abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192859139
quote:
2s.gif Op woensdag 29 april 2020 15:27 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Bullshit.

Dit zijn normale ziekenhuis opnames, de IC opname is nog verder skewed.

Je blijft hier bezig hoor, kijk naar de cijers en de feiten i.p.v. je eigen onderbuik.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192859148
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2020 15:04 schreef quirina het volgende:
Ik ben ook nog steeds voor mondkapjes hoor.
Aziaten zeggen ook van het is om anderen niet te besmetten.
Goed punt!
Hou lekker je virussen in je eigen mondkapje , wel zo sociaal.
Inderdaad wel als je ook om andere mensen geeft.
1,5 meter afstand blijven houden met mondkapje en bril. Safe safer safest
Hallo iedereen ik kom eens kijken in deze crisistijd omdat er veel informatie op deze geweldige site te vinden is.
pi_192859154
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 15:28 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ik zou wel wat meer updates willen horen in het nieuws voor de quest naar een medicijn/vaccin. Die dagelijkse berichten om angst in te boezemen met een dosis propaganda beginnen echt saai te worden.
ah je baseert dit op de keuzes die journalisten maken en denkt dan dat er niks anders aan informatie wordt gedeeld?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192859162
t
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 15:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Precies, dat lijkt me de best mogelijke strategie.

En ik ben het met Gommers eens: wellicht had men vorige week een versoepeling kunnen invoeren die nog voor de scholen kon beginnen, zoals de contactberoepen. Dan had je tegen de tijd dat de scholen effectief open gaan al een beeld gehad van de eventuele consequenties. Jammer dat ze dat niet hebben gedaan, maar voor nu is dit het dan dus.
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 15:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Precies, dat lijkt me de best mogelijke strategie.

En ik ben het met Gommers eens: wellicht had men vorige week een versoepeling kunnen invoeren die nog voor de scholen kon beginnen, zoals de contactberoepen. Dan had je tegen de tijd dat de scholen effectief open gaan al een beeld gehad van de eventuele consequenties. Jammer dat ze dat niet hebben gedaan, maar voor nu is dit het dan dus.
Ik zou zelf, als ik in een positie zat dat er wat van zou kunnen zeggen, de contactberoepen en scholen tot eind v/d zomer dichthouden. Tegen die tijd is er meer bekend, zijn er meer onderzoeken afgerond en weet je of de situatie aanzienlijk is verbeterd op de IC's.
pi_192859164
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 15:24 schreef speknek het volgende:

[..]

Ja maar zestig is vet oud, dus als iemand van 61 doodgaat dan was die waarschijnlijk anders ook wel een week later overleden.
Het gaat er niet om dat een dode niet te betreuren zou zijn, en zeker 61 niet, dat is tamelijk jong voor de huidige standaarden.

Je moet alleen niet een statistische uitzondering gaan gebruiken om beleid voor iedereen te rectificeren.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192859166
quote:

[..]

Bullshit.
Is toch weinig bullshit aan? Niet dat ik er een waardeoordeel aan wil hangen, maar de cijfers wijzen dat toch echt uit.
  woensdag 29 april 2020 @ 15:31:47 #160
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_192859167
quote:

[..]

Ik zou wel wat meer updates willen horen in het nieuws voor de quest naar een medicijn/vaccin. Die dagelijkse berichten om angst in te boezemen met een dosis propaganda beginnen echt saai te worden.
Zoals dat er al een werkend vaccin voor Corona is bij apen?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  woensdag 29 april 2020 @ 15:32:11 #161
8369 speknek
Another day another slay
pi_192859172
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2020 15:01 schreef quirina het volgende:
Iemand Jensen op youtube gekeken? Die comments ook. :')
Iedere keer dat Jensen een view krijgt, krijgt ie extra geld, dus het is beter dit niet aan te moedigen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 29 april 2020 @ 15:32:34 #162
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192859177
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 15:28 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Het gros is 65 / 70+ dat overlijd - maar dat zijn gewoon ouders, opa's en oma's of echtparen die uit elkaar gerukt worden. Onderliggend lijden dit dat.. echt smakeloos hoe er af en toe over deze oudjes wordt gesproken, alsof ze er toch al niet meer toe deden of iets bij droegen aan onze maatschappij. Al die 60+ers vormen het gros van onze vrijwilligersmaatschappij om maar een voorbeeld te noemen.
Degenen die dit roepen zijn waarschijnlijk broekie's die amper droog achter hun oren zijn.

Ik vind het ook schaamteloos dat er zo over oudere mensen gepraat wordt. Kan gewoon echt niet
  Moderator woensdag 29 april 2020 @ 15:32:59 #163
249559 crew  Lavenderr
pi_192859183
quote:

[..]

Het gros is 65 / 70+ dat overlijd - maar dat zijn gewoon ouders, opa's en oma's of echtparen die uit elkaar gerukt worden. Onderliggend lijden dit dat.. echt smakeloos hoe er af en toe over deze oudjes wordt gesproken, alsof ze er toch al niet meer toe deden of iets bij droegen aan onze maatschappij. Al die 60+ers vormen het gros van onze vrijwilligersmaatschappij om maar een voorbeeld te noemen.
Dit is precies wat mij al een poosje heel erg stoort. Alsof oudere mensen wegwerpmateriaal zijn. Grote schande vind ik.
pi_192859198
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 15:28 schreef ludovico het volgende:

[..]

Zoek een grafiekje op dan zou ik zeggen.
Er staat een grafiek van IC opnames naar leeftijd op https://www.stichting-nice.nl/

Ga jij tellen? Want je komt echt wel een beetje bedrogen uit met je 'veel al AOW'ers op de IC'.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_192859201
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 15:31 schreef BoerHagenees het volgende:
t
[..]

[..]

Ik zou zelf, als ik in een positie zat dat er wat van zou kunnen zeggen, de contactberoepen en scholen tot eind v/d zomer dichthouden. Tegen die tijd is er meer bekend, zijn er meer onderzoeken afgerond en weet je of de situatie aanzienlijk is verbeterd op de IC's.
Die IC's verbeteren wel, dat zie je nu al, daarvoor hoef je niet te wachten met scholen open doen.
  woensdag 29 april 2020 @ 15:34:14 #166
8369 speknek
Another day another slay
pi_192859207
quote:

[..]

60-67 is ook nog gewoon arbeidsleeftijd, dat zijn mensen die dan weer hup aan het werk moeten ookal hebben ze een redelijke kans dood te gaan, of in ieder geval blijvend verminkt te raken bij zware longontsteking.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 29 april 2020 @ 15:35:12 #167
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_192859225
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 15:31 schreef BoerHagenees het volgende:
t
[..]

[..]

Elke maand langer dicht is een jaar verloren aan groei, en ruwweg een hersteltijd van meer dan jaar... Buiten de druk om van afnemende steun bij de bevolking en hevige protesten van de ondernemers. Als dan blijkt dat je ook maar 2 weken te lang hebt gewacht met openen kun je je partij opdoeken. Dapper.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_192859231
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 15:24 schreef speknek het volgende:

[..]

Ja maar zestig is vet oud, dus als iemand van 61 doodgaat dan was die waarschijnlijk anders ook wel een week later overleden.
Je zit er 20 jaar naast.

In die leeftijdscategorie is de kans aan iets anders te overlijden normaal in een jaar nog steeds vele malen groter dan aan corona.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  woensdag 29 april 2020 @ 15:35:52 #169
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192859237
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 15:23 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Eens, maar dit laat gewoon weer duidelijk zien dat er allesbehalve een wetenschappelijke consensus is over het effect van mondkapjes. Als je maar selectief genoeg shopt vind je vanzelf het bewijs voor jouw stelling.

En dit vond ik wel aardig:
[..]

"since undetected in controlled experiments": die experimenten betroffen enkel extra bescherming voor de dragers, niet verspreiding door besmette dragers. Chirurgen dragen altijd een masker tijdens een operatie. Open wonden zijn veel vatbaarder voor besmetting dan de luchtwegen, dus als maskers zelfs daar besmetting voorkomen...
are we infinite or am I alone
pi_192859240
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 15:32 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dit is precies wat mij al een poosje heel erg stoort. Alsof oudere mensen wegwerpmateriaal zijn. Grote schande vind ik.
Plus dat mensen ouder worden, waardoor iemand in de 60 zeker niet oud is, zelfs niet bejaard. Ja, 40 jaar terug misschien, maar nu zeker niet. Veel mensen in de 60 en 70 zijn nog arbeidsparticipant.
pi_192859257
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 15:32 schreef ludovico het volgende:

[..]

Zelfs AL HEB JE HET als corona patiënt, dan nog is de kans 200% hoger dat je aan iets anders overlijdt.

En wij maar doen alsof het gigantische getallen zijn die nu dood gaan aan corona. Alsof je met 50% extra kans om kapot te gaan aan een virus - als je het al hebt gekregen! -, t.o.v. nu opeens drastisch de maatschappij op slot moet gooien.

Mensen er gaan 450 mensen PER DAG dood aan allerlei oorzaken.
Nu zijn er 140 Corona patiënten bijgekomen ofzo per dag. Mensen gaan dood, accepteer dat.
Het zijn er alleen 'maar' 140 per dag omdat we daar drastische maatregelen voor hebben genomen.
pi_192859267
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 15:34 schreef speknek het volgende:

[..]

60-67 is ook nog gewoon arbeidsleeftijd, dat zijn mensen die dan weer hup aan het werk moeten ookal hebben ze een redelijke kans dood te gaan, of in ieder geval blijvend verminkt te raken bij zware longontsteking.
De 60ers hebben een heeele kleine kans om eraan te sterven. Pas bij 70 gaat het meer omhoog.

Maar nog steeds is de kans daarop kleiner dan de normale sterftekans in een jaar.

pi_192859268
quote:

[..]

Ben je eindelijk met Pensioen en dan ga je dood :')

maar ja tis niet anders.
Albert Einstein Quote's:
"Soms betaal je het meest voor dingen die gratis zijn."
"Ons eigen geluk hangt af van de glimlach van de anderen".
"Logica brengt je van A naar B. Verbeelding brengt je overal".
pi_192859278
quote:
2s.gif Op woensdag 29 april 2020 15:33 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Er staat een grafiek van IC opnames naar leeftijd op https://www.stichting-nice.nl/

Ga jij tellen? Want je komt echt wel een beetje bedrogen uit met je 'veel al AOW'ers op de IC'.
Je ziet de staafjes toch zelf. :+
pi_192859285
quote:

[..]

Ahja, de onderbuik is weer los. :7 We sturen risicogroepen gewoon het graf in voor de economie, uiteraard.
pi_192859288
quote:

[..]

Bullshit.
Wat?

Dit bedoel ik dus. Niets weten van de cijfers maar wel boos en heel stellig reageren...

https://nos.nl/collectie/(...)t-nog-het-epicentrum
  woensdag 29 april 2020 @ 15:40:17 #177
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_192859289
quote:
2s.gif Op woensdag 29 april 2020 15:37 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Het zijn er alleen 'maar' 140 per dag omdat we daar drastische maatregelen voor hebben genomen.
Precies. Dat beseft hij niet volgens mij. Zonder maatregelen zodat we op 500+ extra doden PER DAG. :P
pi_192859292
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 15:37 schreef ludovico het volgende:

[..]

:')

Dit is dus kenmerkend voor deze hele discussie, als je zegt dat we doden moeten accepteren of dat mensen niet het oneindige leven hebben dan word je aangevallen op je morele kompas.

Maar omdat alle pijn voor jullie zo abstract is omdat jullie lekker je WW kunnen krijgen als je baas failliet gaat denken jullie niet verder dan je neus lang is. Asocialen. :')
Ik vind het vrij respectloos ja, hoe je over mensen van in de 60 praat. Velen staan nog actief in het leven. Vinden dit ook vrij kut, om het zo maar te zeggen. Als daar een significant deel van doodgaat, want de economie wordt anders te veel 'opgeofferd', dan zou je dat verstandig beleid vinden?

Het is gewoon beschamend zoals mensen daarover denken. Veel mensen voelig zich daar ook in gestrekt oa door mafklappers zoals Jort.
pi_192859303
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 15:39 schreef ludovico het volgende:

[..]

Je ziet de staafjes toch zelf. :+
Je kan toch zelf ook zien dat dat grofweg in de 65+ categorie 500+500+300 menen zijn.
Tel jij ze dan even in de categorieen onder de 65? Want ik denk dat je grofweg op hetzelfde aantal uitkomt.
  woensdag 29 april 2020 @ 15:41:34 #180
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_192859304
quote:
15s.gif Op woensdag 29 april 2020 15:40 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Wat?

Dit bedoel ik dus. Niets weten van de cijfers maar wel boos en heel stellig reageren...

[ afbeelding ]
Waar is je grafiek van de IC dan?
  Moderator woensdag 29 april 2020 @ 15:41:51 #181
5428 crew  miss_sly
pi_192859309
quote:

[..]

En die updates zouden dan toch bestaan uit: we aijn hard aan het werk, we hopen dat we nog dit jaar misschien wel iets hebben, maar het kan ook nog langer duren. x85 als er zoveel bedrijven mee bezig zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_192859315
quote:

[..]

Dude? :@

Je bedoeld dit liefkozend neem ik aan?
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_192859316
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2020 15:41 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Er staat er 1 op de website van Stichting Nice welke ik niet kan kopieren.
pi_192859318
quote:
2s.gif Op woensdag 29 april 2020 15:33 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ruim 58% zo te zien. (met de cijfers uit je genoemde grafiek)
pi_192859320
quote:
2s.gif Op woensdag 29 april 2020 15:37 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Iedereen gaat het virus krijgen, tenzij ze zichzelf goed isoleren.

Die drastische maatregelen hebben 0.0 effect op het totaal aantal corona doden - maar vertraagt het aantal doden! - tenzij er mensen met kans op overleven van de IC geweerd zou zijn. Aangezien daar totaal geen reden toe is om dat te denken gezien de capaciteit van de IC en de huidige bezetting / prognose van de bezetting, gaat je comment nergens over.
  Moderator woensdag 29 april 2020 @ 15:42:32 #186
5428 crew  miss_sly
pi_192859323
quote:

[..]

En wat dacht je van opvang van kleinkinderen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_192859324
quote:
15s.gif Op woensdag 29 april 2020 15:40 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Wat?

[ afbeelding ]
Geef cijfers van de IC dan.
  woensdag 29 april 2020 @ 15:43:22 #188
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192859333
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 15:32 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja, meerdere verhalen zien voorbij komen dat iedereen boven de 50 jaar maar binnen moest blijven en het anders jammer dan was. En dat voor jonge mensen de kroegen wel weer open kunnen zo. Of het is puur getrol of puur egoïsme.
pi_192859337
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2020 15:41 schreef Zwansen het volgende:

[..]

quote:
Ook op de intensive care-afdelingen is het gros van de patiënten ouder dan 60 jaar; ruim 71 procent. Nog eens 19 procent valt in de leeftijdscategorie 50-59. De overige 10 procent is jonger dan 50. De Stichting Nationale Intensive Care Evaluatie, die alle IC-opnames bijhoudt, deelt geen data over de man-vrouwverhouding.
pi_192859340
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 15:38 schreef Ansachteraf het volgende:

[..]

Ben je eindelijk met Pensioen en dan ga je dood :')

maar ja tis niet anders.
Dat komt niet door Corona of onze anti corona maatregelen, maar omdat mensen nou eenmaal met 100% zekerheid een keer doodgaan in het leven.
pi_192859341
quote:
2s.gif Op woensdag 29 april 2020 15:42 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Geef cijfers van de IC dan.
Staan er gewoon bij:
Ook op de intensive care-afdelingen is het gros van de patiënten ouder dan 60 jaar; ruim 71 procent. Nog eens 19 procent valt in de leeftijdscategorie 50-59. De overige 10 procent is jonger dan 50. De Stichting Nationale Intensive Care Evaluatie, die alle IC-opnames bijhoudt, deelt geen data over de man-vrouwverhouding.

90% is 60+.
pi_192859354
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 15:43 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Staan er gewoon bij:

90% is 60+.
Dan kijken wij naar hele andere cijfers. De cijfers op de website van stichting Nice bijgewerkt to vandaag laten echt iets heel anders zien. :')
  woensdag 29 april 2020 @ 15:45:02 #193
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192859355
Een paar weken geleden was er in het nieuws dat er in een ziekenhuis( weet niet meer welk) alleen maar vrij jonge mensen lagen onder de 50.
Dus het treft ZEKER niet alleen ouderen.

Een deel van de jongeren die een lock-down party hielden kwamen ook op de IC.

https://www.ad.nl/binnenl(...)de-vijftig~a058aad2/

https://www.rtlz.nl/algem(...)ienten-bedden-longen
pi_192859357
11 Mei gaan we openen hier in Zwitserland; Restaurants, museums, bibliotheken, scholen, markten, winkels. Normale dienstregeling OV _O_

Wel streng eisen voor restaurants, Max 4. P, iedereen moet zitten. Tussen de tafels 2 meter.

Deze beslissingen zijn naar voren geschoven wegens de positieve cijfers+economisch belang.
Volgende stappen 27 mei
pi_192859367
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2020 15:40 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Precies. Dat beseft hij niet volgens mij. Zonder maatregelen zodat we op 500+ extra doden PER DAG. :P
Laten we het over vermijdbare doden gaan hebben en niet met drogredenaties komen dat er 4x meer doden zijn als 4x zoveel mensen het virus krijgen, dat laatste is namelijk evident en kun je praktisch niet tegenhouden - tenzij je jezelf heeeeel goed isoleert, en in dat geval maakt het geen ene drol uit hoe snel het virus door de maatschappij heen trekt, je bent immers zo goed geïsoleerd dat je het virus niet gaat krijgen -.
pi_192859376
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 15:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]

En die updates zouden dan toch bestaan uit: we aijn hard aan het werk, we hopen dat we nog dit jaar misschien wel iets hebben, maar het kan ook nog langer duren. x85 als er zoveel bedrijven mee bezig zijn.
of er wordt info gedeeld wat niemand snapt.... en dat zal de reden zijn dat journalisten iets anders belangrijker vinden.....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192859378
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2020 15:45 schreef Markesh het volgende:
Een paar weken geleden was er in het nieuws dat er in een ziekenhuis( weet niet meer welk) alleen maar vrij jonge mensen lagen onder de 50.

Als je naar de statistieken keek toen bleek het meer 40 plussers te zijn

Dan is het wel makkelijk lullen meerderheid van de jongeren
  woensdag 29 april 2020 @ 15:46:36 #198
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192859379
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 15:43 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Staan er gewoon bij:

90% is 60+.
90% is 60+ plus ja?
pi_192859383
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 15:42 schreef ludovico het volgende:

[..]

Iedereen gaat het virus krijgen, tenzij ze zichzelf goed isoleren.

Die drastische maatregelen hebben 0.0 effect op het totaal aantal corona doden - maar vertraagt het aantal doden! - tenzij er mensen met kans op overleven van de IC geweerd zou zijn. Aangezien daar totaal geen reden toe is om dat te denken gezien de capaciteit van de IC en de huidige bezetting / prognose van de bezetting, gaat je comment nergens over.
De enige reden dat de prognose van bezetting op dit moment gunstig is, is omdat er maatregelen zijn.
pi_192859384
quote:

[..]

Eens met je stelling. Ik moest er net alleen in het winkelcentrum wel weer met grote verbazing constateren dat juist die generatie zelf de noodzaak van het in acht nemen van de richtlijnen ook maar moeilijk snapt. In groepsverband met elkaar keuvelen op minder dan een meter afstand, voor je langs duiken in supermarkten of winkels of qua looprichtingen echt bijna tegen je aanlopen. Ik vind dat echt frustrerend, we doen het voornamelijk voor hen :P
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_192859388
Even wat positief nieuws

https://www.outlookindia.(...)reinfections/1818085

Mensen waren niet opnieuw besmet maar testen waarschijnlijk false positive.

quote:
He said lab tests on animals suggest that COVID-19 patients would maintain immunity for at least a year after their infections.
pi_192859390
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2020 15:45 schreef Markesh het volgende:

Er zijn enkele jongere mensen overleden. Maar dat gebeurd, is ie weer, aan de griep helaas ook wel eens. Het zijn echt enorme uitzonderingen.
pi_192859402
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 15:46 schreef Momo het volgende:

[..]

90% is 60+ plus ja?
[ afbeelding ]
Bedankt voor het, alweer, posten van een plaatje dat ik wel wilde maar niet gepost kreeg.
pi_192859405
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 15:43 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dat komt niet door Corona of onze anti corona maatregelen, maar omdat mensen nou eenmaal met 100% zekerheid een keer doodgaan in het leven.
De kans op overlijden door corona, direct of indirect, is natuurlijk wel een stuk groter voor deze groep.

En dat mensen een keer doodgaan klopt, maar is in deze discussie niet relevant, vind ik. Op basis daarvan kan je toch geen beleid voeren en denken dat we dan de maatregelen kunnen versoepelen want "dood is nou eenmaal onderdeel van het leven". Nee dat zou wat mij betreft onacceptabel zijn, en gelukkig ziet Rutte en het kabinet het ook zo. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')