quote:Op vrijdag 24 april 2020 13:40 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je doet alsof er totaal geen ruimte is qua IC capaciteit, daarnaast reken je ook wel hele hoge kosten voor sommige geredde levens, dat is gewoon niet hoe het werkt in de echte wereld, met datzelfde geld zou je op andere manieren meer mensenlevens kunnen redden. Dat is gewoon "simpele" economie.
Op vrijdag 24 april 2020 09:48 schreef Arts-assistent het volgende:
Hoe het werkt in de echte wereld, is dat iedereen die zich bij een dokter meldt medische zorg krijgt. Zo simpel is het.quote:Op vrijdag 24 april 2020 13:40 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je doet alsof er totaal geen ruimte is qua IC capaciteit, daarnaast reken je ook wel hele hoge kosten voor sommige geredde levens, dat is gewoon niet hoe het werkt in de echte wereld, met datzelfde geld zou je op andere manieren meer mensenlevens kunnen redden. Dat is gewoon "simpele" economie.
Dan is het verschil 6520quote:Op vrijdag 24 april 2020 12:51 schreef JANdeDERDE het volgende:
[..]
Niet echt eerlijk imo. 2019 was een heel mild jaar. Pak deze van 2018 erbij en je zit dat het verschil erg hard daalt.
En nog maar nauwelijks aanwezig is (als je de 1ste 3 maanden van het jaar pakt)
Klopt.quote:Op vrijdag 24 april 2020 13:39 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
De post was dan eigenlijk ook niet perse naar jou gericht, meer een aanvulling
Mensen lezen: Kuijpers pleit voor versoepeling en gelijk wordt 1 zin volledig uit zijn context getrokken.
Jep. Dus ik snap eigenlijk niet zo goed wat iedereen nou loopt te bitchen over die zogenaamde lockdown van ons.quote:Op vrijdag 24 april 2020 13:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Inderdaad. Mensen doen heel dramatisch, maar in feite gaan de Nederlandse maatregelen helemaal niet zo ver. Tuurlijk is het vervelend dat de kapper en de kroeg dicht zijn, maar verder kan iedereen gaan en staan waar-ie maar wil. Dat is in het buitenland wel even anders.
Enig idee hoeveel minder er nu wordt geproduceerd, die tijd zijn we verloren om in de toekomst uit te geven aan zorg.quote:
Mee eens, tenzij je financieel natuurlijk hard wordt getroffen door de maatregelen.quote:Op vrijdag 24 april 2020 13:44 schreef vosss het volgende:
[..]
Jep. Dus ik snap eigenlijk niet zo goed wat iedereen nou loopt te bitchen over die zogenaamde lockdown van ons.
Gewoon even uitzitten, geen enkel probleem zou ik zeggen
Hoe zie jij dit dan?quote:Op vrijdag 24 april 2020 13:42 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]mensenlevens gaan boven economie
Hoelang we die leugen nog kunnen blijven herhalen is de vraag.
Ik denk an sich dat daar de kosten niet terechtkomen, de inflatie gaat gewoon over de totale economie heen verspreidt worden ALS de overheid het goed doet en er geen faillissementen komen.quote:Op vrijdag 24 april 2020 13:42 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
Volgend jaar lekker 300 euro pm betalen voor je zorgverzekering
Mensenlevens zijn afhankelijk van economie.quote:
quote:Op vrijdag 24 april 2020 13:10 schreef ludovico het volgende:
[..]
Er zouden wat minder faillissementen vallen waardoor er gigantische structurele schade ingedamd zou worden.
Economie zou minder draaien ja maar niet anaal verkracht worden zonder glijmiddel door grote zwarte Bubba zoals nu.
Die 5% gaat niet op voor veel zaken hoor.quote:Op vrijdag 24 april 2020 13:42 schreef Vallon het volgende:
(medisch) Wetenschappers gebruiken altijd woorden als 'als', 'mogelijk', 'waarschijnlijk' en holle frasen als 'further research is warranted' en 'could be essential in solving'.
Dat heeft er mee te maken dat de meeste wetenschappers echt niet de beroerdste zijn om te te geven dat niets absoluut zeker is. In medisch onderzoek berekent men in hoeverre de kans is dat een gemeten effect/verschil toeval kan zijn, op het moment dat die kans <5% is, wordt het beschouwd als de waarheid, terwijl het best alsnog toeval kan zijn.
Vond het de afgelopen tijd anders behoorlijk rot.quote:Op vrijdag 24 april 2020 13:44 schreef vosss het volgende:
[..]
Jep. Dus ik snap eigenlijk niet zo goed wat iedereen nou loopt te bitchen over die zogenaamde lockdown van ons.
Helaas voor jou zijn mensenlevens afhankelijk van een economie... zonder economie is er geen geld om mensenlevens te redden en zonder mensen is er geen economie.quote:Op vrijdag 24 april 2020 13:42 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]mensenlevens gaan boven economie
Hoelang we die leugen nog kunnen blijven herhalen is de vraag.
Dit inderdaad, zaait verwarring.quote:Op vrijdag 24 april 2020 13:25 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik twijfel ook geen seconde aan hun gedrevenheid, die mannen heb ik graag rond mijn ziekbed staan. Net als een Gor die "je" niet te grabbel zullen gooien.
Wat mij wel stoort, als eerder gezegd, dat Kuipers in zijn rol zich bemoeit met het geadviseerde OMT beleid zoals scholen open etc.etc.
Hoe terecht mogelijk - mijn gedachte ook - ook hoort hij (Kuipers) dat niet te verkondigen omdat het wordt aangegrepen om uit verband gerukte meningen een platform te geven.
Zeg het dan op persoonlijke titel, ander jasje aan, in een andere setting of disclaimers in hoofdletters. Maar niet als logistiek coördinator.
Mensen zijn gewoon extreem bang, terwijl er echt een goed te definiëren risicogroep is.quote:Op vrijdag 24 april 2020 13:44 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Klopt.
Wat ik wel krom vind;
Als we versoepelen ten behoeve van de economie is dat fantastisch. Als we versoepelen om gegevens te verzamelen (en dus ook de economie weer deels te laten draaien) worden de mensen gebruikt als proefpersonen.....
Hij doet meer pijn op veel punten dan wat het oplevert, zie scholen.quote:Op vrijdag 24 april 2020 13:44 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat is wel heel simpel gezegd, zo werkt het misschien in jouw simpele wereldbeeld maar in het echt niet.quote:Op vrijdag 24 april 2020 13:44 schreef vosss het volgende:
[..]
Gecondoleerd. Als je er persoonlijk door geraakt wordt op deze manier dan is het vanzelfsprekend een ander verhaal.quote:Op vrijdag 24 april 2020 13:48 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Vond het de afgelopen tijd anders behoorlijk rot.
Ik mocht niet bij mijn tante langs in het verzorgingstehuis (want corona) en heeft ze in haar eentje moeten sterven.
En toen ze overleden was, mochten we niet eens een normale uitvaart hebben.
Alle plekken waar hutje mutje gedrag voorkomt staan achteraan de rij.quote:Op vrijdag 24 april 2020 13:51 schreef vosss het volgende:
[..]
Gecondoleerd. Als je er persoonlijk door geraakt wordt op deze manier dan is het vanzelfsprekend een ander verhaal.
Het gaat mij om het geklaag van mensen die vinden dat de kroeg weer open moet en dat er dan wat mensen dood gaan is dan van ondergeschikt belang voor ze. Daar stoor ik me aan.
Ze worden niet getroffen door de maatregelen, maar door het feit dat er een pandemie is uitgebroken. Ik denk dat dat besef er bij sommigen nog niet is. Met of zonder maatregelen van de overheid, het 'gewone leven' (althans, zoals we dat gewend waren) KAN op dit moment niet doorgaan.quote:Op vrijdag 24 april 2020 13:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Mee eens, tenzij je financieel natuurlijk hard wordt getroffen door de maatregelen.
Eensquote:Op vrijdag 24 april 2020 13:51 schreef vosss het volgende:
Het gaat mij om het geklaag van mensen die vinden dat de kroeg weer open moet en dat er dan wat mensen dood gaan is dan van ondergeschikt belang voor ze. Daar stoor ik me aan.
Hoe gaat Oma dood als Oma perfect geïsoleerd is voor 1.5 jaar.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |