Misschien dat ze het al 25, 26 of 27 april hadden willen/kunnen doen, maar bewust hebben uitgesteld tot een reguliere werkdag. Ik vind het geen bijzonder gekke timing?quote:
Fiasco wordt dat idd. Is totaal niet iets wat urgent is, maar goed.quote:Op zondag 26 april 2020 10:26 schreef THEFXR het volgende:
Ikea opent op 28 April om 09.00 uur haar deuren.
half Nederland kijkt hier hunkert naar uit, aangezien Koningsdag is afgelast.
Precies, geef de mensen iets wat makkelijk kan, strand, bos etc. mag niet dus gaan ze naar de winkel wat wel mag. Regel iets met parkeren en voila.quote:Op zondag 26 april 2020 10:18 schreef HPoi het volgende:
[..]
Nou, daar zeg je wat. Ze kunnen beter natuurgebieden en stranden openen dan winkelcentra. Niets anders is zo uitgestrekt als een strand of een bos. Je moet natuurlijk niet allemaal op de officiële parkeerplaatsen parkeren, maar gewoon her en der. (laat ze dat dan ook toestaan)
Paar weken terug heb ik de auto gewoon ergens in de berm geparkeerd en kon zo de Loonse en Drunense duinen in. Daar heb ik gewandeld en mensen gepasseerd met 100 meter afstand ertussen.
Smalland zal gesloten blijven, net zoals het restaurant.quote:Op zondag 26 april 2020 10:31 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Fiasco wordt dat idd. Is totaal niet iets wat urgent is, maar goed.
Kinderen massaal in smaland dumpen want scholen gaan open, rivm zegt kinderen 0,0 risico en verspreiden niet.
Raar genoeg zie ik Ikea ernog voor aan het enigszins in goede banen te leiden met hun looppaden.
OK en PACU echt afgeschaald. Daar kan niemand meer op.quote:Op zondag 26 april 2020 10:09 schreef vosss het volgende:
[..]
Maar de regulier zorg behoeft toch ook IC bedden? Zijn die afgeschaalde bedden dan opgeruimd of zijn die niet meer beschikbaar voor COVID-19 maar alleen voor regulier?
Bestellen en ophalen of laten bezorgen kon de hele tijd al, hoor. Daar hoef je hier voor op de 28e te wachten.quote:Op zondag 26 april 2020 10:28 schreef HPoi het volgende:
[..]
Ik heb al 7 Billy's gereserveerd. Morgen overmorgen om 09:15 ophalen tesamen met 2.000 anderen.
Als je niet overlijdt aan corona, kan je er wel zoek van worden. Ook mensen onder de 85 jaar.quote:Op zondag 26 april 2020 10:17 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Imho zijn we beter af met laatste. We slopen nu onze economie om tevergeefs mensen te redden die waarschijnlijk binnen 5 jaar aan iets anders waren overleden.
Bron van deze foto?quote:Op zondag 26 april 2020 10:21 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
De Chinese Methode werkt ook goed.
[ afbeelding ]
Strikte lockdown klaar, jullie mogen weer naar buiten, wel allemaal mondkap op, want anders straf.
Des te minder interpretatie in theoretisch richtlijnen, des te meer mensen zich als robots gaan gedragen die alles letterlijk nemen.
Dan kan je beter eerst een half gevuld centrum hebben, wat drukkerere winkels, dat geleidelijk meer wordt, dan zoiets.
"Ik zie het steeds voller worden" , ja dat is goed.
Volgens mij was dit een van de heilige bergen in China, op de eerste dag dat hij weer open was voor toeristen. Er mochten alleen niet meer dan 20.000 tegelijk.quote:
Hij spreekt hier vanuit het ROAZ lijkt me. Niet vanuit ETZ.quote:Op zondag 26 april 2020 10:07 schreef HPoi het volgende:
[..]
ETZ bedoel ik.
https://www.omroepbrabant(...)op-70-tot-80-per-dag
Ik zag van de week een gast op een steiger staan die helemaal in hazmat-suit was. Toen dacht ik ' nou nou is dat niet wat overdreven?'quote:Op zondag 26 april 2020 10:34 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als je niet overlijdt aan corona, kan je er wel zoek van worden. Ook mensen onder de 85 jaar.
Hoe gaat het met de sectoren waar men gewoon mag doorwerken, zonder restricties. Die dus nauwelijks last hebben van de overheidsmaatregelen. Draaien die wel lekker door? Ik noemen bouw.
ook wel benieuwd hoe het daar gaat inderdaad, 1,5m doen ze sowieso niet dus een mooie graadmeterquote:Op zondag 26 april 2020 10:34 schreef opgebaarde het volgende:
Hoe gaat het met de sectoren waar men gewoon mag doorwerken, zonder restricties. Die dus nauwelijks last hebben van de overheidsmaatregelen. Draaien die wel lekker door? Ik noemen bouw.
quote:
twitter:FarhangNamdar twitterde op zondag 05-04-2020 om 18:58:29Huangshan Mountains, China,After quarantine was removed, and tours were made free
#Covid_19 #coronavirus #COVID2019 #COVID19 #كورونا https://t.co/542Jn01UeX reageer retweet
In dit licht snap ik de versoepeling dan ook niet zo heel goed.quote:Op zondag 26 april 2020 10:33 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Lastig iets. Ga je IC personeel wat meer lucht geven, of ga je alle uitgestelde semi spoed er doorheen duwen
We leveren nu al niet 100%. Minder verpleegkundigen per bed dan je zou willen. Dan lever je gewoon kwaliteit in.quote:Op zondag 26 april 2020 10:13 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Geef je niet liever 70% kwaliteitszorg aan drie personen dan 100% aan twee personen en de derde heeft pech?
totdat die tweede golf komt, en dan komt daar weer een ruime stijgingquote:Op zondag 26 april 2020 10:37 schreef vosss het volgende:
[..]
In dit licht snap ik de versoepeling dan ook niet zo heel goed.
Wacht gewoon nog een paar weken om te kijken of de afname echt doorzet zou ik zeggen, zodat het IC personeel even op adem kan komen.
Ik zeg ook niet we niemand moeten helpenquote:Op zondag 26 april 2020 10:34 schreef opgebaarde het volgende:
Als je niet overlijdt aan corona, kan je er wel zoek van worden. Ook mensen onder de 85 jaar.
Hahahaquote:Op zondag 26 april 2020 10:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik zag van de week een gast op een steiger staan die helemaal in hazmat-suit was. Toen dacht ik ' nou nou is dat niet wat overdreven?'
Bleek het om asbestsanering te gaan![]()
"De versoepeling"? Alleen de basisscholen gaan open, niet eens per direct. Reken maar dat er een boel ellende gekoppeld is aan het dichthouden van basisscholen, en dat die blijft toenemen. Ik snap wel dat ze deze afweging hebben gemaakt en de beperkte stijging in besmettingen (of eigenlijk "beperking in de snelheid van de afdaling van de besmettingen") voor lief nemen.quote:Op zondag 26 april 2020 10:37 schreef vosss het volgende:
[..]
In dit licht snap ik de versoepeling dan ook niet zo heel goed.
Wacht gewoon nog een paar weken om te kijken of de afname echt doorzet zou ik zeggen, zodat het IC personeel even op adem kan komen.
Fantasie slaat soms op hol jaquote:Op zondag 26 april 2020 10:42 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hahaha
Paar weken geleden, 11 uur savonds. Een rot geluid in onze rustige straat. Enorm veel herrie. Kijken we naar buiten, zie we een traktor (huh) stilstaan met enorm vele lampen. Dat is raar.
Na paar minuten begint dat ding nog meer geluid te maken. Ik kijk naar buiten, ik zie linksachter de traktor rook naar buiten geblazen worden op een meter of 3 hoogte tegen waar grote bomen (geen huizen) staan en die traktor rijdt door en slaat rechtsaf andere straat in.
Dus ik denk: dat ken ik, heb ik gezien op YouTube vanuit Hubei. Ze zijn desinfecterend middel of iets dergelijks aan het sluiten in verband met corona. Waaaattt?!?
Zegt mijn vrouw. Ow dat zijn vast aaltjes. Tegen de eikenprocessierups.
En dat was natuurlijk zo
en als je op www.stichgting-nice.nl kijkt zie je dat het aantal opnames op IC van Covid patiënten zo'n beetje op het laagste punt mogelijk is.quote:Op zondag 26 april 2020 10:25 schreef HPoi het volgende:
[..]
Even afwachten of aantal covid-19 patiënten op IC blijft dalen. Gisteren was het -4? Das natuurlijk niets.
Hij kan zo in Zweden gaan werken.quote:Op zondag 26 april 2020 10:35 schreef MangoTree het volgende:
Interessante briefing nu er zoveel data is. Must see!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |