abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192871228
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 10:01 schreef zoost het volgende:

[..]

Hier is geen enkel bewijs voor. Je weet ook niet welke maatregelen effectief waren en welke niet. Ik ben er van overtuigd dat 90% van de bevolking onder de 60 al in aanraking is gekomen met het virus.

Wat er gebeurd nu met alle maatregelen mbt het virus is dat 75 plussers met onderliggend lijden misschien een half jaar langer leven. En kom alsjeblieft niet aan met anekdotisch bewijs dat je iemand kent van 35 die ook op de IC heeft gelegen. Dat zijn echt uitzonderingen.

Echt. Dit is massa hysterie.
Zijn dat uitzonderingen? Heb nu al verschillende verhalen gelezen gehoord van jonge (gezonde) mensen (twintigers, dertigers, veertigers) die toch op de ic belandden. Maar weet de cijfers niet exact.
pi_192871246
quote:
15s.gif Op donderdag 30 april 2020 10:40 schreef OProg het volgende:

[..]

Tsjah. Volgens het WTP zal een gevolg van de economische crisis alleen buiten het Westen al een situatie ontstaan dat er gedurende drie maanden dagelijks 300.000 mensen zullen sterven van de honger warvoor en 235 miljoen zijn die dat acute risico lopen.

Maar goed, dat is een lekker ver van ons bed show.

De hele reden dat we ons hier zo druk zitten te maken over alles is omdat het naasten kan raken en het dan wel erg dicht bij komt en het zo goed te meten is. Maar dan steken we nu ook ons kop in het zand voor de gevolgen op termijn van van een enorme economische crisis.

Er zijn hele facinerende onderzoeken naar de gevolgen van stressvolle situaties zoals armoe door de crisis, faillisementen, psychische problemen met suïcide tot gevolg en dan heb ik het nog niet eens over de gevolgen van stress voor het hart en andere somatiiek. Het vervelende is dat dat soort cijfers vaak op termijn beschikbaar komen, dan is iedereen al lang weer overgegaan tot de normale orde van de dag en dan verdwijnen dat soort dramatische cijfers naar de achtergrond.
Mensen die roepen 'je laat je leiden door geld!' vergeten je laatste alinea. Verblind door de angst voor het virus.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_192871276
quote:
9s.gif Op donderdag 30 april 2020 10:21 schreef OProg het volgende:
Toch wel facinerend dat dit soort discussies net zo gaan als zwarte piet discussies.

Want de originele OP heeft gewoon een goed punt. We kiezen er voor mensen 'voor hun eigen bestwil' in de laatste fase van hun leven liever soort van eenzaam dood te laten gaan om corona maar buiten te houden. Terwijl ik vrees dat mensen in die verzorgingstehuizen soms gewoon als ratten in de val zitten als het eenmaal binnen is. In Rotterdam is in een verpleeghuis de helft overleden terwijl het al dicht was.

Er is dus blijkbaar een complete tunnelvisie ontstaan rond corona. :{

https://kompanje.org/2020(...)d-of-een-coronadode/

Professor Kompanje had daar nog een goed stuk over.
Daar heeft prof kompanje gelijk in en daarom is het dodencijfer ook niet maatgevend in de maatregelen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192871333
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 10:40 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Je kan je ook afvragen of ze daar niet toch veiliger zijn. Ik heb geen idee eerlijk gezegd, maar het lijkt mij dus wel kiezen tussen 2 kwaden.
De risico groep tussen de grote massa of de risicogroep bij elkaar. Ik zou wel voor het laatste kiezen omdat ze daar sneller te afzonderen zijn van de rest.

Overigens was covid was er achteraf al veel langer. Eind vorig jaar spraken Italiaanse doktoren al van een 'vreemde longziekte' en ik kan me ook herinneren dat een collega van zakenreis terug kwam uit China vlak voor kerst en 'voor de 2de keer griep' kreeg kort achter elkaar en 'zn longen uit z'n kast hoestte' volgens zijn eigen woorden.

Ik denk dat we er gewoon te laat bij waren.
Verwacht eigenlijk dat pas jaren nadat dit voorbij is duidelijk gaat worden wat voor slagveld het daadwerkelijk is geweest in verzorgingshuizen.

Helemaal als je dit soort berichten leest:
quote:
In Bathmen vielen in een tehuis zeker vijf doden, maar volgens geruchten meer dan het dubbele. Directeur Jackie van Beek wilde dat eerder noch bevestigen, noch ontkennen. ,,Daar doen we geen uitspraken over in verband met de privacy van onze bewoners en hun familie.”

https://www.destentor.nl/(...)ps://www.google.com/

Over de doden spreekt men niet eens, worden ook niet getest dus niet meegenomen in de officiële cijfers.
blablablabla
pi_192871739
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2020 09:55 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

https://www.rtlnieuws.nl/(...)dissel-rivm-covid-19

En je hebt de situatie in het begin in Italië, Spanje en Frankrijk gemist?

Met mensen zoals jou is het onmogelijk een normale discussie te voeren. Jullie weigeren namelijk in te zien dat het nu beter gaat juist DOOR de maatregelen.

Jullie laten je leiden door financieel gewin. Fuck de mensen die dood gaan.

En mij een doemdenker noemen omdat ik vind dat het nu nog te vroeg is om alle maatregelen te laten vallen? Man man man :')
Ja ik vind je wel een doemdenker ja. Als je ziet wat voor puinzooi het is in die landen. En je ziet dat zij zelfs al een stappenplan hebben uitgestippeld. Dan kan je toch niet anders dan concluderen dat wij een stel zachtgekookte eitjes aan het roer hebben. :')
pi_192871912
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 11:12 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Ja ik vind je wel een doemdenker ja. Als je ziet wat voor puinzooi het is in die landen. En je ziet dat zij zelfs al een stappenplan hebben uitgestippeld. Dan kan je toch niet anders dan concluderen dat wij een stel zachtgekookte eitjes aan het roer hebben. :')
Waarom moet steeds worden uitgelegd dat de maatregelen weldegelijk effect hebben?
Als we de maatregelen niet hadden dan hadden we een tienvoud van de overlijdens die we nu hebben, en dat had iedereen iemand wel in zijn/haar kenniskring/familie gehad die was overleden aan corona. Had je dat gewild?

Het is een kwestie van solidariteit en gedisciplineerd zijn en blijven voor de nabije toekomst, en sorry als ik als een langspeelplaat klink, maar het enige perspectief dat het kabinet zou moeten bieden is dat de maatregelen voorlopig tot september wel blijven, en daarna wellicht lichte versoepeling gaan krijgen, maar dat meer ook niet kan momenteel, gezien het weinige testmateriaal dat er is, en we tegen die tijd meer inzicht in het virus hebben nav onderzoeken.
pi_192872011
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 10:41 schreef Mar_an het volgende:
Zijn dat uitzonderingen? Heb nu al verschillende verhalen gelezen gehoord van jonge (gezonde) mensen (twintigers, dertigers, veertigers) die toch op de ic belandden. Maar weet de cijfers niet exact.
Hier kun je dagelijkse cijfers van de IC vinden:

https://www.stichting-nice.nl/
pi_192872129
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 11:23 schreef BoerHagenees het volgende:

[..]

Waarom moet steeds worden uitgelegd dat de maatregelen weldegelijk effect hebben?
Als we de maatregelen niet hadden dan hadden we een tienvoud van de overlijdens die we nu hebben, en dat had iedereen iemand wel in zijn/haar kenniskring/familie gehad die was overleden aan corona. Had je dat gewild?

Het is een kwestie van solidariteit en gedisciplineerd zijn en blijven voor de nabije toekomst, en sorry als ik als een langspeelplaat klink, maar het enige perspectief dat het kabinet zou moeten bieden is dat de maatregelen voorlopig tot september wel blijven, en daarna wellicht lichte versoepeling gaan krijgen, maar dat meer ook niet kan momenteel, gezien het weinige testmateriaal dat er is, en we tegen die tijd meer inzicht in het virus hebben nav onderzoeken.
Weg
pi_192872163
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 09:27 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

In Zweden luisteren ze wel naar de overheid. Hier lopen ze te huilen omdat ze geen biertje meer kunnen drinken op een terras.

:')
Er is geen enkele virus dreiging. De kans dat iemand beneden de 50 sterft aan Corona is 0%

De kans dat Mensen beneden de 50 kapot gaat aan de gevolgen van de maatregelen is levensgroot
pi_192876409
Vraag mij af wat het nou eigenlijk per dag kost die lockdown.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_192876741
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 11:39 schreef Ragnar13 het volgende:

[..]

Er is geen enkele virus dreiging. De kans dat iemand beneden de 50 sterft aan Corona is 0%

De kans dat Mensen beneden de 50 kapot gaat aan de gevolgen van de maatregelen is levensgroot
quote:

[..]

En Boven de 50? Hoe wil je dan daar mee omgaan? Moeten we die gewoon afschrijven?
Eventueel personen met een zwakke gezondheid? Die zeggen we ook maar meteen gedag?

quote:
Daar wil ik ook wel eens wat bewijs van zien? En waren die bedrijven wel gezond?
Gelukkig maakt dit dat niet meer uit voor boven de 50, in je stelling?

quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 11:12 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Stappenplan is ook nog maar erg nat. En het is maar afwachten hoe het gaat lopen.
Daarnaast hebben veel van die landen een volledige lockdown, die wij niet hebben. Veel van hun versoepeling, gaat dus minder ver, dan wij nu als maatregelen hebben.

quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 10:27 schreef Red_85 het volgende:

[..]

De uitbraak van angst heeft inmiddels grotere schade opgeleverd dan het virus zelf.

Dat is verre van in balans.
Maar had dit anders geweest, zonder de maatregelen? Was als we nu niet de maatregelen gedaan hadden. Waren de kroegen dan nog wel vol geweest? Als de ziekenhuizen volledig overgelopen waren en dit op het nieuws was geweest? De kans is aanwezig dat men dan nog banger was geworden en exact hetzelfde of misschien nog wel meer terughoudend was gaan reageren.
pi_192877729
quote:

[..]

klopt helemaal en daarom zijn de maatregelen ook niet daarop gebaseerd want dat zou te stom zijn.....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')