Da's wel het voordeel. Ook 28.53 per uur als je slaapt.quote:Op maandag 27 april 2020 10:58 schreef Barreltje het volgende:
Da's maar 28.8 per uur daar kon ik mn bed niet voor uit hoor
Had hem in mijn hoofd gezongen en ik ken hem. Zo ook het 13e couplet? Waarom? Geen ideequote:Op maandag 27 april 2020 10:08 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik ook niet. Ik zit net te bedenken of ik het überhaupt zou kunnen, zonder spiekbriefje, ik denk het niet
Netto. 24/7. 365 dagen per jaar. Heerlijk. Ik doe het ervoor.quote:Op maandag 27 april 2020 11:44 schreef Candaasje het volgende:
28.8 euro per uur... nah, dat is toch (meer dan) 3x zoveel als ik verdiende als paraveterinair, dus ik doe het ervoor hoor
![]()
Hier ontbijt met crackers met zoete hummusspread, die is oranje. Tot zover de koningsgezindheid vandaag.
En je kunt er gewoon heel de dag bij in de zon liggen/Netflixen/wandelen met je hond/knuffelen met je lama's/alpca's..... enzovoorts enzoverder.quote:Op maandag 27 april 2020 11:55 schreef Kreator het volgende:
[..]
Netto. 24/7. 365 dagen per jaar. Heerlijk. Ik doe het ervoor.
quote:Op maandag 27 april 2020 12:15 schreef Uhmmpie het volgende:
Oh en we hebben natuurlijk even de snollebollekes gedraaid. Tot groot plezier van de benedenburen vermoed ik.
Mja ik stelde voor een spelletje met wat lekkers... dat werd een heel parcours.quote:Op maandag 27 april 2020 12:32 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Leuk dat jullie er echt iets van maken
Ik draag altijd van die witte schilders handschoentjes. Zweten ook niet. Ideaal!quote:Op maandag 27 april 2020 12:48 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik ben maar gewoon verder gegaan met de kozijnen schilderen. Ik kan alleen echt boos normaal :’) waarom zitten mijn handen altijd helemaal onder.
Teveel verf op de kwast of de verf te dun?quote:Op maandag 27 april 2020 12:48 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik ben maar gewoon verder gegaan met de kozijnen schilderen. Ik kan alleen echt boos normaal :’) waarom zitten mijn handen altijd helemaal onder.
Als je verf op waterbasis gebruikt heb je al die troep niet nodigquote:Op maandag 27 april 2020 13:16 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Teveel verf op de kwast of de verf te dun?
Echt gezond is het niet, maar thinner is al ideaal om de handen schoon te maken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Freaks like me drink tea
Gebruik ik nooit.quote:Op maandag 27 april 2020 13:28 schreef Blues het volgende:
[..]
Als je verf op waterbasis gebruikt heb je al die troep niet nodig
Onze professionele schilder wel. En met de restanten doen wij nu nog.quote:
Zou ik ook moeten doen hahaquote:Op maandag 27 april 2020 13:13 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik draag altijd van die witte schilders handschoentjes. Zweten ook niet. Ideaal!
Nee hoor ik kan er gewoon niet mee omgaan. Heb alles met terpentine er af gekregenquote:Op maandag 27 april 2020 13:16 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Teveel verf op de kwast of de verf te dun?
Echt gezond is het niet, maar thinner is al ideaal om de handen schoon te maken
Die moeten wel als ze binnen schilderenquote:Op maandag 27 april 2020 13:37 schreef golfer het volgende:
[..]
Onze professionele schilder wel. En met de restanten doen wij nu nog.
Leuk om jou over broekies en jonge handhavers te zien posten, terwijl je voor mijn gevoel zelf net uit het ei bent.quote:Op maandag 27 april 2020 14:18 schreef derLudolf het volgende:
Zag net twee jonge handhavers in de bosjes lopen waar ik nu zit te vissen. Ik hoopte eindelijk na 15 jaar vissen eens controle te krijgen op m'n papieren.
Maar ze bleven in de bosjes, na verkoop van tijd maar even gekeken. Ze waren inderdaad van plan om te controleren, maar zagen condooms liggen.
De broekies wisten blijkbaar niet dat het ook als homoparkeerplaats bekend staat hier. Dacht dat dat wel algemeen bekend was.
Had je al een kist uitgezocht?quote:Op maandag 27 april 2020 14:24 schreef golfer het volgende:
[..]
Leuk om jou over broekies en jonge handhavers te zien posten, terwijl je voor mijn gevoel zelf net uit het ei bent.
Ja. Ik ben voorbereid. En jij?quote:
Misschien vooral binnen bepaalde kringen bekend.quote:Op maandag 27 april 2020 14:18 schreef derLudolf het volgende:
Zag net twee jonge handhavers in de bosjes lopen waar ik nu zit te vissen. Ik hoopte eindelijk na 15 jaar vissen eens controle te krijgen op m'n papieren.
Maar ze bleven in de bosjes, na verkoop van tijd maar even gekeken. Ze waren inderdaad van plan om te controleren, maar zagen condooms liggen.
De broekies wisten blijkbaar niet dat het ook als homoparkeerplaats bekend staat hier. Dacht dat dat wel algemeen bekend was.
heerlijk!quote:Op maandag 27 april 2020 14:27 schreef derLudolf het volgende:
[ afbeelding ]
Best prima plekje om te zitten
Pun intended?quote:Op maandag 27 april 2020 14:30 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Misschien vooral binnen bepaalde kringen bekend.
Ja, kwartiers gezaagd essen met een wengé bies. Gekheid, ik denk niet dat ik ooit iets uit zoek doe maar gewoon standaard/de goedkoopste.quote:
2 keer liggen?quote:Op maandag 27 april 2020 14:45 schreef derLudolf het volgende:
Over kisten gesproken, heb je die aflevering gezien van Alberto Stegeman over oplichting met zelfmoord medicatie?![]()
Er was een man twee keer opgelicht (als in, hij kreeg niets opgestuurd). Alberto kwam langs bij die man en vertelde dat hij inmiddels wel iets had gekregen.
Maar die man vertelde dus dat ie zijn pak aan deed, in de kist ging liggen en dan in de kist ging liggen
Oh HOP-ers worden ze genoemd?quote:Op maandag 27 april 2020 14:45 schreef Clubsoda het volgende:
Heel gunstig dat een deel van de HOP-pers condooms gebruikt
Kees vd spek.quote:Op maandag 27 april 2020 14:45 schreef derLudolf het volgende:
Over kisten gesproken, heb je die aflevering gezien van Alberto Stegeman over oplichting met zelfmoord medicatie?![]()
Er was een man twee keer opgelicht (als in, hij kreeg niets opgestuurd). Alberto kwam langs bij die man en vertelde dat hij inmiddels wel iets had gekregen.
Maar die man vertelde dus dat ie zijn pak aan deed, in de kist ging liggen en dan het goedje op dronk
Ik wilde het net vragen.quote:Op maandag 27 april 2020 14:53 schreef Clubsoda het volgende:
Een HOP is een homo-ontmoetingsplaats, dus ik maakte er maar even een woord voor de bezoekers van.
Altijd natuurlijkquote:Op maandag 27 april 2020 14:38 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Pun intended?
Het is zo'n 15km van m'n huis, dus ook niet zo dat alleen de mensen uit desbetreffend dorp het weten.
Waarschijnlijk als ze het met hun collega's bespreken is het zo van "oooooh wist je dat nog niet?"
Ze waren redelijk gechoqueerd door de hoeveelheid tissues en het en der een condoom. Ik had gehoopt dat ze iets spectaculairder hadden gevonden.
Eet smakelijk mini!quote:Op maandag 27 april 2020 16:47 schreef minilot het volgende:
[ afbeelding ]
Focacciadinges in de maak met tijm en rozemarijn uit de voortuin. Moet nog de oven in nu maar ik verklaar de barbecue op basis van de geur van het deeg bij deze alvast tot geslaagd
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
quote:Op maandag 27 april 2020 17:03 schreef PdeHoog het volgende:
Voor de liefhebbers een eerste resultaatje van mijn nachtje fotografie1000x wauw. Ga je dit vaker doen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
Ik zie dubbelquote:Op maandag 27 april 2020 17:01 schreef Kaatje1 het volgende:
Hier ook niet veel uitgespookt. Straks hapjes ipv “echt” eten.
Wel heel blij met een foto van vandaag
[ afbeelding ]
Mooiquote:Op maandag 27 april 2020 17:01 schreef Kaatje1 het volgende:
[ afbeelding ]
Voor de liefhebbers een eerste resultaatje van mijn nachtje fotografieWow!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben nog niet tevreden over mijn melkweg-fotos dus jaquote:
Ik wou net vragen, gave foto maar is de melkweg ook gelukt?quote:Op maandag 27 april 2020 17:32 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik ben nog niet tevreden over mijn melkweg-fotos dus ja
Ik heb wel wat maar het is net te licht waardoor de melkweg wegvaltquote:Op maandag 27 april 2020 17:33 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik wou net vragen, gave foto maar is de melkweg ook gelukt?
Die andere foto is wel heel cool gewordenquote:Op maandag 27 april 2020 17:41 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik heb wel wat maar het is net te licht waardoor de melkweg wegvalt
Ziet er lekker uit, zelfs ongebakken!quote:Op maandag 27 april 2020 16:47 schreef minilot het volgende:
[ afbeelding ]
Focacciadinges in de maak met tijm en rozemarijn uit de voortuin. Moet nog de oven in nu maar ik verklaar de barbecue op basis van de geur van het deeg bij deze alvast tot geslaagd
Voor de liefhebbers een eerste resultaatje van mijn nachtje fotografieIs daar veel photoshop aan te pas gekomen of was dit echt zo?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
Huuu en oooh tegelijk!quote:Op maandag 27 april 2020 17:01 schreef Kaatje1 het volgende:
[ afbeelding ]
Opquote:Op maandag 27 april 2020 18:41 schreef minilot het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
A3-formaat, op in vijf minuten![]()
Thanksquote:Op maandag 27 april 2020 18:06 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Die andere foto is wel heel cool geworden
Wat?! Wie heeft er géén laaiende honger bij het wachten op opwarmend houtskool?quote:
Dat is wel de traditie hè, je ongans vreten aan goedkoop stokbrood wachten op je verbrande sateetjequote:Op maandag 27 april 2020 18:47 schreef minilot het volgende:
[..]
Wat?! Wie heeft er géén laaiende honger bij het wachten op opwarmend houtskool?![]()
De reden waarom ik geen BBQ fan benquote:Op maandag 27 april 2020 18:47 schreef minilot het volgende:
[..]
Wat?! Wie heeft er géén laaiende honger bij het wachten op opwarmend houtskool?![]()
Die ziet er prachtug uit! Heb je hem op de barbecue gemaakt?quote:Op maandag 27 april 2020 18:41 schreef minilot het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
A3-formaat, op in vijf minuten![]()
Het is een opeenstapeling van 35 fotos om die startrails te krijgen. Kan ook in een shot maar dan zit je met een overbelichte horizon. En verder wat aanpassingen om het contrast terug te krijgen wat verdwenen was.quote:Op maandag 27 april 2020 18:27 schreef golfer het volgende:
[..]
Is daar veel photoshop aan te pas gekomen of was dit echt zo?
Ik zag laatst bij een kennis dat hij pesto bij de asperges had. Ik ben er niet helemaal van overtuigd, denk dat de pesto te sterk is erbij. Maar ik wil het toch eens proberenquote:Op maandag 27 april 2020 19:04 schreef Myraela het volgende:
Ik had een berg asperges. Was lekker.Mis wel de ham. Er zijn weinig gerechten waarbij ik het vlees mis, maar bij asperges mis ik nog wel iets. Of nouja, met een goede saus zou je dat vast al minder missen. Maar ik gebruik een pakje poeder, ik vind zelfgemaakte sauzen te vet.
Een Hibachi?quote:Op maandag 27 april 2020 19:17 schreef minilot het volgende:
@:Lucky_Strike Nope, gewoon in de oven. We hebben als barbecue ook maar gewoon een simpel piepklein ding waar je houtskool in gooit, met een roostertje erboven. Niet eens een deksel
(Meer ook niet nodig voor af en toe wat worstjes en dingen op spiesjes..)
Dat lijkt me echt zonde. Zal niet vies zijn, maar dan verstop je de asperges zo.quote:Op maandag 27 april 2020 19:40 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik zag laatst bij een kennis dat hij pesto bij de asperges had. Ik ben er niet helemaal van overtuigd, denk dat de pesto te sterk is erbij. Maar ik wil het toch eens proberen
Dat idee had ik dus ookquote:Op maandag 27 april 2020 19:43 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dat lijkt me echt zonde. Zal niet vies zijn, maar dan verstop je de asperges zo.
Welk weekend?quote:
Mij boeit het in zoverre dat ik graag de werkelijkheid zie afgebeeld in een foto.quote:Op maandag 27 april 2020 19:27 schreef PdeHoog het volgende:
Het is een opeenstapeling van 35 fotos om die startrails te krijgen. Kan ook in een shot maar dan zit je met een overbelichte horizon. En verder wat aanpassingen om het contrast terug te krijgen wat verdwenen was.
Maar veel belangrijker: boeit het of iets wel of niet subtiel aangepast / gigantisch gephotoshopped is? Het is tenslotte geen journalistieke fotografie
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
quote:Op maandag 27 april 2020 20:05 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik wil het hier niet onderspammen met kitten foto’s maar deze is min of meer... CUL...Hij moet in de leer bij Nika, die wipt een brokje uit haar bakje en eet het op, dan het volgende brokje en ga zo maar doorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
Die van mij knoeit nietquote:Op maandag 27 april 2020 20:06 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Hij moet in de leer bij Nika, die wipt een brokje uit haar bakje en eet het op, dan het volgende brokje en ga zo maar door
Nou, dit is de werkelijkheid.....er is niets weggeshopped of drastisch aangepast.quote:Op maandag 27 april 2020 20:02 schreef golfer het volgende:
[..]
Mij boeit het in zoverre dat ik graag de werkelijkheid zie afgebeeld in een foto.
Jouw foto laat de werkelijkheid zien die menselijke ogen normaliter niet kunnen waarnemenquote:Op maandag 27 april 2020 20:15 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Nou, dit is de werkelijkheid.....er is niets weggeshopped of drastisch aangepast.
Het door @minilot geroemde parkeerplaatsje op de Afsluitdijk biedt licht-arme plaats..quote:Op maandag 27 april 2020 17:41 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik heb wel wat maar het is net te licht waardoor de melkweg wegvalt
Er is geen enkele foto die niet bewerkt is. Ook vroeger niet. Welke ontwikkelaar kies je, hoe ver verdun je deze. Belicht je de film wat korter en ontwikkel je wat langer, om meer contrast te krijgen? En misschien werd wel een polarisatiefilter gebruikt om ongewenste schitteringen te voorkomen.quote:Op maandag 27 april 2020 20:02 schreef golfer het volgende:
an 35 fotos om die startrails te krijgen. Kan ook in een shot maar dan zit je met een overbelichte horizon. En verder wat aanpas
Je hebt de quote een beetje verklootquote:Op maandag 27 april 2020 20:31 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Er is geen enkele foto die niet bewerkt is. Ook vroeger niet. Welke ontwikkelaar kies je, hoe ver verdun je deze. Belicht je de film wat korter en ontwikkel je wat langer, om meer contrast te krijgen? En misschien werd wel een polarisatiefilter gebruikt om ongewenste schitteringen te voorkomen.
Bij het maken van een afdruk onder een vergroter werden sommige delen halverwege bedekt om zo het dynamisch bereik te verhogen.
Ik wil niet verzuurd overkomen of zo, zeker omdat ik niet weet of ik het zelf zo mooi zou kunnen, maar ik heb ze mooier gezienquote:Op maandag 27 april 2020 19:27 schreef PdeHoog het volgende:
Het is een opeenstapeling van 35 fotos om die startrails te krijgen. Kan ook in een shot maar dan zit je met een overbelichte horizon.
Elke digitale foto is per definitie bewerkt. Het is maar net hoe het signaal van de sensor door de camera wordt geïnterpreteerd.quote:Op maandag 27 april 2020 20:34 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Je hebt de quote een beetje verkloot
En ik ben het oneens met jeDe foto die ik net postte is onbewerkt. Dat zie je ook aan het detail en de kwaliteit. Perfecte smartphone weergave dat
Ik heb ook nergens beweerd dat ik 100% tevreden benquote:Op maandag 27 april 2020 20:37 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik wil niet verzuurd overkomen of zo, zeker omdat ik niet weet of ik het zelf zo mooi zou kunnen, maar ik heb ze mooier gezienOp een of andere manier kijk ik er vreemd tegenaan, zou het kunnen omdat het 35 foto's gecombineerd zijn?
Heb je geen ND grad filter? Als je die op de kop doet, kun je toch een lange belichting doen en toch detail behouden op de voorgrond/horizon allicht?
Ik weet het. Is alleen een takke-eind rijdenquote:Op maandag 27 april 2020 20:30 schreef fietsie het volgende:
[..]
Het door @:minilot geroemde parkeerplaatsje op de Afsluitdijk biedt licht-arme plaats..
Nee, dat kan ik ook niet zeggen, het is meer iets dat ik me af vraagquote:Op maandag 27 april 2020 20:43 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik heb ook nergens beweerd dat ik 100% tevreden benZe zullen vast mooier te vinden zijn. En ik weet niet of dat komt door die stapeling van 35 foto’s. Dat kan alleen jij zeggen.
Met welke instellingen heb je elke foto gemaakt? Heeft gedurende dat kwartier de sluiter feitelijk de hele tijd open gestaan, want dan zou het niet moeten uitmaken tov een hele lange belichting.quote:Ik heb eigenlijk te weinig fotos gemaakt voor een echt goeie star trail. Dit kostte echter al 10-15 minuten. Dan heb je een heel erg sterk ND grad filter nodig.
als je Amsterdam voorbij bent kun je wel redelijk gassenquote:Op maandag 27 april 2020 20:43 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik weet het. Is alleen een takke-eind rijden
Kat van vriendin is een gaylord. Als de bak minder dan halfvol is jankt hij net zolang tot je hem weer vult, gooit vervolgens de helft vd brokjes eruit en eet er drie.quote:Op maandag 27 april 2020 20:06 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Hij moet in de leer bij Nika, die wipt een brokje uit haar bakje en eet het op, dan het volgende brokje en ga zo maar door
Elke foto heeft dezelfde instellingen: elke keer een sluitertijd van 20 seconden. Dat maakte de voorgrond net niet compleet overbelicht. Wil je een echt goede star trail dan moet je je sluitertijd best lang open laten staan. Daarnaast is het stacken ook bedoeld om noise te verminderen.quote:Op maandag 27 april 2020 20:51 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nee, dat kan ik ook niet zeggen, het is meer iets dat ik me af vraag
[..]
Met welke instellingen heb je elke foto gemaakt? Heeft gedurende dat kwartier de sluiter feitelijk de hele tijd open gestaan, want dan zou het niet moeten uitmaken tov een hele lange belichting.
Ik wil niet zurig overkomen maar ik heb wel eens betere fotos van lamskoteletjes voorbij zien komenquote:Op maandag 27 april 2020 20:55 schreef derLudolf het volgende:
Zal ook maar wat laten zien datHet meest recente rolletje dat ik heb ingescand.
Een van de weinige foto's bij Termuntenzijl waar je op de achtergrond geen windmolens of industrie ziet.
[ afbeelding ]
Moest grinniken.quote:Op maandag 27 april 2020 20:59 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik wil niet zurig overkomen maar ik heb wel eens betere fotos van lamskoteletjes voorbij zien komen
Ik kreeg de neiging om een van de lammeren mee te nemen jaquote:Op maandag 27 april 2020 20:59 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik wil niet zurig overkomen maar ik heb wel eens betere fotos van lamskoteletjes voorbij zien komen
Zo vers waren ze daar nog niet, maar ook die hadden nog geen oormerk.quote:
Dat komt goed uit, de lamskoteletjes zijn hier zo goed als op!quote:
Daarom vraag ik het ook niet. Ik vraag dat uit interesse, zelf nog nooit zoiets gemaakt.quote:Op maandag 27 april 2020 20:58 schreef PdeHoog het volgende:
Ik fotografeer langer dan vandaag hoorIk ben niet gek of zo
quote:Op maandag 27 april 2020 20:54 schreef Kreator het volgende:
[..]
Kat van vriendin is een gaylord. Als de bak minder dan halfvol is jankt hij net zolang tot je hem weer vult, gooit vervolgens de helft vd brokjes eruit en eet er drie.
Met extra vruchtvlies/vleesquote:
Tussen de 45 en 90 minuten belichtingquote:Op maandag 27 april 2020 21:12 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Daarom vraag ik het ook niet. Ik vraag dat uit interesse, zelf nog nooit zoiets gemaakt.
Zodra de zon onder is, berg ik m'n camera op eigenlijk, dus geen idee hoe lang je überhaupt moet belichten.
De Melkweg zie je er nog steeds niet echt heel duidelijk hoor. Nergens in Nederland volgens mij, indien wel dan hoor ik graag waar preciesquote:Op maandag 27 april 2020 20:43 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik weet het. Is alleen een takke-eind rijden
Noh, wat is er mis met Schotse hooglanders? Best toffe koeien, toch?quote:Op maandag 27 april 2020 21:49 schreef derLudolf het volgende:
kutbeesten....
https://nos.nl/artikel/23(...)ng-tegen-wolven.html
In het Dark Sky Park in Noord Groningen zeggen ze dat je de melkweg kan zien.quote:Op maandag 27 april 2020 21:30 schreef minilot het volgende:
[..]
De Melkweg zie je er nog steeds niet echt heel duidelijk hoor. Nergens in Nederland volgens mij, indien wel dan hoor ik graag waar precies![]()
Ooit wel in een afgelegen gehucht op Skye met twintig inwoners die 's nachts allemaal al hun licht uitdeden een paar nachten achtereen alleen maar omhoog gekeken. Zo duidelijk!
Weet ik, maar toch vooral veel tegenvallends van gehoord. Niettemin misschien eens zelf proberen wanneer het weer verantwoord is om de hort op te gaanquote:Op maandag 27 april 2020 21:52 schreef Sarabi het volgende:
[..]
In het Dark Sky Park in Noord Groningen zeggen ze dat je de melkweg kan zien.
Ludolf heeft het over wolven. Dieren doden om te eten mag kennelijk enkel door mensen gedaan wordenquote:Op maandag 27 april 2020 21:51 schreef minilot het volgende:
[..]
Noh, wat is er mis met Schotse hooglanders? Best toffe koeien, toch?
Snapte ik, ik was een beetje flauw.quote:
quote:Op maandag 27 april 2020 21:56 schreef minilot het volgende:
[..]
Snapte ik, ik was een beetje flauw.![]()
Vanuit me niet voor kunnen stellen dat je wolven niet ten minste een beetje retecool vindt.
Zelf hebben wij het ook niet gezien dus geen idee of het de waarheid isquote:Op maandag 27 april 2020 21:53 schreef minilot het volgende:
[..]
Weet ik, maar toch vooral veel tegenvallends van gehoord. TNiettemin misschien eens zelf proberen wanneer het weer verantwoord is om de hort op te gaan
https://www.werkaandemuur(...)uwe-Nederland/188088quote:Op maandag 27 april 2020 21:30 schreef minilot het volgende:
[..]
De Melkweg zie je er nog steeds niet echt heel duidelijk hoor. Nergens in Nederland volgens mij, indien wel dan hoor ik graag waar precies![]()
Ooit wel in een afgelegen gehucht op Skye met twintig inwoners die 's nachts allemaal al hun licht uitdeden een paar nachten achtereen alleen maar omhoog gekeken. Zo duidelijk!
Ludolf vist. Gooit vissen met pijn in de bek terug het water in. Dan kan je beter een wolf hebben die het werk afmaaktquote:Op maandag 27 april 2020 21:54 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ludolf heeft het over wolven. Dieren doden om te eten mag kennelijk enkel door mensen gedaan worden
Fraai!quote:Op maandag 27 april 2020 22:02 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
https://www.werkaandemuur(...)uwe-Nederland/188088
Zie hier de fotografische bewijzen dat het kan onder de juiste omstandigheden
quote:Op maandag 27 april 2020 22:05 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ludolf vist. Gooit vissen met pijn in de bek terug het water in. Dan kan je beter een wolf hebben die het werk afmaakt
Dat maakt het er voor mij niet beter opquote:Op maandag 27 april 2020 22:08 schreef minilot het volgende:
Mensen, het gaat @:DerLudolf vermoedelijk ook helemal niet om het lot van de individuele opgegeten koe in kwestie, toch? Vooral om de overlast voor het koeienbezittende bedrijf. Dus de vergelijkingen gaan mijns inziens niet zo opMaar goed, nu vul ik wel voor Ludolf in natuurlijk..
Vreselijk hèquote:Op maandag 27 april 2020 22:21 schreef Candaasje het volgende:
Ok, als ik dan toch bezig ben (het zijn de hormonen, sorry): wat een boutseizoen van La Casa del Papel
Echt hè. Wat een draaaaaaaaaaama tussendoor. En domme actiesquote:
Kan er zo af en toe wel eens uitflappen toch? Begrijpelijk en no worries! Kus op je hormonen -x-quote:Op maandag 27 april 2020 22:27 schreef Candaasje het volgende:
Sorry peeps, ik zal even minder de activist uithangen verder. Ik ben gewoon een tikje gefrustreerd. (en hormonaal) Al die dieren zitten hun leven lang in de meest ellendige kutlockdown die je je kunt voorstellen, en we kunnen er nu zo weinig tegen doen op dit moment want demonstreren/outreachen is gewoon niet zo handig natuurlijk.
Normaal rant ik voornamelijk tegen mede-activisten
Ja, maar normaal hebben we die marsen daarvoor. Ik heb nooit de illusie dat het ook maar iemand over de streep trekt, want de helft van wat we schreeuwen is onverstaanbaar heb ik altijd het idee, en de andere helft denkt 'Gekkies, idioten, jehova's!'...... maar god wat is dat af en toe lekkerquote:Op maandag 27 april 2020 22:30 schreef minilot het volgende:
[..]
Kan er zo af en toe wel eens uitflappen toch? Begrijpelijk en no worries! Kus op je hormonen -x-
Ga vooral je gang hoor, ik leer ervan en probeer er zeker wat mee te toen, lukt alleen niet erg/goed genoegquote:Op maandag 27 april 2020 22:27 schreef Candaasje het volgende:
Sorry peeps, ik zal even minder de activist uithangen verder. Ik ben gewoon een tikje gefrustreerd. (en hormonaal) Al die dieren zitten hun leven lang in de meest ellendige kutlockdown die je je kunt voorstellen, en we kunnen er nu zo weinig tegen doen op dit moment want demonstreren/outreachen is gewoon niet zo handig natuurlijk.
Normaal rant ik voornamelijk tegen mede-activisten
Ik heb niet het doel hier de SC te 'veganizen'quote:Op maandag 27 april 2020 22:35 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ga vooral je gang hoor, ik leer ervan en probeer er zeker wat mee te toen, lukt alleen niet erg/goed genoeg
Pfoe..... de effecten van op straat outreachen kun je niet echt meten, dus daar durf ik niks over te zeggen. Misschien dat er hier en daar wel mensen door de beelden en het babbeltje toch een laatste stap hebben gezet, maar dan waren ze er vaak al ergens mee bezig.quote:Op maandag 27 april 2020 22:49 schreef minilot het volgende:
@:Candaasje Heb je eigenlijk mensen die dat aanvankelijk helemaal niet waren geveganized?
En altijd zo sterk last van je cyclus? Vervelend!
Ik heb zelf louter de dag voordat het losbreekt wel doorgaans een keer dat ik moet huilen om iets waar ik gewoonlijk niet om huil en dan ben ik een dag later ineens ongesteldVerder niks, gelukkig.
Leuk! Goedgekeurd voor de zomer hoor!quote:Op maandag 27 april 2020 22:50 schreef minilot het volgende:
Ik bestelde net
https://www.zara.com/nl/n(...)stijl-p08574531.html en https://www.zara.com/nl/nl/gestreepte-bermuda-p06224546.html en ik heb een cocktail dus ik vind het bij deze vanaf nu zomer.
Zo slapen.
Ik godzijdank ook niet....quote:Op maandag 27 april 2020 22:53 schreef Kreator het volgende:
Wat een matige smoes. Ik ben 364 dagen per jaar in die stemming en ik bloed nooit uit mijn plasgaatjes..
Aaaargh.. Na een halve dag andermans ei/ij verbeteren op Eftepedia, nu jij ook al!quote:Op maandag 27 april 2020 23:02 schreef Candaasje het volgende:
Oh en cyclus: na het is meestal een dag (of soms een week, ik kan er niet altijd een pijl op trekken) even gewoon oppassen met heftige/zware gesprekken. Ik trek me alles gewoon veel harder aan en jank om alles. Verder voel ik me prima
Ik zal het aan Günther doorgeven.quote:Op maandag 27 april 2020 23:03 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Leuk! Goedgekeurd voor de zomer hoor!
Ik wil niet aan EIeren denken nuquote:Op maandag 27 april 2020 23:04 schreef minilot het volgende:
[..]
Aaaargh.. Na een halve dag andermans ei/ij verbeteren op Eftepedia, nu jij ook al!Peil! Peil op trekken!
quote:
Wordt gebruikt als voedsel voor zichzelf (en ook wel de larven)quote:Op maandag 27 april 2020 23:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
He Candaasje. Als je toch in een bui bent, heb je misschien wel zin om me wat te leren. Ik wil al jaren uitzoeken wat bijen nou zelf met al die honing doen die ze produceren en waarom wij het dus niet van hen mogen afpakken.
Doorgaans maken ze een voorraad om te overwinteren. Ik weet niet of dat echt veel meer is dan noodzakelijk. Imkers vervangen het door suikerwater (wat dus op zich niet per se een zwakker volk lijkt te geven).quote:Op maandag 27 april 2020 23:26 schreef minilot het volgende:
@:Candaasje Nog even, is het niet zo dat een bijenvolkje gewoonlijk veel meer honing produceert dan wat ze voor zichzelf en hun larven nodig hebben?
UIteraard zodat Poehbeer en Baloe het kunnen oppeuzelen, maar dient het overschot nog een ander nut dan tekenfilmberen voeden?
Dank je, duidelijk. Dit kan weer van mijn mentale opzoeklijstquote:Op maandag 27 april 2020 23:22 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Wordt gebruikt als voedsel voor zichzelf (en ook wel de larven).
Imkers geven daarom suikerwater ter vervanging. Mijn viend heeft nooit echt bewijzen gevonden dat dit echt nadelige gevolgen heeft voor het volk.
De reden dat wij geen honing eten is daarom meer dat we tegen het gebruiken zonder consent zijn van anderen (in dit geval bijen), voor iets dat we doorgaans ook niet echt nodig hebben.
(Medicinale honing in zalven vind ik soms een lastige; als dat op een beetje een bijvriendelijke wijze geproduceerd zou worden, snap ik soms het belang, maar dat is vaak niet het geval.)
Het probleem voor mij zit daarnaast vooral bij de grotere producenten; koninginnen worden heel de wereld over gestuurd (samen met werksters) voor het kweken van goede volken, en de echte industrieën gaan niet zachtzinnig met de bijen om als volken gesplitst moeten worden (ik dacht dat 2Doc daar ooit een goede docu over had. Ging over de bijenteelt in Amerika. Was best shocking).
Ook gebruik van antibiotica is een probleem in die grote teelt, (niet zozeer voor de bijen, wel voor resistentie) en de honingbijen verdrijven in bepaalde gebieden de wilde bijen. (Ook in NL wel, vooral in gebieden waar weinig te halen valt voor bijen door verstedelijking of veel monoculturen.)
En, zwermen: in de natuur zijn er vaak te weinig goede plaatsen voor volken om uit te zwermen en een nieuw volk te stichten zonder dat dit overlast veroorzaakt voor omwonenden. Daarom worden niet zelden de poppen van jonge koningen weggehaald, of koninginnen gedood om zwermen te voorkomen.
En varoa-mijt is ook wel een ernstig en helaas best vaak voorkomend probleem; als je dat aantreft in je kasten, moet heel het volk (tienduizenden buien) eraan om verspreiding te voorkomen. (Is ook verplicht.)
Dus... laat ik het zo zeggen; ik eet geen honing, maar als het van een kleine, lokale imker is die het er als hobby bij doet om een beetje de bloemen in zijn tuin te laten bestuiven.... vind ik er nog wel (te) veel nadelen aan kleven... maar is het voor mij vaak meer een 'consequent zijn'-dingetje, (tegen gebruik van anderen), dan per definitie gelijk de meest grove dierenmishandeling ooit. Maar ik laat de honing liever gewoon waarvoor deze ooit bedoeld was
quote:
NPquote:Op maandag 27 april 2020 23:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dank je, duidelijk. Dit kan weer van mijn mentale opzoeklijst
quote:
Zo met van die hupsend hossende billen, dat moet hierbij!quote:Op maandag 27 april 2020 23:36 schreef Candaasje het volgende:
[..]
NP
[..]![]()
Zo, nu kan ik fijn slapen. Ik ga alleen wel al dansend naar de slaapkamer. Trusten!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Ik doe evenquote:Op dinsdag 28 april 2020 07:22 schreef sigme het volgende:
Bijenhouderij in "normale" vorm (*) is bio-industrie.
quote:Op dinsdag 28 april 2020 08:26 schreef sigme het volgende:
Voor wie wat vrolijke tuinfoto's op prijs stelt, ik heb gister wat foto's gemaakt.Is dat een wc-huisje sigme?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Verder mooie bloemetjes![]()
Hun stal is een productie-unit, gerationaliseerd. Hun koningin kan natuurlijk niet wegvliegen, en als er een nieuwe komt en wegvliegt dan wordt de zwerm netjes gevangen en teruggezet.quote:Op dinsdag 28 april 2020 08:28 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik doe even
Ze kunnen zo ver als ze willen vliegen en niemand die ze dwingt terug te komen
sigme...quote:Op dinsdag 28 april 2020 07:22 schreef sigme het volgende:
Bijenhouderij in "normale" vorm (*) is bio-industrie.
De bijen krijgen kasten, met daarin raten. Meestal alvast gevuld met kunstraat, zodat de bij niet zelf met was in de weer hoeft.
Die raten hangen op éxact de juiste afstand van elkaar om de bijen tot maximale productie te laten komen. Anders gaan ze of de boel aan elkaar kleien (lastig, kan de imker de raten er niet lekker uit pakken), of broeden (sund, die energie had in honing gestoken kunnen worden) etc etc.
[ afbeelding ]
Niet bio-industie bijenhouderij werkt niet met kasten maar met korven.
[ afbeelding ]
Een bijenvolk moet in zo'n korf zelf een nest bouwen, van eigen was, met kraamkamers en voorraadkamers.
(*) wil je honing kopen die niet uit bio-industrie komt, moet je zoeken naar biologisch dynamische honing.
Héél voorzichtigquote:Op dinsdag 28 april 2020 08:47 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
sigme...
hoe halen ze de honing uit die korf dan?
dat van de kasten wist ik (incl van de geprepareerde raten)... maar eigenlijk niet hoe je het dan wel zou moeten doen als je een echte korf hebt.
quote:Op dinsdag 28 april 2020 08:37 schreef sigme het volgende:
[..]
Hun stal is een productie-unit, gerationaliseerd. Hun koningin kan natuurlijk niet wegvliegen, en als er een nieuwe komt en wegvliegt dan wordt de zwerm netjes gevangen en teruggezet.
Het zijn geen kleine mensjes met vleugeltjes, die 'niet gedwongen worden om terug te komen'.
Ik overweeg een gevulde pompoen, ook lekker herfstig. Of okonomyaki, dat is altijd goed.quote:Op dinsdag 28 april 2020 09:44 schreef minilot het volgende:
Het is best wel weer voor zuurkoolzureroomstamppot.Vind het wel knussig na al die dagen zon!
Hier vanavond ook zuurkool *nom*quote:Op dinsdag 28 april 2020 09:44 schreef minilot het volgende:
Het is best wel weer voor zuurkoolzureroomstamppot.Vind het wel knussig na al die dagen zon!
@:Fietsie Hoe lang nog tot niet huis bewoonbaar is? Of preciezer, hoeveel tijd verwacht jij er nog in te moeten steken?
Wat gaafquote:Op dinsdag 28 april 2020 09:57 schreef PdeHoog het volgende:
Kreeg zojuist een belletje van mijn managerNu de mondelinge toezegging op een contract voor onbepaalde tijd
Ik dacht dat ze weer een jaarcontract zouden geven
Weer een zorg minder
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 28 april 2020 09:57 schreef PdeHoog het volgende:
Kreeg zojuist een belletje van mijn managerNu de mondelinge toezegging op een contract voor onbepaalde tijd
Weer een zorg minder
quote:Op dinsdag 28 april 2020 09:57 schreef PdeHoog het volgende:
Weer een zorg minder
Gefeliciteerd! Wat een goed nieuws is ditquote:Op dinsdag 28 april 2020 09:57 schreef PdeHoog het volgende:
Weer een zorg minder
Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 28 april 2020 09:57 schreef PdeHoog het volgende:
Weer een zorg minder
Ik heb gelukkig niet zulke lange meetings om alleen maar te luisteren, maar wel een dagelijks kwartiertje. En die gebruik ik ook vaak voor dat soort klusjes. De was vouwen werkt bijvoorbeeld prima, vandaag staan de pompoen schillen op de planning voor dat overleg.quote:Op dinsdag 28 april 2020 10:17 schreef Kreator het volgende:
Teams meeting van 3 uur waarbij ik alleen hoef te luisteren en eigenlijk dat nog niet eens.
Planten water gegeven, opgeruimd, oude zooi weg, plant verpot, vaatwasser draait. Ideaal dit.
Geen tips, volgens mij smaakt alle honing wel gewoon naar honing, afhankelijk van de bloemen waar de bijen op vlogen. BD-honing is alleen niet heel algemeen te koop, dus dat zal wel even zoeken zijn.quote:Op dinsdag 28 april 2020 09:42 schreef minilot het volgende:
[..]
Dank weer voor de heldere uitleg, @:Sigme! Nog tips voor goeie en smakelijke biodynamische honing?
@minilot: je zou eens kunnen informeren bij botanische tuinen; die werken nog wel eens met hobby-imkers. Of contacteer de NL vereniging voor bijenhouders; zij weten misschien wel iemand die dynamisch imkert. (Biologisch niet altijd, want daarvoor moeten de bijen officieel ook op biologische gewassen vliegen, en dat is in veel streken niet te garanderen.)quote:Op dinsdag 28 april 2020 10:29 schreef sigme het volgende:
[..]
Geen tips, volgens mij smaakt alle honing wel gewoon naar honing, afhankelijk van de bloemen waar de bijen op vlogen. BD-honing is alleen niet heel algemeen te koop, dus dat zal wel even zoeken zijn.
duidelijk verhaalquote:Op dinsdag 28 april 2020 09:24 schreef sigme het volgende:
[..]
Héél voorzichtig
Maar dat is dus een van de nadelen van korven, als je de honing eruit wil halen moet je het bijenbouwsel beschadigen. Hoe meer honing je wil veroveren, hoe meer schade.
quote:Op dinsdag 28 april 2020 10:17 schreef Kreator het volgende:
Teams meeting van 3 uur waarbij ik alleen hoef te luisteren en eigenlijk dat nog niet eens.
Planten water gegeven, opgeruimd, oude zooi weg, plant verpot, vaatwasser draait. Ideaal dit.
Dan kan je misschien beter de bd-imkers benaderen: http://www.bdimkers.nl/page/nl/Contactquote:Op dinsdag 28 april 2020 10:34 schreef Candaasje het volgende:
[..]
@:minilot: je zou eens kunnen informeren bij botanische tuinen; die werken nog wel eens met hobby-imkers. Of contacteer de NL vereniging voor bijenhouders; zij weten misschien wel iemand die dynamisch imkert. (Biologisch niet altijd, want daarvoor moeten de bijen officieel ook op biologische gewassen vliegen, en dat is in veel streken niet te garanderen.)
Je kunt trouwens ook zelf paardenbloemhoning maken![]()
https://plantaardiger.nl/paardenbloem-honing/
Ik weet niet of ik per se meer tegen kasten ben (ik kende ook wel imkers die niet alle ramen plaatsen, omdat ze het er meer bij doen dan echt voor een grote productie) dan tegen korven. Omdat je bij die laatsten dus ook moet breken.quote:Op dinsdag 28 april 2020 10:46 schreef sigme het volgende:
[..]
Dan kan je misschien beter de bd-imkers benaderen: http://www.bdimkers.nl/page/nl/Contact
En veruit de meeste hobby-imkers werken met kasten, hoeveel ze ook van hun bijen houden.
Overigens zijn de bijensoorten de afgelopen paar decennia ook enorm veranderd; tot voor vrij kort hielden mensen wel bijen in korven etc, maar waren dat altijd wilde (ongedomesticeerde) bijen.
De laatste jaren (hou me ten goede, ik weet niet of het er 25 of 5 zijn, maar vrij recent), is het dan _eindelijk_ gelukt om bijen gecontroleerd te fokken op raseigenschappen.
Sindsdien hebben we gedomesticeerde bijen tot onze (ons=mensheid) beschikking. Vrij dommige lievige beestjes, die nog braver honing maken en geen troubles.
Sindsdien kopen de meeste bijenhouders ook elke paar jaar een nieuwe koningin, want die is raszuiver. Als je een paar jaar zelf koninginnen kweekt, worden ze vals (en niet meer van vreemde smetten vrij raszuiner dus). Dus dan maar weer een verse van een gespecialiseerde raskoninginnenfokker.
Wat is overschot precies? Het is toch voornamelijk voorraad voor de winter en verdere overleving van het volk? Dan kun je het wel vervangen met suikerwater, maar al het harde werk wordt niet gedaan voor de lolquote:Op dinsdag 28 april 2020 10:47 schreef drakin het volgende:
Even inbreken als Imker hier, veel biologische bijenhouders nemen alleen honing af wat de bijen als overschot gemaakt hebben, maar ook geven ze vaak suikerwater bij om te voorkomen dat bijen verhongeren in de winter.
Elke Imker maakt zijn eigen keuze en is niet meteen een bio industrie kast aan het houden, veel imkers doen het voor de bevruchting, voor het houden van het bijenhouden zelf.
En dan maken ze ook helemaal zelf uit hoe ermee om te gaan, wel rook of geen rook gebruiken.
Wel vleugels koningin knippen of niet knippen.
De manier van varoamijt bestrijden kan ook op veel verschillende manieren.
Hoppaquote:Op dinsdag 28 april 2020 09:57 schreef PdeHoog het volgende:
Weer een zorg minder
Darrenbroed weghalen is een methode, maar wel de methode die het minst werkt.quote:Op dinsdag 28 april 2020 10:57 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Wat is overschot precies? Het is toch voornamelijk voorraad voor de winter en verdere overleving van het volk? Dan kun je het wel vervangen met suikerwater, maar al het harde werk wordt niet gedaan voor de lol![]()
@:knippen vleugels: nee niet elke imker knipt vleugels, maar er is wel een limiet aan het aantal volken dat je kunt houden in een gebied (en dan heb ik het niet eens over het verdrijven van de wilde bijen), en dus zal je op een gegeven moment toch iets moeten doen om zwermen te voorkomen. Dus knippen, doden... poppen weghalen..... ik vind het toch best rigoureus ingrijpen.
En @:varoa: dat is toch best een groot probleem, naar wat ik zo van veel imkers hoor en heb gehoord. En je zal toch darrenbroed moeten weghalen, of met mierenzuur e.d. gaan werken.
Nouja, het zijn vooral keuzes die ontstaan door het willen houden van honingbijen.quote:Op dinsdag 28 april 2020 11:05 schreef drakin het volgende:
[..]
Darrenbroed weghalen is een methode, maar wel de methode die het minst werkt.
Darrenlarven zijn dan wel weer eiwitrijk en geschikt voor consumptie, al heb ik dat nog nooit iemand echt zien doen darren in het eten.
Een koningin die wegvliegt heeft een dood volk tot gevolg, daarom knippen imkers liever haar vleugels, maar wel nadat ze lekker door 20 darren genomen is tijdens de koninginnevlucht. Even lol voor ze thuis moet blijven dus.
En weghalen van de koninginnen daarna is ook om moord verder te voorkomen, een nieuwe koningin maakt de andere koningin af of ze nemen een deel van het volk mee om te zwermen. Mochten er vier nieuwe koninginnen komen dat jaar is er te weinig volk over om mee te zwermen, te zwak en ook de dood tot gevolg.
Het zijn allemaal keuzes die moeten worden afgewogen. Maar ze zijn wel nodig omdat bijtjes een hoop planten bevruchten. En niet alleen maar voor honing.
En ja soms maken bijen meer honing dan ze zelf nodig hebben en andersom kan ook.
Oeh!quote:Op dinsdag 28 april 2020 11:09 schreef Tele6 het volgende:
Laatste pagina teruggelezen. Gefeliciteerd, P![]()
Ik heb een goed weekend gehad![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
boah, lekkerquote:Op dinsdag 28 april 2020 11:09 schreef Tele6 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Oh!quote:Op dinsdag 28 april 2020 11:09 schreef Tele6 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 28 april 2020 11:06 schreef sigme het volgende:
Bijen houden met raat-ramen is bijen houden in een zeer onnatuurlijke stal. Ook als je enorm van bijen houdt en hun honing maar beperkt steelt en ze enkel laat vliegen op onbespoten bloemetjes. Het blijft toch de bijenvariant van biggen in een lekker warm droog hok - ze vinden het heerrrrrrrrrrlijk maar met de natuurlijke staat van het dier heeft het weinig te maken.
De mens heeft de natuurlijke schuilplaatsen van bijen afgenomen, nog een reden waarom men is gaan bijenhouden.quote:Op dinsdag 28 april 2020 11:10 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Nouja, het zijn vooral keuzes die ontstaan door het willen houden van honingbijen.
Wat sigme zegt is namelijk wel waar: er is weinig natuurlijks aan.
Hahahahaha.quote:Op dinsdag 28 april 2020 11:10 schreef Barreltje het volgende:
Gefeliciteerd P!![]()
Staat je huis al te koop?
Maar geen praktiserend Imker, veel te druk daarvoor nuquote:Op dinsdag 28 april 2020 11:13 schreef minilot het volgende:
Ik vond het al een tamelijk boeiend onderwerp en nou blijken we ook nog een imker in ons midden te hebben!
Pee, wat tof, zeker ook als je het niet eens echt verwacht had!Heeft het ook nog invloed op de vaart waarmee je zou gaan verhuizen, denk je?
Niet echt, maar het haalt wat zorgen wegquote:Op dinsdag 28 april 2020 11:13 schreef minilot het volgende:
Pee, wat tof, zeker ook als je het niet eens echt verwacht had!Heeft het ook nog invloed op de vaart waarmee je zou gaan verhuizen, denk je?
En dan eerst samen in spijk?quote:Op dinsdag 28 april 2020 11:12 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Hahahahaha.
Verkoopmakelaar is gebeld
Eerst in haar huidige huis en dan op zoek naar een nieuw huis ja. Iets met een tuin en tenminste 3 slaapkamers zodat ik 's morgens geen logerende zusjes meer op de bank aantrefquote:
Ah, dat zijn hartjeswafelsquote:Op dinsdag 28 april 2020 11:11 schreef Barreltje het volgende:
Hier staan nog Noorse wafels op de planning voor de komende 2 weken..
En suikerbrood..
Oh jee. Dan moet ik straks meer koekjes makenquote:Op dinsdag 28 april 2020 11:16 schreef minilot het volgende:
@:Tele6 Gaaf en lekker, maar je hebt te vroeg gepiekt!![]()
CUL / Kook mee met CUL: koekjes op zondag 3 mei
Oeh, ik zou wel een wafel lusten nu.quote:Op dinsdag 28 april 2020 11:09 schreef Tele6 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wij eten deze erg graag: https://www.thekitchn.com(...)om-the-kitchn-199052quote:Op dinsdag 28 april 2020 11:16 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ah, dat zijn hartjeswafels
Wij hebben nu een wafelijzer voor vierkante wafels, dus we maken vooral Belgische. We hebben eerder al twee recepten voor Brusselse wafels getest -- de wafels die je met warme kersen eet
twitter:RTV_Rijnmond twitterde op dinsdag 28-04-2020 om 11:12:35VIDEO: Lange rijen bij Ikea Barendrecht op eerste openingsdag sinds zes weken https://t.co/foaEYCt4Ij reageer retweet
sowieso met anderhalve meter er tussen.. is de rij al snel langquote:Op dinsdag 28 april 2020 11:25 schreef borisz het volgende:
Ikea is weer opentwitter:RTV_Rijnmond twitterde op dinsdag 28-04-2020 om 11:12:35VIDEO: Lange rijen bij Ikea Barendrecht op eerste openingsdag sinds zes weken https://t.co/foaEYCt4Ij reageer retweet
Oh lekker zegquote:Op dinsdag 28 april 2020 09:57 schreef PdeHoog het volgende:
Weer een zorg minder
In Duiven staan ook enorme rijen begreep ik. Echt, wat is er dan met je aan de hand. Alles is thuis te bestellenquote:Op dinsdag 28 april 2020 11:27 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
sowieso met anderhalve meter er tussen.. is de rij al snel lang
en je zal maar 6 weken lang geen meubels hebben kunnen kopen en zweedse balletjes kunnen eten
Een soort ramptoerisme waar nog een ander woord voor gevonden moet wordenquote:Op dinsdag 28 april 2020 11:32 schreef fietsie het volgende:
Zulke lange rijen, dan maak je mij niet wijs dat dit geen pret-winkelen is, dat dat allemaal noodzaak is...
mja barendrecht is een relatief kleine ikeaquote:Op dinsdag 28 april 2020 11:29 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
In Duiven staan ook enorme rijen begreep ik. Echt, wat is er dan met je aan de hand. Alles is thuis te bestellen
Ik vind het zó interessant te lezen over jou/jullie kennis over alles over bijenquote:Op dinsdag 28 april 2020 11:13 schreef drakin het volgende:
Als ze nou niet zo stom waren geweest met bijen uit India te gaan experimenteren hadden wij die klote varoamijt hier niet gehad.
Tuuk niet.quote:Op dinsdag 28 april 2020 11:32 schreef fietsie het volgende:
Zulke lange rijen, dan maak je mij niet wijs dat dit geen pret-winkelen is, dat dat allemaal noodzaak is...
Het was een machtig mooie cursus om te volgen ook, zoveel geleerd over bijtjes en hoe en waarom je bepaalde dingen doet.quote:Op dinsdag 28 april 2020 11:34 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik vind het zó interessant te lezen over jou/jullie kennis over alles over bijen
Nooit in verdiept.
Het concept "verantwoording dragen voor de potentiële gevolgen van je eigen gedrag" is iets wat een groot deel van de bevolking vreemd is...quote:Op dinsdag 28 april 2020 11:35 schreef Blues het volgende:
[..]
Tuuk niet.
Het zijn mensen. Je weet wel dat hysterische massavolk dat allemaal hetzelfde doethet liefst op hetzelfde tijdstip.
En je kunt er heeeerlijk in dansenquote:Op dinsdag 28 april 2020 11:36 schreef Blues het volgende:
Er is iets buiten en ik kan het niet thuisbrengen.
(overigens raar woord)
Het is nat en het komt uit de lucht vallen
Hier hangen de wolken alleen maar heel laag, op straathoogte. Groter zijn de vochtpartikeltjes niet.quote:Op dinsdag 28 april 2020 11:36 schreef Blues het volgende:
Er is iets buiten en ik kan het niet thuisbrengen.
(overigens raar woord)
Het is nat en het komt uit de lucht vallen
Helaas.quote:Op dinsdag 28 april 2020 11:38 schreef fietsie het volgende:
[..]
Het concept "verantwoording dragen voor de potentiële gevolgen van je eigen gedrag" is iets wat een groot deel van de bevolking vreemd is...
En het oerwoud van wetjes, regeltjes, verdragen en beroepsmogelijkheden maakt ook dat er massa's mensen zijn die kunnen blijven stellen dat wat ze doen mag.quote:
mja het voornaamst probleem is niet dat het mag...quote:Op dinsdag 28 april 2020 11:41 schreef fietsie het volgende:
[..]
En het oerwoud van wetjes, regeltjes, verdragen en beroepsmogelijkheden maakt ook dat er massa's mensen zijn die kunnen blijven stellen dat wat ze doen mag.
twitter:TipWeetjes twitterde op maandag 27-04-2020 om 19:23:04Gymnosomata (schelploze vleugelslakken) zijn zeediertjes die niet groter worden dan 5 centimer. Deze is gefilmd onder het ijs van de witte zee bij Rusland. https://t.co/k7uU7qpiDz reageer retweet
nee hoor.. ik dacht zeeslakken wel het mooiste waren wat ik zo'n beetje gezien hadquote:
quote:Op dinsdag 28 april 2020 11:51 schreef minilot het volgende:
Herkenbare verbazing @:Bloes - ik raakte natgeregend bij ommetje net en dat voelde helemaal onwennig!
Zojuist een regendruppel opgevangen met mijn tong en toen ben ik gaan binnen sporten.quote:
Nee, dat is mijn tuinkast, waar deze winter de ramskoppen in hingen:quote:Op dinsdag 28 april 2020 08:31 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Is dat een wc-huisje sigme?![]()
Verder mooie bloemetjes
Als er nou ooit een perceel bij jullie in de buurt te koop komt..quote:Op dinsdag 28 april 2020 12:49 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee, dat is mijn tuinkast, waar deze winter de ramskoppen in hingen:
[ afbeelding ]
Inmiddels zijn ze uit de kast![]()
Ze hebben ze een ereplaatsje bij de oprit gekregen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
hier net 2 dagen vrij genomen... misschien kunnen we toch een switch scorenquote:Op dinsdag 28 april 2020 12:52 schreef borisz het volgende:
Alsnog mijn meivakantie geschrapt. Ik ga niet een week lang gamen, wandelen en huishouden doen. Het komt er nu wel op neer dat ik t/m eind juni maar 3 of 4 dagen in de week werk. De uren moeten op, anders komen ze te vervallen
mja wij wilden naar schotland.. maar dat hebben we eigenlijk in maart al vooruit geschoven naar volgende zomervakantiequote:Op dinsdag 28 april 2020 12:56 schreef Blues het volgende:
Wij hadden 2 weken mei/juni vakantie.
Ik trek ook 1 week in, en dan pinkstermaandag toch al vrij (en jarig) en dan de wo en vrij ook vrij laten staan.
Wie weet mogen we in september alweer vliegen, maar ik reken er niet op. Dus de voucher die we van Eliza gaan krijgen gebruiken we voor mei/juni 2021 als het allemaal weer verantwoord is.
Ja.. klopt.quote:Op dinsdag 28 april 2020 12:56 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
mja wij wilden naar schotland.. maar dat hebben we eigenlijk in maart al vooruit geschoven naar volgende zomervakantie
nog niks geboekt.. dus dat gaat dan wel makkelijker
nee.. wij natuurlijk ook niet..quote:Op dinsdag 28 april 2020 12:57 schreef Blues het volgende:
[..]
Ja.. klopt.
Maar nooit over nagedacht dat we in deze wereld zouden zitten.
Overig zit in deze voucher die een jaar geldig blijft alleen de aanbetaling.
Tja dan wordt het toch een fietsvakantie op Isle of Skyequote:Op dinsdag 28 april 2020 13:01 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
nee.. wij natuurlijk ook niet..
maar hadden bedacht "eerst naar oostenrijk in maart en daarna kijken we wel weer"
dus tegen de tijd we zouden gaan kijken... was al vrij duidelijk dat toen nog dingen gaan uitzoeken en boeken misschien niet het handigste zou zijn.
scheelt wel hoop geld/gedoe...
sowieso wilden wij een rondrit en ivm electrische auto moet je die dan helemaal zelf uitzoeken en plannen.. want geen enkele georganiseerde reis houdt daar natuurlijk rekening mee
en je kunt iets minder vaak overal en nergens opladen dan in west europa
dus dat moet je dan weer allemaal afzeggen... ben blij dat we er niet supervroeg mee zijn begonnen
reisgids lag al klaar met dingen die we wel graag wilden zien.. en of dat uberhaupt kon met de auto.. (bijv. isle of skye is ECHT niet mogelijk op stroom... )
Ik fietste net langs de plek waar vannacht een camper in de fik was gezet. De pyromaan werkt nu in een straal van zo'n km rond mijn huis, met als "hoogtepunten" 2x 400 meter van mijn huis (hemelsbreed)quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:05 schreef derLudolf het volgende:
Brand in t dorp, 50m van het tankstationTuinhuisje van een maat (of eigenlijk zijn ma) grenst aan het in brand staande pand.
Hopen dat ze hem snel te pakken hebben.quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:08 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik fietste net langs de plek waar vannacht een camper in de fik was gezet. De pyromaan werkt nu in een straal van zo'n km rond mijn huis, met als "hoogtepunten" 2x 400 meter van mijn huis (hemelsbreed)
Anders ik wel. Heb nu voor de zekerheid beide kattenmandjes maar boven staan, de idioot zet auto's dicht bij huizen in de fik, en ik heb een flinke parkeerplaats onder mijn huis (en woon op de eerste etage)quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:11 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Hopen dat ze hem snel te pakken hebben.
dat is wel een heel eind fietsen als het te ver is voor de auto hoorquote:Op dinsdag 28 april 2020 13:04 schreef drakin het volgende:
[..]
Tja dan wordt het toch een fietsvakantie op Isle of Skye
ik vind van niet...quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:13 schreef derLudolf het volgende:
Is dat raar trouwens, ik vind het bijna mooi om te zien hoe overal brandweer vandaan komt in dit soort gevallen en er dan met zo'n grote ploeg wordt samengewerkt![]()
Niet dat ik zelf neigingen krijg hoor om iets aan te steken.
Er is hier ook een pyromaan geweest, die had het voornamelijk op coniferen voorzien. Voor zo ver ik weet is hij niet veroordeeld maar het is wel gestopt. En hij woont er nog steeds.quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:13 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Anders ik wel. Heb nu voor de zekerheid beide kattenmandjes maar boven staan, de idioot zet auto's dicht bij huizen in de fik, en ik heb een flinke parkeerplaats onder mijn huis (en woon op de eerste etage)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |