abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 april 2020 @ 11:27:31 #51
14505 OProg
A Life in Music
pi_192764417
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 10:21 schreef Simmertje het volgende:
En het blijft opvallend dat het in Afrika relatief gezien rustig blijft qua corona besmettingen.
Het zijn natuurlijk de kwetsbare groepen die er vooral echt dood aan gaan en reden hebben getest te worden. En om het heel lullig te zeggen, de kans dat die al dood zijn gegaan aan een andere infectieziekte, armoede, noem maar op is in sommige landen groot.

Neem alleen al iets als Malaria, dat treft elk jaar 216 miljoen mensen mensen waarvan er bijna een half miljoen dood gaan grotendeels ook in combinatie met ondervoeding en voor het overgrote deel in Afrika. En dat is slechts één van de vele zaken die 'rondvliegen'. Mazelen en Ebola gaan in Congo ook weer rond op dit moment. Dat is Corona echt niet het enige en grootste probleem. :X
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  donderdag 23 april 2020 @ 11:27:51 #52
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192764419
België:
quote:
Minder dan 1.000 mensen liggen nog op intensive care door het nieuwe coronavirus. Dat is bekendgemaakt op de dagelijkse persconferentie van het Crisiscentrum. De afgelopen 24 uur zijn er in ons land 230 doden en 211 nieuwe opnames gemeld.

993 patiënten liggen op intensieve zorg. Dat zijn er 27 minder dan de dag ervoor. Het is sinds eind maart geleden dat er minder dan 1.000 mensen op intensieve zorg lagen, zei viroloog Steven Van Gucht. Wel zijn opnieuw heel wat overlijdens gemeld. 93 mensen zijn in het ziekenhuis gestorven, 134 in woonzorgcentra. In de woonzorgcentra gaat het om 28 procent bevestigde gevallen.

In de ziekenhuizen zijn 211 nieuwe patiënten opgenomen. 367 mensen hebben het ziekenhuis mogen verlaten. In totaal liggen nog 4.527 in het ziekenhuizen. Dat zijn er 238 minder dan de dag ervoor.
Het testen in woonzorgcentra is opgevoerd, een week geleden waren slechts 3% van de doden daar bevestigde gevallen, nu is het 28%.
are we infinite or am I alone
pi_192764432
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 11:23 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Je kan dit geeneens echt een lockdown noemen. Hooguit een hele versoepelde losse variant en mensen staan echt te trappelen om het open te gooien.

Ja we doen het maar het moet niet te lang gaan duren.
Na een paar weken trekt men het niet meer.

Al dat economie redden gedoe is voor veel mensen een excuus omdat ze gewoon alles pre corona open willen omdat ze het niet trekken en hun kansen goed inschatten.

Irriteert me, mensen die doen of ze het zo zwaar hebben na een paar weekjes netflixen en gewoon bijna alles alsnog doen en dan nog zichzelf zielig vinden omdat ze niet naar het terras kunnen, naar de kapper of een stedentrip kunnen ondernemen.

Die gast met die eerste vraag bij Rutte werd terecht afgebrand maar hij verwoord letterlijk het geklaag en gezeur van de meerderheid over de grotevopoffering die ze in hun optiek maken.
de kapper is een vitaal beroep heeft het lage btw tarief
pi_192764439
Dat deze pandemie pas aan het beginpunt staat beseft bijna iedereen wel. Daar volgt echter niet logischerwijs uit dat dat huidige maatregelen nog heel lang door kunnen lopen. Het draagvlak gaat nu per week eroderen.
  donderdag 23 april 2020 @ 11:29:42 #55
62913 Blik
The one and Only!
pi_192764448
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 11:22 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Gaan schuiven met begin- en eindtijden. En in trappenhuizen ontstaan relatief weinig problemen lijkt me, aangezien aan het begin van zijn dienst iedereen omhoog moet en aan het einde weer naar beneden. Het sanitair lijkt me ingewikkelder.
Er zijn ook veel verschuivingen tussen de verdiepingen gedurende de dag. We hebben verschillende torens, sommige torens hebben 2 trappenhuizen en zouden dus voor 1-richtingsverkeer gebruikt kunnen worden. Maar andere torens hebben dat weer niet. Catering en sanitair is een ander ingewikkeld probleem inderdaad.

Dus sowieso zul je al gefaseerd moeten opstarten, maar dan nog is het een heleboel gedoe. Dermate veel dat we er over na zitten denken om de komende 3 maanden sowieso nog voor 100% thuis te gaan werken. We merken dat het bij onze organisatie best aardig werkt tot nog toe
pi_192764463
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2020 11:02 schreef Vliegbaard het volgende:
Ik begin nu toch wel heel erg te twijfelen hoelaat we dit met welk doel vol willen gaan houden. Die 1,5 meter is gewoon niet te doen. Op het werk lukt het voor geen meter. In de supermarkt krijg je enerzijds rare blikken als je geen afstand houdt maar lopen ze vervolgens allemaal achter elkaar langs en is het bij de kassa opeens weer een dingetje. De cijfers laten zien dat het vooral de zwakkeren treft. Hoelang zullen we bereid zijn om onze levens overhoop te gooien voor die paar zwakkeren in de samenleving die anders toch wel binnen een paar jaar zouden overlijden.
Daarnaast lijkt het alsof het virus zijn kracht verliest of anders gezegd en dat is puur een gok: veel mensen zijn met het virus in aanraking geweest en alleen de zwakkeren zijn omgevallen.
Ik denk dat we moeten accepteren dat het er is en dat we er dood aan kunnen gaan.
Treft alleen de zwakkeren, doe toch niet zo naïef. We zitten al in deel 616 hier. :')

quote:
Hartig heads the emergency department of the Innsbruck University Hospital and is the head of the crisis there for Covid 19 patients. Among them were six active divers – none of which were serious. They were able to cure the disease at home.

“The damage to the lungs is irreversible”
After more than five weeks, the divers were recovered. Hartig asks her to come to the hospital for a small check-up. Then there was the terrible finding of the X-rays: “The damage to the lungs is irreversible,” says Hartig of the APA.

Although the divers are only mild COVID-19 cases, they have had serious lung damage, the doctor said. This would not allow them to go diving in the distant future.

Corona recovered should be examined afterwards
“As an emergency doctor with 20 years of experience, you swallow when you see something like this in a 40-year-old patient,” says Hardy. To what extent long-term damage to the lungs remains is unclear and is currently speculative. Hartig: “We don’t know how much of the changes will last.”

But when he saw the X-ray findings, it was difficult for him to believe that the patient’s lungs would heal completely. His team will now examine other people who have recovered from corona, but a study on this will not be available until next year.
O.a. permanente longschade bij mensen met "milde klachten".
pi_192764465
quote:
14s.gif Op donderdag 23 april 2020 11:29 schreef Harmankardon het volgende:
Dat deze pandemie pas aan het beginpunt staat beseft bijna iedereen wel. Daar volgt echter niet logischerwijs uit dat dat huidige maatregelen nog heel lang door kunnen lopen. Het draagvlak gaat nu per week eroderen.
op basis van welke bron staan we aan het begin? de piek is geweest, we zijn aan het dalen
pi_192764483
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 11:27 schreef crystal_meth het volgende:
België:
[..]

Het testen in woonzorgcentra is opgevoerd, een week geleden waren slechts 3% van de doden daar bevestigde gevallen, nu is het 28%.
In uk zijn nu meen ik 18151 doden gemeld. Dit zijn enkel die van de ziekenhuizen.
Het vermoeden is dat het wel is het dubbele kan zijn. Want de zorgcentra en de thuis overleden zijn nog niet eens meegeteld.
  donderdag 23 april 2020 @ 11:32:13 #60
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_192764484
quote:
2s.gif Op donderdag 23 april 2020 10:31 schreef LaCatastrophe het volgende:

[..]

Een tijdje terug had ik hier ook moeite mee. Een jonge dame met Lassa koorts was opgenomen en er werd toen ook een niet reanimeren beleid gevoerd.
Vooral omdat de tijd die het kost om je in de beschermende kleding te hijsen al bij voorbaat kansloos was voor een goede uitkomst.
Dat omkleedprotocol bij Lassa omvat overigens echt serieus veel meer dan de strikte isolatie die nu gehanteerd wordt bij covid trouwens. Kwartier nodig om in beschermende kleding te komen überhaupt. .
Maar ook toen dacht ik: is het risico op blootstelling en de mogelijke gevolgen hiervan een beleid als dit gerechtvaardigd? Vond het best een lastige kwestie.

Vind dit soort dingen echt best wel heftig, helemaal als je bedenkt dat je maar 6 minuten hebt. Hier in het centrum van de stad is er binnen 6 minuten altijd wel een agent/boa/brandweerman of ambulance bij, maar in andere wijken is die kans een stuk kleiner.

Hoe moet je bij een willekeurig persoon op straat weten of hij/zij vermoedelijk besmet is of niet? Natuurlijk weet ik dat de kans op overleving toch al klein is, maar dit kwam wel even binnen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_192764485
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 11:23 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Je kan dit geeneens echt een lockdown noemen. Hooguit een hele versoepelde losse variant en mensen staan echt te trappelen om het open te gooien.

Ja we doen het maar het moet niet te lang gaan duren.
Na een paar weken trekt men het niet meer.

Al dat economie redden gedoe is voor veel mensen een excuus omdat ze gewoon alles pre corona open willen omdat ze het niet trekken en hun kansen goed inschatten.

Irriteert me, mensen die doen of ze het zo zwaar hebben na een paar weekjes netflixen en gewoon bijna alles alsnog doen en dan nog zichzelf zielig vinden omdat ze niet naar het terras kunnen, naar de kapper of een stedentrip kunnen ondernemen.

Die gast met die eerste vraag bij Rutte werd terecht afgebrand maar hij verwoord letterlijk het geklaag en gezeur van de meerderheid over de grotevopoffering die ze in hun optiek maken.
Ik vind het dan weer storend dat het voor sommige mensen zo onwijs moeilijk is om te begrijpen dat er zowaar mensen zijn die dat soort uitspraken niet doen uit egoïstisch standpunt. Als ik naar mezelf kijk: ik ben een introvert, vrijwel al mijn hobby's kan ik binnen uitvoeren...ons leven hier is amper anders dan voor Corona. Echter sta ik stil bij andere mensen. In tegenstelling tot sommigen hier doet het me wel wat als ik hoor dat kennissen en vrienden werkloos zijn geworden. Of wildvreemden. Het doet me wat als ik hoor dat mensen depressief worden omdat ze enorm sociaal zijn en het fysieke contact missen. Het doet me wat als ik hoor dat de zelfmoordlijn meer gebeld word vanwege alle maatregelen. Ik denk verder dan mijn neus lang is; besef dat de economie in directe connectie staat met de zorg. Tevens sta ik ook stil bij alle families die iemand verliezen door dit kutvirus. Empathie en zo.
pi_192764541
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 11:30 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Treft alleen de zwakkeren, doe toch niet zo naïef. We zitten al in deel 616 hier. :')

Wat is dit nou voor kul argument. :') Omdat wij hier eindeloos in cirkels praten...dag in, dag uit (komt het regelmatig op neer) betekent dat meteen dat het niet vooral de ouderen treft? Het is gewoon een feit dat het voornamelijk de risico groepen treft. Er zijn uitzonderingen zoals bij elke ziekte, aandoening, etc, maar we moeten het ook niet groter maken dan het is: het zijn uitzonderingen. En dat veranderd niet omdat we hier in deel 616 zitten. _O-
pi_192764555
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 11:30 schreef THEFXR het volgende:

[..]

op basis van welke bron staan we aan het begin? de piek is geweest, we zijn aan het dalen
https://edition.cnn.com/2(...)o-opinion/index.html

Een van de vele bronnen. De piek van IC-opnames is geweest inderdaad, niet de piek van mensen in de samenleving die de besmetting al achter de rug hebben. Corona is niet weg en gaat ook niet meer weg, behalve als er voor iedereen een volledig werkend vaccin is. Uitgaande van de ondertussen veel genoemde 3% en we moeten naar een besmettingsgraad van 60 a 70%. Zet je maar schrap.
pi_192764584
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 11:18 schreef Blik het volgende:
Ik zit op mijn werk in een corona-groepje om te kijken hoe we op het werk weer zouden kunnen openen. Maar komen stilaan tot de conclusie dat we met 1.5 meter afstand we eigenlijk niet op kantoor kunnen beginnen. Werkplekken zijn alleen bereikbaar dmv trap of lift. In een lift mag maar 1 iemand staan, trappen zijn niet breed genoeg.

Dit gaat nog lang thuiswerken worden
Langs elkaar lopen met minder dan 1.5m afstand =/= bij elkaar staan/zitten of samen wandelen/rennen/fietsen met minder dan 1.5m afstand.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_192764591
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 11:36 schreef Harmankardon het volgende:

[..]

https://edition.cnn.com/2(...)o-opinion/index.html

Een van de vele bronnen. De piek van IC-opnames is geweest inderdaad, niet de piek van mensen in de samenleving die de besmetting al achter de rug hebben. Corona is niet weg en gaat ook niet meer weg, behalve als er voor iedereen een volledig werkend vaccin is. Uitgaande van de ondertussen veel genoemde 3% en we moeten naar een besmettingsgraad van 60 a 70%. Zet je maar schrap.
mensen er van weerhouden die 1.5m te blijven aanhouden, bij IEDEREEN die niet bij je in huis woont (dus reken maar uit) , is onmenselijk. Als dat de regel is tot volgend jaar er ein-de-lijk dat vaccin is ... Zet je maar schrap
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_192764606
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 11:30 schreef Smack10 het volgende:

[..]

[..]

O.a. permanente longschade bij mensen met "milde klachten".
Maakt het hele beleid nog minder valide. De hele samenleving op slot omdat er een handjevol doden vallen die net iets minder zwak waren.

Met social media en alle nieuws van de wereld met 1 druk op de knop voor ons neus is het heel makkelijk om de individuen eruit te halen die buiten de gauss-kromme vallen, om hier echter een beleid op af te stemmen zal niet gewaardeerd gaan worden.
pi_192764608
quote:
10s.gif Op donderdag 23 april 2020 11:35 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Wat is dit nou voor kul argument. :') Omdat wij hier eindeloos in cirkels praten...dag in, dag uit (komt het regelmatig op neer) betekent dat meteen dat het niet vooral de ouderen treft? Het is gewoon een feit dat het voornamelijk de risico groepen treft. Er zijn uitzonderingen zoals bij elke ziekte, aandoening, etc, maar we moeten het ook niet groter maken dan het is: het zijn uitzonderingen. En dat veranderd niet omdat we hier in deel 616 zitten. _O-
Nee, laten we een pandemie niet groter maken dan het is. _O-
  donderdag 23 april 2020 @ 11:39:41 #68
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192764619
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 11:37 schreef Apotheose het volgende:
mensen er van weerhouden die 1.5m te blijven aanhouden, bij IEDEREEN die niet bij je in huis woont (dus reken maar uit) , is onmenselijk. Als dat de regel is tot volgend jaar er ein-de-lijk dat vaccin is ... Zet je maar schrap
Ik neem aan dat je een alternatief voorstel hebt.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_192764626
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 11:37 schreef Apotheose het volgende:

[..]

Ben ik het ook helemaal mee eens hoor. Ik zie maar 1 werkbare oplossing en dat is de risicogroepen isoleren. Dat wondervaccin gaat er niet komen, ik geloof er niks van.
pi_192764639
quote:
10s.gif Op donderdag 23 april 2020 11:39 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Nee, laten we een pandemie niet groter maken dan het is. _O-
Je hoort mij ook niet zeggen dat het geen serieuze pandemie is. Ik benoem enkel dat je er kul argumenten bij haalt om je punt te maken.
pi_192764684
quote:
7s.gif Op donderdag 23 april 2020 11:32 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik vind het dan weer storend dat het voor sommige mensen zo onwijs moeilijk is om te begrijpen dat er zowaar mensen zijn die dat soort uitspraken niet doen uit egoïstisch standpunt. Als ik naar mezelf kijk: ik ben een introvert, vrijwel al mijn hobby's kan ik binnen uitvoeren...ons leven hier is amper anders dan voor Corona. Echter sta ik stil bij andere mensen. In tegenstelling tot sommigen hier doet het me wel wat als ik hoor dat kennissen en vrienden werkloos zijn geworden. Of wildvreemden. Het doet me wat als ik hoor dat mensen depressief worden omdat ze enorm sociaal zijn en het fysieke contact missen. Het doet me wat als ik hoor dat de zelfmoordlijn meer gebeld word vanwege alle maatregelen. Ik denk verder dan mijn neus lang is; besef dat de economie in directe connectie staat met de zorg. Tevens sta ik ook stil bij alle families die iemand verliezen door dit kutvirus. Empathie en zo.
Maar sta je dan ook stil bij de mensen die op dit moment niet terecht kunnen bij huisartsen en ziekenhuizen omdat corona meer prioriteit heeft? Zag toevallig net nog een bericht voorbij komen van een vrouw met een zoon die al weken klachten heeft maar niet ernstig genoeg zijn om nu in behandeling te nemen. Klachten neem steeds meer toe, maar ze kunnen op dit moment niets. De zorg staat nog veel te veel onder druk, er is nu pas een klein beetje lucht.

Ik vind dat toch even belangrijker dan iemand die het wat moeilijk heeft vanwege wat minder sociale contacten.
  donderdag 23 april 2020 @ 11:45:37 #72
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192764707
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 11:44 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Ik vind dat toch even belangrijker dan iemand die het wat moeilijk heeft vanwege wat minder sociale contacten.
Ik denk dat je nu onvoldoende beseft wat een depressie inhoudt.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_192764710
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 11:39 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je een alternatief voorstel hebt.
desnoods dan mondkapjes ofzo. Geen idee. Weet alleen dat mensen fysiek contact nodig hebben. Althans, ik wel. En prima om dat 'even' te laten, maar dat 'houd vol jongens' kots ik inmiddels op
pi_192764715
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 11:44 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Maar sta je dan ook stil bij de mensen die op dit moment niet terecht kunnen bij huisartsen en ziekenhuizen omdat corona meer prioriteit heeft? Zag toevallig net nog een bericht voorbij komen van een vrouw met een zoon die al weken klachten heeft maar niet ernstig genoeg zijn om nu in behandeling te nemen. Klachten neem steeds meer toe, maar ze kunnen op dit moment niets. De zorg staat nog veel te veel onder druk, er is nu pas een klein beetje lucht.

ziekenhuizen starten de zorg weer op

quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 11:45 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ik denk dat je nu onvoldoende beseft wat een depressie inhoudt.
en dit
  donderdag 23 april 2020 @ 11:47:50 #75
12221 Tijn