hoeveelheid levens die je nu kapot aan het maken bent. Is het niet financieel dan is het wel stress, depressie of eenzaamheid. De IC gaat toch niet overspoelen, Zweden bewijst dit. Maarja dit kaart ik al weken aan hier maar ik word hier weggezet als anti lockdown extremist, of als schreeuwer. Ik gebruik gewoon mijn gezond verstand en ik zie gewoon dat dit veel meer gevolgen gaat hebben dan corona ooit zal gaan aanrichten.
Lol, Stockholm is verreweg de dichtstbevolkte stad van Zweden en zou in Nederland met pijn en moeite in de top 10 komen. Om bij de volgende grote stad te komen heb je meer tijd nodig dan een volledig rondje Nederland.quote:Op donderdag 30 april 2020 09:43 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het doel is niet om doden te voorkomen zeg je toch? Je spreekt jezelf tegen. Jouw doden argument is dus flauwekul en niet relevant. Feit is dat Zweden hier veel sneller en beter doorheen komt en ze hebben geen strenge maatregelen, die grote gevolgen hebben. Trouwens, regio Stockholm, Malmö en Göteborg kun je vergelijken met NL. En daar woont een flink deel van de bevolking. Loopt het daar uit de klauwen, nee. De IC's lopen niet over en hebben voldoende capaciteit.
Dat is omdat Zweden wel luisteren naar de overheid terwijl wij hier, als het een lekker weer is, met duizenden zonder afstand op het strand gaan wandelen als er niet gehandhaafd wordt.quote:Op donderdag 30 april 2020 09:08 schreef Hyaenidae het volgende:
Bewijs dat er tienduizenden mensen op de IC komen? Gaat ontzettend meevallen in de praktijk. Maar goed, met jullie doemdenkers is toch geen gesprek te voeren. Jullie laten je leiden door angst.quote:Op donderdag 30 april 2020 09:46 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
De maatregelen zijn gewoon nodig, of wil je misschien tienduizenden mensen in de IC hebben?
Als we de maatregelen te snel versoepelen, dan verneuk je de economie pas echt met een tweede golf.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)dissel-rivm-covid-19quote:Op donderdag 30 april 2020 09:53 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Bewijs dat er tienduizenden mensen op de IC komen? Gaat ontzettend meevallen in de praktijk. Maar goed, met jullie doemdenkers is toch geen gesprek te voeren. Jullie laten je leiden door angst.
Makkelijk praten, als je zelf verzekerd bent van een inkomen en gebakken zit met een vast contract ofzoquote:Op donderdag 30 april 2020 09:55 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)dissel-rivm-covid-19
Met mensen zoals jou is het onmogelijk een normale discussie te voeren. Jullie weigeren namelijk in te zien dat het nu beter gaat juist DOOR de maatregelen.
Jullie laten je leiden door financieel gewin. Fuck de mensen die dood gaan.
In Groningen hebben ze nog minder doden.quote:Op donderdag 30 april 2020 09:08 schreef Hyaenidae het volgende:
Hier is geen enkel bewijs voor. Je weet ook niet welke maatregelen effectief waren en welke niet. Ik ben er van overtuigd dat 90% van de bevolking onder de 60 al in aanraking is gekomen met het virus.quote:Op donderdag 30 april 2020 09:55 schreef JochemSjakie het volgende:
Jullie weigeren namelijk in te zien dat het nu beter gaat juist DOOR de maatregelen.
Mijn werkgever heeft de afgelopen 6 weken 1.5 miljoen (de winst van de afgelopen 10 jaar) verloren en mijn baan is hoogst onzeker.quote:Op donderdag 30 april 2020 09:58 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Makkelijk praten, als je zelf verzekerd bent van een inkomen en gebakken zit met een vast contract ofzo
Dat het komt door de maatregelen is te betwijfelen. Virus dooft vanzelf uit.
Je hebt het verschil tussen Italië (veel te laat reageren) en Nederland (redelijk op tijd reageren) eventjes gemist?quote:Op donderdag 30 april 2020 10:01 schreef zoost het volgende:
[..]
Hier is geen enkel bewijs voor. Je weet ook niet welke maatregelen effectief waren en welke niet. Ik ben er van overtuigd dat 90% van de bevolking onder de 60 al in aanraking is gekomen met het virus.
Wat er gebeurd nu met alle maatregelen mbt het virus is dat 75 plussers met onderliggend lijden misschien een half jaar langer leven. En kom alsjeblieft niet aan met anekdotisch bewijs dat je iemand kent van 35 die ook op de IC heeft gelegen. Dat zijn echt uitzonderingen.
Echt. Dit is massa hysterie.
Dat heeft te maken met de samenstelling van de bevolking (veel ouderen die bij hun kinderen wonen) en niet met de maatregelen. Hit virus was al overal voordat de maatregelen genomen waren.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:02 schreef JochemSjakie het volgende:
Je hebt het verschil tussen Italië (veel te laat reageren) en Nederland (redelijk op tijd reageren) eventjes gemist?
Maar heeft het wel de verspreiding geremt. Zie bijv. Z-Korea die door zware maatregelen nu vrijwel geen last meer van het virus heeft.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:04 schreef zoost het volgende:
[..]
Dat heeft te maken met de samenstelling van de bevolking (veel ouderen die bij hun kinderen wonen) en niet met de maatregelen. Hit virus was al overal voordat de maatregelen genomen waren.
Geen speld tussen te krijgen. Het is waanzin. En het middel is vele malen erger dan de kwaal.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:01 schreef zoost het volgende:
[..]
Hier is geen enkel bewijs voor. Je weet ook niet welke maatregelen effectief waren en welke niet. Ik ben er van overtuigd dat 90% van de bevolking onder de 60 al in aanraking is gekomen met het virus.
Wat er gebeurd nu met alle maatregelen mbt het virus is dat 75 plussers met onderliggend lijden misschien een half jaar langer leven. En kom alsjeblieft niet aan met anekdotisch bewijs dat je iemand kent van 35 die ook op de IC heeft gelegen. Dat zijn echt uitzonderingen.
En op mensen die jouw ongelijk aantonen met feiten ga je niet in.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:12 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Geen speld tussen te krijgen. Het is waanzin. En het middel is vele malen erger dan de kwaal.
Ik woon in een gebied waar nauwelijks corona is. En zelfs ik heb alle symptomen gehad. En kom nauwelijks meer buiten. Een week flink ziek geweest en benauwd. En ruim 3 weken nog flink moe geweest.
Wat een slechte ondernemer is jouw werkgever zeg, om 10 jaar winst te laten verdampen in een paar weken tijd als de economie net eventjes wat minder draait.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:01 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Mijn werkgever heeft de afgelopen 6 weken 1.5 miljoen (de winst van de afgelopen 10 jaar) verloren
Dan hadden we hier italiaanse en spaanse toestanden gehad waar er nog een veelvoud aan doden waren geweest.quote:Op donderdag 30 april 2020 09:55 schreef Elan het volgende:
Ik vind trouwens dat we deze situatie volledig over onszelf hebben afgeroepen door de manier waarop wij hier over het algemeen met ouderen om gaan.
Lekker wegstoppen in een huis zodat je er zo min mogelijk last van hebt. En dan nu tranen met tuiten omdat we ze geen waardig afscheid kunnen geven.
Had dan je moeder in huis genomen toen ze niet meer voor zichzelf kon zorgen. Zoals in veel landen gebruikelijk is.
De uitbraak van angst heeft inmiddels grotere schade opgeleverd dan het virus zelf.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:01 schreef zoost het volgende:
[..]
Goed stuk, sluit aan bij hoe ik naar de dingen kijk. Het is inderdaad interessant om te zien hoe verdeeld de mensen zijn. Dat komt ook doordat er zo weinig informatie is waarop je je mening moet of kan baseren. Zelfs de deskudigen geven aan dat ze door hun koker van de bereopsgroep kijken. Niemand durft enig risico te nemen. Begrijp ik, maar ik verwacht meer.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:21 schreef OProg het volgende:
Er is dus blijkbaar een complete tunnelvisie ontstaan rond corona.
https://kompanje.org/2020(...)d-of-een-coronadode/
Professor Kompanje had daar nog een goed stuk over.
Tsja, de vraag naar ons (niet houdbare) product is van normaal naar 0 gegaan, waardoor we product hebben moeten weggooien. Product waar dus alle kosten wel voor betaald zijn, maar waar je niks voor krijgt.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:24 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Wat een slechte ondernemer is jouw werkgever zeg, om 10 jaar winst te laten verdampen in een paar weken tijd als de economie net eventjes wat minder draait.
[ ] geschikt
[x] ongeschikt
Maar risico zorgt voor een piek in besmetting met de bekende gevolgen voor de IC's....quote:Op donderdag 30 april 2020 10:29 schreef zoost het volgende:
[..]
Goed stuk, sluit aan bij hoe ik naar de dingen kijk. Het is inderdaad interessant om te zien hoe verdeeld de mensen zijn. Dat komt ook doordat er zo weinig informatie is waarop je je mening moet of kan baseren. Zelfs de deskudigen geven aan dat ze door hun koker van de bereopsgroep kijken. Niemand durft enig risico te nemen. Begrijp ik, maar ik verwacht meer.
Mwoah ze hadden daar natuurlijk ook wel de pech dat het daar allemaal begonnen is. Toen de ernst van de situatie duidelijk werd was het eigenlijk al veel te laat.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:26 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dan hadden we hier italiaanse en spaanse toestanden gehad waar er nog een veelvoud aan doden waren geweest.
2 kwaden dit.
Omdat je anders het land "op pauze" zet, met alle gevolgen van dien. Ik hoor ook al mensen die zeggen dat we alle maatregelen moeten handhaven tot het moment dat we een eventuele 2e golf hebben doorgemaakt. We weten helemaal niet of die komt! Het moment dat we genoeg weten om in te schatten wanneer we welke maatregel kunnen versoepelen en welk gevolgen dat heeft, gaat niet komen.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:30 schreef BoerHagenees het volgende:
maar waarom veel risico's nemen juist als er nog zo weinig bekend is
Je kan je ook afvragen of ze daar niet toch veiliger zijn. Ik heb geen idee eerlijk gezegd, maar het lijkt mij dus wel kiezen tussen 2 kwaden.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:30 schreef Elan het volgende:
[..]
Mwoah ze hadden daar natuurlijk ook wel de pech dat het daar allemaal begonnen is. Toen de ernst van de situatie duidelijk werd was het eigenlijk al veel te laat.
Wij gingen hier in lockdown door wat in Italië gaande was.
Daarbij kun je je afvragen of ouderen hier veiliger af zijn dan bij jou thuis als je leest over de besmettingsgraad en het aantal sterfgevallen in de verzorgingshuizen.
Tsjah. Volgens het WTP zal een gevolg van de economische crisis alleen buiten het Westen al een situatie ontstaan dat er gedurende drie maanden dagelijks 300.000 mensen zullen sterven van de honger warvoor en 235 miljoen zijn die dat acute risico lopen.quote:Op donderdag 30 april 2020 09:55 schreef JochemSjakie het volgende:
Zijn dat uitzonderingen? Heb nu al verschillende verhalen gelezen gehoord van jonge (gezonde) mensen (twintigers, dertigers, veertigers) die toch op de ic belandden. Maar weet de cijfers niet exact.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:01 schreef zoost het volgende:
[..]
Mensen die roepen 'je laat je leiden door geld!' vergeten je laatste alinea. Verblind door de angst voor het virus.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:40 schreef OProg het volgende:
[..]
Tsjah. Volgens het WTP zal een gevolg van de economische crisis alleen buiten het Westen al een situatie ontstaan dat er gedurende drie maanden dagelijks 300.000 mensen zullen sterven van de honger warvoor en 235 miljoen zijn die dat acute risico lopen.
Maar goed, dat is een lekker ver van ons bed show.
De hele reden dat we ons hier zo druk zitten te maken over alles is omdat het naasten kan raken en het dan wel erg dicht bij komt en het zo goed te meten is. Maar dan steken we nu ook ons kop in het zand voor de gevolgen op termijn van van een enorme economische crisis.
Er zijn hele facinerende onderzoeken naar de gevolgen van stressvolle situaties zoals armoe door de crisis, faillisementen, psychische problemen met suïcide tot gevolg en dan heb ik het nog niet eens over de gevolgen van stress voor het hart en andere somatiiek. Het vervelende is dat dat soort cijfers vaak op termijn beschikbaar komen, dan is iedereen al lang weer overgegaan tot de normale orde van de dag en dan verdwijnen dat soort dramatische cijfers naar de achtergrond.
Daar heeft prof kompanje gelijk in en daarom is het dodencijfer ook niet maatgevend in de maatregelen.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:21 schreef OProg het volgende:
Toch wel facinerend dat dit soort discussies net zo gaan als zwarte piet discussies.
Want de originele OP heeft gewoon een goed punt. We kiezen er voor mensen 'voor hun eigen bestwil' in de laatste fase van hun leven liever soort van eenzaam dood te laten gaan om corona maar buiten te houden. Terwijl ik vrees dat mensen in die verzorgingstehuizen soms gewoon als ratten in de val zitten als het eenmaal binnen is. In Rotterdam is in een verpleeghuis de helft overleden terwijl het al dicht was.
Er is dus blijkbaar een complete tunnelvisie ontstaan rond corona.
https://kompanje.org/2020(...)d-of-een-coronadode/
Professor Kompanje had daar nog een goed stuk over.
Verwacht eigenlijk dat pas jaren nadat dit voorbij is duidelijk gaat worden wat voor slagveld het daadwerkelijk is geweest in verzorgingshuizen.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Je kan je ook afvragen of ze daar niet toch veiliger zijn. Ik heb geen idee eerlijk gezegd, maar het lijkt mij dus wel kiezen tussen 2 kwaden.
De risico groep tussen de grote massa of de risicogroep bij elkaar. Ik zou wel voor het laatste kiezen omdat ze daar sneller te afzonderen zijn van de rest.
Overigens was covid was er achteraf al veel langer. Eind vorig jaar spraken Italiaanse doktoren al van een 'vreemde longziekte' en ik kan me ook herinneren dat een collega van zakenreis terug kwam uit China vlak voor kerst en 'voor de 2de keer griep' kreeg kort achter elkaar en 'zn longen uit z'n kast hoestte' volgens zijn eigen woorden.
Ik denk dat we er gewoon te laat bij waren.
https://www.destentor.nl/(...)ps://www.google.com/quote:In Bathmen vielen in een tehuis zeker vijf doden, maar volgens geruchten meer dan het dubbele. Directeur Jackie van Beek wilde dat eerder noch bevestigen, noch ontkennen. ,,Daar doen we geen uitspraken over in verband met de privacy van onze bewoners en hun familie.”
Ja ik vind je wel een doemdenker ja. Als je ziet wat voor puinzooi het is in die landen. En je ziet dat zij zelfs al een stappenplan hebben uitgestippeld. Dan kan je toch niet anders dan concluderen dat wij een stel zachtgekookte eitjes aan het roer hebben.quote:Op donderdag 30 april 2020 09:55 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)dissel-rivm-covid-19
En je hebt de situatie in het begin in Italië, Spanje en Frankrijk gemist?
Met mensen zoals jou is het onmogelijk een normale discussie te voeren. Jullie weigeren namelijk in te zien dat het nu beter gaat juist DOOR de maatregelen.
En mij een doemdenker noemen omdat ik vind dat het nu nog te vroeg is om alle maatregelen te laten vallen? Man man man![]()
Waarom moet steeds worden uitgelegd dat de maatregelen weldegelijk effect hebben?quote:Op donderdag 30 april 2020 11:12 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Ja ik vind je wel een doemdenker ja. Als je ziet wat voor puinzooi het is in die landen. En je ziet dat zij zelfs al een stappenplan hebben uitgestippeld. Dan kan je toch niet anders dan concluderen dat wij een stel zachtgekookte eitjes aan het roer hebben.
Hier kun je dagelijkse cijfers van de IC vinden:quote:Op donderdag 30 april 2020 10:41 schreef Mar_an het volgende:
Zijn dat uitzonderingen? Heb nu al verschillende verhalen gelezen gehoord van jonge (gezonde) mensen (twintigers, dertigers, veertigers) die toch op de ic belandden. Maar weet de cijfers niet exact.
Wegquote:Op donderdag 30 april 2020 11:23 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Waarom moet steeds worden uitgelegd dat de maatregelen weldegelijk effect hebben?
Als we de maatregelen niet hadden dan hadden we een tienvoud van de overlijdens die we nu hebben, en dat had iedereen iemand wel in zijn/haar kenniskring/familie gehad die was overleden aan corona. Had je dat gewild?
Het is een kwestie van solidariteit en gedisciplineerd zijn en blijven voor de nabije toekomst, en sorry als ik als een langspeelplaat klink, maar het enige perspectief dat het kabinet zou moeten bieden is dat de maatregelen voorlopig tot september wel blijven, en daarna wellicht lichte versoepeling gaan krijgen, maar dat meer ook niet kan momenteel, gezien het weinige testmateriaal dat er is, en we tegen die tijd meer inzicht in het virus hebben nav onderzoeken.
Er is geen enkele virus dreiging. De kans dat iemand beneden de 50 sterft aan Corona is 0%quote:Op donderdag 30 april 2020 09:27 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 30 april 2020 11:39 schreef Ragnar13 het volgende:
[..]
Er is geen enkele virus dreiging. De kans dat iemand beneden de 50 sterft aan Corona is 0%
De kans dat Mensen beneden de 50 kapot gaat aan de gevolgen van de maatregelen is levensgroot
En Boven de 50? Hoe wil je dan daar mee omgaan? Moeten we die gewoon afschrijven?quote:Op donderdag 30 april 2020 11:39 schreef Ragnar13 het volgende:
[..]
Er is geen enkele virus dreiging. De kans dat iemand beneden de 50 sterft aan Corona is 0%
Daar wil ik ook wel eens wat bewijs van zien? En waren die bedrijven wel gezond?quote:De kans dat Mensen beneden de 50 kapot gaat aan de gevolgen van de maatregelen is levensgroot
Stappenplan is ook nog maar erg nat. En het is maar afwachten hoe het gaat lopen.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:12 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Ja ik vind je wel een doemdenker ja. Als je ziet wat voor puinzooi het is in die landen. En je ziet dat zij zelfs al een stappenplan hebben uitgestippeld. Dan kan je toch niet anders dan concluderen dat wij een stel zachtgekookte eitjes aan het roer hebben.
Maar had dit anders geweest, zonder de maatregelen? Was als we nu niet de maatregelen gedaan hadden. Waren de kroegen dan nog wel vol geweest? Als de ziekenhuizen volledig overgelopen waren en dit op het nieuws was geweest? De kans is aanwezig dat men dan nog banger was geworden en exact hetzelfde of misschien nog wel meer terughoudend was gaan reageren.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:27 schreef Red_85 het volgende:
[..]
De uitbraak van angst heeft inmiddels grotere schade opgeleverd dan het virus zelf.
Dat is verre van in balans.
klopt helemaal en daarom zijn de maatregelen ook niet daarop gebaseerd want dat zou te stom zijn.....quote:Op donderdag 30 april 2020 11:39 schreef Ragnar13 het volgende:
[..]
De kans dat Mensen beneden de 50 kapot gaat aan de gevolgen van de maatregelen is levensgroot
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |