Ik denk dat die opmerking meer ging over niet meer werkenden.quote:Op zaterdag 25 april 2020 20:41 schreef Uhmmpie het volgende:
Overigens.. ik heb vooral minder reistijd.. want in mn lunchtijd echt geen tijd om naar de supermarkt op en neer te gaan... laat staan ook nog bodocschappen en afrekenen
Dus sta ik er alsnog savonds of in het weekend.
Gelukkig 2 middagen in de week vrij dis die gebruik ik nu maar voor de noodzakelijke boodschappen die picnic niet kon brengen.
En als dochterlief er is.. breng ik die vrije middagen door met schoolwerk.
Het is nogal makkelijk praten als je alleen voor jezelf of een andere volwassene hoeft te zorgen.
Zeker omdat een 2e volwassene ook nog weleens wat kwam doen.
Wat ben je aan het doen?quote:Op zaterdag 25 april 2020 20:53 schreef fietsie het volgende:
Bouwvakkeren dag zoveel. Vermoeiend, maar met voortgang.
Leuk! En lekker. Ik ben ook veel bezig in de tuin. Er komt geen eind aanquote:Op zaterdag 25 april 2020 20:52 schreef LXIV het volgende:
Ik besteed al die tijd die ik nu heb vooral aan het opzetten en bijhouden van een moestuin en aan koken. Vooral in die moestuin gaan heel wat uurtjes zitten.
Ik heb nu in mijn tuin aan fruit: Appels, peren, kers, pruim, kerspruim, framboos, braam, vijg, abrikoos, perzik, kiwi (komt nooit wat aan) en druif.
Aan groente: courgette, pompoen, komkommer, boontjes, tomaat, wortel, broccoli en paprika.
Ik heb veel onder glas gezet, ik verwacht eigenlijk al in mei de eerste oogst binnen te halen. Dan kan ik dat allemaal weer lekker combineren met nieuwe dingen proberen met koken.
Normaal zou ik dit ook wel leuk vinden, maar de tijd die overal in gaat zitten is enorm. Dan haal ik maar tomaten uit de supermarkt. Maar onvergelijkbaar met zelf geteelde, zongerijpte en rijp geplukte tomaten. Is echt een andere v=vrucht!
Oh, is al je familie leuk?quote:Op zaterdag 25 april 2020 21:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
Aww, ik kreeg net een berichtje van mijn pas ontdekte nichtje van 11Zo'n leuk kind. Dat is vast een familietrekje
Als dat een reactie is op mijn opmerking: mijn vraag of hij thuiswerkte was gericht op Krea. Bij mijn weten zijn daar geen kinderen of inwonende partner in het spel. Los daarvan weet ik ook niet of zijn baan het toelaat om tussendoor naar de supermarkt te gaan. Maar met thuiswerken bespaar je iig reistijd, en als die reistijd om te beginnen al kort was kun je als alleenstaande of samenwonende volwassene met een 8 urige werkdag prima binnen openingstijden naar de supermarkt gaan, lijkt mij.quote:Op zaterdag 25 april 2020 20:41 schreef Uhmmpie het volgende:
Overigens.. ik heb vooral minder reistijd.. want in mn lunchtijd echt geen tijd om naar de supermarkt op en neer te gaan... laat staan ook nog bodocschappen en afrekenen
Dus sta ik er alsnog savonds of in het weekend.
Gelukkig 2 middagen in de week vrij dis die gebruik ik nu maar voor de noodzakelijke boodschappen die picnic niet kon brengen.
En als dochterlief er is.. breng ik die vrije middagen door met schoolwerk.
Het is nogal makkelijk praten als je alleen voor jezelf of een andere volwassene hoeft te zorgen.
Zeker omdat een 2e volwassene ook nog weleens wat kwam doen.
In mijn beleving heb ik een tante, een neef met zijn vrouw en hun twee kinderen. Allemaal leuke lui.quote:
Het is lastig om even tijdens je lunchpauze boodschappen te gaan doen omdat je toch thuis werkt... voor mensen die niet werkenquote:Op zaterdag 25 april 2020 20:52 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik denk dat die opmerking meer ging over niet meer werkenden.
Misschien wel de beste manier om er in te staan jaquote:Op zaterdag 25 april 2020 21:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
In mijn beleving heb ik een tante, een neef met zijn vrouw en hun twee kinderen. Allemaal leuke lui.
Mja ik lees hier om de haverklap vanalles waarvan ik denk... “dat is makkelijk praten als je geen gezin hebt of als het minder uitmaakt Als je een tijdje wat minder geld verdiend of minder thuis bent”quote:Op zaterdag 25 april 2020 21:32 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Als dat een reactie is op mijn opmerking: mijn vraag of hij thuiswerkte was gericht op Krea. Bij mijn weten zijn daar geen kinderen of inwonende partner in het spel. Los daarvan weet ik ook niet of zijn baan het toelaat om tussendoor naar de supermarkt te gaan. Maar met thuiswerken bespaar je iig reistijd, en als die reistijd om te beginnen al kort was kun je als alleenstaande of samenwonende volwassene met een 8 urige werkdag prima binnen openingstijden naar de supermarkt gaan, lijkt mij.
Was verder geen oordeel over jouw situatie, jij reageerde puur op mijn opmerking (denk ik?) en leest daar wellicht een verwijt in wat ik niet maakte.
Het werkt best aardig eigenlijkquote:Op zaterdag 25 april 2020 21:38 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Misschien wel de beste manier om er in te staan ja
Net als voor corona is ieders leven anders.quote:Op zaterdag 25 april 2020 21:41 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Mja ik lees hier om de haverklap vanalles waarvan ik denk... “dat is makkelijk praten als je geen gezin hebt of als het minder uitmaakt Als je een tijdje wat minder geld verdiend of minder thuis bent”
Dus wellicht lag het aan mij dat ik dat verkeerd opvatte
Het is hier altijd redelijk buffelen om alle ballen hoog te houden doorgaans. En zo slecht heb ik het nog niet dus.
Mja en heeft jan en alleman een mening over wat een ander met zn leven zou moeten doen. Jammer vind ik dat.quote:Op zaterdag 25 april 2020 21:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Net als voor corona is ieders leven anders.
Waarom niet? Ik werk thuis en ook al laat ik nu de boodschappen thuiskomen in het begin ging ik, ipv om 12 uur of zo pauze te nemen om 14 uur (want rustiger) boodschappen doen. Nu werk ik de ene keer door en de andere keer ga ik even wandelen. Ook bij thuiswerken heb je recht op pauze.quote:Op zaterdag 25 april 2020 21:38 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Het is lastig om even tijdens je lunchpauze boodschappen te gaan doen omdat je toch thuis werkt... voor mensen die niet werken
Maar niet perse op andere werktijden of een langere pauze en ik woon niet bijkans in de supermarkt verder.quote:Op zaterdag 25 april 2020 21:47 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Waarom niet? Ik werk thuis en ook al laat ik nu de boodschappen thuiskomen in het begin ging ik, ipv om 12 uur of zo pauze te nemen om 14 uur (want rustiger) boodschappen doen. Nu werk ik de ene keer door en de andere keer ga ik even wandelen. Ook bij thuiswerken heb je recht op pauze.
Tof recept, die ga ik onthouden.quote:Op zaterdag 25 april 2020 21:43 schreef Uhmmpie het volgende:
Vrolijker nieuws: de pickled mustard seeds... smaken in beide variaties best wel
Dat heb ik ook een soort van. Het gezellige neven en nichten van mijn vaders kant, maar sinds ik via fb contact heb met mijn nichtjes van moeders kant in Australië is het een feest der herkenning. Wij lijken echt zo ontzettend op elkaar. Doen en laten, leuk en niet leuk vinden, houden allemaal van lekker etenquote:Op zaterdag 25 april 2020 21:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Het werkt best aardig eigenlijk
Ik vind het dus reuzelollig om te denken dat mijn nichtje haar voorliefde voor fantasyboeken (met uitgebreide bijlagen en een landkaart) met mij deelt omdat we familie zijn. Uiteraard nonsens maar ik heb nog nooit zo kunnen denken dus ik vind dat grappig.
Nee....?quote:Op zaterdag 25 april 2020 21:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Tof recept, die ga ik onthouden.
Ken je cowboy candy al? Ook erg lekker.
Als ik ga wandelen (of boodschappen ga doen) als een soort lunchpauze, laat ik dat even weten. Als ik op kantoor ben ga ik ook lunchen (geen boodschappen want dat kost te veel tijd)quote:Op zaterdag 25 april 2020 21:48 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Maar niet perse op andere werktijden of een langere pauze en ik woon niet bijkans in de supermarkt verder.
Even zoeken. Ik zet het wel in het pepertopic trouwens, dam staat daar ook weer eens iets CULs in.quote:
Mja ik red dat vanaf huis ook niet in een half uurtje.quote:Op zaterdag 25 april 2020 21:53 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Als ik ga wandelen (of boodschappen ga doen) als een soort lunchpauze, laat ik dat even weten. Als ik op kantoor ben ga ik ook lunchen (geen boodschappen want dat kost te veel tijd)
Daarom wandel ik liever dan boodschappen doen, want dan ben ik nog binnen muv 15 min fietsenquote:Op zaterdag 25 april 2020 21:58 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Mja ik red dat vanaf huis ook niet in een half uurtje.
Even wandelen wel.. moet ook wel anders kom ik heel de week niet meer buiten.
In dat dorp hebben ze gewoon geen 5G masten die corona verspreiden.quote:Op zaterdag 25 april 2020 22:30 schreef Kreator het volgende:
Je kunt wel merken dat niemand meer iets meemaakt momenteel..
Ik had het slechts over senioren in een dorpje die de hele week de tijd hebben om op een rustig tijdstip boodschappen te.doen, maar er voor kiezen om met risico op zaterdagmiddag om twee uur te gaan, als alle (werkende) gezinnetjes ook moeten. Dat vond ik niet zo slim.
Die dorpse mentaliteit hier verbaast me sowieso wel. Gezellige drukte noemen ze dat. Ik noem het mind boggling.
Ook in normale tijden is... zaterdag rond 2en in de suup... niet mijn idee van gezellig.quote:Op zaterdag 25 april 2020 22:30 schreef Kreator het volgende:
Je kunt wel merken dat niemand meer iets meemaakt momenteel..
Ik had het slechts over senioren in een dorpje die de hele week de tijd hebben om op een rustig tijdstip boodschappen te.doen, maar er voor kiezen om met risico op zaterdagmiddag om twee uur te gaan, als alle (werkende) gezinnetjes ook moeten. Dat vond ik niet zo slim.
Die dorpse mentaliteit hier verbaast me sowieso wel. Gezellige drukte noemen ze dat. Ik noem het mind boggling.
Hoe bevalt de switch?quote:Op zaterdag 25 april 2020 23:08 schreef borisz het volgende:
De laatste weken bleek vrijdag 13.00 een ideaal tijdstip om boodschappen te doen. Was geen rij bij de kassa.
Haarlem is ook weer tot leven gekomen. Bij 2-3 kramen op de markt waar ik ook graag kom, stonden er netjes rijtjes van 4-5 man. Paar weken geleden was het nog niet zo druk....Wel weer lekkere worstjes ingeslagen.
Morgen ]weer aan de wandel. Ik blijf wat dichterbij huis. Maar ga wel voor de 15km. De NS-wandeling van Santpoort-Noord naar Overeen. Eigenlijk een 'thuiswandeling'https://www.ns.nl/dagje-uit/wandelen/kennermerduinen.html
Forse tippelpartij door onze omgeving.quote:Op zaterdag 25 april 2020 23:08 schreef borisz het volgende:
Morgen ]weer aan de wandel. Ik blijf wat dichterbij huis. Maar ga wel voor de 15km. De NS-wandeling van Santpoort-Noord naar Overeen. Eigenlijk een 'thuiswandeling'https://www.ns.nl/dagje-uit/wandelen/kennermerduinen.html
Wat fijn!quote:Op zondag 26 april 2020 03:03 schreef PdeHoog het volgende:
En aan het fotograferenWat is dit tof zeg
Al die sterren. En de vogels die fluiten. De rust
Ik heb ook nog helemaal niks bedacht.quote:Op zondag 26 april 2020 08:11 schreef Barreltje het volgende:
Wat zijn jullie koningsdag plannen eigenlijk?
Ik heb nog helemaal niks bedacht
Gister heb ik een excelsheet gemaakt waarin je precies kan zien wat er vandaag() gevoerd moet worden aan Lammetje. Op koningsdag ga ik om 5:30, 10u, 14u, 18u en 21:30 lammetje 150ml warme melk brengen.quote:Op zondag 26 april 2020 08:11 schreef Barreltje het volgende:
Ik ben er blij mee. Gisteren toch een uurtje of vijf gespeeldquote:Op zaterdag 25 april 2020 23:30 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Hoe bevalt de switch?
Hier in twijfelstand...
Mja dochterlief was zo blij... eindelijk eens bij mij koningsdag vieren want ik doe altijd leuke dingen... en mijn ex heeft er niks mee dus die blijven altijd thuis.quote:Op zondag 26 april 2020 08:11 schreef Barreltje het volgende:
Mario kart verveelt ook nooit volgens mij.quote:Op zondag 26 april 2020 08:17 schreef borisz het volgende:
[..]
Ik ben er blij mee. Gisteren toch een uurtje of vijf gespeeldEn vanmiddag na de wandeling weer
![]()
Nu drie games. Mario Odessy, Pokemon Sword en Mario Kart. Ik denk dat er snel nog een paar games bij aanschaf..
Zoals Animal Crossing en Super Smash Bros. Ultimate ":+
Ach!quote:Op zondag 26 april 2020 08:15 schreef sigme het volgende:
[..]
Gister heb ik een excelsheet gemaakt waarin je precies kan zien wat er vandaag() gevoerd moet worden aan Lammetje. Op koningsdag ga ik om 5:30, 10u, 14u, 18u en 21:30 lammetje 150ml warme melk brengen.
Dus zo gaat koningsdag er ongeveer uitzien vanuit mijn pov:
[ afbeelding ]
filmpje lammetje komt naar me toe: https://i.imgur.com/O9EWKba.mp4
filmpje lammetje drinkt: https://i.imgur.com/lHkK4WA.mp4
Werken, slapen, wow.quote:Op zondag 26 april 2020 08:11 schreef Barreltje het volgende:
Mja.. life sucks...quote:Op zondag 26 april 2020 08:33 schreef Isabeau het volgende:
@:Uhmmpie mijn ervaring met Koning(inne)dag is dat het idd meestal heel rustig is in dierentuinen, pretparken en dergelijke. Mensen gaan blijkbaar liever op een andere, oranje manier de dag besteden. Zat je wel toevallig net bij de verkeerde dierentuin dat jaaren dit jaar dus ook weer niet wat je gepland had.
@:minilot als je een rustig peretpark wilt kan je net zo goed met Koningsdag in Nederland blijven hoor. Super rustig dus.
Parkeerterrein van Slikken van Flakkee. Inmiddels alweer drie uur thuis en net weer wakker. Ik heb het nog steeds een tikkie koudquote:Op zondag 26 april 2020 06:38 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Wat fijn!
Ben benieuwd naar de resultaten! Waar ben je naar toe gegaan om te fotograferen?
Parkeerplaatsje naast de Afsluitdijk wel eens geprobeerd? Ook een toffe plek voor de nachtlucht bekijken en op de kiek zeggenquote:Op zondag 26 april 2020 08:47 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Parkeerterrein van Slikken van Flakkee. Inmiddels alweer drie uur thuis en net weer wakker. Ik heb het nog steeds een tikkie koud
Da's waar, maar er is maar een handvol attractieparken dat ik überhaupt de moeite van het bezoeken waard vind en binnen Nederland is de Efteling daarvan de enige. En die zie ik al vaak genoegquote:Op zondag 26 april 2020 08:33 schreef Isabeau het volgende:
@:minilot als je een rustig peretpark wilt kan je net zo goed met Koningsdag in Nederland blijven hoor. Super rustig dus.
Wat bij ons altijd standaard was met Koninginnedag waren poffertjesquote:Op zondag 26 april 2020 08:43 schreef Uhmmpie het volgende:
Mja.. life sucks...
Dit jaar is vooral voor dochterlief erg jammer want komende jaren is ze gewoon weer bij mijn ex.
En daarna is ze wel echt te groot om met mams op stap te gaan vrees ik.
En ik vergat iets heel belangrijks Mbt koningsdag...
we eten pannenkoeken
Oh echtquote:Op zondag 26 april 2020 08:52 schreef minilot het volgende:
Da's waar, maar er is maar een handvol attractieparken dat ik überhaupt de moeite van het bezoeken waard vind en binnen Nederland is de Efteling daarvan de enige. En die zie ik al vaak genoeg
Dus juist altijd wel een handige gelegenheid voor iets als Parc Asterix, want daar wil je qua drukte op, zeg, een zaterdag in juli écht niet zijn. Zomervakantiewachtrijen voor Droomvlucht in de Efteling verbleken erbij..
Wachtrijen van twee á drie uur en een park propvol kwaaie pubers uit de buitenwijken van Parijs die in een permanente staat van compulsief voordringen verkeren. Het is echt chaos!quote:Op zondag 26 april 2020 08:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oh echtIk ben daar nog nooit geweest, maar ik weet wel hoe de wachtrij voor Droomvlucht er uitziet hoog zomer
quote:Op zondag 26 april 2020 08:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wat bij ons altijd standaard was met Koninginnedag waren poffertjesDan gingen we naar opa en oma, waar de volwassen mensen een oranjebittertje dronken en oma maakte dan poffertjes voor de kleinkinderen in zo'n gietijzeren poffertjes pan
Zelfs brave ik zou aan voordringen gaan denken bij zulke rijen. "Excusez-moi. Passez juste, ma fille se met en ligne!"quote:Op zondag 26 april 2020 08:57 schreef minilot het volgende:
Wachtrijen van twee á drie uur en een park propvol kwaaie pubers uit de buitenwijken van Parijs die in een permanente staat van compulsief voordringen verkeren. Het is echt chaos!
Wat nostalgischquote:Op zondag 26 april 2020 08:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wat bij ons altijd standaard was met Koninginnedag waren poffertjesDan gingen we naar opa en oma, waar de volwassen mensen een oranjebittertje dronken en oma maakte dan poffertjes voor de kleinkinderen in zo'n gietijzeren poffertjes pan
Jeetje, dat wist ik helemaal nietquote:Op zondag 26 april 2020 08:59 schreef Lonaa het volgende:
Koninginnendag heeft hier sinds Apeldoorn altijd een gek randje gehad. Ik was daarbij.
Dat is ook wel een beetje triestquote:Op zondag 26 april 2020 09:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat nostaligisch![]()
Ik heb nul herinneringen aan Koninginnedag. Het was gewoon een vrije dag volgens mij dus klusjes in huis doen met het gezin.
Toen ik 14 was ging ik naar Utrecht met vrienden, toen kwam ik er achter dat Koninginnedag echt gevierd werd.
Ja hoor, zeker.quote:Op zondag 26 april 2020 09:02 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat is ook wel een beetje triestMaar wel ingehaald in je tienertijd hoop ik!
Ik heb het niet gezien, gelukkig. Destijds woonde ik in Apeldoor en ik werkte bij de lokale radio omroep. Dus uh we hebben er live verslag van moeten doen.quote:Op zondag 26 april 2020 09:01 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Jeetje, dat wist ik helemaal nietJe was hopelijk in het centrum en niet daar bij de aanslag? Ik wilde ongeluk typen, maar het was natuurlijk gewoon een aanslag.
Heftig. Ik snap dat je daar dan elke keer weer aan terug denkt.quote:Op zondag 26 april 2020 09:07 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb het niet gezien, gelukkig. Destijds woonde ik in Apeldoor en ik werkte bij de lokale radio omroep. Dus uh we hebben er live verslag van moeten doen.
Je moeder vond het vast allemaal maar dom vermaak voor gepeupelquote:Op zondag 26 april 2020 09:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ja hoor, zeker.
Ik wist toch niet dat ik dingen miste. Ook in het dorp werd er bij ons natuurlijk van alles gedaan maar ik wist van niets. Sterker nog, ik bedacht gisteren pas voor het eerst dat er vroeger nooit iets met Koninginnedag werd gedaan bij ons thuis. Het was me nooit eerder opgevallen.
Samenwoonplannen?quote:Op zondag 26 april 2020 08:49 schreef Uhmmpie het volgende:
Zo.. met dank aan 2 zuiplappen hiervoor inmiddels alle huizen op een rijtje gezet om vanavond potentieel langs te rijden...
nog wel wat finetunen nodig want het lijstje is nog wat lang. Maar alle goede opties staan erop.. en dan straks nog maar even schiften wat we echt leuk vinden.
Poezen hebben eten.
Alvast stukje kamer opgeruimd...
koffieboontjes gemalen.
En me nog even verbaasd over dat ze al/nog steeds aan het bier zitten en dat niemand nog heeft gebeld dat ze al sinds vannacht ergens aardig wat geluidsoverlast veroorzaken samen.
Met name liedjes en hele discussies met elkaar en alles wat er verder voorbij zwemt zegmaar.
(Ze zijn ieder geval wel vrolijker dan ik)
Nu maar met broodjes en koffie op de bank.
Even definitief op het gemak wakker worden.
Die is nu afgesloten en aanzienlijk verder rijdenquote:Op zondag 26 april 2020 08:49 schreef minilot het volgende:
[..]
Parkeerplaatsje naast de Afsluitdijk wel eens geprobeerd? Ook een toffe plek voor de nachtlucht bekijken en op de kiek zeggen
Laat je hier nog wat zien van wat je vannacht hebt gefotografeerd?
Hier krijg ik de rillingen vanquote:Op zondag 26 april 2020 09:11 schreef Lonaa het volgende:
Het was zo surrealistisch. We hadden maanden toegeleefd naar die dag natuurlijk. Zouden de hele dag overal live verslag van doen enzo. En het gebeurde maar een paar straten verderop. Veel mensesn wisten het ook nog helemaal niet. Mensen waar ik direct naar keek zeg maar. Maar wij wisten het wel want we hadden daar een verslaggever staan.
Het was ook heel bizar om te zien hoe het nieuws zich verspreidde onder de mensen. We keken uit op een parkje en je zag steeds meer...paniek. Je zag het echt verspreidden als een olievlek. Zo bizar. En ondertussen hoorde ik mijn collega met trillende stem verslag doen van wat ze zag.
Volks ja. Weltrusten!quote:Op zondag 26 april 2020 09:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je moeder vond het vast allemaal maar dom vermaak voor gepeupelOf iets van die strekking.
Maar ik ga slapen
Yup. Devs is echt jouw ding, dit wist ik.quote:Op zondag 26 april 2020 08:24 schreef minilot het volgende:
@:Barreltje Indien vroeg genoeg wakker morgen zelf oranje tompoezen proberen te maken. Devs afbingen (@:Kreator Ik vind het het tofste dat ik in lange tijd heb gezien!Nogmaals dank voor tip, ook van J.! ) en ik moest gisteren voor wat zaken bij de Sligro zijn en daar heb ik meteen het één en ander gehaald voor potentiëel barbecueën als het weer lekker genoeg is buiten. Onder meer 'ambachtelijke' hotdogs, verse chorizo en reeworstjes uit de diepvries. Al aangekondigd dat J. ter compensatie tot half mei vegetarisch te eten krijgt en dat was in orde
Oh en er is een Koningsdagknutsel in het meest recente pakket van de peuterschool en wellicht op Vrijmarkplaats.nl kijken of er in het dorp nog iets wordt aangeboden dat we toevallig nodig hebben en met inachtneming van de anderhalve meter tijdens een wandeling kunnen kopen.
Gewoonlijk deden we zelden iets aan Koningsdag/Koninginnedag behalve het land uit naar een buitenlands pretpark als het op een doordeweekse dag ging, maar zo met alle attractieparken en diverse landsgrenzen potdicht voelt dat als héél ver weg
Bizar zegquote:Op zondag 26 april 2020 09:11 schreef Lonaa het volgende:
Het was zo surrealistisch. We hadden maanden toegeleefd naar die dag natuurlijk. Zouden de hele dag overal live verslag van doen enzo. En het gebeurde maar een paar straten verderop. Veel mensesn wisten het ook nog helemaal niet. Mensen waar ik direct naar keek zeg maar. Maar wij wisten het wel want we hadden daar een verslaggever staan.
Het was ook heel bizar om te zien hoe het nieuws zich verspreidde onder de mensen. We keken uit op een parkje en je zag steeds meer...paniek. Je zag het echt verspreidden als een olievlek. Zo bizar. En ondertussen hoorde ik mijn collega met trillende stem verslag doen van wat ze zag.
Wat een verhaal. Dat blijft echt wel bij je de rest van je leven. Ik zat tv te kijken, kwam terug van het toilet en zag iets raars op tv en dacht de de tv op een andere zender was gesprongen.quote:Op zondag 26 april 2020 09:11 schreef Lonaa het volgende:
Als het weer goed is, en ik heb zin. In mijn tuin het nodige snoeihout door de hakselaar heen halen.quote:Op zondag 26 april 2020 08:11 schreef Barreltje het volgende:
Die spelletjes en volle stempelkaart roepen opeens wel herinneringen op.....helemaal vergeten/verdrongen.quote:Op zondag 26 april 2020 09:47 schreef fietsie het volgende:
Koninginnedag.... 'sochtends verplicht naar school; met hooiwagens en later met z'n allen op de fiets naar het dorp fietsen (zat op school in een buurtschap). Daar, verplicht, met alle kinderen van alle lagere scholen zingen bij het gemeentehuis, eindigend met het Wilhellemus, en daarna naar een plein waar spelletjes waren ingericht, waar je met een stempelkaart langs moest.
Met een volle stempelkaart mochten je ouders je dan ophalen bij het schoolhoofd, en mocht je mee naar familie voor koffie en een tompouce.
Ik snap de positieve energie over die dag dus niet echt.
En als je in de bovenbouw zat mocht je sochtends om 7:00 herrie maken op de weg op de dijk.quote:Op zondag 26 april 2020 09:54 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Die spelletjes en volle stempelkaart roepen opeens wel herinneringen op.....helemaal vergeten/verdrongen.
En we moesten onze fiets oranje versieren.
Het slaat helemaal nergens op, zo mijn ding.quote:Op zondag 26 april 2020 09:28 schreef Kreator het volgende:
[..]
Yup. Devs is echt jouw ding, dit wist ik.
Zo heb ik een keer een paar oudjes in Korea terug de rij in gestuurd. Die dachten ook dat de rij niet voor hun was. Een Koreaan kan er niets van zeggen, cultuur dingetje. Maar die gekke Europeaan kent dat regeltje niet.quote:Op zondag 26 april 2020 08:59 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zelfs brave ik zou aan voordringen gaan denken bij zulke rijen. "Excusez-moi. Passez juste, ma fille se met en ligne!"
Ja, nou voelt het mijne instant treurig. Wat een aanbod! Wat een presentatie!quote:Op zondag 26 april 2020 09:49 schreef sigme het volgende:
Even inbreken met een ontbijtfoto. Speciaal voor @:Krator minder “ranzig”
[ afbeelding ]
Wat jij zegt, dat jullie (en wij voor de tv) het eerder wisten was zo apart, ik belde meteen een vriendin die er ook was en die wist van niets die stond veel verder en een collega en haar man waren in een park met hun platbodem en die hoorden het ook veel later.quote:Op zondag 26 april 2020 09:53 schreef Lonaa het volgende:
Ik denk inderdaad dat heel veel mensen de NOS beelden wel gezien hebben ja. Zo bizar om je te realiseren dat jullie en een heel groot deel van Nederland het allemaal eerder wisten dan de mensen waar ik op uit keek toen.
Hun wereld was nog intact, zeg maar. Onze relatie met de mobiele telefoon was ook nog echt anders toen. Geen pushmeldingen enzo. Er zat echt vertraging in het ontvangen van nieuws. Ik weet nog dat er 2 mensen, wat meer op leeftijd, naar me toekwamen om te vragen of het echt waar was. Die stonden in het park met een radio op batterijen naar de Wereldzender te luisteren om de optocht te volgen.
Het helpt wel dat het inmiddels Koningdag heet, de associatie is wat minder ofzo. Maar het blijft een rare dag. Met rare herinneringen.
Ik weet ook nog heel goed hoe we daar stonden. Verslagen. Leeg. We hadden geen idee wat we moesten doen. Het feest was over, er waren mensen dood. Er was niks meer om verslag van te doen, het park was leeg. Gingen we opruimen? Naar huis?
De afgelopen jaren overigen wel Koningsdag gevierd. Vaak met een biertje uit plastic, in de binnenstad met een bandje op een podium en daarna een voedselvergiftigingburger. Of aan het werk.
Ja, precies. Het was echt heel bizar om zich dat te zien ontvouwen.quote:Op zondag 26 april 2020 10:06 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Wat jij zegt, dat jullie (en wij voor de tv) het eerder wisten was zo apart, ik belde meteen een vriendin die er ook was en die wist van niets die stond veel verder en een collega en haar man waren in een park met hun platbodem en die hoorden het ook veel later.
Dat met 30 april heb ik op m’n werk nog wel met afspraken maken. Kan niet is een feestdag en dan oh nee toch nietquote:Op zondag 26 april 2020 10:17 schreef Jagärtrut het volgende:
Lonaa 😘
Ik ben te lang weg uit Nederland, ik denk nog steeds aan 30 april als Koninginnedag....
Wij hebben 1 mei dan weer vrij..
Thx. Fit zier er wel prima uit.quote:Op zondag 26 april 2020 09:49 schreef sigme het volgende:
Even inbreken met een ontbijtfoto. Speciaal voor @:Krator minder “ranzig”
[ afbeelding ]
Wat zouden ze op school moeten doen aan Koningsdag?quote:Op zondag 26 april 2020 11:01 schreef Lot_1 het volgende:
Lucky, deed je basisschool ook niets met Koningsdag?
Volgens mij niet.quote:Op zondag 26 april 2020 11:01 schreef Lot_1 het volgende:
Lucky, deed je basisschool ook niets met Koningsdag?
En ikquote:Op zondag 26 april 2020 11:15 schreef derLudolf het volgende:
Gewoon een extra zaterdag waarop kerkgangers de vlag uit hangen.
Hier ook, flat vlag. En die wappert naast een van de ramen dus de diva’s proberen erbij te komenquote:Op zondag 26 april 2020 11:32 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
En ikIk heb nog geen vlaggenstokhouder hier maar anders zou de vlag uit gaan.
+1quote:Op zondag 26 april 2020 11:35 schreef Anthraxx het volgende:
Wij vlaggen ook. En geen kerkganger.
Het wereldbeeld van Ludolf in duigen.
Dat zou voor mij de enige reden zijn voor een vlagquote:Op zondag 26 april 2020 11:40 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
+1Hier zat de houder ook al aan het huis. Ik heb op een gegeven moment maar een vlag gekocht. Mijn wederhelft vindt het maar een mal fenomeen, in haar land vlaggen ze alleen met voetbal.
Waar heb jij de switch nog kunnen krijgen eigenlijk?quote:Op zondag 26 april 2020 08:17 schreef borisz het volgende:
[..]
Ik ben er blij mee. Gisteren toch een uurtje of vijf gespeeldEn vanmiddag na de wandeling weer
![]()
Nu drie games. Mario Odessy, Pokemon Sword en Mario Kart. Ik denk dat er snel nog een paar games bij aanschaf..
Why? (gemist)quote:Op zondag 26 april 2020 11:45 schreef Clubsoda het volgende:
Ik ben op het schuurdak geklommen, heb het schoongemaakt en ben er weer veilig afgeklommen. Elke keer als ik op een trap stap voor zulke acties denk ik aan @:Isabeau
Kan je ze misschien bestellen? ik kwam een paar websites tegen waar je veel van dat spul thuis kunt laten komenquote:Op zondag 26 april 2020 11:59 schreef Jagärtrut het volgende:
Heb ons kleine balkonnetje schoongemaakt. Wou dat ik makkelijk even wat plantjes kon kopen voor de kruidenbak. Had ook eerder moeten bedenken dat ik tomaten wou hebben, want nu nog van een zaadje een plantje opkweken is wat laat denk ik.
Eerstewereldproblemen, maar man, wat vind ik het lastig om minder mogelijkheden dan normaal te hebben. Ook wel confronterend trouwens, dat ik dat zo lastig vind....
Tot half april kan het, ben je maar nét te laat. Ik zou het gewoon proberen. Ik heb onze tomaat ook pas 2 weken geleden gezaaid.quote:Op zondag 26 april 2020 11:59 schreef Jagärtrut het volgende:
Heb ons kleine balkonnetje schoongemaakt. Wou dat ik makkelijk even wat plantjes kon kopen voor de kruidenbak. Had ook eerder moeten bedenken dat ik tomaten wou hebben, want nu nog van een zaadje een plantje opkweken is wat laat denk ik.
Eerstewereldproblemen, maar man, wat vind ik het lastig om minder mogelijkheden dan normaal te hebben. Ook wel confronterend trouwens, dat ik dat zo lastig vind....
Omdat ze altijd waarschuwt voor het gevaar van keukentrapjesquote:
Niet teveel op de pakjes en zakjes letten. Als je een koude maand mei hebt en je hebt begin april gezaaid of je hebt een warme maand mei, eind april gezaaid. Dat kun je al niet vergelijken.quote:Op zondag 26 april 2020 12:12 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Tot half april kan het, ben je maar nét te laat. Ik zou het gewoon proberen. Ik heb onze tomaat ook pas 2 weken geleden gezaaid.
Dat begrijp ik wel. Ik denk dat vlaggen in Duitsland wat gevoeliger ligt en dus het idee dat je als burger op feestdagen een vlag aan je huis hangt wat buiten de belevingswereld valt. Ze moet ook ieder jaar aan haar familie uitleggen dat het bevrijdingsdag is. 'Bevrijding van wat?' Tja...quote:Op zondag 26 april 2020 11:54 schreef minilot het volgende:
@:Clubsoda Ik heb de vlaggenhouder in de week na sleuteloverdracht meteen van de buitenmuur afgesloopt.Een mal fenomeen vind ik het niet want ik begrijp waar de behoefte en de traditie vandaan komen, maar mijn behoefte en traditie zijn het niet
Ik heb een app!quote:Op zondag 26 april 2020 12:14 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Niet teveel op de pakjes en zakjes letten. Als je een koude maand mei hebt en je hebt begin april gezaaid of je hebt een warme maand mei, eind april gezaaid. Dat kun je al niet vergelijken.
Het zij je vergevenquote:Op zondag 26 april 2020 12:21 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik heb al sinds 2001 op Koning(inne)sdag, als Fok! ons ongevraagd een oranje kleurtje geeft op die dag hier altijd dit usericon:
[ afbeelding ]
Ah ja, even vergeten dat jij een lief uit het verre oosten hebtquote:Op zondag 26 april 2020 12:17 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dat begrijp ik wel. Ik denk dat vlaggen in Duitsland wat gevoeliger ligt en dus het idee dat je als burger op feestdagen een vlag aan je huis hangt wat buiten de belevingswereld valt. Ze moet ook ieder jaar aan haar familie uitleggen dat het bevrijdingsdag is. 'Bevrijding van wat?' Tja...
"Are we the baddies?"quote:Op zondag 26 april 2020 12:17 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dat begrijp ik wel. Ik denk dat vlaggen in Duitsland wat gevoeliger ligt en dus het idee dat je als burger op feestdagen een vlag aan je huis hangt wat buiten de belevingswereld valt. Ze moet ook ieder jaar aan haar familie uitleggen dat het bevrijdingsdag is. 'Bevrijding van wat?' Tja...
Zelda breath of the Wild is erg goed. Link’s awakening is een leuke remake.quote:Op zondag 26 april 2020 08:17 schreef borisz het volgende:
[..]
![]()
Via Nedgame eind maart al besteld met als leverdatum 30 april. Werd iets eerder dusquote:Op zondag 26 april 2020 11:44 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Waar heb jij de switch nog kunnen krijgen eigenlijk?
Af en toe zijn ze een kwartier te krijgen op bol of amazon....quote:Op zondag 26 april 2020 11:44 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Waar heb jij de switch nog kunnen krijgen eigenlijk?
Beiden niet zo mijn ding.quote:
Pfff. Done. Taaie dobber.quote:Op zondag 26 april 2020 12:26 schreef minilot het volgende:
Goed. *knakt vingers*
De wekelijkse scherpe kijk op Eftelingnieuws tikken. Best een uitdaging de laatste weken.
Ja, die lijn verpest altijd alle foto'squote:Op zondag 26 april 2020 14:13 schreef Jagärtrut het volgende:
Leuke foto zeg, Lonaa! Jammer van de hondenlijn, anders was het helemaal leuk!
Zo, stortcakes gemaakt om straks strawberry stortcakes te eten, met slagroom.
Dan loop jij daar met buikpijn rond denk ik. Zijn er geen doorzichtige hondenlijnenquote:Op zondag 26 april 2020 14:15 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, die lijn verpest altijd alle foto'sMaar hond los in een natuurgebied vind ik niet zo'n goed idee.
Krijg ik nu weer eftelingnieuws in de mailbox?quote:Op zondag 26 april 2020 14:06 schreef minilot het volgende:
Hondindezon!
[..]
Pfff. Done. Taaie dobber.Maar toch weer vier onderwerpen eruit weten te wringen.
Herkenbaar. Hier in het bos zijn veel mountainbike paden. Alles was druk. Dat is wel jammer.quote:Op zondag 26 april 2020 15:02 schreef z80 het volgende:
Voor het eerst dit jaar een grotere ronden met de fiets gemaakt. Op tijd de deur uit, voor de drukte.
Even in Siebengewald voor aankomende jaren antihistamine ingeslagen. 4 Euro voor een doosje van 30. Meteen een pak koffie en een zak drop gekocht was er nu toch.
Maar wielrenners blijft een apart volk. In groepskleding dicht op elkaar gepakt de straten en fietspaden onveilig maken op hoog tempo.
Ik kan hier tussen de weilanden en akkers lopen. Kleine kronkelwegen waar slechts een enkeling komt. Alleen tijdens het hondenuitlaatuurtje zijn er wat meer mensen. Maar nog altijd alle ruimte om minimaal 2 meter van elkaar weg te blijven. De dijk is enkel rustig als het hard waait. Met dit weer, zon en weinig wind, met een grote boog er om heen. Veel te druk nu.quote:Op zondag 26 april 2020 15:13 schreef Uhmmpie het volgende:
Moet ook bekennen dat ik de laatste tijd in het weeknd maar gewoon thuus blijf danwel bij oma en opa even dochterlief daar in de achtertuin uitlaat.
(Die hebben nogal een fikse tuin met uitloop naar een doorgaans leeg stuk bos)
Kan me overigens wel voorstellen dat mensen moeite hebben met binnen blijven nu het weer zo lonkt.
Maar goed.. ik doe dan toch maar verstandig.
Zouden meer mensen moeten doen.
Mja dat is anders in de stad op zich.quote:Op zondag 26 april 2020 15:17 schreef z80 het volgende:
[..]
Ik kan hier tussen de weilanden en akkers lopen. Kleine kronkelwegen waar slechts een enkeling komt. Alleen tijdens het hondenuitlaatuurtje zijn er wat meer mensen. Maar nog altijd alle ruimte om minimaal 2 meter van elkaar weg te blijven. De dijk is enkel rustig als het hard waait. Met dit weer, zon en weinig wind, met een grote boog er om heen. Veel te druk nu.
Qua wandelen ben ik tot nu toe alleen maar in de provincie gebleven.quote:Op zondag 26 april 2020 15:16 schreef Uhmmpie het volgende:
@:borisz waar haal je die wandelroutes vandaan eigenlijk?
Wil hier ook eens wat meer wandelen weer toch.
Elke week toch, indien ingeschreven? Of wat bedoel je?quote:Op zondag 26 april 2020 14:33 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Krijg ik nu weer eftelingnieuws in de mailbox?
Wat tof, zo'n beest!quote:Op zondag 26 april 2020 14:58 schreef Kreator het volgende:
12.5km door de Utrechtse Heuvelrug gewandeld. Volledig gesloopt, want momenteel conditie van een baksteen.
Wel een hazelworm (hagedis) gespot.
(Dacht eerst dat het een slang was)
[ afbeelding ]
Ja dat is de bedoeling maar moet in iets kleinere stapjes. 12.5 bleek wel zwaar te zijn.quote:Op zondag 26 april 2020 16:13 schreef minilot het volgende:
[..]
Wat tof, zo'n beest!
Ga je een gewoonte van het stevige stukken wandelen maken, ter conditieverbetering?
Moet wel lukken met zo'n mooie plek om te lopen, toch?quote:Op zondag 26 april 2020 16:19 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ja dat is de bedoeling maar moet in iets kleinere stapjes. 12.5 bleek wel zwaar te zijn.
Als je daardoor oplet en voorzichtig bent is mijn doel bereiktquote:Op zondag 26 april 2020 11:45 schreef Clubsoda het volgende:
Ik ben op het schuurdak geklommen, heb het schoongemaakt en ben er weer veilig afgeklommen. Elke keer als ik op een trap stap voor zulke acties denk ik aan @:Isabeau
Wat ik bijzonder vind is dat je aan je omgeving gewoon merkt dat er iets ergs is gebeurd. De manier waarop mensen ineens kijken, praten met elkaar. Ik zat in de trein toen Pim Fortuyn werd dood geschoten en op de fiets naar huis dacht ik: er is iets heel ergs gebeurd. Maar nog geen smartphone, dus ik moest wachten tot ik thuis was. Maar je zag dus overal mensen op straat verschrikt met elkaar praten.quote:Op zondag 26 april 2020 10:01 schreef minilot het volgende:
Jemig @:Lonaa, wat een moment en plaats om lokale verslaggever te zijn!
Ik was op dat moment in Plopsaland () en zat bij de Samson en Gert-show (
)
Hoop Nederlanders in het park die dag en tijdens de voorstelling steeds meer rumoer en lui die de tent uitliepen en toen keken we zelf ook maar eens op onze telefoon..
Ik realiseer me ineens dat we pas de laatste jaren los zijn geslagen wbt de kleur oranjequote:Op zondag 26 april 2020 15:28 schreef golfer het volgende:
De 'goede oude tijd', toen we nog in het pré-Covid19 tijdperk leefden, Koninginnedag 1991:
[ afbeelding ]
Toen leefde ik nog helemaal niet.quote:Op zondag 26 april 2020 15:28 schreef golfer het volgende:
De 'goede oude tijd', toen we nog in het pré-Covid19 tijdperk leefden, Koninginnedag 1991:
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 26 april 2020 17:56 schreef Myraela het volgende:
Mijn krokiety waren lekker.Ik ben er blij mee, dus ik plaats de foto ook gewoon hier. Zou vaker eten.
![]()
[ afbeelding ]
Ze zien er wel wat kaal uit. Ik twijfelde echt of ik naar je restant verzameling aan het kijken was. Eigenlijk twijfel ik nog steeds. Waren ze wel lekker?quote:Op zondag 26 april 2020 18:04 schreef Kreator het volgende:
[ afbeelding ]
Ramadan-voer vandaag. Spareribs vd lokale BBQ schuur.
Hmm dat ziet er hartstikke goed uit eigenlijkquote:Op zondag 26 april 2020 17:56 schreef Myraela het volgende:
Mijn krokiety waren lekker.Ik ben er blij mee, dus ik plaats de foto ook gewoon hier. Zou vaker eten.
![]()
[ afbeelding ]
Ziet er meer uit als vlees dat goed gaar is en zo van het bot valt. En zo hoort het ook.quote:Op zondag 26 april 2020 18:06 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ze zien er wel wat kaal uit. Ik twijfelde echt of ik naar je restant verzameling aan het kijken was. Eigenlijk twijfel ik nog steeds. Waren ze wel lekker?
quote:Op zondag 26 april 2020 17:56 schreef Myraela het volgende:
![]()
[ afbeelding ]
Ik zou ze allebei 'doen'quote:Op zondag 26 april 2020 18:04 schreef Kreator het volgende:
[ afbeelding ]
Ramadan-voer vandaag. Spareribs vd lokale BBQ schuur.
quote:Op zondag 26 april 2020 17:32 schreef Isabeau het volgende:
Als je daardoor oplet en voorzichtig bent is mijn doel bereikt
Wat een toffe dingetjes!quote:Op zondag 26 april 2020 17:56 schreef Myraela het volgende:
![]()
[ afbeelding ]
Als je vaker dat soort klusje hebt is het verstandig om te investeren in werkschoenen. Niet modieus maar wel veilig. Voor ongeveer 20 Euro heb je een paar. Metalen binnenzool, kun je op glas of spijkers gaan staan zonder dat deze in de voet komen. Veiligheidsneus. Kan er een keer iets op vallen zonder schaden. En je kunt er een keer goed mee trappen als er iets los moet.quote:Op zondag 26 april 2020 18:22 schreef Clubsoda het volgende:
[..]Ik ga met droog weer het dak op, op goede schoenen en ik zorg ervoor dat iemand mn laddertje vasthoudt
In dit geval is het vooral handig als ze genoeg profiel hebben zodat ik niet uitglij op een schuin golfplatendak. Geen scherpe of zware voorwerpen in de buurt. Maar ik doe alle klusjes in en om huis en ben notoir onhandig, dus het is best het overwegen waard.quote:Op zondag 26 april 2020 18:27 schreef z80 het volgende:
[..]
Als je vaker dat soort klusje hebt is het verstandig om te investeren in werkschoenen. Niet modieus maar wel veilig. Voor ongeveer 20 Euro heb je een paar. Metalen binnenzool, kun je op glas of spijkers gaan staan zonder dat deze in de voet komen. Veiligheidsneus. Kan er een keer iets op vallen zonder schaden. En je kunt er een keer goed mee trappen als er iets los moet.
Kant en klare falafel is ook gewoon lekker.quote:Op zondag 26 april 2020 18:25 schreef Clubsoda het volgende:
Wat een toffe dingetjes!
Wij aten (kant-en-klare) falafel, want dat blijkt het kind heerlijk te vinden. Met pesto, dat wel
Ja, ik maak het ook wel eens zelf maar dat vind ik eigenlijk de moeite niet. Ik vind falafelprut vormen met je handen ook héél vies voelenquote:Op zondag 26 april 2020 18:33 schreef Myraela het volgende:
[..]
Kant en klare falafel is ook gewoon lekker.Goede smaak heeft het kind.
Ziet er goed uit! Ik ga eens kijken in dat topic!quote:Op zondag 26 april 2020 17:56 schreef Myraela het volgende:
![]()
[ afbeelding ]
De betere werkschoenen hebben olie en zuurbestendige zolen met veel profiel.quote:Op zondag 26 april 2020 18:32 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
In dit geval is het vooral handig als ze genoeg profiel hebben zodat ik niet uitglij op een schuin golfplatendak. Geen scherpe of zware voorwerpen in de buurt. Maar ik doe alle klusjes in en om huis en ben notoir onhandig, dus het is best het overwegen waard.
Klasse S3 Schoenen dus. Ook meteen de meest verkochten.quote:Op zondag 26 april 2020 18:48 schreef derLudolf het volgende:
[..]
De betere werkschoenen hebben olie en zuurbestendige zolen met veel profiel.
Zie het topic dat er over gaat.quote:
Wat eet je vandaag lekkerquote:Op zondag 26 april 2020 19:21 schreef sigme het volgende:
Wij hadden lamsbout (in plakvorm) van de bbq (beide kanten 4 minuten, dan wordt het als goede biefstuk: rosé maar boterzacht), en een fricandeau van de bbq, wat langzamer gegaard in een gietijzeren schaaltje.
Met couscoussalade met wortel en prei.
En chocolade-banaan-gemberpudding met mascarpone en vlierbessenjam toe.
En een fles cider.
In de zon.
Van mij mag de zomer ook zo blijven @:Sarabi, maar er moet wel wat regen vallen. Dringend. Dus dit weer en eenmaal per week een flinke bui, dat is ideaal.
Kaal? Dit waren spareribs met echt heel veel vlees.quote:Op zondag 26 april 2020 18:06 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ze zien er wel wat kaal uit. Ik twijfelde echt of ik naar je restant verzameling aan het kijken was. Eigenlijk twijfel ik nog steeds. Waren ze wel lekker?
Ja daar heb je gelijk in.quote:Op zondag 26 april 2020 19:21 schreef sigme het volgende:
In de zon.
Van mij mag de zomer ook zo blijven @:Sarabi, maar er moet wel wat regen vallen. Dringend. Dus dit weer en eenmaal per week een flinke bui, dat is ideaal.
Telefonisch bestellen geen optie?quote:Op zondag 26 april 2020 20:14 schreef uniekhoorn het volgende:
De winkels te vermijden en de lokale bedrijfjes te steunen.
Ja thuisbezorgd maar dan via persoonlijke website, gaat nog via thuisbezorgd.
Door jou heb ik er vanavond ook 4 van opgehaald (en de sweet and savory box om mee te brunchen morgen).quote:Op zondag 26 april 2020 20:16 schreef Lonaa het volgende:
Geen kroketten gemaakt maar wel 2 flinke stukken taart afgehaald bij Sapori (ipv het hele menu)
Frisse kwarktaart met sinaasappelpassievruchtgelei. Met pistache.
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 26 april 2020 20:54 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Door jou heb ik er vanavond ook 4 van opgehaald (en de sweet and savory box om mee te brunchen morgen).
Uiteraard hele box! Voor morgen..quote:Op zondag 26 april 2020 20:58 schreef Lonaa het volgende:
[..]
De hele box? Al opgegeten, of voor morgen? Wat vond je ervan?
Taart is op.quote:Op zondag 26 april 2020 21:08 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Uiteraard hele box! Voor morgen..
Ik vind het vooral moeilijk om er vooralsnog vanaf te blijven. Zal morgen review posten in het daarvoor bestemde topique
.
Jij taart al op? Hoe erg moet ik mij er op verheugen? Heel zeker.
Zwarte?quote:Op zondag 26 april 2020 21:09 schreef derLudolf het volgende:
Uurtje geleden hoorde ik van verschillende kanten brandweer. Heeft brand gewoed in het BargerveenNaar verluidt is de brand grotendeels geblust inmiddels.
Volgens mij is het in het deel waar de adders leven...
Kan ik ergens terugvinden wat ik bij sapori kan bestellen?quote:Op zondag 26 april 2020 21:13 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Taart is op.Hij is niet zoet maar vooral heel lekker fris
Ging er prima in na de carbonara die ik zelf gemaakt had.
Ben benieuwd naar je review!
Op hun feestboek pagina vertellen ze iedere dinsdag wat je in het weekend kan afhalen.quote:Op zondag 26 april 2020 21:14 schreef Kreator het volgende:
[..]
Kan ik ergens terugvinden wat ik bij sapori kan bestellen?
Hopelijk inderdaad snel geblust. Zonde!quote:Op zondag 26 april 2020 21:09 schreef derLudolf het volgende:
Uurtje geleden hoorde ik van verschillende kanten brandweer. Heeft brand gewoed in het BargerveenNaar verluidt is de brand grotendeels geblust inmiddels.
Volgens mij is het in het deel waar de adders leven...
Ik ga eens kijken. zoek die zwarte hahaquote:Op zondag 26 april 2020 12:58 schreef borisz het volgende:
[..]
Via Nedgame eind maart al besteld met als leverdatum 30 april. Werd iets eerder dus
Ohh dat is wel heel slim idd! Ik ga mijn alert eens instellen op Pepper.quote:Op zondag 26 april 2020 13:47 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Af en toe zijn ze een kwartier te krijgen op bol of amazon....
voor 329,- viel me al op.
Ik heb een account op pepper...
Met een alert als ie ergens in de aanbieding is.
Na de alert... is het in max een kwartier uitverkocht 9 van de 10 keer.
Met een beetje glazige ogen moest ik toch even lachen: Wij antwoordden dan altijd: 'Nee pap, dat kun je niet zelf regelen.' Hij kreeg toch gelijk.quote:Op zondag 26 april 2020 20:33 schreef Blues het volgende:
Wow zeg![]()
https://www.rtlnieuws.nl/(...)erbetoon-coronavirus
Ja. Ook wel mooi. 72? Jaar getrouwdquote:Op zondag 26 april 2020 21:44 schreef Isabeau het volgende:
Met een beetje glazige ogen moest ik toch even lachen: Wij antwoordden dan altijd: 'Nee pap, dat kun je niet zelf regelen.' Hij kreeg toch gelijk.
72 jaquote:
quote:
Net een schilderijquote:Op zondag 26 april 2020 22:16 schreef Jagärtrut het volgende:
[ afbeelding ]
Brussel zegt welterusten!
Mooi! Trustequote:Op zondag 26 april 2020 22:16 schreef Jagärtrut het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 26 april 2020 22:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
Oh joy, onze favoriete presentatoren zijn er weer op de christelijke tv-zender
Huh, ik had net veel meer getypt. Nog een keer dan.quote:
Oe nu krijg ik trek, mooie foto zeg!quote:Op zondag 26 april 2020 17:56 schreef Myraela het volgende:
![]()
[ afbeelding ]
Weet iemand ook welke ster dat boven de maan is? Of planeet? Ik zie hem al een paar weken zo helder schijnen en ik heb dus totaal geen verstand van de stand van sterren oid. (ja, ik kan de Grote Beer aanwijzen en that's it)quote:Op zondag 26 april 2020 22:16 schreef Jagärtrut het volgende:
[ afbeelding ]
Venusquote:Op maandag 27 april 2020 00:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Weet iemand ook welke ster dat boven de maan is? Of planeet? Ik zie hem al een paar weken zo helder schijnen en ik heb dus totaal geen verstand van de stand van sterren oid. (ja, ik kan de Grote Beer aanwijzen en that's it)
Dacht al dat het een planeet wasquote:
Je kunt trouwens best makkelijk het verschil zien tussen sterren en planeten in de lucht: sterren flakkeren een beetje als je ernaar kijkt (vandaar twinkle, twinkle little star en zulks) en planeten doen dat nietquote:Op maandag 27 april 2020 00:44 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dacht al dat het een planeet wasMijn dank is groot!
Ik geloof dat ik dit ooit eerder heb gelezen jaquote:Op maandag 27 april 2020 00:46 schreef minilot het volgende:
Je kunt trouwens best makkelijk het verschil zien tussen sterren en planeten in de lucht: sterren flakkeren een beetje als je ernaar kijkt (vandaar twinkle, twinkle little star en zulks) en planeten doen dat niet
Sky Map! (Android)quote:Op maandag 27 april 2020 00:49 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Is er misschien een leuke app met de sterrenhemel en zo?
Je weet het nu!quote:Op maandag 27 april 2020 01:02 schreef Isabeau het volgende:
Ik ga er eens naar kijken, tofheidIk vond mezelf al wat stom dat ik geen flauwe idee had wat die felle ster/planeet was boven de maan.
quote:Venus is van koper
de andere zijn goedkoper
de andere zijn van blik
en van safraan
is Janneke-maan
Twee oren om te horen
twee ogen om te zien
Twee handen in het lege
en verre vingers tien
quote:
Dat is vast geen familie van Andriesquote:Op zondag 26 april 2020 23:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat is hem ja. Het programma was net bezig. Het heet Arjan Knevel volgens mij.
Zou kunnen. Het zou ook een stukje glas kunnen zijn wat er al jaren ligt.quote:Op zondag 26 april 2020 21:21 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Hopelijk inderdaad snel geblust. Zonde!
Komen daar veel wandelaars, dat een sigarettenvonk de oorzaak kan zijn?
Laten we Tineke de Nooij, Lara Gut en David Beckmann niet vergeten.quote:
Venus.quote:Op maandag 27 april 2020 00:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Weet iemand ook welke ster dat boven de maan is? Of planeet? Ik zie hem al een paar weken zo helder schijnen en ik heb dus totaal geen verstand van de stand van sterren oid. (ja, ik kan de Grote Beer aanwijzen en that's it)
Net alert.. bestelbaar maar nog. Iet leverbaar bij amazon.quote:Op zondag 26 april 2020 21:39 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ohh dat is wel heel slim idd! Ik ga mijn alert eens instellen op Pepper.
*snif* maar iedereen weet dat dus behalve ikquote:
Dat ziet er meer dan prima uitquote:Op maandag 27 april 2020 08:38 schreef sigme het volgende:
Nu dan maar een foto van ons standaardontbijt; 5 à 6 maal per week is dit onze eerste maaltijd.
Tenminste, als ik thuiswerk. Op kantoor heb ik een uitgeklede versie hiervan, mijn lief eet dit dan wel zo.
[ afbeelding ]
Per persoon ongeveer een pond fruit, meestal 1 appel, 1 peer, ½ banaan, en dan nog iets wisselends, vandaag 1 mineola. Daarbij wat havermout, zonnebloempitten, pompoenpitten en lijnzaad of kokos. En een handvol ietwat gehakte noten. En een halve bak 10% vette yoghurt/kwark.
Ik zag het ja. Vrees dat het voorlopig overal aanschuiven is.quote:Op maandag 27 april 2020 09:18 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Net alert.. bestelbaar maar nog. Iet leverbaar bij amazon.
Die laat ik maar even gaan
Vrij makkelijk herkenbaar, als je het eenmaal hebt gezien. De sterren vormen een soort "W'quote:Op maandag 27 april 2020 09:39 schreef Isabeau het volgende:
Cassiopeia, dat vond ik altijd zo'n mooie naam als kindIemand in Battlestar Galactica heette namelijk zo
(en dan nòg niet weten waar dat aan de sterrenhemel staat hè)
De A380 gaan we ook niet als vracht toestel terug zien. Te duur per per kilometer en beschikbare laadvermogen.quote:Op maandag 27 april 2020 08:26 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Laten we Tineke de Nooij, Lara Gut en David Beckmann niet vergeten.
De eerste vlucht van de A380 is ook pas vijftien jaar geleden. Terwijl de productie binnenkort al stopt en diverse partijen het toestel willen uitrangeren of daar zelfs al mee bezig zijn.
Me er scheel aan gegeten in Schotland.quote:Op maandag 27 april 2020 08:12 schreef Isabeau het volgende:
[..]![]()
Haggis, dat wil ik toch nog eens proberen. Goedemorgen!
Jij weet andere dingen.quote:Op maandag 27 april 2020 09:27 schreef Isabeau het volgende:
[..]
*snif* maar iedereen weet dat dus behalve ik
Ik ook niet. Ik zit net te bedenken of ik het überhaupt zou kunnen, zonder spiekbriefje, ik denk het nietquote:
Ik weet wel zeker van niet.quote:Op maandag 27 april 2020 10:08 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik ook niet. Ik zit net te bedenken of ik het überhaupt zou kunnen, zonder spiekbriefje, ik denk het niet
Mja denk het ook..quote:Op maandag 27 april 2020 09:46 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik zag het ja. Vrees dat het voorlopig overal aanschuiven is.
Ik wel, met de straatquote:
Hadden wij het hier net over..quote:Op maandag 27 april 2020 10:10 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik weet wel zeker van niet.
Mijn man heeft het op school geleerd maar volgens mij hebben wij dat nooit gedaan.
Iets met een Spaanse koning en Duits bloed.quote:Op maandag 27 april 2020 10:08 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik ook niet. Ik zit net te bedenken of ik het überhaupt zou kunnen, zonder spiekbriefje, ik denk het niet
Diets bloed toch, geen Duits?quote:Op maandag 27 april 2020 10:24 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Iets met een Spaanse koning en Duits bloed.
Dus die Switch komt er?quote:Op maandag 27 april 2020 10:12 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Mja denk het ook..
maar dan schuif ik liever aan bij bol ofzo
Wel dochters grote bezwaar tegen switch/Pro xbox getackled nu.
Lego worlds is er ook gewoon voor de switch.
(En alle andere spellen die ze leuk vind OOK)
Ah, ik heb een uitleg gevonden. Het is wel Duits, maar heeft dan weer niks met Duitsland te maken. Dat was het:quote:Op maandag 27 april 2020 10:29 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Als jij het zegt, bij mijn weten niet.
Mja ik eh... denk dat ik het weet als ie besteld is... kan ook nog even duren.quote:
Wanneer ik vanavond win, win ik 250.000 per jaar, 20 jaar lang. Dan is dit wel duur. Ik denk dat het dan lease wordt, als een echte pauper.quote:Op maandag 27 april 2020 10:47 schreef Jagärtrut het volgende:
Ach, als je de loterij wint maakt die 40 k toch ook niets meer uit, Krea?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |