Dat zal ongetwijfeld ja want iemand die steevast een mondkapje zou dragen zal deze zeker in een supermarkt niet af doenquote:Op woensdag 29 april 2020 12:04 schreef Salina het volgende:
[..]
Laat maar, ik zal maar verklappen dat het sarcastisch bedoeld was, als reactie op Anton.
Het is al niet meer leuk nu.
Ja maar, ja maar, anders lig je niet met een egaal gebruind gezicht aan de beademing.quote:Op woensdag 29 april 2020 11:59 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ja, dat is ook echt wel iets om je druk over te maken
Het recht hebben op een mening wil niet zeggen dat je mening correct is en deze dus aanvaard moet worden.quote:Op woensdag 29 april 2020 12:04 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Als jij het zo wilt bekijken, prima kerel
Dat kan net zo goed andersom worden gebruikt.
Jij bent diegene die als een zelfverklaard prediker hoog van de toren aan het blazen is, en tegelijkertijd totaal niet openstaat voor mensen met een andere mening. Hele goede eigenschap is dat wel, moet je mee doorgaan!
Misschien kan je een mondkapje met zonnebankfunctie voor hem uitvinden.quote:Op woensdag 29 april 2020 12:03 schreef aTypisch het volgende:
[..]
nee
lekker met zijn allen opgehokt blijven zitten is een beter alternatief
Haha, als iemand hier z'n mening als een feit weergeeft ben jij het.quote:Op woensdag 29 april 2020 12:09 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Het recht hebben op een mening wil niet zeggen dat je mening correct is en deze dus aanvaard moet worden.
Maar goed, je verdraait jouw mening al vaker als een feit heb ik hier al vaker mogen aanschouwen dus wat dat betreft is het niet vreemd dat je nu begint te mekkeren.
Ja, is voor mij een groter punt dan het krijgen van corona. Ik ben jong en gezond en zal het toch wel gaan krijgen vroeg of laat. Heb je wel eens mensen na een ski vakantie gezien die een skibril op hebben gehad? Dat ziet er ook niet uit.quote:Op woensdag 29 april 2020 11:59 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ja, dat is ook echt wel iets om je druk over te maken
Of gewoon de risico's accepteren voor de jongeren en ouderen isolerenquote:Op woensdag 29 april 2020 12:03 schreef aTypisch het volgende:
[..]
nee
lekker met zijn allen opgehokt blijven zitten is een beter alternatief
Hij kan natuurlijk een soort duikhelm van UV-doorlatend plexiglas opzetten. Ook goedquote:Op woensdag 29 april 2020 12:09 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ja maar, ja maar, anders lig je niet met een egaal gebruind gezicht aan de beademing.
Dat kan écht niet.
Ik hoop dat je in andere dingen goed bent, maar hier kun je beter mee stoppen.quote:Op woensdag 29 april 2020 12:12 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ja, is voor mij een groter punt dan het krijgen van corona. Ik ben jong en gezond en zal het toch wel gaan krijgen vroeg of laat. Heb je wel eens mensen na een ski vakantie gezien die een skibril op hebben gehad? Dat ziet er ook niet uit.
[..]
Of gewoon de risico's accepteren voor de jongeren en ouderen isoleren
Hoe jong ben je, kiddo?quote:Op woensdag 29 april 2020 12:12 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ja, is voor mij een groter punt dan het krijgen van corona. Ik ben jong en gezond en zal het toch wel gaan krijgen vroeg of laat. Heb je wel eens mensen na een ski vakantie gezien die een skibril op hebben gehad? Dat ziet er ook niet uit.
[..]
Rutte gaat nooit alles open gooien helaas; komt veel te zorgelijk over; die vond scholen half openen...over een paar weken...al een hele groot twijfelpunt. Laat staan dat hij alles gaat openen. Zelf zou ik het prima vinden hoor; mits evenementen dit jaar niet doorgaan en bv discotheken niet open gaan dit jaar. Kroeg enkel met terras. Restaurants met wat minder tafels evt. Maar meeste besmettingen voorkom je al met zo min mogelijk mensen met het OV en geen evenementen. Rutte zal daar alleen te voorzichtig voor zijn helaas.quote:Op woensdag 29 april 2020 11:43 schreef zoost het volgende:
Nog 749 mensen met Corona op de IC
https://www.stichting-nice.nl/
Ik zie geen spike van het Paasweekend. Ook de oversterfte daalt.
Kunnen we concluderen dat de eerste golf voorbij is? Ik zeg: gooi de boel maar weer open en laten we ons voorbereiden op de tweede golf in oktober. Monddoekjes zijn niet nodig in de zomermaanden. We hebben tijdens de eerste golf al nooit piek belasting gezien. 1300 was max bij een tottale capaciteit van 2600 bedden. Dus zelfs als de 2e golf twee maal zoveel IC opnames veroorzaakt, kunnen we het aan. Gooi de boel maar weer open!
Corona verdwijnt niet meer. Het merendeel gaat toch wel besmet worden, mondkapjes zullen de verspreiding alleen vertragen.quote:Op woensdag 29 april 2020 12:13 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Ik hoop dat je in andere dingen goed bent, maar hier kun je beter mee stoppen.
28quote:
zal? Beetje voorbarigquote:Op woensdag 29 april 2020 12:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
Rutte zal daar alleen te voorzichtig voor zijn helaas.
Wellicht, maar ik gok zomaar dat men eerst minimaal 2 a 3 weken wacht of en zo ja wat voor effect het openen van de scholen precies gaat hebben alvorens verdere maatregelen te versoepelen.quote:
Dat is ook logisch - het moet wel te meten zijn wat het eventuele effect gaat zijn. Daarom: verwacht over 2 weken aub niet te veel van die persco. De horeca kan het voorlopig iig wel vergeten.quote:Op woensdag 29 april 2020 12:18 schreef vosss het volgende:
[..]
Wellicht, maar ik gok zomaar dat men eerst minimaal 2 a 3 weken wacht of en zo ja wat voor effect het openen van de scholen precies gaat hebben alvorens verdere maatregelen te versoepelen.
Ah weer zo eentje van: ikke ikke ikke en de rest kan stikke...quote:Op woensdag 29 april 2020 12:12 schreef Anton91 het volgende:
De horeca is als voorlaatste aan de beurt. Als laatste zijn alle grote evenementen. Gok ik.quote:Op woensdag 29 april 2020 12:20 schreef Jor_Dii het volgende:
De horeca kan het voorlopig iig wel vergeten.
Laten we hopen dat ze dan hier van de band rollen met de kwaliteitseisen die we eraan stellen.quote:Op woensdag 29 april 2020 11:16 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
In korte tijd is best relatief kan ik je zeggen. In veel landen rollen ze namelijk al tijden van de band.
Commerciele luchtvaart?quote:Op woensdag 29 april 2020 12:21 schreef vosss het volgende:
[..]
De horeca is als voorlaatste aan de beurt. Als laatste zijn alle grote evenementen. Gok ik.
Die was ik nog even vergetenquote:
Mee eens - ik verwacht dan ook dat we zelfs tot in 2021 rekening moeten houden met het grotendeels opschorten van evenementen en horeca zoals we dat kenden voor de crisis.quote:Op woensdag 29 april 2020 12:21 schreef vosss het volgende:
[..]
De horeca is als voorlaatste aan de beurt. Als laatste zijn alle grote evenementen. Gok ik.
Besmettingen op één dag zullen tot opnames 1 tot 4 weken later leiden, wegens de variatie in incubatietijd (meestal 4 tot 6 dagen, maar met uitschieters van 1 tot 14 dagen) en in de tijdsduur tussen eerste symptomen en verergering die opname noodzakelijk maakt (enkele dagen tot 2 weken).quote:Op woensdag 29 april 2020 11:53 schreef zoost het volgende:
[..]
Dat volgt niet uit de ziekenhuisopnames, die dalen nog altijd.
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/grafieken
Hoe kan dat?
Dat is inderdaad nog een hele grote - gaat allemaal opgeschort worden zo lang er enorme verschillen zijn tussen hoe landen de crisis het hoofd bieden. Dit jaar zie ik dat amper nog opstarten.quote:
Nu is gelijkblijven op een laag plateau geen ramp..quote:Op woensdag 29 april 2020 12:22 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Besmettingen op één dag zullen tot opnames 1 tot 4 weken later leiden, wegens de variatie in incubatietijd (meestal 4 tot 6 dagen, maar met uitschieters van 1 tot 14 dagen) en in de tijdsduur tussen eerste symptomen en verergering die opname noodzakelijk maakt (enkele dagen tot 2 weken).
Als het aantal nieuwe besmettingen wekenlang daalt, en daarna constant blijft of weer omhoog gaat, zal in de eerste weken het effect van de daling nog steeds overheersen.
Nee, laat eens zien.quote:Op woensdag 29 april 2020 12:23 schreef zalkc het volgende:
Iemand de exit strategie van Spanje bekeken? Vind het ambitieus
Ja, vraag me alleen of het zakelijk zoveel eerder zou kunnen. Neem bijvoorbeeld een beurs in Shanghai bezocht door Europeanen....Daar is een eventueel risico niet lager.quote:Op woensdag 29 april 2020 12:23 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat is inderdaad nog een hele grote - gaat allemaal opgeschort worden zo lang er enorme verschillen zijn tussen hoe landen de crisis het hoofd bieden. Dit jaar zie ik dat amper nog opstarten.
Als je de uitspraken van Rutte een beetje hebt gevolgd de afgelopen weken dan is het niet bepaald vergezocht. Gaf letterlijk aan dat hij doodsbang was als hij nadacht over verdere versoepelingen.quote:
Mede daarom vond ik het zo gek dat ze scholen pas zo kort op de volgende persconferentie zouden gaan openen. Was beter geweest als ze die wat eerder hadden geopend. Nu kan je er inderdaad van op aan dat ze in mei gaan roepen dat we nog een maandje af moeten gaan wachten.quote:Op woensdag 29 april 2020 12:18 schreef vosss het volgende:
[..]
Wellicht, maar ik gok zomaar dat men eerst minimaal 2 a 3 weken wacht of en zo ja wat voor effect het openen van de scholen precies gaat hebben alvorens verdere maatregelen te versoepelen.
Eens. Ik ben het er niet mee eens, maar het is ondertussen vrij duidelijk dat de horeca echt een van de laatste dingen gaan zijn die versoepeld gaan worden. Op z'n vroegst in de herfst of winter gok ik eigenlijk.quote:Op woensdag 29 april 2020 12:20 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat is ook logisch - het moet wel te meten zijn wat het eventuele effect gaat zijn. Daarom: verwacht over 2 weken aub niet te veel van die persco. De horeca kan het voorlopig iig wel vergeten.
quote:
twitter:RopZoutberg twitterde op woensdag 29-04-2020 om 09:25:16Geprobeerd een overzicht te maken van de afbouw van de lockdown in Spanje. Het gaat in verschillende fases, die per provincie afhankelijk zijn van de lokale coronabesmettingen. Er zijn 50 provincies, wordt nog een hele klus al deze regels na te leven. Espańa es diferente. https://t.co/dCWrCaesSR reageer retweet
Ik wacht liever met besmet raken totdat we meer weten over het virus. En hopelijk hoeft het helemaal niet meer omdat er een vaccin is. Tot die tijd ben ik zo voorzichtig mogelijk. En als mondkapjes beschikbaar zijn ga ik ze zeker dragen.quote:Op woensdag 29 april 2020 12:16 schreef Anton91 het volgende:
Corona verdwijnt niet meer. Het merendeel gaat toch wel besmet worden, mondkapjes zullen de verspreiding alleen vertragen.
Zelfs nu kan je nog vliegen naar bepaalde bestemmingen; ik denk dat dat wel doorzet later dit jaar...naarmate er meer landen wat meer open gaan weer. Toerisme is te groot; er gaat teveel geld in om wereldwijd (sommige landen zijn er zelfs van afhankelijk) om dat een jaar te negeren of om nog verder af te bouwen. Denk ik.quote:
Ook dat lijkt me niet te doen. Beurzen die nu voor September gepland staan, waarbij leveranciers uit Azië naar Europa moeten komen in hallen met 1000en mensen tegelijkquote:Op woensdag 29 april 2020 12:25 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ja, vraag me alleen of het zakelijk zoveel eerder zou kunnen. Neem bijvoorbeeld een beurs in Shanghai bezocht door Europeanen....Daar is een eventueel risico niet lager.
Dat is vrij progressief ja.quote:Op woensdag 29 april 2020 12:25 schreef zalkc het volgende:
[..]twitter:RopZoutberg twitterde op woensdag 29-04-2020 om 09:25:16Geprobeerd een overzicht te maken van de afbouw van de lockdown in Spanje. Het gaat in verschillende fases, die per provincie afhankelijk zijn van de lokale coronabesmettingen. Er zijn 50 provincies, wordt nog een hele klus al deze regels na te leven. Espańa es diferente. https://t.co/dCWrCaesSR reageer retweet
maar dan nog is het gewoon een aanname van je, het zijn ook geen makkelijke beslissingen.quote:Op woensdag 29 april 2020 12:25 schreef AlwaysHappy het volgende:
Als je de uitspraken van Rutte een beetje hebt gevolgd de afgelopen weken dan is het niet bepaald vergezocht. Gaf letterlijk aan dat hij doodsbang was als hij nadacht over verdere versoepelingen.
Die zijn gewoon beschikbaar hoor. Alleen erg duur momenteel. Maar je kan ze als particulier gewoon aanschaffen. Ook goedgekeurde exemplaren. Niemand houdt je tegen.quote:Op woensdag 29 april 2020 12:27 schreef Aurelius het volgende:
En als mondkapjes beschikbaar zijn ga ik ze zeker dragen.
Heel Zuid Europa/Midden zit in juni op het terras, Nederland wacht nog 2 jaar tot de app.quote:Op woensdag 29 april 2020 12:23 schreef zalkc het volgende:
Iemand de exit strategie van Spanje bekeken? Vind het ambitieus
Ook zonder noodzaak?quote:Op woensdag 29 april 2020 12:28 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zelfs nu kan je nog vliegen naar bepaalde bestemmingen; ik denk dat dat wel doorzet later dit jaar...naarmate er meer landen wat meer open gaan weer. Toerisme is te groot; er gaat teveel geld in om wereldwijd (sommige landen zijn er zelfs van afhankelijk) om dat een jaar te negeren of om nog verder af te bouwen. Denk ik.
Ik zeg dan ook niet dat mijn mening een feit is. Dus ja, dat maakt het automatisch een aanname, dacht dat dat wel duidelijk was.quote:Op woensdag 29 april 2020 12:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar dan nog is het gewoon een aanname van je, het zijn ook geen makkelijke beslissingen.
Je ziet het aan Gommers die gisteren toch weer een ander geluid liet horen dan vorige week dat het allemaal wel wat losser kan.
Wat een onzin zegquote:Op woensdag 29 april 2020 12:29 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Heel Zuid Europa/Midden zit in juni op het terras, Nederland wacht nog 2 jaar tot de app.
Waar dan? Online?quote:Op woensdag 29 april 2020 12:28 schreef vosss het volgende:
[..]
Die zijn gewoon beschikbaar hoor. Alleen erg duur momenteel. Maar je kan ze als particulier gewoon aanschaffen. Ook goedgekeurde exemplaren. Niemand houdt je tegen.
Ik weet in ieder geval dat je nog prima naar bv Zweden op vakantie kan. Er zijn alleen nog niet veel landen die open staan voor toeristen; voor sommige landen moet je inderdaad een goede reden hebben volgens mij. Geen expert verder.quote:Op woensdag 29 april 2020 12:29 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ook zonder noodzaak?
Ik meen gelezen te hebben dat dat niet het geval is namelijk.
Het zomerseizoen is al zo goed als verloren voor veel landen/steden. 80% of meer is gecanceld en dat krijg je echt niet meer terug in het najaar.quote:Op woensdag 29 april 2020 12:28 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zelfs nu kan je nog vliegen naar bepaalde bestemmingen; ik denk dat dat wel doorzet later dit jaar...naarmate er meer landen wat meer open gaan weer. Toerisme is te groot; er gaat teveel geld in om wereldwijd (sommige landen zijn er zelfs van afhankelijk) om dat een jaar te negeren of om nog verder af te bouwen. Denk ik.
welk deel?quote:
Vooral dat laatste - dat Nederland wacht op de app om de horeca te kunnen openen.quote:
Klopt, maar als het gelijk blijft (R0=1) zal elke versoepeling resulteren in een exponentiële stijging (R0>1).quote:Op woensdag 29 april 2020 12:24 schreef zalkc het volgende:
[..]
Nu is gelijkblijven op een laag plateau geen ramp..
ik neem aan dat Rutte voorlopig nog wel aanblijft dus het kan gewoon niet anders dan dat hij versoepelingsmaatregelen gaat aankondigen.quote:Op woensdag 29 april 2020 12:29 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik zeg dan ook niet dat mijn mening een feit is. Dus ja, dat maakt het automatisch een aanname, dacht dat dat wel duidelijk was.
#EconomieEerstquote:Op woensdag 29 april 2020 12:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Vooral dat laatste - dat Nederland wacht op de app om de horeca te kunnen openen.
We kunnen nu alvast grote hoeveelheden mondkapjes produceren voor oktober.quote:Op woensdag 29 april 2020 11:43 schreef zoost het volgende:
Nog 749 mensen met Corona op de IC
https://www.stichting-nice.nl/
Ik zie geen spike van het Paasweekend. Ook de oversterfte daalt.
Kunnen we concluderen dat de eerste golf voorbij is? Ik zeg: gooi de boel maar weer open en laten we ons voorbereiden op de tweede golf in oktober. Monddoekjes zijn niet nodig in de zomermaanden. We hebben tijdens de eerste golf al nooit piek belasting gezien. 1300 was max bij een tottale capaciteit van 2600 bedden. Dus zelfs als de 2e golf twee maal zoveel IC opnames veroorzaakt, kunnen we het aan. Gooi de boel maar weer open!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |