abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 25 april 2020 @ 19:52:37 #1
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192804111
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_192804419
Bestaat *O*

pi_192804804
Hmm ondertussen doe ik een poging tot het volgen van een recept....
en ik had me nog zo voorgenomen het deze keer ECHT te doen.... maar kan het niet laten.

https://www.chilipeppermadness.com/recipes/pickled-mustard-seeds/

Maar ipv chiliflakes en zwarte peper.. heb ik diezelfde hoeveelheid van mn eigen peper/ui/knof-mix gebruikt.
Ipv de gewone honing had ik nog “hot honey” staan die niet zo heel erg hot is.. dus die kon er mooi in.
En half appelazijn/gewone azijn ivm dat ik gewoon niet meer appelazijn in huis had.

Straks nog een keer maar dan pepervrij zodat mijn lief het ook kan eten.
1/2 tl komijn
1/2 tl kardemom
1 tl kaneel
En honing zonder peper natuurlijk.
Plus bovengenoemde verhoudingen van azijn.

Vind die laatste nog wel het spannendst... want kon echt niks zonder peper vinden dus zelf maar wat door elkaar gefietst...
pi_192804868
Overigens.. ik heb vooral minder reistijd.. want in mn lunchtijd echt geen tijd om naar de supermarkt op en neer te gaan... laat staan ook nog bodocschappen en afrekenen :)

Dus sta ik er alsnog savonds of in het weekend.

Gelukkig 2 middagen in de week vrij dis die gebruik ik nu maar voor de noodzakelijke boodschappen die picnic niet kon brengen.

En als dochterlief er is.. breng ik die vrije middagen door met schoolwerk.

Het is nogal makkelijk praten als je alleen voor jezelf of een andere volwassene hoeft te zorgen.
Zeker omdat een 2e volwassene ook nog weleens wat kwam doen.
  zaterdag 25 april 2020 @ 20:52:12 #5
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192805006
Ik besteed al die tijd die ik nu heb vooral aan het opzetten en bijhouden van een moestuin en aan koken. Vooral in die moestuin gaan heel wat uurtjes zitten.
Ik heb nu in mijn tuin aan fruit: Appels, peren, kers, pruim, kerspruim, framboos, braam, vijg, abrikoos, perzik, kiwi (komt nooit wat aan) en druif.
Aan groente: courgette, pompoen, komkommer, boontjes, tomaat, wortel, broccoli en paprika.
Ik heb veel onder glas gezet, ik verwacht eigenlijk al in mei de eerste oogst binnen te halen. Dan kan ik dat allemaal weer lekker combineren met nieuwe dingen proberen met koken.

Normaal zou ik dit ook wel leuk vinden, maar de tijd die overal in gaat zitten is enorm. Dan haal ik maar tomaten uit de supermarkt. Maar onvergelijkbaar met zelf geteelde, zongerijpte en rijp geplukte tomaten. Is echt een andere v=vrucht!
The End Times are wild
pi_192805012
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 20:41 schreef Uhmmpie het volgende:
Overigens.. ik heb vooral minder reistijd.. want in mn lunchtijd echt geen tijd om naar de supermarkt op en neer te gaan... laat staan ook nog bodocschappen en afrekenen :)

Gelukkig 2 middagen in de week vrij dis die gebruik ik nu maar voor de noodzakelijke boodschappen die picnic niet kon brengen.

Het is nogal makkelijk praten als je alleen voor jezelf of een andere volwassene hoeft te zorgen.
Ik denk dat die opmerking meer ging over niet meer werkenden.
We have far more in common than that which devides us..
  zaterdag 25 april 2020 @ 20:53:56 #7
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192805027
Bouwvakkeren dag zoveel. Vermoeiend, maar met voortgang.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  Moderator zaterdag 25 april 2020 @ 21:06:51 #8
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192805225
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 20:53 schreef fietsie het volgende:
Bouwvakkeren dag zoveel. Vermoeiend, maar met voortgang.
Wat ben je aan het doen?

Ben vandaag begonnen met het uitrachelen van het plafond in het kantoor.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_192805497
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 20:52 schreef LXIV het volgende:
Ik besteed al die tijd die ik nu heb vooral aan het opzetten en bijhouden van een moestuin en aan koken. Vooral in die moestuin gaan heel wat uurtjes zitten.
Ik heb nu in mijn tuin aan fruit: Appels, peren, kers, pruim, kerspruim, framboos, braam, vijg, abrikoos, perzik, kiwi (komt nooit wat aan) en druif.
Aan groente: courgette, pompoen, komkommer, boontjes, tomaat, wortel, broccoli en paprika.
Ik heb veel onder glas gezet, ik verwacht eigenlijk al in mei de eerste oogst binnen te halen. Dan kan ik dat allemaal weer lekker combineren met nieuwe dingen proberen met koken.

Normaal zou ik dit ook wel leuk vinden, maar de tijd die overal in gaat zitten is enorm. Dan haal ik maar tomaten uit de supermarkt. Maar onvergelijkbaar met zelf geteelde, zongerijpte en rijp geplukte tomaten. Is echt een andere v=vrucht!
Leuk! En lekker. Ik ben ook veel bezig in de tuin. Er komt geen eind aan :D
Spoilers!
pi_192805543
Aww, ik kreeg net een berichtje van mijn pas ontdekte nichtje van 11 O+ Zo'n leuk kind. Dat is vast een familietrekje :Y
Spoilers!
  Moderator zaterdag 25 april 2020 @ 21:31:21 #11
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192805758
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2020 21:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
Aww, ik kreeg net een berichtje van mijn pas ontdekte nichtje van 11 O+ Zo'n leuk kind. Dat is vast een familietrekje :Y
Oh, is al je familie leuk? :X
pi_192805786
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 20:41 schreef Uhmmpie het volgende:

Als dat een reactie is op mijn opmerking: mijn vraag of hij thuiswerkte was gericht op Krea. Bij mijn weten zijn daar geen kinderen of inwonende partner in het spel. Los daarvan weet ik ook niet of zijn baan het toelaat om tussendoor naar de supermarkt te gaan. Maar met thuiswerken bespaar je iig reistijd, en als die reistijd om te beginnen al kort was kun je als alleenstaande of samenwonende volwassene met een 8 urige werkdag prima binnen openingstijden naar de supermarkt gaan, lijkt mij.

Was verder geen oordeel over jouw situatie, jij reageerde puur op mijn opmerking (denk ik?) en leest daar wellicht een verwijt in wat ik niet maakte.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_192805818
quote:
12s.gif Op zaterdag 25 april 2020 21:31 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Oh, is al je familie leuk? :X
In mijn beleving heb ik een tante, een neef met zijn vrouw en hun twee kinderen. Allemaal leuke lui.
Spoilers!
pi_192805920
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 20:52 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ik denk dat die opmerking meer ging over niet meer werkenden.
Het is lastig om even tijdens je lunchpauze boodschappen te gaan doen omdat je toch thuis werkt... voor mensen die niet werken :)
  Moderator zaterdag 25 april 2020 @ 21:38:40 #15
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192805921
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2020 21:34 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

In mijn beleving heb ik een tante, een neef met zijn vrouw en hun twee kinderen. Allemaal leuke lui.
Misschien wel de beste manier om er in te staan ja
pi_192805985
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2020 21:32 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Als dat een reactie is op mijn opmerking: mijn vraag of hij thuiswerkte was gericht op Krea. Bij mijn weten zijn daar geen kinderen of inwonende partner in het spel. Los daarvan weet ik ook niet of zijn baan het toelaat om tussendoor naar de supermarkt te gaan. Maar met thuiswerken bespaar je iig reistijd, en als die reistijd om te beginnen al kort was kun je als alleenstaande of samenwonende volwassene met een 8 urige werkdag prima binnen openingstijden naar de supermarkt gaan, lijkt mij.

Was verder geen oordeel over jouw situatie, jij reageerde puur op mijn opmerking (denk ik?) en leest daar wellicht een verwijt in wat ik niet maakte.
Mja ik lees hier om de haverklap vanalles waarvan ik denk... “dat is makkelijk praten als je geen gezin hebt of als het minder uitmaakt Als je een tijdje wat minder geld verdiend of minder thuis bent”

Dus wellicht lag het aan mij dat ik dat verkeerd opvatte :)

Het is hier altijd redelijk buffelen om alle ballen hoog te houden doorgaans. En zo slecht heb ik het nog niet dus.
pi_192806020
Vrolijker nieuws: de pickled mustard seeds... smaken in beide variaties best wel :)

Al is het wel gek om die balletjes in je mond te hebben :)

Je zou het bijna door de blender gooien in de hoop dat het mosterd word.
Maar denk dat ik daarvoor eerst even iemand ga laten proeven.. en even lezen of dat echt zo makkelijk gaat :)
pi_192806031
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2020 21:38 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Misschien wel de beste manier om er in te staan ja
Het werkt best aardig eigenlijk :D

Ik vind het dus reuzelollig om te denken dat mijn nichtje haar voorliefde voor fantasyboeken (met uitgebreide bijlagen en een landkaart) met mij deelt omdat we familie zijn. Uiteraard nonsens maar ik heb nog nooit zo kunnen denken dus ik vind dat grappig.
Spoilers!
pi_192806064
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 21:41 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Mja ik lees hier om de haverklap vanalles waarvan ik denk... “dat is makkelijk praten als je geen gezin hebt of als het minder uitmaakt Als je een tijdje wat minder geld verdiend of minder thuis bent”

Dus wellicht lag het aan mij dat ik dat verkeerd opvatte :)

Het is hier altijd redelijk buffelen om alle ballen hoog te houden doorgaans. En zo slecht heb ik het nog niet dus.
Net als voor corona is ieders leven anders.
Spoilers!
pi_192806097
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2020 21:45 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Net als voor corona is ieders leven anders.
Mja en heeft jan en alleman een mening over wat een ander met zn leven zou moeten doen. Jammer vind ik dat.

Ook precorona vond ik dat al jammer.. maar het wordt niet minder nu.
pi_192806116
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 21:38 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Het is lastig om even tijdens je lunchpauze boodschappen te gaan doen omdat je toch thuis werkt... voor mensen die niet werken :)
Waarom niet? Ik werk thuis en ook al laat ik nu de boodschappen thuiskomen in het begin ging ik, ipv om 12 uur of zo pauze te nemen om 14 uur (want rustiger) boodschappen doen. Nu werk ik de ene keer door en de andere keer ga ik even wandelen. Ook bij thuiswerken heb je recht op pauze.
pi_192806132
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 21:47 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Waarom niet? Ik werk thuis en ook al laat ik nu de boodschappen thuiskomen in het begin ging ik, ipv om 12 uur of zo pauze te nemen om 14 uur (want rustiger) boodschappen doen. Nu werk ik de ene keer door en de andere keer ga ik even wandelen. Ook bij thuiswerken heb je recht op pauze.
Maar niet perse op andere werktijden of een langere pauze en ik woon niet bijkans in de supermarkt verder.
pi_192806170
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 21:43 schreef Uhmmpie het volgende:
Vrolijker nieuws: de pickled mustard seeds... smaken in beide variaties best wel :)

Tof recept, die ga ik onthouden.

Ken je cowboy candy al? Ook erg lekker.
Spoilers!
pi_192806175
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2020 21:43 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Het werkt best aardig eigenlijk :D

Ik vind het dus reuzelollig om te denken dat mijn nichtje haar voorliefde voor fantasyboeken (met uitgebreide bijlagen en een landkaart) met mij deelt omdat we familie zijn. Uiteraard nonsens maar ik heb nog nooit zo kunnen denken dus ik vind dat grappig.
Dat heb ik ook een soort van. Het gezellige neven en nichten van mijn vaders kant, maar sinds ik via fb contact heb met mijn nichtjes van moeders kant in Australië is het een feest der herkenning. Wij lijken echt zo ontzettend op elkaar. Doen en laten, leuk en niet leuk vinden, houden allemaal van lekker eten
pi_192806189
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2020 21:50 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Tof recept, die ga ik onthouden.

Ken je cowboy candy al? Ook erg lekker.
Nee....? :)
pi_192806222
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2020 21:48 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Maar niet perse op andere werktijden of een langere pauze en ik woon niet bijkans in de supermarkt verder.
Als ik ga wandelen (of boodschappen ga doen) als een soort lunchpauze, laat ik dat even weten. Als ik op kantoor ben ga ik ook lunchen (geen boodschappen want dat kost te veel tijd)
pi_192806240
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 21:51 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Nee....? :)
Even zoeken. Ik zet het wel in het pepertopic trouwens, dam staat daar ook weer eens iets CULs in.
Spoilers!
pi_192806320
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 21:53 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Als ik ga wandelen (of boodschappen ga doen) als een soort lunchpauze, laat ik dat even weten. Als ik op kantoor ben ga ik ook lunchen (geen boodschappen want dat kost te veel tijd)
Mja ik red dat vanaf huis ook niet in een half uurtje.
Even wandelen wel.. moet ook wel anders kom ik heel de week niet meer buiten.
pi_192806575
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 21:58 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Mja ik red dat vanaf huis ook niet in een half uurtje.
Even wandelen wel.. moet ook wel anders kom ik heel de week niet meer buiten.
Daarom wandel ik liever dan boodschappen doen, want dan ben ik nog binnen muv 15 min fietsen
  Official ESF Kreviewer zaterdag 25 april 2020 @ 22:30:01 #30
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192807053
Je kunt wel merken dat niemand meer iets meemaakt momenteel. :').

Ik had het slechts over senioren in een dorpje die de hele week de tijd hebben om op een rustig tijdstip boodschappen te.doen, maar er voor kiezen om met risico op zaterdagmiddag om twee uur te gaan, als alle (werkende) gezinnetjes ook moeten. Dat vond ik niet zo slim.

Die dorpse mentaliteit hier verbaast me sowieso wel. Gezellige drukte noemen ze dat. Ik noem het mind boggling.
pi_192807386
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 april 2020 22:30 schreef Kreator het volgende:

Ik had het slechts over senioren in een dorpje die de hele week de tijd hebben om op een rustig tijdstip boodschappen te.doen, maar er voor kiezen om met risico op zaterdagmiddag om twee uur te gaan, als alle (werkende) gezinnetjes ook moeten. Dat vond ik niet zo slim.

Die dorpse mentaliteit hier verbaast me sowieso wel. Gezellige drukte noemen ze dat. Ik noem het mind boggling.
In dat dorp hebben ze gewoon geen 5G masten die corona verspreiden.

Dus lopen die ouderen van dagen geen risico. Snap dat dan ;)
pi_192807590
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 april 2020 22:30 schreef Kreator het volgende:

Ook in normale tijden is... zaterdag rond 2en in de suup... niet mijn idee van gezellig.
Dat is net als na werk boodschappen doen... vooral heel tijdrovend.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 25 april 2020 @ 23:08:45 #33
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_192807794
De laatste weken bleek vrijdag 13.00 een ideaal tijdstip om boodschappen te doen. Was geen rij bij de kassa.

Haarlem is ook weer tot leven gekomen. Bij 2-3 kramen op de markt waar ik ook graag kom, stonden er netjes rijtjes van 4-5 man. Paar weken geleden was het nog niet zo druk....Wel weer lekkere worstjes ingeslagen. :Y)

Morgen ]weer aan de wandel. Ik blijf wat dichterbij huis. Maar ga wel voor de 15km. De NS-wandeling van Santpoort-Noord naar Overeen. Eigenlijk een 'thuiswandeling' ;) https://www.ns.nl/dagje-uit/wandelen/kennermerduinen.html

[ Bericht 34% gewijzigd door borisz op 25-04-2020 23:18:19 ]
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_192808167
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 april 2020 23:08 schreef borisz het volgende:
De laatste weken bleek vrijdag 13.00 een ideaal tijdstip om boodschappen te doen. Was geen rij bij de kassa.

Haarlem is ook weer tot leven gekomen. Bij 2-3 kramen op de markt waar ik ook graag kom, stonden er netjes rijtjes van 4-5 man. Paar weken geleden was het nog niet zo druk....Wel weer lekkere worstjes ingeslagen. :Y)

Morgen ]weer aan de wandel. Ik blijf wat dichterbij huis. Maar ga wel voor de 15km. De NS-wandeling van Santpoort-Noord naar Overeen. Eigenlijk een 'thuiswandeling' ;) https://www.ns.nl/dagje-uit/wandelen/kennermerduinen.html
Hoe bevalt de switch?

Hier in twijfelstand...
  zondag 26 april 2020 @ 00:12:45 #35
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_192808764
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 april 2020 23:08 schreef borisz het volgende:

Forse tippelpartij door onze omgeving.
Benieuwd hoe druk het in de duinen gaat zijn.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_192809181
Mogguh :O
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_192809594
En aan het fotograferen O+ Wat is dit tof zeg :o Al die sterren. En de vogels die fluiten. De rust O+
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  zondag 26 april 2020 @ 05:16:42 #38
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_192809814
Fijn P!

Ik kan tegenwoordig uitslapen (4.55) woon nu dichter bij het werk :D
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  zondag 26 april 2020 @ 06:38:17 #39
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192809913
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 03:03 schreef PdeHoog het volgende:
En aan het fotograferen O+ Wat is dit tof zeg :o Al die sterren. En de vogels die fluiten. De rust O+
Wat fijn!
Ben benieuwd naar de resultaten! Waar ben je naar toe gegaan om te fotograferen?
pi_192810029
Ik overweeg vandaag ook ergens heen te gaan met Muppet om te wandelen en nieuwe schoenen uit te proberen. O+
Sterkheidsbaas van alles.
  zondag 26 april 2020 @ 08:11:16 #41
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192810086
Wat zijn jullie koningsdag plannen eigenlijk?
Ik heb nog helemaal niks bedacht :o
pi_192810094
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 08:11 schreef Barreltje het volgende:
Ik heb ook nog helemaal niks bedacht.
pi_192810099
Gewoon een normale weekenddag, denk ik. Minder werken, lekker asperges eten. Voor de rest niets.
pi_192810103
quote:
Gister heb ik een excelsheet gemaakt waarin je precies kan zien wat er vandaag() gevoerd moet worden aan Lammetje. Op koningsdag ga ik om 5:30, 10u, 14u, 18u en 21:30 lammetje 150ml warme melk brengen.

Dus zo gaat koningsdag er ongeveer uitzien vanuit mijn pov:

filmpje lammetje komt naar me toe: https://i.imgur.com/O9EWKba.mp4
filmpje lammetje drinkt: https://i.imgur.com/lHkK4WA.mp4
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Moderator / Redactie Sport zondag 26 april 2020 @ 08:17:11 #45
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_192810107
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 23:30 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Hoe bevalt de switch?

Hier in twijfelstand...
Ik ben er blij mee. Gisteren toch een uurtje of vijf gespeeld :+ En vanmiddag na de wandeling weer :)
Nu drie games. Mario Odessy, Pokemon Sword en Mario Kart. Ik denk dat er snel nog een paar games bij aanschaf. :P.
Zoals Animal Crossing en Super Smash Bros. Ultimate ":+
pi_192810135
quote:
Mja dochterlief was zo blij... eindelijk eens bij mij koningsdag vieren want ik doe altijd leuke dingen... en mijn ex heeft er niks mee dus die blijven altijd thuis.
Toen we nog getrouwd waren gingen we dan nog weleens dagje naar de dierentuin oid... (met als topper dat we naar rhenen reden en daar ontdekten dat willem en maxima datzelfde hadden gedaan en de dierentuin smiddags gratis toegankelijk was. So far een RUSTIG dagje dierentuin. _O-

Nou ben ik ook niet zo koningsgezind maar ik ga steevast even een rondje maken door de dorpskern hier verderop. Die hebben een braderie rond de kerk, kinderspeelspul en rommelmarkt aan de ene kant in de kerktuin.
En aan de andere kant in de kerktuin een podium met neerlands (met reden..) minder bekende artiesten maar waar ik eigenlijk elk jaar langdurig blijf plakken omdat het er gewoon onwijs gezellig is.

Nouja dat zie ik dit jaar niet gebeuren :)

Besloten dat ik er voor dochterlief toch wat leuks van wil maken dus de planning is om met zn 3en een spelletje te spelen met wat lekkers erbij.
Speciaal oranje m&ms gehaald ook nog...
em dan hebben we denk ik toch nog een leuke dag :)
pi_192810139
@Barreltje Indien vroeg genoeg wakker morgen zelf oranje tompoezen proberen te maken. Devs afbingen (@Kreator Ik vind het het tofste dat ik in lange tijd heb gezien! _O_ Nogmaals dank voor tip, ook van J.! ) en ik moest gisteren voor wat zaken bij de Sligro zijn en daar heb ik meteen het één en ander gehaald voor potentiëel barbecueën als het weer lekker genoeg is buiten. Onder meer 'ambachtelijke' hotdogs, verse chorizo en reeworstjes uit de diepvries. Al aangekondigd dat J. ter compensatie tot half mei vegetarisch te eten krijgt en dat was in orde :+
Oh en er is een Koningsdagknutsel in het meest recente pakket van de peuterschool en wellicht op Vrijmarkplaats.nl kijken of er in het dorp nog iets wordt aangeboden dat we toevallig nodig hebben en met inachtneming van de anderhalve meter tijdens een wandeling kunnen kopen.

Gewoonlijk deden we zelden iets aan Koningsdag/Koninginnedag behalve het land uit naar een buitenlands pretpark als het op een doordeweekse dag ging, maar zo met alle attractieparken en diverse landsgrenzen potdicht voelt dat als héél ver weg :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_192810141
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 08:17 schreef borisz het volgende:

[..]

Ik ben er blij mee. Gisteren toch een uurtje of vijf gespeeld :+ En vanmiddag na de wandeling weer :)
Nu drie games. Mario Odessy, Pokemon Sword en Mario Kart. Ik denk dat er snel nog een paar games bij aanschaf. :P.
Mario kart verveelt ook nooit volgens mij.
En animal crossing leek me ook leuk inderdaad.

Zag ook civilization en rollercoaster tycoon...

Maar twijfem altijd beetje omdat geld aan dat soort dingen uitgeven eigenlijk niet zo nodig is.
pi_192810142
quote:
6s.gif Op zondag 26 april 2020 08:15 schreef sigme het volgende:

[..]

Gister heb ik een excelsheet gemaakt waarin je precies kan zien wat er vandaag() gevoerd moet worden aan Lammetje. Op koningsdag ga ik om 5:30, 10u, 14u, 18u en 21:30 lammetje 150ml warme melk brengen.

Dus zo gaat koningsdag er ongeveer uitzien vanuit mijn pov:
[ afbeelding ]

filmpje lammetje komt naar me toe: https://i.imgur.com/O9EWKba.mp4
filmpje lammetje drinkt: https://i.imgur.com/lHkK4WA.mp4
Ach! O+ Och! *; *O*
  zondag 26 april 2020 @ 08:24:55 #50
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192810143
Oh Ja samen spelletjes spelen is wel leuk!

En ik zal eens kijken of ik eindelijk eens een suikerbrood kan bakken.. volgens mij hebben wij verder helemaal niks bijzonders te eten in huis .. geen lekkere hapjes etc..
pi_192810148
Ik ga even proberen bij te lezen tijdens de voorbereidingen voor ^O^ Kook Mee Met CUL! ^O^ (Blijft echt razend leuk! Kudos voor het opzetten ervan!)
  zondag 26 april 2020 @ 08:27:18 #52
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192810154
Oh vandaag is de kroketten/bitterballen variant toch? Wellicht dat we die dan moeten " even" doen :+
pi_192810155
quote:
Werken, slapen, wow.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_192810171
@Uhmmpie mijn ervaring met Koning(inne)dag is dat het idd meestal heel rustig is in dierentuinen, pretparken en dergelijke. Mensen gaan blijkbaar liever op een andere, oranje manier de dag besteden. Zat je wel toevallig net bij de verkeerde dierentuin dat jaar _O- en dit jaar dus ook weer niet wat je gepland had.

@minilot als je een rustig peretpark wilt kan je net zo goed met Koningsdag in Nederland blijven hoor. Super rustig dus.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_192810208
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 08:33 schreef Isabeau het volgende:
@:Uhmmpie mijn ervaring met Koning(inne)dag is dat het idd meestal heel rustig is in dierentuinen, pretparken en dergelijke. Mensen gaan blijkbaar liever op een andere, oranje manier de dag besteden. Zat je wel toevallig net bij de verkeerde dierentuin dat jaar _O- en dit jaar dus ook weer niet wat je gepland had.

@:minilot als je een rustig peretpark wilt kan je net zo goed met Koningsdag in Nederland blijven hoor. Super rustig dus.
Mja.. life sucks... _O-

Dit jaar is vooral voor dochterlief erg jammer want komende jaren is ze gewoon weer bij mijn ex.
En daarna is ze wel echt te groot om met mams op stap te gaan vrees ik.

En ik vergat iets heel belangrijks Mbt koningsdag...
we eten pannenkoeken O+
pi_192810232
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 06:38 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Wat fijn!
Ben benieuwd naar de resultaten! Waar ben je naar toe gegaan om te fotograferen?
Parkeerterrein van Slikken van Flakkee. Inmiddels alweer drie uur thuis en net weer wakker. Ik heb het nog steeds een tikkie koud :X
pi_192810245
Zo.. met dank aan 2 zuiplappen hiervoor inmiddels alle huizen op een rijtje gezet om vanavond potentieel langs te rijden...
nog wel wat finetunen nodig want het lijstje is nog wat lang. Maar alle goede opties staan erop.. en dan straks nog maar even schiften wat we echt leuk vinden.
Poezen hebben eten.
Alvast stukje kamer opgeruimd...
koffieboontjes gemalen.

En me nog even verbaasd over dat ze al/nog steeds aan het bier zitten en dat niemand nog heeft gebeld dat ze al sinds vannacht ergens aardig wat geluidsoverlast veroorzaken samen.
Met name liedjes en hele discussies met elkaar en alles wat er verder voorbij zwemt zegmaar.
(Ze zijn ieder geval wel vrolijker dan ik _O-)

Nu maar met broodjes en koffie op de bank.
Even definitief op het gemak wakker worden.
pi_192810247
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 08:47 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Parkeerterrein van Slikken van Flakkee. Inmiddels alweer drie uur thuis en net weer wakker. Ik heb het nog steeds een tikkie koud :X
Parkeerplaatsje naast de Afsluitdijk wel eens geprobeerd? Ook een toffe plek voor de nachtlucht bekijken en op de kiek zeggen *O*

Laat je hier nog wat zien van wat je vannacht hebt gefotografeerd?
pi_192810266
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 08:33 schreef Isabeau het volgende:

@:minilot als je een rustig peretpark wilt kan je net zo goed met Koningsdag in Nederland blijven hoor. Super rustig dus.
Da's waar, maar er is maar een handvol attractieparken dat ik überhaupt de moeite van het bezoeken waard vind en binnen Nederland is de Efteling daarvan de enige. En die zie ik al vaak genoeg :Y

Dus juist altijd wel een handige gelegenheid voor iets als Parc Asterix, want daar wil je qua drukte op, zeg, een zaterdag in juli écht niet zijn. Zomervakantiewachtrijen voor Droomvlucht in de Efteling verbleken erbij.. :X
pi_192810273
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 08:43 schreef Uhmmpie het volgende:

Mja.. life sucks... _O-

Dit jaar is vooral voor dochterlief erg jammer want komende jaren is ze gewoon weer bij mijn ex.
En daarna is ze wel echt te groot om met mams op stap te gaan vrees ik.

En ik vergat iets heel belangrijks Mbt koningsdag...
we eten pannenkoeken O+
Wat bij ons altijd standaard was met Koninginnedag waren poffertjes _O_ Dan gingen we naar opa en oma, waar de volwassen mensen een oranjebittertje dronken en oma maakte dan poffertjes voor de kleinkinderen in zo'n gietijzeren poffertjes pan O+
pi_192810288
Overigens gisteren na de Sligro met de auto even een rondje door het centrum van Rotterdam gereden en dat was toch wel heel bizar stil voor een zonnige zaterdag! Boeiend om te zien :Y
pi_192810293
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 08:52 schreef minilot het volgende:

Da's waar, maar er is maar een handvol attractieparken dat ik überhaupt de moeite van het bezoeken waard vind en binnen Nederland is de Efteling daarvan de enige. En die zie ik al vaak genoeg :Y

Dus juist altijd wel een handige gelegenheid voor iets als Parc Asterix, want daar wil je qua drukte op, zeg, een zaterdag in juli écht niet zijn. Zomervakantiewachtrijen voor Droomvlucht in de Efteling verbleken erbij.. :X
Oh echt :D Ik ben daar nog nooit geweest, maar ik weet wel hoe de wachtrij voor Droomvlucht er uitziet hoog zomer :X
pi_192810306
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 08:55 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Oh echt :D Ik ben daar nog nooit geweest, maar ik weet wel hoe de wachtrij voor Droomvlucht er uitziet hoog zomer :X
Wachtrijen van twee á drie uur en een park propvol kwaaie pubers uit de buitenwijken van Parijs die in een permanente staat van compulsief voordringen verkeren. Het is echt chaos! :D
pi_192810313
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 08:52 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Wat bij ons altijd standaard was met Koninginnedag waren poffertjes _O_ Dan gingen we naar opa en oma, waar de volwassen mensen een oranjebittertje dronken en oma maakte dan poffertjes voor de kleinkinderen in zo'n gietijzeren poffertjes pan O+
O+ O+

Leuk zijn dat soort dingen he.

Ik kan me ook herinneren dat we met school altijd meeliepen in de verklede optocht.
Verder rommelmarkt die mijn opa altijd om half 7 al afstruinde, braderie en later toen ik wat ouder was leuke terrasjes met live muziek.
Vond het een heerlijke feestdag.

In rotterdam deed het me weinig... toch heel anders dan mijn stadje.
Maar inmiddels ontdekt dat de dorpskern hier verderop wel weer alle kleinschalige gezelligheid heeft die ik miste hier O+

Volgend jaar maar weer.
pi_192810319
Koninginnendag heeft hier sinds Apeldoorn altijd een gek randje gehad. Ik was daarbij.
pi_192810321
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 08:57 schreef minilot het volgende:

Wachtrijen van twee á drie uur en een park propvol kwaaie pubers uit de buitenwijken van Parijs die in een permanente staat van compulsief voordringen verkeren. Het is echt chaos! :D
Zelfs brave ik zou aan voordringen gaan denken bij zulke rijen. "Excusez-moi. Passez juste, ma fille se met en ligne!"
  zondag 26 april 2020 @ 09:00:33 #67
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192810324
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 08:52 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Wat nostalgisch O+

Ik heb nul herinneringen aan Koninginnedag. Het was gewoon een vrije dag volgens mij dus klusjes in huis doen met het gezin.
Toen ik 14 was ging ik naar Utrecht met vrienden, toen kwam ik er achter dat Koninginnedag echt gevierd werd.
Spoilers!
pi_192810327
quote:
2s.gif Op zondag 26 april 2020 08:59 schreef Lonaa het volgende:
Koninginnendag heeft hier sinds Apeldoorn altijd een gek randje gehad. Ik was daarbij.
Jeetje, dat wist ik helemaal niet :o Je was hopelijk in het centrum en niet daar bij de aanslag? Ik wilde ongeluk typen, maar het was natuurlijk gewoon een aanslag.
pi_192810332
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 09:00 schreef Lucky_Strike het volgende:

Wat nostaligisch O+

Ik heb nul herinneringen aan Koninginnedag. Het was gewoon een vrije dag volgens mij dus klusjes in huis doen met het gezin.
Toen ik 14 was ging ik naar Utrecht met vrienden, toen kwam ik er achter dat Koninginnedag echt gevierd werd.
Dat is ook wel een beetje triest :* Maar wel ingehaald in je tienertijd hoop ik!
  zondag 26 april 2020 @ 09:04:47 #70
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192810349
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 09:02 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat is ook wel een beetje triest :* Maar wel ingehaald in je tienertijd hoop ik!
Ja hoor, zeker.

Ik wist toch niet dat ik dingen miste. Ook in het dorp werd er bij ons natuurlijk van alles gedaan maar ik wist van niets. Sterker nog, ik bedacht gisteren pas voor het eerst dat er vroeger nooit iets met Koninginnedag werd gedaan bij ons thuis. Het was me nooit eerder opgevallen.
Spoilers!
pi_192810369
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 09:01 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Jeetje, dat wist ik helemaal niet :o Je was hopelijk in het centrum en niet daar bij de aanslag? Ik wilde ongeluk typen, maar het was natuurlijk gewoon een aanslag.
Ik heb het niet gezien, gelukkig. Destijds woonde ik in Apeldoor en ik werkte bij de lokale radio omroep. Dus uh we hebben er live verslag van moeten doen. :{
pi_192810392
quote:
2s.gif Op zondag 26 april 2020 09:07 schreef Lonaa het volgende:

Ik heb het niet gezien, gelukkig. Destijds woonde ik in Apeldoor en ik werkte bij de lokale radio omroep. Dus uh we hebben er live verslag van moeten doen. :{
Heftig. Ik snap dat je daar dan elke keer weer aan terug denkt.

quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 09:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ja hoor, zeker.

Ik wist toch niet dat ik dingen miste. Ook in het dorp werd er bij ons natuurlijk van alles gedaan maar ik wist van niets. Sterker nog, ik bedacht gisteren pas voor het eerst dat er vroeger nooit iets met Koninginnedag werd gedaan bij ons thuis. Het was me nooit eerder opgevallen.
Je moeder vond het vast allemaal maar dom vermaak voor gepeupel :+ Of iets van die strekking.

Maar ik ga slapen :Z
pi_192810400
Het was zo surrealistisch. We hadden maanden toegeleefd naar die dag natuurlijk. Zouden de hele dag overal live verslag van doen enzo. En het gebeurde maar een paar straten verderop. Veel mensesn wisten het ook nog helemaal niet. Mensen waar ik direct naar keek zeg maar. Maar wij wisten het wel want we hadden daar een verslaggever staan.

Het was ook heel bizar om te zien hoe het nieuws zich verspreidde onder de mensen. We keken uit op een parkje en je zag steeds meer...paniek. Je zag het echt verspreidden als een olievlek. Zo bizar. En ondertussen hoorde ik mijn collega met trillende stem verslag doen van wat ze zag.
pi_192810403
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 08:49 schreef Uhmmpie het volgende:
Zo.. met dank aan 2 zuiplappen hiervoor inmiddels alle huizen op een rijtje gezet om vanavond potentieel langs te rijden...
nog wel wat finetunen nodig want het lijstje is nog wat lang. Maar alle goede opties staan erop.. en dan straks nog maar even schiften wat we echt leuk vinden.
Poezen hebben eten.
Alvast stukje kamer opgeruimd...
koffieboontjes gemalen.

En me nog even verbaasd over dat ze al/nog steeds aan het bier zitten en dat niemand nog heeft gebeld dat ze al sinds vannacht ergens aardig wat geluidsoverlast veroorzaken samen.
Met name liedjes en hele discussies met elkaar en alles wat er verder voorbij zwemt zegmaar.
(Ze zijn ieder geval wel vrolijker dan ik _O-)

Nu maar met broodjes en koffie op de bank.
Even definitief op het gemak wakker worden.
Samenwoonplannen? :o Heb ik wat gemist? :o
pi_192810425
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 08:49 schreef minilot het volgende:

[..]

Parkeerplaatsje naast de Afsluitdijk wel eens geprobeerd? Ook een toffe plek voor de nachtlucht bekijken en op de kiek zeggen *O*

Laat je hier nog wat zien van wat je vannacht hebt gefotografeerd?
Die is nu afgesloten en aanzienlijk verder rijden :P
pi_192810431
quote:
2s.gif Op zondag 26 april 2020 09:11 schreef Lonaa het volgende:
Het was zo surrealistisch. We hadden maanden toegeleefd naar die dag natuurlijk. Zouden de hele dag overal live verslag van doen enzo. En het gebeurde maar een paar straten verderop. Veel mensesn wisten het ook nog helemaal niet. Mensen waar ik direct naar keek zeg maar. Maar wij wisten het wel want we hadden daar een verslaggever staan.

Het was ook heel bizar om te zien hoe het nieuws zich verspreidde onder de mensen. We keken uit op een parkje en je zag steeds meer...paniek. Je zag het echt verspreidden als een olievlek. Zo bizar. En ondertussen hoorde ik mijn collega met trillende stem verslag doen van wat ze zag.
Hier krijg ik de rillingen van -O-
pi_192810446
Mogge

Wij gingen vroeger met Koninginnedag naar een oom en tante in Duitsland en later toen zij er niet meer waren ook vaak winkelen daar. Zus en ik kregen dan altijd een nieuw barbie outfit *O* blij Kaatje toen.

Dit jaar niets gepland, ook niet wanneer wel alles door was gegaan. Paar kaar geleden bijna een paniekaanval gehad door alle drukte (zag niets om me heen, iedereen was groter) dus blijf tegenwoordig lekker thuis. Voor koningsdag heb ik lekkere hapjes gehaald, en vanavond laat ik eten komen via #supportyourlocals
  zondag 26 april 2020 @ 09:17:37 #78
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192810464
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 09:10 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Je moeder vond het vast allemaal maar dom vermaak voor gepeupel :+ Of iets van die strekking.

Maar ik ga slapen :Z
Volks ja. Weltrusten!
Spoilers!
  zondag 26 april 2020 @ 09:22:30 #79
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192810517
Ik weet echt niet meer wat wij deden met Koninginnedag vroegah.. :@ koninginneNACH vanaf mijn 14e daarentegen ^O^

En wij deden vroeger meer aan prinsjesdag.. dan gingen we naar de gouden koets kijken O+
Dus wellicht dat daardoor Koninginnedag wat weggevallen is want minder indrukwekkend :+
  Official ESF Kreviewer zondag 26 april 2020 @ 09:28:40 #80
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192810603
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 08:24 schreef minilot het volgende:
@:Barreltje Indien vroeg genoeg wakker morgen zelf oranje tompoezen proberen te maken. Devs afbingen (@:Kreator Ik vind het het tofste dat ik in lange tijd heb gezien! _O_ Nogmaals dank voor tip, ook van J.! ) en ik moest gisteren voor wat zaken bij de Sligro zijn en daar heb ik meteen het één en ander gehaald voor potentiëel barbecueën als het weer lekker genoeg is buiten. Onder meer 'ambachtelijke' hotdogs, verse chorizo en reeworstjes uit de diepvries. Al aangekondigd dat J. ter compensatie tot half mei vegetarisch te eten krijgt en dat was in orde :+
Oh en er is een Koningsdagknutsel in het meest recente pakket van de peuterschool en wellicht op Vrijmarkplaats.nl kijken of er in het dorp nog iets wordt aangeboden dat we toevallig nodig hebben en met inachtneming van de anderhalve meter tijdens een wandeling kunnen kopen.

Gewoonlijk deden we zelden iets aan Koningsdag/Koninginnedag behalve het land uit naar een buitenlands pretpark als het op een doordeweekse dag ging, maar zo met alle attractieparken en diverse landsgrenzen potdicht voelt dat als héél ver weg :)
Yup. Devs is echt jouw ding, dit wist ik. 8-)
pi_192810634
Koninginnedag/nacht nooit echt gevierd.
Morgen laten we denk ik wel lekkere hapjes komen :9 en we hebben 'oranje'bier gekregen.

Zo maar eens uit bed en aan de kroketten beginnen.
pi_192810665
Ik kan me dat randje goed voorstellen @Lonaa, wat een bizarre gebeurtenis was dat ook -O-

Ik heb ook geen consistente herinneringen aan Koninginnedag merk ik, geen idee wat we vroeger deden. Koninginnenacht vond ik ook maar stom. Sinds we hier wonen met kind gaan we altijd naar de kindervrijmarkt en dan koopt hij zich ongans aan meukjes O+ Hij vindt het wel jammer dat dat dit jaar niet kan. Ik denk dat we de vlag uithangen, ons optuigen met oranje dingen en muffins en tompoucen gaan eten van de bakker.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_192810721
quote:

Bizar zeg :X
Ik zat (Zoals velen) voor de tv en had de rillingen al over mijn lijf lopen.

Vorig jaar voor het eerst met een kraampje met zooi op de koningsmarkt gezeten. Nacht ervoor kon je al gaan zitten, zoveel verkocht dat we middenin de nacht maar hebben ingepakt en naar huis zijn gegaan.
Verder normaliter niet veel: tv kijken en extra weekend hebben.
Dit jaar naar de dierenarts voor enting van het spul (want DA werkt blijkbaar) en nog wat thuiswerken ivm deadline dinsdag.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_192810763

[ Bericht 100% gewijzigd door Kaatje1 op 26-04-2020 09:47:14 ]
pi_192810821
quote:

Wat een verhaal. Dat blijft echt wel bij je de rest van je leven. Ik zat tv te kijken, kwam terug van het toilet en zag iets raars op tv en dacht de de tv op een andere zender was gesprongen.
Afschuwelijke dag was dat
  zondag 26 april 2020 @ 09:47:36 #86
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192810841
Koninginnedag.... 'sochtends verplicht naar school; met hooiwagens en later met z'n allen op de fiets naar het dorp fietsen (zat op school in een buurtschap). Daar, verplicht, met alle kinderen van alle lagere scholen zingen bij het gemeentehuis, eindigend met het Wilhellemus, en daarna naar een plein waar spelletjes waren ingericht, waar je met een stempelkaart langs moest.
Met een volle stempelkaart mochten je ouders je dan ophalen bij het schoolhoofd, en mocht je mee naar familie voor koffie en een tompouce.

Ik snap de positieve energie over die dag dus niet echt.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_192810870
Even inbreken met een ontbijtfoto. Speciaal voor @Krator minder “ranzig” ;)
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 26 april 2020 @ 09:50:45 #88
63722 z80
I fink you freaky
pi_192810881
quote:
Als het weer goed is, en ik heb zin. In mijn tuin het nodige snoeihout door de hakselaar heen halen.
Gras is gister weer gemaaid en de rest kan nog wel even.
Verder de stad en supermarkt mijden. Zullen wel weer genoeg Hollanders deze kant op komen.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_192810931
Ik denk inderdaad dat heel veel mensen de NOS beelden wel gezien hebben ja. Zo bizar om je te realiseren dat jullie en een heel groot deel van Nederland het allemaal eerder wisten dan de mensen waar ik op uit keek toen.

Hun wereld was nog intact, zeg maar. Onze relatie met de mobiele telefoon was ook nog echt anders toen. Geen pushmeldingen enzo. Er zat echt vertraging in het ontvangen van nieuws. Ik weet nog dat er 2 mensen, wat meer op leeftijd, naar me toekwamen om te vragen of het echt waar was. Die stonden in het park met een radio op batterijen naar de Wereldzender te luisteren om de optocht te volgen.

Het helpt wel dat het inmiddels Koningdag heet, de associatie is wat minder ofzo. Maar het blijft een rare dag. Met rare herinneringen.

Ik weet ook nog heel goed hoe we daar stonden. Verslagen. Leeg. We hadden geen idee wat we moesten doen. Het feest was over, er waren mensen dood. Er was niks meer om verslag van te doen, het park was leeg. Gingen we opruimen? Naar huis?

De afgelopen jaren overigen wel Koningsdag gevierd. Vaak met een biertje uit plastic, in de binnenstad met een bandje op een podium en daarna een voedselvergiftigingburger. Of aan het werk.
pi_192810942
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 09:47 schreef fietsie het volgende:
Koninginnedag.... 'sochtends verplicht naar school; met hooiwagens en later met z'n allen op de fiets naar het dorp fietsen (zat op school in een buurtschap). Daar, verplicht, met alle kinderen van alle lagere scholen zingen bij het gemeentehuis, eindigend met het Wilhellemus, en daarna naar een plein waar spelletjes waren ingericht, waar je met een stempelkaart langs moest.
Met een volle stempelkaart mochten je ouders je dan ophalen bij het schoolhoofd, en mocht je mee naar familie voor koffie en een tompouce.

Ik snap de positieve energie over die dag dus niet echt.
Die spelletjes en volle stempelkaart roepen opeens wel herinneringen op.....helemaal vergeten/verdrongen.

En we moesten onze fiets oranje versieren.
pi_192810946
Lekker @sigme
  zondag 26 april 2020 @ 09:56:08 #92
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192810960
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 09:54 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Die spelletjes en volle stempelkaart roepen opeens wel herinneringen op.....helemaal vergeten/verdrongen.

En we moesten onze fiets oranje versieren.
En als je in de bovenbouw zat mocht je sochtends om 7:00 herrie maken op de weg op de dijk.
Eerst met een conservenblikje en een stro-touwtje om de naaf van je achterwiel, in de 6e klas met een accu en luchthoorn achterop de fiets.
pi_192811008
quote:
14s.gif Op zondag 26 april 2020 09:28 schreef Kreator het volgende:

[..]

Yup. Devs is echt jouw ding, dit wist ik. 8-)
Het slaat helemaal nergens op, zo mijn ding. :o O+
  zondag 26 april 2020 @ 10:00:48 #94
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192811019
Mooi, genoeg gemijmerd. Ik ga weer de bouwvakker uithangen. Koelbox met brood, koffiekan met koffie, doosje met plakjes komkommer.
  zondag 26 april 2020 @ 10:01:08 #95
63722 z80
I fink you freaky
pi_192811025
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 08:59 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Zelfs brave ik zou aan voordringen gaan denken bij zulke rijen. "Excusez-moi. Passez juste, ma fille se met en ligne!"
Zo heb ik een keer een paar oudjes in Korea terug de rij in gestuurd. Die dachten ook dat de rij niet voor hun was. Een Koreaan kan er niets van zeggen, cultuur dingetje. Maar die gekke Europeaan kent dat regeltje niet. :+
pi_192811032
Jemig @Lonaa, wat een moment en plaats om lokale verslaggever te zijn!
Ik was op dat moment in Plopsaland ( :') ) en zat bij de Samson en Gert-show ( :') )
Hoop Nederlanders in het park die dag en tijdens de voorstelling steeds meer rumoer en lui die de tent uitliepen en toen keken we zelf ook maar eens op onze telefoon.. :X

[ Bericht 18% gewijzigd door minilot op 26-04-2020 10:08:02 ]
pi_192811045
quote:
2s.gif Op zondag 26 april 2020 09:49 schreef sigme het volgende:
Even inbreken met een ontbijtfoto. Speciaal voor @:Krator minder “ranzig” ;)
[ afbeelding ]
Ja, nou voelt het mijne instant treurig. Wat een aanbod! Wat een presentatie! ^O^ *O*
pi_192811090
quote:
2s.gif Op zondag 26 april 2020 09:53 schreef Lonaa het volgende:
Ik denk inderdaad dat heel veel mensen de NOS beelden wel gezien hebben ja. Zo bizar om je te realiseren dat jullie en een heel groot deel van Nederland het allemaal eerder wisten dan de mensen waar ik op uit keek toen.

Hun wereld was nog intact, zeg maar. Onze relatie met de mobiele telefoon was ook nog echt anders toen. Geen pushmeldingen enzo. Er zat echt vertraging in het ontvangen van nieuws. Ik weet nog dat er 2 mensen, wat meer op leeftijd, naar me toekwamen om te vragen of het echt waar was. Die stonden in het park met een radio op batterijen naar de Wereldzender te luisteren om de optocht te volgen.

Het helpt wel dat het inmiddels Koningdag heet, de associatie is wat minder ofzo. Maar het blijft een rare dag. Met rare herinneringen.

Ik weet ook nog heel goed hoe we daar stonden. Verslagen. Leeg. We hadden geen idee wat we moesten doen. Het feest was over, er waren mensen dood. Er was niks meer om verslag van te doen, het park was leeg. Gingen we opruimen? Naar huis?

De afgelopen jaren overigen wel Koningsdag gevierd. Vaak met een biertje uit plastic, in de binnenstad met een bandje op een podium en daarna een voedselvergiftigingburger. Of aan het werk.
Wat jij zegt, dat jullie (en wij voor de tv) het eerder wisten was zo apart, ik belde meteen een vriendin die er ook was en die wist van niets die stond veel verder en een collega en haar man waren in een park met hun platbodem en die hoorden het ook veel later.
pi_192811101
Hier is altijd wel een gezellige vrijmarkt, met muziek en optredens van de dansschooltjes en het zeemanskoor enzo :D

Nog wel eens met buurtgenootjes en/ of klasgenootjes en alle ouders daarvan op een kleedje gezeten om meuk te verkopen. Was vooral heel gezellig. (En dat er dan twee kleedjes verder een kind blokfluit of viool ging spelen... :X ... dat namen we dan maar voor lief. )

Koniningsnacht nooit gevierd, en ik heb verder ook niks met het koningshuis. Dus we doen er dit jaar ook niks aan. :)

Tijd voor ontbijt!
  zondag 26 april 2020 @ 10:09:39 #100
217702 Lonaa
Honger!
pi_192811124
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 10:06 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Wat jij zegt, dat jullie (en wij voor de tv) het eerder wisten was zo apart, ik belde meteen een vriendin die er ook was en die wist van niets die stond veel verder en een collega en haar man waren in een park met hun platbodem en die hoorden het ook veel later.
Ja, precies. Het was echt heel bizar om zich dat te zien ontvouwen. :X
pi_192811127
Zo. Er was ontbijt. Er was koffie. En drie uur slaap. Nu eens kijken of ik de rest van de dag wakker kan blijven :P

De eerste serie foto's staat te verwerken in een speciaal tooltje. Duurt maar 10 minuten of zo :P
pi_192811208
Lonaa 😘

Ik ben te lang weg uit Nederland, ik denk nog steeds aan 30 april als Koninginnedag....

Wij hebben 1 mei dan weer vrij..
pi_192811221
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 10:17 schreef Jagärtrut het volgende:
Lonaa 😘

Ik ben te lang weg uit Nederland, ik denk nog steeds aan 30 april als Koninginnedag....

Wij hebben 1 mei dan weer vrij..
Dat met 30 april heb ik op m’n werk nog wel met afspraken maken. Kan niet is een feestdag en dan oh nee toch niet

[ Bericht 0% gewijzigd door Kaatje1 op 26-04-2020 10:48:09 ]
  zondag 26 april 2020 @ 10:20:36 #104
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_192811234
Geen idee meer wat wij vroeger deden, er is niemand die mij dat vertellen :'(

Morgen , jammer en niet een voor feestdag maar een normale vrij maandag na een weekenddienst
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_192811268
Vroeger was er altijd een hardloopwedstrijd voor kinderen op de atletiekbaan, kreeg iedereen een medaille. Voor de rest niet veel bijzonders, geloof ik.

Uniekje :*
  zondag 26 april 2020 @ 10:35:20 #106
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192811379
Ik heb geloof ik niet zulke heftige herinneringen aan DIE Koninginnedag..

We keken tv geloof ik en zijn daarna wat anders gaan doen..

En een :* voor uniek..

Verder ruik ik de hele dag al de toilet hier.... :{ ik ga bijna aan mezelf twijfelen :o
  zondag 26 april 2020 @ 10:40:28 #107
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192811416
Ik heb drie muggenbulten.
Spoilers!
  Official ESF Kreviewer zondag 26 april 2020 @ 10:42:09 #108
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192811428
quote:
2s.gif Op zondag 26 april 2020 09:49 schreef sigme het volgende:
Even inbreken met een ontbijtfoto. Speciaal voor @:Krator minder “ranzig” ;)
[ afbeelding ]
Thx. Fit zier er wel prima uit. 8-)
  Official ESF Kreviewer zondag 26 april 2020 @ 10:43:20 #109
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192811439
After life was weer een emotionele rollercoaster.
pi_192811511
Wij gingen altijd fietsen versieren bij de speeltuin :D het doel was obvs zo mooi mogelijk maar wij focusten ons vooral op zoveel mogelijk stukjes plastic beker zoveel mogelijk spaaklawaai te laten maken... en dan de hele dag rondjes racen... tot je uitgerekend op gravel onderuit ging en je je halve arm ontvelde :X
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_192811593
Hier een vergelijkbare koninginnedag-invulling als fietsie, maar louter positieve herinneringen daar aan. Ik kan me ook niet herinneren dat het verplicht was, overigens.
's ochtends zo vroeg mogelijk uit bed om op je versierde lawaaifiets (blikken erachter en ratels in het wiel) achter de famfare aan te fietsen die door het hele dorp heen marcheerde *O*

Lucky, deed je basisschool ook niets met Koningsdag?
freedom is just another word for nothing left to lose
  Moderator zondag 26 april 2020 @ 11:15:36 #112
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192811755
Koningsdag... Gewoon een extra zaterdag waarop kerkgangers de vlag uit hangen.

Vroeger was er een volleybaltoernooi en nog eerder een zeskamp.
  Moderator zondag 26 april 2020 @ 11:17:04 #113
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192811775
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 11:01 schreef Lot_1 het volgende:

Wat zouden ze op school moeten doen aan Koningsdag?
  zondag 26 april 2020 @ 11:31:26 #114
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192811939
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 11:01 schreef Lot_1 het volgende:
Volgens mij niet.
Spoilers!
pi_192811949
De laatste keer dat ik iets met Koningsdag deed heette het nog Koninginnedag en toen heb ik me in de hel van de vrijmarkt in de binnenstad van Delft begeven. Nooit meer.

Hier staan er Oranje Tompouzen te wachten voor morgenavond als toetje. G moet morgen werken.
  zondag 26 april 2020 @ 11:32:10 #116
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192811952
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 11:15 schreef derLudolf het volgende:
Gewoon een extra zaterdag waarop kerkgangers de vlag uit hangen.
En ik w/ Ik heb nog geen vlaggenstokhouder hier maar anders zou de vlag uit gaan.
Spoilers!
pi_192811978
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 11:32 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

En ik w/ Ik heb nog geen vlaggenstokhouder hier maar anders zou de vlag uit gaan.
Hier ook, flat vlag. En die wappert naast een van de ramen dus de diva’s proberen erbij te komen :P
  zondag 26 april 2020 @ 11:35:45 #118
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_192811998
Wij vlaggen ook. En geen kerkganger.
Het wereldbeeld van Ludolf in duigen ;(.
pi_192812030
Ik zou naar een band van een goede vriend van ons gaan kijken :( jammer hoor. Ik heb nog geen vlaggen ding aan dit huis hangen.anders was de vlag gewoon uitgegaan.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_192812037
Op school deden we een sportdag in de week er voor. Voor de rest niets. Thuis deden we niets. Ja elk jaar behangen en schilderen :') zo vaak was mijn moeder het interieur zat. Wij woonde ook net te ver van de binnenstad van Utrecht af om te lopen (toen we klein waren) later ging ik zelf naar de binnenstad voor de rommelmarkt. Ook nog een paar jaar gedaan met Ooms en tante (omdat we in de weg zaten voor het behangen) :P
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  Moderator zondag 26 april 2020 @ 11:40:20 #121
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192812049
We vertellen toch over wat het in iemand omgeving inhoudt? Hier zie je nauwelijks vlaggen, de paar vlaggen die je ziet zijn bij gristenen.

4 en 5 mei zie je veel meer vlaggen.
pi_192812052
Onze vlaggenstokhouder is kaputt. Hebben ook geen vlag en stok om er in te steken. Kaputte houder kwam met het huis. :P
pi_192812059
quote:
9s.gif Op zondag 26 april 2020 11:35 schreef Anthraxx het volgende:
Wij vlaggen ook. En geen kerkganger.
Het wereldbeeld van Ludolf in duigen ;(.
+1 ;( Hier zat de houder ook al aan het huis. Ik heb op een gegeven moment maar een vlag gekocht. Mijn wederhelft vindt het maar een mal fenomeen, in haar land vlaggen ze alleen met voetbal.
  Moderator zondag 26 april 2020 @ 11:42:14 #124
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192812075
Het doet me goed dat mensen die zeggen dat het koningshuis belangrijk is, vier gaatjes in de muur boren te veel moeite vinden.

Bedankt O+
pi_192812095
Ik vind het koningshuis overigens niet erg belangrijk. Maar ik hou wel van feestjes en tradities O+ Op 4 en 5 mei vlaggen we ook. Niet op de verjaardag van de hond van de tante van Máxima, dat dan weer niet.
pi_192812096
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 11:40 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

+1 ;( Hier zat de houder ook al aan het huis. Ik heb op een gegeven moment maar een vlag gekocht. Mijn wederhelft vindt het maar een mal fenomeen, in haar land vlaggen ze alleen met voetbal.
Dat zou voor mij de enige reden zijn voor een vlag :')
pi_192812106
quote:

[..]

Waar heb jij de switch nog kunnen krijgen eigenlijk?
pi_192812113
Ik ben op het schuurdak geklommen, heb het schoongemaakt en ben er weer veilig afgeklommen. Elke keer als ik op een trap stap voor zulke acties denk ik aan @Isabeau :+
pi_192812172
Ik denk dat ik onterfd zou worden als ik zou gaan vlaggen (voor wat dan ook) :+
pi_192812192
Wat wij vroegah als kind met koninginnedag deden, géééén idee en ik kan het ook niet meer vragen. Wij vlagden volgens mij nooit of zo.
Ik vind het ook onzin en ben niet w/ koningsgezind *)

Wat wij als ouders met de kinderen deden met koninginnedag: speelgoed op kleedjes soms bij de lokale speeltuin, soms in Utreg stad. En dan om de beurt langs andere kleedjes en spelletjes lopen.

Zelf (als ouder) ging ik jarenlang met een vriendin 's avonds de stad (Utreg) in. Beetje rondkijken, afspreken met andere kennissen bij een kroeg, beetje kletsen en dan 's morgens met een (lichte..) kater de dag door met de kinderen :D

Wat heftig om daar zo bovenop te zitten @Lonaa! :o
pi_192812197
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 11:45 schreef Clubsoda het volgende:
Ik ben op het schuurdak geklommen, heb het schoongemaakt en ben er weer veilig afgeklommen. Elke keer als ik op een trap stap voor zulke acties denk ik aan @:Isabeau :+
Why? (gemist)
  zondag 26 april 2020 @ 11:54:28 #133
221912 minilot
Nancy boy
pi_192812207
@Clubsoda Ik heb de vlaggenhouder in de week na sleuteloverdracht meteen van de buitenmuur afgesloopt. 8-) Een mal fenomeen vind ik het niet want ik begrijp waar de behoefte en de traditie vandaan komen, maar mijn behoefte en traditie zijn het niet :)
pi_192812219
Richting krokettentopic, Aubergine staat al in de oven :W :9
pi_192812246
Heb ons kleine balkonnetje schoongemaakt. Wou dat ik makkelijk even wat plantjes kon kopen voor de kruidenbak. Had ook eerder moeten bedenken dat ik tomaten wou hebben, want nu nog van een zaadje een plantje opkweken is wat laat denk ik.

Eerstewereldproblemen, maar man, wat vind ik het lastig om minder mogelijkheden dan normaal te hebben. Ook wel confronterend trouwens, dat ik dat zo lastig vind....
pi_192812359
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 11:59 schreef Jagärtrut het volgende:
Heb ons kleine balkonnetje schoongemaakt. Wou dat ik makkelijk even wat plantjes kon kopen voor de kruidenbak. Had ook eerder moeten bedenken dat ik tomaten wou hebben, want nu nog van een zaadje een plantje opkweken is wat laat denk ik.

Eerstewereldproblemen, maar man, wat vind ik het lastig om minder mogelijkheden dan normaal te hebben. Ook wel confronterend trouwens, dat ik dat zo lastig vind....
Kan je ze misschien bestellen? ik kwam een paar websites tegen waar je veel van dat spul thuis kunt laten komen
  zondag 26 april 2020 @ 12:08:59 #137
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_192812387
Koning(inne)sdag.
Vroeger, tijdens Juliana meestal spelletjes (koekhappen, zaklopen) en naar de kermis.

Bij Trix naar het centrum van Amsterdam (ik woonde daar nog in haar beginjaren als koningin) om daar de vrijmarkten te bezoeken en vooral veel bier te drinken.

Sinds Bloemendaal met zoonlief naar de jaarlijkse (en nog steeds gehouden) Oranjevrijstraat (een straat in Bloemendaal is dan verkeersvrij en de scouting verzorgde allerlei spelletjes voor kinderen en er staan kraampjes met eten (broodje warm vlees enzo) en drinken (bier) en dan altijd vanaf 14 uur altijd een coverband die op een podium urenlang allerlei nummer speelt, waarbij het publiek steeds meer gaat drinken en dansen.
Het grappige is, dat we nu nog steeds uit een soort traditie elke Koningsdag naar die straat en die coverband gaan kijken en dan leeftijdsgenoten van mijn zoon daar herken en zie rondlopen met weer hun eigen (puber)kinderen.

En dat terwijl ik dus Republikein ben. ;)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_192812428
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 11:59 schreef Jagärtrut het volgende:

Tot half april kan het, ben je maar nét te laat. Ik zou het gewoon proberen. Ik heb onze tomaat ook pas 2 weken geleden gezaaid.

Ik heb vermoedelijk een plantje over trouwens, wil best een poging wagen je die op te sturen?
  Moderator zondag 26 april 2020 @ 12:12:41 #139
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192812435
quote:
7s.gif Op zondag 26 april 2020 12:08 schreef golfer het volgende:

En dat terwijl ik dus Republikein ben. ;)
Valt me een beetje van je tegen ;(
pi_192812443
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 11:53 schreef Blues het volgende:

[..]

Why? (gemist)
Omdat ze altijd waarschuwt voor het gevaar van keukentrapjes 8-)
  Moderator zondag 26 april 2020 @ 12:14:23 #141
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192812460
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 12:12 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Tot half april kan het, ben je maar nét te laat. Ik zou het gewoon proberen. Ik heb onze tomaat ook pas 2 weken geleden gezaaid.
Niet teveel op de pakjes en zakjes letten. Als je een koude maand mei hebt en je hebt begin april gezaaid of je hebt een warme maand mei, eind april gezaaid. Dat kun je al niet vergelijken.
pi_192812487
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 11:54 schreef minilot het volgende:
@:Clubsoda Ik heb de vlaggenhouder in de week na sleuteloverdracht meteen van de buitenmuur afgesloopt. 8-) Een mal fenomeen vind ik het niet want ik begrijp waar de behoefte en de traditie vandaan komen, maar mijn behoefte en traditie zijn het niet :)
Dat begrijp ik wel. Ik denk dat vlaggen in Duitsland wat gevoeliger ligt en dus het idee dat je als burger op feestdagen een vlag aan je huis hangt wat buiten de belevingswereld valt. Ze moet ook ieder jaar aan haar familie uitleggen dat het bevrijdingsdag is. 'Bevrijding van wat?' Tja... :+
pi_192812490
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 12:14 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Niet teveel op de pakjes en zakjes letten. Als je een koude maand mei hebt en je hebt begin april gezaaid of je hebt een warme maand mei, eind april gezaaid. Dat kun je al niet vergelijken.
Ik heb een app! :7
  zondag 26 april 2020 @ 12:21:23 #144
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_192812523
quote:
12s.gif Op zondag 26 april 2020 12:12 schreef derLudolf het volgende:

Valt me een beetje van je tegen ;(
Ik heb al sinds 2001 op Koning(inne)sdag, als Fok! ons ongevraagd een oranje kleurtje geeft op die dag hier altijd dit usericon:
republiek.jpg
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator zondag 26 april 2020 @ 12:21:24 #145
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192812524
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 12:18 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ik heb een app! :7
Natuur laat zich niet regelen met een app :+
  Moderator zondag 26 april 2020 @ 12:22:28 #146
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192812538
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 12:21 schreef golfer het volgende:

[..]

Ik heb al sinds 2001 op Koning(inne)sdag, als Fok! ons ongevraagd een oranje kleurtje geeft op die dag hier altijd dit usericon:
[ afbeelding ]
Het zij je vergeven O+
  zondag 26 april 2020 @ 12:24:57 #147
221912 minilot
Nancy boy
pi_192812560
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 12:17 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Dat begrijp ik wel. Ik denk dat vlaggen in Duitsland wat gevoeliger ligt en dus het idee dat je als burger op feestdagen een vlag aan je huis hangt wat buiten de belevingswereld valt. Ze moet ook ieder jaar aan haar familie uitleggen dat het bevrijdingsdag is. 'Bevrijding van wat?' Tja... :+
Ah ja, even vergeten dat jij een lief uit het verre oosten hebt O+
  zondag 26 april 2020 @ 12:26:59 #148
221912 minilot
Nancy boy
pi_192812579
Goed. *knakt vingers*
De wekelijkse scherpe kijk op Eftelingnieuws tikken. Best een uitdaging de laatste weken. :')
pi_192812598
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 12:17 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

"Are we the baddies?" :o
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
  zondag 26 april 2020 @ 12:45:11 #150
13783 Anthraxx
pi_192812738
quote:

[..]

Zelda breath of the Wild is erg goed. Link’s awakening is een leuke remake.
pi_192812745
Het is 14gr maar in het zonnetje voelt het toch een stuk warmer :% Zo maar weer eens de schaduw op zoeken.
pi_192812774
Ik ben soms zo blij met Youtube, want wat is het heerlijk om naar de slanke piano/gitaarhanden van Tom Smith te kunnen kijken, of naar hoe Jennifer haar harp bespeeld.... O+

Het is alleen dan wel minder handig dat ik in de tussentijd dus niks meer anders kan doen dan als gehypnotiseerd naar het beeldscherm blijven staren :+
  Moderator / Redactie Sport zondag 26 april 2020 @ 12:56:49 #153
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_192812861
Lekkere wandeling van Santpoort-Noord naar Overveen via een stuk strand.😎 Door het vele zand en veel op en neer maakt het wel een pittige tocht.
  Moderator / Redactie Sport zondag 26 april 2020 @ 12:58:09 #154
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_192812873
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 11:44 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Via Nedgame eind maart al besteld met als leverdatum 30 april. Werd iets eerder dus :)
  zondag 26 april 2020 @ 13:23:04 #155
217702 Lonaa
Honger!
pi_192813151

Dorabips *O*

Het was druk bij het Aamsveen ;( Wel mooi gebied. O+ En geen last van de voetjes na 5 km lopen over bospaden en alles *O*
pi_192813416
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 11:44 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Af en toe zijn ze een kwartier te krijgen op bol of amazon....
voor 329,- viel me al op.

Ik heb een account op pepper...
Met een alert als ie ergens in de aanbieding is.
Na de alert... is het in max een kwartier uitverkocht 9 van de 10 keer.
pi_192813476
Dat ziet er mooi uit Lonaa

School moet vast niets met dat soort feestdagen. Maar bij mijn basisschool werden dat soort dingen (op Koningsdag zingen bij de aubade en spelletjes) met de school gedaan. Inclusief het oefenen van de liedjes in de weken ervoor.
Maar mijn knusse basisschool hing/hangt van het vieren van feestelijke tradities aan elkaar O+
pi_192813488
kerkganger én gisteren een vlag gekocht :D
pi_192813535
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 13:52 schreef Lot_1 het volgende:
kerkganger én gisteren een vlag gekocht :D
Beiden niet zo mijn ding.
Al kan ik me dus van beiden heel goed voorstellen dat mensen er blij van worden.

En tradities gaan voor mij toch altijd samen met een gezelligheidsgevoel en leuke (veelal kneuterige) herinneringen.
Weet dat dat voor veel mensen anders is... maar alleen al daarom vier ik nog steeds graag kerst, koningsdag, pasen en dergelijke.
Hopen dat mijn dochter er later net zo over denkt :)
  zondag 26 april 2020 @ 14:06:25 #160
221912 minilot
Nancy boy
pi_192813657
Hondindezon! O+

quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 12:26 schreef minilot het volgende:
Goed. *knakt vingers*
De wekelijkse scherpe kijk op Eftelingnieuws tikken. Best een uitdaging de laatste weken. :')
Pfff. Done. Taaie dobber. :O Maar toch weer vier onderwerpen eruit weten te wringen.
pi_192813732
Leuke foto zeg, Lonaa! Jammer van de hondenlijn, anders was het helemaal leuk!

Zo, stortcakes gemaakt om straks strawberry stortcakes te eten, met slagroom.
  zondag 26 april 2020 @ 14:15:43 #162
217702 Lonaa
Honger!
pi_192813759
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 14:13 schreef Jagärtrut het volgende:
Leuke foto zeg, Lonaa! Jammer van de hondenlijn, anders was het helemaal leuk!

Zo, stortcakes gemaakt om straks strawberry stortcakes te eten, met slagroom.
Ja, die lijn verpest altijd alle foto's :D Maar hond los in een natuurgebied vind ik niet zo'n goed idee. :D
pi_192813929
quote:
2s.gif Op zondag 26 april 2020 14:15 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ja, die lijn verpest altijd alle foto's :D Maar hond los in een natuurgebied vind ik niet zo'n goed idee. :D
Dan loop jij daar met buikpijn rond denk ik. Zijn er geen doorzichtige hondenlijnen ;)
pi_192813955
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 14:06 schreef minilot het volgende:
Hondindezon! O+
[..]

Pfff. Done. Taaie dobber. :O Maar toch weer vier onderwerpen eruit weten te wringen.
Krijg ik nu weer eftelingnieuws in de mailbox?
  zondag 26 april 2020 @ 14:34:46 #165
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192813973
Gewoon die lijn in de kleur van het gras painten.. ^O^
  Official ESF Kreviewer zondag 26 april 2020 @ 14:58:41 #166
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192814242
12.5km door de Utrechtse Heuvelrug gewandeld. Volledig gesloopt, want momenteel conditie van een baksteen.

Wel een hazelworm (hagedis) gespot.
(Dacht eerst dat het een slang was)

zondag 26 april 2020 @ 15:02:47 #167
63722 z80
I fink you freaky
pi_192814283
Voor het eerst dit jaar een grotere ronden met de fiets gemaakt. Op tijd de deur uit, voor de drukte.
Even in Siebengewald voor aankomende jaren antihistamine ingeslagen. 4 Euro voor een doosje van 30. Meteen een pak koffie en een zak drop gekocht was er nu toch.
Maar wielrenners blijft een apart volk. In groepskleding dicht op elkaar gepakt de straten en fietspaden onveilig maken op hoog tempo.
  Official ESF Kreviewer zondag 26 april 2020 @ 15:09:49 #168
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192814369
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 15:02 schreef z80 het volgende:
Voor het eerst dit jaar een grotere ronden met de fiets gemaakt. Op tijd de deur uit, voor de drukte.
Even in Siebengewald voor aankomende jaren antihistamine ingeslagen. 4 Euro voor een doosje van 30. Meteen een pak koffie en een zak drop gekocht was er nu toch.
Maar wielrenners blijft een apart volk. In groepskleding dicht op elkaar gepakt de straten en fietspaden onveilig maken op hoog tempo.
Herkenbaar. Hier in het bos zijn veel mountainbike paden. Alles was druk. Dat is wel jammer.
pi_192814388
Goed bezig!

Ik lig hier op mijn rug in het zonnetje muziek te luisteren en dorito chips te eten.... :')
pi_192814392
Moet ook bekennen dat ik de laatste tijd in het weeknd maar gewoon thuus blijf danwel bij oma en opa even dochterlief daar in de achtertuin uitlaat.
(Die hebben nogal een fikse tuin met uitloop naar een doorgaans leeg stuk bos)

Kan me overigens wel voorstellen dat mensen moeite hebben met binnen blijven nu het weer zo lonkt.

Maar goed.. ik doe dan toch maar verstandig.

Zouden meer mensen moeten doen.

Straks mn aspergesoep maar afmaken.. en zo de leftover appels eens in de droger doen.
Hebben we met woningsdag extra lekkere chippies.
  Moderator / Redactie Sport zondag 26 april 2020 @ 15:13:10 #171
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_192814393

Nog een grazer van onderweg :P.

En idd veel fietsers. Als je niks in Zandvoort te zoeken hebt wordt je nog tegengehouden. Qua auto's viel het wel mee, maar fietsers in overvloed.
pi_192814426
@borisz waar haal je die wandelroutes vandaan eigenlijk?
Wil hier ook eens wat meer wandelen weer toch.
  zondag 26 april 2020 @ 15:17:54 #173
63722 z80
I fink you freaky
pi_192814441
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 15:13 schreef Uhmmpie het volgende:
Moet ook bekennen dat ik de laatste tijd in het weeknd maar gewoon thuus blijf danwel bij oma en opa even dochterlief daar in de achtertuin uitlaat.
(Die hebben nogal een fikse tuin met uitloop naar een doorgaans leeg stuk bos)

Kan me overigens wel voorstellen dat mensen moeite hebben met binnen blijven nu het weer zo lonkt.

Maar goed.. ik doe dan toch maar verstandig.

Zouden meer mensen moeten doen.
Ik kan hier tussen de weilanden en akkers lopen. Kleine kronkelwegen waar slechts een enkeling komt. Alleen tijdens het hondenuitlaatuurtje zijn er wat meer mensen. Maar nog altijd alle ruimte om minimaal 2 meter van elkaar weg te blijven. De dijk is enkel rustig als het hard waait. Met dit weer, zon en weinig wind, met een grote boog er om heen. Veel te druk nu.
  zondag 26 april 2020 @ 15:28:33 #174
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_192814507
De 'goede oude tijd', toen we nog in het pré-Covid19 tijdperk leefden, Koninginnedag 1991:
Poef.....gone! ©golfer
pi_192814514
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 15:17 schreef z80 het volgende:

[..]

Ik kan hier tussen de weilanden en akkers lopen. Kleine kronkelwegen waar slechts een enkeling komt. Alleen tijdens het hondenuitlaatuurtje zijn er wat meer mensen. Maar nog altijd alle ruimte om minimaal 2 meter van elkaar weg te blijven. De dijk is enkel rustig als het hard waait. Met dit weer, zon en weinig wind, met een grote boog er om heen. Veel te druk nu.
Mja dat is anders in de stad op zich.
Al woon ik vlakbij een groot park waar je zelf als het drukker is... je makkelijk om elkaar heen kunt.

Ik snap vooral al die winkelende mensen niet zo.
Kennelijk mag dat nu weer.
En er gaan natuurlijk ook steeds meer winkels weer open. Ze moeten wel... want dicht blijven kost flink geld.
Dus ja.. ga vooral winkelen ook.

Maar niet met 5 kinderen.... en bedenk even vantevoren wat je wil halen zodat je geen 3 uur in de winkel rond hoeft te hangen zonder wat te kopen. Kunnen andere mensen ook naar de winkel. Zo moeilijk is het niet.

Feit dat de kledingwinkels die nu open zijn Ook meteen de sale-borden ophangen.. helpt denk ik niet.
Als je moet kiezen tussen geen risico en goedkope kleren.. dan weet iedereen het kennelijk wel.
pi_192814530
Ik heb alleen nog maar in mijn bikini in de tuin gelegen vandaag. Oké en kroketten gemaakt.....straks nog maar een stuk gaan wandelen. Mag het gewoon dit weer blijven de hele zomer?
  Moderator / Redactie Sport zondag 26 april 2020 @ 15:53:14 #177
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_192814722
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 15:16 schreef Uhmmpie het volgende:
@:borisz waar haal je die wandelroutes vandaan eigenlijk?
Wil hier ook eens wat meer wandelen weer toch.
Qua wandelen ben ik tot nu toe alleen maar in de provincie gebleven. :)
In de buurt ken ik veel uit mijn hoofd. En routes als het NHwandelpad en https://wandelnetwerknoordholland.nl/ heb ik door de lokale/provinciale leren kennen, want ze kwamen aan de orde toen ik nog politiek actief was. :P

Verder is er op internet natuurlijk genoeg te vinden zoals https://www.wandelnet.nl/
  zondag 26 april 2020 @ 16:11:27 #178
221912 minilot
Nancy boy
pi_192814916
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 14:33 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Krijg ik nu weer eftelingnieuws in de mailbox?
Elke week toch, indien ingeschreven? Of wat bedoel je? :)
  zondag 26 april 2020 @ 16:13:02 #179
221912 minilot
Nancy boy
pi_192814939
quote:
14s.gif Op zondag 26 april 2020 14:58 schreef Kreator het volgende:
12.5km door de Utrechtse Heuvelrug gewandeld. Volledig gesloopt, want momenteel conditie van een baksteen.

Wel een hazelworm (hagedis) gespot.
(Dacht eerst dat het een slang was)

[ afbeelding ]
Wat tof, zo'n beest! *O*
Ga je een gewoonte van het stevige stukken wandelen maken, ter conditieverbetering? :*
  Official ESF Kreviewer zondag 26 april 2020 @ 16:19:45 #180
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192815014
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 16:13 schreef minilot het volgende:

[..]

Wat tof, zo'n beest! *O*
Ga je een gewoonte van het stevige stukken wandelen maken, ter conditieverbetering? :*
Ja dat is de bedoeling maar moet in iets kleinere stapjes. 12.5 bleek wel zwaar te zijn.

Paar jaar geleden toen ik een hond had liep ik makkelijk 15-20.
  zondag 26 april 2020 @ 16:21:55 #181
221912 minilot
Nancy boy
pi_192815044
quote:
14s.gif Op zondag 26 april 2020 16:19 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ja dat is de bedoeling maar moet in iets kleinere stapjes. 12.5 bleek wel zwaar te zijn.

Moet wel lukken met zo'n mooie plek om te lopen, toch? *O* (Hoe ver is het rijden voor je?)

Ik loop hier vrijwel elke dag een stuk van acht kilometer maar ben de molens en de dijk intussen wel beu -O-
pi_192815668
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 11:45 schreef Clubsoda het volgende:
Ik ben op het schuurdak geklommen, heb het schoongemaakt en ben er weer veilig afgeklommen. Elke keer als ik op een trap stap voor zulke acties denk ik aan @:Isabeau :+
Als je daardoor oplet en voorzichtig bent is mijn doel bereikt O+

quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 10:01 schreef minilot het volgende:
Jemig @:Lonaa, wat een moment en plaats om lokale verslaggever te zijn!
Ik was op dat moment in Plopsaland ( :') ) en zat bij de Samson en Gert-show ( :') )
Hoop Nederlanders in het park die dag en tijdens de voorstelling steeds meer rumoer en lui die de tent uitliepen en toen keken we zelf ook maar eens op onze telefoon.. :X
Wat ik bijzonder vind is dat je aan je omgeving gewoon merkt dat er iets ergs is gebeurd. De manier waarop mensen ineens kijken, praten met elkaar. Ik zat in de trein toen Pim Fortuyn werd dood geschoten en op de fiets naar huis dacht ik: er is iets heel ergs gebeurd. Maar nog geen smartphone, dus ik moest wachten tot ik thuis was. Maar je zag dus overal mensen op straat verschrikt met elkaar praten.

quote:
11s.gif Op zondag 26 april 2020 15:28 schreef golfer het volgende:
De 'goede oude tijd', toen we nog in het pré-Covid19 tijdperk leefden, Koninginnedag 1991:
[ afbeelding ]
Ik realiseer me ineens dat we pas de laatste jaren los zijn geslagen wbt de kleur oranje _O-
Zo was het vroeger idd.

En iedereen aan de wandel, wat tof *O* (of lekker lui in de tuin, ook tof 8-) )
pi_192815974
quote:
11s.gif Op zondag 26 april 2020 15:28 schreef golfer het volgende:
[ afbeelding ]
Toen leefde ik nog helemaal niet.
pi_192815986
Mijn krokiety waren lekker. O+ Ik ben er blij mee, dus ik plaats de foto ook gewoon hier. Zou vaker eten. _O_

pi_192816053
Christus, ik heb me een humeurige kutdag :(
pi_192816067
quote:
14s.gif Op zondag 26 april 2020 17:56 schreef Myraela het volgende:
Mijn krokiety waren lekker. O+ Ik ben er blij mee, dus ik plaats de foto ook gewoon hier. Zou vaker eten. _O_

[ afbeelding ]
:9~
  Official ESF Kreviewer zondag 26 april 2020 @ 18:04:20 #187
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192816092

Ramadan-voer vandaag. Spareribs vd lokale BBQ schuur.
pi_192816120
quote:
14s.gif Op zondag 26 april 2020 18:04 schreef Kreator het volgende:
[ afbeelding ]

Ze zien er wel wat kaal uit. Ik twijfelde echt of ik naar je restant verzameling aan het kijken was. Eigenlijk twijfel ik nog steeds. Waren ze wel lekker?
pi_192816159
quote:

[ afbeelding ]
Hmm dat ziet er hartstikke goed uit eigenlijk :D
pi_192816177
Mmmm al die kroketten :9~

Zometeen komt hier ook het eten, carpaccio en kipsate.

Grrrr druk bezig met een jurk, engelse uitleg en in die taal is mij niet alles duidelijk wat ik moet doen, dus iets verkeerd geknipt. Gelukkig is de stof nog te bestellen maar dat komt pas woensdag binnen.
  zondag 26 april 2020 @ 18:15:34 #191
63722 z80
I fink you freaky
pi_192816246
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 18:06 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ze zien er wel wat kaal uit. Ik twijfelde echt of ik naar je restant verzameling aan het kijken was. Eigenlijk twijfel ik nog steeds. Waren ze wel lekker?
Ziet er meer uit als vlees dat goed gaar is en zo van het bot valt. En zo hoort het ook.
pi_192816293
quote:

[ afbeelding ]
quote:
14s.gif Op zondag 26 april 2020 18:04 schreef Kreator het volgende:
[ afbeelding ]

Ik zou ze allebei 'doen' :9
pi_192816301
Vandaag wéér niet gesport _O-
Ben wel druk met vanalles, morgen maar weer eens wat regelmatiger crossen en/of roeien.
Wandelen doe ik genoeg, dat wel.
pi_192816335
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 17:32 schreef Isabeau het volgende:
Als je daardoor oplet en voorzichtig bent is mijn doel bereikt
:Y Ik ga met droog weer het dak op, op goede schoenen en ik zorg ervoor dat iemand mn laddertje vasthoudt :)
pi_192816372
quote:

[ afbeelding ]
Wat een toffe dingetjes!

Wij aten (kant-en-klare) falafel, want dat blijkt het kind heerlijk te vinden. Met pesto, dat wel :')
  zondag 26 april 2020 @ 18:27:57 #196
63722 z80
I fink you freaky
pi_192816406
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 18:22 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

:Y Ik ga met droog weer het dak op, op goede schoenen en ik zorg ervoor dat iemand mn laddertje vasthoudt :)
Als je vaker dat soort klusje hebt is het verstandig om te investeren in werkschoenen. Niet modieus maar wel veilig. Voor ongeveer 20 Euro heb je een paar. Metalen binnenzool, kun je op glas of spijkers gaan staan zonder dat deze in de voet komen. Veiligheidsneus. Kan er een keer iets op vallen zonder schaden. En je kunt er een keer goed mee trappen als er iets los moet.
pi_192816468
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 18:27 schreef z80 het volgende:

[..]

Als je vaker dat soort klusje hebt is het verstandig om te investeren in werkschoenen. Niet modieus maar wel veilig. Voor ongeveer 20 Euro heb je een paar. Metalen binnenzool, kun je op glas of spijkers gaan staan zonder dat deze in de voet komen. Veiligheidsneus. Kan er een keer iets op vallen zonder schaden. En je kunt er een keer goed mee trappen als er iets los moet.
In dit geval is het vooral handig als ze genoeg profiel hebben zodat ik niet uitglij op een schuin golfplatendak. Geen scherpe of zware voorwerpen in de buurt. Maar ik doe alle klusjes in en om huis en ben notoir onhandig, dus het is best het overwegen waard.
pi_192816472
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 18:25 schreef Clubsoda het volgende:
Wat een toffe dingetjes!

Wij aten (kant-en-klare) falafel, want dat blijkt het kind heerlijk te vinden. Met pesto, dat wel :')
Kant en klare falafel is ook gewoon lekker. :9 Goede smaak heeft het kind.
pi_192816503
quote:
14s.gif Op zondag 26 april 2020 18:33 schreef Myraela het volgende:

[..]

Kant en klare falafel is ook gewoon lekker. :9 Goede smaak heeft het kind.
Ja, ik maak het ook wel eens zelf maar dat vind ik eigenlijk de moeite niet. Ik vind falafelprut vormen met je handen ook héél vies voelen :@ Kind is niet de meest avontuurlijke eter maar is dol op alle bereidingen van peulvruchten, dat is heel praktisch.
pi_192816602
quote:

[ afbeelding ]
Ziet er goed uit! Ik ga eens kijken in dat topic! :9
  zondag 26 april 2020 @ 18:44:48 #201
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_192816640
Thuisrestaurant viel tegen. Helaasch. :{w
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator zondag 26 april 2020 @ 18:48:57 #202
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192816706
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 18:32 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

In dit geval is het vooral handig als ze genoeg profiel hebben zodat ik niet uitglij op een schuin golfplatendak. Geen scherpe of zware voorwerpen in de buurt. Maar ik doe alle klusjes in en om huis en ben notoir onhandig, dus het is best het overwegen waard.
De betere werkschoenen hebben olie en zuurbestendige zolen met veel profiel.
pi_192816744
quote:
15s.gif Op zondag 26 april 2020 18:44 schreef golfer het volgende:
Thuisrestaurant viel tegen. Helaasch. :{w
Wat hadden jullie?
  zondag 26 april 2020 @ 18:52:45 #204
63722 z80
I fink you freaky
pi_192816765
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 18:48 schreef derLudolf het volgende:

[..]

De betere werkschoenen hebben olie en zuurbestendige zolen met veel profiel.
Klasse S3 Schoenen dus. Ook meteen de meest verkochten.
Bij de aldi en lidl meestal ook de S3 klasse een enkele keer de S1P. Maar die kun je beter laten liggen.
  zondag 26 april 2020 @ 19:09:45 #205
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_192817077
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 18:51 schreef Myraela het volgende:

Wat hadden jullie?
Zie het topic dat er over gaat.
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 26 april 2020 @ 19:17:12 #206
217702 Lonaa
Honger!
pi_192817206
pi_192817268
Wij hadden een soort KFC met friet :7 Want ik had geen zin om te koken, moe tussen nachtdiensten in en Jross was film aan het kijken en had ook geen zin. En vergeten het lamsgehakt uit de diepvries te halen.
  Moderator / Redactie Sport zondag 26 april 2020 @ 19:20:02 #208
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_192817275
Kippendijen en krieltjes :9. De groentes even gelaten voor wat ze waren :P.
pi_192817297
Wij hadden lamsbout (in plakvorm) van de bbq (beide kanten 4 minuten, dan wordt het als goede biefstuk: rosé maar boterzacht), en een fricandeau van de bbq, wat langzamer gegaard in een gietijzeren schaaltje.
Met couscoussalade met wortel en prei.

En chocolade-banaan-gemberpudding met mascarpone en vlierbessenjam toe.
En een fles cider.

In de zon.
Van mij mag de zomer ook zo blijven @Sarabi, maar er moet wel wat regen vallen. Dringend. Dus dit weer en eenmaal per week een flinke bui, dat is ideaal.
pi_192817309
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 19:21 schreef sigme het volgende:
Wij hadden lamsbout (in plakvorm) van de bbq (beide kanten 4 minuten, dan wordt het als goede biefstuk: rosé maar boterzacht), en een fricandeau van de bbq, wat langzamer gegaard in een gietijzeren schaaltje.
Met couscoussalade met wortel en prei.

En chocolade-banaan-gemberpudding met mascarpone en vlierbessenjam toe.
En een fles cider.

In de zon.
Van mij mag de zomer ook zo blijven @:Sarabi, maar er moet wel wat regen vallen. Dringend. Dus dit weer en eenmaal per week een flinke bui, dat is ideaal.
Wat eet je vandaag lekker O+ Vanmorgen ook al _O_
  Official ESF Kreviewer zondag 26 april 2020 @ 19:25:32 #211
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192817381
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 18:06 schreef Myraela het volgende:

[..]

Kaal? Dit waren spareribs met echt heel veel vlees.
pi_192817954
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 19:21 schreef sigme het volgende:

In de zon.
Van mij mag de zomer ook zo blijven @:Sarabi, maar er moet wel wat regen vallen. Dringend. Dus dit weer en eenmaal per week een flinke bui, dat is ideaal.
Ja daar heb je gelijk in.
Alles is zo droog -O-
  zondag 26 april 2020 @ 20:14:39 #213
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_192818168
De winkels te vermijden en de lokale bedrijfjes te steunen.
Ja thuisbezorgd maar dan via persoonlijke website, gaat nog via thuisbezorgd.
  zondag 26 april 2020 @ 20:16:03 #214
217702 Lonaa
Honger!
pi_192818194
Geen kroketten gemaakt maar wel 2 flinke stukken taart afgehaald bij Sapori (ipv het hele menu)
Frisse kwarktaart met sinaasappelpassievruchtgelei. Met pistache. :9
  Moderator zondag 26 april 2020 @ 20:19:49 #215
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192818253
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 20:14 schreef uniekhoorn het volgende:
De winkels te vermijden en de lokale bedrijfjes te steunen.
Ja thuisbezorgd maar dan via persoonlijke website, gaat nog via thuisbezorgd.
Telefonisch bestellen geen optie?
  zondag 26 april 2020 @ 20:54:03 #217
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_192818985
quote:
2s.gif Op zondag 26 april 2020 20:16 schreef Lonaa het volgende:
Geen kroketten gemaakt maar wel 2 flinke stukken taart afgehaald bij Sapori (ipv het hele menu)
Frisse kwarktaart met sinaasappelpassievruchtgelei. Met pistache. :9
[ afbeelding ]
Door jou heb ik er vanavond ook 4 van opgehaald (en de sweet and savory box om mee te brunchen morgen).
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  zondag 26 april 2020 @ 20:58:21 #218
217702 Lonaa
Honger!
pi_192819073
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 20:54 schreef AwayTL het volgende:

[..]

Door jou heb ik er vanavond ook 4 van opgehaald (en de sweet and savory box om mee te brunchen morgen).
:D

De hele box? Al opgegeten, of voor morgen? Wat vond je ervan?
  zondag 26 april 2020 @ 21:08:13 #219
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_192819303
quote:
2s.gif Op zondag 26 april 2020 20:58 schreef Lonaa het volgende:

[..]

De hele box? Al opgegeten, of voor morgen? Wat vond je ervan?
Uiteraard hele box! Voor morgen..

Ik vind het vooral moeilijk om er vooralsnog vanaf te blijven :D . Zal morgen review posten in het daarvoor bestemde topique 8-) .

Jij taart al op? Hoe erg moet ik mij er op verheugen? Heel zeker.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  Moderator zondag 26 april 2020 @ 21:09:11 #220
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192819332
Uurtje geleden hoorde ik van verschillende kanten brandweer. Heeft brand gewoed in het Bargerveen :o Naar verluidt is de brand grotendeels geblust inmiddels.

Volgens mij is het in het deel waar de adders leven...
  zondag 26 april 2020 @ 21:13:03 #221
217702 Lonaa
Honger!
pi_192819450
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 21:08 schreef AwayTL het volgende:

[..]

Uiteraard hele box! Voor morgen..

Ik vind het vooral moeilijk om er vooralsnog vanaf te blijven :D . Zal morgen review posten in het daarvoor bestemde topique 8-) .

Jij taart al op? Hoe erg moet ik mij er op verheugen? Heel zeker.
Taart is op. :9 Hij is niet zoet maar vooral heel lekker fris :9 Ging er prima in na de carbonara die ik zelf gemaakt had.

Ben benieuwd naar je review!
  zondag 26 april 2020 @ 21:14:33 #222
13783 Anthraxx
pi_192819497
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 21:09 schreef derLudolf het volgende:
Uurtje geleden hoorde ik van verschillende kanten brandweer. Heeft brand gewoed in het Bargerveen :o Naar verluidt is de brand grotendeels geblust inmiddels.

Zwarte?
  Official ESF Kreviewer zondag 26 april 2020 @ 21:14:52 #223
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192819503
quote:
2s.gif Op zondag 26 april 2020 21:13 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Taart is op. :9 Hij is niet zoet maar vooral heel lekker fris :9 Ging er prima in na de carbonara die ik zelf gemaakt had.

Ben benieuwd naar je review!
Kan ik ergens terugvinden wat ik bij sapori kan bestellen?
  zondag 26 april 2020 @ 21:16:39 #224
217702 Lonaa
Honger!
pi_192819555
quote:
14s.gif Op zondag 26 april 2020 21:14 schreef Kreator het volgende:

[..]

Kan ik ergens terugvinden wat ik bij sapori kan bestellen?
Op hun feestboek pagina vertellen ze iedere dinsdag wat je in het weekend kan afhalen. :)
pi_192819679
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 21:09 schreef derLudolf het volgende:

Hopelijk inderdaad snel geblust. Zonde!

Komen daar veel wandelaars, dat een sigarettenvonk de oorzaak kan zijn?
pi_192819759
Saporitaart :Y)
pi_192819807
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 21:25 schreef Blues het volgende:
Saporitaart :Y)
Sowieso Sapori
pi_192819971
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 12:58 schreef borisz het volgende:

[..]

Via Nedgame eind maart al besteld met als leverdatum 30 april. Werd iets eerder dus :)
Ik ga eens kijken. zoek die zwarte haha
pi_192820036
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 13:47 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Af en toe zijn ze een kwartier te krijgen op bol of amazon....
voor 329,- viel me al op.

Ik heb een account op pepper...
Met een alert als ie ergens in de aanbieding is.
Na de alert... is het in max een kwartier uitverkocht 9 van de 10 keer.
Ohh dat is wel heel slim idd! Ik ga mijn alert eens instellen op Pepper.
  zondag 26 april 2020 @ 21:41:16 #230
221912 minilot
Nancy boy
pi_192820074
Goeie kennis van me schreef helder stukje over verschillende coronamaatregelen in verschillende landen O+
https://www.trouw.nl/wete(...)e-wijsheid~b35ee451/
  zondag 26 april 2020 @ 21:42:38 #231
221912 minilot
Nancy boy
pi_192820105
@sigme Dat toetje van je klinkt wel als heftig veel smaken! :D
pi_192820131
quote:
Met een beetje glazige ogen moest ik toch even lachen: Wij antwoordden dan altijd: 'Nee pap, dat kun je niet zelf regelen.' Hij kreeg toch gelijk.
pi_192820153
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 21:28 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Sowieso Sapori
Dat ook O+
  zondag 26 april 2020 @ 21:44:57 #234
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192820154
Zow, weer uit gebouwvakkerd voor vandaag. Morgen weer vroeg aan de slag :P
pi_192820170
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 21:44 schreef Isabeau het volgende:

Met een beetje glazige ogen moest ik toch even lachen: Wij antwoordden dan altijd: 'Nee pap, dat kun je niet zelf regelen.' Hij kreeg toch gelijk.
Ja. Ook wel mooi. 72? Jaar getrouwd O+
pi_192820348
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 21:45 schreef Blues het volgende:

Ja. Ook wel mooi. 72? Jaar getrouwd O+
72 ja :Y

Stuk taart van Sapori ziet er heerlijk uit O+
  zondag 26 april 2020 @ 22:07:21 #237
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_192820624
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 21:53 schreef Isabeau het volgende:

72 ja :Y

Gaan B. en ik niet halen. Zo lang.
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator zondag 26 april 2020 @ 22:13:31 #238
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192820745
Wij hier met zijn allen zullen eerst nog zelf 72 zien te worden...
pi_192820814

Brussel zegt welterusten!
pi_192821017
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 22:16 schreef Jagärtrut het volgende:
[ afbeelding ]

Net een schilderij O+ slaap lekker, lieve Jagar
  zondag 26 april 2020 @ 22:39:15 #241
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192821278
Oh joy, onze favoriete presentatoren zijn er weer op de christelijke tv-zender O+
Spoilers!
pi_192821451
quote:
[ afbeelding ]

Mooi! Truste :*
  zondag 26 april 2020 @ 22:50:32 #243
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_192821452
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 22:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
Oh joy, onze favoriete presentatoren zijn er weer op de christelijke tv-zender O+
:? :?
Poef.....gone! ©golfer
pi_192821461
En de oorwurm is meteen weer actief door die foto }:|

/Brussel was toen nog een bruisende stad brussel was toen oh lala en vrolijk enzzzzzz :D
  zondag 26 april 2020 @ 22:58:01 #245
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192821586
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 22:50 schreef golfer het volgende:

[..]

:? :?
Huh, ik had net veel meer getypt. Nog een keer dan.

We hebben een christelijke tv-zender op de Ziggobox. Sinds we daar eens een hilarische natuurdocumentaire hebben gezien die volgens de makers de evolutietheorie ontkende, zappen we er wel eens langs.

Er zijn daar ook twee televisiedominees en die praten over de dagelijkse dingen in relatie tot gods woord. De één kraamt nonsens uit (god geeft je een doorzonwoning als je bidt) en de ander is een soort sidekick die elke paar seconden instemmend 'hmm' en 'amèn' zegt. Om de haverklap komt het @planet.nl emailadres van de opperpreker in beeld. Hij heeft ook een vrouw en samen met haar playbackt hij op een BZN-achtige manier blije jezusliedjes.

Moeilijk uit te leggen maar wij vinden het hilarisch dus.
Spoilers!
  Moderator / Redactie Sport zondag 26 april 2020 @ 22:59:15 #246
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_192821610
Family7? Of iets anders?
  zondag 26 april 2020 @ 23:00:47 #247
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192821646
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 22:59 schreef borisz het volgende:
Family7? Of iets anders?
Dat is hem ja. Het programma was net bezig. Het heet Arjan Knevel volgens mij.
Spoilers!
  zondag 26 april 2020 @ 23:12:45 #248
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_192821943
Wij kijken nu op Netflix naar the Circus of Books.
Aparte docufilm.
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 26 april 2020 @ 23:17:04 #249
370431 drakin
vurig typje
pi_192822022
quote:

[ afbeelding ]
Oe nu krijg ik trek, mooie foto zeg!
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Freaks like me drink tea
pi_192823065
quote:
[ afbeelding ]

Weet iemand ook welke ster dat boven de maan is? Of planeet? Ik zie hem al een paar weken zo helder schijnen en ik heb dus totaal geen verstand van de stand van sterren oid. (ja, ik kan de Grote Beer aanwijzen en that's it)
  maandag 27 april 2020 @ 00:39:30 #251
221912 minilot
Nancy boy
pi_192823119
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 00:30 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Weet iemand ook welke ster dat boven de maan is? Of planeet? Ik zie hem al een paar weken zo helder schijnen en ik heb dus totaal geen verstand van de stand van sterren oid. (ja, ik kan de Grote Beer aanwijzen en that's it)
Venus :)
pi_192823147
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 00:39 schreef minilot het volgende:

Venus :)
Dacht al dat het een planeet was :Y Mijn dank is groot! O+
  maandag 27 april 2020 @ 00:46:46 #253
221912 minilot
Nancy boy
pi_192823167
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 00:44 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dacht al dat het een planeet was :Y Mijn dank is groot! O+
Je kunt trouwens best makkelijk het verschil zien tussen sterren en planeten in de lucht: sterren flakkeren een beetje als je ernaar kijkt (vandaar twinkle, twinkle little star en zulks) en planeten doen dat niet :)
pi_192823181
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 00:46 schreef minilot het volgende:

Je kunt trouwens best makkelijk het verschil zien tussen sterren en planeten in de lucht: sterren flakkeren een beetje als je ernaar kijkt (vandaar twinkle, twinkle little star en zulks) en planeten doen dat niet :)
Ik geloof dat ik dit ooit eerder heb gelezen ja :Y Was het al lang weer vergeten. Is er misschien een leuke app met de sterrenhemel en zo?
  maandag 27 april 2020 @ 00:53:04 #255
221912 minilot
Nancy boy
pi_192823209
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 00:49 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Is er misschien een leuke app met de sterrenhemel en zo?
Sky Map! (Android)

[ Bericht 11% gewijzigd door minilot op 27-04-2020 00:58:29 ]
  maandag 27 april 2020 @ 00:58:15 #256
221912 minilot
Nancy boy
pi_192823234
(Stellarium is toffer, maar niet gratis)
pi_192823256
Ik ga er eens naar kijken, tofheid :Y Ik vond mezelf al wat stom dat ik geen flauwe idee had wat die felle ster/planeet was boven de maan.
  maandag 27 april 2020 @ 01:05:46 #258
221912 minilot
Nancy boy
pi_192823278
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 01:02 schreef Isabeau het volgende:
Ik ga er eens naar kijken, tofheid :Y Ik vond mezelf al wat stom dat ik geen flauwe idee had wat die felle ster/planeet was boven de maan.
Je weet het nu! *O* Gewoon wijsneuzerig kijken als je de volgende treft die het vraagt omdat -ie (ze? :7) de laatste tijd zo verrekte helder aan de hemel staat ;)
pi_192823920
quote:
Venus is van koper
de andere zijn goedkoper
de andere zijn van blik
en van safraan
is Janneke-maan
Twee oren om te horen
twee ogen om te zien
Twee handen in het lege
en verre vingers tien
  Official ESF Kreviewer maandag 27 april 2020 @ 06:45:07 #260
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192823942
Mogguh :O
  maandag 27 april 2020 @ 06:55:54 #262
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192823943
Morguh..
Ik draai me nog een keer om..
:z :s)
  Official ESF Kreviewer maandag 27 april 2020 @ 07:02:10 #263
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192823945
Zo. Het ontbijt zit er weer in. 8-).

Moderator / Redactie Sport maandag 27 april 2020 @ 08:10:44 #264
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_192824137
Gefeliciteerd met Willem-Alexander.
pi_192824156
quote:
6s.gif Op maandag 27 april 2020 08:10 schreef borisz het volgende:
}:|

Haggis, dat wil ik toch nog eens proberen. Goedemorgen!
  Moderator maandag 27 april 2020 @ 08:14:26 #266
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192824166
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 23:00 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Dat is hem ja. Het programma was net bezig. Het heet Arjan Knevel volgens mij.
Dat is vast geen familie van Andries :D
  Moderator maandag 27 april 2020 @ 08:20:02 #267
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192824225
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 21:21 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Hopelijk inderdaad snel geblust. Zonde!

Komen daar veel wandelaars, dat een sigarettenvonk de oorzaak kan zijn?
Zou kunnen. Het zou ook een stukje glas kunnen zijn wat er al jaren ligt.

Het was wel vlak het centrale pad wat er door heen loopt.
  Moderator maandag 27 april 2020 @ 08:26:13 #268
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192824256
quote:
6s.gif Op maandag 27 april 2020 08:10 schreef borisz het volgende:
Laten we Tineke de Nooij, Lara Gut en David Beckmann niet vergeten.

De eerste vlucht van de A380 is ook pas vijftien jaar geleden. Terwijl de productie binnenkort al stopt en diverse partijen het toestel willen uitrangeren of daar zelfs al mee bezig zijn.
pi_192824271
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 00:30 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Venus. :Y
pi_192824276
Oh spuit11, er was al een nieuwe pagina.
pi_192824328
Nu dan maar een foto van ons standaardontbijt; 5 à 6 maal per week is dit onze eerste maaltijd.
Tenminste, als ik thuiswerk. Op kantoor heb ik een uitgeklede versie hiervan, mijn lief eet dit dan wel zo.

Per persoon ongeveer een pond fruit, meestal 1 appel, 1 peer, ½ banaan, en dan nog iets wisselends, vandaag 1 mineola. Daarbij wat havermout, zonnebloempitten, pompoenpitten en lijnzaad of kokos. En een handvol ietwat gehakte noten. En een halve bak 10% vette yoghurt/kwark.
pi_192824633
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 21:39 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ohh dat is wel heel slim idd! Ik ga mijn alert eens instellen op Pepper.
Net alert.. bestelbaar maar nog. Iet leverbaar bij amazon.

Die laat ik maar even gaan :)
pi_192824737
quote:
2s.gif Op maandag 27 april 2020 08:30 schreef Lonaa het volgende:
Oh spuit11, er was al een nieuwe pagina.
*snif* maar iedereen weet dat dus behalve ik :X
pi_192824882
quote:
7s.gif Op maandag 27 april 2020 08:38 schreef sigme het volgende:
Nu dan maar een foto van ons standaardontbijt; 5 à 6 maal per week is dit onze eerste maaltijd.
Tenminste, als ik thuiswerk. Op kantoor heb ik een uitgeklede versie hiervan, mijn lief eet dit dan wel zo.

[ afbeelding ]
Per persoon ongeveer een pond fruit, meestal 1 appel, 1 peer, ½ banaan, en dan nog iets wisselends, vandaag 1 mineola. Daarbij wat havermout, zonnebloempitten, pompoenpitten en lijnzaad of kokos. En een handvol ietwat gehakte noten. En een halve bak 10% vette yoghurt/kwark.
Dat ziet er meer dan prima uit :Y
Maal je de lijnzaad ter plekke, of koop je al gebroken lijnzaad? (wij hebben het hier in een ouderwetse koffiemaler gestopt. Niet dat ik het ooit eet, want ik ontbijt meestal veel lichter met een cracker, maar vriend is wel fan ;) )

Wat betreft sterren en planeten: ik herken vaak net Venus, Cassiopeia, de grote beer en de gordel van Orion. Een vriendin wees me er ooit eens op, die wist ook precies wanneer je welke planeet het beste kon zien.
pi_192824902
Cassiopeia, dat vond ik altijd zo'n mooie naam als kind O+ Iemand in Battlestar Galactica heette namelijk zo :7 (en dan nòg niet weten waar dat aan de sterrenhemel staat hè)
pi_192825003
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 09:18 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Net alert.. bestelbaar maar nog. Iet leverbaar bij amazon.

Die laat ik maar even gaan :)
Ik zag het ja. Vrees dat het voorlopig overal aanschuiven is.
pi_192825127
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 09:39 schreef Isabeau het volgende:
Cassiopeia, dat vond ik altijd zo'n mooie naam als kind O+ Iemand in Battlestar Galactica heette namelijk zo :7 (en dan nòg niet weten waar dat aan de sterrenhemel staat hè)
Vrij makkelijk herkenbaar, als je het eenmaal hebt gezien. De sterren vormen een soort "W'

maandag 27 april 2020 @ 09:56:21 #278
63722 z80
I fink you freaky
pi_192825171
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2020 08:26 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Laten we Tineke de Nooij, Lara Gut en David Beckmann niet vergeten.

De eerste vlucht van de A380 is ook pas vijftien jaar geleden. Terwijl de productie binnenkort al stopt en diverse partijen het toestel willen uitrangeren of daar zelfs al mee bezig zijn.
De A380 gaan we ook niet als vracht toestel terug zien. Te duur per per kilometer en beschikbare laadvermogen.
Maar hel blijft indrukwekkend. Dat zoiets lompst kan vliegen.
pi_192825257
Deel plaatselijke muziekvereniging hier bij de ouderenflats *O* Ze spelen het Wilhelmus. Toch nog een beetje Koningsdag. Of zo.
pi_192825258
Mogge!

Ja Cassiopeia, zo’n mooie naam (kende m ook van Battle Star galactica). Ik gebruik altij SkyView, zit een irritant muziekje onder, maar heel duidelijk. Ik zie de sterren nauwelijks dus verbaas me altijd wat er nog meer in de lucht hangt. In de woestijn in Egypte en bij andere reizen heb ik wel vaak een prachtige sterrenhemel gezien, wel een in slaap gevallen met bril op buiten
  maandag 27 april 2020 @ 10:01:13 #281
221912 minilot
Nancy boy
pi_192825264
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 08:12 schreef Isabeau het volgende:

[..]

}:|

Haggis, dat wil ik toch nog eens proberen. Goedemorgen!
Me er scheel aan gegeten in Schotland. O+ Zo in maag verpakt eigenlijk niet tegengekomen, wel als hoopjes stuffing op een bord, op broodjes, in gepofte aardappelen, over omeletten, als worstjes, alles :9 Paar blikken mee naar huis gesleept, allemaal op. Snif. Maar bij ernstige behoefte natuurlijk gewoon online te bestellen. Of terug naar Schotland als reizen weer okee is natuurlijk *O* :9
pi_192825272
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 09:27 schreef Isabeau het volgende:

[..]

*snif* maar iedereen weet dat dus behalve ik :X
Jij weet andere dingen. :Y
pi_192825305
Ik heb niet het Wilhelmus gezongen.
pi_192825383
quote:
2s.gif Op maandag 27 april 2020 10:04 schreef Lonaa het volgende:
Ik ook niet. Ik zit net te bedenken of ik het überhaupt zou kunnen, zonder spiekbriefje, ik denk het niet :')
pi_192825422
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 10:08 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik ook niet. Ik zit net te bedenken of ik het überhaupt zou kunnen, zonder spiekbriefje, ik denk het niet :')
Ik weet wel zeker van niet.
Mijn man heeft het op school geleerd maar volgens mij hebben wij dat nooit gedaan.
pi_192825440
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 09:46 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ik zag het ja. Vrees dat het voorlopig overal aanschuiven is.
Mja denk het ook..
maar dan schuif ik liever aan bij bol ofzo

Wel dochters grote bezwaar tegen switch/Pro xbox getackled nu.
Lego worlds is er ook gewoon voor de switch.
(En alle andere spellen die ze leuk vind OOK)
pi_192825487
quote:
2s.gif Op maandag 27 april 2020 10:04 schreef Lonaa het volgende:
Ik wel, met de straat O+ en ik had ook al een tompouce *O*
pi_192825496
Ook niet gezongen, dus de ramen zijn nog heel.
Nu koffie met een gekregen tompouce (mijn oranje soezen waren goed t/m zaterdag en met slagroom neem ik liever geen risico. Van vriendinnen kreeg ik er 1
pi_192825497
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 10:10 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ik weet wel zeker van niet.
Mijn man heeft het op school geleerd maar volgens mij hebben wij dat nooit gedaan.
Hadden wij het hier net over..

Dochter moest het leren voor de kranslegging in groep 7 en keek alsof ze moest overgeven toen ze het vertelde.

Maar toen ik op school zat was er elk jaar verklede optocht dus wij hebben elk jaar gewoon hard geoefend om het uit het hoofd te kunnen.
Vrees dat ik nog wel kan meezingen.

Niet getest net op het balkon tbh.

Wel de bovenbuurman geplaagd dat ik hem niet hoorde. (Soort van hippie met prima gitaarskills)
Die had het hele verhaal compleet gemist en zat nog in de verwarring van dat ie nu al nuchter en zonder kater uit bed was. _O-
pi_192825540
Oh nee, iemand heeft de Pasapas opgezet, nu zing ik dat weer wéken ;(
  Moderator maandag 27 april 2020 @ 10:24:54 #291
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192825630
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 10:08 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Iets met een Spaanse koning en Duits bloed.
pi_192825635
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2020 10:24 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Iets met een Spaanse koning en Duits bloed.
Diets bloed toch, geen Duits? :P
pi_192825659
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 10:12 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Mja denk het ook..
maar dan schuif ik liever aan bij bol ofzo

Wel dochters grote bezwaar tegen switch/Pro xbox getackled nu.
Lego worlds is er ook gewoon voor de switch.
(En alle andere spellen die ze leuk vind OOK)
Dus die Switch komt er? :P
  Moderator maandag 27 april 2020 @ 10:29:23 #294
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192825689
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 10:25 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Diets bloed toch, geen Duits? :P
Als jij het zegt, bij mijn weten niet.
pi_192825723
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2020 10:29 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Als jij het zegt, bij mijn weten niet.
Ah, ik heb een uitleg gevonden. Het is wel Duits, maar heeft dan weer niks met Duitsland te maken. Dat was het:

Wilhelmus van Nassouwe, ben ick van Duytschen bloet’? (...) Volgens Remieg Aerts, hoogleraar politieke geschiedenis, heeft ‘Duytschen bloet’ met Duitsland als zodanig weinig te maken.
“Duits of Diets is Germaans en betekent oorspronkelijk ‘eigen volk’. Het werd gebruikt als aanduiding voor ‘de volkstaal’ tegenover het Latijn. Zo kom je tot in de negentiende eeuw het begrip Nederduits tegen, wat gewoon Nederlands betekent.
pi_192825725
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 10:26 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Dus die Switch komt er? :P
Mja ik eh... denk dat ik het weet als ie besteld is... kan ook nog even duren.

Vind het een hoop geld als niet zo fanatieke gamer :)

Maar aan de andere kant is het denk ik wel erg leuk.
Leuker dan xbox in ieder geval denk ik.
Ik ben wat meer van de schattige spelletjes enzo
  maandag 27 april 2020 @ 10:36:26 #297
63722 z80
I fink you freaky
pi_192825789
17 Graden buiten. Tijd om een zooi hout weg te gaan werken.
  Official ESF Kreviewer maandag 27 april 2020 @ 10:46:52 #298
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192825939
Ik vind ons volkslied maar matig. Dan hoor ik toch liever il Canto degli Italiano.

Verder baal ik als een stekker. Een van de autos die ik ga kopen als ik de loterij win is in het basismodel 40k duurder geworden.

Voor boodschappen en vakantie:

In mijn configuratie nu ongeveer 225k. Matig.
pi_192825955
Ach, als je de loterij wint maakt die 40 k toch ook niets meer uit, Krea?
  Official ESF Kreviewer maandag 27 april 2020 @ 10:49:36 #300
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192825982
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 10:47 schreef Jagärtrut het volgende:
Ach, als je de loterij wint maakt die 40 k toch ook niets meer uit, Krea?
Wanneer ik vanavond win, win ik 250.000 per jaar, 20 jaar lang. Dan is dit wel duur. Ik denk dat het dan lease wordt, als een echte pauper.
250k per jaar is maar 48 cent per minuut.
  maandag 27 april 2020 @ 10:58:38 #301
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192826086
Da's maar 28.8 per uur daar kon ik mn bed niet voor uit hoor :{w
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')