abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192810811
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 09:39 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ik kan straks wel eens kijken. Ik weet van alle Brabantse ziekenhuizen de instroom.
Top! En kan je ook inschatten welk aandeel van de verdachte gevallen ook daadwerkelijk Corona heeft? (Ik neem aan dat elk verdacht geval meermaals getest wordt?)
pi_192810820
quote:
15s.gif Op zondag 26 april 2020 09:43 schreef vosss het volgende:

[..]

Blijf zoveel mogelijk thuis...….
We hebben geen lockdown!! Je mag nog winkelen, maar als je het doet dan vinden we je wel stout!
pi_192810823
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 09:41 schreef hooibaal het volgende:
[ afbeelding ]
Maar het wordt echt niet drukker hoor. Foto uit de Gelderlander.
Ziet er goed uit, ziekenhuizen worden niet overspoeld dus vooral zo doorgaan. Hopelijk worden er flink wat mensen besmet en dat ze slechts milde tot geen symptomen vertonen.
pi_192810847
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 09:42 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Haha geweldig. Opkomen voor je rechten. Voor onze vrijheid :)

Ook geweldig om Cesare en jij te horen zeggen dat er nog zoveel mag waaronder winkelen. Maar op het moment dat mensen dat gaan doen alsnog gaan lopen zeiken. :')
Ja er is geen lockdown maar als je de dingen gaat doen die nog mogen komt de binnenzitbrigade je aanpakken.
pi_192810855
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 09:45 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

We hebben geen lockdown!! Je mag nog winkelen, maar als je het doet dan vinden je wel stout!
Nouja dat is dus precies hetgeen ik mij enorm aan stoor. We worden geacht zoveel mogelijk thuis te blijven. Ik doe dat ook netjes. En het gros van de mensen loopt te bitchen en te klagen over een lockdown, maar trekt er wel gewoon massaal op uit. Doe ff normaal. Dankzij die mensen duurt het allemaal onnodig lang.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_192810858
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 09:44 schreef kaatje50 het volgende:

[..]

Dat is al zo vanaf de eerste week. Men vroeg zich hier af waarom niemand Italië ging helpen, terwijl er hier al commentaar was op Brabantse mensen op de ic in het noorden. Die moesten maar in Brabant blijven. :r
En maar commentaar hebben op Brabant :|W
Ja gek, ik snap die eigen-schuld-mentaliteit niet zo. Ja, misschien voor een land dat een idioot als Bolsonaro kiest (alsnog beetje zware straf, maar dat terzijde), maar bij de meeste landen en regio's heb ik toch het idee dat het overal had kunnen gebeuren.
pi_192810862
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 09:44 schreef kaatje50 het volgende:

[..]

Dat is al zo vanaf de eerste week. Men vroeg zich hier af waarom niemand Italië ging helpen, terwijl er hier al commentaar was op Brabantse mensen op de ic in het noorden. Die moesten maar in Brabant blijven. :r
En maar commentaar hebben op Brabant :|W
Wil dat commentaar wel even lezen dat Brabanders naar t Noorden gingen en dat ze daar moesten blijven.
Ik lees ongeveer alles en heb dar niet gezien dus prove me wrong.
Go hard or go home
pi_192810865
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 09:45 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Top! En kan je ook inschatten welk aandeel van de verdachte gevallen ook daadwerkelijk Corona heeft? (Ik neem aan dat elk verdacht geval meermaals getest wordt?)
Kan ik bij ons ziekenhuis wel terugkijken. Maar dat wisselt.

In het begin was bijna niemand positief. Toen hebben we een periode gehad dat bijna iedereen positief was die we testte. De laatste weken is dat weer wat minder.

Er worden meerdere tests gedaan. En zelfs als je na 2 tests negatief bent, dan kun je obv klinisch beeld alsnog als positief worden aangemerkt.
pi_192810867
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 09:42 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Haha geweldig. Opkomen voor je rechten. Voor onze vrijheid :)

Ook geweldig om Cesare en jij te horen zeggen dat er nog zoveel mag waaronder winkelen. Maar op het moment dat mensen dat gaan doen alsnog gaan lopen zeiken. :')
Wel op een verstandige manier.
Dat is net als een paar weken terug met naar het bos.
Als half Nederland er loopt, wat heeft het dan voor zin?
pi_192810872
Heb wel gelezen dat t lastig werd om aan drugs te komen als Brabant op slot ging.
Go hard or go home
pi_192810888
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 09:49 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Want ik kan ruiken wanneer de rest ook gaat? :')

En naar buiten gaan wanneer het moet. Ja ik geloof niet dat het eten van een lekkerbek of een loempia ooit moet. Maar toch mogen ze van de overheid open blijven. :')
pi_192810892
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 09:49 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

1.5 meter toch? Moet aardig lukken in een bos.
  zondag 26 april 2020 @ 09:51:43 #113
253538 kaatje50
Bossche Bol
pi_192810900
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 09:49 schreef Noek het volgende:

[..]

Wil dat commentaar wel even lezen dat Brabanders naar t Noorden gingen en dat ze daar moesten blijven.
Ik kan dat terug zoeken, maar dan moet ik heel veel topics terug zoeken. Het is echt gezegd
“Loop niet voor me, want ik volg niet.
Loop niet achter me, want ik leid niet.
Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”
pi_192810907
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 09:49 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Kan ik bij ons ziekenhuis wel terugkijken. Maar dat wisselt.

In het begin was bijna niemand positief. Toen hebben we een periode gehad dat bijna iedereen positief was die we testte. De laatste weken is dat weer wat minder.

Er worden meerdere tests gedaan. En zelfs als je na 2 tests negatief bent, dan kun je obv klinisch beeld alsnog als positief worden aangemerkt.
Ik ben heel benieuwd naar wat je functie in het ziekenhuis is? Kan je die delen of kan dat niet?
pi_192810914
quote:
10s.gif Op zondag 26 april 2020 09:49 schreef Noek het volgende:
Heb wel gelezen dat t lastig werd om aan drugs te komen als Brabant op slot ging.
Lijkt me stug. Ik heb in een klein dorpje in Limburg binnen een half uur wiet, coke, speed, LSD, heroïne of weet ik wat al dies meer zij te pakken en dan hoef ik niet eens de deur uit.

PS: ik gebruik die zooi overigens niet, maar meer dan genoeg dealertjes hier. Die zijn echt niet zomaar door hun voorraad heen.
vosss is de naam,
  zondag 26 april 2020 @ 09:53:28 #116
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192810926
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 09:52 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Ik ben heel benieuwd naar wat je functie in het ziekenhuis is? Kan je die delen of kan dat niet?
RvB
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_192810975
quote:
[ afbeelding ]
Helaas krijg je dit nu.Ik merk het in Drachten ook, de teugels laat men vieren en ook in de supermarkten is gewoon het toezicht minder geworden op eea. Het gedrag valt natuurlijk niet goed te praten, maar is gewoon mens eigen.Dit gedrag wordt gevoed doordat er ons wel bepalingen zijn opgelegd, maar met gewoon nog teveel ruimte er omheen en die ruimte wordt nu benut.Striktere regelgeving was daarin gewoon duidelijk geweest.Tevens mag ook de media zich eea aanrekenen, want elke roeptoeter die maar wat te melden heeft over dit virus krijgt publiciteit,vaak zijn die verhalen ook nog tegenstrijdig met elkaar en de mens hoort nou éénmaal wat hij wil horen.Tenslotte: gelukkig valt het hier in het noorden (nog) ontzettend mee, mensen nemen het totale plaatje voor lief en gaan de straat weer op.Wat volgt is kuddegedrag.
pi_192810979
quote:

[..]

@Lenny_Leonard kennende is dat iets van schoonmaker.
pi_192810996
quote:
[ afbeelding ]
haha lijkt wel de Ramblas in Barcelona voor de crisis :')
pi_192811005
quote:

[..]

DM gestuurd
  zondag 26 april 2020 @ 10:02:09 #121
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192811040
Maar laat ik dan, in plaats van de hele tijd roepen dat we er nog niet lang niet doorheen zijn (wat ook zo is, maar goed), eens een optie schetsen voor het afbouwen van de maatregelen. Laten we het gegeven dat de winkels open zijn en dat mensen daar ook heen gaan dan maar als uitgangspunt nemen, en laat de politie/boa's controleren dat winkeliers voldoende maatregelen nemen om afstand te houden en dat er geen groepsvorming optreedt in parken e.d.

Uitgangspunt: contact tussen mensen die niet tot elkaars sociale kring behoren tot een minimum beperken. Verplaatsingen zo veel mogelijk lokaal en regionaal. Op 11 mei gaan scholen, kdv's en jeugdsportverenigingen weer open, dat is al bekend. Voor 21 mei worden nieuwe maatregelen bekend. Ik weet niet of dat slim is, maar ik ben bang dat dat wel gaat gebeuren.

Dan zou je de volgende opvolging kunnen krijgen. Blijft de daling van het aantal gevallen/ziekenhuisopnames doorzetten, dan kan de volgende stap gezet worden. Blijft het stabiel, dan stel je de volgende stap uit. Stijgt het weer (significant), dan moet je een stap terug.
Om een beetje te kunnen meten zal er telkens een week of 4 tussen twee stappen moeten zitten.
Voor alles geldt: houdt afstand, tenzij anders aangegeven. Ben je ziek, of iemand in je gezin? Verplicht thuisblijven. Misschien moet je in zo'n situatie voorrang kunnen claimen op boodschappenbezorging.

heropening contactberoepen met beschermingsmiddelen (afstand is niet mogelijk).
sportclubs, sportverenigingen voor volwassenen. Kantines dicht, thuis douchen.
Tafeltjeshoreca
voortgezet onderwijs en mbo, afhankelijk van de ervaringen in het basisonderwijs in hele of halve klassen.
Bezoekregeling verpleeghuizen met dedicated bezoekers, die regelmatig getest moeten worden.
hbo, universiteiten
Natte horeca tot 50 mensen, sportkantines idem
Lokale evenementen tot 100 mensen

Ik weet alleen niet echt wat we met het OV aan moeten. Mondkapjes? Alleen op reservering?
En daarna opschalen met je aantalmensengrens en testen doen met het (lokaal) loslaten van de anderhalvemetergrens. Maar tegen die tijd ben je ergens in februari, ben ik bang...
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_192811063
@Lenny_Leonard en/of @Arts-assistent zouden jullie mijn eerder gesteld vraag kunnen beantwoorden over het aantal IC bedden?
vosss is de naam,
pi_192811066
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 10:02 schreef hooibaal het volgende:
Maar laat ik dan, in plaats van de hele tijd roepen dat we er nog niet lang niet doorheen zijn (wat ook zo is, maar goed), eens een optie schetsen voor het afbouwen van de maatregelen. Laten we het gegeven dat de winkels open zijn en dat mensen daar ook heen gaan dan maar als uitgangspunt nemen, en laat de politie/boa's controleren dat winkeliers voldoende maatregelen nemen om afstand te houden en dat er geen groepsvorming optreedt in parken e.d.

Uitgangspunt: contact tussen mensen die niet tot elkaars sociale kring behoren tot een minimum beperken. Verplaatsingen zo veel mogelijk lokaal en regionaal. Op 11 mei gaan scholen, kdv's en jeugdsportverenigingen weer open, dat is al bekend. Voor 21 mei worden nieuwe maatregelen bekend. Ik weet niet of dat slim is, maar ik ben bang dat dat wel gaat gebeuren.

Dan zou je de volgende opvolging kunnen krijgen. Blijft de daling van het aantal gevallen/ziekenhuisopnames doorzetten, dan kan de volgende stap gezet worden. Blijft het stabiel, dan stel je de volgende stap uit. Stijgt het weer (significant), dan moet je een stap terug.
Om een beetje te kunnen meten zal er telkens een week of 4 tussen twee stappen moeten zitten.
Voor alles geldt: houdt afstand, tenzij anders aangegeven. Ben je ziek, of iemand in je gezin? Verplicht thuisblijven. Misschien moet je in zo'n situatie voorrang kunnen claimen op boodschappenbezorging.

Tafeltjeshoreca
voortgezet onderwijs en mbo, afhankelijk van de ervaringen in het basisonderwijs in hele of halve klassen.
Bezoekregeling verpleeghuizen met dedicated bezoekers, die regelmatig getest moeten worden.
hbo, universiteiten

Ik weet alleen niet echt wat we met het OV aan moeten. Mondkapjes? Alleen op reservering?
En daarna opschalen met je aantalmensengrens en testen doen met het (lokaal) loslaten van de anderhalvemetergrens. Maar tegen die tijd ben je ergens in februari, ben ik bang...
En het terras dan?
pi_192811077
quote:
10s.gif Op zondag 26 april 2020 09:59 schreef BeriBeri het volgende:

[..]

haha lijkt wel de Ramblas in Barcelona voor de crisis :')
Zoek even plaatjes van La Rambla, daar is dit niets bij.

Dit lijkt me wel vrij druk, ja. Niettemin te verwachten omdat de druk ervan af lijkt. Mensen voelen minder noodzaak om thuis te blijven.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  zondag 26 april 2020 @ 10:05:38 #125
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192811082
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 10:04 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

En het terras dan?
Ik weet dat dat je grootste zorg is, maar speciaal voor jou heb ik die onder tafeltjeshoreca gezet.
pi_192811088
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 09:51 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Want ik kan ruiken wanneer de rest ook gaat? :')

En naar buiten gaan wanneer het moet. Ja ik geloof niet dat het eten van een lekkerbek of een loempia ooit moet. Maar toch mogen ze van de overheid open blijven. :')
Ga gewoon weg als het ergens druk is/lijkt te worden.

Maarja, dan krijgen we dus weer het Nederlandse," waarom moet ik weg gaan? Laat hen maar weggaan!"
"En ik probeer wel afstand te houden dan".

Die eerste vraag van die persconferentie met Rutte symboliseert eigenlijk perfect hoe de Nederlander hierin staat.
pi_192811089
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 10:05 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Ik weet dat dat je grootste zorg is, maar speciaal voor jou heb ik die onder tafeltjeshoreca gezet.
En dat allemaal op 21 mei?? Hooibaal voor president!!! *O*
pi_192811093
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 09:21 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Brabo’s zijn Bourgondisch en egocentrisch. Ik heb die “dat moet toch kunnen (da moe toch kanne”) maatschappij daar altijd erg vermoeiend gevonden. Lawaaiige buren, kinderen die ze voor jouw deur laten spelen, etc. Nogmaals, Corona laat prima zien waar de meeste aso’s wonen.
Ik ben als kind met mijn ouders naar Brabant verhuisd, vanuit de Randstad. Een van de eerste keren dat ik met mijn broertje de hond uitlaat, werden wij begroet door ik denk een buurman.

Wtf. Doe normaal. Waarom? Heel raar was dat.

Ik begrijp jou helemaal. Boven de rivieren is het zoveel beter. Lekker binnen zitten en alleen aan jezelf denken is zoveel beter voor iedereen.
pi_192811094
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 09:15 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Bron van Tilburg? Dit is namelijk niet waar.

Überhaupt komen er amper covid patiënten in het TSz, maar dan nog. Dit nemen we ook niet op in het EZ.
ETZ bedoel ik.

https://www.omroepbrabant(...)op-70-tot-80-per-dag
  zondag 26 april 2020 @ 10:07:18 #130
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192811095
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 10:06 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

En dat allemaal op 21 mei?? Hooibaal voor president!!! *O*
Je kunt niet lezen. Eerste stap op 21 mei, iedere volgende stap 4 weken later mits de ontwikkelingen gunstig blijven.
  zondag 26 april 2020 @ 10:07:56 #131
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192811103
quote:
5s.gif Op zondag 26 april 2020 09:20 schreef vosss het volgende:
Vraagje aan de ziekenhuismedewerkers hier:

Die opgeschaalde IC bedden, blijven die nu actief zegmaar? Dus voor het geval dat het weer uit de klauwen gaat lopen. Of worden die ook al weer afgeschaald/opgeruimd? We hadden er tegen de 2400 als ik me niet vergis. Hebben we die nog steeds en loopt er op de achtergrond nog iets om te kijken of dat aantal, mocht het nodig worden, alsnog omhoog kan?
Er wordt langzaam afgeschaald maar die coördinatie loopt niet gelijk in Nederland. Groningen en Zwolle hebben dik bedden over op dit moment en Rotterdam en Limburg liggen megavol.
Bemoeit Gommers zich momenteel mee.

Opschalen kan wel weer, hangt vooral van bezetting van medewerkers en planbare zorg die weer gestart gaat worden af

En dus coördinatie
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_192811105
quote:
7s.gif Op zondag 26 april 2020 10:04 schreef vosss het volgende:
@:lenny_leonard en/of @:arts-assistent zouden jullie mijn eerder gesteld vraag kunnen beantwoorden over het aantal IC bedden?
Sorry, die heb ik even gemist, waar vind ik deze vraag terug?
  zondag 26 april 2020 @ 10:08:22 #133
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192811106
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 09:03 schreef Wantie het volgende:

[..]

Waarom stel je het RIVM daarvoor verantwoordelijk?
omdat zij, incubatie ontkennen en het niet nodig vinden om preventief maskers of kapjes te dragen, dat is gigantisch misgegaan die in die tehuizen
pi_192811108
quote:

Die opgeschaalde IC bedden, blijven die nu actief zegmaar? Dus voor het geval dat het weer uit de klauwen gaat lopen. Of worden die ook al weer afgeschaald/opgeruimd? We hadden er tegen de 2400 als ik me niet vergis. Hebben we die nog steeds en loopt er op de achtergrond nog iets om te kijken of dat aantal, mocht het nodig worden, alsnog omhoog kan?
Afgeschaald omdat de reguliere zorg opgestart is.

Wij hebben nog 8 IC bedden meer open dan normaal. Maar geen IC meer op PACU of OK. Niet actief dus. Als de nood komt dan zal het ongetwijfeld weer in gebruik worden genomen.

Verder opschalen dan dit kunnen we niet. Sowieso al niet qua personeel. Dus dan houdt het op.
pi_192811111
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 10:07 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Je kunt niet lezen. Eerste stap op 21 mei, iedere volgende stap 4 weken later mits de ontwikkelingen gunstig blijven.
Laat maar dan. Ga dan maar terug je hok in.
pi_192811118
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 10:08 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Sorry, die heb ik even gemist, waar vind ik deze vraag terug?
Zie de quote van mij van lenny hierboven. :)
vosss is de naam,
pi_192811120
en de tweede (nog heftigere) golf komt eraan

en tot nu toe kan dat waardeloze rivm de druk niet aan :')
Big Brother 2025 Favo: Jolien (mijn persoonlijke winnaar)
pi_192811121
quote:
[ afbeelding ]
Zullen wel Brabanders zijn, volgens Lyrebird
  zondag 26 april 2020 @ 10:09:28 #139
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192811123
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 08:52 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Pietertje Omtzigt vertrouwt de cijfers van het RIVM niet meer. Shit is aan.

PieterOmtzigt twitterde op zaterdag 25-04-2020 om 16:26:52 Het @:RIVM meldt maar een paar nieuwe ziekenhuisopnames van Coronapatienten per dag.

De regionale media zegt: 120 opnames per dag waarvan 25 bewezen (de anderen zullen ongetwijfeld getest worden dus later toegevoegd)
Hoe kan dat?

https://t.co/fjBJkJkegP https://t.co/ulFkaApWJo reageer retweet
dat, was al zo lang bekend
pi_192811130
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 10:08 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Afgeschaald omdat de reguliere zorg opgestart is.

Wij hebben nog 8 IC bedden meer open dan normaal. Maar geen IC meer op PACU of OK. Niet actief dus. Als de nood komt dan zal het ongetwijfeld weer in gebruik worden genomen.

Verder opschalen dan dit kunnen we niet. Sowieso al niet qua personeel. Dus dan houdt het op.
Maar de regulier zorg behoeft toch ook IC bedden? Zijn die afgeschaalde bedden dan opgeruimd of zijn die niet meer beschikbaar voor COVID-19 maar alleen voor regulier?
vosss is de naam,
  zondag 26 april 2020 @ 10:10:00 #141
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_192811131
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 09:57 schreef michiel_merk het volgende:

[..]

Helaas krijg je dit nu.Ik merk het in Drachten ook, de teugels laat men vieren en ook in de supermarkten is gewoon het toezicht minder geworden op eea. Het gedrag valt natuurlijk niet goed te praten, maar is gewoon mens eigen.Dit gedrag wordt gevoed doordat er ons wel bepalingen zijn opgelegd, maar met gewoon nog teveel ruimte er omheen en die ruimte wordt nu benut.Striktere regelgeving was daarin gewoon duidelijk geweest.Tevens mag ook de media zich eea aanrekenen, want elke roeptoeter die maar wat te melden heeft over dit virus krijgt publiciteit,vaak zijn die verhalen ook nog tegenstrijdig met elkaar en de mens hoort nou éénmaal wat hij wil horen.Tenslotte: gelukkig valt het hier in het noorden (nog) ontzettend mee, mensen nemen het totale plaatje voor lief en gaan de straat weer op.Wat volgt is kuddegedrag.
Dit is een logisch gevolg van "het nieuwe normaal". Zolang de situatie speciaal is zijn mensen heel bewust aan het handelen. In een nieuwe normaal krijg je op veel zaken een automatische piloot. Dit kan je niet tegenhouden en het zorgt ook niet direct voor een nieuwe golf zolang een aantal basismaatregelen blijven bestaan.
Géén kloon van tvlxd!
pi_192811140
quote:

Ik heb zelf een beetje moeite met het feit dat er in de media en politiek wordt gesproken over 'IC-bedden', alsof het concrete dingen zijn die je even kan parkeren. De juiste benaming is m.i. meer IC-capaciteit, dat doet meer recht aan de werkelijkheid.

De IC-capaciteit is opgeschaald door verpleegkundigen doorschuiven op posities waar ze niet horen te werken (vaak in buddy-systeem, gekoppeld aan specialistische IC verpleegkundige), artsen die onder supervisie van een intensivist werkten, extra beademingsapparaten van de OK en anesthesiemedewerkers.

Als we de normale zorg weer gaan opschalen, zal de direct beschikbare IC-capaciteit natuurlijk ook afschalen. Maar ditmaal wel met concrete protocollen om het flexibel en snel op te schalen.
pi_192811141
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 10:02 schreef hooibaal het volgende:

Tafeltjeshoreca
hbo, universiteiten

Zo min mogelijk mensen met ov. Dus thuiswerk verplichten waar mogelijk en scholieren en studenten pas vanaf sept.
Voor de rest mondkapjes verplichten in ov voor wie wel nog gaat.
Voorkeur geven aan fiets,lopen en auto.
  zondag 26 april 2020 @ 10:12:52 #144
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_192811153
Nog een idee: busjesvolk mag enkel werk uitvoeren binnen de eigen provincie.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_192811157
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 10:06 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Ga gewoon weg als het ergens druk is/lijkt te worden.

Maarja, dan krijgen we dus weer het Nederlandse," waarom moet ik weg gaan? Laat hen maar weggaan!"
"En ik probeer wel afstand te houden dan".

Die eerste vraag van die persconferentie met Rutte symboliseert eigenlijk perfect hoe de Nederlander hierin staat.
Eigen schuld. Je pikt mensen hun vrijheid af en geeft ze nog een heel klein zoethoudertje. Nu wil heel Nederland van dat ene stukje snoep eten. Ja dan krijg je dit. Niemand doet wat verkeerd want er wordt gewoon afstand gehouden. Dus niemand mag er wat over zeggen. Ja we kunnen ook heel het land in lockdown zetten. Maar Rutte weet ook dat dan de pleurisbende uitbreekt.
pi_192811158
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 10:08 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Geef je niet liever 70% kwaliteitszorg aan drie personen dan 100% aan twee personen en de derde heeft pech?
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192811174
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 10:13 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Geef je niet liever 70% kwaliteitszorg aan drie personen dan 100% van twee personen en de derde heeft pech?
Dat kan je denk ik nooit vergelijken, omdat het altijd extreem multifactorieel is. In simplistische zin opteer ik meer voor het eerste.
pi_192811200
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 10:13 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Eigen schuld. Je pikt mensen hun vrijheid af en geeft ze nog een heel klein zoethoudertje. Nu wil heel Nederland van dat ene stukje snoep eten. Ja dan krijg je dit. Niemand doet wat verkeerd want er wordt gewoon afstand gehouden. Dus niemand mag er wat over zeggen. Ja we kunnen ook heel het land in lockdown zetten. Maar Rutte weet ook dat dan de pleurisbende uitbreekt.
Het is te vrijblijvend eigenlijk. Je roept het idd over jezelf af als je zegt blijf thuis behalve als je bv een frisse neus wil halen

Ik interpreteer dat als een rondje van 10 min in je buurt en terug maar zat mensen rekken dat op naar door de winkels struinen of in het park chillen.

1,5 meter heilig maken leidt tot alles doen met soort van 1,5 meterin acht nemen.

Het had strikter en duidelijker gemoeten.
  zondag 26 april 2020 @ 10:17:34 #149
204633 Fred2
Kritisch
pi_192811203
quote:
Geef je niet liever 70% kwaliteitszorg aan drie personen dan 100% aan twee personen en de derde heeft pech?
Imho zijn we beter af met laatste. We slopen nu onze economie om tevergeefs mensen te redden die waarschijnlijk binnen 5 jaar aan iets anders waren overleden.
So we just called him Fred too
  zondag 26 april 2020 @ 10:18:00 #150
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192811210
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 10:17 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Het is te vrijblijvend eigenlijk. Je roept het idd over jezelf af als je zegt blijf thuis behalve als je bv een frisse neus wil halen

Ik interpreteer dat als een rondje van 10 min in je buurt en terug maar zat mensen rekken dat op naar door de winkels struinen of in het park chillen.

1,5 meter heilig maken leidt tot alles doen met soort van 1,5 meterin acht nemen.
Je kunt het men ook niet zo kwalijk nemen, aangezien nagenoeg alles wat we zien op de foto's die hier rondslingeren niet verboden is.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_192811211
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 10:14 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Dat kan je denk ik nooit vergelijken, omdat het altijd extreem multifactorieel is. In simplistische zin opteer ik meer voor het eerste.
Uiteraard, maar ik snap de reactie dat 2400 IC-capaciteit de absolute max is niet. Ik snap dat er vervolgens strenger getrieerd gaat worden, maar op een gegeven moment kun je triage niet nóg strenger uitvoeren lijkt me. Dan maar minder kwaliteit per patiënt i.p.v. mensen met een grote overlevingskans de toegang tot de capaciteit te ontzeggen (wanneer er wel voldoende apparatuur is).

Hoe doet men dat in oorlogssituaties?
pi_192811212
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 09:51 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

1.5 meter toch? Moet aardig lukken in een bos.
Nou, daar zeg je wat. Ze kunnen beter natuurgebieden en stranden openen dan winkelcentra. Niets anders is zo uitgestrekt als een strand of een bos. Je moet natuurlijk niet allemaal op de officiële parkeerplaatsen parkeren, maar gewoon her en der. (laat ze dat dan ook toestaan)

Paar weken terug heb ik de auto gewoon ergens in de berm geparkeerd en kon zo de Loonse en Drunense duinen in. Daar heb ik gewandeld en mensen gepasseerd met 100 meter afstand ertussen.
pi_192811222
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 10:18 schreef HPoi het volgende:

[..]

Nou, daar zeg je wat. Ze kunnen beter natuurgebieden en stranden openen dan winkelcentra. Niets anders is zo uitgestrekt als een strand of een bos. Je moet natuurlijk niet allemaal op de officiële parkeerplaatsen parkeren, maar gewoon her en der. (laat ze dat dan ook toestaan)
Iedereen moet wel de natuur in de buurt opzoeken. Hier in de buurt zijn alle parkeerplaatsen afgesloten rond de ingangen van het bos. Alleen maar toegang voor mensen die met de fiets of lopend kunnen komen dus.
  zondag 26 april 2020 @ 10:19:48 #154
62913 Blik
The one and Only!
pi_192811223
Mijn schoonmoeder woont in de binnenstad van Den Bosch. Die merkte een heel duidelijk verschil in drukte tussen dinsdag en woensdag.

Een minieme versoepelingsmaatregel zorgt er voor dat een boel mensen meer vrijheid zien in wat wel/niet mag
pi_192811233
quote:
7s.gif Op zondag 26 april 2020 10:18 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Je kunt het men ook niet zo kwalijk nemen, aangezien nagenoeg alles wat we zien op de foto's die hier rondslingeren niet verboden is.
Het is een beetje als massaal een paar bier drinken en dan nog rijden onder het mom van ik blaas er niet overheen.

Het is symbolisch voor het hoge ik,ik,ik gehalte en gebrek aan solidariteit.
pi_192811235
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 10:19 schreef Blik het volgende:
Mijn schoonmoeder woont in de binnenstad van Den Bosch. Die merkte een heel duidelijk verschil in drukte tussen dinsdag en woensdag.

Een minieme versoepelingsmaatregel zorgt er voor dat een boel mensen meer vrijheid zien in wat wel/niet mag
Volgens mij besluiten ook steeds meer winkels open te gaan.
pi_192811248
Na de zeer geringe afname van gisteren zat die Kuipers allerlei redenen te zoeken om de zorgen en de cijfers te downplayen. Dat gaf goed aan in welke tunnelvisie hij en andere beleidsmakers zitten. Iedereen interpreteert de cijfers zo dat deze hun standpunt bevestigen. Het virus maakt langzaamaan een comeback, je merkt en ziet het alles.
pi_192811251
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 10:10 schreef Montov het volgende:

[..]

Dit is een logisch gevolg van "het nieuwe normaal". Zolang de situatie speciaal is zijn mensen heel bewust aan het handelen. In een nieuwe normaal krijg je op veel zaken een automatische piloot. Dit kan je niet tegenhouden en het zorgt ook niet direct voor een nieuwe golf zolang een aantal basismaatregelen blijven bestaan.
De Chinese Methode werkt ook goed.

Strikte lockdown klaar, jullie mogen weer naar buiten, wel allemaal mondkap op, want anders straf.

Des te minder interpretatie in theoretisch richtlijnen, des te meer mensen zich als robots gaan gedragen die alles letterlijk nemen.

Dan kan je beter eerst een half gevuld centrum hebben, wat drukkerere winkels, dat geleidelijk meer wordt, dan zoiets.

"Ik zie het steeds voller worden" , ja dat is goed.
  zondag 26 april 2020 @ 10:22:37 #159
62913 Blik
The one and Only!
pi_192811259
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 10:20 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Volgens mij besluiten ook steeds meer winkels open te gaan.
Klopt, zie ook de ikea als bekend voorbeeld
pi_192811266
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 10:21 schreef Confetti het volgende:
Iedereen interpreteert de cijfers zo dat deze hun standpunt bevestigen. Het virus maakt langzaamaan een comeback, je merkt en ziet het alles.
Heb je het nu over jezelf?

Uit welke cijfers zou zogenaamd blijken dat het virus een comeback maakt?
pi_192811273
Overigens ging het een paar dagen terug nog over Gommers die vond dat het effect van de scholen pas laat bekend is en we nú al wat versoepelingen hadden kunnen doen. Nou, het wordt drukker in de binnensteden, dus dan wordt dat de test case.
pi_192811277
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 10:18 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Uiteraard, maar ik snap de reactie dat 2400 IC-capaciteit de absolute max is niet. Ik snap dat er vervolgens strenger getrieerd gaat worden, maar op een gegeven moment kun je triage niet nóg strenger uitvoeren lijkt me. Dan maar minder kwaliteit per patiënt i.p.v. mensen met een grote overlevingskans de toegang tot de capaciteit te ontzeggen (wanneer er wel voldoende apparatuur is).

Hoe doet men dat in oorlogssituaties?
Ik denk dat zodra er echt geen artsen anesthesisten, intensivisten en internisten meer beschikbaar zijn en ook geen IC-verpleegkundigen, dat de kwaliteit van zorg dermate snel omlaag gaat dat het bijna kansloos is. Vergeet niet dat de mensen op de IC vaak op de absolute rand tussen leven en dood balanceren.

De IC heeft de hoofdfunctie om mensen in leven te houden en dan weer terug naar de afdeling te sturen. Dit doet men grofweg door de belangrijkste regulatiesystemen van het lichaam over te nemen, het respiratoire en circulatoire stelsel (en vaak als gevolg ook het nefrogene/endocriene). Dat is zo veel ingewikkelder dan 12x/minuut een ademteug in een lichaam blazen, zoals men soms vermoedt als je mensen hoort praten over snel gemaakte 'beademings' apparaten.
pi_192811279
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 10:08 schreef THEFXR het volgende:

[..]

omdat zij, incubatie ontkennen en het niet nodig vinden om preventief maskers of kapjes te dragen, dat is gigantisch misgegaan die in die tehuizen
Maar zij adviseren enkel.
Uiteindelijk ligt de beslissing om geen mondkapjes te dragen bij de directie van de instellingen.
Verder adviseerde het RIVM dat je bij ziekteverschijnselen thuis moet blijven, terwijl hulpverleners in de ouderenzorg gewoon aan het werk moesten van hun leidinggevenden als ze daarbij geen koorts hadden.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_192811287
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 10:23 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

De afnamecijfers van IC- en ziekenhuisopnames die de afgelopen dagen langzaam maar zeker gestagneerd zijn.
pi_192811292
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 10:23 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Even afwachten of aantal covid-19 patiënten op IC blijft dalen. Gisteren was het -4? Das natuurlijk niets.
pi_192811299
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 10:25 schreef Confetti het volgende:

[..]

De afnamecijfers van IC- en ziekenhuisopnames die de afgelopen dagen langzaam maar zeker gestagneerd zijn.
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 10:25 schreef HPoi het volgende:

[..]

Even afwachten of aantal covid-19 patiënten op IC blijft dalen. Gisteren was het -4? Das natuurlijk niets.
Zolang het niet stijgt zou ik dat niet bestempelen als 'comeback'.
  zondag 26 april 2020 @ 10:26:43 #167
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192811301
Ikea opent op 28 April om 09.00 uur haar deuren.
half Nederland kijkt hier hunkert naar uit, aangezien Koningsdag is afgelast.
pi_192811303
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 10:24 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Ik denk dat zodra er echt geen artsen anesthesisten, intensivisten en internisten meer beschikbaar zijn en ook geen IC-verpleegkundigen, dat de kwaliteit van zorg dermate snel omlaag gaat dat het bijna kansloos is. Vergeet niet dat de mensen op de IC vaak op de absolute rand tussen leven en dood balanceren.

De IC heeft de hoofdfunctie om mensen in leven te houden en dan weer terug naar de afdeling te sturen. Dit doet men grofweg door de belangrijkste regulatiesystemen van het lichaam over te nemen, het respiratoire en circulatoire stelsel (en vaak als gevolg ook het nefrogene/endocriene). Dat is zo veel ingewikkelder dan 12x/minuut een ademteug in een lichaam blazen, zoals men soms vermoedt als je mensen hoort praten over snel gemaakte 'beademings' apparaten.
Helder. ^O^

Ben nog steeds benieuwd hoe men dat doet in oorlogssituaties.
  zondag 26 april 2020 @ 10:27:03 #169
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192811304
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 10:21 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Strikte lockdown klaar, jullie mogen weer naar buiten, wel allemaal mondkap op, want anders straf.

Des te minder interpretatie in theoretisch richtlijnen, des te meer mensen zich als robots gaan gedragen die alles letterlijk nemen.

Dan kan je beter eerst een half gevuld centrum hebben, wat drukkerere winkels, dat geleidelijk meer wordt, dan zoiets.

Als er meer winkels open zijn spreidt het publiek zich ook meer ipv dat ze allemaal naar die ene kleding- of schoenenzaak gaan die wel open is.
pi_192811311
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 10:27 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Helder. ^O^

Ben nog steeds benieuwd hoe men dat doet in oorlogssituaties.
Ik denk dat er dan strikte triage volgt, zoals beschreven in het draaiboek pandemie van de NVIC.
pi_192811313
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 10:26 schreef THEFXR het volgende:
Ik heb al 7 Billy's gereserveerd. Morgen overmorgen om 09:15 ophalen tesamen met 2.000 anderen.
pi_192811314
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 09:49 schreef Noek het volgende:

[..]

Kaatje heeft gelijk, het is honderd procent zeker gezegd. Misschien door een paar simpele oetlullen, maar dat maakt niet uit, het is gezegd, ook hier op FOK, ook hier in dit topic.

Verder: niveautje weer hoor in dit topic. Vriendelijk ook. Het woord "triest" krijgt steeds nieuwe betekenissen hier op FOK. (niet naar jou, Noek, maar ih algemeen dus)
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  zondag 26 april 2020 @ 10:28:59 #173
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192811319
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 10:24 schreef Wantie het volgende:

[..]

Maar zij adviseren enkel.
Uiteindelijk ligt de beslissing om geen mondkapjes te dragen bij de directie van de instellingen.
Verder adviseerde het RIVM dat je bij ziekteverschijnselen thuis moet blijven, terwijl hulpverleners in de ouderenzorg gewoon aan het werk moesten van hun leidinggevenden als ze daarbij geen koorts hadden.
door de verkeerde advisering, werken de directeuren van zorgbedrijven op het verkeerde been gezet.
causaal verband tov het RIVM
  zondag 26 april 2020 @ 10:30:17 #174
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192811326
quote:
Bijzondere timing inderdaad.
pi_192811329
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 09:21 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Brabo’s zijn Bourgondisch en egocentrisch. Ik heb die “dat moet toch kunnen (da moe toch kanne”) maatschappij daar altijd erg vermoeiend gevonden. Lawaaiige buren, kinderen die ze voor jouw deur laten spelen, etc. Nogmaals, Corona laat prima zien waar de meeste aso’s wonen.
In Australië blijkbaar? :?
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_192811336
quote:
15s.gif Op zondag 26 april 2020 10:30 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Bijzondere timing inderdaad.
Misschien dat ze het al 25, 26 of 27 april hadden willen/kunnen doen, maar bewust hebben uitgesteld tot een reguliere werkdag. Ik vind het geen bijzonder gekke timing?
pi_192811337
quote:
Fiasco wordt dat idd. Is totaal niet iets wat urgent is, maar goed.

Kinderen massaal in smaland dumpen want scholen gaan open, rivm zegt kinderen 0,0 risico en verspreiden niet.

Raar genoeg zie ik Ikea ernog voor aan het enigszins in goede banen te leiden met hun looppaden.
pi_192811349
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 10:18 schreef HPoi het volgende:

[..]

Paar weken terug heb ik de auto gewoon ergens in de berm geparkeerd en kon zo de Loonse en Drunense duinen in. Daar heb ik gewandeld en mensen gepasseerd met 100 meter afstand ertussen.
Precies, geef de mensen iets wat makkelijk kan, strand, bos etc. mag niet dus gaan ze naar de winkel wat wel mag. Regel iets met parkeren en voila.
pi_192811354
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 10:31 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Fiasco wordt dat idd. Is totaal niet iets wat urgent is, maar goed.

Kinderen massaal in smaland dumpen want scholen gaan open, rivm zegt kinderen 0,0 risico en verspreiden niet.

Raar genoeg zie ik Ikea ernog voor aan het enigszins in goede banen te leiden met hun looppaden.
Smalland zal gesloten blijven, net zoals het restaurant.
pi_192811362
quote:
7s.gif Op zondag 26 april 2020 10:09 schreef vosss het volgende:

[..]

Maar de regulier zorg behoeft toch ook IC bedden? Zijn die afgeschaalde bedden dan opgeruimd of zijn die niet meer beschikbaar voor COVID-19 maar alleen voor regulier?
OK en PACU echt afgeschaald. Daar kan niemand meer op.

Covid hebben we in de helft van de IC bedden. De andere helft is voor trauma/regulier. En dan zitten we dus al boven onze capaciteit te werken. Maar mensen met een hersentumor moeten ook een keer worden geopereerd. Lastig iets. Ga je IC personeel wat meer lucht geven, of ga je alle uitgestelde semi spoed er doorheen duwen
  Moderator zondag 26 april 2020 @ 10:33:59 #181
5428 crew  miss_sly
pi_192811366
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 10:28 schreef HPoi het volgende:

[..]

Ik heb al 7 Billy's gereserveerd. Morgen overmorgen om 09:15 ophalen tesamen met 2.000 anderen.
Bestellen en ophalen of laten bezorgen kon de hele tijd al, hoor. Daar hoef je hier voor op de 28e te wachten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_192811367
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 10:17 schreef Fred2 het volgende:

[..]

Imho zijn we beter af met laatste. We slopen nu onze economie om tevergeefs mensen te redden die waarschijnlijk binnen 5 jaar aan iets anders waren overleden.
Als je niet overlijdt aan corona, kan je er wel zoek van worden. Ook mensen onder de 85 jaar.

Hoe gaat het met de sectoren waar men gewoon mag doorwerken, zonder restricties. Die dus nauwelijks last hebben van de overheidsmaatregelen. Draaien die wel lekker door? Ik noemen bouw.
pi_192811369
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 10:21 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Bron van deze foto?
pi_192811377
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 10:34 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Bron van deze foto?
Volgens mij was dit een van de heilige bergen in China, op de eerste dag dat hij weer open was voor toeristen. Er mochten alleen niet meer dan 20.000 tegelijk.
pi_192811378
quote:
Hij spreekt hier vanuit het ROAZ lijkt me. Niet vanuit ETZ.
  zondag 26 april 2020 @ 10:35:36 #186
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_192811382

Interessante briefing nu er zoveel data is. Must see!
2019: The Great Awakening
  zondag 26 april 2020 @ 10:35:37 #187
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192811383
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 10:34 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Als je niet overlijdt aan corona, kan je er wel zoek van worden. Ook mensen onder de 85 jaar.

Hoe gaat het met de sectoren waar men gewoon mag doorwerken, zonder restricties. Die dus nauwelijks last hebben van de overheidsmaatregelen. Draaien die wel lekker door? Ik noemen bouw.
Ik zag van de week een gast op een steiger staan die helemaal in hazmat-suit was. Toen dacht ik ' nou nou is dat niet wat overdreven?'

Bleek het om asbestsanering te gaan :@ :')
  zondag 26 april 2020 @ 10:36:00 #188
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192811385
quote:
ook wel benieuwd hoe het daar gaat inderdaad, 1,5m doen ze sowieso niet dus een mooie graadmeter
  zondag 26 april 2020 @ 10:37:05 #189
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192811392
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 10:34 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[ afbeeldin
FarhangNamdar twitterde op zondag 05-04-2020 om 18:58:29 Huangshan Mountains, China,After quarantine was removed, and tours were made free

#Covid_19 #coronavirus #COVID2019 #COVID19 #كورونا https://t.co/542Jn01UeX reageer retweet
pi_192811393
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 10:33 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Lastig iets. Ga je IC personeel wat meer lucht geven, of ga je alle uitgestelde semi spoed er doorheen duwen
In dit licht snap ik de versoepeling dan ook niet zo heel goed.

Wacht gewoon nog een paar weken om te kijken of de afname echt doorzet zou ik zeggen, zodat het IC personeel even op adem kan komen.
vosss is de naam,
pi_192811404
quote:

[..]

We leveren nu al niet 100%. Minder verpleegkundigen per bed dan je zou willen. Dan lever je gewoon kwaliteit in.
pi_192811408
quote:
7s.gif Op zondag 26 april 2020 10:37 schreef vosss het volgende:

[..]

Wacht gewoon nog een paar weken om te kijken of de afname echt doorzet zou ik zeggen, zodat het IC personeel even op adem kan komen.
totdat die tweede golf komt, en dan komt daar weer een ruime stijging
Big Brother 2025 Favo: Jolien (mijn persoonlijke winnaar)
  zondag 26 april 2020 @ 10:41:20 #194
204633 Fred2
Kritisch
pi_192811420
quote:
Ik zeg ook niet we niemand moeten helpen ;)
So we just called him Fred too
pi_192811423
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 10:35 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik zag van de week een gast op een steiger staan die helemaal in hazmat-suit was. Toen dacht ik ' nou nou is dat niet wat overdreven?'

Bleek het om asbestsanering te gaan :@ :')
Hahaha

Paar weken geleden, 11 uur savonds. Een rot geluid in onze rustige straat. Enorm veel herrie. Kijken we naar buiten, zie we een traktor (huh) stilstaan met enorm vele lampen. Dat is raar.

Na paar minuten begint dat ding nog meer geluid te maken. Ik kijk naar buiten, ik zie linksachter de traktor rook naar buiten geblazen worden op een meter of 3 hoogte tegen waar grote bomen (geen huizen) staan en die traktor rijdt door en slaat rechtsaf andere straat in.

Dus ik denk: dat ken ik, heb ik gezien op YouTube vanuit Hubei. Ze zijn desinfecterend middel of iets dergelijks aan het sluiten in verband met corona. Waaaattt?!?

Zegt mijn vrouw. Ow dat zijn vast aaltjes. Tegen de eikenprocessierups.

En dat was natuurlijk zo :')
pi_192811429
quote:
7s.gif Op zondag 26 april 2020 10:37 schreef vosss het volgende:

[..]

"De versoepeling"? Alleen de basisscholen gaan open, niet eens per direct. Reken maar dat er een boel ellende gekoppeld is aan het dichthouden van basisscholen, en dat die blijft toenemen. Ik snap wel dat ze deze afweging hebben gemaakt en de beperkte stijging in besmettingen (of eigenlijk "beperking in de snelheid van de afdaling van de besmettingen") voor lief nemen.
pi_192811437
https://www.ad.nl/binnenl(...)ens-gekost~a123458a/

Prima stuk als je meer wil weten over de praktijk.
  zondag 26 april 2020 @ 10:45:39 #198
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192811463
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 10:42 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Hahaha

Paar weken geleden, 11 uur savonds. Een rot geluid in onze rustige straat. Enorm veel herrie. Kijken we naar buiten, zie we een traktor (huh) stilstaan met enorm vele lampen. Dat is raar.

Na paar minuten begint dat ding nog meer geluid te maken. Ik kijk naar buiten, ik zie linksachter de traktor rook naar buiten geblazen worden op een meter of 3 hoogte tegen waar grote bomen (geen huizen) staan en die traktor rijdt door en slaat rechtsaf andere straat in.

Dus ik denk: dat ken ik, heb ik gezien op YouTube vanuit Hubei. Ze zijn desinfecterend middel of iets dergelijks aan het sluiten in verband met corona. Waaaattt?!?

Zegt mijn vrouw. Ow dat zijn vast aaltjes. Tegen de eikenprocessierups.

En dat was natuurlijk zo :')
Fantasie slaat soms op hol ja :D
pi_192811495
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 10:25 schreef HPoi het volgende:

[..]

en als je op www.stichgting-nice.nl kijkt zie je dat het aantal opnames op IC van Covid patiënten zo'n beetje op het laagste punt mogelijk is.

Nu is het natuurlijk wel zo, dat hoe lager je zit, hoe groter de kans is dat weer (iets) gaat oplopen.

Sowieso zie je in de grafiek van het Rivm dat het aantal ziekenhuisopnames ook al een week tussen de 50 en 80 per dag is. Dus voorlopig zal het aantal op de IC niet gaan stijgen.
pi_192811505
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 10:35 schreef MangoTree het volgende:

Interessante briefing nu er zoveel data is. Must see!
Hij kan zo in Zweden gaan werken.

Geen stay at home maar juist naar buiten om je immuunsysteem sterk te houden.
Wel naar de kerk gaan of massaal werken want je desinfecteert je boodschappen immers ook niet.

Alsof het een verkoudheid is ipv een nieuw virus waarbij nog veel.onbekend is. Wat asymptomatisch verspreid wordt ook en leidt tot enorm veel ziekenhuisopnames.

Just a flu bro.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')