quote:Op vrijdag 24 april 2020 14:04 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wat mensen niet in willen zien, die maatregelen stoppen niks, het virus zal altijd wel ergens weer opduiken. Lockdown helpt om rust te brengen en alles onder controle te houden, maar de tijd om meer besmettingen toe te staan is onderhand wel aangebroken. Zo veel mogelijk besmettingen en toch de controle houden, dat is waar we naar toe moeten.
Zo niet, kun je een bezoekje aan oma wel vergeten, of je moet je hullen in een of ander beschermend pak.
De vraag is natuurlijk of het aantal doden daadwerkelijk stijgt of dat er meer getest worden.quote:Op vrijdag 24 april 2020 14:09 schreef vosss het volgende:
[..]
Er gaan nog altijd elke dag een 100 mensen dood. Daar zaten we een maand geleden ook. Het duurt allemaal erg lang vind ik voordat er echt de goede kant op gegaan wordt.
Ik kan niet wachten tot we onder de 50 per dag komen
Het is niet mijn gedachte. Het is de gedachte die momenteel over ons uitgestort wordt. wil niet zeggen dat ik het daarmee eens ben.quote:Op vrijdag 24 april 2020 13:49 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Helaas voor jou zijn mensenlevens afhankelijk van een economie... zonder economie is er geen geld om mensenlevens te redden en zonder mensen is er geen economie.
De kroegen wel, maar in de restaurantjes enop de terrasjes kun je de tafeltjes verder uit elkaar zetten. Dáár is wel wat op te vinden om voldoende ruimte ertussen te gaan houden.quote:Op vrijdag 24 april 2020 13:58 schreef Harmankardon het volgende:
Als de horeca nu open gaat dan zitten de tenten bomvol. Daar mag je alles van vinden maar voor mij staat dat als een paal boven water.
Je hoeft niet op die post te reageren. Negeer het dan gewoon.quote:
Dat is ook goed maar dan niet in die functie. geef duidelijk aan dat je dat in je "kritische" rol doet.quote:Op vrijdag 24 april 2020 13:36 schreef AlwaysHappy het volgende:
Alleen maar goed; dat tegengeluid. Blij dat Gommers nu ook aangeeft dat er wel wat meer mogelijk zou moeten zijn. ...
Dat zij roepen om versterking van hun sector, is hun taak omdat zij iets zien aankomen dat hun sector bedreigd.quote:...... ... toen Kuipers en Gommers in de media aan het pleiten waren voor versterkte maatregelen. Toen mocht het wel.
Hier nog één., Ik vind de getallen nog steeds zorgwekkend voor een land dat al wekenlang leeft met de huidige maatregelen en de mensen die nu ziek worden zijn dat dus geworden tijdens die maatregelen.quote:Op vrijdag 24 april 2020 14:16 schreef Jane het volgende:
Ik ben eigenlijk ook teleurgesteld dat de maatregelen niet veel meer effect hebben gehad. Doet het RIVM (of iemand anders) eigenlijk onderzoek naar waar de huidige besmettingen voornamelijk plaatsvinden? En wordt dat ergens gepubliceerd?
Is het in het OV? Op het werk? In de winkel? Op het strand of in de bouwmarkt? Ik ben daar best benieuwd naar.
Ik besef dat ik best wel in een bubbel zit waarin bijna iedereen thuis werkt en thuisblijft en niemand die ik ken is nog ziek geworden (gelukkig!), dus ik ben best benieuwd.
Eigenlijk kón de IC het niet aan. Tenminste, het is niet 'aan kunnen' als je IC 200% of meer moet draaien en al je personeel veel te veel uren moet draaien. Dat is even vol te houden, maar niet langere tijd.quote:Op vrijdag 24 april 2020 14:16 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]![]()
Acceptatie gaat er vanzelf komen, gaat nog wel even duren alleen. Nuance er in is wel dat de IC het aan moet blijven kunnen natuurlijk. Als de IC het aan kan is er geen enkele reden om zo voorzichtig te doen met het loslaten van bepaalde maatregelen; dan kom je op het punt dat het middel echt erger is dan de kwaal en je daarmee veel meer schade aanricht aan de toekomst dan het virus. Heb ik het overigens niet alleen over Nederland. Wereldwijd komt die acceptatie vanzelf.
Neh, maak ik zelf uit gelukkig.quote:Op vrijdag 24 april 2020 14:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je hoeft niet op die post te reageren. Negeer het dan gewoon.
Dat gaat ook straks gebeuren. Het doel is nooit geweest dat niemand meer ziek mag worden. Dan hadden we het land compleet op slot moeten gooien.quote:Op vrijdag 24 april 2020 14:19 schreef Isabeau het volgende:
en de mensen die nu ziek worden zijn dat dus geworden tijdens die maatregelen.
En Italië en Spanje die al weken nog veel minder mogen dan dan wij dat vind je niet schokkend?quote:Op vrijdag 24 april 2020 14:19 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hier nog één., Ik vind de getallen nog steeds zorgwekkend voor een land dat al wekenlang leeft met de huidige maatregelen en de mensen die nu ziek worden zijn dat dus geworden tijdens die maatregelen.
Die 5 a 10x komt van ene mr Osterhaus, in het scenario dat we helemaal niks doen, dus die factor 5 a 10 is veel te hoog ingeschat.quote:Op vrijdag 24 april 2020 14:10 schreef vosss het volgende:
[..]
Als we niets doen blijft het niet bij die 5x omdat dan ons hele zorgapparaat finaal in zal storten.
Bovendien is er van gewone zorg dan al helemaal geen sprake meer. Dat is nu al niet meer eigenlijk.
Die ontvangen al weken geen bezoek meer. Het ontbreken van voldoende PBM's is het grootste probleem. Althans voor de verpleegtehuizen/bejaardenhuizen en dergelijke.quote:Op vrijdag 24 april 2020 14:17 schreef DireStraits7 het volgende:
Dat betekent waarschijnlijk dat het met name ouderen zijn. En die zou je in principe moeten kunnen isoleren.
Bange mensen ja. Gigantisch. Prioriteiten moeten anders.quote:Op vrijdag 24 april 2020 14:11 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Kijk eens naar de cijfers die hier ook boven gepost zijn.
Natuurlijk is het erg als er persoonlijk leed is en valt dit te betreuren.
Maar in plaats van ons massaal te richten op de lockdown had er goed materiaal beschermingsmateriaal voor verpleeghuizen onder andere moeten zijn.
Daar komt het virus nog steeds binnen terwijl die mensen al 4 weken geen bezoek ontvangen.
Nu ook weer aantal overleden mensen verpleeghuizen verdubbeld.
Daar zit je probleem niet bij over grotendeels van de rest van de bevolking.
Ben ik nou zo slim of ben jij nou bang (dom)
Wat een drama om niks. Of die het nou op persoonlijke titel zegt of in functie. Of die het in zijn dokters outfit doet of zijn pyjama. Hij mag zijn mening geven zoals Gommers. Nu slikken we alles wat Rutte en Jaapie zeggen als zoete koek. Als zij het er niet mee eens zijn prima gooi het eruit.quote:Op vrijdag 24 april 2020 14:18 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat is ook goed maar dan niet in die functie. geef duidelijk aan dat je dat in je "kritische" rol doet.
Op mij komt het over dat een arts met tegenzin een behandeling doet.
[..]
Dat zij roepen om versterking van hun sector, is hun taak omdat zij iets zien aankomen dat hun sector bedreigd.
Dat een RDW synoniem roept dat de maximumsnelheid moet worden verlaagd omdat zij meer "schade" zien voorbij komen is een andere dan als RDW te zeggen dat de snelheid best omhoog kan omdat zij de "schade" zien afnemen.
Volgens mij is dat al een aantal weken niet meer zo.quote:Op vrijdag 24 april 2020 14:20 schreef vosss het volgende:
Het ontbreken van voldoende PBM's is het grootste probleem. Althans voor de verpleegtehuizen/bejaardenhuizen en dergelijke.
Daar heeft het openen van een kapper dus geen fluit mee van doen.quote:Op vrijdag 24 april 2020 14:20 schreef vosss het volgende:
[..]
Die ontvangen al weken geen bezoek meer. Het ontbreken van voldoende PBM's is het grootste probleem. Althans voor de verpleegtehuizen/bejaardenhuizen en dergelijke.
Daar gaan er echt veel dood.
Ik vraag mij af of het er mee te maken kan hebben dat ik de risicogroepen eigenlijk best wel veel rond zie schuimen... hier bij de seniorenwoningen zitten ze met stoeltjes voor hun huis, in de Lidl vanmorgen was de gemiddelde leeftijd 65 (niet dat ik dat gemiddelde veel omlaag trek, maar goed) en bij Intratuin vinden ze het ook altijd wel gezellig (2x geweest afgelopen week).quote:Op vrijdag 24 april 2020 14:19 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hier nog één., Ik vind de getallen nog steeds zorgwekkend voor een land dat al wekenlang leeft met de huidige maatregelen en de mensen die nu ziek worden zijn dat dus geworden tijdens die maatregelen.
Dat helpt ook niet trouwens.;)quote:Op vrijdag 24 april 2020 14:20 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat gaat ook straks gebeuren. Het doel is nooit geweest dat niemand meer ziek mag worden. Dan hadden we het land compleet op slot moeten gooien.
Een vaccin gaat iets oplossen als dat preventief werkt tegen de virusstam. Een vaccin dat alleen werkt op een bepaalde mutatie, zorgt voor een seizoensgebeuren.quote:Op vrijdag 24 april 2020 14:01 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik denk dat dit juist een van de punten is waar beleidsmakers het unaniem over eens zijn, isoleren totdat er een vaccin is. In ieder geval de mensen die in verzorgingstehuizen zitten of andere broeinesten, als je thuis woont is er misschien anders op te handelen en mensen meer eigen verantwoording te geven.
Je zou uit de cijfers verpleeghuizen moeten isoleren eigenlijk. Kijken hoeveel van de dode wel niet uit "het normale leven" komen.quote:Op vrijdag 24 april 2020 14:20 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
En Italië en Spanje die al weken nog veel minder mogen dan dan wij dat vind je niet schokkend?
De vraag is dus werkt die lockdown wel er is geen bewijs voor.
Allemaal wat meer opletten en de kwetsbare isoleren lijkt een beter maatregel en dus het zorgpersoneel met de juiste uitrusting op pad sturen.
Daar ben ik het mee eens hoor. Maar zodra ze zelf aangeven dat ze het weer aan kunnen dan zou dat reden genoeg moeten zijn om aan te nemen dat het de goede kant op gaat en dat er meer mogelijk moet zijn.quote:Op vrijdag 24 april 2020 14:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Eigenlijk kón de IC het niet aan. Tenminste, het is niet 'aan kunnen' als je IC 200% of meer moet draaien en al je personeel veel te veel uren moet draaien. Dat is even vol te houden, maar niet langere tijd.
En zo mag een ander ook een jou niet welgevallige mening posten. En zelf uitmaken of en op wie ze reagerenquote:Op vrijdag 24 april 2020 14:20 schreef Harmankardon het volgende:
[..]
Neh, maak ik zelf uit gelukkig.
Precies! Het geeft toch veel inzicht als je weet waar op dit moment de meeste besmettingen nog plaatsvinden. Ik kan me ook niet voorstellen dat men dat NIET in kaart probeert te brengen, alleen heb ik er nergens iets over gelezen.quote:Op vrijdag 24 april 2020 14:19 schreef Isabeau het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |