Maar het is nog helemaal niet zeker dat er ooit een vaccin komt. Al is de hoop er wel natuurlijk, maar er zijn ook andere ziektes waar na jaren nog geen vaccin voor is gevonden. En waarom zou een vaccin anders zijn dan het doorstaan van het virus? In beide gevallen heeft je lichaam toch anti stoffen. Nu las ik wel dat mensen niet altijd evenveel anti stoffen maken en dat niet zeker is hoelang die anti stoffen in het bloed blijven.quote:Op woensdag 29 april 2020 12:27 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Ik wacht liever met besmet raken totdat we meer weten over het virus. En hopelijk hoeft het helemaal niet meer omdat er een vaccin is. Tot die tijd ben ik zo voorzichtig mogelijk. En als mondkapjes beschikbaar zijn ga ik ze zeker dragen.
Er kan echt wel meer dan nu, maar dan moet het slim aangepakt worden. Het nadeel is alleen dat we een stel kuddedieren zijn die alles tegelijk wil gaan doen. Nu de helft thuiswerkt zie ik wel mogelijkheden in anti-cyclische motivatie, laat mensen winkelen op donderdagochtend in plaats van allemaal op zaterdagmiddag bijvoorbeeld. Desnoods een ticket systeem waarbij je pas ergens heen kan als er ruimte is.quote:Op woensdag 29 april 2020 12:33 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Klopt, maar als het gelijk blijft (R0=1) zal elke versoepeling resulteren in een exponentiële stijging (R0>1).
OKquote:Op woensdag 29 april 2020 01:14 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Normaal hoe het werkt is men test eerst op proefdieren dan op gezonde mannen dan op gezonde mannen en vrouwen en daarna op grotere groep die meer op de gemiddelde samenleving lijkt. Nu skippen ze vaak al proefdieren sommige zijn er op tegen andere zeggen dat kan maar de urgentie is gewoon groot. Misschien ook omdat er gewoon veel proef personen zijn. Er zijn 3 methodes hoe je een vaccin kan maken die al bewezen hebben dat ze werken en voor en nadelen. Die kun je veel sneller door de hele test fase heen trekken dan methodes die nog onbewezen zijn. Ik denk persoonlijk als ze al een vaccin hebben wat zorgt dat het van extreem ziek zijn naar gemiddeld ziek zijn dat dat op dit moment ook voldoende is als tussen oplossing. Vergeet niet heel de wereld zit te wachten op dit. Dus er wordt nu veel meer geld en mankracht aan besteed dan in normale tijden zou gebeuren voor een onschuldiger virus.
edit gaat me niet om cherry picking
Dan ga je er van uit dat alle maatregelen effectief zijn. Daar is geen enkele reden voor om dat aan te nemen. Veel mensen in een kleine ruimte verbieden, lijkt me zinvol. De rest een stuk minderquote:Op woensdag 29 april 2020 12:33 schreef crystal_meth het volgende:
Klopt, maar als het gelijk blijft (R0=1) zal elke versoepeling resulteren in een exponentiële stijging (R0>1).
Blijf alsjeblieft binnen tot nader order.quote:Op woensdag 29 april 2020 11:54 schreef TheVoice4ever het volgende:
niks versoepelen of open gooien a.u.b.
Ja, dat laatste maak ik me ook zorgen over. Ik ga me niet thuis opsluiten. Maar ik ga zeker niet op dezelfde manier leven als voorheen. Dus geen horeca, vliegreizen, bioscoop. Eigenlijk niks met grote groepen mensen in een kleine ruimte.quote:Op woensdag 29 april 2020 12:38 schreef Anton91 het volgende:
Maar het is nog helemaal niet zeker dat er ooit een vaccin komt. Al is de hoop er wel natuurlijk, maar er zijn ook andere ziektes waar na jaren nog geen vaccin voor is gevonden. En waarom zou een vaccin anders zijn dan het doorstaan van het virus? In beide gevallen heeft je lichaam toch anti stoffen. Nu las ik wel dat mensen niet altijd evenveel anti stoffen maken en dat niet zeker is hoelang die anti stoffen in het bloed blijven.
De bejaarde die nooit buiten komt krijgt ook corona, ben bang dat je t niet kan ontlopen of je moet echt nooit meer van je zolderkamer afkomen.quote:Op woensdag 29 april 2020 12:44 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Ja, dat laatste maak ik me ook zorgen over. Ik ga me niet thuis opsluiten. Maar ik ga zeker niet op dezelfde manier leven als voorheen. Dus geen horeca, vliegreizen, bioscoop. Eigenlijk niks met grote groepen mensen in een kleine ruimte.
Het is niet eens zeker of het lichaam überhaupt antistoffen aan maaktquote:Op woensdag 29 april 2020 12:38 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar het is nog helemaal niet zeker dat er ooit een vaccin komt. Al is de hoop er wel natuurlijk, maar er zijn ook andere ziektes waar na jaren nog geen vaccin voor is gevonden. En waarom zou een vaccin anders zijn dan het doorstaan van het virus? In beide gevallen heeft je lichaam toch anti stoffen. Nu las ik wel dat mensen niet altijd evenveel anti stoffen maken en dat niet zeker is hoelang die anti stoffen in het bloed blijven.
Blijf je zelf en je medewerkers ook binnen? Mooi als het lukt je bedrijf op volle sterkte te laten draaien onder deze omstandigheden 👍quote:Op woensdag 29 april 2020 12:43 schreef MangoTree het volgende:
[..]
Blijf alsjeblieft binnen tot nader order.
Ik ben met mijn bedrijf alweer bijna op volle sterkte al sinds een week.
twitter:Teletekst twitterde op woensdag 29-04-2020 om 11:36:38Mondkapjes in Europees Parlement https://t.co/8v9qYv4mS8 reageer retweet
quote:Op woensdag 29 april 2020 12:47 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het is niet eens zeker of het lichaam überhaupt antistoffen aan maakt
Bron, alinea's etc.quote:Op woensdag 29 april 2020 12:50 schreef SemJanssen het volgende:
Hoe zal coronavirus Europa veranderen
"Ik zal niet nu geen conclusies maken, maar we realiseerden ons dat er geen internationale of Europese solidariteit is. Dit waren sprookjes op papier."
President van Servië
Aleksander Vučić
Alexander Vučić gaf zo'n pessimistische beoordeling van de huidige situatie in Europa in verband met de weigering van het leiderschap van Europese Unie om Serbië te helpen. "We kunnen geen goederen, medische apparatuur en medicijnen uit de EU importeren in opdracht van de Europese autoriteiten. Toen ze Servisch geld nodig hadden, eisten ze dat de aanbestedingsvoorwaarden moesten worden aangepast zodat Europese bedrijven cotracten kregen. Toen er moelijkheden kwamen en werd het moeilijk, dan helpt Servisch geld ook niet."
Servië is nog geen lid van de EU, hoewel het dat wel zou willlen. Ze wilde eerder, maar nu niet meer. Maar al lang hebben bestaande EU-leden ernstige redenen voor ontevredenheid, vooral Italië dat de eerste van de slachtoffers van coronavirus werd. Rome vroeg om de EU-mechanismen voor civiele bescherming te gebruiken voor spoedleveringen van medische apparatuur en persoonlijke beschermingsmiddelen aan Italië. Maar niemand in EU reageerde op deze oproep. Sommigen introduceerden integendeel hun eigen verbod op de export van medische maskers en andere nodig goederen.
Ondertussen is het coronavirus al de ernstige duurtest van de EU geworden na de vluchtenlingencrisis van 2015. Toen slaagden de EU erin de situatie onder controle te krijgen door ermee in te stemmen quota vast te stellen voor de opvang van migranten. Hoewel niet alle EU-leden zich aan die besluiten hielden. Maar nu lijkt het erop dat deze migratiecrisis als klein misverstand kan worden beschouwd, omdat nu de Europese eenheid uit zijn voegen barst.
De erste mislukte prestatie van de Europese Unie zijn open grenzen. In tegenstelling tot de waarschuwingen van het EU-liederschap over de noodzaak van "evenredige maatregelen", zijn de Schengen-overeenkomsten in bijna een dozijn landen opgeschort, en de rest overweegt soortgelijke maatregelen overweegt. Bovendien hebben nieuwe verboden steeds meer gevolgen voor niet-inwoners van de EU, maar ook voor volwaardige burgers. Ingevoerde beperkingen bellemmeren echt de verplaatsing van goederen over het continent. En als klappop de vuurpijl brokkelen de culturele symbolen van een verenigd Europa af, zoals blijkt uit de annulering van het Eurovisie Songfestival en het uitstel van het Europees voetbalkampioenschap tot 2021.
Natuurlijk, kunnen Europese leiders worden begrepen: ze moeten allereest nadenken over het redden van hun eigen burgers, van wie de politieke toekomst van de huidige heersers rechtstreeks afhangt. Maar de situatie rond het coronavirus wordt gemakkelijk gebruikt door allerlei Eurosceptici en rechtse radicalen, die de kans niet missen om aan de kiezers te bewijzen dat een vereinigd Europa niet nodig is.
De migratiecrisis in Europa heeft eurosceptici aan de macht in veel EU-landen gebracht en het Verenigd Koninkrijk gedwongen om te vertrekken. Zo zijn de radicale tegenstanders van van EU "Northern League" van Matteo Salvini, die aan de macht kwamen in Italie.
Coronavirus kan leiden tot gevolgen zoals de opkomst van populisme en nationalisme, tegenstrijdigheden in de vraag van handel met Groot-Brittannië, de aanhoudende leideschapscrisis in Duitsland en sociale onrust in Frankrijk.
Na de huidige crisis over het coronavirus, toen 60 miljoenen Italianen zagen hoe hun bondgenoten van de EU hen alleen lieten om te overleven, kan een ander land de Europese Unie verlaten.
Zelf zou ik ook danken dat het sneller kan. Het zijn FFPx kapjes die wat ingewikkelder te maken zijn.quote:Op woensdag 29 april 2020 11:16 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
In korte tijd is best relatief kan ik je zeggen. In veel landen rollen ze namelijk al tijden van de band.
Ja, dat heb ik wel eens vaker gelezen.quote:Op woensdag 29 april 2020 12:51 schreef RipCity het volgende:
[..]
https://www.vtbl.nl/nieuw(...)etest-op-coronavirus
Dat getal is mij bekend. Maar laat eens een bron zien die bevestigd dat iedereen die het virus gedragen heeft maar niet ziek is, ook antistoffen heeft aangemaakt.quote:
Ik heb er niet heel veel verstand van, maar 100 procent immuun ben je toch nooit?quote:Op woensdag 29 april 2020 12:55 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik wel eens vaker gelezen.
https://www.ad.nl/buitenl(...)oronavirus~a5d46c1b/
Maar er zijn anti stoffen in het bloed bij een aantal mensen. We weten alleen nog niet of dat ervoor zorgt dat iemand immuun is, maar er zijn mensen met anti stoffen.
Opmerkelijk met 2700 nieuwe besmettingen per dag.quote:Op woensdag 29 april 2020 12:23 schreef zalkc het volgende:
Iemand de exit strategie van Spanje bekeken? Vind het ambitieus
Idd als het gereduceerd wordt tot een normale griep qua effect is het ook al prima.quote:Op woensdag 29 april 2020 12:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik heb er niet heel veel verstand van, maar 100 procent immuun ben je toch nooit?
Als je maar dusdanige afweer hebt dat je er bij een 2e keer zonder al teveel problemen doorheen rolt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |