Belangrijkste argumentquote:Op vrijdag 24 april 2020 21:50 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
En omdat Cambuur en vooral De Graafschap mooie clubs zijn.
Die clubs leggen inderdaad de keuze in de handen van KNVB, die vervolgens onnavolgbaar besluit.quote:Op vrijdag 24 april 2020 21:47 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Als het een club niet uitmaakt, dan is hij dus niet uitgesproken voor promotie/degradatie. Dat bedoel ik. Dus uiteindelijk waren 16 van de 34 clubs dat wel. Dat is minder dan de helft. Logisch dus dat de KNVB zelf kiest.
Wat probeer je nou te zeggen? De huidige ranglijst wordt gehanteerd, want RKC staat toch ook onderaan?quote:
Buiten de top 4 pakt Vitesse Europees de meeste punten. Maak jij je nou maar om je eigen club druk na alle Europese wanprestaties van de laatste paar jaar.quote:
Dit is behoorlijk sneuquote:Op vrijdag 24 april 2020 20:26 schreef haags_kwartiertje het volgende:
twitter:VoetbalUltras twitterde op vrijdag 24-04-2020 om 20:13:16Supporters van Willem II rijden toeterend door het centrum van Tilburg om te vieren dat de ploeg Europa in gaat! https://t.co/YNGLxq4DwQ reageer retweet
Ik zie Willem 2 het nog wel doen eigenlijk. Idem met AZ. Die andere 3 hebben überhaupt nooit enige morele verantwoordelijkheid ten opzichte van de overige clubs getoond, dus waarom zouden ze dat nu ineens wel doen?quote:Op vrijdag 24 april 2020 20:05 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Morele verplichting. Oke. Gaat niet gebeuren dus.
Die schaal is uiteraard het belangrijkst, maar die komt er niet, de nasleep (financieel) daar gaat het uiteindelijk om. En hoe het dit nu besloten is, gaat niet leiden tot een solidair begrip of uitvoering ervan.quote:Op vrijdag 24 april 2020 21:53 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Wat probeer je nou te zeggen? De huidige ranglijst wordt gehanteerd, want RKC staat toch ook onderaan?
Alleen er is besloten dat dit seizoen geen club degradeert of promoveert. Dus ongeacht waar RKC of ADO zou staan, géén enkele club uit de eredivisie degradeert omdat het seizoen niet is afgemaakt. En geen enkele club uit de KKD promoveert om dezelfde reden.
Net zoals Ajax dus geen kampioen wordt en geen schaal krijgt, terwijl het wel bovenaan staat in de eredivisie.
Alleen...ja nu komt het: het verdelen van Europese tickets is een heel ander verhaal. Want dat zal toch op één of andere manier moeten gebeuren in een niet afgemaakt seizoen. Dan kun je allerlei dingen gaan bedenken over hoe je dat gaat doen, maar de ranglijst aanhouden (zoals de UEFA adviseert) lijkt me dan toch wel het meest eerlijke.
Ach, die 40-45 supporters door het centrum. Maar ik vind daar ook wel wat van.quote:
Willem II zou ik het nog wel zien doen, maar niet nu Twente in de Eredivisie zit. Dat ligt te gevoelig.quote:Op vrijdag 24 april 2020 21:59 schreef yats het volgende:
[..]
Ik zie Willem 2 het nog wel doen eigenlijk. Idem met AZ. Die andere 3 hebben überhaupt nooit enige morele verantwoordelijkheid ten opzichte van de overige clubs getoond, dus waarom zouden ze dat nu ineens wel doen?
1) Hoe dit besloten is, is volledig conform het advies van de UEFA.quote:Op vrijdag 24 april 2020 22:01 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
Die schaal is uiteraard het belangrijkst, maar die komt er niet de nasleep (financieel) daar gaat het uiteindelijk om. En hoe het dit nu besloten is, gaat niet leiden tot een solidair begrip of uitvoering ervan.
Ajax zal daar ook wel in meegaan. Ze hebben zelf geld zat en als er te veel clubs omvallen heb je ook geen competitie meer hè.quote:Op vrijdag 24 april 2020 22:08 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Oh lol, van Geel wil meegaan met die 25 procent als we groepsfase halen. @:yats
1) dat van de bovenste helft, zou ik graag op papier willen zien en zo ja, of dat ook exact zo uitgelegd kan worden.quote:Op vrijdag 24 april 2020 22:04 schreef Shreyas het volgende:
[..]
1) Hoe dit besloten is, is volledig conform het advies van de UEFA.
2) Elke beslissing of uitvoering ervan zou de KNVB op een spervuur van kritiek komen te staan, simpelweg omdat er altijd clubs zijn voor wie het beter uitpakt en andere clubs die zich genaaid voelen
3) Wat bedoel je precies met solidair? Op basis waarvan zou het een optie zijn dat AZ het CL-(play-off) ticket krijgt?
De besluitvorming en het hele proces van de KNVB had beter gekund ja, maar ook al was deze uitmuntend geweest, bij een uiteindelijk beslissing zouden er altijd clubs zijn die zich zwaar benadeeld zouden voelenquote:Op vrijdag 24 april 2020 22:10 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
1) dat van de bovenste helft, zou ik graag op papier willen zien en zo ja, of dat ook exact zo uitgelegd kan worden.
2) uiteraard, maar 6 weken wel iets doen door de KNVB ipv niets had meer draagvlak kunnen creëren
3) Het gaat om de verdeling van geld en nog eventjes dan is dat in samenleving nog veel belangrijker dan gezondheid, helaas maar wel begrijpelijk. Geldt dus ook voor het betaald voetbal.
Doet Ajax niet.quote:Op vrijdag 24 april 2020 22:10 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ajax zal daar ook wel in meegaan. Ze hebben zelf geld zat en als er te veel clubs omvallen heb je ook geen competitie meer hè.
We komen naderquote:Op vrijdag 24 april 2020 22:13 schreef Shreyas het volgende:
[..]
De besluitvorming en het hele proces van de KNVB had beter gekund ja, maar ook al was deze uitmuntend geweest, bij een uiteindelijk beslissing zouden er altijd clubs zijn die zich zwaar benadeeld zouden voelen
En over de verdeling van geld, wat voor oplossing stel je voor dan? Dat Ajax en AZ de CL-startpremie delen?
Ze zullen wel moetenquote:Op vrijdag 24 april 2020 22:19 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Doet Ajax niet.
Weten we allemaal.
Als daar 5 miljoen loskomt is het veel.
Zei het toch? Ik gun het je van harte om dat te halen overigens.quote:Op vrijdag 24 april 2020 22:08 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Oh lol, van Geel wil meegaan met die 25 procent als we groepsfase halen. @:yats
Bedankt maat.quote:Op vrijdag 24 april 2020 22:22 schreef yats het volgende:
[..]
Zei het toch? Ik gun het je van harte om dat te halen overigens.
Hè? Nu volg ik je niet meer. In het uiterste geval zouden alleen clubs die nog theoretisch aanspraak konden maken op Europese tickets, van de Europese inkomsten mogen profiteren. Dus sowieso niet de KKD clubs en de clubs die lager staan op de ranglijst van de eredivisie.quote:Op vrijdag 24 april 2020 22:20 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
We komen nader
Al het geld uit europese inkomsten verdelen over de eredivisie en bijv. 15% ervan naar de keukendivisie evenredig over alle clubs. De verdeling voor de eredivisie op bijvoorbeeld behaalde resultaten in europa van de afgelopen 20 jaar, maar de clubs die dat niet hebben naar rato iets verzinnen.
vorig seizoen MOESTEN de clubs rekening houden met ajax.. nu MOET ajax dat geld op tafel leggenquote:
Dat is wel echt klote ja.quote:Op vrijdag 24 april 2020 22:26 schreef Caland het volgende:
Wel lullig, haalt W2 eindelijk weer eens Europees mogen ze waarschijnlijk niet eens meereizen.
Ik bedoel dat je een gezamenlijk probleem hebt en daar moet je sámen uit komen. Nu heeft de KNBV wekenlang geen richting willen geven en heeft de Uefa een uitweg geboden.quote:Op vrijdag 24 april 2020 22:27 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Hè? Nu volg ik je niet meer. In het uiterste geval zouden alleen clubs die nog theoretisch aanspraak konden maken op Europese tickets, van de Europese inkomsten mogen profiteren. Dus sowieso niet de KKD clubs en de clubs die lager staan op de ranglijst van de eredivisie.
Het kan erger, Go Ahead haalt 1 keer in zijn bestaan Europees voetbal en loot vervolgens een tegenstander die door de UEFA bestraft is met een wedstrijd zonder publiek, dus ook geen uitpubliek...quote:Op vrijdag 24 april 2020 22:26 schreef Caland het volgende:
Wel lullig, haalt W2 eindelijk weer eens Europees mogen ze waarschijnlijk niet eens meereizen.
Je haalt twee dingen door elkaar:quote:Op vrijdag 24 april 2020 22:44 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
Ik bedoel dat je een gezamenlijk probleem hebt en daar moet je sámen uit komen. Nu heeft de KNBV wekenlang geen richting willen geven en heeft de Uefa een uitweg geboden.
Ik denk dat bij een rechtzaak een rechter daar (misschien) voor ontvankelijk is.
Straks haalt Ajax opnieuw de finale (oh nee halve) en hebben zij een zak geld en Utrecht niets. Zoals je zelf zegt, misschien had zelfs Utrecht kampioen kunnen worden, daarom had een verdeelsleutel vooraf fair geweest en er moeten zijn. En om de tak in stand te houden, ja dan ook geld naar de andere clubs.
Alsjeblieft niet zeg. Als dat gedrocht er komt ga ik nog liever samen met lord Voldemort en Haags kwartiertje kijken naar hoe snel het kunstgras in Den Haag en Almelo groeit.quote:Op vrijdag 24 april 2020 22:44 schreef PicoMMP het volgende:
Er vallen in België al clubs met bosjes tegelijk, misschien nadert het perfecte moment voor een BeNeLiga
Als België dat zo graag wil dan splitsen ze toch gewoon en komt Vlaanderen als provincie bij Nederland en Wallonië als provincie bij Frankrijk. Dan zijn we tenminste van een hoop gezeik af.quote:Op vrijdag 24 april 2020 22:44 schreef PicoMMP het volgende:
Er vallen in België al clubs met bosjes tegelijk, misschien nadert het perfecte moment voor een BeNeLiga
Of die idiote playoffs eruit.quote:Op vrijdag 24 april 2020 21:39 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dit vind ik ook wel echt sneu. 20 teams kon best. Als het niet past, dan tyf even op met bekerseizoen voor een jaar.
Mocht Ajax direct de groepsfase CL instromen dan is het een heel ander verhaal maar ze kunnen toch geen toezeggingen doen over geld wat er misschien niet eens komt en dan heb je nog dat ook de Europese wedstrijden waarschijnlijk zonder publiek zijn dus die inkomsten zijn hoe dan ook minder dan in een normaal seizoenquote:Op vrijdag 24 april 2020 22:10 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ajax zal daar ook wel in meegaan. Ze hebben zelf geld zat en als er te veel clubs omvallen heb je ook geen competitie meer hè.
twitter:MikeVerweij twitterde op zaterdag 25-04-2020 om 00:32:22Morgen in papieren versie van De @telegraaf en later online: ‘Helemaal niets uit Amsterdam’. #Ajax wil solidair zijn, maar zet geldkraan niet wagenwijd open. Club loopt zelf fikse klappen op door coronacrisis. CL begroot en dit seizoen ondanks deelname operationeel verlies. reageer retweet
Maar wél promotie/degradatie is de standaard. En er waren maar 9 clubs uitgesproken voor afwijken van die standaard. Het is veel logischer om het zo te zien.quote:Op vrijdag 24 april 2020 21:47 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Als het een club niet uitmaakt, dan is hij dus niet uitgesproken voor promotie/degradatie. Dat bedoel ik. Dus uiteindelijk waren 16 van de 34 clubs dat wel. Dat is minder dan de helft. Logisch dus dat de KNVB zelf kiest.
De tijd zal het leren, ik blijf bij mijn standpunten staan; europees voetbal inkomsten verdelen, op basis van draagvlak, evenredig en voor de hele tak. Omdat de competitie niet kan worden uitgespeeld en de toekomstige inkomsten onvoorspelbaar zijn. Promotie/degradatie blijft van de baan, Utrecht, Cambuur en de Graafschap verdienen een symbolische genoegdoening, in welke vorm zal bepaald moeten worden.quote:Op vrijdag 24 april 2020 22:53 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Je haalt twee dingen door elkaar:
1) De toewijzing van Europese tickets en de inkomsten die daarmee gepaard gaan.
- Wat betreft dit punt: Het volgen van het advies van de UEFA is het beste wat je hier kunt doen.
2) Clubs die geen enkele aanspraak kunnen maken op Europese tickets omdat dat theoretisch niet meer haalbaar was voor ze
- Dit staat buiten de scoop van het overleg van de KNVB en hier zou geen enkele club aan mee hoeven te werken. Een club is wat dat betreft als een bedrijf, als ze omvallen zou de overheid hier moeten ingrijpen.
10x2=20 competitieduels extraquote:Op vrijdag 24 april 2020 23:06 schreef Arth_NL het volgende:
[..]
Of die idiote playoffs eruit.
Maar ja, de KNVB zou de KNVB niet zijn als ze iets simpels niet ontzettend kunnen verprutsen.
Nee, je belastingcenten erheen kruien, da's beter.quote:Op zaterdag 25 april 2020 01:15 schreef PicoMMP het volgende:
Inkomsten verdelen? Wat zijn dit voor ranzige SP-praktijken?
twitter:FOXSportsnl twitterde op vrijdag 24-04-2020 om 20:45:53🏆 @AFCAjax-captain Dusan Tadic vindt dat de Amsterdammers recht hebben op de kampioensschaal.
"We zouden naast een Champions League-ticket ook de schaal moeten krijgen"
https://t.co/xbGUKdexVz reageer retweet
(lol)twitter:timfeyenoord_ twitterde op vrijdag 24-04-2020 om 20:50:19@FOXSportsnl @AFCAjax En jij had in een massagraf moeten liggen kk hond reageer retweet
Mjah ik vind het wel terecht om hysterisch te doen, het gaat wel om wat meer dan om één onterechte penalty hoor. Een RKC stond met 8 wedstrijden te gaan 14 punten verwijderd van een veilige plek, Cambuur stond 11 punten voor met 9 wedstrijden te gaan, dat zijn significante verschillen. Ik snap dat juridisch gezien dit de makkelijkste optie was maar moreel gezien had ik het Cambuur en de Graafschap meer gegund dan RKC en ADO.quote:Op zaterdag 25 april 2020 02:07 schreef VacaLoca het volgende:
Kansloos om nu helemaal hysterisch in protest te gaan. Slik het gewoon. Als je punten tekort komt vanwege onterechte penalty heb je 't er ook maar mee te doen. Nu is het een virus ipv een onterechte penalty.. Suck it.
Ben jij een drinker?quote:Op zaterdag 25 april 2020 04:23 schreef MakkieR het volgende:
Deze Eredivisie verdiend helemaal geen tickets naar Europa, sterker nog, deze Eredivisie verdient zelfs geen kijkers of fans. Van alle opties die er waren, besluiten ze echt de allerslechtste te nemen.
De UEFA had hier moeten ingrijpen en zeggen tegen de regering, geen competitie, geen tickets.
Fans hadden moeten zeggen, geen competitie, geen contributie, seizoenskaart of kijk en luistergeld naar Eredivisie of Fox/sport. Je betaalt toch niet voor een half seizoen.
Dit is zelfs niet een kampioen waardig, een zwarte bladzijde die je zo snel mogelijk moet vergeten, als er nog toekomst is voor professionele sport. In de kern wil je vaak wel iets krijgen als je iets koopt. Nu koop je enkel gebakken lucht.
Gebakken lucht.quote:Op zaterdag 25 april 2020 04:23 schreef MakkieR het volgende:
Deze Eredivisie verdiend helemaal geen tickets naar Europa, sterker nog, deze Eredivisie verdient zelfs geen kijkers of fans. Van alle opties die er waren, besluiten ze echt de allerslechtste te nemen.
De UEFA had hier moeten ingrijpen en zeggen tegen de regering, geen competitie, geen tickets.
Fans hadden moeten zeggen, geen competitie, geen contributie, seizoenskaart of kijk en luistergeld naar Eredivisie of Fox/sport. Je betaalt toch niet voor een half seizoen.
Dit is zelfs niet een kampioen waardig, een zwarte bladzijde die je zo snel mogelijk moet vergeten, als er nog toekomst is voor professionele sport. In de kern wil je vaak wel iets krijgen als je iets koopt. Nu koop je enkel gebakken lucht.
Hier is vrijwel niemand tegen lijkt me. Maargoed, Cambuur en Graafschap zijn kleine clubs. Wat kan de KNVB dat interesseren?quote:Op zaterdag 25 april 2020 01:23 schreef mabo11 het volgende:
[..]
10x2=20 competitieduels extra
Playoff europa = 6 duels
Nacompetitie = 3x2+2×2+2=12
= 18 duels extra.
Competitie met 20 ploegen is dus ong. evenveel wedstrijden als normaal schema, maar dan verdeeld over alle teams in de eredivisie.
Vertel mij maar wat is een eerste divisie waard als je niks kunt winnen, dat is hetzelfde als: wat is de eredivisie waard als er geen tickets te vergeven zijn. Dus met andere woorden waar kijken we naar. Ik zie alleen maar een schijnvertoning, een farce en een fiasco. Hier zou ik nog geen euro aan willen uitbesteden. Met mij veel andere voetballiefhebbers.quote:
Lekker man, om half 5 in de ochtend met je dronken harsens onzin posten.quote:Op zaterdag 25 april 2020 04:23 schreef MakkieR het volgende:
Deze competities kun je niet als gespeeld beschouwen. 75% slechts.. Tis niet dat Ajax morgen de schaal opgestuurd krijgtquote:Op zaterdag 25 april 2020 07:58 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Vertel mij maar wat is een eerste divisie waard als je niks kunt winnen, dat is hetzelfde als: wat is de eredivisie waard als er geen tickets te vergeven zijn. Dus met andere woorden waar kijken we naar. Ik zie alleen maar een schijnvertoning, een farce en een fiasco. Hier zou ik nog geen euro aan willen uitbesteden. Met mij veel andere voetballiefhebbers.
Gewoon een voorbeeld aan Vitesse nemen. De meest benadeelde ploeg qua foute beslissingen en toch gewoon het ticket aan Willem 2 gunnen, ook al zou je bij normale arbitrage zelf die ticket gepakt hebben.quote:Op zaterdag 25 april 2020 02:07 schreef VacaLoca het volgende:
Kansloos om nu helemaal hysterisch in protest te gaan. Slik het gewoon. Als je punten tekort komt vanwege onterechte penalty heb je 't er ook maar mee te doen. Nu is het een virus ipv een onterechte penalty.. Suck it.
quote:Op zaterdag 25 april 2020 08:39 schreef yats het volgende:
[..]
Gewoon een voorbeeld aan Vitesse nemen. De meest benadeelde ploeg qua foute beslissingen en toch gewoon het ticket aan Willem 2 gunnen, ook al zou je bij normale arbitrage zelf die ticket gepakt hebben.
symbolisch zal allemaal geen probleem zijn zo van we leven met je mee en een fonds waar geld in gestort wordt ben ik ook nog wel voor maar 25% van de eventuele opbrengst afstaan omdat Gudde het wil is absurd.quote:Op zaterdag 25 april 2020 01:13 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
De tijd zal het leren, ik blijf bij mijn standpunten staan; europees voetbal inkomsten verdelen, op basis van draagvlak, evenredig en voor de hele tak. Omdat de competitie niet kan worden uitgespeeld en de toekomstige inkomsten onvoorspelbaar zijn. Promotie/degradatie blijft van de baan, Utrecht, Cambuur en de Graafschap verdienen een symbolische genoegdoening, in welke vorm zal bepaald moeten worden.
En nee figuren als Gudde, van Praag kunnen dat niet bewerkstelligen - ongeschikt.
twitter:VI_nl twitterde op zaterdag 25-04-2020 om 09:07:45De politiebaas in Duitsland is geen voorstander van een snelle hervatting van de Bundesliga. Volgens hem is het weer openen van de stadions in deze tijd bijna niet uit te leggen. https://t.co/jgpLD3xbvP reageer retweet
YATSEDquote:Op zaterdag 25 april 2020 08:39 schreef yats het volgende:
[..]
Gewoon een voorbeeld aan Vitesse nemen. De meest benadeelde ploeg qua foute beslissingen en toch gewoon het ticket aan Willem 2 gunnen, ook al zou je bij normale arbitrage zelf die ticket gepakt hebben.
Dat geboehoe van Utrecht is gewoon sneu. Dan had je tegen een RKC maar wat beter je best moeten dien ipv 2 keer te verliezen.
Bij 18 ploegen heb je 34 x 9 wedstrijden = 306 wedstrijdenquote:Op zaterdag 25 april 2020 01:23 schreef mabo11 het volgende:
[..]
10x2=20 competitieduels extra
Playoff europa = 6 duels
Nacompetitie = 3x2+2×2+2=12
= 18 duels extra.
Competitie met 20 ploegen is dus ong. evenveel wedstrijden als normaal schema, maar dan verdeeld over alle teams in de eredivisie.
YATSEFLATSquote:Op zaterdag 25 april 2020 08:39 schreef yats het volgende:
[..]
Dat geboehoe van Utrecht is gewoon sneu. Dan had je tegen een RKC maar wat beter je best moeten dien ipv 2 keer te verliezen.
twitter:VI_nl twitterde op zaterdag 25-04-2020 om 10:18:13Achter de schermen staan de verhoudingen tussen Ajax en enkele andere clubs (waaronder AZ) behoorlijk op scherp: https://t.co/7EN0bSWro2 reageer retweet
Hier blijkt maar weer, dat de CL-pot de nationale competities kapot maakt.quote:Op zaterdag 25 april 2020 13:24 schreef Adrie072 het volgende:
'Ajax ergert zich groen en geel aan 'schandalige' KNVB'
Gepubliceerd: Zaterdag 25 april 2020 om 10:31
Ajax heeft zich vrijdag groen en geel geërgerd aan de KNVB, schrijft Voetbal International. De directie vindt dat de bond te makkelijk leunt op de Amsterdamse club voor wat betreft het solidariteitsfonds. Ajax kreeg vrijdag een brief van de KNVB waarin een oproep werd gedaan aan de clubs.
De KNVB riep clubs die Europees voetbal gaan spelen nadrukkelijk op om een gedeelte van het geld dat zij daarmee verdienen af te staan aan alle andere betaaldvoetbalorganisaties, zo weet VI. De bond sprak van 'een zware morele verplichting'.
'Dit was een alinea in de brief van de KNVB vrijdag aan de clubs die in al het geweld wat er daarna plaatshad, een beetje ondersneeuwde. Niettemin zette die passage kwaad bloed bij Ajax, dat het 'schandalig' vond dat ook de bond eerst naar de club uit Amsterdam keek, zonder zelf te hebben gelobbyed in Den Haag bij de overheid', schrijft het weekblad.
Ajax kreeg vrijdag niet alleen te horen dat het geen kampioenschap mag vieren, maar KNVB-directeur Eric Gudde schijnt ook volledig voorbij te zijn gegaan aan het feit dat de club bereid is bij te dragen aan het solidariteitsfonds. Algemeen directeur Edwin van der Sar baalt ervan dat Gudde wél benadrukte dat AZ daartoe bereid is, maar dat Ajax, dat eerder al initiatief nam om miljoenen af te dragen, niet eens werd genoemd.
'Ajax wilde een eenmalig miljoenenbedrag in een noodfonds storten omdat clubs die problemen hebben met de liquiditeit dat nu nodig hebben en niet straks. Daar werd niet op gereageerd', schrijft VI. Ajax is not amused over de gang van zaken, maar dat weerhoudt de club er niet van om geld te stoppen in een solidariteitsfonds. De club wil echter wel zelf de grenzen bepalen.twitter:VI_nl twitterde op zaterdag 25-04-2020 om 10:18:13Achter de schermen staan de verhoudingen tussen Ajax en enkele andere clubs (waaronder AZ) behoorlijk op scherp: https://t.co/7EN0bSWro2 reageer retweet
wat let je om gewoon een amateur club te gaan supporten als je profvoetbal niet trekt?quote:Op zaterdag 25 april 2020 13:29 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Hier blijkt maar weer, dat de CL-pot de nationale competities kapot maakt.
De hele lobby vanaf 28 maart van Marc Overmars en de Telegraaf was er op gericht om de CL-plaats voor Ajax veilig te gaan stellen. Volgens Mike Verweij dreigde Ajax zlefs uit de competitie te willen stappen .
Maar de zogenaamde solidariteit met andere clubs stelt van Ajax-kant maar weinig voor.
Dit in tegenstelling tot de vier BL-deelnemers aan de CL.
van alle clubs in heel Europa is het voor geen club zo kut als voor liverpoolquote:Op vrijdag 24 april 2020 19:25 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Benieuwd of de andere landen gaan volgen en dan vooral de Premier League.
Al is het voor Liverpool sowieso al kut omdat ze het toch niet massaal kunnen vieren na een kampioenswedstrijd
Oké Johanquote:Op zaterdag 25 april 2020 14:54 schreef Tarado het volgende:
[..]
wat let je om gewoon een amateur club te gaan supporten als je profvoetbal niet trekt?
Je conclusies slaan verder ook nergens op, waar wordt er gevoetbald in Europa, komt het door Ajax dat de competitie stil ligt?
Gudde is gewoon een proleet die veel te licht is voor z'n taak, je kan profvoetbal niet door een amateur laten runnen.
Idisrom is altijd aan een langspeelplaat bezig tegen de grote clubs, erg vermoeiend.quote:Op zaterdag 25 april 2020 14:54 schreef Tarado het volgende:
[..]
wat let je om gewoon een amateur club te gaan supporten als je profvoetbal niet trekt?
Je conclusies slaan verder ook nergens op, waar wordt er gevoetbald in Europa, komt het door Ajax dat de competitie stil ligt?
Gudde is gewoon een proleet die veel te licht is voor z'n taak, je kan profvoetbal niet door een amateur laten runnen.
Altijd weer dat Europese voedselquote:Op zaterdag 25 april 2020 18:46 schreef JohnDDD het volgende:
Van Europees voedsel kan denk ik sowieso geen sprake zijn aangezien dat met veel reizen gepaard gaat en dat zie ik komend jaar gewoon nog niet gebeuren.
Waarschijnlijk een teken dat ik honger heb en Fok! even moet verlaten om wat eten te makenquote:
https://www.ad.nl/dossier(...)an-de-hand~a6f10286/quote:Morgen geef ik een interview aan de BBC”, zegt De Jong. ,,Laten we eerlijk zijn hè. Als de BBC een gesprek wil met Henk de Jong, dan is er wel iets heel bijzonders aan de hand.”
Ah, Tadic blijft maar doorgaan met janken.quote:Woedende Tadic doet er een schepje bovenop: ‘Dit is een ramp’
Doordat tot 1 september vergunninghoudende evenementen, waaronder ook profvoetbal zonder publiek valt, verboden zijn, is er een einde gekomen aan het Eredivisie-seizoen. Ajax is weliswaar het seizoen geëindigd als eerste en krijgt het bijbehorende beste Champions League-ticket, maar wordt niet uitgeroepen tot kampioen. Dusan Tadic liet vrijdag al weten dat hij zich bestolen voelt en doet daar in gesprek met het Spaanse AS nog een schepje bovenop.
“Ik zou er zelfs mee instemmen om een beslissende wedstrijd te spelen tegen AZ. De winnaar van die wedstrijd is kampioen. Maar om geen kampioen aan te wijzen, is een ramp”, zo is de aanvoerder van Ajax stellig. Hij krijgt vervolgens de vraag of meer spelers er zo in staan. “Dit is mijn mening, natuurlijk”, zo antwoordt Tadic. Hij zou het een goed idee vinden als er weer in kleine groepjes getraind zou worden.
“Zoals ze ook in Duitsland doen, als het het maar mogelijk en veilig is. Uiteindelijk willen we allemaal zo snel mogelijk op honderd procent terugkeren”, stelt Tadic. De Servische aanvaller was dit seizoen goed voor 16 doelpunten en 21 assists in 42 officiële wedstrijden. “Het is duidelijk dat we in deze periode moeten focussen op de gezondheid. We moeten iedereen proberen te helpen, zodat we zo snel mogelijk kunnen terugkeren naar het normale leven.”
Die is goed ingeburgerd daaro.quote:Op zondag 26 april 2020 10:44 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Ah, Tadic blijft maar doorgaan met janken.
wat is er zo onredelijk aan wat hij zegt, het is wel een verschil of je kijkt naar een sport zoals wij of er aan mee doet zoals hijquote:Op zondag 26 april 2020 10:44 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Ah, Tadic blijft maar doorgaan met janken.
Jaaaaaaaaquote:Op zondag 26 april 2020 10:48 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Mijn gal over Henk spuwen laat ik nooit aan mij voorbij gaan.
God is terugquote:Op zondag 26 april 2020 10:48 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Mijn gal over Henk spuwen laat ik nooit aan mij voorbij gaan.
Ik heb altijd het idee dat de nette keurige clubs genaaid worden. Een beetje zoals de Noord-Europese landen altijd in de EU genaaid worden.quote:Op zaterdag 25 april 2020 21:43 schreef _UserName_ het volgende:
Ik kan niet begrijpen dat voor Europa de huidige stand in acht wordt genomen maar voor promotie/degradatie dat niet zo is. Hoe kan je clubs uit de Eredivisie die 24 (RKC) en 13 (ADO) rondes op een degradatieplek staan laten blijven terwijl aan de andere kant Cambuur 22 weken op promotie staat en De Graafschap op 24 weken op die plek staat. Ik dacht dat ze vanuit sportieve gronden zouden handelen, dat is totaal niet gebeurd.
FC Utrecht is hierbij dubbel genaaid. De bekerfinale kunnen zij niet spelen én komen een wedstrijd tekort om Europa in te gaan. Ik ben zelf Graafschapfan maar na dit ga ik heel hard nadenken of ik voetbal nog wel wil volgen. 2016 telt hierbij ook mee voor mij, toen FC Twente zou worden gedegradeerd.
Dat was een niet bestaande straf uiteindelijk, in den beginne zou de verliezer van de nacompetitie mogen blijven, Willem II stond 17e, Graafschap 17e. Willem II won (en mag nu Europa in..) en De Graafschap verloor. Ne een soap moest De Graafschap degraderen. Toen is De Graafschap op sportieve gronden uiteindelijk alsnog gedegradeerd, maar de KNVB kan toch niet om Cambuur en De Graafschap heen met 22 en 24 weken op promotie waar aan de andere kant 13 en 24 degradatie staan? Waar zijn de sportieve gronden gebleven? Mocht het blijven zoals het is, ben ik wel klaar met het voetbal.
Je kan toch niet op basis van 75% competitie eindbeoordelingen op tafel leggen?quote:Op zaterdag 25 april 2020 21:43 schreef _UserName_ het volgende:
Ik kan niet begrijpen dat voor Europa de huidige stand in acht wordt genomen maar voor promotie/degradatie dat niet zo is. Hoe kan je clubs uit de Eredivisie die 24 (RKC) en 13 (ADO) rondes op een degradatieplek staan laten blijven terwijl aan de andere kant Cambuur 22 weken op promotie staat en De Graafschap op 24 weken op die plek staat. Ik dacht dat ze vanuit sportieve gronden zouden handelen, dat is totaal niet gebeurd.
FC Utrecht is hierbij dubbel genaaid. De bekerfinale kunnen zij niet spelen én komen een wedstrijd tekort om Europa in te gaan. Ik ben zelf Graafschapfan maar na dit ga ik heel hard nadenken of ik voetbal nog wel wil volgen. 2016 telt hierbij ook mee voor mij, toen FC Twente zou worden gedegradeerd.
Dat was een niet bestaande straf uiteindelijk, in den beginne zou de verliezer van de nacompetitie mogen blijven, Willem II stond 17e, Graafschap 17e. Willem II won (en mag nu Europa in..) en De Graafschap verloor. Ne een soap moest De Graafschap degraderen. Toen is De Graafschap op sportieve gronden uiteindelijk alsnog gedegradeerd, maar de KNVB kan toch niet om Cambuur en De Graafschap heen met 22 en 24 weken op promotie waar aan de andere kant 13 en 24 degradatie staan? Waar zijn de sportieve gronden gebleven? Mocht het blijven zoals het is, ben ik wel klaar met het voetbal.
Ja, Utrecht en Den Haag zijn het perfecte voorbeeld van keurige clubs.quote:Op zondag 26 april 2020 11:21 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Ik heb altijd het idee dat de nette keurige clubs genaaid worden. Een beetje zoals de Noord-Europese landen altijd in de EU genaaid worden.
waarom zou dat niet kunnen als je consequent de UEFA richtlijn volgt, de KNVB wijkt daar vanaf onderin en de eerste divisie maar die logica ontgaat me een beetjequote:Op zondag 26 april 2020 11:35 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Je kan toch niet op basis van 75% competitie eindbeoordelingen op tafel leggen?
Natuurlijk. Dikke kans dat beide zouden degraderen, maar zo kut programma had ADO niet met aardig wat rechterrijtje. Die wedstrijden missen ze dan in een eindoordeel waar ze prima hadden kunnen scoren. Onmpgelijk dusm
Ajax krijgt ook geen schaal opgestuurd.
En ja. Europese plekken zijn verdeeld. Mede op advies van de UEFA. Of wil je dan maar gewoon niemand Europa insturen? Kunnen we de NLse competitie meteen opdoeken financieel gezien.
Overmacht dus. Volgend jaar weer nieuwe kansen.
Ja ik snap je wel als je voor De Graafschap bent na de soap in 2016 en nu dit weer.quote:Op zaterdag 25 april 2020 21:43 schreef _UserName_ het volgende:
Omdat je dan op basis van 75% gaat oordelen.quote:Op zondag 26 april 2020 11:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
waarom zou dat niet kunnen als je consequent de UEFA richtlijn volgt, de KNVB wijkt daar vanaf onderin en de eerste divisie maar die logica ontgaat me een beetje
waarom is het wel eerlijk bovenin en niet eerlijk onderin, ik zie dat verschil nietquote:Op zondag 26 april 2020 12:09 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Omdat je dan op basis van 75% gaat oordelen.
Neem ADO. Die zou nog alle directe concurrenten (VVV,Twente,PEC,Fortuna en Emmen) ontmoeten afgezien van RKC. Na de winsterstop gespeeld tegen bijna alleen linkerrijtje.
Vertel mij dan maar hoe dat dan eerlijk kan zijn. Je totale balans ontbreekt.
En ja, Europa heeft NL en de clubs nodig. Dat is de enige oplossing zoals die er nu ligt.
Het is ook niet eerlijk bovenin, maar je moet nou eenmaal een keuze maken.quote:Op zondag 26 april 2020 12:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
waarom is het wel eerlijk bovenin en niet eerlijk onderin, ik zie dat verschil niet
Het gat tussen ADO en Emmen is liefst 13 punten, dat zijn geen directe concurrenten.quote:Op zondag 26 april 2020 12:09 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Omdat je dan op basis van 75% gaat oordelen.
Neem ADO. Die zou nog alle directe concurrenten (VVV,Twente,PEC,Fortuna en Emmen) ontmoeten afgezien van RKC. Na de winsterstop gespeeld tegen bijna alleen linkerrijtje.
quote:Op zondag 26 april 2020 12:12 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Het is ook niet eerlijk bovenin, maar je moet nou eenmaal een keuze maken.
eens maar dat verklaart nog steeds niet het verschil in aanpakquote:Op zondag 26 april 2020 12:12 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Het is ook niet eerlijk bovenin, maar je moet nou eenmaal een keuze maken.
Wie had je anders Europa in willen sturen?quote:Op zondag 26 april 2020 12:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
[..]
eens maar dat verklaart nog steeds niet het verschil in aanpak
Ik vind het ook een redelijke oplossing maar die van promotie/degradatie nietquote:Op zondag 26 april 2020 12:17 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Wie had je anders Europa in willen sturen?
Als je echt gezeik wilde voorkomen had je dit seizoen ongeldig moeten verklaren en alles verdelen op basis van vorig seizoen. Dan kon niemand er tegenin gaan.quote:Op zondag 26 april 2020 12:17 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Wie had je anders Europa in willen sturen?
Dat wilde de UEFA nietquote:Op zondag 26 april 2020 12:18 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Als je echt gezeik wilde voorkomen had je dit seizoen ongeldig moeten verklaren en alles verdelen op basis van vorig seizoen. Dan kon niemand er tegenin gaan.
Natuurlijk wel, je denkt dat AZ dat had geaccepteerd?quote:Op zondag 26 april 2020 12:18 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Als je echt gezeik wilde voorkomen had je dit seizoen ongeldig moeten verklaren en alles verdelen op basis van vorig seizoen. Dan kon niemand er tegenin gaan.
Ja maar Utrecht wil alleen de bekerfinale spelen als het EL-ticket eraan verbonden is lijkt me, en daar zit het probleem.quote:Op zondag 26 april 2020 12:21 schreef Pleun2011 het volgende:
Utrecht wil dat de bekerfinale na 1 september alsnog wordt gespeeld. Dat gaat niet gebeuren natuurlijk maar van mij had het gemogen. Het is maar 1 wedstrijdje. Dat Feyenoord nu de EL in mag vind ik prima, maar ik begrijp de clubs wel die zich genaaid voelen.
Wat willen ze ertegen inbrengen? Seizoen kan niet worden afgemaakt, klaar bastaquote:Op zondag 26 april 2020 12:21 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, je denkt dat AZ dat had geaccepteerd?
Dan is dit seizoen helemaal voor niks gespeeld, snap dat het voor jouw club beter uitkomt maar om een ander seizoen te pakken is natuurlijk raar.quote:Op zondag 26 april 2020 12:22 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Wat willen ze ertegen inbrengen? Seizoen kan niet worden afgemaakt, klaar basta
Emmen heb ik erbij gezet omdat ze die thuis kregen.quote:Op zondag 26 april 2020 12:14 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Het gat tussen ADO en Emmen is liefst 13 punten, dat zijn geen directe concurrenten.
Is ook niet eerlijk. Maar die keus moet gemaakt worden. We kunnen moeilijk een jaar Europa overslaan. Of jij moet een beter voorstel hebben wat betreft Europa.quote:Op zondag 26 april 2020 12:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
waarom is het wel eerlijk bovenin en niet eerlijk onderin, ik zie dat verschil niet
dat "voor de rest" is iets wat ik niet begrijp, dat is inconsequentquote:Op zondag 26 april 2020 12:32 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Is ook niet eerlijk. Maar die keus moet gemaakt worden. We kunnen moeilijk een jaar Europa overslaan. Of jij moet een beter voorstel hebben wat betreft Europa.
Voor de rest kan dit seizoen de shredden in. Nooit gespeeld.
Ja wmb welquote:Op zondag 26 april 2020 12:24 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Dan is dit seizoen helemaal voor niks gespeeld, snap dat het voor jouw club beter uitkomt maar om een ander seizoen te pakken is natuurlijk raar.
Heffen we dan ook alle statistieken op die spelers bereikt hebben dit seizoen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |