abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192774218
Kuipers houdt de bredere visie aan, is goed te horen dat hij de economie niet vergeet in z'n stelling.

Dat mond snoeren is wel erg dictatoriaal. Het is goed te horen hoe een andere er over denkt die zich vollop met de coördinatie bezig houdt.
  donderdag 23 april 2020 @ 21:59:36 #152
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192774224
Wat sowieso raar is: tot 20 mei wachten om de gevolgen van het openen van de scholen te bekijken is volslagen zinloos, aangezien die pas op 11 mei open gaan en je daar op 20 mei nauwelijks effect van kan meten. En al helemaal niet als je op de persconferentie van 13 mei wil gaan vertellen hoe 20 mei eruit ziet.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_192774241
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 21:59 schreef Jed1Gam het volgende:
Kuipers houdt de bredere visie aan, is goed te horen dat hij de economie niet vergeet in z'n stelling.
Het werd in de tweede kamer ook nadrukkelijk genoemd. We zijn op het punt gekomen waarbij een zuiver medische invalshoek niet meer volstaat. Het is belangrijk dat ook andere invalshoeken worden meegenomen.
zie email 27 oktober
pi_192774264
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 21:59 schreef hooibaal het volgende:
Wat sowieso raar is: tot 20 mei wachten om de gevolgen van het openen van de scholen te bekijken is volslagen zinloos, aangezien die pas op 11 mei open gaan en je daar op 20 mei nauwelijks effect van kan meten. En al helemaal niet als je op de persconferentie van 13 mei wil gaan vertellen hoe 20 mei eruit ziet.
Ja, vond ik ook zo vreemd. Jammer dat journalisten daar geen vragen over stellen ipv die NOS kneus die mad was dat niet alles meteen versoepeld werd terwijl Rutte complimentjes gegeven had dat mensen zich goed aan de richtlijn hielden.
pi_192774272
quote:
18s.gif Op donderdag 23 april 2020 21:59 schreef Vallon het volgende:

[..]

BNR stuk was van twee weken gelede, 08apr22.
Gommers weet wat van zijn IC zorg (intensivisten)... graag bron voor wat Jaap wat anders zou hebben gezegd. Tot op heden heb ik Jaap daar niet op kunnen betrappen.

Kuipers is aangesteld als coördinator over de plaatsen. Kuipers, gerespecteerd medicus, is denk bezig zijn rol als arts/inzichthebbende te verwarren met waarvoor hij is aangesteld.
Wat imho Kuipers aan het doen is zich bemoeien met OMT en dat moet hij dan doen op persoonlijke titel. Nu schopt hij gewoon de ziekenhuis de sloot in.
https://www.google.com/am(...)en-van-de-ic-af.html

Kijk beide in 1 nieuwsbericht.

quote:
Diederik Gommers zei eerder namens de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care dat de maatregelen pas versoepeld kunnen worden als er niet meer dan 700 coronapatienten op de IC liggen. Jaap van Dissel van het RIVM zei gisteren in de Tweede Kamer dat hij uitgaat van maximaal 600 patiënten.
pi_192774273
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 21:59 schreef Jed1Gam het volgende:
Heb er ook niks op tegen. Prima kerel. Snap de reacties van sommigen hier ook niet.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 april 2020 @ 22:02:19 #157
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192774274
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 21:58 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ja dat snapt iedereen. Maar de vraag is waarom die man dat niet zou mogen zeggen. Jij kunt vinden dat het onverstandig is, maar waarom mag die man dat dan niet zeggen?
Omdat het niet verstandg en ondoordacht is. Als iedereen in allerlei functies dingen gaat roepen waar zij niet over gaan schiet het toch niet op. Hij heeft een belangrijke functie en moet daar naar handelen. Burgers zijn al verdeeld en hij zorgt voor nog meer verdeling. Kuipers zoekt nu media op en steekt zijn middelvinger op naar het RIVM, het OMT, de NVIC en de regering en dat zou gewoon niet moeten. Domste wat je kan doen in een land wat al behoorlijk verdeeld raakt door de maatregelen.

Je moet mijn "mag niet" ook niet te serieus nemen. Ik zeg niet dat zij hem de mond moeten snoeren ofzo. Het is gewoon dom en hij zou het zelf al niet moeten doen.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 april 2020 @ 22:04:10 #158
416575 crew  Evenstar
pi_192774295
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 22:00 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Het werd in de tweede kamer ook nadrukkelijk genoemd. We zijn op het punt gekomen waarbij een zuiver medische invalshoek niet meer volstaat. Het is belangrijk dat ook andere invalshoeken worden meegenomen.
Dat is ook prima, ben ik helemaal voor, maar dan moet dan geregeld worden door economen in het OMT plaats te laten nemen en niet door Kuipers (ook een arts).
  donderdag 23 april 2020 @ 22:06:53 #159
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192774316
quote:

[..]

Ja dat snapt iedereen. Maar de vraag is waarom die man dat niet zou mogen zeggen. Jij kunt vinden dat het onverstandig is, maar waarom mag die man dat dan niet zeggen?
Dat is zijn rol en taak niet.
Waarom niet is puur: Iets met tokkies die straks gaan gillen dat ze op het terras willen zitten want Kuipers zegt versoepelen kan.

Het gaat mij er niet om dat iemand geen mening mag hebben maar in de huidige crisis moet je niet formeel met verschillende monden spreken. De enige verklaring die ik zie dat hij hiermee naar buiten komt omdat hij zich kennelijk niet gehoord voelt of serieus genomen voelt in zijn overleggen. Zoiets wat ook gebeurd door/met voormalige RIVM medewerkers.

Als hij iets wil zeggen moet hij die logistieke rol niet hebben. Dit is zagen aan de stoelpoten van je management. Ik zou die vent gelijk er flikkeren en dan nog 's in een talkshow verschijnen.
Maar wel interessant, want daarmee heb ik weer een uurtje gevuld met mij te blijven verwonderen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 april 2020 @ 22:08:17 #160
416575 crew  Evenstar
pi_192774333
quote:
6s.gif Op donderdag 23 april 2020 22:06 schreef Vallon het volgende:

[..]

Dat is zijn rol en taak niet.
Waarom niet is puur: Iets met tokkies die straks gaan gillen dat ze op het terras willen zitten want Kuipers zegt versoepelen kan.

Het gaat mij er niet om dat iemand geen mening mag hebben maar in de huidige crisis moet je niet formeel met verschillende monden spreken. De enige verklaring die ik zie dat hij hiermee naar buiten komt omdat hij zich kennelijk niet gehoord voelt of serieus genomen voelt in zijn overleggen. Zoiets wat ook gebeurd door/met voormalige RIVM medewerkers.

Als hij iets wil zeggen moet hij die logistieke rol niet hebben. Dit is zagen aan de stoelpoten van je management. Ik zou die vent gelijk er flikkeren en dan nog 's in een talkshow verschijnen.
Maar wel interessant, want daarmee heb ik weer een uurtje gevuld met mij te blijven verwonderen.
Precies dit.

Ben het gewoon met Vallon eens _O_ ^O^
pi_192774346
quote:

[..]

Is er een bron voor dat Kuipers niks mag zeggen? Heb teruggeklikt, maar zag dat niet.
pi_192774355
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 22:02 schreef Kyran het volgende:

[..]

Omdat het niet verstandg en ondoordacht is. Als iedereen in allerlei functies dingen gaat roepen waar zij niet over gaan schiet het toch niet op. Hij heeft een belangrijke functie en moet daar naar handelen. Burgers zijn al verdeeld en hij zorgt voor nog meer verdeling. Kuipers zoekt nu media op en steekt zijn middelvinger op naar het RIVM, het OMT, de NVIC en de regering en dat zou gewoon niet moeten. Domste wat je kan doen in een land wat al behoorlijk verdeeld raakt door de maatregelen.

Je moet mijn "mag niet" ook niet te serieus nemen. Ik zeg niet dat zij hem de mond moeten snoeren ofzo. Het is gewoon dom en hij zou het zelf al niet moeten doen.
Het OMT/RIVM doet toch precies hetzelfde? Zijn ook enkel zorg experts die zich wel bezig houden met alle maatregelen en daar uitspraken over doen. Hebben ook geen zicht op alle onderdelen van de samenleving. Waarom is het dan anders bij de persoon die wat tegengeluid geeft? Als niemand meer uitspraken mag doen die niet bij zijn of haar rol passen dan kan je dit specifieke stukje commentaar gebruiken richting vrijwel iedereen in het kabinet, etc.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 23-04-2020 22:15:50 ]
  donderdag 23 april 2020 @ 22:16:24 #163
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192774449
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2020 22:02 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

https://www.google.com/am(...)en-van-de-ic-af.html

Kijk beide in 1 nieuwsbericht.
[..]

Yep: Diederik Gommers zei eerder namens de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care dat de maatregelen pas versoepeld kunnen worden als er niet meer dan 700 coronapatienten op de IC liggen. Jaap van Dissel van het RIVM zei gisteren in de Tweede Kamer dat hij uitgaat van maximaal 600 patiënten.

Point taken. Idd ook verwarrend.... ik begin mij af te vragen wat elk persoon nu precies bedoeld met hun uitlating over "maatregel": zoiets als Gommers: personeel terugschakelen, Jaap: afstandhouden en Kuipers: afschalen bedden.
Mogelijk bedoeld Gommers met patiënten: inclusief het reguliere aantal (ca 500), en mogelijk kijkt Jaap alleen naar het Covid19 aantal van zijn 700.

Kortom tijd voor biertje B:)B en even wat anders doen dan uitgestorte cijfers niet meer begrijpen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 april 2020 @ 22:16:41 #164
416575 crew  Evenstar
pi_192774453
quote:
7s.gif Op donderdag 23 april 2020 22:10 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Het OMT/RIVM doet toch precies hetzelfde? Zijn ook enkel zorg experts die zich wel bezig houden met alle maatregelen en daar uitspraken over doen. Hebben ook geen zicht op alle onderdelen van de samenleving. Waarom is het dan anders bij de persoon die wat tegengeluid geeft?
Taak van het OMT en het RIVM is adviseren over het virus, de verspreiding, zorgcapaciteit etc. en dat is precies wat ze doen. Het is daarna aan de regering om hier al dan niet iets mee te doen.

Kuipers heeft niet als taak de regering hierover te adviseren, maar als taak om IC capaciteit te coördineren en moet zich niet openlijk gaan bemoeien met de maatregelen. Dat is zijn functie niet.

Als hij wel tegengeluid wil geven moet hij zijn functie neerleggen en gewoon als Ernst Kuipers plaatsnemen bij Jinek, maar niet als landelijke coördinator, want dan ondermijn je de rest van de organisatie.

Daarnaast ben ik voor om economen etc. in het OMT plaats te laten nemen.
pi_192774455
quote:
7s.gif Op donderdag 23 april 2020 22:10 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Het OMT/RIVM doet toch precies hetzelfde? Zijn ook enkel zorg experts die zich wel bezig houden met alle maatregelen en daar uitspraken over doen. Hebben ook geen zicht op alle onderdelen van de samenleving. Waarom is het dan anders bij de persoon die wat tegengeluid geeft?
Ja maar daar gaat het niet om. Hij mag wel wat zeggen als het maar kut is. Als het positief is dan moet die gewoon zijn bek houden. Komop zeg je gaat Rutte toch niet tegenspreken?
  donderdag 23 april 2020 @ 22:18:52 #166
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192774481
Wat die Kuipers doet is eigenlijk hetzelfde als wat Bruls vorige week flikte. Het kabinet prematuur oproepen om de regels voor jongeren te versoepelen en de scholen open te gooien. Was ook zijn rol niet - in elk geval niet om dat op tv te doen.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 april 2020 @ 22:21:51 #167
416575 crew  Evenstar
pi_192774519
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 22:16 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Ja maar daar gaat het niet om. Hij mag wel wat zeggen als het maar kut is. Als het positief is dan moet die gewoon zijn bek houden. Komop zeg je gaat Rutte toch niet tegenspreken?
Of je snapt het niet of je wil het gewoon niet snappen.

Hij zou in zijn functie dit soort dingen niet moeten roepen.Rutte en de Jonge gaan ook niet verschillende dingen roepen en elkaar afvallen. Als je een belangrijke functie bekleed moet je gewoon communiceren als een geheel en niet lopen trappen.

Vorige week deed die mafkees van een burgemeester van Nijmegen dat ook al. Die burgemeester weet toch niet meer of minder dan dat wij hier weten. Hoezo gaat hij opeens op de stoel van het RIVM, het OMT en de regering zitten?

Rutte en het RIVM zeggen beiden dat ze al een risico nemen door de scholen te openen voordat het onderzoek afgerond is en dan roept Kuipers even dat er nog meer versoepeling kan komen en dat men niet moet wachten totdat de effecten bekend zijn. Dat kan toch niet .....
pi_192774522
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 22:18 schreef hooibaal het volgende:
Wat die Kuipers doet is eigenlijk hetzelfde als wat Bruls vorige week flikte. Het kabinet prematuur oproepen om de regels voor jongeren te versoepelen en de scholen open te gooien. Was ook zijn rol niet - in elk geval niet om dat op tv te doen.
Wat Bruls deed was gewoon prima. Verwoorden wat er in je achterban leeft. Dat is prima, ik snap de behoefte aan eenheid echt heus. Maar soms moet je even drukzetten of je belang onder de aandacht brengen. Zeker in de volgende fase die een stuk politieker was.

Laten we niet vergeten dat de door oa @Kyran gewenste verzwaring van de maatregelen er pas kwam nadat Ann Vossen een boze brief stuurde. Of was dat ook fout?
zie email 27 oktober
pi_192774547
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 22:21 schreef Kyran het volgende:

[..]

Of je snapt het niet of je wil het gewoon niet snappen.

Hij zou in zijn functie dit soort dingen niet moeten roepen.Rutte en de Jonge gaan ook niet verschillende dingen roepen en elkaar afvallen. Als je een belangrijke functie bekleed moet je gewoon communiceren als een geheel en niet lopen trappen.

Vorige week deed die mafkees van een burgemeester van Nijmegen dat ook al. Die burgemeester weet toch niet meer of minder dan dat wij hier weten. Hoezo gaat hij opeens op de stoel van het RIVM, het OMT en de regering zitten?

Rutte en het RIVM zeggen beiden dat ze al een risico nemen door de scholen te openen voordat het onderzoek afgerond is en dan roept Kuipers even dat er nog meer versoepeling kan komen en dat men niet moet wachten totdat de effecten bekend zijn. Dat kan toch niet .....
Het publieke debat is juist uitstekend. Het moet niet zo zijn dat kritiek verboden is. Dan wordt dit land bestuurt door een mannatje of 10. Dan mis je zo veel kennis en inzichten. Moet je echt niet willen.
zie email 27 oktober
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 april 2020 @ 22:24:18 #170
416575 crew  Evenstar
pi_192774559
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 22:21 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Wat Bruls deed was gewoon prima. Verwoorden wat er in je achterban leeft. Dat is prima, ik snap de behoefte aan eenheid echt heus. Maar soms moet je even drukzetten of je belang onder de aandacht brengen. Zeker in de volgende fase die een stuk politieker was.

Laten we niet vergeten dat de door oa @:kyran gewenste verzwaring van de maatregelen er pas kwam nadat Ann Vossen een boze brief stuurde. Of was dat ook fout?
Bruls had kunnen zeggen "jongeren vinden het echt heel lastig" klaar. Niet vragen om een versoepeling, want dat kan hij helemaal niet overzien.

Als Ann Vossen voor haar beurt heeft gepraat ben ik daar ook tegen ja. Meest gevaarlijke wat je kan doen tijdens dit soort dingen is verdeeldheid creëren, vooral als alles afhangt van hoe goed je burgers meewerken.
pi_192774592
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 22:23 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Het publieke debat is juist uitstekend. Het moet niet zo zijn dat kritiek verboden is. Dan wordt dit land bestuurt door een mannatje of 10. Dan mis je zo veel kennis en inzichten. Moet je echt niet willen.
Nog een keer dan: Is er een bron voor dat Kuipers niks mag zeggen? Heb teruggeklikt, maar zag dat niet.
pi_192774604
Met het huidige tempo van dalen van de ic-bezetting zitten we toch over een week of zo al onder die genoemde 700 Corona patiënten op de ic? Kuipers zal nog wel beter inzicht in de verwachtte bezetting hebben. Volgens gommers en rivm zou er dan ruimte ontstaan.
  donderdag 23 april 2020 @ 22:26:34 #173
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192774611
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 22:25 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Nog een keer dan: Is er een bron voor dat Kuipers niks mag zeggen? Heb teruggeklikt, maar zag dat niet.
Was een mening van een user. Of althans, dat werd beweerd. Het is meer onhandig van hem dan dat het niet mag.
pi_192774626
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 22:24 schreef Kyran het volgende:

[..]

Bruls had kunnen zeggen "jongeren vinden het echt heel lastig" klaar. Niet vragen om een versoepeling, want dat kan hij helemaal niet overzien.

Als Ann Vossen voor haar beurt heeft gepraat ben ik daar ook tegen ja. Meest gevaarlijke wat je kan doen tijdens dit soort dingen is verdeeldheid creëren, vooral als alles afhangt van hoe goed je burgers meewerken.
Nu maak je kunstmatig onderscheid. Het heeft niks te maken met verdeeldheid creëren. Het is het scherp houden van kabinet en beleidsmakers. Het is het opdoen van nieuwe inzichten en ideeen. Het is het aan de noodrem trekken. Het is het erger voorkomen.

Uitstekend. Moet ook vooral blijven gebeuren. De bevolking snapt echt wel dat als een dwarse denker iets roept dat niet meteen staand beleid is.
zie email 27 oktober
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 april 2020 @ 22:27:30 #175
416575 crew  Evenstar
pi_192774630
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 22:23 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Die tien mannen besturen het land nog steeds. Alsof zij zich iets aantrekken van Kuipers. Ik zeg ook nergens dat er geen publiek debat moet komen. Die moet er zeker zijn, graag zelfs! Kritiek is altijd goed.

Echter moet een belangrijk figuur als Kuipers niet zomaar dingen roepen en de belangrijke organen ondermijnen. Als hij dat graag wil doen moet hij zijn functie gewoon neerleggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')