Ik postte dit een paar weken geleden al toen ik op een vrijdagavond naar brandhaard Boekel moest voor een spoedafspraak bij mijn tandarts. Doe dag was het heerlijk geweest en ook veel mensen namen het er in de avond lekker van. Niks aan het handje... corona of geen corona. Drukte van jewelste was het toen daaf. Toen al ..quote:Op zondag 26 april 2020 08:45 schreef HPoi het volgende:
Ik verbaas mij over de drukte in centra en het negeren van 1.5 meter afstand houden de laatste paar dagen.
Met de drukte in centra heb ik zelf geen ervaring (want dorp, hier is het nooit echt druk), maar lees het wel met de daarbij bijbehorende foto's.
Het lak hebben aan de 1.5 meter is gewoon een feit, 80 procent doet er niet aan, of halfslachtig merk ik hier. (dorp in midden Brabant)
Ik lees ook verschillende berichten op regionale media. Amphia ziekenhuis zou dalend aantal patiënten hebben (Breda), maar het de TweeSteden ziekenhuis in Tilburg maakt zich zorgen omdat er nog steeds 70 a 80 patiënten per dag binnen komen. Dat is wel veel op een Nederlands totaal van zo'n 100/120. Dat zou betekenen dat Tilburg nog steeds wordt overlopen, maar in regio Breda niet meer.quote:Op zondag 26 april 2020 08:52 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Pietertje Omtzigt vertrouwt de cijfers van het RIVM niet meer. Shit is aan.twitter:PieterOmtzigt twitterde op zaterdag 25-04-2020 om 16:26:52Het @:RIVM meldt maar een paar nieuwe ziekenhuisopnames van Coronapatienten per dag.
De regionale media zegt: 120 opnames per dag waarvan 25 bewezen (de anderen zullen ongetwijfeld getest worden dus later toegevoegd)
Hoe kan dat?
https://t.co/fjBJkJkegP https://t.co/ulFkaApWJo reageer retweet
Waarom stel je het RIVM daarvoor verantwoordelijk?quote:Op zondag 26 april 2020 04:16 schreef THEFXR het volgende:
[..]
vandaar ook die slachtingen in de verpleeg en bejaardentehuizen.
Bron van Tilburg? Dit is namelijk niet waar.quote:Op zondag 26 april 2020 09:02 schreef HPoi het volgende:
[..]
Ik lees ook verschillende berichten op regionale media. Amphia ziekenhuis zou dalend aantal patiënten hebben (Breda), maar het de TweeSteden ziekenhuis in Tilburg maakt zich zorgen omdat er nog steeds 70 a 80 patiënten per dag binnen komen. Dat is wel veel op een Nederlands totaal van zo'n 100/120. Dat zou betekenen dat Tilburg nog steeds wordt overlopen, maar in regio Breda niet meer.
Ik woon in Uden en zie het steeds drukker worden. Vrijdag ochtend boodschappen gedaan bij de Lidl en vooral de hoek met vers kon je over de koppen lopen. Stom, stom ik had vorige week al gezegd om naar een andere winkel te gaan want die Lidl bij ons heeft ook krappe gangpaden. Nog dommer, ik had het aan moeten geven.quote:Op zondag 26 april 2020 08:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je zou toch verwachten dat juist Brabanders zich wel goed aan de regels houden. Dat mensen dat hier (noorden van het land) dat niet doen is nog begrijpelijk, hier waren zo weinig zieke mensen dat de meeste mensen niemand kennen die corona had.
Vrij logisch ook. Heel dom hoe ze de cijfers naar buiten brengen. Een tweede golf kan de IC niet aan. We beginnen niet vanaf 0.quote:Op zondag 26 april 2020 09:15 schreef Chanel5 het volgende:
[..]
Ik woon in Uden en zie het steeds drukker worden. Vrijdag ochtend boodschappen gedaan bij de Lidl en vooral de hoek met vers kon je over de koppen lopen. Stom, stom ik had vorige week al gezegd om naar een andere winkel te gaan want die Lidl bij ons heeft ook krappe gangpaden. Nog dommer, ik had het aan moeten geven.
Je ziet het langzaamaan overal drukker worden.
Het RIVM meldde zaterdagmiddag dat er in de afgelopen 24 uur in het hele land 100 nieuwe ziekenhuisopnames zijn. Dat aantal ligt lager dan de 120 nieuwe opnames in Brabant. Dit komt doordat de RIVM-cijfers soms achterlopen omdat informatie nog niet is doorgegeven. Ook meldt het RIVM alleen het aantal ziekenhuisopnames van mensen bij wie het virus definitief is vastgesteld. Bij een deel van de 120 Brabantse ziekenhuisopnames is er een ernstige verdenking, maar is de uitslag van de officiële test nog niet binnen.quote:Op zondag 26 april 2020 08:52 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Pietertje Omtzigt vertrouwt de cijfers van het RIVM niet meer. Shit is aan.twitter:PieterOmtzigt twitterde op zaterdag 25-04-2020 om 16:26:52Het @:RIVM meldt maar een paar nieuwe ziekenhuisopnames van Coronapatienten per dag.
De regionale media zegt: 120 opnames per dag waarvan 25 bewezen (de anderen zullen ongetwijfeld getest worden dus later toegevoegd)
Hoe kan dat?
https://t.co/fjBJkJkegP https://t.co/ulFkaApWJo reageer retweet
Dat hebben ze toch ook gewoon zo naar buiten gebracht, of mis ik nu iets?quote:Op zondag 26 april 2020 09:17 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Heel dom hoe ze de cijfers naar buiten brengen. Een tweede golf kan de IC niet aan.
Nee, er ligt nu nog steeds veel te veel. Mensen zien alleen maar 'dalende cijfers'quote:Op zondag 26 april 2020 09:17 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Vrij logisch ook. Heel dom hoe ze de cijfers naar buiten brengen. Een tweede golf kan de IC niet aan. We beginnen niet vanaf 0.
Die Spanjaarden zijn wel een beetje wereldvreemd hoor, verwachten dat je stapels geld krijgt zonder voorwaarden.quote:Op zondag 26 april 2020 06:25 schreef superniger het volgende:
Spanje moet niet zo huillie huillie doen.
https://nos.nl/artikel/23(...)-rutte-verwacht.html
Ja en alsof we die daling door kunnen trekken. We hebben nog altijd 8 bedden meer open op IC dan normaal. Wat echt veel is. De helft van de patiënten ligt >3 weken. En de verwachting is dat die er volgende week nog allemaal zullen liggen.quote:Op zondag 26 april 2020 09:18 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee, er ligt nu nog steeds veel te veel. Mensen zien alleen maar 'dalende cijfers'Maar het is nog steeds vol.
Artikel oogt weinig overtuigend.quote:Op zondag 26 april 2020 09:28 schreef Jed1Gam het volgende:
A prominent Israeli mathematician, analyst and former general claims simple statistical analysis demonstrates that the spread of COVID-19 peaks after about 40 days and declines to almost zero after 70 days. No matter where it strikes, and no matter what measures governments impose to try to thwart it.
Ben ik toch niet de enige die dit opgemerkt heeft. Vooral doorgaan met de maatregelen.![]()
https://www.timesofisrael(...)f-out-after-70-days/
Je hoeft er maar een paar grafieken bij te pakken om het zelf te zien, maar wiskundige mogen niks zeggen over exponentiële groei en patronen, mondjes dicht.quote:
Uiteraard. Maar als er al een tijdje 70-80 per dag worden opgenomen, zoals in dat artikel staat, dan is het wel vreemd dat in de Brabantse ziekenhuisopnamegrafiek van het RIVM de afgelopen dagen steeds minder dan 10 zijn (eerste ygrid lijn is 25). Ook na de updates. Zou kunnen dat een heel groot percentage van de genoemde verdachte gevallen toch geen COVID-19 heeft of dat de testuitslag heel lang op zich laat wachten. Maar dan nog vind ik het verschil tussen 70-80 en ~10 wel groot.quote:Op zondag 26 april 2020 09:17 schreef HPoi het volgende:
[..]
Het RIVM meldde zaterdagmiddag dat er in de afgelopen 24 uur in het hele land 100 nieuwe ziekenhuisopnames zijn. Dat aantal ligt lager dan de 120 nieuwe opnames in Brabant. Dit komt doordat de RIVM-cijfers soms achterlopen omdat informatie nog niet is doorgegeven. Ook meldt het RIVM alleen het aantal ziekenhuisopnames van mensen bij wie het virus definitief is vastgesteld. Bij een deel van de 120 Brabantse ziekenhuisopnames is er een ernstige verdenking, maar is de uitslag van de officiële test nog niet binnen.
Bron: Omroep Brabant
Forse toename van aantal nieuwe coronapatiënten in ziekenhuizen: 'Dit baart ons zorgen'
https://www.omroepbrabant(...)Dit-baart-ons-zorgen
Ik kan straks wel eens kijken. Ik weet van alle Brabantse ziekenhuizen de instroom.quote:Op zondag 26 april 2020 09:37 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Uiteraard. Maar als er al een tijdje 70-80 per dag worden opgenomen, zoals in dat artikel staat, dan is het wel vreemd dat in de Brabantse ziekenhuisopnamegrafiek van het RIVM de afgelopen dagen steeds minder dan 10 zijn (eerste ygrid lijn is 25). Ook na de updates. Zou kunnen dat een heel groot percentage van de genoemde verdachte gevallen toch geen COVID-19 heeft of dat de testuitslag heel lang op zich laat wachten. Maar dan nog vind ik het verschil tussen 70-80 en ~10 wel groot.
[ afbeelding ]
Haha geweldig. Opkomen voor je rechten. Voor onze vrijheidquote:Op zondag 26 april 2020 09:41 schreef hooibaal het volgende:
[ afbeelding ]
Maar het wordt echt niet drukker hoor. Foto uit de Gelderlander.
Blijf zoveel mogelijk thuis...….quote:Op zondag 26 april 2020 09:41 schreef hooibaal het volgende:
[ afbeelding ]
Top! En kan je ook inschatten welk aandeel van de verdachte gevallen ook daadwerkelijk Corona heeft? (Ik neem aan dat elk verdacht geval meermaals getest wordt?)quote:Op zondag 26 april 2020 09:39 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik kan straks wel eens kijken. Ik weet van alle Brabantse ziekenhuizen de instroom.
We hebben geen lockdown!! Je mag nog winkelen, maar als je het doet dan vinden we je wel stout!quote:
Ziet er goed uit, ziekenhuizen worden niet overspoeld dus vooral zo doorgaan. Hopelijk worden er flink wat mensen besmet en dat ze slechts milde tot geen symptomen vertonen.quote:Op zondag 26 april 2020 09:41 schreef hooibaal het volgende:
[ afbeelding ]
Ja er is geen lockdown maar als je de dingen gaat doen die nog mogen komt de binnenzitbrigade je aanpakken.quote:Op zondag 26 april 2020 09:42 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Haha geweldig. Opkomen voor je rechten. Voor onze vrijheid
Ook geweldig om Cesare en jij te horen zeggen dat er nog zoveel mag waaronder winkelen. Maar op het moment dat mensen dat gaan doen alsnog gaan lopen zeiken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |