abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 april 2020 @ 15:28:29 #151
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192859123
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 15:24 schreef speknek het volgende:

[..]

Ja maar zestig is vet oud, dus als iemand van 61 doodgaat dan was die waarschijnlijk anders ook wel een week later overleden.
60 is absoluut niet oud.
Eerst maar eens zorgen dat je het wordt
  woensdag 29 april 2020 @ 15:28:30 #152
168739 Red_85
'echt wel'
pi_192859124
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 15:27 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

echt? Ik vind dat er echt heel veel data beschikbaar wordt gesteld.
Waarom denk jij van niet?
Ik zou wel wat meer updates willen horen in het nieuws voor de quest naar een medicijn/vaccin. Die dagelijkse berichten om angst in te boezemen met een dosis propaganda beginnen echt saai te worden.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_192859131
quote:

[..]

Ja maar zestig is vet oud, dus als iemand van 61 doodgaat dan was die waarschijnlijk anders ook wel een week later overleden.
Het gros is 65 / 70+ dat overlijd - maar dat zijn gewoon ouders, opa's en oma's of echtparen die uit elkaar gerukt worden. Onderliggend lijden dit dat.. echt smakeloos hoe er af en toe over deze oudjes wordt gesproken, alsof ze er toch al niet meer toe deden of iets bij droegen aan onze maatschappij. Al die 60+ers vormen het gros van onze vrijwilligersmaatschappij om maar een voorbeeld te noemen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_192859139
quote:
2s.gif Op woensdag 29 april 2020 15:27 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Bullshit.

Dit zijn normale ziekenhuis opnames, de IC opname is nog verder skewed.

Je blijft hier bezig hoor, kijk naar de cijers en de feiten i.p.v. je eigen onderbuik.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192859148
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2020 15:04 schreef quirina het volgende:
Ik ben ook nog steeds voor mondkapjes hoor.
Aziaten zeggen ook van het is om anderen niet te besmetten.
Goed punt!
Hou lekker je virussen in je eigen mondkapje , wel zo sociaal.
Inderdaad wel als je ook om andere mensen geeft.
1,5 meter afstand blijven houden met mondkapje en bril. Safe safer safest
Hallo iedereen ik kom eens kijken in deze crisistijd omdat er veel informatie op deze geweldige site te vinden is.
pi_192859154
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 15:28 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ik zou wel wat meer updates willen horen in het nieuws voor de quest naar een medicijn/vaccin. Die dagelijkse berichten om angst in te boezemen met een dosis propaganda beginnen echt saai te worden.
ah je baseert dit op de keuzes die journalisten maken en denkt dan dat er niks anders aan informatie wordt gedeeld?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192859162
t
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 15:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Precies, dat lijkt me de best mogelijke strategie.

En ik ben het met Gommers eens: wellicht had men vorige week een versoepeling kunnen invoeren die nog voor de scholen kon beginnen, zoals de contactberoepen. Dan had je tegen de tijd dat de scholen effectief open gaan al een beeld gehad van de eventuele consequenties. Jammer dat ze dat niet hebben gedaan, maar voor nu is dit het dan dus.
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 15:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Precies, dat lijkt me de best mogelijke strategie.

En ik ben het met Gommers eens: wellicht had men vorige week een versoepeling kunnen invoeren die nog voor de scholen kon beginnen, zoals de contactberoepen. Dan had je tegen de tijd dat de scholen effectief open gaan al een beeld gehad van de eventuele consequenties. Jammer dat ze dat niet hebben gedaan, maar voor nu is dit het dan dus.
Ik zou zelf, als ik in een positie zat dat er wat van zou kunnen zeggen, de contactberoepen en scholen tot eind v/d zomer dichthouden. Tegen die tijd is er meer bekend, zijn er meer onderzoeken afgerond en weet je of de situatie aanzienlijk is verbeterd op de IC's.
pi_192859164
quote:

[..]

Het gaat er niet om dat een dode niet te betreuren zou zijn, en zeker 61 niet, dat is tamelijk jong voor de huidige standaarden.

Je moet alleen niet een statistische uitzondering gaan gebruiken om beleid voor iedereen te rectificeren.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192859166
quote:
2s.gif Op woensdag 29 april 2020 15:27 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Bullshit.
Is toch weinig bullshit aan? Niet dat ik er een waardeoordeel aan wil hangen, maar de cijfers wijzen dat toch echt uit.
  woensdag 29 april 2020 @ 15:31:47 #160
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_192859167
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 15:28 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Zoals dat er al een werkend vaccin voor Corona is bij apen?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  woensdag 29 april 2020 @ 15:32:11 #161
8369 speknek
Another day another slay
pi_192859172
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2020 15:01 schreef quirina het volgende:
Iemand Jensen op youtube gekeken? Die comments ook. :')
Iedere keer dat Jensen een view krijgt, krijgt ie extra geld, dus het is beter dit niet aan te moedigen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 29 april 2020 @ 15:32:34 #162
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192859177
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 15:28 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Het gros is 65 / 70+ dat overlijd - maar dat zijn gewoon ouders, opa's en oma's of echtparen die uit elkaar gerukt worden. Onderliggend lijden dit dat.. echt smakeloos hoe er af en toe over deze oudjes wordt gesproken, alsof ze er toch al niet meer toe deden of iets bij droegen aan onze maatschappij. Al die 60+ers vormen het gros van onze vrijwilligersmaatschappij om maar een voorbeeld te noemen.
Degenen die dit roepen zijn waarschijnlijk broekie's die amper droog achter hun oren zijn.

Ik vind het ook schaamteloos dat er zo over oudere mensen gepraat wordt. Kan gewoon echt niet
  Moderator woensdag 29 april 2020 @ 15:32:59 #163
249559 crew  Lavenderr
pi_192859183
quote:

[..]

Dit is precies wat mij al een poosje heel erg stoort. Alsof oudere mensen wegwerpmateriaal zijn. Grote schande vind ik.
pi_192859198
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 15:28 schreef ludovico het volgende:

[..]

Zoek een grafiekje op dan zou ik zeggen.
Er staat een grafiek van IC opnames naar leeftijd op https://www.stichting-nice.nl/

Ga jij tellen? Want je komt echt wel een beetje bedrogen uit met je 'veel al AOW'ers op de IC'.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_192859201
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 15:31 schreef BoerHagenees het volgende:
t
[..]

[..]

Ik zou zelf, als ik in een positie zat dat er wat van zou kunnen zeggen, de contactberoepen en scholen tot eind v/d zomer dichthouden. Tegen die tijd is er meer bekend, zijn er meer onderzoeken afgerond en weet je of de situatie aanzienlijk is verbeterd op de IC's.
Die IC's verbeteren wel, dat zie je nu al, daarvoor hoef je niet te wachten met scholen open doen.
  woensdag 29 april 2020 @ 15:34:14 #166
8369 speknek
Another day another slay
pi_192859207
quote:

[..]

60-67 is ook nog gewoon arbeidsleeftijd, dat zijn mensen die dan weer hup aan het werk moeten ookal hebben ze een redelijke kans dood te gaan, of in ieder geval blijvend verminkt te raken bij zware longontsteking.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 29 april 2020 @ 15:35:12 #167
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_192859225
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 15:31 schreef BoerHagenees het volgende:
t
[..]

[..]

Elke maand langer dicht is een jaar verloren aan groei, en ruwweg een hersteltijd van meer dan jaar... Buiten de druk om van afnemende steun bij de bevolking en hevige protesten van de ondernemers. Als dan blijkt dat je ook maar 2 weken te lang hebt gewacht met openen kun je je partij opdoeken. Dapper.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_192859231
quote:

[..]

Je zit er 20 jaar naast.

In die leeftijdscategorie is de kans aan iets anders te overlijden normaal in een jaar nog steeds vele malen groter dan aan corona.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  woensdag 29 april 2020 @ 15:35:52 #169
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192859237
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 15:23 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Eens, maar dit laat gewoon weer duidelijk zien dat er allesbehalve een wetenschappelijke consensus is over het effect van mondkapjes. Als je maar selectief genoeg shopt vind je vanzelf het bewijs voor jouw stelling.

En dit vond ik wel aardig:
[..]

"since undetected in controlled experiments": die experimenten betroffen enkel extra bescherming voor de dragers, niet verspreiding door besmette dragers. Chirurgen dragen altijd een masker tijdens een operatie. Open wonden zijn veel vatbaarder voor besmetting dan de luchtwegen, dus als maskers zelfs daar besmetting voorkomen...
are we infinite or am I alone
pi_192859240
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 15:32 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dit is precies wat mij al een poosje heel erg stoort. Alsof oudere mensen wegwerpmateriaal zijn. Grote schande vind ik.
Plus dat mensen ouder worden, waardoor iemand in de 60 zeker niet oud is, zelfs niet bejaard. Ja, 40 jaar terug misschien, maar nu zeker niet. Veel mensen in de 60 en 70 zijn nog arbeidsparticipant.
pi_192859257
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 15:32 schreef ludovico het volgende:

[..]

Zelfs AL HEB JE HET als corona patiënt, dan nog is de kans 200% hoger dat je aan iets anders overlijdt.

En wij maar doen alsof het gigantische getallen zijn die nu dood gaan aan corona. Alsof je met 50% extra kans om kapot te gaan aan een virus - als je het al hebt gekregen! -, t.o.v. nu opeens drastisch de maatschappij op slot moet gooien.

Mensen er gaan 450 mensen PER DAG dood aan allerlei oorzaken.
Nu zijn er 140 Corona patiënten bijgekomen ofzo per dag. Mensen gaan dood, accepteer dat.
Het zijn er alleen 'maar' 140 per dag omdat we daar drastische maatregelen voor hebben genomen.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_192859267
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 15:34 schreef speknek het volgende:

[..]

60-67 is ook nog gewoon arbeidsleeftijd, dat zijn mensen die dan weer hup aan het werk moeten ookal hebben ze een redelijke kans dood te gaan, of in ieder geval blijvend verminkt te raken bij zware longontsteking.
De 60ers hebben een heeele kleine kans om eraan te sterven. Pas bij 70 gaat het meer omhoog.

Maar nog steeds is de kans daarop kleiner dan de normale sterftekans in een jaar.

Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_192859268
quote:

[..]

Ben je eindelijk met Pensioen en dan ga je dood :')

maar ja tis niet anders.
Albert Einstein Quote's:
"Soms betaal je het meest voor dingen die gratis zijn."
"Ons eigen geluk hangt af van de glimlach van de anderen".
"Logica brengt je van A naar B. Verbeelding brengt je overal".
pi_192859278
quote:
2s.gif Op woensdag 29 april 2020 15:33 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Er staat een grafiek van IC opnames naar leeftijd op https://www.stichting-nice.nl/

Ga jij tellen? Want je komt echt wel een beetje bedrogen uit met je 'veel al AOW'ers op de IC'.
Je ziet de staafjes toch zelf. :+
pi_192859285
quote:

[..]

Ahja, de onderbuik is weer los. :7 We sturen risicogroepen gewoon het graf in voor de economie, uiteraard.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')