Dat is het ook totaal niet.quote:Op vrijdag 24 april 2020 14:02 schreef vosss het volgende:
Ik vind het er nog steeds niet bepaald bemoedigend uit zien als ik eerlijk ben
Wordt nu aangewerkt om achterstand in reguliere zorg weg te werken, kost ook veel tijd en geduld.quote:Op vrijdag 24 april 2020 14:28 schreef THEFXR het volgende:
ik vraag me af wanneer de zorg weer open gaat, half NL staat in de wachtrij
Natuurlijk niet als er 50 tot 100.000 doden vallen dan hoef je mensen niet te vertellen om thuis te blijven dat doen ze vanzelf wel. En omdat het vertrouwen helemaal weg is moet je mensen waarschijnlijk met geweld dwingen om naar hun werk te gaan zodra het weer goed gaat.quote:Op vrijdag 24 april 2020 13:10 schreef ludovico het volgende:
[..]
Er zouden wat minder faillissementen vallen waardoor er gigantische structurele schade ingedamd zou worden.
Economie zou minder draaien ja maar niet anaal verkracht worden zonder glijmiddel door grote zwarte Bubba zoals nu.
Ook dit nog, inderdaad.quote:Op vrijdag 24 april 2020 14:27 schreef Za het volgende:
[..]
Dat is het ook totaal niet.
De cijfers zien er mild gunstig uit omdat 70 plus geweerd wordt in de ziekenhuizen.
De bevolking wordt een rad voor ogen gedraaid.
https://www.trouw.nl/nieu(...)nsive-care~b558a97c/
Dat gebeurt al, ik heb alweer een normale controle ingepland gekregen bij het Radboud UMC over 2 weken.quote:Op vrijdag 24 april 2020 14:28 schreef THEFXR het volgende:
ik vraag me af wanneer de zorg weer open gaat, half NL staat in de wachtrij
Dat werd aan Kuijpers ook gevraagd bij Jinek. En ja, dat zou misschien iets zijn om naar te kijken en op in te zetten, maar eerst moet deze crisis voorbij zijn. Je kunt niet met preventieve zaken aan de slag als je nog niet van het probleem dat je in de toekomst wil voorkomen af bent.quote:Op vrijdag 24 april 2020 14:25 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Daar ben ik het mee eens hoor. Maar zodra ze zelf aangeven dat ze het weer aan kunnen dan zou dat reden genoeg moeten zijn om aan te nemen dat het de goede kant op gaat en dat er meer mogelijk moet zijn.
Sowieso vind ik het raar dat er niet gekeken word naar standaard meer capaciteit. Dat is niet in één dag geregeld, dat weet ik, maar dit is volgens velen toch het ''nieuwe normaal''? Des te meer reden om dat prio te geven; meer standaard capaciteit regelen. Nuttiger om daar veel meer geld in te pompen en de economie langzaam weer op gang te laten komen, dan in deze situatie blijven met een IC die meer aan kan & grote sectoren die compleet failliet gaan als we te lang doorgaan zo. Sectoren die ook nog eens gebruik maken van aangeboden potjes van het kabinet. Dat geld kan dan mooi naar de zorg. In plaats daarvan kondigen ze aan (eergister) dat ze na de crisis meteen weer willen gaan bezuinigen op de zorg.
Mensen zijn al voorzichtig, evenementen en kroegen andere hutje mutje zaken gesloten houden en ouderen isoleren = 99% van de extreme narigheid verhelpen.quote:Op vrijdag 24 april 2020 14:29 schreef vipergts het volgende:
[..]
Natuurlijk niet als er 50 tot 100.000 doden vallen dan hoef je mensen niet te vertellen om thuis te blijven dat doen ze vanzelf wel. En omdat het vertrouwen helemaal weg is moet je mensen waarschijnlijk met geweld dwingen om naar hun werk te gaan zodra het weer goed gaat.
Ik probeer het al voor de derde keer vandaag. Dit virus is veel besmettelijker dan we denken en tevens veel minder dodelijk dan we denken. Hoe kun je het verklaren dat, ouderen al 5 weken geen bezoek krijgen toch besmet worden?quote:Op vrijdag 24 april 2020 14:11 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Kijk eens naar de cijfers die hier ook boven gepost zijn.
Natuurlijk is het erg als er persoonlijk leed is en valt dit te betreuren.
Maar in plaats van ons massaal te richten op de lockdown had er goed materiaal beschermingsmateriaal voor verpleeghuizen onder andere moeten zijn.
Daar komt het virus nog steeds binnen terwijl die mensen al 4 weken geen bezoek ontvangen.
Nu ook weer aantal overleden mensen verpleeghuizen verdubbeld.
Daar zit je probleem niet bij over grotendeels van de rest van de bevolking.
Ben ik nou zo slim of ben jij nou bang (dom)
Alle bejaarden en kwetsbare mensen gewoon in bungalowparken zetten. Zorg ervoor dat het virus geen kans heeft om daar te komen en geef die mensen alles wat ze willen hebben. Elke avond bingo, grote schermen neerzetten om te FaceTimen met de familie, voldoende zorg en vermaak.quote:Op vrijdag 24 april 2020 14:25 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je zou uit de cijfers verpleeghuizen moeten isoleren eigenlijk. Kijken hoeveel van de dode wel niet uit "het normale leven" komen.
En dan ook nog het excuus gebruiken dat een IC heel zwaar is. De waarheid is dat dat klopt, maar dat ze helemaal geen zin hebben in die mensen. Een hele cynische benadering als je weet dat toch een 10% het wel overleeft.quote:Op vrijdag 24 april 2020 14:27 schreef Za het volgende:
[..]
De cijfers zien er mild gunstig uit omdat 70 plus geweerd wordt in de ziekenhuizen.
Positief nieuws, afwachten of de lockdown van de verzorgingshuizen dat nog verder omlaag brengt de komende weken.quote:Op vrijdag 24 april 2020 14:27 schreef zoost het volgende:
Oversterfte daalt al 3 weken
20 week 16*: 4 313
Dit wil er bij sommigen niet in. Natuurlijk is er een groep die dan wel naar de kroeg, restaurant, enz. gaat, maar een hele grote groep neemt het zekere voor het onzekere.quote:Op vrijdag 24 april 2020 14:29 schreef vipergts het volgende:
[..]
Natuurlijk niet als er 50 tot 100.000 doden vallen dan hoef je mensen niet te vertellen om thuis te blijven dat doen ze vanzelf wel. En omdat het vertrouwen helemaal weg is moet je mensen waarschijnlijk met geweld dwingen om naar hun werk te gaan zodra het weer goed gaat.
Personeel dat zonder beschermingsmiddelen moet werken.quote:Op vrijdag 24 april 2020 14:31 schreef Vliegbaard het volgende:
Hoe kun je het verklaren dat, ouderen al 5 weken geen bezoek krijgen toch besmet worden?
De enige die heel cynisch is ben jij....quote:Op vrijdag 24 april 2020 14:32 schreef Confetti het volgende:
[..]
En dan ook nog het excuus gebruiken dat een IC heel zwaar is. De waarheid is dat dat klopt, maar dat ze helemaal geen zin hebben in die mensen. Een hele cynische benadering als je weet dat toch een 10% het wel overleeft.
Onlangs heb ik de OP uitgebreid met wat wetenschappelijk van je gading is.quote:Op vrijdag 24 april 2020 14:03 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik kijk ook weer voor het eerst na een aantal dagen en het is inderdaad een herhaling van zetten. Ik vind het jammer dat er hier niet veel meer wordt gesproken over wetenschappelijke ontwikkelingen, enzovoort, maar elke poging daartoe wordt overschreeuwt door de groep die dat virus allemaal maar onzin vindt. Althans, zo komt het op mij over.
Dat wordt hier wel degelijk vaak (cynisch) benoemd - "11 mei lekker op het terras"quote:Op vrijdag 24 april 2020 14:33 schreef Noek het volgende:
Niemand roept hier om versoepeling omdat het tijd wordt dat ze weer op een terras kunnen zitten en toch lees ik dat hier steeds als argument. Iemand heeft dat bedacht en iedereen blaat het gewoon stom na. Quote diegene dan ook die schrijft en zeg dan dat die niet wijs is maar die is gewoon niet quoten.
Wat ik er uit haal is dat 70+ zelfs in de ogen van een geriater terecht "geweerd" wordt. Wat niet wil zeggen dat de betrokken persoon het anders overleefd had. Sterker nog, de geweerde personen overlijden nu minder dramatisch dan tussen de apparatuur en mensen in beschermende kleding.quote:Op vrijdag 24 april 2020 14:27 schreef Za het volgende:
[..]
Heel erg eens.quote:Op vrijdag 24 april 2020 14:16 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]![]()
Acceptatie gaat er vanzelf komen, gaat nog wel even duren alleen. Nuance er in is wel dat de IC het aan moet blijven kunnen natuurlijk. Als de IC het aan kan is er geen enkele reden om zo voorzichtig te doen met het loslaten van bepaalde maatregelen; dan kom je op het punt dat het middel echt erger is dan de kwaal en je daarmee veel meer schade aanricht aan de toekomst dan het virus. Heb ik het overigens niet alleen over Nederland. Wereldwijd komt die acceptatie vanzelf. Er gaan elke dag mensen dood, ook van oorzaken die te voorkomen waren, dit is niet iets extreem anders. We kunnen niet iedereen redden. Wel verdiend iedereen zorg uiteraard, daarom belangrijk dat de IC's het aan kunnen. Wellicht meer capaciteit regelen. Voorheen misschien niet nodig, maar dit is toch het nieuwe normaal? Nou, hoppa, aan de slag.
Overleeft, maar wel met longproblemen.quote:Op vrijdag 24 april 2020 14:32 schreef Confetti het volgende:
En dan ook nog het excuus gebruiken dat een IC heel zwaar is. De waarheid is dat dat klopt, maar dat ze helemaal geen zin hebben in die mensen. Een hele cynische benadering als je weet dat toch een 10% het wel overleeft.
Cynisch ja. Sarcastisch ja.quote:Op vrijdag 24 april 2020 14:35 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat wordt hier wel degelijk vaak (cynisch) benoemd - "11 mei lekker op het terras"etc. Namen weet ik zo even niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |