Ik zeg al, die overleven niet tot maart 2021. Dan is het zaakje geïmplodeerd en stappen de normale mensen over naar GO. Dat denk ik althans.quote:Op zaterdag 9 mei 2020 10:38 schreef rubbereend het volgende:
Maar het rommelt wel enorm in FvD, dat is zeker
Moet Otten wel een lijsttrekker vinden, is daar al iemand voor in beeld?quote:Op zaterdag 9 mei 2020 10:41 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik zeg al, die overleven niet tot maart 2021. Dan is het zaakje geïmplodeerd en stappen de normale mensen over naar GO. Dat denk ik althans.
O, jij had de Vleugel al eerder gepost zie ik.quote:Op zaterdag 9 mei 2020 10:09 schreef Bluesdude het volgende:
[ afbeelding ]
https://twitter.com/DeVleugel_FvD
Het schijnt toch wel een heuse rechtervleugel van FvD te zijn.
En de FvD-top is in gevecht ... mensen censureren. Ik denk ook opsporen en royeren.
Hoe volksnationalistisch zijn deze rebellen ?FvD is een partijdictatuur . Allerlei oppositiegeluiden kunnen onderdrukt worden.twitter:DeVleugel_FvD twitterde op vrijdag 08-05-2020 om 20:57:23De leden van #DeVleugel zijn lid van #FvD sinds het eerste begin. Zo ook ik. Wij bewaren onze anonimiteit omdat Forum voor Democratie een grote neiging tot censuur van conservatieve en nationalistische geluiden heeft.
@:ChrisAalberts, bij deze mijn ledenpas. Ik ben FvD'er. https://t.co/UjFLRM2kwY reageer retweet
Linkervleugel, mensen die een andere partij-opbouw willen, of echte partijdemocratie
Ook extreemrechtsachtige leden .
nadeel voor GO is dat er buiten Baudet ook geen geloofwaardig gezicht binnen FvD zit die overstapwaardig zou zijnquote:Op zaterdag 9 mei 2020 10:41 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik zeg al, die overleven niet tot maart 2021. Dan is het zaakje geïmplodeerd en stappen de normale mensen over naar GO. Dat denk ik althans.
Ik dacht al: die naam komt me bekend voor. Dus even gegoogled, maar die Swagerman was dus samen met Teeven verantwoordelijk voor de ‘Teevendeal’.quote:Op vrijdag 8 mei 2020 15:46 schreef AllesKaputt het volgende:
[..]
Valt dit niet onder baantjescarroussel?
https://www.google.nl/amp(...)l-een-tijdlijn%3fampquote:Na jarenlang onderzoek besluit het Openbaar Ministerie om een schikkingsdeal te sluiten met Cees H. Er kan niet worden bewezen dat het geld is verdiend met drugshandel. Officier van Justitie Fred Teeven en plaatsvervangend hoofdofficier Ben Swagerman sluiten een deal: Cees H. betaalt 750.000 gulden en krijgt in ruil het in beslag genomen geld terug. In de deal wordt afgesproken dat de Belastingdienst niet op de hoogte wordt gebracht van de deal. Over het geld dat Cees H. terugkrijgt, hoeft hij geen belasting te betalen. Op 28 juli 2000 verlaat H. de gevangenis.
Teeven is in de VVD ook nog steeds gerespecteerdquote:Op zaterdag 9 mei 2020 10:48 schreef Szura het volgende:
[..]
Ik dacht al: die naam komt me bekend voor. Dus even gegoogled, maar die Swagerman was dus samen met Teeven verantwoordelijk voor de ‘Teevendeal’.
[..]
https://www.google.nl/amp(...)l-een-tijdlijn%3famp
En zo’n man wordt begroet door FvD?
Maar als steeds mensen blijven weg druppelen, dan is dat natuurlijk heel nadelig en het soort nazi-affaires die nu dus kennelijk bijna elke week opduikt, zorgt echt voor een heel negatieve associatie met FvD hoor. Dat zag je dus ook toen Terry openlijk gemene zaak zocht met GS, wat Jan in dit briefje ook opmerkt, en GS dat afwees, TPO wees af, Jan Dijkgraaf wijst dat af, alleen die gekke DDS niet. Het is heel slecht voor het imago van de FvD en Terry.quote:Op zaterdag 9 mei 2020 10:45 schreef rubbereend het volgende:
[..]
nadeel voor GO is dat er buiten Baudet ook geen geloofwaardig gezicht binnen FvD zit die overstapwaardig zou zijn
Ja, goed dat is een andere kwestie. Iig van die GO'ers wat ik tot nu toe heb gelezen van hen, is dat ze niet zo gek zijn. Nu weet ik er nog te weinig over.quote:Op zaterdag 9 mei 2020 10:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
Moet Otten wel een lijsttrekker vinden, is daar al iemand voor in beeld?
Als hij het zelf doet gaat het hem niet worden. En verliest hij een eerste kamer zetel.
Ja, Terry wilde met een zak met smeergeld overal in de wereld mondkapjes weg halen, dus begrijp dat zo'n man welkom is bij de FvD. Ik zie wel overeenkomst.quote:Op zaterdag 9 mei 2020 10:48 schreef Szura het volgende:
[..]
Ik dacht al: die naam komt me bekend voor. Dus even gegoogled, maar die Swagerman was dus samen met Teeven verantwoordelijk voor de ‘Teevendeal’.
[..]
https://www.google.nl/amp(...)l-een-tijdlijn%3famp
En zo’n man wordt begroet door FvD?
Ja dat zal allemaal wel, maar waarom wordt zo’n man begroet door anti-kartelpartij FvD?quote:Op zaterdag 9 mei 2020 10:49 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Teeven is in de VVD ook nog steeds gerespecteerd
en kom er straks maar tussen bij debatten en publiciteit, er zijn al extra partijen bij met Krol en de opsplitsing van DENK straks. GO zal een heel goed gezicht nodig hebbenquote:Op zaterdag 9 mei 2020 10:50 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, goed dat is een andere kwestie. Iig van die GO'ers wat ik tot nu toe heb gelezen van hen, is dat ze niet zo gek zijn. Nu weet ik er nog te weinig over.
Wellicht heeft Jan Roos nog tijd overquote:Op zaterdag 9 mei 2020 11:04 schreef rubbereend het volgende:
[..]
en kom er straks maar tussen bij debatten en publiciteit, er zijn al extra partijen bij met Krol en de opsplitsing van DENK straks. GO zal een heel goed gezicht nodig hebben
omdat er iets als positiefs gevierd moet worden. Er lopen mensen weg, coalitieakkoord in Brabant is vrijwel niks FVD aan en Thierry houdt niet van slecht nieuws. Toen de partij door het dak schoot in de peilingen was dat hot, nu het inzakt hoor je er niks meer overquote:Op zaterdag 9 mei 2020 10:55 schreef Szura het volgende:
[..]
Ja dat zal allemaal wel, maar waarom wordt zo’n man begroet door anti-kartelpartij FvD?
quote:
Beetje vreemd verhaal van Sid want hij kreeg juist al relatieve nobody een podium bij nota bene Buitenhof. Net als Thierry trouwens.quote:Op zaterdag 9 mei 2020 11:21 schreef Ryan3 het volgende:
In dit artikeltje staat een antwoord van Sid Lukassen in een filmpje:
Dr. Sid Lukkassen fantaseerde over het ‘letterlijk uitschakelen’ van mensen op ‘bepaalde posten’
'Denk je dat er aanslagen voor nodig zijn om dat voor elkaar te krijgen?'
Komt erop neer dat juist hij tegen geweld is, maar hij (+FvD etc.) wordt uitgesloten van debat, en als dat doorgaat dan ontstaat er chaos en geweld. En hij verzint al even wat voor geweld. Dus lieve mensen accepteer hem nu maar, haal hem in jullie praatprogramma's, zorg dat FvD kan besturen, want anders weet Sid al wie doodgeschoten moet worden. Soort afpersen dus.
Hij zegt in het begin van het filmpje dat dit een discussie is van een jaar geleden, maw niet zo relevant, denk ik. Maar alles bij mekaar maakt deze verklaring de boel erger dan hij al was. Want hij gaat er kennelijk vanuit dat er chaos en geweld ontstaat als FvD e.d. niet een plaatsje in het bestuur krijgt oid en dus gaat-ie zelf al vast even fantaseren over wat voor geweld. Maar het is natuurlijk helemaal niet gezegd dat er chaos en geweld gaat ontstaan als we Sidje of de FvD buiten het debat en of de regering houden. Dat zegt-ie zelf alleen maar. En ja, als hij dan zelf gaat verzinnen wat voor geweld dan wordt dat alleen maar een self fulfilling prophecy. En nu moeten we hem dus maar toelaten in het debat en FvD laten regeren, omdat er anders geweld ontstaat???quote:Op zaterdag 9 mei 2020 11:37 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Beetje vreemd verhaal van Sid want hij kreeg juist al relatieve nobody een podium bij nota bene Buitenhof. Net als Thierry trouwens.
Dit.quote:Op zaterdag 9 mei 2020 11:57 schreef Bluesdude het volgende:
Ik wil best geloven dat Lukkassen tegen politieke moorden is ten faveure van het monoculturele ideaal.
Maar het lijkt er op dat hij in die context, op dat moment, in het gesprek dit standpunt los liet en even overwoog dat moorden een oplossing kan zijn.
Iedereen roept of schrijft wel eens wat ... en soms ook een minuutje later het spijten.
Die credits krijgt hij van mij, maar hij wil niet duidelijk zeggen dat hij op dat moment een fout standpunt aanhing, overwoog, formuleerde
Ik roep nooit dat moorden een oplossing zijn hoor.... dus nee.quote:Op zaterdag 9 mei 2020 11:57 schreef Bluesdude het volgende:
Ik wil best geloven dat Lukkassen tegen politieke moorden is ten faveure van het monoculturele ideaal.
Maar het lijkt er op dat hij in die context, op dat moment, in het gesprek dit standpunt los liet en even overwoog dat moorden een oplossing kan zijn.
Iedereen roept of schrijft wel eens wat ... en soms ook een minuutje later het spijten.
Die credits krijgt hij van mij, maar hij wil niet duidelijk zeggen dat hij op dat moment een fout standpunt aanhing, overwoog, formuleerde
Sid Lukassen, grote denker des vaderlands, wel. Politieke moorden zijn prima als hij de doelwitten mag benoemen.quote:Op zaterdag 9 mei 2020 12:09 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik roep nooit dat moorden een oplossing zijn hoor.... dus nee.
twitter:DeVleugel_FvD twitterde op zaterdag 09-05-2020 om 20:05:36Wij hopen dat jullie allemaal genoten hebben 🤗 https://t.co/YpCKYIkIK9
reageer retweet
Wat is het en wat hebben ze precies laten zien? Ik zie die naam nu voor het eerst.quote:Op zaterdag 9 mei 2020 20:55 schreef Bluesdude het volgende:
Dus toch De Vleugel was neptwitter:DeVleugel_FvD twitterde op zaterdag 09-05-2020 om 20:05:36Wij hopen dat jullie allemaal genoten hebben 🤗 https://t.co/YpCKYIkIK9
[ afbeelding ]
reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |