abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192810811
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 09:39 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ik kan straks wel eens kijken. Ik weet van alle Brabantse ziekenhuizen de instroom.
Top! En kan je ook inschatten welk aandeel van de verdachte gevallen ook daadwerkelijk Corona heeft? (Ik neem aan dat elk verdacht geval meermaals getest wordt?)
pi_192810820
quote:
15s.gif Op zondag 26 april 2020 09:43 schreef vosss het volgende:

[..]

Blijf zoveel mogelijk thuis...….
We hebben geen lockdown!! Je mag nog winkelen, maar als je het doet dan vinden we je wel stout!
pi_192810823
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 09:41 schreef hooibaal het volgende:
[ afbeelding ]
Maar het wordt echt niet drukker hoor. Foto uit de Gelderlander.
Ziet er goed uit, ziekenhuizen worden niet overspoeld dus vooral zo doorgaan. Hopelijk worden er flink wat mensen besmet en dat ze slechts milde tot geen symptomen vertonen.
pi_192810847
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 09:42 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Haha geweldig. Opkomen voor je rechten. Voor onze vrijheid :)

Ook geweldig om Cesare en jij te horen zeggen dat er nog zoveel mag waaronder winkelen. Maar op het moment dat mensen dat gaan doen alsnog gaan lopen zeiken. :')
Ja er is geen lockdown maar als je de dingen gaat doen die nog mogen komt de binnenzitbrigade je aanpakken.
pi_192810855
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 09:45 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

We hebben geen lockdown!! Je mag nog winkelen, maar als je het doet dan vinden je wel stout!
Nouja dat is dus precies hetgeen ik mij enorm aan stoor. We worden geacht zoveel mogelijk thuis te blijven. Ik doe dat ook netjes. En het gros van de mensen loopt te bitchen en te klagen over een lockdown, maar trekt er wel gewoon massaal op uit. Doe ff normaal. Dankzij die mensen duurt het allemaal onnodig lang.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_192810858
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 09:44 schreef kaatje50 het volgende:

[..]

Dat is al zo vanaf de eerste week. Men vroeg zich hier af waarom niemand Italië ging helpen, terwijl er hier al commentaar was op Brabantse mensen op de ic in het noorden. Die moesten maar in Brabant blijven. :r
En maar commentaar hebben op Brabant :|W
Ja gek, ik snap die eigen-schuld-mentaliteit niet zo. Ja, misschien voor een land dat een idioot als Bolsonaro kiest (alsnog beetje zware straf, maar dat terzijde), maar bij de meeste landen en regio's heb ik toch het idee dat het overal had kunnen gebeuren.
pi_192810862
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 09:44 schreef kaatje50 het volgende:

[..]

Dat is al zo vanaf de eerste week. Men vroeg zich hier af waarom niemand Italië ging helpen, terwijl er hier al commentaar was op Brabantse mensen op de ic in het noorden. Die moesten maar in Brabant blijven. :r
En maar commentaar hebben op Brabant :|W
Wil dat commentaar wel even lezen dat Brabanders naar t Noorden gingen en dat ze daar moesten blijven.
Ik lees ongeveer alles en heb dar niet gezien dus prove me wrong.
Go hard or go home
pi_192810865
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 09:45 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Top! En kan je ook inschatten welk aandeel van de verdachte gevallen ook daadwerkelijk Corona heeft? (Ik neem aan dat elk verdacht geval meermaals getest wordt?)
Kan ik bij ons ziekenhuis wel terugkijken. Maar dat wisselt.

In het begin was bijna niemand positief. Toen hebben we een periode gehad dat bijna iedereen positief was die we testte. De laatste weken is dat weer wat minder.

Er worden meerdere tests gedaan. En zelfs als je na 2 tests negatief bent, dan kun je obv klinisch beeld alsnog als positief worden aangemerkt.
pi_192810867
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 09:42 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Haha geweldig. Opkomen voor je rechten. Voor onze vrijheid :)

Ook geweldig om Cesare en jij te horen zeggen dat er nog zoveel mag waaronder winkelen. Maar op het moment dat mensen dat gaan doen alsnog gaan lopen zeiken. :')
Wel op een verstandige manier.
Dat is net als een paar weken terug met naar het bos.
Als half Nederland er loopt, wat heeft het dan voor zin?
pi_192810872
Heb wel gelezen dat t lastig werd om aan drugs te komen als Brabant op slot ging.
Go hard or go home
pi_192810888
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 09:49 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Want ik kan ruiken wanneer de rest ook gaat? :')

En naar buiten gaan wanneer het moet. Ja ik geloof niet dat het eten van een lekkerbek of een loempia ooit moet. Maar toch mogen ze van de overheid open blijven. :')
pi_192810892
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 09:49 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

1.5 meter toch? Moet aardig lukken in een bos.
  zondag 26 april 2020 @ 09:51:43 #113
253538 kaatje50
Bossche Bol
pi_192810900
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 09:49 schreef Noek het volgende:

[..]

Wil dat commentaar wel even lezen dat Brabanders naar t Noorden gingen en dat ze daar moesten blijven.
Ik lees ongeveer alles en heb dar niet gezien dus prove me wrong.
Ik kan dat terug zoeken, maar dan moet ik heel veel topics terug zoeken. Het is echt gezegd
“Loop niet voor me, want ik volg niet.
Loop niet achter me, want ik leid niet.
Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”
pi_192810907
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 09:49 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Kan ik bij ons ziekenhuis wel terugkijken. Maar dat wisselt.

In het begin was bijna niemand positief. Toen hebben we een periode gehad dat bijna iedereen positief was die we testte. De laatste weken is dat weer wat minder.

Er worden meerdere tests gedaan. En zelfs als je na 2 tests negatief bent, dan kun je obv klinisch beeld alsnog als positief worden aangemerkt.
Ik ben heel benieuwd naar wat je functie in het ziekenhuis is? Kan je die delen of kan dat niet?
pi_192810914
quote:
10s.gif Op zondag 26 april 2020 09:49 schreef Noek het volgende:
Heb wel gelezen dat t lastig werd om aan drugs te komen als Brabant op slot ging.
Lijkt me stug. Ik heb in een klein dorpje in Limburg binnen een half uur wiet, coke, speed, LSD, heroïne of weet ik wat al dies meer zij te pakken en dan hoef ik niet eens de deur uit.

PS: ik gebruik die zooi overigens niet, maar meer dan genoeg dealertjes hier. Die zijn echt niet zomaar door hun voorraad heen.
vosss is de naam,
  zondag 26 april 2020 @ 09:53:28 #116
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192810926
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 09:52 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Ik ben heel benieuwd naar wat je functie in het ziekenhuis is? Kan je die delen of kan dat niet?
RvB
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_192810975
quote:
[ afbeelding ]
Helaas krijg je dit nu.Ik merk het in Drachten ook, de teugels laat men vieren en ook in de supermarkten is gewoon het toezicht minder geworden op eea. Het gedrag valt natuurlijk niet goed te praten, maar is gewoon mens eigen.Dit gedrag wordt gevoed doordat er ons wel bepalingen zijn opgelegd, maar met gewoon nog teveel ruimte er omheen en die ruimte wordt nu benut.Striktere regelgeving was daarin gewoon duidelijk geweest.Tevens mag ook de media zich eea aanrekenen, want elke roeptoeter die maar wat te melden heeft over dit virus krijgt publiciteit,vaak zijn die verhalen ook nog tegenstrijdig met elkaar en de mens hoort nou éénmaal wat hij wil horen.Tenslotte: gelukkig valt het hier in het noorden (nog) ontzettend mee, mensen nemen het totale plaatje voor lief en gaan de straat weer op.Wat volgt is kuddegedrag.
pi_192810979
quote:

[..]

@Lenny_Leonard kennende is dat iets van schoonmaker.
pi_192810996
quote:
[ afbeelding ]
haha lijkt wel de Ramblas in Barcelona voor de crisis :')
pi_192811005
quote:

[..]

DM gestuurd
  zondag 26 april 2020 @ 10:02:09 #121
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192811040
Maar laat ik dan, in plaats van de hele tijd roepen dat we er nog niet lang niet doorheen zijn (wat ook zo is, maar goed), eens een optie schetsen voor het afbouwen van de maatregelen. Laten we het gegeven dat de winkels open zijn en dat mensen daar ook heen gaan dan maar als uitgangspunt nemen, en laat de politie/boa's controleren dat winkeliers voldoende maatregelen nemen om afstand te houden en dat er geen groepsvorming optreedt in parken e.d.

Uitgangspunt: contact tussen mensen die niet tot elkaars sociale kring behoren tot een minimum beperken. Verplaatsingen zo veel mogelijk lokaal en regionaal. Op 11 mei gaan scholen, kdv's en jeugdsportverenigingen weer open, dat is al bekend. Voor 21 mei worden nieuwe maatregelen bekend. Ik weet niet of dat slim is, maar ik ben bang dat dat wel gaat gebeuren.

Dan zou je de volgende opvolging kunnen krijgen. Blijft de daling van het aantal gevallen/ziekenhuisopnames doorzetten, dan kan de volgende stap gezet worden. Blijft het stabiel, dan stel je de volgende stap uit. Stijgt het weer (significant), dan moet je een stap terug.
Om een beetje te kunnen meten zal er telkens een week of 4 tussen twee stappen moeten zitten.
Voor alles geldt: houdt afstand, tenzij anders aangegeven. Ben je ziek, of iemand in je gezin? Verplicht thuisblijven. Misschien moet je in zo'n situatie voorrang kunnen claimen op boodschappenbezorging.

heropening contactberoepen met beschermingsmiddelen (afstand is niet mogelijk).
sportclubs, sportverenigingen voor volwassenen. Kantines dicht, thuis douchen.
Tafeltjeshoreca
voortgezet onderwijs en mbo, afhankelijk van de ervaringen in het basisonderwijs in hele of halve klassen.
Bezoekregeling verpleeghuizen met dedicated bezoekers, die regelmatig getest moeten worden.
hbo, universiteiten
Natte horeca tot 50 mensen, sportkantines idem
Lokale evenementen tot 100 mensen

Ik weet alleen niet echt wat we met het OV aan moeten. Mondkapjes? Alleen op reservering?
En daarna opschalen met je aantalmensengrens en testen doen met het (lokaal) loslaten van de anderhalvemetergrens. Maar tegen die tijd ben je ergens in februari, ben ik bang...
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_192811063
@Lenny_Leonard en/of @Arts-assistent zouden jullie mijn eerder gesteld vraag kunnen beantwoorden over het aantal IC bedden?
vosss is de naam,
pi_192811066
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 10:02 schreef hooibaal het volgende:
Maar laat ik dan, in plaats van de hele tijd roepen dat we er nog niet lang niet doorheen zijn (wat ook zo is, maar goed), eens een optie schetsen voor het afbouwen van de maatregelen. Laten we het gegeven dat de winkels open zijn en dat mensen daar ook heen gaan dan maar als uitgangspunt nemen, en laat de politie/boa's controleren dat winkeliers voldoende maatregelen nemen om afstand te houden en dat er geen groepsvorming optreedt in parken e.d.

Uitgangspunt: contact tussen mensen die niet tot elkaars sociale kring behoren tot een minimum beperken. Verplaatsingen zo veel mogelijk lokaal en regionaal. Op 11 mei gaan scholen, kdv's en jeugdsportverenigingen weer open, dat is al bekend. Voor 21 mei worden nieuwe maatregelen bekend. Ik weet niet of dat slim is, maar ik ben bang dat dat wel gaat gebeuren.

Dan zou je de volgende opvolging kunnen krijgen. Blijft de daling van het aantal gevallen/ziekenhuisopnames doorzetten, dan kan de volgende stap gezet worden. Blijft het stabiel, dan stel je de volgende stap uit. Stijgt het weer (significant), dan moet je een stap terug.
Om een beetje te kunnen meten zal er telkens een week of 4 tussen twee stappen moeten zitten.
Voor alles geldt: houdt afstand, tenzij anders aangegeven. Ben je ziek, of iemand in je gezin? Verplicht thuisblijven. Misschien moet je in zo'n situatie voorrang kunnen claimen op boodschappenbezorging.

Tafeltjeshoreca
voortgezet onderwijs en mbo, afhankelijk van de ervaringen in het basisonderwijs in hele of halve klassen.
Bezoekregeling verpleeghuizen met dedicated bezoekers, die regelmatig getest moeten worden.
hbo, universiteiten

Ik weet alleen niet echt wat we met het OV aan moeten. Mondkapjes? Alleen op reservering?
En daarna opschalen met je aantalmensengrens en testen doen met het (lokaal) loslaten van de anderhalvemetergrens. Maar tegen die tijd ben je ergens in februari, ben ik bang...
En het terras dan?
pi_192811077
quote:
10s.gif Op zondag 26 april 2020 09:59 schreef BeriBeri het volgende:

[..]

haha lijkt wel de Ramblas in Barcelona voor de crisis :')
Zoek even plaatjes van La Rambla, daar is dit niets bij.

Dit lijkt me wel vrij druk, ja. Niettemin te verwachten omdat de druk ervan af lijkt. Mensen voelen minder noodzaak om thuis te blijven.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  zondag 26 april 2020 @ 10:05:38 #125
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192811082
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 10:04 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

En het terras dan?
Ik weet dat dat je grootste zorg is, maar speciaal voor jou heb ik die onder tafeltjeshoreca gezet.
pi_192811088
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 09:51 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Want ik kan ruiken wanneer de rest ook gaat? :')

En naar buiten gaan wanneer het moet. Ja ik geloof niet dat het eten van een lekkerbek of een loempia ooit moet. Maar toch mogen ze van de overheid open blijven. :')
Ga gewoon weg als het ergens druk is/lijkt te worden.

Maarja, dan krijgen we dus weer het Nederlandse," waarom moet ik weg gaan? Laat hen maar weggaan!"
"En ik probeer wel afstand te houden dan".

Die eerste vraag van die persconferentie met Rutte symboliseert eigenlijk perfect hoe de Nederlander hierin staat.
pi_192811089
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 10:05 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Ik weet dat dat je grootste zorg is, maar speciaal voor jou heb ik die onder tafeltjeshoreca gezet.
En dat allemaal op 21 mei?? Hooibaal voor president!!! *O*
pi_192811093
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 09:21 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Brabo’s zijn Bourgondisch en egocentrisch. Ik heb die “dat moet toch kunnen (da moe toch kanne”) maatschappij daar altijd erg vermoeiend gevonden. Lawaaiige buren, kinderen die ze voor jouw deur laten spelen, etc. Nogmaals, Corona laat prima zien waar de meeste aso’s wonen.
Ik ben als kind met mijn ouders naar Brabant verhuisd, vanuit de Randstad. Een van de eerste keren dat ik met mijn broertje de hond uitlaat, werden wij begroet door ik denk een buurman.

Wtf. Doe normaal. Waarom? Heel raar was dat.

Ik begrijp jou helemaal. Boven de rivieren is het zoveel beter. Lekker binnen zitten en alleen aan jezelf denken is zoveel beter voor iedereen.
pi_192811094
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 09:15 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Bron van Tilburg? Dit is namelijk niet waar.

Überhaupt komen er amper covid patiënten in het TSz, maar dan nog. Dit nemen we ook niet op in het EZ.
ETZ bedoel ik.

https://www.omroepbrabant(...)op-70-tot-80-per-dag
  zondag 26 april 2020 @ 10:07:18 #130
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192811095
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 10:06 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

En dat allemaal op 21 mei?? Hooibaal voor president!!! *O*
Je kunt niet lezen. Eerste stap op 21 mei, iedere volgende stap 4 weken later mits de ontwikkelingen gunstig blijven.
  zondag 26 april 2020 @ 10:07:56 #131
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192811103
quote:
5s.gif Op zondag 26 april 2020 09:20 schreef vosss het volgende:
Vraagje aan de ziekenhuismedewerkers hier:

Die opgeschaalde IC bedden, blijven die nu actief zegmaar? Dus voor het geval dat het weer uit de klauwen gaat lopen. Of worden die ook al weer afgeschaald/opgeruimd? We hadden er tegen de 2400 als ik me niet vergis. Hebben we die nog steeds en loopt er op de achtergrond nog iets om te kijken of dat aantal, mocht het nodig worden, alsnog omhoog kan?
Er wordt langzaam afgeschaald maar die coördinatie loopt niet gelijk in Nederland. Groningen en Zwolle hebben dik bedden over op dit moment en Rotterdam en Limburg liggen megavol.
Bemoeit Gommers zich momenteel mee.

Opschalen kan wel weer, hangt vooral van bezetting van medewerkers en planbare zorg die weer gestart gaat worden af

En dus coördinatie
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_192811105
quote:
7s.gif Op zondag 26 april 2020 10:04 schreef vosss het volgende:
@:lenny_leonard en/of @:arts-assistent zouden jullie mijn eerder gesteld vraag kunnen beantwoorden over het aantal IC bedden?
Sorry, die heb ik even gemist, waar vind ik deze vraag terug?
  zondag 26 april 2020 @ 10:08:22 #133
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192811106
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 09:03 schreef Wantie het volgende:

[..]

Waarom stel je het RIVM daarvoor verantwoordelijk?
omdat zij, incubatie ontkennen en het niet nodig vinden om preventief maskers of kapjes te dragen, dat is gigantisch misgegaan die in die tehuizen
pi_192811108
quote:

Die opgeschaalde IC bedden, blijven die nu actief zegmaar? Dus voor het geval dat het weer uit de klauwen gaat lopen. Of worden die ook al weer afgeschaald/opgeruimd? We hadden er tegen de 2400 als ik me niet vergis. Hebben we die nog steeds en loopt er op de achtergrond nog iets om te kijken of dat aantal, mocht het nodig worden, alsnog omhoog kan?
Afgeschaald omdat de reguliere zorg opgestart is.

Wij hebben nog 8 IC bedden meer open dan normaal. Maar geen IC meer op PACU of OK. Niet actief dus. Als de nood komt dan zal het ongetwijfeld weer in gebruik worden genomen.

Verder opschalen dan dit kunnen we niet. Sowieso al niet qua personeel. Dus dan houdt het op.
pi_192811111
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 10:07 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Je kunt niet lezen. Eerste stap op 21 mei, iedere volgende stap 4 weken later mits de ontwikkelingen gunstig blijven.
Laat maar dan. Ga dan maar terug je hok in.
pi_192811118
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 10:08 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Sorry, die heb ik even gemist, waar vind ik deze vraag terug?
Zie de quote van mij van lenny hierboven. :)
vosss is de naam,
pi_192811120
en de tweede (nog heftigere) golf komt eraan

en tot nu toe kan dat waardeloze rivm de druk niet aan :')
Big Brother 2025 Favo: Jolien (mijn persoonlijke winnaar)
pi_192811121
quote:
[ afbeelding ]
Zullen wel Brabanders zijn, volgens Lyrebird
  zondag 26 april 2020 @ 10:09:28 #139
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192811123
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 08:52 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Pietertje Omtzigt vertrouwt de cijfers van het RIVM niet meer. Shit is aan.

PieterOmtzigt twitterde op zaterdag 25-04-2020 om 16:26:52 Het @:RIVM meldt maar een paar nieuwe ziekenhuisopnames van Coronapatienten per dag.

De regionale media zegt: 120 opnames per dag waarvan 25 bewezen (de anderen zullen ongetwijfeld getest worden dus later toegevoegd)
Hoe kan dat?

https://t.co/fjBJkJkegP https://t.co/ulFkaApWJo reageer retweet
dat, was al zo lang bekend
pi_192811130
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 10:08 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Afgeschaald omdat de reguliere zorg opgestart is.

Wij hebben nog 8 IC bedden meer open dan normaal. Maar geen IC meer op PACU of OK. Niet actief dus. Als de nood komt dan zal het ongetwijfeld weer in gebruik worden genomen.

Verder opschalen dan dit kunnen we niet. Sowieso al niet qua personeel. Dus dan houdt het op.
Maar de regulier zorg behoeft toch ook IC bedden? Zijn die afgeschaalde bedden dan opgeruimd of zijn die niet meer beschikbaar voor COVID-19 maar alleen voor regulier?
vosss is de naam,
  zondag 26 april 2020 @ 10:10:00 #141
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_192811131
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 09:57 schreef michiel_merk het volgende:

[..]

Helaas krijg je dit nu.Ik merk het in Drachten ook, de teugels laat men vieren en ook in de supermarkten is gewoon het toezicht minder geworden op eea. Het gedrag valt natuurlijk niet goed te praten, maar is gewoon mens eigen.Dit gedrag wordt gevoed doordat er ons wel bepalingen zijn opgelegd, maar met gewoon nog teveel ruimte er omheen en die ruimte wordt nu benut.Striktere regelgeving was daarin gewoon duidelijk geweest.Tevens mag ook de media zich eea aanrekenen, want elke roeptoeter die maar wat te melden heeft over dit virus krijgt publiciteit,vaak zijn die verhalen ook nog tegenstrijdig met elkaar en de mens hoort nou éénmaal wat hij wil horen.Tenslotte: gelukkig valt het hier in het noorden (nog) ontzettend mee, mensen nemen het totale plaatje voor lief en gaan de straat weer op.Wat volgt is kuddegedrag.
Dit is een logisch gevolg van "het nieuwe normaal". Zolang de situatie speciaal is zijn mensen heel bewust aan het handelen. In een nieuwe normaal krijg je op veel zaken een automatische piloot. Dit kan je niet tegenhouden en het zorgt ook niet direct voor een nieuwe golf zolang een aantal basismaatregelen blijven bestaan.
Géén kloon van tvlxd!
pi_192811140
quote:

Ik heb zelf een beetje moeite met het feit dat er in de media en politiek wordt gesproken over 'IC-bedden', alsof het concrete dingen zijn die je even kan parkeren. De juiste benaming is m.i. meer IC-capaciteit, dat doet meer recht aan de werkelijkheid.

De IC-capaciteit is opgeschaald door verpleegkundigen doorschuiven op posities waar ze niet horen te werken (vaak in buddy-systeem, gekoppeld aan specialistische IC verpleegkundige), artsen die onder supervisie van een intensivist werkten, extra beademingsapparaten van de OK en anesthesiemedewerkers.

Als we de normale zorg weer gaan opschalen, zal de direct beschikbare IC-capaciteit natuurlijk ook afschalen. Maar ditmaal wel met concrete protocollen om het flexibel en snel op te schalen.
pi_192811141
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 10:02 schreef hooibaal het volgende:

Tafeltjeshoreca
hbo, universiteiten

Zo min mogelijk mensen met ov. Dus thuiswerk verplichten waar mogelijk en scholieren en studenten pas vanaf sept.
Voor de rest mondkapjes verplichten in ov voor wie wel nog gaat.
Voorkeur geven aan fiets,lopen en auto.
  zondag 26 april 2020 @ 10:12:52 #144
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_192811153
Nog een idee: busjesvolk mag enkel werk uitvoeren binnen de eigen provincie.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_192811157
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 10:06 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Ga gewoon weg als het ergens druk is/lijkt te worden.

Maarja, dan krijgen we dus weer het Nederlandse," waarom moet ik weg gaan? Laat hen maar weggaan!"
"En ik probeer wel afstand te houden dan".

Die eerste vraag van die persconferentie met Rutte symboliseert eigenlijk perfect hoe de Nederlander hierin staat.
Eigen schuld. Je pikt mensen hun vrijheid af en geeft ze nog een heel klein zoethoudertje. Nu wil heel Nederland van dat ene stukje snoep eten. Ja dan krijg je dit. Niemand doet wat verkeerd want er wordt gewoon afstand gehouden. Dus niemand mag er wat over zeggen. Ja we kunnen ook heel het land in lockdown zetten. Maar Rutte weet ook dat dan de pleurisbende uitbreekt.
pi_192811158
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 10:08 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Geef je niet liever 70% kwaliteitszorg aan drie personen dan 100% aan twee personen en de derde heeft pech?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192811174
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 10:13 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Geef je niet liever 70% kwaliteitszorg aan drie personen dan 100% van twee personen en de derde heeft pech?
Dat kan je denk ik nooit vergelijken, omdat het altijd extreem multifactorieel is. In simplistische zin opteer ik meer voor het eerste.
pi_192811200
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 10:13 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Eigen schuld. Je pikt mensen hun vrijheid af en geeft ze nog een heel klein zoethoudertje. Nu wil heel Nederland van dat ene stukje snoep eten. Ja dan krijg je dit. Niemand doet wat verkeerd want er wordt gewoon afstand gehouden. Dus niemand mag er wat over zeggen. Ja we kunnen ook heel het land in lockdown zetten. Maar Rutte weet ook dat dan de pleurisbende uitbreekt.
Het is te vrijblijvend eigenlijk. Je roept het idd over jezelf af als je zegt blijf thuis behalve als je bv een frisse neus wil halen

Ik interpreteer dat als een rondje van 10 min in je buurt en terug maar zat mensen rekken dat op naar door de winkels struinen of in het park chillen.

1,5 meter heilig maken leidt tot alles doen met soort van 1,5 meterin acht nemen.

Het had strikter en duidelijker gemoeten.
  zondag 26 april 2020 @ 10:17:34 #149
204633 Fred2
Kritisch
pi_192811203
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 10:13 schreef DireStraits7 het volgende:
Geef je niet liever 70% kwaliteitszorg aan drie personen dan 100% aan twee personen en de derde heeft pech?
Imho zijn we beter af met laatste. We slopen nu onze economie om tevergeefs mensen te redden die waarschijnlijk binnen 5 jaar aan iets anders waren overleden.
So we just called him Fred too
  zondag 26 april 2020 @ 10:18:00 #150
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192811210
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 10:17 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Het is te vrijblijvend eigenlijk. Je roept het idd over jezelf af als je zegt blijf thuis behalve als je bv een frisse neus wil halen

Ik interpreteer dat als een rondje van 10 min in je buurt en terug maar zat mensen rekken dat op naar door de winkels struinen of in het park chillen.

1,5 meter heilig maken leidt tot alles doen met soort van 1,5 meterin acht nemen.
Je kunt het men ook niet zo kwalijk nemen, aangezien nagenoeg alles wat we zien op de foto's die hier rondslingeren niet verboden is.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')