Incubatietijd van een week, 1-2 weken ziek voor opname? Zou wel even over heen kunnen gaan.quote:Op woensdag 29 april 2020 11:53 schreef zoost het volgende:
[..]
Dat volgt niet uit de ziekenhuisopnames, die dalen nog altijd.
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/grafieken
Hoe kan dat?
Jij ziet het fantastisch, de mannen van Auping ziet het niet. Luisteren ze maar naar jou, dan zou een 130-jarig familiebedrijf met vele duizenden werknemers nooit omgevallen zijnquote:Op woensdag 29 april 2020 11:45 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ik denk dat iedereen snapt dat je een kleine winst wilt nemen als bedrijf, zeker als je je complete productie moet ombouwen. Liever nu winst maken dan dalijk moeten aankloppen voor overheidssteun. Zeker wanneer je niet alleen afzet richting de overheid, want dan is het broekzak-vestzak natuurlijk.
En diegene die het materiaal leveren dan? Daar zie je het eindproduct niet van, dus die mogen wel winst maken?
Perfecte marketing inderdaad, nu neutraal leveren, over een tijd als iedereen je 'daad' vergeten is bijna omkiepen en overheidssteun aanvragen. Iedereen die je dan opeens als graaier ziet van de belastingcenten.
Waarom zou je predicaat verliezen? Staat er toch compleet los van.
Vreemd dat jij dit niet ziet.
haha, serieus? want we hadden en hebben een goed beeld van de besmettingen door al dat vele testen? Nee dus.quote:Op woensdag 29 april 2020 11:53 schreef Jor_Dii het volgende:
Besmetting is niet hetzelfde als ziekenhuisopnames.
Verzoek is afgewezenquote:Op woensdag 29 april 2020 11:54 schreef TheVoice4ever het volgende:
niks versoepelen of open gooien a.u.b.
En zelf een mindere kans te hebben om besmet te worden en indien wél met een veel minder grote virale lading, wat het verschil kan zijn tussen een zeer heftig ziektebeeld en amper klachten.quote:Op woensdag 29 april 2020 11:50 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Je draagt het eigenlijk om een ander niet te besmetten.
Mondkapjes hebben vooral effect wanneer ze door besmette personen gedragen worden. Het deel van de bevolking dat ze vrijwillig zou dragen is waarschijnlijk de groep waar het percentage besmettingen het laagst is.quote:Op woensdag 29 april 2020 11:49 schreef Momo het volgende:
Niemand houdt jullie toch tegen als je wel een mondkapje wil dragen?
Daarom niet met je klauwen aan je bek zitten én het OV dagelijks x-maal ontsmetten. Kan overal, waarom in Nederland niet?quote:Op woensdag 29 april 2020 11:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Mondkapje of niet.. zodra het drukker wordt in winkels/supermarkten of het OV, krijg je gewoon een grotere kans op besmetting omdat je dan ook meer mensen hebt die zaken aanraken.
Dat is inderdaad veel het ergste wat je kan overkomen, dat je een witte kin hebt.quote:Op woensdag 29 april 2020 11:18 schreef Anton91 het volgende:
Ik mag wel hopen dat wat er ook gaat gebeuren dat we niet worden verplicht om zo'n mondkapje buiten te moeten dragen. Binnen bij een supermarkt of wat dan ookt ot daar aan toe. Maar ik hoef geen flinke verkleuringen in mijn gezicht van een mondkapje. Dat de rest van je gezicht wel bruint, maar dat onder een kapje niet.
Het is voor jou blijkbaar erg moeilijk om op een normale manier te communiceren. Jammer joh.quote:Op woensdag 29 april 2020 11:54 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Jij ziet het fantastisch, de mannen van Auping ziet het niet. Luisteren ze maar naar jou, dan zou een 130-jarig familiebedrijf met vele duizenden werknemers nooit omgevallen zijn
Het predicaat kan je overigens verliezen om veel redenen. Winst maken over de rug van één van de grootste nationale crisissen ooit en op een gebied waar zeer veel problemen zijn in het land valt daar prima onder.
Maar goed om te zien dat FOK! weer een groot zelfverklaard denker heeft.
Dat zei Gommers gisteren ook, dat je de effecten in ziekenhuisopnames ziet na een week of 3, niet 2.quote:Op woensdag 29 april 2020 11:54 schreef Momo het volgende:
[..]
Incubatietijd van een week, 1-2 weken ziek voor opname? Zou wel even over heen kunnen gaan.
We weten in ieder geval wél waar de meeste besmetten die ernstig ziek worden vandaan komen.quote:Op woensdag 29 april 2020 11:47 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat daar de regels versoepelt worden, ik zeg dat als het aantal besmettingen stijgt door bvb het heropenen van de scholen, dat je dan elders besmettingen moet verlagen, bvb in het OV en in de winkels. Probleem is natuurlijk dat we niet weten waar de meeste besmettingen plaatsvinden.
Ik geef je graag een uitweg om de inhoud te ontwijken. Doei.quote:Op woensdag 29 april 2020 11:57 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Het is voor jou blijkbaar erg moeilijk om op een normale manier te communiceren. Jammer joh.
Ja, dat is ook echt wel iets om je druk over te makenquote:Op woensdag 29 april 2020 11:18 schreef Anton91 het volgende:
Ik mag wel hopen dat wat er ook gaat gebeuren dat we niet worden verplicht om zo'n mondkapje buiten te moeten dragen. Binnen bij een supermarkt of wat dan ookt ot daar aan toe. Maar ik hoef geen flinke verkleuringen in mijn gezicht van een mondkapje. Dat de rest van je gezicht wel bruint, maar dat onder een kapje niet.
Incubatie die voor het grootste gedeelte rond een week ligt, verergering van de klachten na iets meer dan een week, dus ja, het ligt er min of meer tussenin. Waarbij de effecten dus effectief pas echt zichtbaar beginnen te worden na die drie weken omdat de incidentie dan fors begint te dalen.quote:Op woensdag 29 april 2020 11:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat zei Gommers gisteren ook, dat je de effecten in ziekenhuisopnames ziet na een week of 3, niet 2.
Nee.. maar de R0 gaat omhoog omdat je meer beweging op straat krijgt, meer contactmomenten, laksere omgang met de maatregelen. Aan de andere kant dus een verlaging qua IC bezetting, maar dat wil eigenlijk niet zeggen dat daarmee de versoepeling doorgezet kan worden. Als de R0 stijgt zijn we eigenlijk gewoon slecht bezig.quote:Op woensdag 29 april 2020 11:54 schreef zoost het volgende:
[..]
haha, serieus? want we hadden en hebben een goed beeld van de besmettingen door al dat vele testen? Nee dus.
Beetje make-up smeren. En anders zoveel mogelijk uit de zon blijven.quote:Op woensdag 29 april 2020 11:18 schreef Anton91 het volgende:
Ook gewoon gelul joh. Heb zelf al een week of twee 'last' van een mondkapjesplicht en geen verkleuring te zien.quote:Op woensdag 29 april 2020 11:59 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ja, dat is ook echt wel iets om je druk over te maken
Ik zag gisteren zo iemand met een lekker gebruind gezicht en een spierwit mondgedeelte.quote:Op woensdag 29 april 2020 11:18 schreef Anton91 het volgende:
Bijzonder verhaal.quote:Op woensdag 29 april 2020 12:02 schreef Salina het volgende:
[..]
Ik zag gisteren zo iemand met een lekker gebruind gezicht en een spierwit mondgedeelte.
Zag er echt niet uit. De hele supermarkt zat haar aan te staren.
neequote:Op woensdag 29 april 2020 11:18 schreef Anton91 het volgende:
Laat maar, ik zal maar verklappen dat het sarcastisch bedoeld was, als reactie op Anton.quote:
Als jij het zo wilt bekijken, prima kerelquote:Op woensdag 29 april 2020 11:59 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Ik geef je graag een uitweg om de inhoud te ontwijken. Doei.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |