FOK!forum / Nieuws & Achtergronden / Horeca steunen? Stop met Thuisbezorgd
#ANONIEMwoensdag 22 april 2020 @ 22:52
quote:
Een lekker bordje voedsel thuis laten bezorgen en een plaatje op Instagram knallen met de #supportyourlocal. Heel lief, maar het zijn de tech-giganten van deze wereld die ’t hardst lachen.

Ook in deze coronacrisis consumeren de (Randstedelijke) yuppen nog altijd dure bordjes pasta, gebraden kippetjes of burgers belegd met avocado. Harstikke goed dat de hand nog niet massaal op de knip gaat. Alleen het besef dat de centen die nu (nog) gespendeerd kunnen worden aan vers gedraaide pasta en een blik tomatensaus, voor een aanzienlijk deel in de zak verdwijnt van ondernemers die niet bepaald met hun nagels aan de afrond hangen, lijkt wat minder goed te zijn doorgedrongen.

Het werkt als volgt. Als consument betaalt u, mits u de fooi overslaat, geen cent extra voor uw aan huis bezorgde maaltijd. Wie dan wel het bonnetje oppakt? De horecaondernemer die alle zeilen bij moet zetten om de zaak in leven te houden. Een rondgang langs wat mensen werkzaam in de horeca bezorgt ons weinig concrete antwoorden op de vraag welk percentage de bezorgdiensten per maaltijd pakken. Veel horecaondernemers die nog iets aan omzet kunnen binnenhalen zijn hartstikke afhankelijk van de bezorgdiensten, en dus niet erg happig om te kletsen over dit onderwerp. ‘Dat verschilt per horecazaak’ en ‘Ik weet niet of het slim is om dat on record te vertellen.’

Toch lijkt wel duidelijk dat ondernemers per maaltijd ergens tussen de 10-30% moeten afstaan aan de bezorgdienst die ze gebruiken. Ook komt het geregeld voor dat bezorgdiensten exclusiviteit bedingen. Dat je als horecaondernemer ook je mannetje staat tegenover goed getrainde salestijgers, die miljardenbedrijven als Uber en Thuisbezorgd ongetwijfeld in dienst hebben, is dus ook van belang.

Tuurlijk kiezen ondernemers er zelf voor om gebruik te maken van clubs als Uber en Thuisbezorgd. Zoals hoteliers evenmin met een pistool op ’t hoofd een kamer verhuren via Booking.com. Toch zouden horecaondernemers in deze corona-ellende, meer gesteund worden wanneer mobiele en gezonde klanten wat vaker zelf op de fiets springen richting die favoriete pastatent of burgerbar.
quote

Boicot walgelijke parasieten als Thuisbezorgd :r.

BasEnAadwoensdag 22 april 2020 @ 22:54
Net als booking.com, het is een extra schakel die makkelijk omzeild kan worden, maar wel kosten heeft.
LXIVwoensdag 22 april 2020 @ 22:54
Maar is die 10-30% dan voor het bestellen en ook het bezorgen? Dan valt het toch wel mee? Dat wil zeggen wanneer ik 4 pizza's bestel voor 32 euro, er 6,40 voor de portal en het bezorgen is.
TyVolewoensdag 22 april 2020 @ 22:56
Of de horeca begint zelf een platform waar een lagere commissie gerekend wordt.

Ze maken het een Thuisbezorgd of Booking ook niet echt moeilijk.
vossswoensdag 22 april 2020 @ 22:57
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 22:54 schreef LXIV het volgende:
Maar is die 10-30% dan voor het bestellen en ook het bezorgen? Dan valt het toch wel mee? Dat wil zeggen wanneer ik 4 pizza's bestel voor 32 euro, er 6,40 voor de portal en het bezorgen is.
Diezelfde 4 pizza's kosten als je ze zelf ophaalt ook gewoon 32 euro.

Geen idee hoe vaak per dag er 4 pizza's verkocht worden, maar als je dat in een maand bekijkt en elke keer 6,40 mis loopt dan tikt dat best aan. Denk ik.
heywooduwoensdag 22 april 2020 @ 22:58
Ik rij gewoon zelf even naar de lokale spareribstent of iets dergelijks, lijkt me niet zo ingewikkeld.

SPOILER
Behalve als het regent, dan laat ik het bezorgen :@ wel via het restaurant zelf
BasEnAadwoensdag 22 april 2020 @ 22:58
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 22:56 schreef TyVole het volgende:
Of de horeca begint zelf een platform waar een lagere commissie gerekend wordt.

Ze maken het een Thuisbezorgd of Booking ook niet echt moeilijk.
Dat klopt, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. 'De horeca' is niet georganiseerd en soms zijn het directe concurrenten.
#ANONIEMwoensdag 22 april 2020 @ 22:59
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 22:56 schreef TyVole het volgende:
Of de horeca begint zelf een platform waar een lagere commissie gerekend wordt.

Ze maken het een Thuisbezorgd of Booking ook niet echt moeilijk.
Er zijn tal van alternatieven maar men weigert veelal uit pure luiheid en gewenning om die te gebruiken.
#ANONIEMwoensdag 22 april 2020 @ 23:07
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 22:54 schreef LXIV het volgende:
Maar is die 10-30% dan voor het bestellen en ook het bezorgen? Dan valt het toch wel mee? Dat wil zeggen wanneer ik 4 pizza's bestel voor 32 euro, er 6,40 voor de portal en het bezorgen is.
Thuisbezorgd vraagt 13% exclusief allerlei verborgen kosten zoals 'administratiekosten' :') puur aan commissie. Met bezorgen erbij zit je op 28% exclusief.

Uitgaande van een marge van ongeveer 25-30% wat voor horeca al heel behoorlijk is vraagt Thuisbezorgd ongeveer de helft van de winst.
Fredwoensdag 22 april 2020 @ 23:08
Als die horeca nou eens een collectief nou eens tegen Thuisbezorgd zegt: dikke vinger Thuisbezorgd, of het tarief gaat omlaag of per morgen zijn we allemaal gesloten voor Thuisbezorgd-klanten.

Lef en ondernemerschap zijn echt tot een dieptepunt gezakt onder de Nederlandse ondernemer anno 2020, alleen maar klagen en handje ophouden.
Fredwoensdag 22 april 2020 @ 23:10
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 22:59 schreef JoshCampbell het volgende:
Er zijn tal van alternatieven maar men weigert veelal uit pure luiheid en gewenning om die te gebruiken.
Eens, die ondernemers mogen inderdaad wel weer moeite doen om ook al die alternatieven onder de aandacht van de consument te krijgen.
#ANONIEMwoensdag 22 april 2020 @ 23:10
Wel mee eens ja.
BasEnAadwoensdag 22 april 2020 @ 23:13
quote:
7s.gif Op woensdag 22 april 2020 23:08 schreef Fred het volgende:
Als die horeca nou eens een collectief nou eens tegen Thuisbezorgd zegt: dikke vinger Thuisbezorgd, of het tarief gaat omlaag of per morgen zijn we allemaal gesloten voor Thuisbezorgd-klanten.

Lef en ondernemerschap zijn echt tot een dieptepunt gezakt onder de Nederlandse ondernemer anno 2020, alleen maar klagen en handje ophouden.
Sowieso is het wel een gekke ontwikkeling om te zien dat ondernemers hier zo op een voetstuk staan en altijd onderwerp zijn van gesprek in de politiek. De ondernemers dit, de ondernemers dat. En ondertussen loop je in loondienst bijna meer risico dan een ondernemer. Die verhoudingen zijn scheef.
#ANONIEMwoensdag 22 april 2020 @ 23:17
quote:
7s.gif Op woensdag 22 april 2020 23:10 schreef Fred het volgende:

[..]

Eens, die ondernemers mogen inderdaad wel weer moeite doen om ook al die alternatieven onder de aandacht van de consument te krijgen.
Aan aandacht geen gebrek maar als er geen gebruik van word gemaakt heb je weinig aan aandacht.
#ANONIEMwoensdag 22 april 2020 @ 23:18
quote:
7s.gif Op woensdag 22 april 2020 23:08 schreef Fred het volgende:
Als die horeca nou eens een collectief nou eens tegen Thuisbezorgd zegt: dikke vinger Thuisbezorgd, of het tarief gaat omlaag of per morgen zijn we allemaal gesloten voor Thuisbezorgd-klanten.

Lef en ondernemerschap zijn echt tot een dieptepunt gezakt onder de Nederlandse ondernemer anno 2020, alleen maar klagen en handje ophouden.
In Goes hebben ze dat gedaan en verbouwt men daardoor bijvoorbeeld hun zaak, neemt nieuw personeel aan etcetera maar dan heb je het over een dorp met twintig restaurants, in een stad word dat al anders.
The_Emotionwoensdag 22 april 2020 @ 23:21
Gelukkig maak ik weinig gebruik van thuisbezorgd, bij de volgende bestelling gebruik ik de website van het betreffende restaurant. Of ik haal zelf af, wat ik al doe bij de shoarmazaak om de hoek ^O^
Het Lubach filmpje legt wel de vinger op de zere plek.
Seven.woensdag 22 april 2020 @ 23:21
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 22:58 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Dat klopt, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. 'De horeca' is niet georganiseerd en soms zijn het directe concurrenten.
De horeca is wel degeliink georganiseerd via Koninklijke Horeca Nederland. En goed ook, met bijna 250 afdelingen.
Fredwoensdag 22 april 2020 @ 23:23
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 23:17 schreef JoshCampbell het volgende:
Aan aandacht geen gebrek maar als er geen gebruik van word gemaakt heb je weinig aan aandacht.
VInd je?
Ik ken maar een handjevol zaken waar het überhaupt mogelijk is om
a) telefonisch te bestellen
b) online te bestellen

In het eerste geval krijg je 9 van de 10 keer een gast aan de lijn die amper Nederlands praat, twintigduizend andere dingen lijkt te doen en enorm geïrriteerd overkomt en bijna geïrriteerd lijkt dat je hem belt.
In het tweede geval werken die websites van bezorgrestaurants maar matig en mag je blij zijn dat er iets niet ontbreekt omdat de verwerking niet helemaal goed gaat.

Als er dan een platform is waar ik zonder gedoe kan bestellen wat ik wil hebben, dan kies ik daarvoor.
Als de ondernemer vindt dat hij daarvoor te veel moet betalen, moet hij beter zijn best doen mij te verleiden om geen gebruik van te maken.
#ANONIEMwoensdag 22 april 2020 @ 23:24
quote:
14s.gif Op woensdag 22 april 2020 23:21 schreef FernandoMartinez het volgende:
Gelukkig maak ik weinig gebruik van thuisbezorgd, bij de volgende bestelling gebruik ik de website van het betreffende restaurant. Of ik haal zelf af, wat ik al doe bij de shoarmazaak om de hoek ^O^
Het Lubach filmpje legt wel de vinger op de zere plek.
^O^. Dit is één van die dingen die je als consument niets kost maar waarmee je elkaar wel helpt, in tegenstelling tot die vouchers die veel restaurants nu aanbieden en waarvan het maar de vraag is of je ze kunt verzilveren. Daarnaast zijn restaurants hierdoor minder snel geneigd om de prijzen omhoog te gooien en steek je een middelvinger op naar parasieten die niets toevoegen.
#ANONIEMwoensdag 22 april 2020 @ 23:25
Vreemd. Ze krijgen duidelijk iets terug, namelijk bezorging. Anders moeten ze dat zelf regelen / betalen
#ANONIEMwoensdag 22 april 2020 @ 23:26
quote:
10s.gif Op woensdag 22 april 2020 23:21 schreef Seven. het volgende:

[..]

De horeca is wel degeliink georganiseerd via Koninklijke Horeca Nederland. En goed ook, met bijna 250 afdelingen.
Bezorgrestaurants zijn een apart segment binnen de horeca voorwie dit niet opgaat daar het veelal gaat om lokale Chinezen, Turken etcetera.
Fredwoensdag 22 april 2020 @ 23:26
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 23:24 schreef JoshCampbell het volgende:
Daarnaast zijn restaurants hierdoor minder snel geneigd om de prijzen omhoog te gooien en steek je een middelvinger op naar parasieten die niets toevoegen.
Zie mijn vorige post. Ze voegen het belangrijkste toe voor een bezorgrestaurant: een voor de klant begrijpbare en bruikbare connectie met de potentiële klant.
Seven.woensdag 22 april 2020 @ 23:26
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 23:24 schreef JoshCampbell het volgende:

[..]

^O^. Dit is één van die dingen die je als consument niets kost maar waarmee je elkaar wel helpt, in tegenstelling tot die vouchers die veel restaurants nu aanbieden en waarvan het maar de vraag is of je ze kunt verzilveren. Daarnaast zijn restaurants hierdoor minder snel geneigd om de prijzen omhoog te gooien en steek je een middelvinger op naar parasieten die niets toevoegen.
Maar Thuisbezorgd voegt wel degelijk iets toe op de markt. Anders zouden ze nooit zo'n grote speler geworden zijn. Blijkbaar hebben ze toch iets waar de consument meerwaarde in ziet.
#ANONIEMwoensdag 22 april 2020 @ 23:27
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 23:25 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Vreemd. Ze krijgen duidelijk iets terug, namelijk bezorging. Anders moeten ze dat zelf regelen / betalen
Dat is alleen in de grote steden, in alle andere plaatsen vragen ze een commissie puur om als tussenpersoon te fungeren en regel je het bezorgen zelf.
#ANONIEMwoensdag 22 april 2020 @ 23:28
quote:
2s.gif Op woensdag 22 april 2020 23:26 schreef Seven. het volgende:

[..]

Maar Thuisbezorgd voegt wel degelijk iets toe op de markt. Anders zouden ze nooit zo'n grote speler geworden zijn. Blijkbaar hebben ze toch iets waar de consument meerwaarde in ziet.
Ze zijn zo groot geworden door alle concurrenten op te kopen met geleend geld, ze noteren miljardenverliezen maar kunnen dat permitteren doordat ze gesteund worden door investeerders die zodoende een monopolie proberen te creëren.
Seven.woensdag 22 april 2020 @ 23:28
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 23:26 schreef JoshCampbell het volgende:

[..]

Bezorgrestaurants zijn een apart segment binnen de horeca voorwie dit niet opgaat daar het veelal gaat om lokale Chinezen, Turken etcetera.
Voor slechts 325 euro per jaar kunnen zij ook lid worden.
Sapstengelwoensdag 22 april 2020 @ 23:29
Bestel altijd direct hij het restaurant. Of het nou lokaal is of domino's pizza.

Als ik sushi bestel hebben ze op de site van het restaurant zelf ook meer boxen en aanbiedingen, dus nog een voordeel om hun eigen site te gebruiken.
Seven.woensdag 22 april 2020 @ 23:29
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 23:28 schreef JoshCampbell het volgende:

[..]

Ze zijn zo groot geworden door alle concurrenten op te kopen met geleend geld, ze noteren miljardenverliezen maar kunnen dat permitteren doordat ze gesteund worden door investeerders die zodoende een monopolie proberen te creëren.
Oh nee :'(

Denk je dat Thuisbezorgd het enige bedrijf is dat zo opereert?

En je gaat totaal voorbij aan de meerwaarde die ze blijkbaar bieden aan de klant.
#ANONIEMwoensdag 22 april 2020 @ 23:30
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 23:27 schreef JoshCampbell het volgende:

[..]

Dat is alleen in de grote steden, in alle andere plaatsen vragen ze een commissie puur om als tussenpersoon te fungeren en regel je het bezorgen zelf.
Als kanaal dus. % commissie zal daar ook lager liggen?
#ANONIEMwoensdag 22 april 2020 @ 23:32
quote:
7s.gif Op woensdag 22 april 2020 23:26 schreef Fred het volgende:

[..]

Zie mijn vorige post. Ze voegen het belangrijkste toe voor een bezorgrestaurant: een voor de klant begrijpbare en bruikbare connectie met de potentiële klant.
Dat concept op zich is bruikbaar maar niet tegen elke prijs, en die prijs is nu juist de crux, die is meer dan verdubbeld sinds ze de concurrentie opkopen en de bezorgrestaurants zich dan haast wel moeten aansluiten op TB. Overigens bieden vrijwel alle bezorgrestaurants tegenwoordig vergelijkbare services maar door de gewenning weigeren veelal daar gebruik van te maken. Je kunt mensen niet verplichten maar ik de k dat velen niet begrijpen dat men met een relatief kleine wijziging de horeca als geheel echt helpt en daar uiteindelijk zelf ook van profiteert.
Mortaxxwoensdag 22 april 2020 @ 23:32
Dat horeca bedrijven en 30% all in commissie accepteren heb ik nooit begrepen

Je bent al een 30% loonkosten en 20% productkosten kwijt. Dan nog huur etc. Je maakt er misschien zelfs verlies op
Tocadiscowoensdag 22 april 2020 @ 23:33
quote:
2s.gif Op woensdag 22 april 2020 23:29 schreef Seven. het volgende:

[..]

Oh nee :'(

Denk je dat Thuisbezorgd het enige bedrijf is dat zo opereert?

En je gaat totaal voorbij aan de meerwaarde die ze blijkbaar bieden aan de klant.
En waarom zou de logische conclusie daaruit niet zijn dat al die andere bedrijven die zo opereren dan ook moreel niet zo heel zuiver handelen?
#ANONIEMwoensdag 22 april 2020 @ 23:33
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 23:30 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Als kanaal dus. % commissie zal daar ook lager liggen?
13% + overige kosten, totaal ongeveer 16%. In de horeca met marges van 25-30% betekent dat dus dat een restaurant de helft van de winst moet afstaan.
#ANONIEMwoensdag 22 april 2020 @ 23:36
quote:
2s.gif Op woensdag 22 april 2020 23:29 schreef Seven. het volgende:

[..]

Oh nee :'(

Denk je dat Thuisbezorgd het enige bedrijf is dat zo opereert?

En je gaat totaal voorbij aan de meerwaarde die ze blijkbaar bieden aan de klant.
Dus als je genocide pleegt is dat prima want dat doen er wel meer?

Je gaat er verder klakkeloos vanuit dat ze meerwaarde bieden maar als dat zo is waarom noteren ze dan miljardenverliezen en hebben ze nog nooit een cent winst gemaakt, dat is immers niet de gang van zaken bij een bedrijf met bestaansrecht.
Seven.woensdag 22 april 2020 @ 23:36
quote:
10s.gif Op woensdag 22 april 2020 23:33 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

En waarom zou de logische conclusie daaruit niet zijn dat al die andere bedrijven die zo opereren dan ook moreel niet zo heel zuiver handelen?
Dat zeg ik natuurlijk niet. Alleen ik weiger op 1 punt te doen alsof ik roomser ben dan de paus, terwijl de pijlers van onze totale economie op dit principe gestoeld zijn. Je kunt hier als consument niet aan ontsnappen en de oplossing ligt bij het bedrijfsleven in plaats van bij de consument.
Fredwoensdag 22 april 2020 @ 23:39
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 23:32 schreef JoshCampbell het volgende:
Dat concept op zich is bruikbaar maar niet tegen elke prijs, en die prijs is nu juist de crux, die is meer dan verdubbeld sinds ze de concurrentie opkopen en de bezorgrestaurants zich dan haast wel moeten aansluiten op TB. Overigens bieden vrijwel alle bezorgrestaurants tegenwoordig vergelijkbare services maar door de gewenning weigeren veelal daar gebruik van te maken. Je kunt mensen niet verplichten maar ik de k dat velen niet begrijpen dat men met een relatief kleine wijziging de horeca als geheel echt helpt en daar uiteindelijk zelf ook van profiteert.
Je kan mensen wel verplichten een ander platform te gebruiken door je simpelweg niet aan te sluiten bij Thuisbezorgd. Als je eten lekker en betaalbaar genoeg is dan komen de klanten echt wel. Ook als je niet via Thuisbezorgd te vinden bent.

Als de kosten te hoog zijn, dat ga je als ondernemer toch iets ondernemen? Daar zijn die mensen toch ondernemer voor geworden? Anders hadden ze net zo goed loonslaafpizzabakker kunnen worden.

Als ondernemer heb je maar twee taken:
- klanten binnenhalen
- klanten houden

En voor het eerste kiezen veel bezorgrestaurants allemaal de makkelijke en luie route via Thuisbezorgd. Dan moet je niet gaan klagen dat je veel kosten maakt en weinig terugkerende klanten hebt.
#ANONIEMwoensdag 22 april 2020 @ 23:39
quote:
7s.gif Op woensdag 22 april 2020 23:23 schreef Fred het volgende:

[..]

VInd je?
Ik ken maar een handjevol zaken waar het überhaupt mogelijk is om
a) telefonisch te bestellen
b) online te bestellen

In het eerste geval krijg je 9 van de 10 keer een gast aan de lijn die amper Nederlands praat, twintigduizend andere dingen lijkt te doen en enorm geïrriteerd overkomt en bijna geïrriteerd lijkt dat je hem belt.
In het tweede geval werken die websites van bezorgrestaurants maar matig en mag je blij zijn dat er iets niet ontbreekt omdat de verwerking niet helemaal goed gaat.

Als er dan een platform is waar ik zonder gedoe kan bestellen wat ik wil hebben, dan kies ik daarvoor.
Als de ondernemer vindt dat hij daarvoor te veel moet betalen, moet hij beter zijn best doen mij te verleiden om geen gebruik van te maken.
Handjevol plaatsen waar je telefonisch kunt bestellen? Waar woon je als ik vragen mag?

Verder wel eens dat de websites niet altijd goed functioneren maar laat dat nu net een groot issue zijn voor de restaurants, vooral sinds corona. TB heeft regelmatig storingen waardoor bestellingen niet of later doorkomen en vervolgens is TB niet bereikbaar waardoor jij mag uitleggen waarom het zo lang duurde.
Seven.woensdag 22 april 2020 @ 23:39
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 23:36 schreef JoshCampbell het volgende:

[..]

Dus als je genocide pleegt is dat prima want dat doen er wel meer?

Je gaat er verder klakkeloos vanuit dat ze meerwaarde bieden maar als dat zo is waarom noteren ze dan miljardenverliezen en hebben ze nog nooit een cent winst gemaakt, dat is immers niet de gang van zaken bij een bedrijf met bestaansrecht.
Hun platform is gewoon supergoed en fijn in gebruik, dat is hun meerwaarde. Als een product of dienst geen meerwaarde heeft, dan heeft het geen bestaansrecht. Zo simpel is dat nu eenmaal, dat kun je wel ontkennen maar dan kun je net zo goed zeggen dat de aarde plat is.

Je vergelijking met genocide slaat als een tang op een varken trouwens, en je leest helemaal niet wat een ander probeert te zeggen.
Notorious_Roywoensdag 22 april 2020 @ 23:45
Men vergeet alleen wel het bereik dat je met thuisbezorgd hebt. Als je niet aangesloten bent heb je simpelweg minder klanten. Veel minder.

Voor de consument is het ook zoveel makkelijker om via dat platform te bestellen dan telkens tig sites afstruinen om te kijken waar je zin in hebt.
Tocadiscowoensdag 22 april 2020 @ 23:45
quote:
2s.gif Op woensdag 22 april 2020 23:39 schreef Seven. het volgende:

[..]

Hun platform is gewoon supergoed en fijn in gebruik, dat is hun meerwaarde. Als een product of dienst geen meerwaarde heeft, dan heeft het geen bestaansrecht. Zo simpel is dat nu eenmaal, dat kun je wel ontkennen maar dan kun je net zo goed zeggen dat de aarde plat is.

Je vergelijking met genocide slaat als een tang op een varken trouwens, en je leest helemaal niet wat een ander probeert te zeggen.
Er zijn zat andere goede platformen, het enige dat hen echt van Thuisbezorgd scheidt is dat ze geen (bijna-)monopolie hebben.
Fredwoensdag 22 april 2020 @ 23:46
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 23:39 schreef JoshCampbell het volgende:
Handjevol plaatsen waar je telefonisch kunt bestellen? Waar woon je als ik vragen mag?
Rotterdam Centrum, praktisch naast het stadhuis.
Van de meeste zaken in de buurt heb ik of géén idee hoe ik ze telefonisch kan bereiken. En als ik er eentje aan de lijn heb is bestellen een hel omdat er altijd teveel herrie op de achtergrond is, de persoon aan de telefoon altijd te zacht praat en vaak te weinig Nederlands spreekt om überhaupt te begrijpen wat ik wil.
Het lijkt wel alsof ondernemers bellende klanten als bijzaak zien, dus dan moeten ze ook niet klagen dat ik volgende keer lekker gemakkelijk via Thuisbezorgd bestel.

quote:
Verder wel eens dat de websites niet altijd goed functioneren maar laat dat nu net een groot issue zijn voor de restaurants, vooral sinds corona. TB heeft regelmatig storingen waardoor bestellingen niet of later doorkomen en vervolgens is TB niet bereikbaar waardoor jij mag uitleggen waarom het zo lang duurde.
Dan had je als ondernemer betere voorwaarden moeten bedingen toen je het contract aanging bij Thuisbezorgd.
V1z0Rwoensdag 22 april 2020 @ 23:57
quote:
3s.gif Op woensdag 22 april 2020 23:45 schreef Notorious_Roy het volgende:
Men vergeet alleen wel het bereik dat je met thuisbezorgd hebt. Als je niet aangesloten bent heb je simpelweg minder klanten. Veel minder.

Voor de consument is het ook zoveel makkelijker om via dat platform te bestellen dan telkens tig sites afstruinen om te kijken waar je zin in hebt.
Men vergeet ook dat in alle grotere steden er een operatie is waar al die zaken een schil is voor andere zaken. Wegnemen van mogelijke omzet vinden ze niet zo leuk.
Starhopperdonderdag 23 april 2020 @ 00:03
Laat ze eerst maar eens een fatsoenlijke kapsalon maken. Dan overweeg ik wel bij het betreffende restaurant te bestellen.
maryen65donderdag 23 april 2020 @ 00:03
De meeste zaken waar ik woon hebben hun eigen bezorgdienst. Ik bestel wel via bezorgland
Ferdonderdag 23 april 2020 @ 00:14
Gaan we weer terug naar vroeger:

- Na 1,5 uur wachten (oh we zijn je bestelling vergeten.
- hier je Quattro stagioni (ik heb quattro formaggi besteld
- Ziek geworden, nee kanniet, het is rundgehakt, dat bederft niet
- de adres is Stekkerstraat toch (nee, Steppelaan)
Cattivodonderdag 23 april 2020 @ 00:15
Een uitzendbureau doet t zelfde eigenlijk.
MadJackthePiratedonderdag 23 april 2020 @ 00:22
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 00:15 schreef Cattivo het volgende:
Een uitzendbureau doet t zelfde eigenlijk.
Of een makelaar etc... Mensen maken graag drama :') Blijkbaar voldoet thuisbezorgd een bepaalde behoefte
#ANONIEMdonderdag 23 april 2020 @ 00:27
Hier zit een Chinees restaurant waar je een account moet maken om te kunnen bestellen. Dat soort dingen zijn voor mij reden om iets anders te kiezen. Als men zelf een simpele website maakt of gewoon telefonisch goed te benaderen is, stap ik zo over.
#ANONIEMdonderdag 23 april 2020 @ 00:27
quote:
6s.gif Op donderdag 23 april 2020 00:03 schreef Nikonlover het volgende:
Laat ze eerst maar eens een fatsoenlijke kapsalon maken. Dan overweeg ik wel bij het betreffende restaurant te bestellen.
Je woont wss niet eens in Rotterdam dus bestel gewoon wat anders.
Smack10donderdag 23 april 2020 @ 00:28
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2020 00:14 schreef Fer het volgende:
Gaan we weer terug naar vroeger:

- Na 1,5 uur wachten (oh we zijn je bestelling vergeten.
- hier je Quattro stagioni (ik heb quattro formaggi besteld
- Ziek geworden, nee kanniet, het is rundgehakt, dat bederft niet
- de adres is Stekkerstraat toch (nee, Steppelaan)
Dat kan met thuisbezorgd ook. :')
Captain_Jack_Sparrowdonderdag 23 april 2020 @ 00:57
quote:
2s.gif Op woensdag 22 april 2020 23:39 schreef Seven. het volgende:

[..]

Hun platform is gewoon supergoed en fijn in gebruik, dat is hun meerwaarde. Als een product of dienst geen meerwaarde heeft, dan heeft het geen bestaansrecht. Zo simpel is dat nu eenmaal, dat kun je wel ontkennen maar dan kun je net zo goed zeggen dat de aarde plat is.

Je vergelijking met genocide slaat als een tang op een varken trouwens, en je leest helemaal niet wat een ander probeert te zeggen.
Klinkt een beetje als Google. Gebruik ik ook niet.

scroogled-world-cloud.jpg
Captain_Jack_Sparrowdonderdag 23 april 2020 @ 01:02
quote:
7s.gif Op woensdag 22 april 2020 23:46 schreef Fred het volgende:

Dan had je als ondernemer betere voorwaarden moeten bedingen toen je het contract aanging bij Thuisbezorgd.
Dat gaat echt niet lukken als een bedrijf een (bijna-)monopoliepositie heeft.
Hathordonderdag 23 april 2020 @ 01:39
Ik heb inmiddels al wel enkele keren meegemaakt dat wanneer ik iets bestel via Thuisbezorgd, de bezorger me een foldertje in mijn handen drukt met het nadrukkelijke verzoek de volgende keer te bestellen via hun eigen site.
supernigerdonderdag 23 april 2020 @ 03:06
Neuh.
Thuisbezorgd is lekker makkelijk. Geen gedoe. Heb geen zin om individuele restaurants op te bellen voor een bestelling.
supernigerdonderdag 23 april 2020 @ 03:23
Vroeger had je ook Just Eat.
BasEnAaddonderdag 23 april 2020 @ 03:30
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2020 03:06 schreef superniger het volgende:
Neuh.
Thuisbezorgd is lekker makkelijk. Geen gedoe. Heb geen zin om individuele restaurants op te bellen voor een bestelling.
Dat snappen we allemaal. De boodschap is nu dat eens niet te doen en wel direct bij dat restaurant te bestellen. Dat is precies het punt, doe wel een klein beetje moeite. Het goede doen stopt niet bij opsommen van wat je zelf allemaal al goed deed en excuses waarom je niet direct bij de lokale vestiging hebt besteld. Ik snap wel dat je cynisch bent, maar het is wel jouw buurt en het gaat over de leefbaarheid in jouw buurt. En zo geldt dat voor heel Nederland.
raptorixdonderdag 23 april 2020 @ 05:06
Wat een gejank, ik heb zelf aan dit soort grote platformen gewerkt, en men denkt veelal: Oh joh, zo een site zet je zo in elkaar. Zo simpel werkt het niet, wil je het goed doen, dan komt daar zo veel meer bij kijken. Daarnaast is het opzetten van zo een platform ook nog eens enorm risicovol, de thuis bezorg markt zit nogal hard in elkaar, het komt er op neer: Er is maar plaats voor 1 per land. En dat is een bloedige strijd waarbij met grof geld gesmeten word.
DDDDDaafdonderdag 23 april 2020 @ 06:56
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 22:54 schreef BasEnAad het volgende:
Net als booking.com, het is een extra schakel die makkelijk omzeild kan worden, maar wel kosten heeft.
Hotel zoeken op booking.com of een vergelijkbare site --> de eigen website van het gevonden hotel waar je wil boeken zoeken en via die site boeken of even bellen. Biedt een hotel die mogelijkheid niet? Dan moeten ze ook niet zeuren...
HSGdonderdag 23 april 2020 @ 07:42
quote:
7s.gif Op woensdag 22 april 2020 22:57 schreef vosss het volgende:

[..]

Diezelfde 4 pizza's kosten als je ze zelf ophaalt ook gewoon 32 euro.

Geen idee hoe vaak per dag er 4 pizza's verkocht worden, maar als je dat in een maand bekijkt en elke keer 6,40 mis loopt dan tikt dat best aan. Denk ik.
Dat komt omdat Thuisbezorgd jouw verbied buiten de Thuisbezorgd website om andere prijzen te hanteren.

quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2020 03:06 schreef superniger het volgende:
Neuh.
Thuisbezorgd is lekker makkelijk. Geen gedoe. Heb geen zin om individuele restaurants op te bellen voor een bestelling.
Meh.. een menig restaurant heeft nu ook een site met een bestelpagina voor bezorging.

quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 05:06 schreef raptorix het volgende:
Wat een gejank, ik heb zelf aan dit soort grote platformen gewerkt, en men denkt veelal: Oh joh, zo een site zet je zo in elkaar. Zo simpel werkt het niet, wil je het goed doen, dan komt daar zo veel meer bij kijken. Daarnaast is het opzetten van zo een platform ook nog eens enorm risicovol, de thuis bezorg markt zit nogal hard in elkaar, het komt er op neer: Er is maar plaats voor 1 per land. En dat is een bloedige strijd waarbij met grof geld gesmeten word.
Als je ziet hoeveel netwerken, systemen met software en koppelingen staan te draaien.... het is enorm en om zoiets op te zetten en goed te laten draaien kan jaren duren.

[ Bericht 28% gewijzigd door HSG op 23-04-2020 07:52:54 ]
Idisromdonderdag 23 april 2020 @ 08:06
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 23:27 schreef JoshCampbell het volgende:

[..]

Dat is alleen in de grote steden, in alle andere plaatsen vragen ze een commissie puur om als tussenpersoon te fungeren en regel je het bezorgen zelf.
Ja, hier moet je zelf ook bezorgen, en ben jij 15% van de omzet kwijt aan Thuisbezorgd.

Je kunt beter bestellen via Sitedish, dat is van de Horeca zelf
Idisromdonderdag 23 april 2020 @ 08:08


[ Bericht 100% gewijzigd door Idisrom op 23-04-2020 08:08:38 ]
Gripperdonderdag 23 april 2020 @ 08:16
Waar mogelijk bestel ik altijd direct bij de betreffende voedselklaarmaker, en niet via thuisbezorgd. M'n sushi zaakje hier vlakbij geeft me normaal bijvoorbeeld altijd 10% korting bij afhalen na een telefonische bestelling. Ik woon er letterlijk 400 meter vandaan.

Maar nu kan je niet via hun eigen site bestellen, moet het via thuisbezorgd, en is afhalen ook al niet meer mogelijk. Waar wij normaal om de 2 weken wel wat bij ze halen, overweeg ik dat nu dan toch bij restaurants die er iets minder spastisch mee omgaan, en dat is eigenlijk zonde.
#ANONIEMdonderdag 23 april 2020 @ 08:27
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 05:06 schreef raptorix het volgende:
Wat een gejank, ik heb zelf aan dit soort grote platformen gewerkt, en men denkt veelal: Oh joh, zo een site zet je zo in elkaar. Zo simpel werkt het niet, wil je het goed doen, dan komt daar zo veel meer bij kijken. Daarnaast is het opzetten van zo een platform ook nog eens enorm risicovol, de thuis bezorg markt zit nogal hard in elkaar, het komt er op neer: Er is maar plaats voor 1 per land. En dat is een bloedige strijd waarbij met grof geld gesmeten word.
20% of 30% commissie is natuurlijk compleet van de pot gerukt. Er is inderdaad maar plaats voor 1 in het land, en die ene kan dan vervolgens woekerprijzen vragen.

Monopolisten, gatverdamme :r

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 23-04-2020 08:30:10 ]
michaelmooredonderdag 23 april 2020 @ 08:34
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 22:58 schreef heywoodu het volgende:
Ik rij gewoon zelf even naar de lokale spareribstent of iets dergelijks, lijkt me niet zo ingewikkeld.

SPOILER
Behalve als het regent, dan laat ik het bezorgen :@ wel via het restaurant zelf
maar sommigen zijn te lui om voor de duvel te dansen

Ik ken ook zo iemand
Eigenlijk zoeken ze nog iemand om die troep voor ze op te eten
fathankdonderdag 23 april 2020 @ 08:40
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 05:06 schreef raptorix het volgende:
Wat een gejank, ik heb zelf aan dit soort grote platformen gewerkt, en men denkt veelal: Oh joh, zo een site zet je zo in elkaar. Zo simpel werkt het niet, wil je het goed doen, dan komt daar zo veel meer bij kijken. Daarnaast is het opzetten van zo een platform ook nog eens enorm risicovol, de thuis bezorg markt zit nogal hard in elkaar, het komt er op neer: Er is maar plaats voor 1 per land. En dat is een bloedige strijd waarbij met grof geld gesmeten word.
En wie wordt daar de dupe van? Juist, de kleine ondernemer die net 2 dubbeltjes verdient aan het bakken van een kroket. Of moeten we ook medelijden gaan hebben met Jitse Groen omdat er zo enorm veel bij komt kijken?
Nismo91donderdag 23 april 2020 @ 08:40
Wij bestellen dagelijks lunch bij een lunch & diner die normaal gesproken niet bezorgd maar dit nu wel doet, thuisbezorgd.nl hoeft niet slecht te zijn !
111210donderdag 23 april 2020 @ 08:41
Soms hebben afhaal zaken een korting van 10/15% als je direct bij hun besteld. Maar heel veel ook weer niet.

Met hotels ben ik zelden goedkopere kamers tegen gekomen bij het hotel zelf, soms zelfs ook duurder dan op booking.

Tja dan is de keuze niet zo moeilijk, dan ga ik voor het goedkoopste.
raptorixdonderdag 23 april 2020 @ 09:02
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2020 08:27 schreef Heph844 het volgende:

[..]

20% of 30% commissie is natuurlijk compleet van de pot gerukt. Er is inderdaad maar plaats voor 1 in het land, en die ene kan dan vervolgens woekerprijzen vragen.

Monopolisten, gatverdamme :r
Ga maar eens adverteren via adwords als restaurant, veel succes.
MichaelScottdonderdag 23 april 2020 @ 09:03
Zonder Thuisbezorgd zou ik niet eens weten welke bezorgtoko's leveren in mijn postcodegebied. Thuisbezorgd laat eenvoudig een overzicht zien van restaurants die dat wel doen.

Foldertjes doen de pizzabakkers en chinezen tegenwoordig niet meer aan.
raptorixdonderdag 23 april 2020 @ 09:03
quote:
10s.gif Op donderdag 23 april 2020 08:40 schreef fathank het volgende:

[..]

En wie wordt daar de dupe van? Juist, de kleine ondernemer die net 2 dubbeltjes verdient aan het bakken van een kroket. Of moeten we ook medelijden gaan hebben met Jitse Groen omdat er zo enorm veel bij komt kijken?
Flauwekul, juist snackbars proviteren hier enorm van, je hebt geen enkele investering nodig om mee te doen.
#ANONIEMdonderdag 23 april 2020 @ 09:10
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 08:41 schreef 111210 het volgende:
Soms hebben afhaal zaken een korting van 10/15% als je direct bij hun besteld. Maar heel veel ook weer niet.

Met hotels ben ik zelden goedkopere kamers tegen gekomen bij het hotel zelf, soms zelfs ook duurder dan op booking.

Tja dan is de keuze niet zo moeilijk, dan ga ik voor het goedkoopste.
Het is voor restaurants verboden om lagere prijzen te vragen op hun eigen website dan via monopolist Thuisbezorgd.

In een enigszins normale markt zou de commissie van Thuisbezorgd gewoon doorgerekend moeten kunnen worden aan de klanten. Wil je het gemak van een centrale website, prima, kost je dan 15% extra
Noudanzegdonderdag 23 april 2020 @ 09:11
quote:
14s.gif Op donderdag 23 april 2020 09:03 schreef MichaelScott het volgende:
Zonder Thuisbezorgd zou ik niet eens weten welke bezorgtoko's leveren in mijn postcodegebied. Thuisbezorgd laat eenvoudig een overzicht zien van restaurants die dat wel doen.

Foldertjes doen de pizzabakkers en chinezen tegenwoordig niet meer aan.
je kan ook even google gebruiken natuurlijk, das niet zo moeilijk
Kapitein_Scheurbuikdonderdag 23 april 2020 @ 09:12
Als horeca geen percentage af wil staan aan thuisbezorgd.nl dan doen ze er toch gewoon geen zaken mee?
#ANONIEMdonderdag 23 april 2020 @ 09:13
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 09:02 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ga maar eens adverteren via adwords als restaurant, veel succes.
Er is natuurlijk wel een middenweg tussen adwords, of een monopolist waar je een groot deel van je marge aan kwijt bent terwijl het je verboden wordt om op je eigen site lagere prijzen te vragen.
MichaelScottdonderdag 23 april 2020 @ 09:13
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 09:11 schreef Noudanzeg het volgende:

[..]

je kan ook even google gebruiken natuurlijk, das niet zo moeilijk
Moeilijker dan thuisbezorgd, en met Google krijg je niet alle restaurants maar alleen de restaurants die snappen hoe het Google-algoritme werkt.
Noudanzegdonderdag 23 april 2020 @ 09:14
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 09:03 schreef raptorix het volgende:

[..]

Flauwekul, juist snackbars proviteren hier enorm van, je hebt geen enkele investering nodig om mee te doen.
nou nee, door het businessmodel van thuisbezorgd, booking.com, tripadvisor etc worden de kleinere ondernemers flink uitgeknepen. De commissie's zijn echt veel te hoog.

En ja, je hebt gelijk dat zelf investeren in marketing is echt duur, en kost veel tijd (al helemaal als je in een internationale markt opereert). Alhoewel je als lokale ondernemer prima folders in de omgeving kan laten bezorgen (wat volgens mij nog steeds het meest effectief is voor zo'n bedrijf)
GeneralRadekdonderdag 23 april 2020 @ 09:16
De overheid moet dit soort smerige bedrijven inderdaad eens flink aanpakken
MevrouwPuffdonderdag 23 april 2020 @ 09:16
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 09:10 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Het is voor restaurants verboden om lagere prijzen te vragen op hun eigen website dan via monopolist Thuisbezorgd.

In een enigszins normale markt zou de commissie van Thuisbezorgd gewoon doorgerekend moeten kunnen worden aan de klanten. Wil je het gemak van een centrale website, prima, kost je dan 15% extra
In de praktijk krijg je vaak een extraatje als je via de eigen website besteld. (Blikje fris, toetje, salade)
Mijn favoriete pizzeria heeft trouwens een vergelijkbaar bestelsysteem als thuisbezorgd, geen probleem om dat direct te bestellen.
Kapitein_Scheurbuikdonderdag 23 april 2020 @ 09:17
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 09:13 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Er is natuurlijk wel een middenweg tussen adwords, of een monopolist waar je een groot deel van je marge aan kwijt bent terwijl het je verboden wordt om op je eigen site lagere prijzen te vragen.
Ze kiezen toch zelf voor die samenwerking? Ze worden niet gedwongen.
MichaelScottdonderdag 23 april 2020 @ 09:25
Voor de mensen die roepen "Dan Google je toch"

Zoekopdracht: "eten bestellen <postcode> Rotterdam"

Resultaten op de eerste pagina:

1. een link naar Thuisbezorgd
2. een link naar Bezorgland
3. een link naar eten.nl
4. een link naar sneleten.nl
5. een andere link naar sneleten.nl
6. New York Pizza
7. link naar een avondwinkel
8. een link naar een vage verzamelpagina
9. Kiprestaurant
10. Surinaams restaurant

Leuk idee dat Googlen, maar praktisch levert het niets op. Ook daar domineren de grotere bedrijven die een online marketeer kunnen inhuren.
Noudanzegdonderdag 23 april 2020 @ 09:30
quote:
14s.gif Op donderdag 23 april 2020 09:25 schreef MichaelScott het volgende:
Voor de mensen die roepen "Dan Google je toch"

Zoekopdracht: "eten bestellen <postcode> Rotterdam"

Resultaten op de eerste pagina:

1. een link naar Thuisbezorgd
2. een link naar Bezorgland
3. een link naar eten.nl
4. een link naar sneleten.nl
5. een andere link naar sneleten.nl
6. New York Pizza
7. link naar een avondwinkel
8. een link naar een vage verzamelpagina
9. Kiprestaurant
10. Surinaams restaurant

Leuk idee dat Googlen, maar praktisch levert het niets op. Ook daar domineren de grotere bedrijven die een online marketeer kunnen inhuren.
ow sorry, ik dacht dat iedereen wel wist hoe google te gebruiken, ik zou zelf beginnen met "restaurant" ipv "eten bestellen", dat scheelt wel een hoop
MichaelScottdonderdag 23 april 2020 @ 09:31
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 09:30 schreef Noudanzeg het volgende:

[..]

ow sorry, ik dacht dat iedereen wel wist hoe google te gebruiken, ik zou zelf beginnen met "restaurant" ipv "eten bestellen", dat scheelt wel een hoop
Andere zoekopdracht, zelfde soort zoekresultaten. :O
SimonedeBeauvoirdonderdag 23 april 2020 @ 09:34
quote:
7s.gif Op woensdag 22 april 2020 23:08 schreef Fred het volgende:
Als die horeca nou eens een collectief nou eens tegen Thuisbezorgd zegt: dikke vinger Thuisbezorgd, of het tarief gaat omlaag of per morgen zijn we allemaal gesloten voor Thuisbezorgd-klanten.

Lef en ondernemerschap zijn echt tot een dieptepunt gezakt onder de Nederlandse ondernemer anno 2020, alleen maar klagen en handje ophouden.
Ja en als elke inwoner van nederland nou eens collectief ten dit kabinet zegt: dikke vinger Mark, of de inkomstenbelasting gaat omlaag of per morgen ga ik in mijn ondergoed op de bank chips vreten
daNpydonderdag 23 april 2020 @ 09:39
quote:
14s.gif Op donderdag 23 april 2020 00:27 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Hier zit een Chinees restaurant waar je een account moet maken om te kunnen bestellen. Dat soort dingen zijn voor mij reden om iets anders te kiezen. Als men zelf een simpele website maakt of gewoon telefonisch goed te benaderen is, stap ik zo over.
Voor mij zou hetzelfde gelden (ik laat nauwelijks eten bezorgen, zoute troep) maar toch is het laten maken van accounts in deze tijd wel een goede mogelijkheid om klanten te binden.
Mensen gooien hun hele prive leven op instagram/facebook/twitter etc dus dan is een accountje bij een restaurant ook niet het eind van de wereld.
daNpydonderdag 23 april 2020 @ 09:40
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 09:30 schreef Noudanzeg het volgende:

[..]

ow sorry, ik dacht dat iedereen wel wist hoe google te gebruiken, ik zou zelf beginnen met "restaurant" ipv "eten bestellen", dat scheelt wel een hoop
Ja deze logica deel ik inderdaad ook "pizzeria/chinees/snackbar [plaatsnaam]" en klaar.
RTRdonderdag 23 april 2020 @ 09:41
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 23:32 schreef Mortaxx het volgende:
Dat horeca bedrijven en 30% all in commissie accepteren heb ik nooit begrepen

Je bent al een 30% loonkosten en 20% productkosten kwijt. Dan nog huur etc. Je maakt er misschien zelfs verlies op
Vergeet niet dat de omzet fors stijgt.
nils7donderdag 23 april 2020 @ 09:44
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2020 03:23 schreef superniger het volgende:
Vroeger had je ook Just Eat.
Dat hebben ze overgenomen
De_Hertogdonderdag 23 april 2020 @ 09:56
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 00:57 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Klinkt een beetje als Google. Gebruik ik ook niet.
Wedden van wel?
Noudanzegdonderdag 23 april 2020 @ 10:00
quote:
14s.gif Op donderdag 23 april 2020 09:13 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Moeilijker dan thuisbezorgd, en met Google krijg je niet alle restaurants maar alleen de restaurants die snappen hoe het Google-algoritme werkt.
er is niemand die het google algoritme begrijpt, en dat wijzigen ze dan ook nog regelmatig.
zie je ineens in je google analytics dat je óf veel minder hits krijgt, óf veel meer, en je hebt geen idee waarom omdat je zelf niets veranderd hebt.
Kapitein_Scheurbuikdonderdag 23 april 2020 @ 10:01
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 09:30 schreef Noudanzeg het volgende:

[..]

ow sorry, ik dacht dat iedereen wel wist hoe google te gebruiken, ik zou zelf beginnen met "restaurant" ipv "eten bestellen", dat scheelt wel een hoop
Waarom zou ik Google gebruiken als ik op thuisbezorgd alleen mijn postcode in hoef te vullen?

Als ik via google uit kom bij een restaurant in Rotterdam zuid komen die het echt niet hier in noord bezorgen. Op thuisbezorgd.nl weet ik zeker dat iedereen die ik in mijn overzicht zie ook komt bezorgen.
Noudanzegdonderdag 23 april 2020 @ 10:04
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 10:01 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Waarom zou ik Google gebruiken als ik op thuisbezorgd alleen mijn postcode in hoef te vullen?

Als ik via google uit kom bij een restaurant in Rotterdam zuid komen die het echt niet hier in noord bezorgen. Op thuisbezorgd.nl weet ik zeker dat iedereen die ik in mijn overzicht zie ook komt bezorgen.
fijn voor je
fathankdonderdag 23 april 2020 @ 10:17
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 09:03 schreef raptorix het volgende:

[..]

Flauwekul, juist snackbars proviteren hier enorm van, je hebt geen enkele investering nodig om mee te doen.
Behalve dat je een gigantische comissie moet afromen waardoor je praktisch voor niks je kroketten staat te bakken.

Dit is gewoon uitzuigerij van een monopolist. Ik mag lijen dat ze heel die tent in de brand steken ipv 5G-masten.
Kapitein_Scheurbuikdonderdag 23 april 2020 @ 10:22
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 10:04 schreef Noudanzeg het volgende:

[..]

fijn voor je
Zeker!
Mensen een schuldgevoel proberen aan te praten omdat ze gebruik maken van een dienst waar ondernemingen zelf vrijwillig aan mee werken gaat dus niet werken.
raptorixdonderdag 23 april 2020 @ 10:32
quote:
14s.gif Op donderdag 23 april 2020 10:17 schreef fathank het volgende:

[..]

Behalve dat je een gigantische comissie moet afromen waardoor je praktisch voor niks je kroketten staat te bakken.

Dit is gewoon uitzuigerij van een monopolist. Ik mag lijen dat ze heel die tent in de brand steken ipv 5G-masten.
Dan sluit je je aan bij dat initiatief van de Nederlandse Horeca
fathankdonderdag 23 april 2020 @ 10:33
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 10:32 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dan sluit je je aan bij dat initiatief van de Nederlandse Horeca
Ik sluit me nergens bij aan.
raptorixdonderdag 23 april 2020 @ 10:35
quote:
14s.gif Op donderdag 23 april 2020 10:33 schreef fathank het volgende:

[..]

Ik sluit me nergens bij aan.
Jouw keuze
fathankdonderdag 23 april 2020 @ 10:36
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 10:35 schreef raptorix het volgende:

[..]

Jouw keuze
Niet echt, ik heb geen bezorgrestaurant en werk er ook niet.
Nismo91donderdag 23 april 2020 @ 10:49
Vaak betaal je de bezorgkosten los van de prijs van het gerecht...
Knipoogjedonderdag 23 april 2020 @ 11:36
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 22:59 schreef JoshCampbell het volgende:

[..]

Er zijn tal van alternatieven maar men weigert veelal uit pure luiheid en gewenning om die te gebruiken.
Dus moeten ze toch wat meer aan marketing doen en ja dat kost even wat. Maar op de langere termijn levert het winst op.
probeerdonderdag 23 april 2020 @ 12:45
-

[ Bericht 100% gewijzigd door probeer op 23-04-2020 12:46:30 ]
detarisdonderdag 23 april 2020 @ 12:54
Hetzelfde systeem hanteert TheFork toch ook? Een keer een rapportage over gezien. Wat een uitzuigers :(
Lafoydonderdag 23 april 2020 @ 13:52
quote:
7s.gif Op woensdag 22 april 2020 22:57 schreef vosss het volgende:

[..]

Diezelfde 4 pizza's kosten als je ze zelf ophaalt ook gewoon 32 euro.

Geen idee hoe vaak per dag er 4 pizza's verkocht worden, maar als je dat in een maand bekijkt en elke keer 6,40 mis loopt dan tikt dat best aan. Denk ik.
Ligt eraan hoe je het bekijkt. Als ze niet op thuisbezorgd stonden had LXIV die pizza's misschien niet eens besteld.
TyVoledonderdag 23 april 2020 @ 14:38
Er zijn dus blijkbaar alternatieven voor Thuisbezorgd. Ik ken eigenlijk alleen Deliveroo?

Maar een platform maken waarbij je op postcode kan zoeken wat er in de buurt zit, bezorgd én ideal op de eigen website heeft staan en je bent al een heel eind.

Geen probleem om via de eigen websites van restaurants te kunnen bestellen maar ik wil een beetje kunnen browsen om te kijken waar ik zin in heb en ik wil on-line kunnen betalen.

Moet makkelijk te realiseren zijn toch? En begin dan niet over zelf zoeken via google, dat werkt toch niet handig.
Weltschmerzdonderdag 23 april 2020 @ 14:58
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 05:06 schreef raptorix het volgende:
Wat een gejank, ik heb zelf aan dit soort grote platformen gewerkt, en men denkt veelal: Oh joh, zo een site zet je zo in elkaar. Zo simpel werkt het niet, wil je het goed doen, dan komt daar zo veel meer bij kijken. Daarnaast is het opzetten van zo een platform ook nog eens enorm risicovol, de thuis bezorg markt zit nogal hard in elkaar, het komt er op neer: Er is maar plaats voor 1 per land. En dat is een bloedige strijd waarbij met grof geld gesmeten word.
Het probleem is natuurlijk ook dat dat soort bedrijven vooral een enorme pot met kapitaal hebben aangeboord, en daardoor heel lang verlies kunnen maken tot er geen concurrent meer over is. Vervolgens gaan de tarieven hard omhoog.

Het beste zou zijn dat lokale pizzabakkers e.d. een cooperatie oprichten voor het bezorgen, want elke tent zijn eigen telefonist en brommerdienst was natuurlijk ook niet echt efficient. Het is niet zo thuisbezorgd en deliveroo niks toevoegen.

Ik kan er niet mee stoppen want ik weiger het al van het begin. Dat is sowieso wel kut de laatste tijd, zoveel abonnementen om op te zeggen, zoveel diensten om geen gebruik meer van te maken, maar dat heb ik zolang geleden allemaal al gedaan dat ik geen statements meer over heb.
raptorixdonderdag 23 april 2020 @ 15:08
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 14:58 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het probleem is natuurlijk ook dat dat soort bedrijven vooral een enorme pot met kapitaal hebben aangeboord, en daardoor heel lang verlies kunnen maken tot er geen concurrent meer over is. Vervolgens gaan de tarieven hard omhoog.

Het beste zou zijn dat lokale pizzabakkers e.d. een cooperatie oprichten voor het bezorgen, want elke tent zijn eigen telefonist en brommerdienst was natuurlijk ook niet echt efficient. Het is niet zo thuisbezorgd en deliveroo niks toevoegen.

Ik kan er niet mee stoppen want ik weiger het al van het begin. Dat is sowieso wel kut de laatste tijd, zoveel abonnementen om op te zeggen, zoveel diensten om geen gebruik meer van te maken, maar dat heb ik zolang geleden allemaal al gedaan dat ik geen statements meer over heb.
Het is een veel voorkomend probleem, je ziet eigenlijk het zelfde bij energie maatschappijen, ze voegen weinig toe, maar je komt er ook niet onderuit, elke keer zijn er gokkers die er in springen, en echt helemaal niets toevoegen. Door elke keer over te stappen zorg je er alleen maar voor dat de markt helemaal uitmergelt.
Freddonderdag 23 april 2020 @ 16:19
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2020 09:34 schreef SimonedeBeauvoir het volgende:

[..]

Ja en als elke inwoner van nederland nou eens collectief ten dit kabinet zegt: dikke vinger Mark, of de inkomstenbelasting gaat omlaag of per morgen ga ik in mijn ondergoed op de bank chips vreten
volgensmij is zoiets vorige maand nog gebeurd met het sluiten van de scholen ;)
Weltschmerzdonderdag 23 april 2020 @ 20:00
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 15:08 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het is een veel voorkomend probleem, je ziet eigenlijk het zelfde bij energie maatschappijen, ze voegen weinig toe, maar je komt er ook niet onderuit, elke keer zijn er gokkers die er in springen, en echt helemaal niets toevoegen. Door elke keer over te stappen zorg je er alleen maar voor dat de markt helemaal uitmergelt.
Nou ja, daarom vind ik dus wel dat thuisbezorgd wat toevoegt. Maar inderdaad, heel veel bedrijven verwerven zich een machtspositie die ze dan door marketing en speculatie te gelde maken, maar voegen helemaal geen waarde toe. Dat zie je ook bij het klimaatplan, dan moet er ook weer gespeculeerd kunnen worden met emissierechten, dan pas kan er aan verduurzaming gewerkt worden.
Captain_Jack_Sparrowdonderdag 23 april 2020 @ 22:55
quote:
12s.gif Op donderdag 23 april 2020 09:56 schreef De_Hertog het volgende:

Wedden van wel?
Niet de searchengine of browser. En geen android. Geen maps.
architodonderdag 23 april 2020 @ 23:10
Veel restaurants die normaal niet bezorgen doen dat nu wel omdat ze geen gasten mogen ontvangen. Die zijn vaak nog geeneens op thuisbezorgd te vinden. Juist deze moet je nu steunen door te bestellen.

In een kleinere gemeente gaat dat wat makkelijker doordat je alle restaurants wel kent natuurlijk.
TheoddDutchGuyvrijdag 24 april 2020 @ 06:08
Laatst maar via een horeca haar eigen ontwikkelde app besteld.. meerdere euro's duurder dan via thuisbezorgd, dooeeiiii.

Ga dan maar failliet.
kaasplankjevrijdag 24 april 2020 @ 06:37
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 20:00 schreef Weltschmerz het volgende:
Nou ja, daarom vind ik dus wel dat thuisbezorgd wat toevoegt
Doen ze ook, ze bezorgen thuis en faciliteren in de betaling vd bestelling? Ik heb het zelf nog nooit gebruikt. Moet wel zeggen dat ik niet had verwacht dat daar zoveel markt in zou zitten, al zijn de marges erg klein want de bezorgers moeten er ook van betaald worden.
Tyr80vrijdag 24 april 2020 @ 06:42
Waarom moet TB een percentage pakken? Een bestelling van 10 of 100 euro is evenveel werk voor ze.
kaasplankjevrijdag 24 april 2020 @ 07:22
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 06:08 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Laatst maar via een horeca haar eigen ontwikkelde app besteld.. meerdere euro's duurder dan via thuisbezorgd, dooeeiiii.

Ga dan maar failliet.
Precies, De Henk en Ingrid die te beroerd waren om zelf een paar aarpels in de pan te flikkeren waren ook te lui om even 5 min. te fietsen om af te halen. En die zijn dus ook te beroerd om een paar Euro extra te betalen voor evt. bezorging. Je opereert dus echt aan de onderkant van de markt en er zit toch een verdienmodel in. Niet voor iedereen want een jaar geleden zat er hier in 't centrum een evengrote groep van Foodora en Deliveroo op werk te wachten. Nu is het vooral Thuisbezorgd wat je ziet rijden en ja ook wat mensen met Uber tassen al is het niet duidelijk of die met die tas aan het werk zijn of gewoon ergens anders heen gaan en de tas handig vinden voor sportspullen of anders.
mcmlxivvrijdag 24 april 2020 @ 07:53
Thuisbezorgd als zoekmachine en daarna waar mogelijk de site van een restaurant zelf als besteladres is vaak best een goed werkend mechanisme. Niets mis met dit soort diensten, maar het is beter om ze niet groter te maken dan strikt noodzakelijk is.
torentjevrijdag 24 april 2020 @ 08:09
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 23:10 schreef archito het volgende:
Veel restaurants die normaal niet bezorgen doen dat nu wel omdat ze geen gasten mogen ontvangen. Die zijn vaak nog geeneens op thuisbezorgd te vinden. Juist deze moet je nu steunen door te bestellen.

In een kleinere gemeente gaat dat wat makkelijker doordat je alle restaurants wel kent natuurlijk.
De meeste armen-waarschijnlijk allemaal- hebben te weinig geld om regelmatig bij de restauranthouders iets te eten te kopen, dat kunnen slechts de rijken en hun makkers, die hebben namelijk wel de luxe om regelmatig niet zelf te hoeven koken. Het is dus nog steeds zo dat men spieren voor spieren wil.
desconvrijdag 24 april 2020 @ 08:44
De hoofdreden waarom ik via een thuisbezorgd bestel is omdat ik rustig wat kan uitzoeken, makkelijk wat eten kan bestellen,betalen. Zonder dat ik het 3x keer moet herhalen aan de telefoon omdat die medewerker in een lawaaierige omgeving staat.

De meeste restaurants hebben niet te mogelijkheid om online via hun website te bestellen (of ze hebben een thuisbezorgd link er op staan). Of de 30% realistisch is weet ik niet, wel dat ze onderschatten wat het opzetten van een bestelwebsite kost.

- site bouwen / onderhouden
- afspraken met betaalproviders
- administratie van betalingen
- marketing

Voor thuisbezorgd kost het best veel om de basis op te zetten en is alleen winstgevend als je de massa kan bedienen. Das ook de reden waarom je geen goede concurrenten meer hebt.

Iemand de halve avond aan de telefoon hebben zitten om bestellingen aan te nemen kost ook geld....maar valt minder op in de begroting. Dan kan je beter een systeem hebben wat je in een paar seconden kan uitlezen.

Geloof dat je bij thuisbezorgd binnen 2 dagen geregistreerd kan staan...gemak kost ook geld.

Blijf het overigens wel een groot risico vinden dat thuisbezorgd een monopolie positie heeft en dat het review systeem onbetrouwbaar is (maar das ook algemeen probleem met review sites).
architovrijdag 24 april 2020 @ 08:55
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 08:09 schreef torentje het volgende:

[..]

De meeste armen-waarschijnlijk allemaal- hebben te weinig geld om regelmatig bij de restauranthouders iets te eten te kopen, dat kunnen slechts de rijken en hun makkers, die hebben namelijk wel de luxe om regelmatig niet zelf te hoeven koken. Het is dus nog steeds zo dat men spieren voor spieren wil.
Hoe is dit een reactie op mijn post? Ik beweer toch nergens dat íedereen bij lokale horeca eten moet gaan bestellen? Alleen als je dat wil en kunt betalen.
Bocajvrijdag 24 april 2020 @ 09:05
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 01:39 schreef Hathor het volgende:
Ik heb inmiddels al wel enkele keren meegemaakt dat wanneer ik iets bestel via Thuisbezorgd, de bezorger me een foldertje in mijn handen drukt met het nadrukkelijke verzoek de volgende keer te bestellen via hun eigen site.
Yes, eigen site! Krijg je ook nog (veelal) een blikje drinken gratis erbij! (Zodra ik via Thuisbezorgd een nieuw restaurant zie dan begin ik al te zoeken naar de eigen site!)
torentjevrijdag 24 april 2020 @ 09:19
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 08:55 schreef archito het volgende:

[..]

Hoe is dit een reactie op mijn post? Ik beweer toch nergens dat íedereen bij lokale horeca eten moet gaan bestellen? Alleen als je dat wil en kunt betalen.
Jij roept toch op om hen te steunen?
architovrijdag 24 april 2020 @ 09:23
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 09:19 schreef torentje het volgende:

[..]

Jij roept toch op om hen te steunen?
Ja.

Moet ik dan bij alles waar ik toe oproep een disclaimer plaatsen?
torentjevrijdag 24 april 2020 @ 09:48
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 09:23 schreef archito het volgende:

[..]

Ja.

Moet ik dan bij alles waar ik toe oproep een disclaimer plaatsen?
Als jij er geen disclaimer of iets dergelijks bij zet, dan moet jij niet verbaast zijn dat er dan reacties van armen komen.
GvanDroogenbroeckmaandag 17 augustus 2020 @ 17:36
En daarom gebruik ik alleen nog maar Smulkonijn :D
fathankmaandag 17 augustus 2020 @ 17:48
Bij veel zaken betaal je via thuisbezorgd meer dan als je het op komt halen, nog los van de bezorgkosten. Maar goed, horeca is nogal goed in klagen, die schaar ik in hetzelfde rijtje als docenten, boeren en verpleegkundigen.
TigerXtrmmaandag 17 augustus 2020 @ 17:52
Ik bestel met plezier op de site van het restaurant zelf, maar dan moeten ze dat uiteraard wel aanbieden.
Circle.Of.Filthmaandag 17 augustus 2020 @ 17:54
Eten is overrated gewoon 24/7 vasten (8>
Bocajmaandag 17 augustus 2020 @ 21:23
quote:
14s.gif Op woensdag 22 april 2020 23:21 schreef FernandoMartinez het volgende:
Gelukkig maak ik weinig gebruik van thuisbezorgd, bij de volgende bestelling gebruik ik de website van het betreffende restaurant.
Bocajmaandag 17 augustus 2020 @ 21:24
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 17:52 schreef TigerXtrm het volgende:
Ik bestel met plezier op de site van het restaurant zelf, maar dan moeten ze dat uiteraard wel aanbieden.
Steeds meer.
hollandia02maandag 17 augustus 2020 @ 21:25
Fuck die restaurants die niks voorstellen.

Leve Thuisbezorgd!

(Heb aandelen thuisbezorgd)
Jellereppemaandag 17 augustus 2020 @ 22:55
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 06:08 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Laatst maar via een horeca haar eigen ontwikkelde app besteld.. meerdere euro's duurder dan via thuisbezorgd, dooeeiiii.

Ga dan maar failliet.
Waardeloos dus. Ze hebben alleen een grote bek maar zelf wat opzetten via bijvoorbeeld een organisatie die hun belangen dient zero nada.
Starhoppermaandag 17 augustus 2020 @ 23:33
quote:
7s.gif Op woensdag 22 april 2020 23:23 schreef Fred het volgende:

[..]

VInd je?
Ik ken maar een handjevol zaken waar het überhaupt mogelijk is om
a) telefonisch te bestellen
b) online te bestellen

In het eerste geval krijg je 9 van de 10 keer een gast aan de lijn die amper Nederlands praat, twintigduizend andere dingen lijkt te doen en enorm geïrriteerd overkomt en bijna geïrriteerd lijkt dat je hem belt.
In het tweede geval werken die websites van bezorgrestaurants maar matig en mag je blij zijn dat er iets niet ontbreekt omdat de verwerking niet helemaal goed gaat.

Als er dan een platform is waar ik zonder gedoe kan bestellen wat ik wil hebben, dan kies ik daarvoor.
Als de ondernemer vindt dat hij daarvoor te veel moet betalen, moet hij beter zijn best doen mij te verleiden om geen gebruik van te maken.
Dit ja.
Speekselklierdinsdag 18 augustus 2020 @ 00:20
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 17:52 schreef TigerXtrm het volgende:
Ik bestel met plezier op de site van het restaurant zelf, maar dan moeten ze dat uiteraard wel aanbieden.
als ik een pizza wil bestellen krijg ik zo'n niet nederlands sprekende turk aan de lijn. Dan moet ik ook zien uit te leggen dat ik geen paddestoelen mag (allergie). Aan de deur moet ik gepast cash betalen.

Bij thuisbezorgt.nl bestel ik in 10 seconden dezelfde pizza als vorige keer en is ie al betaald via de creditcard ook. Aan de deur alleen de pizza aanpakken.
Bill_Hilliedinsdag 18 augustus 2020 @ 01:07
Je kan natuurlijk ook gewoon je eigen eten koken. Het is maar een idee.
Solstice1dinsdag 18 augustus 2020 @ 11:33
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 17:52 schreef TigerXtrm het volgende:
Ik bestel met plezier op de site van het restaurant zelf, maar dan moeten ze dat uiteraard wel aanbieden.
Bel altijd even naar de lokale pizzeria als ik echt even wat bezorgd wil hebben. Anders is het vaak afhaal. Woon in een klein dorp dus de keuze is sowieso niet reuze, maar het zijn overal mensen die ik goed ken dus die gun ik het meer dan een organisatie als thuisbezorgd.
michaelmooredinsdag 18 augustus 2020 @ 11:45
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 22:52 schreef JoshCampbell het volgende:

[..]

quote

Boicot walgelijke parasieten als Thuisbezorgd :r.

klopt
michaelmooredinsdag 18 augustus 2020 @ 11:47
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 01:07 schreef Bill_Hillie het volgende:
Je kan natuurlijk ook gewoon je eigen eten koken. Het is maar een idee.
ja dat kan ook of een pizza van de super in je magnetron duwen

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 00:20 schreef Speekselklier het volgende:

[..]


Bij thuisbezorgt.nl bestel ik in 10 seconden dezelfde pizza als vorige keer en is ie al betaald via de creditcard ook. Aan de deur alleen de pizza aanpakken.
Dan ben je echt lui
heb je ook een studieschuld en gebruik je drugs ?
En denk je dat je later een goede baan zal vinden?

Dan ben je de echte superlooser
Knipoogjedinsdag 18 augustus 2020 @ 13:57
Je hebt nu ook Ubereats, maar dat is echt een oplichtersbende :')
95% negatieve reakties. JE kunt alleen via paypal/creditcard betalen en vaak faalt dat ook nog eens. Of er wordt geld afgeschreven, maar het eten komt niet.
soevereindinsdag 18 augustus 2020 @ 14:49
quote:
2s.gif Op woensdag 22 april 2020 23:39 schreef Seven. het volgende:

[..]

Hun platform is gewoon supergoed en fijn in gebruik, dat is hun meerwaarde. Als een product of dienst geen meerwaarde heeft, dan heeft het geen bestaansrecht. Zo simpel is dat nu eenmaal, dat kun je wel ontkennen maar dan kun je net zo goed zeggen dat de aarde plat is.

Je vergelijking met genocide slaat als een tang op een varken trouwens, en je leest helemaal niet wat een ander probeert te zeggen.
De genocide vergelijking is een ad absurdum bewijzing waarmee de onzinnigheid van jou logica wordt aangetoond.

Jij maakte namelijk gebruik van een whataboutism en dat is geen argument.
Seven.dinsdag 18 augustus 2020 @ 18:41
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 14:49 schreef soeverein het volgende:

[..]

De genocide vergelijking is een ad absurdum bewijzing waarmee de onzinnigheid van jou logica wordt aangetoond.

Jij maakte namelijk gebruik van een whataboutism en dat is geen argument.
OK knul, jij mag het laatste woord want ik heb helemaal geen zin om terug te scrollen van een post van een half jaar geleden.

In die tijd heb ik alweer een paar honderd euro weggezet bij thuisbezorgd, naar volle tevredenheid ^O^ :Y)
Idisromdinsdag 18 augustus 2020 @ 19:19
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 21:25 schreef hollandia02 het volgende:
Fuck die restaurants die niks voorstellen.

Leve Thuisbezorgd!

(Heb aandelen thuisbezorgd)
Ik adviseer je dan nu te verkopen. Het is een toekomstige WOL
Speculariumdinsdag 18 augustus 2020 @ 19:30
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 11:47 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ja dat kan ook of een pizza van de super in je magnetron duwen
Uitstekend idee.
soevereindinsdag 18 augustus 2020 @ 19:52
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 18:41 schreef Seven. het volgende:

[..]

OK knul, jij mag het laatste woord want ik heb helemaal geen zin om terug te scrollen van een post van een half jaar geleden.

In die tijd heb ik alweer een paar honderd euro weggezet bij thuisbezorgd, naar volle tevredenheid ^O^ :Y)
Ah daarom reageer je dus nog :)
Seven.dinsdag 18 augustus 2020 @ 19:58
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 19:52 schreef soeverein het volgende:

[..]

Ah daarom reageer je dus nog :)
:*
Sorelladinsdag 18 augustus 2020 @ 20:04
Ik kijk bij thuisbezorgd welke restaurants er in de buurt zijn, pik er 1 uit en ga naar de website van het betreffende restaurant om daar te bestellen (online of via de telefoon)
Speekselklierdinsdag 18 augustus 2020 @ 22:50
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 11:47 schreef michaelmoore het volgende:

Dan ben je echt lui
heb je ook een studieschuld en gebruik je drugs ?
En denk je dat je later een goede baan zal vinden?

Dan ben je de echte superlooser
eh... dat allemaal omdat ik een pizza bestel?
Seven.woensdag 19 augustus 2020 @ 02:52
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 22:50 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

eh... dat allemaal omdat ik een pizza bestel?
Je woont vast in een Vogelaarwijk!
Bocajwoensdag 19 augustus 2020 @ 06:21
Restaurants waarderen het zeer als je op hun eigen site bestelt!
Gisteren meegemaakt dat ik dubbel drinken en dubbel saus heb gekregen daarom!
Bocajwoensdag 19 augustus 2020 @ 06:38
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 01:39 schreef Hathor het volgende:
Ik heb inmiddels al wel enkele keren meegemaakt dat wanneer ik iets bestel via Thuisbezorgd, de bezorger me een foldertje in mijn handen drukt met het nadrukkelijke verzoek de volgende keer te bestellen via hun eigen site.
Krijg je wel extra's. (blikje drinken)
HSGwoensdag 19 augustus 2020 @ 07:25
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 09:05 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Yes, eigen site! Krijg je ook nog (veelal) een blikje drinken gratis erbij! (Zodra ik via Thuisbezorgd een nieuw restaurant zie dan begin ik al te zoeken naar de eigen site!)
Heb ik nog niet meegemaakt.
Bocajwoensdag 19 augustus 2020 @ 07:41
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 07:25 schreef HSG het volgende:

[..]

Heb ik nog niet meegemaakt.
Deze bijvoorbeeld in A'dam. https://www.goldenhouse-amsterdam.nl/
HSGwoensdag 19 augustus 2020 @ 07:44
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 07:41 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Deze bijvoorbeeld in A'dam. https://www.goldenhouse-amsterdam.nl/
Weet je wat grappig is.... ik heb meerdere restaurants bekeken waar ik woon en ik zie op elke site dezelfde soort layout bestelformulier staan.
Monolithwoensdag 19 augustus 2020 @ 08:07
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 00:20 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

als ik een pizza wil bestellen krijg ik zo'n niet nederlands sprekende turk aan de lijn. Dan moet ik ook zien uit te leggen dat ik geen paddestoelen mag (allergie). Aan de deur moet ik gepast cash betalen.

Bij thuisbezorgt.nl bestel ik in 10 seconden dezelfde pizza als vorige keer en is ie al betaald via de creditcard ook. Aan de deur alleen de pizza aanpakken.
Die 'niet Nederlands sprekende Turk' is toch gewoon dezelfde die jouw bestelling van thuisbezorgd aanneemt?
Morri2woensdag 19 augustus 2020 @ 08:25
We hebben wel eens een aantal keren rechtstreeks besteld en opgehaald. Maar op een gegeven moment was zelf ophalen net zo duur als laten bezorgen. Accuut mee gestopt. Sowieso koken we nu in Corona-tijd zelf.
Bocajwoensdag 19 augustus 2020 @ 09:00
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 07:44 schreef HSG het volgende:

[..]

Weet je wat grappig is.... ik heb meerdere restaurants bekeken waar ik woon en ik zie op elke site dezelfde soort layout bestelformulier staan.
Is ook allemaal van dezelfde websitebouwer!
Speekselklierwoensdag 19 augustus 2020 @ 13:09
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 08:07 schreef Monolith het volgende:

[..]

Die 'niet Nederlands sprekende Turk' is toch gewoon dezelfde die jouw bestelling van thuisbezorgd aanneemt?
klopt, alleen nu mag thuisborchd met die man communiceren.
Monolithwoensdag 19 augustus 2020 @ 13:19
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 07:44 schreef HSG het volgende:

[..]

Weet je wat grappig is.... ik heb meerdere restaurants bekeken waar ik woon en ik zie op elke site dezelfde soort layout bestelformulier staan.
Staat ook gewoon in de footer, dat dat een partij is die hier een standaardsysteempje voor heeft:
https://www.sitedish.nl/
HSGwoensdag 19 augustus 2020 @ 13:21
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 13:19 schreef Monolith het volgende:

[..]

Staat ook gewoon in de footer, dat dat een partij is die hier een standaardsysteempje voor heeft:
https://www.sitedish.nl/
Klinkt als Thuisbezorgd. Jij maakt het eten zij doen de techniek.
Idisromwoensdag 19 augustus 2020 @ 13:27
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 13:19 schreef Monolith het volgende:

[..]

Staat ook gewoon in de footer, dat dat een partij is die hier een standaardsysteempje voor heeft:
https://www.sitedish.nl/
Sitedish is bedacht vanuit de Kon. Ned. Horecabond zelf, en heeft veel lagere variabele kosten dan Thuisbezorgd.
Monolithwoensdag 19 augustus 2020 @ 13:33
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 13:27 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Sitedish is bedacht vanuit de Kon. Ned. Horecabond zelf, en heeft veel lagere variabele kosten dan Thuisbezorgd.
Het prijsmodel is niet heel transparant, maar volgens mij is er geen 'fee per transactie' of iets dergelijks toch?
Idisromwoensdag 19 augustus 2020 @ 13:49
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 13:33 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het prijsmodel is niet heel transparant, maar volgens mij is er geen 'fee per transactie' of iets dergelijks toch?
Je hebt een hoger bedrag aan weekkosten, namelijk ¤ 7,-- per week, maar ook een heel laag fee over de omzet via Sitedish.