abonnement Unibet Coolblue
pi_192852829
President:
Donald Trump

Vice President:
Mike Pence

Amerikaans Congres:



Political groups house:
Democratic (235)
Republican (197)
Vacant (3)

Political groups Senate:
Republican (53)
Democratic (45)
Independents (2)

Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:
Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen:
Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie.

Wat je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.

-Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
-We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken.
-ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

-We gebruiken in dit topic normale bronnen. Hier te verifiėren: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen:
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_192852834
quote:
15s.gif Op woensdag 29 april 2020 05:10 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

De verwachting is dat het juist in het voordeel van Trump is. Er is nu een alternatief voor de gematigde kiezer en de Republikeinen die genoeg van Trump hebben. -O-
Aan de andere kant: hij kan natuurlijk ook best wel stemmen van POTUS afpakken van mensen die nooit op Biden zouden stemmen. :D

[ Bericht 1% gewijzigd door Kijkertje op 29-04-2020 05:44:58 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_192852978
Denk dat dat bedoeld werd inderdaad. ;)
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  woensdag 29 april 2020 @ 07:12:27 #4
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_192853008
quote:
10s.gif Op woensdag 29 april 2020 05:39 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Aan de andere kant: hij kan natuurlijk ook best wel stemmen van POTUS afpakken van mensen die nooit op Biden zouden stemmen. :D
Precies, hij komt niet voor niets uit de Republikeinse partij.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_192853045
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 07:12 schreef Szura het volgende:

[..]

Precies, hij komt niet voor niets uit de Republikeinse partij.
Mensen zijn een beetje verdeeld daarover en niemand lijkt het echt te weten ;)
quote:
It’s unclear whether a bid by Amash would have a greater effect on Biden or on Trump. In 2019, a Detroit News poll found Biden leading Trump in Michigan, a state that has grown more uncertain for the president, by 12 points. With Amash as an option, Biden’s lead shrunk to six points, with some independents and Republicans moving away from the Democrat. But national polling of Amash has been sparse, and it’s unclear how many states the Libertarian Party will attain ballot access in as the coronavirus pandemic makes traditional signature-gathering impossible.

WP
quote:
Mr. Amash may aid the president by winning right-of-center voters who don’t like the president and would have reluctantly supported former Vice President Joseph R. Biden Jr., the presumptive Democratic nominee. But he also could siphon critical votes away from the president by giving small-government conservatives a political home.

NYT
gtconway3d twitterde op woensdag 29-04-2020 om 03:06:34 I admired how @justinamash stood up for the rule of law in Trump’s impeachment. And needless to say, my views align more closely with Amash’s than Biden’s.

But the only real effect Amash could have in this campaign is to enhance Trump’s chances.

This is a terrible idea. https://t.co/lAimU4KEoB reageer retweet
‘Giant ego and little judgment’: Internet slams Justin Amash for third-party presidential run
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  woensdag 29 april 2020 @ 07:27:39 #6
458679 Ruse
Super, man
pi_192853051
ik zie zo snel ook niet goed in hoe dit in het nadeel van Biden zou kunnen zijn. Trump en Amash zijn beide rechts-rechts toch? interessante kandidaat
got some money in my pocket, don’t remember where I got it
pi_192853103
quote:
99s.gif Op woensdag 29 april 2020 07:27 schreef Ruse het volgende:
ik zie zo snel ook niet goed in hoe dit in het nadeel van Biden zou kunnen zijn. Trump en Amash zijn beide rechts-rechts toch? interessante kandidaat
Nou er zullen best wel gematigde Republikeinen zijn die Trump niet langer willen en daarom Biden overwogen die zich nu bedenken.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_192853589
Rare wereld waarin Amash als gematigd gezien wordt. Dat hij zich verzette tegen Trumps ambtsmisbruik maakt hem niet ineens gematigd oid.

Het lijkt me gezien de competitie redelijk waarschijnlijk dat hij de nominatie van de Libertarian Party wint. Die hadden altijd een kandidaat in de race gehad, dus wat dat betreft is er geen verschil. Doordat hij uit principe opkwam voor democratische principes/hun grondwet en dus tegen Trump maakt misschien dat hij wat aantrekkelijker is voor nevertrumper Republikeinen, maar tegelijk is het ook maar de vraag hoeveel daarvan op Biden zouden stemmen. Plus, ik kan me voorstellen dat hij hierdoor zijn campagne mogelijk als middel gebruikt om op zo'n manier campagne te voeren dat het meer in Trumps nadeel zou zijn.

[ Bericht 69% gewijzigd door SnertMetChoco op 29-04-2020 09:01:45 ]
pi_192853733
Na het geintje met Trump straks een lolbertarier aan de macht? 'k heb nu al medelijden met ze...
pi_192853940
quote:
99s.gif Op woensdag 29 april 2020 07:27 schreef Ruse het volgende:
ik zie zo snel ook niet goed in hoe dit in het nadeel van Biden zou kunnen zijn. Trump en Amash zijn beide rechts-rechts toch? interessante kandidaat
Ik ben bang dat het in de VS om de poppetjes draait en niet waar ze voor staan. Als de GOP Biden maar genoeg weet te beschadigen, dan stemt zo'n democratische gematigde kiezer die niet op Trump wil stemmen ineens op een libertariėr. Zo dom schat ik ze wel in :')
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_192854041
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 08:51 schreef cynicus het volgende:
Na het geintje met Trump straks een lolbertarier aan de macht? 'k heb nu al medelijden met ze...
Natuurlijk niet, die zijn bij voorbaat al kansloos. Die willen dingen als volledig legaliseren van drugs, geen restricties op het huwelijk voor mensen van hetzelfde geslacht, open grenzen en en meer van dat soort zaken waar al die mensen die nu staan te demonstreren voor 'vrijheid' doorgaans echt niet aan willen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_192854326
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 09:20 schreef Monolith het volgende:

[..]

Natuurlijk niet, die zijn bij voorbaat al kansloos. Die willen dingen als volledig legaliseren van drugs, geen restricties op het huwelijk voor mensen van hetzelfde geslacht, open grenzen en en meer van dat soort zaken waar al die mensen die nu staan te demonstreren voor 'vrijheid' doorgaans echt niet aan willen.
En geen regels voor vervuilers: https://justfacts.votesma(...)amash/30/environment
Als deelgenoot/gebruiker/bewoner van de leefomgeving zou ik daar ook niet aan willen. Maar ik zou ook geen Trump aan de macht willen en kijk nu eens...
pi_192854397
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 09:39 schreef cynicus het volgende:

[..]

En geen regels voor vervuilers: https://justfacts.votesma(...)amash/30/environment
Als deelgenoot/gebruiker/bewoner van de leefomgeving zou ik daar ook niet aan willen. Maar ik zou ook geen Trump aan de macht willen en kijk nu eens...
Ja klopt, maar daar verschillen ze niet van de GOP. Ik weet niet of je laatst die aflevering van de slag om Texas hebt gezien over de olieindustrie in Texas, maar dan zie je dat er doodleuk gefrackt wordt middenin een woonwijk. Bewoners over de zeik, lokaal referendum om het te verbieden, maar dat werd doodleuk overruled door de gouverneur.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_192854544
quote:
99s.gif Op woensdag 29 april 2020 07:27 schreef Ruse het volgende:
ik zie zo snel ook niet goed in hoe dit in het nadeel van Biden zou kunnen zijn. Trump en Amash zijn beide rechts-rechts toch? interessante kandidaat
Biden is natuurlijk ook gewoon rechts.
  woensdag 29 april 2020 @ 10:20:25 #15
8369 speknek
Another day another slay
pi_192854890
Ik denk ook dat het nadelig uitpakt voor Biden. De cult van Trump is een monoliet, die week je niet los want ze zijn sowieso niet vatbaar voor informatie uit de echte wereld, iedereen daarbuiten zou op Biden kunnen stemmen. Biden enthousiasmeert nooit echt, maar is het redelij niet batshit-crazy alternatief. Maar die mensen kunnen nu dus ook op een ander stemmen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_192854962
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2020 10:20 schreef speknek het volgende:
Ik denk ook dat het nadelig uitpakt voor Biden. De cult van Trump is een monoliet, die week je niet los want ze zijn sowieso niet vatbaar voor informatie uit de echte wereld, iedereen daarbuiten zou op Biden kunnen stemmen. Biden enthousiasmeert nooit echt, maar is het redelij niet batshit-crazy alternatief. Maar die mensen kunnen nu dus ook op een ander stemmen.
Is het dan een truuk van de GOP om Trump aan de macht te houden?
pi_192854988
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 09:44 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ja klopt, maar daar verschillen ze niet van de GOP. Ik weet niet of je laatst die aflevering van de slag om Texas hebt gezien over de olieindustrie in Texas, maar dan zie je dat er doodleuk gefrackt wordt middenin een woonwijk. Bewoners over de zeik, lokaal referendum om het te verbieden, maar dat werd doodleuk overruled door de gouverneur.
Echt bizar dat een zogenaamde moderne westerse overheid gewoon hun bevolking vergiftigd ten faveure van winsten van bedrijven. 8)7

https://www.motherjones.c(...)-contaminated-water/
pi_192855053
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 09:44 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ja klopt, maar daar verschillen ze niet van de GOP. Ik weet niet of je laatst die aflevering van de slag om Texas hebt gezien over de olieindustrie in Texas, maar dan zie je dat er doodleuk gefrackt wordt middenin een woonwijk. Bewoners over de zeik, lokaal referendum om het te verbieden, maar dat werd doodleuk overruled door de gouverneur.
Serieus, je zou dat in de fik steken ipv zendmasten.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_192855438
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 10:32 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Serieus, je zou dat in de fik steken ipv zendmasten.
Als het in je woonwijk is klinkt dat nou niet alsof het direct verbetering oplevert. Dan kun je beter die Gouverneur en zijn familie een bezoekje brengen.
pi_192855512
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 10:59 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Als het in je woonwijk is klinkt dat nou niet alsof het direct verbetering oplevert. Dan kun je beter die Gouverneur en zijn familie een bezoekje brengen.
Mee eens.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 29 april 2020 @ 11:09:37 #21
8369 speknek
Another day another slay
pi_192855555
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 10:26 schreef cynicus het volgende:

[..]

Is het dan een truuk van de GOP om Trump aan de macht te houden?
Lijkt me dan weer wat te riskant. Je laat ook de verdeeldheid van de partij zien. Als het al een trucje van de GOP is, dan denk ik meer dat het de toekomst van de partij veiligstellen is voor het geval Trump implodeert.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_192855652
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 10:28 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Echt bizar dat een zogenaamde moderne westerse overheid gewoon hun bevolking vergiftigd ten faveure van winsten van bedrijven. 8)7

https://www.motherjones.c(...)-contaminated-water/
Het blijft bizar dat kiezers daar zo makkelijk in trappen. Ik vind dat er nogal een verschil zit tussen wetgeving die het broedgebied van de zeldzame paarsgevlekte strontkever moet beschermen en wetgeving die basale zaken garandeert zoals drinkwater dat niet vol zit met zware metalen of lucht waar je kinderen niet spontaan astmatisch van worden. Maar kennelijk kun je die gewoon op een hoop gooien en afdoen als 'maatregelen van milieuhippies' en dan gaan mensen er klakkeloos in mee.
Toch zie je ook dat er bij veel mensen een soort politiek cynisme heerst. Dat is misschien wel het grootste succes van de Republikeinen. Het beeld dat het lood om oud ijzer is en je als burger 'toch wel genaaid wordt' zie je ook bij veel kiezers terugkomen, zelfs op dit soort thema's terwijl daar toch echt een heel duidelijk verschil in track record te vinden is.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 29 april 2020 @ 11:20:26 #23
426493 crew  PippenScottie
pi_192855682
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2020 10:20 schreef speknek het volgende:
Ik denk ook dat het nadelig uitpakt voor Biden. De cult van Trump is een monoliet, die week je niet los want ze zijn sowieso niet vatbaar voor informatie uit de echte wereld, iedereen daarbuiten zou op Biden kunnen stemmen. Biden enthousiasmeert nooit echt, maar is het redelij niet batshit-crazy alternatief. Maar die mensen kunnen nu dus ook op een ander stemmen.
Dit ja.
Amash is een legitiem alternatief voor de suburb republicans. Hoogopgeleide mensen die in traditioneel conservatieve waarden geloven (kleine overheid, persoonlijke vrijheid (behalve in je eigen buik), begroting op orde, dat werk).

Deze groep heeft Trump massaal laten vallen en heeft sinds 2016 in elke verkiezing op de democratische kandidaat gestemd.
De Democraten kunnen zich niet veroorloven deze groep te verliezen aan een kansloze third party kandidaat.

Ik wil ten overvloede ook nog even zeggen dat democratie in Amerika fucked up is.
pi_192855728
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 11:17 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het blijft bizar dat kiezers daar zo makkelijk in trappen. Ik vind dat er nogal een verschil zit tussen wetgeving die het broedgebied van de zeldzame paarsgevlekte strontkever moet beschermen en wetgeving die basale zaken garandeert zoals drinkwater dat niet vol zit met zware metalen of lucht waar je kinderen niet spontaan astmatisch van worden. Maar kennelijk kun je die gewoon op een hoop gooien en afdoen als 'maatregelen van milieuhippies' en dan gaan mensen er klakkeloos in mee.
Toch zie je ook dat er bij veel mensen een soort politiek cynisme heerst. Dat is misschien wel het grootste succes van de Republikeinen. Het beeld dat het lood om oud ijzer is en je als burger 'toch wel genaaid wordt' zie je ook bij veel kiezers terugkomen, zelfs op dit soort thema's terwijl daar toch echt een heel duidelijk verschil in track record te vinden is.
Het is op deze manier natuurlijk een kwestie van tijd voordat in de vs eens een cholera uitbraak gaat plaatsvinden. En daarna krijgen toch de democraten en millieugekkies de schuld. Wat een ontiegelijk grote groep dom volk dat ze daar maar in blijven trappen. Maar daarmee zien we dus ook dat moderne propaganda nog steeds goed werkt bij een grote groep. Die heel selectief niets van wetenschappers geloven maar wel constant met uitvindingen die door wetenschappers gemaakt zijn blijven werken. 8)7
pi_192855744
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 10:59 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Als het in je woonwijk is klinkt dat nou niet alsof het direct verbetering oplevert. Dan kun je beter die Gouverneur en zijn familie een bezoekje brengen.
Door nieuwe wetgeving ben je dan geen vandalist of protester maar een terrorist. Olie- en gas belangen van bedrijven moeten beschermd worden en de rest mag het uitzoeken.

https://www.bloomberg.com(...)ne-protests-a-felony
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')