abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192869983
Op dit moment gaat de discussie voornamelijk over het beperken van Corona doden, maar nauwelijks op wat voor effecten dit heeft. Zijn de maatregelen veelal niet erger dan de kwaal? Zie deze link waar iemand het erg goed verwoordt.

https://kompanje.org/2020(...)d-of-een-coronadode/

quote:
Om te voorkomen dat ouderen komen te overlijden aan het coronavirus (of ander virus of bacteriële luchtweginfectie) worden zij nu ineens streng geīsoleerd. Juist hetgeen waardoor zij nog kwaliteit ervaren in hun laatste levensfase dat wordt hen nu resoluut en zonder eigen inspraak afgenomen. Sociale interactie met hun geliefden moet digitaal via Skype of vanachter glas. Kleinkinderen mogen niet meer worden geknuffeld, mogen niet meer worden aangeraakt, mogen niet meer op bezoek komen, de kinderen van de ouderen mogen hen niet meer bezoeken, zoenen of omhelzen. Ik zag om een verzorgingstehuis in mijn woonplaats dreigende rood-witte linten gespannen. A place not to be. Fysieke communicatie is ineens een taboe geworden, terwijl aanraking bij ouderen zo belangrijk is. Social distancing en isolatie is voor ouderen vreselijk. Skin hunger wordt het genoemd, het schadelijk ontberen van lichamelijk contact. Anderhalve meter (en meer) distantie zal voor velen fataal worden doordat zij ontredderd verkommeren in isolement. Dementerenden zullen echt niet begrijpen waarom hun geliefden niet meer op bezoek komen. Een humanitaire ramp voltrekt zich momenteel in het rusteloos streven om het aantal coronadoden zo laag mogelijk te houden. Begrijp mij goed, elk overlijden van een dierbare is voor de naasten een amputatie, maar in de laatste levensfase is het iets waar wij ons wel op kunnen voorbereiden. Onsterfelijkheid is écht een illusie. Daar moeten we ons veel meer van bewust zijn en laten we een medemens die op hoge leeftijd komt te overlijden niet kil statistisch verwerken als een ‘coronadode’ maar als een natuurlijk en te verwachten overlijden na een lang leven.

Op deze blog heeft hij onder andere dit antwoord gekregen, wat volgens mij typeert waarom er in ieder geval erg goed nagedacht moet gaan worden wat je eigenlijk wil met alle maatregelen.

quote:
“Vorige week:
Mijn moeder van 94 jaar mag ik niet bezoeken, met face bellen zien ik 3 personen van personeel bij haar staan, een activiteiten begeleidster, een ergotherapeut, en een man van de technische dienst, …maar ik mag haar al 6 weken niet bezoeken … Ze ziet er treurig uit, de tranen lopen over haar gezicht, ze kan amper meer uit haar woorden komen, fysiek letterlijk in elkaar gestort, wil niet meer eten, haar haren als slierten rond haar gezicht, … Ze kreeg dagelijks bezoek van één van haar kinderen, …en nu … Hoe zo sterven aan corona, …ze gaat dood aan verlatenheid en afzondering, omgeven door goedbedoelde voor haar naamloze vreemden ( dat mag wel), …als dit doorgaat gaan we misschien niet direct dood aan corona maar zeker wel aan ontmenselijking …!!!
quote:
Vandaag 27 april 2020:
Heel persoonlijk weet ik en toch, het moet maar de wereld in:
Het laatste nieuws met betrekking tot mijn moeder, ze eet en drinkt niet meer, ligt de hele dag op bed, heeft een katheter in die beperkt functioneert, heeft al dagen geen ontlasting, heeft een stinkende decubitus wond. Op mijn vraag of we nog langer moeten wachten is het antwoord dat de leiding beslist of we haar mogen bezoeken. Deze is vandaag echter niet aanwezig, of ik morgen terug kan bellen.

En echt ik begrijp dat de mensen aan het bed hun uiterste best doen.

En voor de duidelijkheid mijn moeder heeft GEEN corona !!!

Mijn broer en zus wonen heel dicht bij haar en gingen dagelijks op bezoek, ze is gewoon weggekwijnd …
94 jaar oud en je komt zo aan je einde … Ik heb hier geen woorden meer voor …”
pi_192870015
In Zweden doet men niks speciaals en daar hebben ze nog minder doden :')
pindazakje
pi_192870031
Ik sterf ook liever aan corona dan dit nog jaren vol te houden.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  donderdag 30 april 2020 @ 09:12:42 #4
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_192870064
Ik zie best mogelijk heden. Maar omdat belangrijke zaken zoals beschermingskleding door een slechte voorbereiding van de overheid niet beschikbaar zijn is bezoek derhalve lastig.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_192870093
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 09:12 schreef Megumi het volgende:
Ik zie best mogelijk heden. Maar omdat belangrijke zaken zoals beschermingskleding door een slechte voorbereiding van de overheid niet beschikbaar zijn is bezoek derhalve lastig.
Ik geloof dat je het punt mist..
pi_192870125
In ieder geval hebben de maatregelen gewerkt, ze heeft geen corona. Wat een onnodig sneu einde zo.
pi_192870187
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 09:08 schreef Hyaenidae het volgende:
In Zweden luisteren ze wel naar de overheid. Hier lopen ze te huilen omdat ze geen biertje meer kunnen drinken op een terras.

:')
pi_192870215
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 09:27 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

In Zweden luisteren ze wel naar de overheid. Hier lopen ze te huilen omdat ze geen biertje meer kunnen drinken op een terras.

Het is natuurlijk wel makkelijker te luisteren naar de overheid als je nog wel een biertje kan drinken op het terras, zoals in Zweden...

Maar goed, het gaat hier niet eens over het economisch aspect, maar vooral over de menselijkheid van de maatregelen en of je dit moet willen en ieder geval daar over discussieren
pi_192870252
Ik vrees trouwens dat we dit nog vaker en vaker gaan lezen de komende periode. Dit gaat alleem maar toenemen. Deze maatregelen zijn echt onmenselijk, je kan wel stellen dat het middel erger is dan de kwaal. Depressies, faillisementen, stress, eenzame ouderen. We streven af naar een grote vervreemding onder de mensen in de samenleving waarbij mensen mensenschuw gaan worden. Een erg gevaarlijke ontwikkeling.

Maar nee laten we lekker de hele samenleving ontwrichten om een paar mensen te redden. Een paar zeg ik ja, want de hoeveelheid mensen die je redt staan niet in verhouding met de hoeveelheid levens die je nu kapot aan het maken bent. Is het niet financieel dan is het wel stress, depressie of eenzaamheid. De IC gaat toch niet overspoelen, Zweden bewijst dit. Maarja dit kaart ik al weken aan hier maar ik word hier weggezet als anti lockdown extremist, of als schreeuwer. Ik gebruik gewoon mijn gezond verstand en ik zie gewoon dat dit veel meer gevolgen gaat hebben dan corona ooit zal gaan aanrichten.
pi_192870265
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 09:34 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Ik vrees trouwens dat we dit nog vaker en vaker gaan lezen de komende periode. Dit gaat alleem maar toenemen. Deze maatregelen zijn echt onmenselijk, je kan wel stellen dat het middel erger is dan de kwaal. Depressies, faillisementen, stress, eenzame ouderen. We streven af naar een grote vervreemding onder de mensen in de samenleving waarbij mensen mensenschuw gaan worden. Een erg gevaarlijke ontwikkeling.

Maar nee laten we lekker de hele samenleving ontwrichten om een paar mensen te redden. Een paar zeg ik ja, want de hoeveelheid mensen die je redt staan niet in verhouding met de hoeveelheid levens die je nu kapot aan het maken bent. Is het niet financieel dan is het wel stress, depressie of eenzaamheid. De IC gaat toch niet overspoelen, Zweden bewijst dit. Maarja dit kaart ik al weken aan hier maar ik word hier weggezet als anti lockdown extremist, of als schreeuwer. Ik gebruik gewoon mijn gezond verstand en ik zie gewoon dat dit veel meer gevolgen gaat hebben dan corona ooit zal gaan aanrichten.
Alleen sterven op de IC, dat is ook onmenselijk.

Die maatregelen zijn simpelweg nodig.
pi_192870270
Het is inderdaad asociaal om deze maatregelen in tevoeren om doden te voorkomen.
Maar ik heb ook goed nieuws: dat is gelukkig ook niet zo.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192870278
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 09:27 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Lachwekkende reactie. Een enkeling roept dit. De meerderheid ziet gewoon in dat het middel erger is dan de kwaal. Achter een cafe zitten tientallen medewerkers die nu geen werk meer hebben. En wat dacht je van de logistiek achter een cafe? En de logistiek daarachter?
pi_192870289
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 09:35 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Alleen sterven op de IC, dat is ook onmenselijk.

Die maatregelen zijn simpelweg nodig.
Voor corona sterften ook elke dag mensen op de IC.
pi_192870305
Het is al zo vaak uitgelegd dat die maatregelen er niet zijn om de burger te treiteren maar omdat anders de IC's het niet aankunnen, met alle drama's van dien.

Je kunt lekker kijken naar Zweden waar wel van alles kan, maar Nederland lijkt qua bevolkingsdichtheid meer op New York dan op Zweden. Wil je echt die kant op hier? Zweden doet het ook relatief het slechtst qua doden van alle Scandinavische landen door hun gemakzucht.
blablablabla
pi_192870367
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2020 09:38 schreef Elan het volgende:
Het is al zo vaak uitgelegd dat die maatregelen er niet zijn om de burger te treiteren maar omdat anders de IC's het niet aankunnen, met alle drama's van dien.

Je kunt lekker kijken naar Zweden waar wel van alles kan, maar Nederland lijkt qua bevolkingsdichtheid meer op New York dan op Zweden. Wil je die kant op hier? Zweden doet het ook relatief het slechtst qua doden van alle Scandinavische landen door hun gemakzucht.
Het doel is niet om doden te voorkomen zeg je toch? Je spreekt jezelf tegen. Jouw doden argument is dus flauwekul en niet relevant. Feit is dat Zweden hier veel sneller en beter doorheen komt en ze hebben geen strenge maatregelen, die grote gevolgen hebben. Trouwens, regio Stockholm, Malmö en Göteborg kun je vergelijken met NL. En daar woont een flink deel van de bevolking. Loopt het daar uit de klauwen, nee. De IC's lopen niet over en hebben voldoende capaciteit.
pi_192870403
Het was trouwens niet mijn intentie om een Zweden topic te maken, die bestaat al.
pi_192870410
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2020 09:38 schreef Elan het volgende:

Je kunt lekker kijken naar Zweden waar wel van alles kan, maar Nederland lijkt qua bevolkingsdichtheid meer op New York dan op Zweden. Wil je echt die kant op hier? Zweden doet het ook relatief het slechtst qua doden van alle Scandinavische landen door hun gemakzucht.
Het gaat inderdaad om de zorg. Niet om doden tevoorkonen want dat zou dom, gek, onnodig en asociaal zijn.
De mensen in de blog in de OP hebben het niet begrepen
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192870415
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 09:36 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Lachwekkende reactie. Een enkeling roept dit. De meerderheid ziet gewoon in dat het middel erger is dan de kwaal. Achter een cafe zitten tientallen medewerkers die nu geen werk meer hebben. En wat dacht je van de logistiek achter een cafe? En de logistiek daarachter?
Kansloze reactie. De meerderheid van de mensen ziet gewoon dat maatregelen nodig zijn. Slechts een enkeling huilt hierover.

Tuurlijk is het slecht voor de werknemers, daarom is er ook een uitgebreid steunpakket voor hun en de ondernemers.

De maatregelen zijn gewoon nodig, of wil je misschien tienduizenden mensen in de IC hebben?

Als we de maatregelen te snel versoepelen, dan verneuk je de economie pas echt met een tweede golf.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 30-04-2020 09:49:25 ]
pi_192870437
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2020 09:43 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Het doel is niet om doden te voorkomen zeg je toch? Je spreekt jezelf tegen. Jouw doden argument is dus flauwekul en niet relevant. Feit is dat Zweden hier veel sneller en beter doorheen komt en ze hebben geen strenge maatregelen, die grote gevolgen hebben. Trouwens, regio Stockholm, Malmö en Göteborg kun je vergelijken met NL. En daar woont een flink deel van de bevolking. Loopt het daar uit de klauwen, nee. De IC's lopen niet over en hebben voldoende capaciteit.
De verwachting is dat datin NL niet zo zou gaan en in zweden lijkt het ook niet echt de goede kant op te gaan.
pi_192870452
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 09:37 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Voor corona sterften ook elke dag mensen op de IC.

Voor de maatregelen gingen er ook elke dag horecabedrijven failliet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-04-2020 09:48:59 ]
pi_192870460
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 09:34 schreef DeVerzamelaar het volgende:

Als je daadwerkelijk je gezonde verstand zou gebruiken, dan zou je ook gezien hebben dat in een periode van krap 3 weken het aantal patienten op de IC tot boven de 1300 steeg, terwijl we normaal gesproken maar 1150 plaatsen hebben. Je stelling dat de IC niet overspoelt is dus gewoon gelul.

Zweden bewijst verder nog helemaal niks, ook Zweden zit nog midden in deze pandemie, net als de rest van de wereld. Er zal moeten blijken of de Zweedse aanpak wel zo succesvol is geweest. Het zou zo maar kunnen dat de uiteindelijke economische gevolgen voor Zweden wellicht ernstiger zijn dan die voor ons.
Verder zijn er maar weinig mensen die ontkennen dat de maatregelen grote economische problemen met zich meenemen, maar ik vraag me af of jij wel begrijpt dat ook zonder maatregelen een pandemie nu eenmaal leidt tot grote economische gevolgen. Of denk je werkelijk dat het totaal ingestorte consumenten- en producentenvertrouwen alleen allemaal maar door de maatregelen zoals social distancing en sluiting van een zeer beperkt deel van de economie komt?
  donderdag 30 april 2020 @ 09:51:32 #22
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192870510
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2020 09:43 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Lol, Stockholm is verreweg de dichtstbevolkte stad van Zweden en zou in Nederland met pijn en moeite in de top 10 komen. Om bij de volgende grote stad te komen heb je meer tijd nodig dan een volledig rondje Nederland.

Vergelijkbaar :') lul niet zo onwijs dom man.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192870514
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 09:08 schreef Hyaenidae het volgende:
Dat is omdat Zweden wel luisteren naar de overheid terwijl wij hier, als het een lekker weer is, met duizenden zonder afstand op het strand gaan wandelen als er niet gehandhaafd wordt. :')

[ Bericht 1% gewijzigd door Erasmus op 30-04-2020 09:52:19 ]
pi_192870551
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2020 09:46 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

De maatregelen zijn gewoon nodig, of wil je misschien tienduizenden mensen in de IC hebben?

Als we de maatregelen te snel versoepelen, dan verneuk je de economie pas echt met een tweede golf.
Bewijs dat er tienduizenden mensen op de IC komen? Gaat ontzettend meevallen in de praktijk. Maar goed, met jullie doemdenkers is toch geen gesprek te voeren. Jullie laten je leiden door angst.
pi_192870577
Ik vind trouwens dat we deze situatie volledig over onszelf hebben afgeroepen door de manier waarop wij hier over het algemeen met ouderen om gaan.

Lekker wegstoppen in een huis zodat je er zo min mogelijk last van hebt. En dan nu tranen met tuiten omdat we ze geen waardig afscheid kunnen geven.

Had dan je moeder in huis genomen toen ze niet meer voor zichzelf kon zorgen. Zoals in veel landen gebruikelijk is.
blablablabla
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')