Belangrijkste argumentquote:Op vrijdag 24 april 2020 21:50 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
En omdat Cambuur en vooral De Graafschap mooie clubs zijn.
Die clubs leggen inderdaad de keuze in de handen van KNVB, die vervolgens onnavolgbaar besluit.quote:Op vrijdag 24 april 2020 21:47 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Als het een club niet uitmaakt, dan is hij dus niet uitgesproken voor promotie/degradatie. Dat bedoel ik. Dus uiteindelijk waren 16 van de 34 clubs dat wel. Dat is minder dan de helft. Logisch dus dat de KNVB zelf kiest.
Wat probeer je nou te zeggen? De huidige ranglijst wordt gehanteerd, want RKC staat toch ook onderaan?quote:
Buiten de top 4 pakt Vitesse Europees de meeste punten. Maak jij je nou maar om je eigen club druk na alle Europese wanprestaties van de laatste paar jaar.quote:
Dit is behoorlijk sneuquote:Op vrijdag 24 april 2020 20:26 schreef haags_kwartiertje het volgende:
twitter:VoetbalUltras twitterde op vrijdag 24-04-2020 om 20:13:16Supporters van Willem II rijden toeterend door het centrum van Tilburg om te vieren dat de ploeg Europa in gaat! https://t.co/YNGLxq4DwQ reageer retweet
Ik zie Willem 2 het nog wel doen eigenlijk. Idem met AZ. Die andere 3 hebben überhaupt nooit enige morele verantwoordelijkheid ten opzichte van de overige clubs getoond, dus waarom zouden ze dat nu ineens wel doen?quote:Op vrijdag 24 april 2020 20:05 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Morele verplichting. Oke. Gaat niet gebeuren dus.
Die schaal is uiteraard het belangrijkst, maar die komt er niet, de nasleep (financieel) daar gaat het uiteindelijk om. En hoe het dit nu besloten is, gaat niet leiden tot een solidair begrip of uitvoering ervan.quote:Op vrijdag 24 april 2020 21:53 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Wat probeer je nou te zeggen? De huidige ranglijst wordt gehanteerd, want RKC staat toch ook onderaan?
Alleen er is besloten dat dit seizoen geen club degradeert of promoveert. Dus ongeacht waar RKC of ADO zou staan, géén enkele club uit de eredivisie degradeert omdat het seizoen niet is afgemaakt. En geen enkele club uit de KKD promoveert om dezelfde reden.
Net zoals Ajax dus geen kampioen wordt en geen schaal krijgt, terwijl het wel bovenaan staat in de eredivisie.
Alleen...ja nu komt het: het verdelen van Europese tickets is een heel ander verhaal. Want dat zal toch op één of andere manier moeten gebeuren in een niet afgemaakt seizoen. Dan kun je allerlei dingen gaan bedenken over hoe je dat gaat doen, maar de ranglijst aanhouden (zoals de UEFA adviseert) lijkt me dan toch wel het meest eerlijke.
Ach, die 40-45 supporters door het centrum. Maar ik vind daar ook wel wat van.quote:
Willem II zou ik het nog wel zien doen, maar niet nu Twente in de Eredivisie zit. Dat ligt te gevoelig.quote:Op vrijdag 24 april 2020 21:59 schreef yats het volgende:
[..]
Ik zie Willem 2 het nog wel doen eigenlijk. Idem met AZ. Die andere 3 hebben überhaupt nooit enige morele verantwoordelijkheid ten opzichte van de overige clubs getoond, dus waarom zouden ze dat nu ineens wel doen?
1) Hoe dit besloten is, is volledig conform het advies van de UEFA.quote:Op vrijdag 24 april 2020 22:01 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
Die schaal is uiteraard het belangrijkst, maar die komt er niet de nasleep (financieel) daar gaat het uiteindelijk om. En hoe het dit nu besloten is, gaat niet leiden tot een solidair begrip of uitvoering ervan.
Ajax zal daar ook wel in meegaan. Ze hebben zelf geld zat en als er te veel clubs omvallen heb je ook geen competitie meer hè.quote:Op vrijdag 24 april 2020 22:08 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Oh lol, van Geel wil meegaan met die 25 procent als we groepsfase halen. @:yats
1) dat van de bovenste helft, zou ik graag op papier willen zien en zo ja, of dat ook exact zo uitgelegd kan worden.quote:Op vrijdag 24 april 2020 22:04 schreef Shreyas het volgende:
[..]
1) Hoe dit besloten is, is volledig conform het advies van de UEFA.
2) Elke beslissing of uitvoering ervan zou de KNVB op een spervuur van kritiek komen te staan, simpelweg omdat er altijd clubs zijn voor wie het beter uitpakt en andere clubs die zich genaaid voelen
3) Wat bedoel je precies met solidair? Op basis waarvan zou het een optie zijn dat AZ het CL-(play-off) ticket krijgt?
De besluitvorming en het hele proces van de KNVB had beter gekund ja, maar ook al was deze uitmuntend geweest, bij een uiteindelijk beslissing zouden er altijd clubs zijn die zich zwaar benadeeld zouden voelenquote:Op vrijdag 24 april 2020 22:10 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
1) dat van de bovenste helft, zou ik graag op papier willen zien en zo ja, of dat ook exact zo uitgelegd kan worden.
2) uiteraard, maar 6 weken wel iets doen door de KNVB ipv niets had meer draagvlak kunnen creëren
3) Het gaat om de verdeling van geld en nog eventjes dan is dat in samenleving nog veel belangrijker dan gezondheid, helaas maar wel begrijpelijk. Geldt dus ook voor het betaald voetbal.
Doet Ajax niet.quote:Op vrijdag 24 april 2020 22:10 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ajax zal daar ook wel in meegaan. Ze hebben zelf geld zat en als er te veel clubs omvallen heb je ook geen competitie meer hè.
We komen naderquote:Op vrijdag 24 april 2020 22:13 schreef Shreyas het volgende:
[..]
De besluitvorming en het hele proces van de KNVB had beter gekund ja, maar ook al was deze uitmuntend geweest, bij een uiteindelijk beslissing zouden er altijd clubs zijn die zich zwaar benadeeld zouden voelen
En over de verdeling van geld, wat voor oplossing stel je voor dan? Dat Ajax en AZ de CL-startpremie delen?
Ze zullen wel moetenquote:Op vrijdag 24 april 2020 22:19 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Doet Ajax niet.
Weten we allemaal.
Als daar 5 miljoen loskomt is het veel.
Zei het toch? Ik gun het je van harte om dat te halen overigens.quote:Op vrijdag 24 april 2020 22:08 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Oh lol, van Geel wil meegaan met die 25 procent als we groepsfase halen. @:yats
Bedankt maat.quote:Op vrijdag 24 april 2020 22:22 schreef yats het volgende:
[..]
Zei het toch? Ik gun het je van harte om dat te halen overigens.
Hè? Nu volg ik je niet meer. In het uiterste geval zouden alleen clubs die nog theoretisch aanspraak konden maken op Europese tickets, van de Europese inkomsten mogen profiteren. Dus sowieso niet de KKD clubs en de clubs die lager staan op de ranglijst van de eredivisie.quote:Op vrijdag 24 april 2020 22:20 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
We komen nader
Al het geld uit europese inkomsten verdelen over de eredivisie en bijv. 15% ervan naar de keukendivisie evenredig over alle clubs. De verdeling voor de eredivisie op bijvoorbeeld behaalde resultaten in europa van de afgelopen 20 jaar, maar de clubs die dat niet hebben naar rato iets verzinnen.
vorig seizoen MOESTEN de clubs rekening houden met ajax.. nu MOET ajax dat geld op tafel leggenquote:
Dat is wel echt klote ja.quote:Op vrijdag 24 april 2020 22:26 schreef Caland het volgende:
Wel lullig, haalt W2 eindelijk weer eens Europees mogen ze waarschijnlijk niet eens meereizen.
Ik bedoel dat je een gezamenlijk probleem hebt en daar moet je sámen uit komen. Nu heeft de KNBV wekenlang geen richting willen geven en heeft de Uefa een uitweg geboden.quote:Op vrijdag 24 april 2020 22:27 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Hè? Nu volg ik je niet meer. In het uiterste geval zouden alleen clubs die nog theoretisch aanspraak konden maken op Europese tickets, van de Europese inkomsten mogen profiteren. Dus sowieso niet de KKD clubs en de clubs die lager staan op de ranglijst van de eredivisie.
Het kan erger, Go Ahead haalt 1 keer in zijn bestaan Europees voetbal en loot vervolgens een tegenstander die door de UEFA bestraft is met een wedstrijd zonder publiek, dus ook geen uitpubliek...quote:Op vrijdag 24 april 2020 22:26 schreef Caland het volgende:
Wel lullig, haalt W2 eindelijk weer eens Europees mogen ze waarschijnlijk niet eens meereizen.
Je haalt twee dingen door elkaar:quote:Op vrijdag 24 april 2020 22:44 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
Ik bedoel dat je een gezamenlijk probleem hebt en daar moet je sámen uit komen. Nu heeft de KNBV wekenlang geen richting willen geven en heeft de Uefa een uitweg geboden.
Ik denk dat bij een rechtzaak een rechter daar (misschien) voor ontvankelijk is.
Straks haalt Ajax opnieuw de finale (oh nee halve) en hebben zij een zak geld en Utrecht niets. Zoals je zelf zegt, misschien had zelfs Utrecht kampioen kunnen worden, daarom had een verdeelsleutel vooraf fair geweest en er moeten zijn. En om de tak in stand te houden, ja dan ook geld naar de andere clubs.
Alsjeblieft niet zeg. Als dat gedrocht er komt ga ik nog liever samen met lord Voldemort en Haags kwartiertje kijken naar hoe snel het kunstgras in Den Haag en Almelo groeit.quote:Op vrijdag 24 april 2020 22:44 schreef PicoMMP het volgende:
Er vallen in België al clubs met bosjes tegelijk, misschien nadert het perfecte moment voor een BeNeLiga
Als België dat zo graag wil dan splitsen ze toch gewoon en komt Vlaanderen als provincie bij Nederland en Wallonië als provincie bij Frankrijk. Dan zijn we tenminste van een hoop gezeik af.quote:Op vrijdag 24 april 2020 22:44 schreef PicoMMP het volgende:
Er vallen in België al clubs met bosjes tegelijk, misschien nadert het perfecte moment voor een BeNeLiga
Of die idiote playoffs eruit.quote:Op vrijdag 24 april 2020 21:39 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dit vind ik ook wel echt sneu. 20 teams kon best. Als het niet past, dan tyf even op met bekerseizoen voor een jaar.
Mocht Ajax direct de groepsfase CL instromen dan is het een heel ander verhaal maar ze kunnen toch geen toezeggingen doen over geld wat er misschien niet eens komt en dan heb je nog dat ook de Europese wedstrijden waarschijnlijk zonder publiek zijn dus die inkomsten zijn hoe dan ook minder dan in een normaal seizoenquote:Op vrijdag 24 april 2020 22:10 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ajax zal daar ook wel in meegaan. Ze hebben zelf geld zat en als er te veel clubs omvallen heb je ook geen competitie meer hè.
twitter:MikeVerweij twitterde op zaterdag 25-04-2020 om 00:32:22Morgen in papieren versie van De @telegraaf en later online: ‘Helemaal niets uit Amsterdam’. #Ajax wil solidair zijn, maar zet geldkraan niet wagenwijd open. Club loopt zelf fikse klappen op door coronacrisis. CL begroot en dit seizoen ondanks deelname operationeel verlies. reageer retweet
Maar wél promotie/degradatie is de standaard. En er waren maar 9 clubs uitgesproken voor afwijken van die standaard. Het is veel logischer om het zo te zien.quote:Op vrijdag 24 april 2020 21:47 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Als het een club niet uitmaakt, dan is hij dus niet uitgesproken voor promotie/degradatie. Dat bedoel ik. Dus uiteindelijk waren 16 van de 34 clubs dat wel. Dat is minder dan de helft. Logisch dus dat de KNVB zelf kiest.
De tijd zal het leren, ik blijf bij mijn standpunten staan; europees voetbal inkomsten verdelen, op basis van draagvlak, evenredig en voor de hele tak. Omdat de competitie niet kan worden uitgespeeld en de toekomstige inkomsten onvoorspelbaar zijn. Promotie/degradatie blijft van de baan, Utrecht, Cambuur en de Graafschap verdienen een symbolische genoegdoening, in welke vorm zal bepaald moeten worden.quote:Op vrijdag 24 april 2020 22:53 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Je haalt twee dingen door elkaar:
1) De toewijzing van Europese tickets en de inkomsten die daarmee gepaard gaan.
- Wat betreft dit punt: Het volgen van het advies van de UEFA is het beste wat je hier kunt doen.
2) Clubs die geen enkele aanspraak kunnen maken op Europese tickets omdat dat theoretisch niet meer haalbaar was voor ze
- Dit staat buiten de scoop van het overleg van de KNVB en hier zou geen enkele club aan mee hoeven te werken. Een club is wat dat betreft als een bedrijf, als ze omvallen zou de overheid hier moeten ingrijpen.
10x2=20 competitieduels extraquote:Op vrijdag 24 april 2020 23:06 schreef Arth_NL het volgende:
[..]
Of die idiote playoffs eruit.
Maar ja, de KNVB zou de KNVB niet zijn als ze iets simpels niet ontzettend kunnen verprutsen.
Nee, je belastingcenten erheen kruien, da's beter.quote:Op zaterdag 25 april 2020 01:15 schreef PicoMMP het volgende:
Inkomsten verdelen? Wat zijn dit voor ranzige SP-praktijken?
twitter:FOXSportsnl twitterde op vrijdag 24-04-2020 om 20:45:53🏆 @AFCAjax-captain Dusan Tadic vindt dat de Amsterdammers recht hebben op de kampioensschaal.
"We zouden naast een Champions League-ticket ook de schaal moeten krijgen"
https://t.co/xbGUKdexVz reageer retweet
(lol)twitter:timfeyenoord_ twitterde op vrijdag 24-04-2020 om 20:50:19@FOXSportsnl @AFCAjax En jij had in een massagraf moeten liggen kk hond reageer retweet
Mjah ik vind het wel terecht om hysterisch te doen, het gaat wel om wat meer dan om één onterechte penalty hoor. Een RKC stond met 8 wedstrijden te gaan 14 punten verwijderd van een veilige plek, Cambuur stond 11 punten voor met 9 wedstrijden te gaan, dat zijn significante verschillen. Ik snap dat juridisch gezien dit de makkelijkste optie was maar moreel gezien had ik het Cambuur en de Graafschap meer gegund dan RKC en ADO.quote:Op zaterdag 25 april 2020 02:07 schreef VacaLoca het volgende:
Kansloos om nu helemaal hysterisch in protest te gaan. Slik het gewoon. Als je punten tekort komt vanwege onterechte penalty heb je 't er ook maar mee te doen. Nu is het een virus ipv een onterechte penalty.. Suck it.
Ben jij een drinker?quote:Op zaterdag 25 april 2020 04:23 schreef MakkieR het volgende:
Deze Eredivisie verdiend helemaal geen tickets naar Europa, sterker nog, deze Eredivisie verdient zelfs geen kijkers of fans. Van alle opties die er waren, besluiten ze echt de allerslechtste te nemen.
De UEFA had hier moeten ingrijpen en zeggen tegen de regering, geen competitie, geen tickets.
Fans hadden moeten zeggen, geen competitie, geen contributie, seizoenskaart of kijk en luistergeld naar Eredivisie of Fox/sport. Je betaalt toch niet voor een half seizoen.
Dit is zelfs niet een kampioen waardig, een zwarte bladzijde die je zo snel mogelijk moet vergeten, als er nog toekomst is voor professionele sport. In de kern wil je vaak wel iets krijgen als je iets koopt. Nu koop je enkel gebakken lucht.
Gebakken lucht.quote:Op zaterdag 25 april 2020 04:23 schreef MakkieR het volgende:
Deze Eredivisie verdiend helemaal geen tickets naar Europa, sterker nog, deze Eredivisie verdient zelfs geen kijkers of fans. Van alle opties die er waren, besluiten ze echt de allerslechtste te nemen.
De UEFA had hier moeten ingrijpen en zeggen tegen de regering, geen competitie, geen tickets.
Fans hadden moeten zeggen, geen competitie, geen contributie, seizoenskaart of kijk en luistergeld naar Eredivisie of Fox/sport. Je betaalt toch niet voor een half seizoen.
Dit is zelfs niet een kampioen waardig, een zwarte bladzijde die je zo snel mogelijk moet vergeten, als er nog toekomst is voor professionele sport. In de kern wil je vaak wel iets krijgen als je iets koopt. Nu koop je enkel gebakken lucht.
Hier is vrijwel niemand tegen lijkt me. Maargoed, Cambuur en Graafschap zijn kleine clubs. Wat kan de KNVB dat interesseren?quote:Op zaterdag 25 april 2020 01:23 schreef mabo11 het volgende:
[..]
10x2=20 competitieduels extra
Playoff europa = 6 duels
Nacompetitie = 3x2+2×2+2=12
= 18 duels extra.
Competitie met 20 ploegen is dus ong. evenveel wedstrijden als normaal schema, maar dan verdeeld over alle teams in de eredivisie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |