Het is ook best wel positief. Waar we een paar weken geleden nog 6 klinieken (pakweg 22 bedden per kliniek) open hadden, hebben we er nu nog 3. En die zijn bij lange na niet vol.quote:Op donderdag 23 april 2020 08:02 schreef _I het volgende:
[..]
Klinkt wel heel positief! Op die groep langliggers na, natuurlijk.![]()
Doen jullie iets anders qua protocol, of kan je een andere reden verzinnen dat de ziekte anders verloopt?
Kan me maar niet aan het idee onttrekken dat normale griepseizoenen ook altijd spontaan stoppen eind maart. Een wijzigend ziektebeeld zou eerder ruimte geven voor een mildere variant of veranderende omstandigheden, niet zozeer de sociale onthouding.
Pff, wel een redelijk drama overigens. Wat is er nog van je lichaam over na 3+ weken aan de beademing. Hoop dat men ook al bezig is om de nazorg op te schalen voor deze mensen.
Wordt nog raar plannen de komende tijd met zoveel onzekerheid.
Ik wist dat deze reactie zou gaan komen. Het gaat erom dat je iets produceert met materialen die je tot je beschikking hebt. En waarschijnlijk hebben ze daar wel een voorraadje van liggen op dit moment. Maar ook die materialen zou je moeten kunnen verkrijgen zonder China.quote:Op donderdag 23 april 2020 09:56 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Ja want de grondstoffen kweken ze in hun achtertuin in Deventer (Auping)
quote:Hulpverlening bij reanimatie tijdens de coronacrisis
Het coronavirus kan worden overgebracht via de luchtwegen. Daarom moet men voorzichtig omgaan met reanimaties.
Bel bij een reanimatiesituatie altijd 112!
Het belangrijkste is dat je direct handelt wanneer je in een situatie terecht komt waarin je moet reanimeren. Eén van de belangrijkste dingen is direct 112 bellen wanneer je ziet dat iemand niet meer ademt. De centralist vertelt je wat je moet doen. De meldkamer heeft aanvullende richtlijnen gekregen om de juiste instructies te geven bij reanimatie tijdens de COVID-19 pandemie.
Veiligheid voor jezelf en het slachtoffer
De eerste stap bij het verlenen van eerste hulp is zorgen voor je eigen veiligheid en veiligheid van het slachtoffer. Als jij of iemand in jouw huishouden ziek is, of als je in een risicogroep valt, kan je beter niet reanimeren om kans op besmetting te verkleinen. Bel altijd 112 en volg de instructies.
Vaststellen van normale ademhaling
In plaats van te kijken, luisteren en voelen, moet je als hulpverlener nu alleen kijken om vast te stellen of een slachtoffer nog ademt.
Geen mond-op-mondbeademing
Als je gaat reanimeren, geef dan geen mond-op-mond beademing. Geef wel borstcompressies en gebruik ook een AED als die er is. Gebruik geen middelen ter bescherming bij mond-op-mondbeademing, zoals pocket mask of kiss-of-life. Deze zijn niet veilig.
Geen borstcompressies bij iemand die (vermoedelijk) COVID-19 positief is
Wanneer je vermoedt dat iemand besmet is met het coronavirus, geef dan ook geen borstcompressies. Bel 112 en volg de instructies. Je mag wel een AED gebruiken.
Baby’s en kinderen
Wanneer baby’s of kinderen gereanimeerd moeten worden, is het advies om hen te reanimeren zoals normaal gesproken. Bij baby’s en kinderen is mond-op-mondbeademing nog mogelijk en ook het geven van borstcompressies wordt geadviseerd. Overigens komen baby- en/of kinderreanimaties gelukkig zelden voor.
Tuurlijk is dat mogelijk maar tegen welke prijs. Noem mij een eikel maar als ik twee bedden kan kopen van dezelfde kwaliteit. En de ene is 1000 euro en die andere is 2000 euro dan is mijn keuze snel gemaakt. Als ik bij zulke aankopen elke producent uit een land met bloed aan zijn handen moet weren blijft er weinig keus over.quote:Op donderdag 23 april 2020 10:02 schreef Tris het volgende:
[..]
Ik wist dat deze reactie zou gaan komen. Het gaat erom dat je iets produceert met materialen die je tot je beschikking hebt. En waarschijnlijk hebben ze daar wel een voorraadje van liggen op dit moment. Maar ook die materialen zou je moeten kunnen verkrijgen zonder China.
Je maakt mij niet wijs dat je zonder China nooit meer op een matras zou kunnen liggen.
https://www.instagram.com/tracykissdotcom/?hl=nlquote:Op donderdag 23 april 2020 10:03 schreef Zipportal het volgende:
[ afbeelding ]Ook een manier natuurlijk.twitter:
Je bent een goed voorbeeld van hoe verwend en hebberig mensen vandaag de dag zijn.quote:Op donderdag 23 april 2020 10:05 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Tuurlijk is dat mogelijk maar tegen welke prijs. Noem mij een eikel maar als ik twee bedden kan kopen van dezelfde kwaliteit. En de ene is 1000 euro en die andere is 2000 euro dan is mijn keuze snel gemaakt. Als ik bij zulke aankopen elke producent uit een land met bloed aan zijn handen moet weren blijft er weinig keus over.
Ja dat begrijp ik, maar dat is wel de realiteit. Natuurlijk is het heel fijn dat Auping nu mondkapjes gaat maken, maar dat gaan ten koste van de matrassen die ze normaal gesproken maken. En de reden waarom ze nu overstappen is omdat ze matrassen niet kunnen verkopen en via de mondkapjes alsnog verzekerd zijn van inkomsten.quote:Op donderdag 23 april 2020 09:52 schreef Tris het volgende:
[..]
Besef je wel dat de inhoud van je post heel erg eng is? (ik hoop dat je begrijpt hoe ik dit bedoel).
Waar een wil is, is een weg. Het kan onmogelijk zo zijn dat alles in de wereld gebaseerd is op China. Als 'gek' voorbeeld wil ik alleen al aangeven dat in deze barre tijden een producent van matrassen binnen onze eigen grenzen ineens mondkapjes gaat produceren.
Alternatieven in overvloed, als je maar wilt.
Weinig precedent. Wie weet knappen ze wel op met tijd!?quote:Op donderdag 23 april 2020 10:02 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Het is ook best wel positief. Waar we een paar weken geleden nog 6 klinieken (pakweg 22 bedden per kliniek) open hadden, hebben we er nu nog 3. En die zijn bij lange na niet vol.
Wij doen niks anders qua protocol. Sterker nog: patiënten die naar de SEH komen zijn meestal wel zo slecht dat ze worden opgenomen. Veel mensen denken dat het nog wel gaat, terwijl ze beter af zijn in het ziekenhuis.
Echt geen idee waarom de gevallen minder heftig worden. Murk heeft het ooit over de hoeveelheid virus gehad. Mogelijk krijgen mensen door de maatregelen minder virus binnen. Geen idee.
Lang aan de beademing is wel drama ja. De kwaliteit van leven zal over het algemeen laag zijn voor deze mensen, mochten ze nog ooit wakker worden. We hebben nog niet echt een grens waarbij we zeggen: dit heeft totaal geen nut meer, we trekken de stekker eruit.
dat heb ik al 2 weken gelden gelezen, dus nieuw is het niet, wel ergquote:Op donderdag 23 april 2020 10:05 schreef MichaelScott het volgende:
Beginnen we niet een heel klein beetje door te slaan als samenleving? Krijg net een mail over een nieuw reanimatieprotocol bij Corona, je zou bijna denken dat het om het Ebolavirus gaat.
[..]
Afrika heeft geen testen.quote:Op donderdag 23 april 2020 10:21 schreef Simmertje het volgende:
En dat toch het mooie weer een rol speelt? Als ik ook de kaart van Amerika bekijk dan lijken de noordelijke staten (met name in het oosten) de meeste problemen te hebben. En het blijft opvallend dat het in Afrika relatief gezien rustig blijft qua corona besmettingen.
Nee, speelt geen rol. Afrika zelf ook al aangegeven 0 grip te hebben want ze hebben simpelweg geen of te weinig tests.quote:Op donderdag 23 april 2020 10:21 schreef Simmertje het volgende:
En dat toch het mooie weer een rol speelt? Als ik ook de kaart van Amerika bekijk dan lijken de noordelijke staten (met name in het oosten) de meeste problemen te hebben. En het blijft opvallend dat het in Afrika relatief gezien rustig blijft qua corona besmettingen.
Natuurlijk is dat een illusie en het zal ook zeker niet anders worden.quote:Op donderdag 23 april 2020 10:15 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Ja dat begrijp ik, maar dat is wel de realiteit. Natuurlijk is het heel fijn dat Auping nu mondkapjes gaat maken, maar dat gaan ten koste van de matrassen die ze normaal gesproken maken. En de reden waarom ze nu overstappen is omdat ze matrassen niet kunnen verkopen en via de mondkapjes alsnog verzekerd zijn van inkomsten.
Het is echt een illusie dat bedrijven zich na deze crisis opeens moreel verantwoord gaan gedragen en in ieder land of werelddeel een fabriek openen omdat men minder afhankelijk wil zijn van China. Het enige wat bedrijven leidt is winst(marges) en omzet.
Ik dacht eigenlijk dat bij een reanimatie (niet volgend op verdrinking), mond op mond beademing sowieso overbodig was?quote:Op donderdag 23 april 2020 10:05 schreef MichaelScott het volgende:
Beginnen we niet een heel klein beetje door te slaan als samenleving? Krijg net een mail over een nieuw reanimatieprotocol bij Corona, je zou bijna denken dat het om het Ebolavirus gaat.
[..]
Een tijdje terug had ik hier ook moeite mee. Een jonge dame met Lassa koorts was opgenomen en er werd toen ook een niet reanimeren beleid gevoerd.quote:Op donderdag 23 april 2020 10:05 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Wil ook best mijn steentje bijdragen in het beschermen van individuelen tegen corona.quote:Op donderdag 23 april 2020 10:03 schreef Zipportal het volgende:
[ afbeelding ]Ook een manier natuurlijk.twitter:
Eigen gezondheid eerst dus zet maar vast een glaasje neer.quote:Op donderdag 23 april 2020 10:31 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Wil ook best mijn steentje bijdragen in het beschermen van individuelen tegen corona.
De bondskanselier drukt de Duitsers die denken dat ze over een maand weer fluitend op het terras zitten toch maar even met de neus op de feiten.quote:Duitsland staat nog maar aan het begin van de coronapandemie, zegt bondskanselier Angela Merkel.
"We leven niet in de laatste fase van deze pandemie, maar we staan nog maar aan het begin", vertelde ze de Bondsdag. Ze benadrukt dat internationale samenwerking essentieel is in de bestrijding van het wereldwijde virus.
Volgens de bondskanselier is de situatie zeer ernstig en kunnen Duitsers het gewone leven nog niet oppakken. Ze wil geen terugval riskeren. Volgens Merkel valt ook nog niet met zekerheid te zeggen hoe groot de economische gevolgen zullen zijn, die het gevolg zijn van de coronacrisis.
Nee ik help graag eerst anderen.quote:Op donderdag 23 april 2020 10:33 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Eigen gezondheid eerst dus zet maar vast een glaasje neer.
quote:Op donderdag 23 april 2020 10:34 schreef hooibaal het volgende:
[..]
De bondskanselier drukt de Duitsers die denken dat ze over een maand weer fluitend op het terras zitten toch maar even met de neus op de feiten.
Wat een zielige vent, of misschien wel slim. Geen tv zender die hem meer wil dus probeert meneer op andere manieren aan zijn geld te komen. Wel slim om dan juist die domme alu tokkie facebook mensen proberen aan te spreken, daar is wel geld te halen met dit soort content.quote:
wat is dat voor fearmongering? op basis van welke data is dat?quote:Op donderdag 23 april 2020 10:34 schreef hooibaal het volgende:
[..]
De bondskanselier drukt de Duitsers die denken dat ze over een maand weer fluitend op het terras zitten toch maar even met de neus op de feiten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |