Ligt eraan hoe je het bekijkt. Als ze niet op thuisbezorgd stonden had LXIV die pizza's misschien niet eens besteld.quote:Op woensdag 22 april 2020 22:57 schreef vosss het volgende:
[..]
Diezelfde 4 pizza's kosten als je ze zelf ophaalt ook gewoon 32 euro.
Geen idee hoe vaak per dag er 4 pizza's verkocht worden, maar als je dat in een maand bekijkt en elke keer 6,40 mis loopt dan tikt dat best aan. Denk ik.
Het probleem is natuurlijk ook dat dat soort bedrijven vooral een enorme pot met kapitaal hebben aangeboord, en daardoor heel lang verlies kunnen maken tot er geen concurrent meer over is. Vervolgens gaan de tarieven hard omhoog.quote:Op donderdag 23 april 2020 05:06 schreef raptorix het volgende:
Wat een gejank, ik heb zelf aan dit soort grote platformen gewerkt, en men denkt veelal: Oh joh, zo een site zet je zo in elkaar. Zo simpel werkt het niet, wil je het goed doen, dan komt daar zo veel meer bij kijken. Daarnaast is het opzetten van zo een platform ook nog eens enorm risicovol, de thuis bezorg markt zit nogal hard in elkaar, het komt er op neer: Er is maar plaats voor 1 per land. En dat is een bloedige strijd waarbij met grof geld gesmeten word.
Het is een veel voorkomend probleem, je ziet eigenlijk het zelfde bij energie maatschappijen, ze voegen weinig toe, maar je komt er ook niet onderuit, elke keer zijn er gokkers die er in springen, en echt helemaal niets toevoegen. Door elke keer over te stappen zorg je er alleen maar voor dat de markt helemaal uitmergelt.quote:Op donderdag 23 april 2020 14:58 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het probleem is natuurlijk ook dat dat soort bedrijven vooral een enorme pot met kapitaal hebben aangeboord, en daardoor heel lang verlies kunnen maken tot er geen concurrent meer over is. Vervolgens gaan de tarieven hard omhoog.
Het beste zou zijn dat lokale pizzabakkers e.d. een cooperatie oprichten voor het bezorgen, want elke tent zijn eigen telefonist en brommerdienst was natuurlijk ook niet echt efficient. Het is niet zo thuisbezorgd en deliveroo niks toevoegen.
Ik kan er niet mee stoppen want ik weiger het al van het begin. Dat is sowieso wel kut de laatste tijd, zoveel abonnementen om op te zeggen, zoveel diensten om geen gebruik meer van te maken, maar dat heb ik zolang geleden allemaal al gedaan dat ik geen statements meer over heb.
volgensmij is zoiets vorige maand nog gebeurd met het sluiten van de scholenquote:Op donderdag 23 april 2020 09:34 schreef SimonedeBeauvoir het volgende:
[..]
Ja en als elke inwoner van nederland nou eens collectief ten dit kabinet zegt: dikke vinger Mark, of de inkomstenbelasting gaat omlaag of per morgen ga ik in mijn ondergoed op de bank chips vreten
Nou ja, daarom vind ik dus wel dat thuisbezorgd wat toevoegt. Maar inderdaad, heel veel bedrijven verwerven zich een machtspositie die ze dan door marketing en speculatie te gelde maken, maar voegen helemaal geen waarde toe. Dat zie je ook bij het klimaatplan, dan moet er ook weer gespeculeerd kunnen worden met emissierechten, dan pas kan er aan verduurzaming gewerkt worden.quote:Op donderdag 23 april 2020 15:08 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het is een veel voorkomend probleem, je ziet eigenlijk het zelfde bij energie maatschappijen, ze voegen weinig toe, maar je komt er ook niet onderuit, elke keer zijn er gokkers die er in springen, en echt helemaal niets toevoegen. Door elke keer over te stappen zorg je er alleen maar voor dat de markt helemaal uitmergelt.
Niet de searchengine of browser. En geen android. Geen maps.quote:
Doen ze ook, ze bezorgen thuis en faciliteren in de betaling vd bestelling? Ik heb het zelf nog nooit gebruikt. Moet wel zeggen dat ik niet had verwacht dat daar zoveel markt in zou zitten, al zijn de marges erg klein want de bezorgers moeten er ook van betaald worden.quote:Op donderdag 23 april 2020 20:00 schreef Weltschmerz het volgende:
Nou ja, daarom vind ik dus wel dat thuisbezorgd wat toevoegt
Precies, De Henk en Ingrid die te beroerd waren om zelf een paar aarpels in de pan te flikkeren waren ook te lui om even 5 min. te fietsen om af te halen. En die zijn dus ook te beroerd om een paar Euro extra te betalen voor evt. bezorging. Je opereert dus echt aan de onderkant van de markt en er zit toch een verdienmodel in. Niet voor iedereen want een jaar geleden zat er hier in 't centrum een evengrote groep van Foodora en Deliveroo op werk te wachten. Nu is het vooral Thuisbezorgd wat je ziet rijden en ja ook wat mensen met Uber tassen al is het niet duidelijk of die met die tas aan het werk zijn of gewoon ergens anders heen gaan en de tas handig vinden voor sportspullen of anders.quote:Op vrijdag 24 april 2020 06:08 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Laatst maar via een horeca haar eigen ontwikkelde app besteld.. meerdere euro's duurder dan via thuisbezorgd, dooeeiiii.
Ga dan maar failliet.
De meeste armen-waarschijnlijk allemaal- hebben te weinig geld om regelmatig bij de restauranthouders iets te eten te kopen, dat kunnen slechts de rijken en hun makkers, die hebben namelijk wel de luxe om regelmatig niet zelf te hoeven koken. Het is dus nog steeds zo dat men spieren voor spieren wil.quote:Op donderdag 23 april 2020 23:10 schreef archito het volgende:
Veel restaurants die normaal niet bezorgen doen dat nu wel omdat ze geen gasten mogen ontvangen. Die zijn vaak nog geeneens op thuisbezorgd te vinden. Juist deze moet je nu steunen door te bestellen.
In een kleinere gemeente gaat dat wat makkelijker doordat je alle restaurants wel kent natuurlijk.
Hoe is dit een reactie op mijn post? Ik beweer toch nergens dat íedereen bij lokale horeca eten moet gaan bestellen? Alleen als je dat wil en kunt betalen.quote:Op vrijdag 24 april 2020 08:09 schreef torentje het volgende:
[..]
De meeste armen-waarschijnlijk allemaal- hebben te weinig geld om regelmatig bij de restauranthouders iets te eten te kopen, dat kunnen slechts de rijken en hun makkers, die hebben namelijk wel de luxe om regelmatig niet zelf te hoeven koken. Het is dus nog steeds zo dat men spieren voor spieren wil.
Yes, eigen site! Krijg je ook nog (veelal) een blikje drinken gratis erbij! (Zodra ik via Thuisbezorgd een nieuw restaurant zie dan begin ik al te zoeken naar de eigen site!)quote:Op donderdag 23 april 2020 01:39 schreef Hathor het volgende:
Ik heb inmiddels al wel enkele keren meegemaakt dat wanneer ik iets bestel via Thuisbezorgd, de bezorger me een foldertje in mijn handen drukt met het nadrukkelijke verzoek de volgende keer te bestellen via hun eigen site.
Jij roept toch op om hen te steunen?quote:Op vrijdag 24 april 2020 08:55 schreef archito het volgende:
[..]
Hoe is dit een reactie op mijn post? Ik beweer toch nergens dat íedereen bij lokale horeca eten moet gaan bestellen? Alleen als je dat wil en kunt betalen.
Ja.quote:Op vrijdag 24 april 2020 09:19 schreef torentje het volgende:
[..]
Jij roept toch op om hen te steunen?
Als jij er geen disclaimer of iets dergelijks bij zet, dan moet jij niet verbaast zijn dat er dan reacties van armen komen.quote:Op vrijdag 24 april 2020 09:23 schreef archito het volgende:
[..]
Ja.
Moet ik dan bij alles waar ik toe oproep een disclaimer plaatsen?
quote:Op woensdag 22 april 2020 23:21 schreef FernandoMartinez het volgende:
Gelukkig maak ik weinig gebruik van thuisbezorgd, bij de volgende bestelling gebruik ik de website van het betreffende restaurant.
Steeds meer.quote:Op maandag 17 augustus 2020 17:52 schreef TigerXtrm het volgende:
Ik bestel met plezier op de site van het restaurant zelf, maar dan moeten ze dat uiteraard wel aanbieden.
Waardeloos dus. Ze hebben alleen een grote bek maar zelf wat opzetten via bijvoorbeeld een organisatie die hun belangen dient zero nada.quote:Op vrijdag 24 april 2020 06:08 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Laatst maar via een horeca haar eigen ontwikkelde app besteld.. meerdere euro's duurder dan via thuisbezorgd, dooeeiiii.
Ga dan maar failliet.
Dit ja.quote:Op woensdag 22 april 2020 23:23 schreef Fred het volgende:
[..]
VInd je?
Ik ken maar een handjevol zaken waar het überhaupt mogelijk is om
a) telefonisch te bestellen
b) online te bestellen
In het eerste geval krijg je 9 van de 10 keer een gast aan de lijn die amper Nederlands praat, twintigduizend andere dingen lijkt te doen en enorm geïrriteerd overkomt en bijna geïrriteerd lijkt dat je hem belt.
In het tweede geval werken die websites van bezorgrestaurants maar matig en mag je blij zijn dat er iets niet ontbreekt omdat de verwerking niet helemaal goed gaat.
Als er dan een platform is waar ik zonder gedoe kan bestellen wat ik wil hebben, dan kies ik daarvoor.
Als de ondernemer vindt dat hij daarvoor te veel moet betalen, moet hij beter zijn best doen mij te verleiden om geen gebruik van te maken.
als ik een pizza wil bestellen krijg ik zo'n niet nederlands sprekende turk aan de lijn. Dan moet ik ook zien uit te leggen dat ik geen paddestoelen mag (allergie). Aan de deur moet ik gepast cash betalen.quote:Op maandag 17 augustus 2020 17:52 schreef TigerXtrm het volgende:
Ik bestel met plezier op de site van het restaurant zelf, maar dan moeten ze dat uiteraard wel aanbieden.
Bel altijd even naar de lokale pizzeria als ik echt even wat bezorgd wil hebben. Anders is het vaak afhaal. Woon in een klein dorp dus de keuze is sowieso niet reuze, maar het zijn overal mensen die ik goed ken dus die gun ik het meer dan een organisatie als thuisbezorgd.quote:Op maandag 17 augustus 2020 17:52 schreef TigerXtrm het volgende:
kloptquote:Op woensdag 22 april 2020 22:52 schreef JoshCampbell het volgende:
[..]
Boicot walgelijke parasieten als Thuisbezorgd.
ja dat kan ook of een pizza van de super in je magnetron duwenquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 01:07 schreef Bill_Hillie het volgende:
Je kan natuurlijk ook gewoon je eigen eten koken. Het is maar een idee.
Dan ben je echt luiquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 00:20 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Bij thuisbezorgt.nl bestel ik in 10 seconden dezelfde pizza als vorige keer en is ie al betaald via de creditcard ook. Aan de deur alleen de pizza aanpakken.
De genocide vergelijking is een ad absurdum bewijzing waarmee de onzinnigheid van jou logica wordt aangetoond.quote:Op woensdag 22 april 2020 23:39 schreef Seven. het volgende:
[..]
Hun platform is gewoon supergoed en fijn in gebruik, dat is hun meerwaarde. Als een product of dienst geen meerwaarde heeft, dan heeft het geen bestaansrecht. Zo simpel is dat nu eenmaal, dat kun je wel ontkennen maar dan kun je net zo goed zeggen dat de aarde plat is.
Je vergelijking met genocide slaat als een tang op een varken trouwens, en je leest helemaal niet wat een ander probeert te zeggen.
OK knul, jij mag het laatste woord want ik heb helemaal geen zin om terug te scrollen van een post van een half jaar geleden.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 14:49 schreef soeverein het volgende:
[..]
De genocide vergelijking is een ad absurdum bewijzing waarmee de onzinnigheid van jou logica wordt aangetoond.
Jij maakte namelijk gebruik van een whataboutism en dat is geen argument.
Ik adviseer je dan nu te verkopen. Het is een toekomstige WOLquote:Op maandag 17 augustus 2020 21:25 schreef hollandia02 het volgende:
Fuck die restaurants die niks voorstellen.
Leve Thuisbezorgd!
(Heb aandelen thuisbezorgd)
Uitstekend idee.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 11:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja dat kan ook of een pizza van de super in je magnetron duwen
Ah daarom reageer je dus nogquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 18:41 schreef Seven. het volgende:
[..]
OK knul, jij mag het laatste woord want ik heb helemaal geen zin om terug te scrollen van een post van een half jaar geleden.
In die tijd heb ik alweer een paar honderd euro weggezet bij thuisbezorgd, naar volle tevredenheid![]()
eh... dat allemaal omdat ik een pizza bestel?quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 11:47 schreef michaelmoore het volgende:
Dan ben je echt lui
heb je ook een studieschuld en gebruik je drugs ?
En denk je dat je later een goede baan zal vinden?
Dan ben je de echte superlooser
Je woont vast in een Vogelaarwijk!quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 22:50 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
eh... dat allemaal omdat ik een pizza bestel?
Krijg je wel extra's. (blikje drinken)quote:Op donderdag 23 april 2020 01:39 schreef Hathor het volgende:
Ik heb inmiddels al wel enkele keren meegemaakt dat wanneer ik iets bestel via Thuisbezorgd, de bezorger me een foldertje in mijn handen drukt met het nadrukkelijke verzoek de volgende keer te bestellen via hun eigen site.
Heb ik nog niet meegemaakt.quote:Op vrijdag 24 april 2020 09:05 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Yes, eigen site! Krijg je ook nog (veelal) een blikje drinken gratis erbij! (Zodra ik via Thuisbezorgd een nieuw restaurant zie dan begin ik al te zoeken naar de eigen site!)
Deze bijvoorbeeld in A'dam. https://www.goldenhouse-amsterdam.nl/quote:
Weet je wat grappig is.... ik heb meerdere restaurants bekeken waar ik woon en ik zie op elke site dezelfde soort layout bestelformulier staan.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 07:41 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Deze bijvoorbeeld in A'dam. https://www.goldenhouse-amsterdam.nl/
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |