abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192782281
quote:
15s.gif Op vrijdag 24 april 2020 14:03 schreef Jane het volgende:

[..]

Ik kijk ook weer voor het eerst na een aantal dagen en het is inderdaad een herhaling van zetten. Ik vind het jammer dat er hier niet veel meer wordt gesproken over wetenschappelijke ontwikkelingen, enzovoort, maar elke poging daartoe wordt overschreeuwt door de groep die dat virus allemaal maar onzin vindt. Althans, zo komt het op mij over.

Nauwelijks risico voor gezonde mensen. Hele land op slot overkill much?
Het is gewoon een terechte vraag. 5x meer doden dan een goede griep rechtvaardigt dit beleid niet.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192782283
quote:
13s.gif Op vrijdag 24 april 2020 14:03 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ja, voor een week of 3-4 misschien. Vervolgens ligt de IC weer vol en blijft iedereen de rest van het jaar thuis.
Zolang je de risicogroepen isoleert is er veel mogelijk (en nee, ik wil niet zeggen dat alle maatregelen per direct opgeheven kunnen worden).
pi_192782285
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 14:04 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
In welke tijdzone zit jij dat je je filter blauw licht optie aan hebt staan? De zon schijnt hier volop!!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_192782288
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 14:04 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Dat is inderdaad wat mensen niet in willen zien, die maatregelen stoppen niks, het virus zal altijd wel ergens weer opduiken. Lockdown helpt om rust te brengen en alles onder controle te houden, maar de tijd om meer besmettingen toe te staan is onderhand wel aangebroken. Zo veel mogelijk besmettingen en toch de controle houden, dat is waar we naar toe moeten.

Zo niet, kun je een bezoekje aan oma wel vergeten, of je moet je hullen in een of ander beschermend pak.
Dit inderdaad. Iemand zei hier al eens dat de overheid niet bezig is om het virus onder controle te houden maar de mensen. Het wordt tijd voor acceptatie.
  vrijdag 24 april 2020 @ 14:07:15 #155
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192782289
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 13:25 schreef AToontje87 het volgende:

[..]

Ik word echt zo moe van dit soort mensen... die begrijpen het echt gewoon niet.
Wat valt er niet te begrijpen.
Kloppen de cijfers niet.
Had je het anders voorgesteld ben je er in teleurgesteld :') :') :')
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  vrijdag 24 april 2020 @ 14:08:13 #156
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192782296
quote:
15s.gif Op vrijdag 24 april 2020 14:03 schreef Jane het volgende:

[..]

Ik kijk ook weer voor het eerst na een aantal dagen en het is inderdaad een herhaling van zetten. Ik vind het jammer dat er hier niet veel meer wordt gesproken over wetenschappelijke ontwikkelingen, enzovoort, maar elke poging daartoe wordt overschreeuwt door de groep die dat virus allemaal maar onzin vindt. Althans, zo komt het op mij over.
Exact.
Het is erg vervelend om keer op keer te moeten lezen van dezelfde groep dat we ouderen maar massaal op moeten sluiten en dat de dood nu eenmaal bij het leven hoort.
De economie voor alles.
Gelukkig hebben hun het niet voor het zeggen. Dan zag het er slecht uit voor iedereen
pi_192782302
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 14:04 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Er gaan nog altijd elke dag een 100 mensen dood. Daar zaten we een maand geleden ook. Het duurt allemaal erg lang vind ik voordat er echt de goede kant op gegaan wordt.

Ik kan niet wachten tot we onder de 50 per dag komen :)
vosss is de naam,
pi_192782303
quote:
3s.gif Op vrijdag 24 april 2020 13:51 schreef vosss het volgende:

[..]

Gecondoleerd. Als je er persoonlijk door geraakt wordt op deze manier dan is het vanzelfsprekend een ander verhaal.

Het gaat mij om het geklaag van mensen die vinden dat de kroeg weer open moet en dat er dan wat mensen dood gaan is dan van ondergeschikt belang voor ze. Daar stoor ik me aan.
Is al zo vaak gezegd, maar er zijn amper mensen die aangeven dat ze puur minder maatregelen willen omdat ze nu niet naar de kroeg kunnen. Granted, er zal best een enkeling zijn, maar de meeste mensen die roepen om versoepelingen staan juist stil bij de vergaande economische en maatschappelijke gevolgen; wetende dat de economie in direct verband staat met de zorg. Beetje irritant dat er users zijn die telkens de noodzaak voelen om er maar vanuit te gaan dat mensen die het over de economie hebben eigenlijk zeggen dat ze een terrasje willen pakken.

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 14:01 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Mensen gaan altijd zo tot in het extreme op hun punt te maken. Horeca is dan niet bomvol, want de horeca mag niet bomvol.
Eens. Bovendien is het grappig dat er deels geroepen word dat horeca open gooien helemaal geen zin heeft, omdat mensen te bang zouden zijn om er gebruik van te maken; terwijl er ook word geroepen dat iedereen het eerste weekend dat het mag meteen uit eten gaat. Wat is het nou?

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 13:58 schreef Markesh het volgende:
Paar dagen hier niet meegelezen maar zie dat er nog niks verandert is.
De 24/7 trollen hebben het nog steeds erg druk met hun dagtaak.
Jammer, topic is enorm achteruit gegaan
Deze post voegt echt super veel toe ^O^ Hoppa, in de OP ermee.
  vrijdag 24 april 2020 @ 14:09:20 #159
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192782307
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 april 2020 10:56 schreef D_A het volgende:
linseymarr twitterde op donderdag 23-04-2020 om 16:23:26 https://t.co/z48waYZZSk Beautiful detective work by Yuguo Li, re-enacting the scenario, reviewing video (no fomite or close contact between tables ABC). Shows transmission by microscopic droplets is the best explanation. /1 https://t.co/fy1rUMBkFS reageer retweet
( https://twitter.com/linseymarr/status/1253328631356461061 )
https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.04.16.20067728v1
Interessant :Y
Yep want dan kan je door verticaal gerichte luchtstromen, (besmettings)ruimten van elkaar scheiden. Zoiets als een laag geplaatst afzuigrooster en/of blaasstralen die door de gerichte luchtstroom voorkomt dat het virus zich horizontaal kan verspreiden.

Het risico bij schuin/horizontale luchtstromen ( ook bij raampjes open) is dat dat druppels/virusdeeltjes zich over grotere afstand in een ruimte kunnen (gaan) verplaatsen.

Ik kan mij zelf voorstellen dat je bv met een neerwaarts gerichte luchtstroom dan toch *dichtbij* tegenover elkaar (of naast elkaar) kunt gaan zitten (mits je natuurlijk niet je (lagere geplaatste) handen alsnog in je gezicht wrijft).
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_192782314
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 14:08 schreef Markesh het volgende:

[..]

Exact.
Het is erg vervelend om keer op keer te moeten lezen van dezelfde groep dat we ouderen maar massaal op moeten sluiten en dat de dood nu eenmaal bij het leven hoort.
De economie voor alles.
Gelukkig hebben hun het niet voor het zeggen. Dan zag het er slecht uit voor iedereen
Klik op het kruisje en dan heb je geen last van mensen met een afwijkende mening.
pi_192782328
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 14:06 schreef ludovico het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Nauwelijks risico voor gezonde mensen. Hele land op slot overkill much?
Het is gewoon een terechte vraag. 5x meer doden dan een goede griep rechtvaardigt dit beleid niet.
Als we niets doen blijft het niet bij die 5x omdat dan ons hele zorgapparaat finaal in zal storten.

Bovendien is er van gewone zorg dan al helemaal geen sprake meer. Dat is nu al niet meer eigenlijk.
vosss is de naam,
pi_192782330
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 april 2020 14:09 schreef vosss het volgende:

[..]

Er gaan nog altijd elke dag een 100 mensen dood. Daar zaten we een maand geleden ook. Het duurt allemaal erg lang vind ik voordat er echt de goede kant op gegaan wordt.

Dat gaat niet lang meer duren, aantal ziekenhuisopnames is al een tijdje vrij laag.
  vrijdag 24 april 2020 @ 14:11:10 #163
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192782335
quote:
3s.gif Op vrijdag 24 april 2020 13:51 schreef vosss het volgende:

[..]

Gecondoleerd. Als je er persoonlijk door geraakt wordt op deze manier dan is het vanzelfsprekend een ander verhaal.

Het gaat mij om het geklaag van mensen die vinden dat de kroeg weer open moet en dat er dan wat mensen dood gaan is dan van ondergeschikt belang voor ze. Daar stoor ik me aan.
Kijk eens naar de cijfers die hier ook boven gepost zijn.
Natuurlijk is het erg als er persoonlijk leed is en valt dit te betreuren.

Maar in plaats van ons massaal te richten op de lockdown had er goed materiaal beschermingsmateriaal voor verpleeghuizen onder andere moeten zijn.
Daar komt het virus nog steeds binnen terwijl die mensen al 4 weken geen bezoek ontvangen.

Nu ook weer aantal overleden mensen verpleeghuizen verdubbeld.
Daar zit je probleem niet bij over grotendeels van de rest van de bevolking.

Ben ik nou zo slim of ben jij nou bang (dom)
pi_192782345
quote:

[..]

Exact.
De economie voor alles.
Heb jij dan een beter alternatief?

De dood hoort bij het leven, dit is iets dodelijker dan normaal, een factor 5 ofzo t.o.v. griep.
De ouderen goed isoleren spaart hun levens, dus dat lijkt mij best een prima idee? Niet?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192782348
‘Horeca’ of ‘economie’ is ook zo lekker abstract om het over te hebben, terwijl het mensen betreft die hun professionele levenswerk het riool in zien gaan.
pi_192782351
quote:

[..]

Exact.
De economie voor alles.
Niet zo hypocriet doen :D Ik lees juist veel meer nuance de afgelopen dagen. Van beide kanten. In het begin overheerste juist de paniek en toen was dat helemaal prima. Nu is er iets meer tegengeluid en dan is het huilen geblazen. _O-
pi_192782352
quote:

[..]

Exact.
De economie voor alles.
Hoe dacht je dat het nu is voor onze bejaarden? En jij maakt er opsluiten van, alsof we ze in een gevangenis zouden gooien. Er is vast wel een vorm van "isolatie" waarbij de contacten van bejaarden met mensen die het virus zouden kunnen overdragen tot een minimum beperkt worden.
pi_192782355
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 14:11 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Gelukkig lijkt ook daar nu de dalende lijn ingezet (en nee dat is niet omdat iedereen al overleden is..)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator vrijdag 24 april 2020 @ 14:14:03 #169
5428 crew  miss_sly
pi_192782381
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 april 2020 14:09 schreef Harmankardon het volgende:

[..]

Klik op het kruisje en dan heb je geen last van mensen met een afwijkende mening.
Dat geldt net zo goed voor jou, natuurlijk.

Ik vind het topic echt weinig meer toevoegen. Men is eigenlijk alleen maar bezig tegen elkaar te bitchen dat de mening van de ander nergens op slaat. En ja, dat doen alle kampen inmiddels. Wat een triestheid.

Een enkele user plaatst nog interessante posts en hier en daar is nog een normaal gesprek/discussie mogelijk, maar grotendeels stelt het niet veel meer voor.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_192782382
quote:

Jij bent zo dom.

Dit soort uitspraken is nergens voor nodig.
vosss is de naam,
pi_192782389
quote:

Maar in plaats van ons massaal te richten op de lockdown had er goed materiaal beschermingsmateriaal voor verpleeghuizen onder andere moeten zijn.
Daar komt het virus nog steeds binnen terwijl die mensen al 4 weken geen bezoek ontvangen.

Mijn moeder heeft 3 vaste verzorgsters. Eén werkt ook in een verpleeghuis, dus die wil ze voorlopig niet in huis. En dat snap ik dus helemaal. (in het vph waar ze werkt ook diverse mensen met covid en ook overleden).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_192782390
quote:

[..]

Dom denk ik, want in post 161 komt de dooddoener "niets doen" alweer tevoorschijn.
  vrijdag 24 april 2020 @ 14:14:59 #173
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192782396
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 14:12 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Gelukkig lijkt ook daar nu de dalende lijn ingezet (en nee dat is niet omdat iedereen al overleden is..)
Maar dat komt omdat ze daar nu ook eindelijk zijn gaan testen en er meer materiaal voor handen is.

Carnaval is je grootste probleem geweest (maar ja dat is achteraf).
En daarna dit daar hier de meeste kwetsbare mensen zitten en het zorgpersoneel is op pad gestuurd met niks (hun valt niks te verwijten).

Want deze kwetsbare mensen begeven zich over het algemeen al minder in de rest van het sociale aspect zoals uit eten etc.
pi_192782403
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 14:14 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat geldt net zo goed voor jou, natuurlijk
Waar zit ik te janken dan?
  vrijdag 24 april 2020 @ 14:16:33 #175
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_192782411
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 april 2020 14:09 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik ben eigenlijk ook teleurgesteld dat de maatregelen niet veel meer effect hebben gehad. Doet het RIVM (of iemand anders) eigenlijk onderzoek naar waar de huidige besmettingen voornamelijk plaatsvinden? En wordt dat ergens gepubliceerd?
Is het in het OV? Op het werk? In de winkel? Op het strand of in de bouwmarkt ):O ? Ik ben daar best benieuwd naar.

Ik besef dat ik best wel in een bubbel zit waarin bijna iedereen thuis werkt en thuisblijft en niemand die ik ken is nog ziek geworden (gelukkig!), dus ik ben best benieuwd.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')