abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 april 2020 @ 13:55:28 #126
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192782082
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 10:05 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Gedraag je dan ook niet als een kind... Die journalist van de NOS werd gefileerd om zijn zogenaamde domme vraag, maar dat is wel precies hoe Nederland zich gedraagt. Eigenlijk was het de perfecte vraag.

Als je iets niet kunt verwijten aan de regering is dat ze niet open en transparant zijn over hun afwegingen en de kennis waarmee ze opereren. Ze maken hun beleid zelfs vrij direct mede o.b.v. de stemming in het land. De enigen die als kind handelen zijn de sectoren; 'maar ik heb toch een protocol geschreven?'
Dat ben ik hier dan niet met je eens. Je kan een vraag verwijtend concluderen stellen of daaruit opbouwend. De "onderliggende" vraag was "terecht" maar de wijze waarop beslist niet.

Als die journalist had gevraagd wat de vooruitzichten zijn of wat kunnen we verder verwachten, is dat een andere insteek. Een vraag, zoals ik hem hoorde, "we hebben ons best gedaan en waarom worden we nu niet beloond?".

In die vraag zit een kinderlijk verwijt opgesloten dat zonder begrip (of kennis) denkt. Ik mag ook aannemen dat die journalist tijd zat heeft gehad om zijn eerste "gimme the question" bewust zo ingestoken te formuleren. Het was een beetje dom ... wat ook mag want het gaat mij niet om dat vast te stellen maar of dat wat bijdraagt aan de situatie waar we ons in bevinden.

Toegegeven dat het roeptoerende NOS geluid bij mij sws al niet heel hoog staat aangeschreven.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_192782100
Actuele cijfers COVID-19: 24 april 2020
Positief geteste personen

36.535* (+806)
Ziekenhuisopnames 10.281
(+123)

Overleden personen

4.289** (+112)
pi_192782107
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 april 2020 13:53 schreef Jane het volgende:

[..]

Ze worden niet getroffen door de maatregelen, maar door het feit dat er een pandemie is uitgebroken. Ik denk dat dat besef er bij sommigen nog niet is. Met of zonder maatregelen van de overheid, het 'gewone leven' (althans, zoals we dat gewend waren) KAN op dit moment niet doorgaan.

Ook als de maatregelen zouden worden opgeheven, blijven er bijvoorbeeld teveel mensen weg uit de horeca om alle zaken overeind te houden. Dat moet je onder ogen durven zien.

Bovendien... nu het een gedwongen sluiting is, is er nog overheidssteun. Als je weer open zou mogen, is het logisch dat die wegvalt. Dan ligt het namelijk aan je eigen ondernemerschap of je het volhoudt. Denken die mensen daar wel eens over na?
De wereld is niet zo zwart-wit zoals jij hem schetst. Overigens gun ik die ondernemers het geld wel + zo goed mogelijk een business runnen in een tijd waarin je nauwelijks boven de variabele kosten uitkomt. Want iedereen moet op een lager pitje, maar dat betekent niet dat mensen verdienen dat hun zaak opeens naar de klote is. Dat gaat overigens ook gewoon structurele schade veroorzaken aan de totale economie.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192782115
quote:
5s.gif Op vrijdag 24 april 2020 13:55 schreef ludovico het volgende:

[..]

Hoe gaat Oma dood als Oma perfect geïsoleerd is voor 1.5 jaar.
Wie besmet oma, die wij niet moeten besmetten, blijkbaar, die sowieso wel besmet gaat worden binnen 1.5 jaar want zo werkt het leven.
Jep, ik heb vaker het gevoel dat men denkt het virus te kunnen stoppen met de maatregelen, in plaats van hoe het echt werkt, enkel vertragen.

Zelfs Gommers zei vorige week op tv nog dat t virus nooit meer weg gaat.

https://www.google.com/am(...)-nooit-meer-wes/amp/
  vrijdag 24 april 2020 @ 13:58:22 #130
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_192782119
quote:
3s.gif Op vrijdag 24 april 2020 13:51 schreef vosss het volgende:

[..]

Gecondoleerd. Als je er persoonlijk door geraakt wordt op deze manier dan is het vanzelfsprekend een ander verhaal.

Het gaat mij om het geklaag van mensen die vinden dat de kroeg weer open moet en dat er dan wat mensen dood gaan is dan van ondergeschikt belang voor ze. Daar stoor ik me aan.
Dank je.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  vrijdag 24 april 2020 @ 13:58:32 #131
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192782125
Paar dagen hier niet meegelezen maar zie dat er nog niks verandert is.
De 24/7 trollen hebben het nog steeds erg druk met hun dagtaak.
Jammer, topic is enorm achteruit gegaan
pi_192782126
quote:
5s.gif Op vrijdag 24 april 2020 13:55 schreef ludovico het volgende:

[..]

Hoe gaat Oma dood als Oma perfect geïsoleerd is voor 1.5 jaar.
Wie besmet oma, die wij niet moeten besmetten, blijkbaar, die sowieso wel besmet gaat worden binnen 1.5 jaar want zo werkt het leven.
Ik ben geen oma, maar 1,5 jaar isoleren is niet bepaald een rooskleurig vooruitzicht.
pi_192782128
Als de horeca nu open gaat dan zitten de tenten bomvol. Daar mag je alles van vinden maar voor mij staat dat als een paal boven water.
pi_192782129
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 april 2020 13:53 schreef Jane het volgende:

[..]

Ze worden niet getroffen door de maatregelen, maar door het feit dat er een pandemie is uitgebroken. Ik denk dat dat besef er bij sommigen nog niet is. Met of zonder maatregelen van de overheid, het 'gewone leven' (althans, zoals we dat gewend waren) KAN op dit moment niet doorgaan.

Ook als de maatregelen zouden worden opgeheven, blijven er bijvoorbeeld teveel mensen weg uit de horeca om alle zaken overeind te houden. Dat moet je onder ogen durven zien.

Bovendien... nu het een gedwongen sluiting is, is er nog overheidssteun. Als je weer open zou mogen, is het logisch dat die wegvalt. Dan ligt het namelijk aan je eigen ondernemerschap of je het volhoudt. Denken die mensen daar wel eens over na?
Goed punt en ook zeker iets waar ik soms over na denk: wat gaat er straks gebeuren als er dus wel de mogelijkheden komen om 'normale' dingen weer te gaan doen. Een deel van de bevolking zal zeker terughoudend blijven voor lange tijd.. als dat dan ook nog de 50+ categorie is, die relatief meer te besteden hebben, dan kan dat alsnog desastreuze gevolgen hebben in bepaalde sectoren.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_192782150
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 13:58 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Jep, ik heb vaker het gevoel dat men denkt het virus te kunnen stoppen met de maatregelen, in plaats van hoe het echt werkt, enkel vertragen.
Exactly
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192782158
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 13:58 schreef Markesh het volgende:
Paar dagen hier niet meegelezen maar zie dat er nog niks verandert is.
De 24/7 trollen hebben het nog steeds erg druk met hun dagtaak.
Jammer, topic is enorm achteruit gegaan
??
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_192782169
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 13:58 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik ben geen oma, maar 1,5 jaar isoleren is niet bepaald een rooskleurig vooruitzicht.
Ik denk dat dit juist een van de punten is waar beleidsmakers het unaniem over eens zijn, isoleren totdat er een vaccin is. In ieder geval de mensen die in verzorgingstehuizen zitten of andere broeinesten, als je thuis woont is er misschien anders op te handelen en mensen meer eigen verantwoording te geven.
pi_192782176
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 april 2020 13:58 schreef Harmankardon het volgende:
Als de horeca nu open gaat dan zitten de tenten bomvol. Daar mag je alles van vinden maar voor mij staat dat als een paal boven water.
Mensen gaan altijd zo tot in het extreme op hun punt te maken. Horeca is dan niet bomvol, want de horeca mag niet bomvol.
pi_192782202
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 17:49 schreef raptorix het volgende:

[..]

Omdat de Chineze baas maar op een knop hoeft te drukken en iedereen word zijn hok ingeslagen, daarnaast denk ik dat het veel meevalt met de kennis, juist dit soort landen kunnen serieus profiteren aan hoogwaardige kennis.
Ik bedoelde kennis over het virus. China moest maatregelen nemen tegen een totaal onbekend virus, het westen tegen een al een stuk bekender virus. Nogal een verschil.
pi_192782204
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 13:56 schreef Zipportal het volgende:
Actuele cijfers COVID-19: 24 april 2020
Positief geteste personen

36.535* (+806)
Ziekenhuisopnames 10.281
(+123)

Overleden personen

4.289** (+112)
Ik vind het er nog steeds niet bepaald bemoedigend uit zien als ik eerlijk ben :{
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_192782211
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 14:01 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik denk dat dit juist een van de punten is waar beleidsmakers het unaniem over eens zijn, isoleren totdat er een vaccin is. In ieder geval de mensen die in verzorgingstehuizen zitten of andere broeinesten, als je thuis woont is er misschien anders op te handelen en mensen meer eigen verantwoording te geven.
Zou kunnen. Maar is het moreel acceptabel om het overgrote deel van de bejaarden op te sluiten terwijl slechts een beperkt percentage hier écht grote hinder van ondervindt?
  vrijdag 24 april 2020 @ 14:03:25 #142
12221 Tijn