abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192858864
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 14:59 schreef koemleit het volgende:

[..]

Het was trouwens bij lange na niet genoeg om de corona piek op te vangen, daarvoor moesten nog veel meer bedden "gecreëerd" worden.
Ongetwijfeld. Maar het feit dat er bij jullie lessen uit de griepgolf zijn getrokken en daarnaar gehandeld is is een compliment waard :P
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_192858869
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 15:03 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Ben benieuwd hoe veel scholen daarvoor uit maakt.
Vitale beroepen draaien al, wat thuis kan werken werkt thuis, wat niet kan zak dat ook in het algemeen amper kunnen met kinderen naar school.
Lijkt me niet dat het een groot verschil gaat zijn.
Nauwelijks tot niet. Besmettingen lopen we binnenshuis op in het bejaardentehuis of in het ziekenhuis ofzo.

En de oudjes zijn geïsoleerd, de kids en ouders komen ermee misschien in aanraking maar komen niet op de IC terecht. En als iemand ziek is in het huis blijven ze thuis.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192858872
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 15:10 schreef BoerHagenees het volgende:

[..]

Nee wat zorgpersoneel dat overuren draait op de IC's maandenlang waardoor ze straks opgebrand thuiszitten en daardoor de reguliere zorg niet door kan gaan, dat wil je? :N

Wat een solidariteit toch weer.
Ben benieuwd of die solidariteit er dan aan het eind van het jaar ook is, als in ieder geval de pensioenen en misschien ook wel de AOW gekort moeten worden.
  woensdag 29 april 2020 @ 15:12:24 #106
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192858873
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 14:56 schreef Za het volgende:

[..]

Ik zie dat je gezocht hebt op "masks don't work".
Daar zul je je mening op voorhand bevestigd zien.

Google eens op "effectiveness of surgical masks".

Gewoon een onbevoordeelde search.
De zoekterm alleen al _O-
Deze user doet wel heel erg zijn best met achter zijn standpunt te willen blijven staan.
pi_192858879
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 15:10 schreef ludovico het volgende:

[..]

Precies, je kunt beter niet met zekerheid de economie verneuken dan het onzekere "de IC zou het misschien beetje te druk kunnen krijgen".

Liever geen zekere onnodige schade veroorzaken t.o.v. een hele kleine onwaarschijnlijkheid dat de IC het te druk krijgt.

Het is een kwestie van solidair blijven met alle economische actoren buiten enkele bejaarde mensen die in een extreem onwaarschijnlijk geval niet geholpen zouden worden op de IC omdat daar tekort bedden zouden zijn.

Hoe moeilijk kan dat nou zijn?
Je snapt er werkelijk niks van en denkt enkel aan de economie. Eerst de zorg, daarna de economie.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 29 april 2020 @ 15:13:03 #108
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192858885
Er wordt gezegd dat een groot financiële schade van deze crisis is: 150 miljard euro die de overheid komende maanden uitgeeft aan bedrijven, mensen en etc. Maar volgens mij wordt het wel meer dan 150 miljard euro, als de maatregelen iets langer duren... helaas is het niet anders.
Humor, serieus en vrolijk!
  Moderator woensdag 29 april 2020 @ 15:13:17 #109
5428 crew  miss_sly
pi_192858887
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 15:10 schreef BoerHagenees het volgende:

[..]

Nee wat zorgpersoneel dat overuren draait op de IC's maandenlang waardoor ze straks opgebrand thuiszitten en daardoor de reguliere zorg niet door kan gaan, dat wil je? :N

Wat een solidariteit toch weer.
Niet alleen gebrek aan solidariteit, maar tevens ook gewoon dom. Als anderen op de IC komen na een ongeluk, met een hartstilstand, of andere spoedeisende zaken, kunnen ze die ook niet opnemen en behandelen. IC vol, personeel overbelast, fouten worden gemaakt, mensen gaan dood. Ook jonge mensen die met iets anders op de IC terecht komen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_192858897
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 15:10 schreef ludovico het volgende:

[..]

Precies, je kunt beter niet met zekerheid de economie verneuken dan het onzekere "de IC zou het misschien beetje te druk kunnen krijgen".

Liever geen zekere onnodige schade veroorzaken t.o.v. een hele kleine onwaarschijnlijkheid dat de IC het te druk krijgt.

Het is een kwestie van solidair blijven met alle economische actoren buiten enkele bejaarde mensen die in een extreem onwaarschijnlijk geval niet geholpen zouden worden op de IC omdat daar tekort bedden zouden zijn.

Hoe moeilijk kan dat nou zijn?
"buiten enkele bejaar de mensen...."

Ik zit al een tijdje te lurken, maar waarom worden al weken dit soort onwaarheden verteld? Het zijn niet "enkele bejaarde mensen", het gaat om vrijwel iedereen die in een risicogroep valt, en ik kan je verzekeren dat zijn meer dan wat oude mensen.

Gast, schaam je. De economische crisis moeten we maar op de koop toenemen, de volksgezondheid staat wat mij betreft nog steeds met stip op 1. De crisis zal toch zeer tijdelijk hevig zijn, waarnaar er weer snelle groei komt.
  woensdag 29 april 2020 @ 15:14:07 #111
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192858899
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 15:13 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Niet alleen gebrek aan solidariteit, maar tevens ook gewoon dom. Als anderen op de IC komen na een ongeluk, met een hartstilstand, of andere spoedeisende zaken, kunnen ze die ook niet opnemen en behandelen. IC vol, personeel overbelast, fouten worden gemaakt, mensen gaan dood. Ook jonge mensen die met iets anders op de IC terecht komen.
Precies! Daarmee moeten we echt voorzichtig met ons zelf zijn.... niets forceren.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_192858901
quote:

[..]

Ah joh dat is toch helemaal niet van belang, gewoon alles asap open gooien!

:')
pi_192858911
https://www.wsj.com/artic(...)a-say-no-11587930911

Toch niet de meest 'right wing' journal he ;)
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  woensdag 29 april 2020 @ 15:14:59 #114
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192858912
quote:
3s.gif Op woensdag 29 april 2020 14:47 schreef Vallon het volgende:
Ik, toch in LockDown, ben wat verder gedoken of dragen van maskers mogelijk de (veronderstelde druppel) verspreiding van Covid19 kan tegenhouden:
COR / Het grote SARS-CoV-2 topic #631 Op naar IKEA & COR / Het grote SARS-CoV-2 topic #632 Zonder paniekzaaiers en downplayers

en vond het volgende relevante stuk op Researchgate april2020: "Review-Social-policy-Covid19"

Het is een evenwichtig stuk dat de vele "onderzoeksrapporten" onderzocht omtrent effectiviteit van maskers.

[..]

Evenwichtig? De auteur is van de "Ontario Civil Liberties Association", wat vragen oproept betreffende zijn motief. En alles lijkt te berusten op de aanname dat: "The main transmission path is long-residence-time aerosol particles (< 2.5 μm), which are too fine to be blocked, and the minimum-infective-dose is smaller than one aerosol particle."

Terwijl de WHO net zegt dat het verspreid wordt via droplets >5 μm.
Trouwens, als die aanname correct was, dan zou je verwachten dat covid-19, de griep en gewone verkoudheid even besmettelijk zijn als de mazelen. Mazelen heeft een veel hogere R0: 12 tot 18.
Bovendien keken die studies enkel of een masker de drager beschermt, niet of een masker anderen tegen besmetting door de drager kan beschermen.
are we infinite or am I alone
pi_192858915
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 15:12 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Je snapt er werkelijk niks van en denkt enkel aan de economie. Eerst de zorg, daarna de economie.
De economie en zorg staan niet zo los van elkaar, ik denk helemaal niet eerst aan economie, ik denk echter wel volledig aan economie als je netto nauwelijks baten hebt van extra focussen op zorg, terwijl er gigantische kosten aan de economie zijde staan van het spectrum.

Jij snapt er werkelijk helemaal niks van en denkt totaal niet aan economie.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192858924
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 15:14 schreef BoerHagenees het volgende:

[..]

Ik zit al een tijdje te lurken, maar waarom worden al weken dit soort onwaarheden verteld? Het zijn niet "enkele bejaarde mensen", het gaat om vrijwel iedereen die in een risicogroep valt, en ik kan je verzekeren dat zijn meer dan wat oude mensen.

Gast, schaam je. De economische crisis moeten we maar op de koop toenemen, de volksgezondheid staat wat mij betreft nog steeds met stip op 1. De crisis zal toch zeer tijdelijk hevig zijn, waarnaar er weer snelle groei komt.
Zo mee eens, sommige users hier zouden zich echt moeten schamen hoe ze reageren. Sluit je anders aan bij die alu gekkies gisteren in Den Haag, maar blijf weg uit dit topic als je er echt zo over denkt.
pi_192858934
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 15:14 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Gewoon blijven versoepelen met redelijke tussenpozen zolang de zorg het aankan.
pi_192858938
quote:

[..]

https://www.rtlnieuws.nl/(...)irusstreng-populatie
quote:
Economie = volksgezondheid. Dat schijnen velen van jullie maar niet te begrijpen. Met je 'schaam je'.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_192858948
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 15:13 schreef Ven1972 het volgende:
Er wordt gezegd dat een groot financiële schade van deze crisis is: 150 miljard euro die de overheid komende maanden uitgeeft aan bedrijven, mensen en etc. Maar volgens mij wordt het wel meer dan 150 miljard euro, als de maatregelen iets langer duren... helaas is het niet anders.
Het is prima anders, capaciteit op de IC's opschalen, mensen vragen extra te werken, nieuwe besmettingen tegengaan zonder economische schade toe te doen door te werken met mondkapjes of andere oplossingen. Leeftijdsdiscriminatie invoeren als tijdelijke maatregel om het besmettingen iets conservatiever te benaderen. Gogogo.
  woensdag 29 april 2020 @ 15:17:35 #120
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192858950
pi_192858960
quote:

[..]

Alsof je niet geholpen wordt op de IC, alsof er levensbedreigende fouten gemaakt zullen worden, allemaal onderbuik gevoelens van iemand die in angst leeft.
pi_192858964
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 15:16 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Zeker, in kleine stapjes - dat is de enige juiste keuze om niet weer in een enorm gat te vallen. Die kans is klein misschien, maar elke mogelijkheid op een terugval moet je zien te voorkomen.
  Moderator woensdag 29 april 2020 @ 15:18:46 #123
5428 crew  miss_sly
pi_192858968
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 15:14 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ja, eigeniljk wel. Gewoon alles open, doen alsof er niets aan de hand is, en maar zien waar het schip strandt. Beetje wat doden accepteren, maar de economie gaat prima door. De economie heeft namelijk al die mensen niet nodig om te functioneren, dat doet de economie mooi op zijn dooie eentje.
pi_192858972
quote:

Als jij triage moet doen, wie geef je dan voorrang? De bejaarde of iemand die een grote kans maakt op veel gezonde levensjaren?

quote:
Het is maar te hopen dat er geen structurele schade wordt veroorzaakt, alle faillissementen zijn structureel en beperken de kans dat we op de normale voet verder kunnen maar veel langer met schade blijven leven.

[ Bericht 18% gewijzigd door Lonaa op 29-04-2020 15:21:20 ]
pi_192858984
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 15:17 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Ah, ja. Die zocht ik voor ludovico maar kon m niet vinden.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_192858985
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 15:18 schreef ludovico het volgende:

[..]

Alsof je niet geholpen wordt op de IC, alsof er levensbedreigende fouten gemaakt zullen worden, allemaal onderbuik gevoelens van iemand die in angst leeft.
Wel als er geen IC capaciteit meer is, slimpie.
Dan kunnen mensen die een ernstig autoongeluk krijgen niet op de intensive care terecht, want allemaal bezet door coronapatienten omdat er zonodig maatregelen te veel te snel versoepeld moesten worden omdat een groot gedeelte alleen aan zichzelf dacht.
pi_192858991
Dat op de man spelen is wel klaar, trouwens.
pi_192858992
wanneer is die jongen in de leeftijdscategorie 15-19 overleden?
  woensdag 29 april 2020 @ 15:20:51 #129
168739 Red_85
'echt wel'
pi_192858995
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 14:47 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Al dat achteraf gelul hier begint echt nodeloos vermoeiend te worden. Het is wat het is mensen..
Klopt.
Maar je gaat er wel van leren. Ook nu direct terwijl je het al weet.

Alleen het zelflerende vermogen van de politiek is ver te zoeken.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_192859004
quote:
99s.gif Op woensdag 29 april 2020 15:20 schreef OmniRocket het volgende:
wanneer is die jongen in de leeftijdscategorie 15-19 overleden?
Twee weken geleden ongeveer.
pi_192859034
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 15:19 schreef ludovico het volgende:
alle faillissementen zijn structureel en beperken de kans dat we op de normale voet verder kunnen maar veel langer met schade blijven
Een deel van de economie draait nog gewoon he? Het is niet dat letterlijk alles is stilgevallen.
  Moderator woensdag 29 april 2020 @ 15:22:55 #132
5428 crew  miss_sly
pi_192859039
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 15:16 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Precies, dat lijkt me de best mogelijke strategie.

En ik ben het met Gommers eens: wellicht had men vorige week een versoepeling kunnen invoeren die nog voor de scholen kon beginnen, zoals de contactberoepen. Dan had je tegen de tijd dat de scholen effectief open gaan al een beeld gehad van de eventuele consequenties. Jammer dat ze dat niet hebben gedaan, maar voor nu is dit het dan dus.
pi_192859042
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 15:16 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)irusstreng-populatie
[..]

Economie = volksgezondheid. Dat schijnen velen van jullie maar niet te begrijpen. Met je 'schaam je'.
Deze statistieken zijn "confirmed cases" mensen die zo oud zijn worden vaak niet eens opgenomen als corona dode. Wie weet ligt de gemiddelde sterfte leeftijd nog hoger ;)
  woensdag 29 april 2020 @ 15:23:16 #134
168739 Red_85
'echt wel'
pi_192859044
quote:
7s.gif Op woensdag 29 april 2020 15:02 schreef Aether het volgende:
CERN laat tienduizend cpu-cores meerekenen aan Folding@home
CERN zet tienduizend processorcores in voor het gedistribueerde computingproject Folding@home om mee te helpen bij het analyseren van het nieuwe coronavirus en zo een vaccin te kunnen ontwikkelen.

https://tweakers.net/nieu(...)aan-foldinghome.html
Dit zet zoden aan de dijk.
1947-2016
pi_192859046
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 15:14 schreef crystal_meth het volgende:
Evenwichtig? De auteur is van de "Ontario Civil Liberties Association", wat vragen oproept betreffende zijn motief.
Eens, maar dit laat gewoon weer duidelijk zien dat er allesbehalve een wetenschappelijke consensus is over het effect van mondkapjes. Als je maar selectief genoeg shopt vind je vanzelf het bewijs voor jouw stelling.

En dit vond ik wel aardig:
quote:
Why There Can Never Be an Empirical Test of a Nation-Wide Mask-Wearing
Policy

As mentioned above, no study exists that shows a benefit from a broad policy to wear masks in
public. There is good reason for this. It would be impossible to obtain unambiguous and bias-
free results:

• Any benefit from mask-wearing would have to be a small effect, since undetected in
controlled experiments, which would be swamped by the larger effects, notably the
large effect from changing atmospheric humidity.
• Mask compliance and mask adjustment habits would be unknown.
• Mask-wearing is associated (correlated) with several other health behaviours; see Wada
(2012).
• The results would not be transferable, because of differing cultural habits.
• Compliance is achieved by fear, and individuals can habituate to fear-based propaganda,
and can have disparate basic responses.
• Monitoring and compliance measurement are near-impossible, and subject to large
errors.
• Self-reporting (such as in surveys) is notoriously biased, because individuals have the
self-interested belief that their efforts are useful.
• Progression of the epidemic is not verified with reliable tests on large population
samples, and generally relies on non-representative hospital visits or admissions.
• Several different pathogens (viruses and strains of viruses) causing respiratory illness
generally act together, in the same population and/or in individuals, and are not
resolved, while having different epidemiological characteristics.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192859053
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 15:13 schreef Ven1972 het volgende:
:') zonder enige onderbouwing gewoon iets roepen.
  Moderator woensdag 29 april 2020 @ 15:23:49 #137
249559 crew  Lavenderr
pi_192859055
Alles samengevat: we weten eigenlijk nog heel weinig.
  woensdag 29 april 2020 @ 15:24:15 #138
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_192859062
Al 10 dagen minder dan 100 ziekenhuisopnames per dag *O*
  woensdag 29 april 2020 @ 15:24:38 #139
8369 speknek
Another day another slay
pi_192859067
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 15:15 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Zo mee eens, sommige users hier zouden zich echt moeten schamen hoe ze reageren. Sluit je anders aan bij die alu gekkies gisteren in Den Haag, maar blijf weg uit dit topic als je er echt zo over denkt.
Ja maar zestig is vet oud, dus als iemand van 61 doodgaat dan was die waarschijnlijk anders ook wel een week later overleden.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Moderator woensdag 29 april 2020 @ 15:24:49 #140
5428 crew  miss_sly
pi_192859069
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 15:23 schreef Lavenderr het volgende:
In a nutshell.
pi_192859070
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 15:17 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Business as usual gaat niet op als we 1.5 meter afstand houden, niet op bezoek gaan bij risicogroepen, evenementen niet door laten gaan, en allerlei andere maatregelen omhoog hebben staan, die veel verspreiding zouden kunnen tegengaan.
pi_192859071
quote:
Het NIDI verwacht verder dat door het coronavirus op korte termijn waarschijnlijk net iets meer Nederlanders overlijden dan tijdens de zware griepepidemie van november 2017 tot maart 2018. De onderzoekers verwachten dat op langere termijn de impact van het virus op de samenleving "aanzienlijk groter zal zijn" dan die van een griepgolf.

In hun berekeningen gaat het NIDI uit van de cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek over de oversterfte in Nederland. De verwachting is dat die oversterfte bijna 10 procent hoger zal liggen dan tijdens de griepgolf van ruim twee jaar geleden.
10 procent of 10 procentpunt?

edit: (slechts) 10% dus:
quote:
De extra sterfte ten tijde van de coronapandemie is vanaf half maart bijna twee keer zo hoog als de extra sterfte onder gediagnosticeerde coronapatiënten. Wat opvalt is dat de sterftepiek door corona een stuk hoger ligt dan de sterftepiek tijdens de griepepidemie van 2017/2018 die de hoogste griepoversterfte in het afgelopen decennium vertoonde. Echter, onder de veronderstelling van een voortzettende daling van de coronasterfte, zal de coronasterfte vermoedelijk nog oplopen tot circa 9.760, wat ongeveer 10 procent hoger is dan de oversterfte tijdens de griepepidemie van eind november 2017 tot begin april 2018 (8.885).
https://nidi.nl/demos/sterfte-door-de-coronapandemie/
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192859079
En
quote:
En daarom is, IMHO, voorzichtigheid geboden met het te snel afschalen van de beperkingen die er nu gelden. Met meer peer-reviewed onderzoeken kunnen er beperkingen opgeheven/afgeschaald worden, eerder niet.
pi_192859084
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 15:18 schreef miss_sly het volgende:
Ja, eigeniljk wel. Gewoon alles open, doen alsof er niets aan de hand is, en maar zien waar het schip strandt. Beetje wat doden accepteren, maar de economie gaat prima door. De economie heeft namelijk al die mensen niet nodig om te functioneren, dat doet de economie mooi op zijn dooie eentje.
Je weet dat veelal AOW'ers zijn op de IC?
  woensdag 29 april 2020 @ 15:26:18 #145
168739 Red_85
'echt wel'
pi_192859086
quote:
Er komt weinig naar buiten. Maar dat is raar met alle R&D afdelingen van de bigpharma aan het werk en alle veldwerkers+ opgedane kennis wereldwijd.

Heel raar.
1947-2016
pi_192859104
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 15:26 schreef Red_85 het volgende:
Er komt weinig naar buiten.
echt? Ik vind dat er echt heel veel data beschikbaar wordt gesteld.
Waarom denk jij van niet?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192859106
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 15:26 schreef ludovico het volgende:

[..]

Je weet dat veelal AOW'ers zijn op de IC?
Bullshit.
pi_192859113
quote:
15s.gif Op woensdag 29 april 2020 15:19 schreef BoerHagenees het volgende:

[..]

Wel als er geen IC capaciteit meer is, slimpie.
Dan kunnen mensen die een ernstig autoongeluk krijgen niet op de intensive care terecht, want allemaal bezet door coronapatienten omdat er zonodig maatregelen te veel te snel versoepeld moesten worden omdat een groot gedeelte alleen aan zichzelf dacht.
En als dat zo is dan voeren ze geen triage uit op een jonge vent of vrouw in zijn of haar bloei van het leven. Maar krijgt de 80+er met lage kansen geen behandeling.

Afgezien van dat we écht nog flink kunnen opschalen, met onze 700 IC patiënten voor corona terwijl we 2500 IC capaciteit hebben neergezet.
pi_192859120
quote:

[..]

De cijfers onderbouwen je stelling niet, wat overledenen betreft is leeftijd met het bijbehorende afnemen van weerstand / onderliggende zaken toch wel de grootste gemene deler.
pi_192859121
quote:
2s.gif Op woensdag 29 april 2020 15:27 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Bullshit.
Zoek een grafiekje op dan zou ik zeggen.
  woensdag 29 april 2020 @ 15:28:29 #151
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192859123
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 15:24 schreef speknek het volgende:

[..]

Ja maar zestig is vet oud, dus als iemand van 61 doodgaat dan was die waarschijnlijk anders ook wel een week later overleden.
60 is absoluut niet oud.
Eerst maar eens zorgen dat je het wordt
  woensdag 29 april 2020 @ 15:28:30 #152
168739 Red_85
'echt wel'
pi_192859124
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 15:27 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

echt? Ik vind dat er echt heel veel data beschikbaar wordt gesteld.
Waarom denk jij van niet?
Ik zou wel wat meer updates willen horen in het nieuws voor de quest naar een medicijn/vaccin. Die dagelijkse berichten om angst in te boezemen met een dosis propaganda beginnen echt saai te worden.
1947-2016
pi_192859131
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 15:24 schreef speknek het volgende:

[..]

Het gros is 65 / 70+ dat overlijd - maar dat zijn gewoon ouders, opa's en oma's of echtparen die uit elkaar gerukt worden. Onderliggend lijden dit dat.. echt smakeloos hoe er af en toe over deze oudjes wordt gesproken, alsof ze er toch al niet meer toe deden of iets bij droegen aan onze maatschappij. Al die 60+ers vormen het gros van onze vrijwilligersmaatschappij om maar een voorbeeld te noemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')