Ja. Dit dus. Maar goed....blijkbaar zijn Nederlanders heel goed in het opzoeken van de grenzen want ja.....het stond niet zo in de richtlijnenquote:Op woensdag 22 april 2020 11:13 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Er zijn regels en er is gezond verstand....
Kijk naar de groepsgrootte, kijk naar de groepsgrootte van evenementen.
En bedenk hoe logisch het is om vóór 1 september mensen uit diverse landen heen en weer te laten reizen en bij elkaar te laten zijn.
Ik krijg het nog steeds voor elkaar om de boodschappen te laten komen wanneer ik ze wil hebben. Regelmatig kijken op bezorgmomenten en dan opeens komt er een lange lijst met vrije momenten, dan meteen reserveren en later de lijst aanpassen.quote:Op woensdag 22 april 2020 11:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
Morgen komen de eerste boodschappen sinds 2,5 week en het gaat nog best goed met de voorraad eigenlijk. We hebben tussendoor alleen twee keer asperges bij de boer gekocht. En een keer Grieks en een keer friet afgehaald.
Er zit een buitenbeentjes box bij. Ik ben erg benieuwd wat daar in zit.
Dat staat er gewoon bij, he.quote:Op woensdag 22 april 2020 11:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
Er zit een buitenbeentjes box bij. Ik ben erg benieuwd wat daar in zit.
Oh ja, ik zie het. Ik had niet ver genoeg gescrolld. Ik heb hem weer afgezegd, ik vond het tegenvallen.quote:Op woensdag 22 april 2020 11:46 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dat staat er gewoon bij, he.Weet niet of je het bewust een verrassing wil houden. Ik vind het jammer dat het redelijk vast staat. Ik zou liever de toevallige restanten of seizoensproducten oid willen hebben. Dan zou ik het ook wel vaker bestellen.
Wtf.quote:Op woensdag 22 april 2020 11:31 schreef PdeHoog het volgende:
Oh...de amerikanen hebben weer wat nieuws bedacht. Laten we China sueen voor het verspreiden van een virus
https://edition.cnn.com/2(...)ronavirus/index.html
Ja, ik heb met de inhoud niet eens het gevoel dat je een prijsvoordeel hebt. Wel heel basic.quote:Op woensdag 22 april 2020 11:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
Oh ja, ik zie het. Ik had niet ver genoeg gescrolld. Ik heb hem weer afgezegd, ik vond het tegenvallen.
Ik heb een AH bezorgbundel, Ah komt vanaf morgen elke twee weken. Dat plant wel zo handig.quote:Op woensdag 22 april 2020 11:45 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik krijg het nog steeds voor elkaar om de boodschappen te laten komen wanneer ik ze wil hebben. Regelmatig kijken op bezorgmomenten en dan opeens komt er een lange lijst met vrije momenten, dan meteen reserveren en later de lijst aanpassen.
Dat inderdaad.quote:Op woensdag 22 april 2020 11:55 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ja, ik heb met de inhoud niet eens het gevoel dat je een prijsvoordeel hebt. Wel heel basic.
Dat had ik al veel eerder verwacht.quote:Op woensdag 22 april 2020 11:31 schreef PdeHoog het volgende:
Oh...de amerikanen hebben weer wat nieuws bedacht. Laten we China sueen voor het verspreiden van een virus
https://edition.cnn.com/2(...)ronavirus/index.html
Ik koop ze ook regelmatig. Vooral de champignons en de paprika's. Mijn AH heeft alleen niets van dat assortiment maar als ik bij een grotere winkel ben kijk ik altijd en vergelijk uiteraard de prijzen. En als ik geen mogelijkheid heb om naar de boer te gaan koop ik ook wel buitenbeentjes asperges.quote:Op woensdag 22 april 2020 11:56 schreef Tele6 het volgende:
In de winkel zijn de buitenbeentjes soms wel goedkoper. Ik koop graag buitenbeentjes peren en paprika's. Per kilo ben je goedkoper uit dan wanneer je standaard peren of paprika's koopt. Je moet geen probleem hebben met groene paprika's en mini-peren.
Je kan gewoon je oude bestelling laten staan terwijl je een bundel aanvraagt.quote:Op woensdag 22 april 2020 12:03 schreef Kaatje1 het volgende:
Even naar die bezorgbundel gekeken. Ik betaal nu voor de donderdag tussen 8-14 afleveren (en ik ben toch thuis dus dat kan makkelijk) 2.50 en als ik een bezorgbundel neem moet ik het afsluiten voor 6 of 12 maanden en dan duurt het nog zo'n 2-3 weken voordat ik kan beginnen. Hou het hier maar op.
Hier komen ze nu elke week. Nog steeds blij met jouw tipquote:Op woensdag 22 april 2020 11:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik heb een AH bezorgbundel, Ah komt vanaf morgen elke twee weken. Dat plant wel zo handig.
Ik heb een bezorgbundel voor 3 maanden en betaalde per keer bezorgen 7-9 euro. Ik wil sowieso momenteel wel een vast moment hebben, dat is me ook wel wat waard natuurlijk.quote:Op woensdag 22 april 2020 12:03 schreef Kaatje1 het volgende:
Even naar die bezorgbundel gekeken. Ik betaal nu voor de donderdag tussen 8-14 afleveren (en ik ben toch thuis dus dat kan makkelijk) 2.50 en als ik een bezorgbundel neem moet ik het afsluiten voor 6 of 12 maanden en dan duurt het nog zo'n 2-3 weken voordat ik kan beginnen. Hou het hier maar op.
Zodra ik weer meer naar kantoor ga is het waarschijnlijk lastiger om dit te doen. En dan zit ik er wel 6 maanden aan vast. En ik haal vaak ook boodschappen als ik terug naar huis fiets. Dus dan is het voor mij totaal overbodig.quote:Op woensdag 22 april 2020 12:04 schreef Myraela het volgende:
[..]
Je kan gewoon je oude bestelling laten staan terwijl je een bundel aanvraagt.
Hier geen ham, romaine, mozzarella, mosterdpoeder en kaneelpoeder. We overleven wel zonder.quote:Op woensdag 22 april 2020 12:05 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Hier komen ze nu elke week. Nog steeds blij met jouw tipsoms zijn dingen niet voorradig maar dat heb je overal nu.
Mozzarella moest ik pas ook een duurdere versie van bestellen, ach ja geen probleem.quote:Op woensdag 22 april 2020 12:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Hier geen ham, romaine, mozzarella, mosterdpoeder en kaneelpoeder. We overleven wel zonder.
Ik heb mijn Prins Albert er ook maar weer uit laten halen.quote:Op woensdag 22 april 2020 12:09 schreef Tele6 het volgende:
Ik overweeg al een hele tijd om een gaatje te laten maken in mijn oor voor een knopje/ringetje. Maar waar ik dat wil zou het een piercing zijn en je mag dan 3 maanden niet naar het zwembad of de sauna. We hadden een hoop vrijkaartjes voor de sauna liggen, dus ik had de piercing maar uitgesteld. Nu kan ik niet naar de sauna, dus had het hartstikke handig geweest als ik die piercing nu gedaan had, maar nu zijn die winkels natuurlijk ook dicht
* Tele6 googelt dit nietquote:Op woensdag 22 april 2020 12:12 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik heb mijn Prins Albert er ook maar weer uit laten halen.
Ik heb van Tiger King geleerd wat dit is.quote:Op woensdag 22 april 2020 12:12 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik heb mijn Prins Albert er ook maar weer uit laten halen.
Weet je vast ook wel zonder google.quote:
Ik snap het gevoel wel bij gaan omdat het nog een uitje is. Ik ga niet en mis het ook. Maar toch kan ik de keuze, zeker vanuit een wat kwetsbare positie, wat lastig begrijpen. Dat zijn juist plekken waar veel mensen zijn.quote:Op woensdag 22 april 2020 12:09 schreef golfer het volgende:
Wij blijven tussendoor gewoon ca. 3x per week boodschappen doen op rustige momenten.
Is voor mij het enige uitje om nog eens andere mensen dan B. te zien.
Met dingen als rijst, gedroogde bonen en blikvoer kom je echt een eind.quote:Op woensdag 22 april 2020 12:45 schreef Kreator het volgende:
Ik lag er vannacht wel aan te denken om eens te onderzoeken wat ik nodig heb om 8 tot 12 weken voorraad aan te leggen van noodzakelijke spullen die erg lang houdbaar zijn.
Nu bleven de supermarkten wel open maar ik kan me ook voorstellen dat dit een keer niet zal zijn. En ik had voor twee dagen boodschappen de vorige keer.
Misschien niet een volledige bomkelder aanleggen als een echte redneck conspiracy prepper, maar wel iets meer voorraad, zonder dat ik dingen weg moet gooien na een maand of drie.
Ruimte zat hier in huis, dus een voorraadje wc papier, ontsmettingsmiddel en waat blikjes voer moet te doen zijn.
En groenten in de diepvriesquote:Op woensdag 22 april 2020 12:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Met dingen als rijst, gedroogde bonen en blikvoer kom je echt een eind.
Gewoon de diepvries ook goed vol stampen en zorgen dat je je eigen stroomvoorziening hebt.quote:Op woensdag 22 april 2020 12:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Met dingen als rijst, gedroogde bonen en blikvoer kom je echt een eind.
"Houdbare sojamelk"quote:Op woensdag 22 april 2020 12:51 schreef Tele6 het volgende:
Ik had zelf begin maart rijst, gedroogde bonen en linzen, tomaten in blik, lang houdbare sojamelk, havermout, rozijnen, crackers, pindakaas. @:Kreator
Jup, je hebt ze zowel in het gekoelde schap als in het schap met lang houdbare melk. De lang houdbare is goedkoper. Die in het gekoelde schap is meer geschikt voor de aluhoedjes die denken dat er DNA in je melk zit als die lang houdbaar gemaakt is of zo.quote:Op woensdag 22 april 2020 12:52 schreef derLudolf het volgende:
[..]
"Houdbare sojamelk"
Maken ze ook dagverse dan?![]()
Van een droog product dat in principe behoorlijk lang houdbaar is?
Nee. juist niet. sojamelk kun je juist prima in de kast zettenquote:Op woensdag 22 april 2020 12:56 schreef Kreator het volgende:
Sojamelk is zeer onhandig want dat moet je gekoeld bewaren volgens mij.
Nee hoor.quote:Op woensdag 22 april 2020 12:56 schreef Kreator het volgende:
Sojamelk is zeer onhandig want dat moet je gekoeld bewaren volgens mij.
Oké, gevonden. https://gewoonvegan.nl/vegan-cup-a-soup/quote:Op woensdag 22 april 2020 12:59 schreef Tele6 het volgende:
@:Candaasje weet jij of er ergens staat welke smaken cup-a-soup / nep-cup-a-soup vegan zijn?
Ik eet nu altijd maar de simpelste tomatensoep, maar die begin ik nu heel sterk te associëren met "slechte dag" (want dat is wanneer ik cup-a-soup eet) dus ik denk dat variëren handig kan zijn
Kan je niet van te voren op de site/app naar de ingrediënten kijken? Volgens mij hebben AH en Jumbo die info er wel op staan.quote:Op woensdag 22 april 2020 13:03 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Oké, gevonden. https://gewoonvegan.nl/vegan-cup-a-soup/
Tomaat, pittige tomaat, groente, en waarschijnlijk erwt.
Geen idee hoe het met huismerken zit.
Dat wordt verpakkingen lezen anders. Niet iets wat ik op mijn huidige paranoïde-gehaaste supermarktrondje zou doen.![]()
Volgende keer groentesoep dan maar.
Slimquote:Op woensdag 22 april 2020 13:04 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Kan je niet van te voren op de site/app naar de ingrediënten kijken? Volgens mij hebben AH en Jumbo die info er wel op staan.
mja ik heb recentelijk gezien dat een bdrijf daar gewoon letterlijk aan ondergaat.quote:Op woensdag 22 april 2020 12:16 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vind het risico om naar de supermarkt te gaan te groot. Ik hou er niet van om zo weinig controle te hebben. De laatste keer dat ik ging is vier weken geleden en toen heb ik de hele dag buikpijn gehad.
Als wij twee weken geen klanten kunnen bedienen, is de kans aanwezig dat de zakelijke klanten een ander zoeken en dat we failliet gaan. Als J op de IC terecht komt en daar maanden van moet herstellen, kost ons dat alles.
Ik vind dat rijst spul er nog merkwaardiger uit zien..quote:Op woensdag 22 april 2020 12:58 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Nee hoor.
In mijn vorige huis had ik een paar weken geen koelkast, en in de nazomer bleef mijn ongezoete lang houdbare sojamelk prima een ruime week geopend goed buiten de koelkast.
Raar goedje is het wel.
Ik zie dat ik al te laat ben, maar meestal zoek ik het van tevoren op.quote:Op woensdag 22 april 2020 12:59 schreef Tele6 het volgende:
@:Candaasje weet jij of er ergens staat welke smaken cup-a-soup / nep-cup-a-soup vegan zijn?
Ik eet nu altijd maar de simpelste tomatensoep, maar die begin ik nu heel sterk te associëren met "slechte dag" (want dat is wanneer ik cup-a-soup eet) dus ik denk dat variëren handig kan zijn
De kans is niet heel groot dat dat gebeurt. Maar toch, er is een kans.quote:Op woensdag 22 april 2020 13:45 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
mja ik heb recentelijk gezien dat een bdrijf daar gewoon letterlijk aan ondergaat.
ik zou dat risico ook ook niet durven lopen dan.
Klinkt als een goed planquote:Op woensdag 22 april 2020 13:55 schreef Candaasje het volgende:
Net terug van een rondje wandelen in de buurt.
Zien we een tam konijn huppen. Althans, zonder rechtsachter te belasten. Duidelijk iets mis met de poot. Dierenambulance wil niet komen; konijntje loopt er schijnbaar al jaren. Ook een mevrouw uit de naastliggende flat vertelt dat, en vertelt ook dat mensen het diertje vaak eten geven.
Echt helemaal prima, waarschijnlijk is dat konijn - ondanks alleen - gelukkiger dan 90% van de konijnen die hun hele leventje alleen in een hok slijten. Maar die poot kun je dan toch wel even na laten kijken door een dierenarts?! Waarschijnlijk niet verlamd, want sleept er niet mee over de grond, wordt duidelijk opgetrokken om niet belast te worden. Daar is gewoon iets niet OK.![]()
Dus actieplan: komende dagen met biks eropuit, kijken of ik nijn te pakken kan krijgen, naar de dierenarts, bekijken of het een niet-pijnlijke misvormde poot is of dat er iets niet in de haak is, en na eventueel herstel nijn weer op zijn vertrouwde stek uitzetten. Ja, dat geeft wat stress. Maar leer mij dieren kennen, die zijn kneiterhard voor zichzelf en dat vind ik ook sneu. Verlaagt ook de levensverwachting.
mwah diegene was wat langer dan 6 weken uit de running... en al die tijd lag het bedrijf stilquote:Op woensdag 22 april 2020 13:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
De kans is niet heel groot dat dat gebeurt. Maar toch, er is een kans.
J gaat wel naar spoedklussen toe en dat vind ik ook niet zo prettig. Maar ja, er moet toch geld verdiend wordenEn vooral moeten de klanten worden behouden.
Heftig hoor. Daar proberen we maar niet te veel aan te denken. Er is uiteraard wel een arbeidsongeschiktheidsverzekering maar die gaat pas na 3 maanden dekken. En het is dan wel fijn dat we de vaste lasten kunnen betalen. Maar als we geen klanten meer hebben, kunnen we echt weer opnieuw beginnen.quote:Op woensdag 22 april 2020 14:08 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
mwah diegene was wat langer dan 6 weken uit de running... en al die tijd lag het bedrijf stil
eenmaal weer uit het ziekenhuis duurde het nog maanden voor alles weer echt lichamelijk in orde was.
dat was een hardere doodsteek dan de ziekenhuisopname.
voor het bedrijf dan
de heer in kwestie is alive and kicking <3
Ik hoop alleen dat de halve buurt niet kwaad op me wordt, maar goed, vooruit, zien we dan wel weerquote:Op woensdag 22 april 2020 14:06 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Klinkt als een goed planLaat je in ieder geval niet een diertje wat misschien pijn heeft aan zijn lot over. En als er geen pijn is en er is niets aan te doen verder, dan ook prima. Maar dan heb je het tenminste niet genegeerd.
Pfoe, ja dat zijn wel veel verantwoordelijkheden die je niet zo 1-2-3 aan de kant kan schuiven nee.quote:Op woensdag 22 april 2020 14:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Heftig hoor. Daar proberen we maar niet te veel aan te denken. Er is uiteraard wel een arbeidsongeschiktheidsverzekering maar die gaat pas na 3 maanden dekken. En het is dan wel fijn dat we de vaste lasten kunnen betalen. Maar als we geen klanten meer hebben, kunnen we echt weer opnieuw beginnen.
mja en die is ook niet echt goedkoop natuurlijk.quote:Op woensdag 22 april 2020 14:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Heftig hoor. Daar proberen we maar niet te veel aan te denken. Er is uiteraard wel een arbeidsongeschiktheidsverzekering maar die gaat pas na 3 maanden dekken. En het is dan wel fijn dat we de vaste lasten kunnen betalen. Maar als we geen klanten meer hebben, kunnen we echt weer opnieuw beginnen.
Uhmmpie, voor al uw peptalksquote:Op woensdag 22 april 2020 14:28 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
mja en die is ook niet echt goedkoop natuurlijk.
gewoon gezond bljven lijkt me het beste.
beste man is overigens nu met pensioen en heeft weinig geld overgehouden aan zn harde werken al die jaren.
maarja.. als het niet meer gaat.. gaat het niet meer
Ik hoorde (volgens mij op het nieuws) dat in België ze van oud naar jong de scholen open doen, hier van jong naar oud.quote:Op woensdag 22 april 2020 14:39 schreef Jagärtrut het volgende:
pff, in de geruchtenmolen gaat hier rond dat scholen wellicht op 18 mei open gaan. Maar dan niet de kleuterklassen. En over creches is nog niet gesproken....
Waar is Ronja toen terechtgekomen? Want jouw huidige konijnen heten Cas en nog-iets-maar-niet-Ronja toch?quote:Op woensdag 22 april 2020 14:18 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik hoop alleen dat de halve buurt niet kwaad op me wordt, maar goed, vooruit, zien we dan wel weer.
Ik wil het in elk geval proberen. Soms loopt dat verkeerd af (zoals de Canadese gans in Antwerpen, die is gevlogen, met een gebroken poot. Niet meer terug kunnen vinden), en soms goed (Ronja het konijn dat ik uit dezelfde buurt hier in NL heb weggehaald (ze houden daar denk ik van konijnen dumpen...) met een gescheurd oor en zwanger. )
Nee Cas en Mara inderdaadquote:Op woensdag 22 april 2020 14:57 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Waar is Ronja toen terechtgekomen? Want jouw huidige konijnen heten Cas en nog-iets-maar-niet-Ronja toch?
quote:Op woensdag 22 april 2020 16:01 schreef Barreltje het volgende:
https://www.thebestsocial(...)ghDKcv3MufI4i0Iz9xDI
Die arme sukkel die die vraag gesteld heeft...die is blij dat er geen grote kringverjaardagen zijn voorlopigquote:Op woensdag 22 april 2020 16:01 schreef Barreltje het volgende:
Ja, dat dusquote:
quote:
Er staat zelfs een oud-FOK!ker tussen.quote:Op woensdag 22 april 2020 16:01 schreef Barreltje het volgende:
Yup.SCH.quote:Op woensdag 22 april 2020 16:36 schreef Lienekien het volgende:
Er staat zelfs een oud-FOK!ker tussen.
Ik las met een buks erop uitquote:Op woensdag 22 april 2020 13:55 schreef Candaasje het volgende:
Net terug van een rondje wandelen in de buurt.
Zien we een tam konijn huppen. Althans, zonder rechtsachter te belasten. Duidelijk iets mis met de poot. Dierenambulance wil niet komen; konijntje loopt er schijnbaar al jaren. Ook een mevrouw uit de naastliggende flat vertelt dat, en vertelt ook dat mensen het diertje vaak eten geven.
Echt helemaal prima, waarschijnlijk is dat konijn - ondanks alleen - gelukkiger dan 90% van de konijnen die hun hele leventje alleen in een hok slijten. Maar die poot kun je dan toch wel even na laten kijken door een dierenarts?! Waarschijnlijk niet verlamd, want sleept er niet mee over de grond, wordt duidelijk opgetrokken om niet belast te worden. Daar is gewoon iets niet OK.![]()
Dus actieplan: komende dagen met biks eropuit, kijken of ik nijn te pakken kan krijgen, naar de dierenarts, bekijken of het een niet-pijnlijke misvormde poot is of dat er iets niet in de haak is, en na eventueel herstel nijn weer op zijn vertrouwde stek uitzetten. Ja, dat geeft wat stress. Maar leer mij dieren kennen, die zijn kneiterhard voor zichzelf en dat vind ik ook sneu. Verlaagt ook de levensverwachting.
quote:Luchtvaartmaatschappij Transavia heeft besloten om alle vluchten van en naar Nederland tot en met 27 mei te annuleren. Van eerder geplande vluchten was al bekend dat ze niet zouden vertrekken, maar met deze verlenging wil Transavia passagiers die de komende weken zouden reizen duidelijkheid geven over hun vlucht.
Waarom.quote:Op woensdag 22 april 2020 17:32 schreef Lonaa het volgende:
De loony aan het begin van de straat heeft z'n schuur in de fik gezet.
I dunno. Misschien was ook wel ongelukje. Maar er was iig Heel Veel Gitzwarte rook, brandweer en ongeveer 20 man politie. Not kiddin.quote:
De telefoon die Isa en ik hebben is met kabel en voorlopig onverwoestbaar..quote:Op woensdag 22 april 2020 16:16 schreef Tele6 het volgende:
Ik ben op zoek naar een onverwoestbare koptelefoon. Die ik nu heb, heeft het na anderhalf jaar opgegeven door een kabelbreuk. Ik had eerder een Philips die het 5+ jaar volhield, maar daarvan is het nepleer af gaan bladderen waardoor je eindigt met bruinige stukjes in je oor
Ik wil er weer eentje met een koord om de kabel heen en liefst ook een vervangbare kabel. En dus bekabeld, want mijn bejaarde mp3-speler moet eraan kunnen.
Die dingen verkopen ze niet meer tegenwoordig, lijkt het.
Welke is dat?quote:Op woensdag 22 april 2020 17:36 schreef Barreltje het volgende:
[..]
De telefoon die Isa en ik hebben is met kabel en voorlopig onverwoestbaar..
Of wil je in-ear?
Zo maak je weer eens iets meequote:Op woensdag 22 april 2020 17:35 schreef Lonaa het volgende:
[..]
I dunno. Misschien was ook wel ongelukje. Maar er was iig Heel Veel Gitzwarte rook, brandweer en ongeveer 20 man politie. Not kiddin.
Hij wilde zn huis niet uit dus dat moest de politie doen. Ik had m nog nooit gezien maar het was die man met de gele fietshelm op. Dus.
En dat had je niet al een maand geleden kunnen voorzienquote:Op woensdag 22 april 2020 17:26 schreef golfer het volgende:
Nu is wel duidelijk dat onze geplande vakantie (26-5 t/m 2-6) definitief niet doorgaat.
[..]
Jazeker, maar totdat dit bericht zojuist werd gepubliceerd mochten en konden wij niks annuleren.quote:Op woensdag 22 april 2020 18:30 schreef PdeHoog het volgende:
En dat had je niet al een maand geleden kunnen voorzien
Nee, maar dat lag wel een beetje in de lijn der verwachtingen eigenlijk. Het is al eerder gezegd: dit jaar wordt niets meer. Daar hou ik rekening mee. En als er toch toch nog wat kan is dat meegenomen.quote:Op woensdag 22 april 2020 18:32 schreef golfer het volgende:
[..]
Jazeker, maar totdat dit bericht zojuist werd gepubliceerd mochten en konden wij niks annuleren.
Wist jij een maand geleden al wel dat alle evenementen tot minimaal 1 september zouden worden afgelast?
Precies. Daarom wachtten wij ook tot wij dit bericht zagen en nu wachten we nog op een officieel mailtje van Eliza.quote:Op woensdag 22 april 2020 18:41 schreef Kaatje1 het volgende:
Mijn vakantie is ook nog niet gecancelled. Ik heb m ook nog niet betaald maar op de site staat dat reizen tm 22 mei niet doorgaan en ik vertrek 1 juni. Dat zal ook wel gecancelled worden, maar als ik dat nu doe moet ik 15% betalen en als zij het doen niets. En dan hoop ik dat het volgend jaar wel lukt
Hoogtepunt van de week.quote:
En mocht mijn reis wel doorgaan (hoe dan met een kleine 40 mensen in een bus) zal ik alsnog cancellenquote:Op woensdag 22 april 2020 18:42 schreef golfer het volgende:
[..]
Precies. Daarom wachtten wij ook tot wij dit bericht zagen en nu wachten we nog op een officieel mailtje van Eliza.
deze:quote:Op woensdag 22 april 2020 17:42 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Welke is dat?
Ik heb tot nu toe on-ear koptelefoons gehad.
Ik noem dat ding my preciousquote:Op woensdag 22 april 2020 19:03 schreef Barreltje het volgende:
deze:
https://www.coolblue.nl/p(...)1a2d3b67a65d5492bd6c
niet voor studenten budget vrees ik![]()
Vanaf het begin heb ik er rekening mee gehouden dat dit 1-2 jaar gaat duren. Dus dit verbaast me niets. Iedereen keek me in het begin aan alsof ik niet goed snik was, maar ik hoop nog steeds dat ik ongelijk krijg. (en dan bedoel ik dus dat het korter gaat duren, niet nog langerquote:Op woensdag 22 april 2020 18:38 schreef PdeHoog het volgende:
Nee, maar dat lag wel een beetje in de lijn der verwachtingen eigenlijk. Het is al eerder gezegd: dit jaar wordt niets meer. Daar hou ik rekening mee. En als er toch toch nog wat kan is dat meegenomen.
Auquote:Op woensdag 22 april 2020 19:03 schreef Barreltje het volgende:
[..]
deze:
https://www.coolblue.nl/p(...)1a2d3b67a65d5492bd6c
niet voor studenten budget vrees ik![]()
maar niet iedereen hoeft ingeent te worden toch?quote:Op woensdag 22 april 2020 19:12 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik ga er ook eigenlijk wel vanui dat het pas in 2022 weer wat “normaler” als vroeger gaat worden want ook al is er over een jaar een vaccin...7,5 miljard mensen inenten (en dus ook voldoende vaccins hebben) gaat nog een flinke logistieke uitdaging worden, al zal men daar al wel mee bezig zijn om dat te organiseren.
maar wel met noise cancellingquote:
Ook de helft is al een flinke jobquote:Op woensdag 22 april 2020 19:15 schreef Barreltje het volgende:
[..]
maar niet iedereen hoeft ingeent te worden toch?
ik ben vooral benieuwd naar de antistoffen testen
Ik doe niet aan preppen. Buiten wat grotere hoeveelheden inkopen in de aanbieding is het meeste om in de zelfde week van aanschaf ook te gebruiken.quote:
QFTquote:Op woensdag 22 april 2020 19:16 schreef Barreltje het volgende:
maar wel met noise cancelling
en met mooi bewaar doosje
met kabel die er af kan en die je dus ook met BT kunt gebruiken
en hij zit heerlijk
Jawel worden nog steeds verkocht. Zijn alleen duurder. Maar wat zoek je? in/on/over ear?quote:Op woensdag 22 april 2020 16:16 schreef Tele6 het volgende:
Ik ben op zoek naar een onverwoestbare koptelefoon. Die ik nu heb, heeft het na anderhalf jaar opgegeven door een kabelbreuk. Ik had eerder een Philips die het 5+ jaar volhield, maar daarvan is het nepleer af gaan bladderen waardoor je eindigt met bruinige stukjes in je oor
Ik wil er weer eentje met een koord om de kabel heen en liefst ook een vervangbare kabel. En dus bekabeld, want mijn bejaarde mp3-speler moet eraan kunnen.
ja, maar als ik die onderin m'n tas stop en m'n waterfles lekt eroverheen dan heb ik een veel groter probleem. De koptelefoons die ik tot nu toe had hebben dat soort dingen allemaal prima doorstaan. En als ik geen bluetooth en geen noise cancelling nodig heb, wil ik er ook niet voor betalenquote:Op woensdag 22 april 2020 19:16 schreef Barreltje het volgende:
[..]
maar wel met noise cancelling
en met mooi bewaar doosje
met kabel die er af kan en die je dus ook met BT kunt gebruiken
en hij zit heerlijk
On ear, ergens tussen de 20 en 60 euro liefst. Maar waarom zijn die "simpele" koptelefoons dan duurder dan bluetooth noise cancelling dingen? Lijkt me dat je dan toch zou betalen voor allerlei extra dingen, en extra dingen zouden toch extra geld moeten kosten?quote:Op woensdag 22 april 2020 19:23 schreef z80 het volgende:
[..]
Jawel worden nog steeds verkocht. Zijn alleen duurder. Maar wat zoek je? in/on/over ear?
en welke prijsklasse?
ps
bij onder andere ali hebben ze bluetooth adapter for headphones. Even opletten dat je vam player naar bluetooth hebt.
Kun je elke koptelefoon gebruiken die je wil
Kleinere markt. En vaak een iets betere geluidskwaliteit dan de goedkoopste massa zooi.quote:Op woensdag 22 april 2020 19:32 schreef Tele6 het volgende:
[..]
On ear, ergens tussen de 20 en 60 euro liefst. Maar waarom zijn die "simpele" koptelefoons dan duurder dan bluetooth noise cancelling dingen? Lijkt me dat je dan toch zou betalen voor allerlei extra dingen, en extra dingen zouden toch extra geld moeten kosten?
Ik zat eraan te denken om deze te proberen. Die lijkt nog het meest op de Philips koptelefoon die ik eerder had. Hij heeft alleen een plastic geraamte ipv metaal, dus minpunten op onverwoestbaarheid.
Ja, het kan best meevallen hè? Ergens ben ik ook geneigd om voortaan meer van mijn A's diensten gebruik te maken, scheelt ook geldquote:Op woensdag 22 april 2020 20:19 schreef Uhmmpie het volgende:
Scary stuff... net voor het eerst mijn J zn haar onder de tondeuse gedaan.
En met redelijk fatsoenlijk resultaat ook nog.
Niet goed voor de kappersbusiness dit.
De redenatie was hier: als het mislukt... mag ik toch nergens naar toe en zeker niet naar werk. En als het wel lukt... heb ik na 2x de tondeuse terugverdient.quote:Op woensdag 22 april 2020 20:20 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ja, het kan best meevallen hè? Ergens ben ik ook geneigd om voortaan meer van mijn A's diensten gebruik te maken, scheelt ook geld
quote:Op woensdag 22 april 2020 20:25 schreef Tele6 het volgende:
De vragenlijsten die mijn ouders voor mijn psychiatrische diagnose moesten invullen zijn klaar en bij me aangekomen
... de lijsten zijn echt het minst informatief OOIT. Mijn vader heeft in de lange vragenlijst over mijn kindertijd overal "gewoon" aangevinkt of niet eens geantwoord. Bij alle vragen over bijzonderheden in hoe mijn ouders met me omgingen en aandoeningen in de familie noemt hij NERGENS het hersenletsel van mijn moeder. (Of ja, volgens mij heeft hij het er wel opgeschreven, maar daar zit een dikke laag tipp-ex overheen.)
Ik heb nu een heel sterke neiging om "zie je wel" te roepen naar de psych![]()
Ja, nou ja.quote:Op woensdag 22 april 2020 20:27 schreef Blues het volgende:
[..]
Echt heel klote zeg, al had je het wel verwacht. Heb je daar ook je twijfels over gedeeld met de psych?
Hè verdorie,quote:Op woensdag 22 april 2020 20:25 schreef Tele6 het volgende:
De vragenlijsten die mijn ouders voor mijn psychiatrische diagnose moesten invullen zijn klaar en bij me aangekomen
... de lijsten zijn echt het minst informatief OOIT. Mijn vader heeft in de lange vragenlijst over mijn kindertijd overal "gewoon" aangevinkt of niet eens geantwoord. Bij alle vragen over bijzonderheden in hoe mijn ouders met me omgingen en aandoeningen in de familie noemt hij NERGENS het hersenletsel van mijn moeder. (Of ja, volgens mij heeft hij het er wel opgeschreven, maar daar zit een dikke laag tipp-ex overheen.)
Volgens mij zegt dat OOK iets...quote:Op woensdag 22 april 2020 20:25 schreef Tele6 het volgende:
Waarom hecht je daar zoveel waarde aan eigenlijk? Ik weet dat niet iedereen er zo over denkt maar ik denk dat het wel goed zou zijn om iets meer een' negatieve ervaringen hebben me ook gevormd tot wie ik nu ben' houding aan te nemen.quote:Op woensdag 22 april 2020 20:25 schreef Tele6 het volgende:
Dat dus.... rottig dat je ouders aan je verwachtingen voldeden. Maar het toont wel dat jij ze goed inschat en het geeft de psych een beeld van hoe zij jou zagen als kind. Waarin wellicht parallellen zijn te trekken naar hoe ze je zien als jong volwassene.quote:Op woensdag 22 april 2020 21:04 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Volgens mij zegt dat OOK iets...
Weliswaar meer over je ouders dan over jou.. maar dus ook over de situatie waar je in opgroeide
Ik had niet anders verwacht. Jij wel?quote:Op woensdag 22 april 2020 20:25 schreef Tele6 het volgende:
Dat vond ik de eerste keer ook echt eng. Inmiddels doe ik het alweer een jaartje ofzo om de week. Ook handig om het oorhaar enzo in bedwang te houdenquote:Op woensdag 22 april 2020 20:19 schreef Uhmmpie het volgende:
Scary stuff... net voor het eerst mijn J zn haar onder de tondeuse gedaan.
En met redelijk fatsoenlijk resultaat ook nog.
Niet goed voor de kappersbusiness dit.
Ze heeft die vragenlijsten nodig voor een diagnose. Dus ze zijn gewoon echt best waardevol.quote:Op woensdag 22 april 2020 21:26 schreef Kreator het volgende:
[..]
Waarom hecht je daar zoveel waarde aan eigenlijk? Ik weet dat niet iedereen er zo over denkt maar ik denk dat het wel goed zou zijn om iets meer een' negatieve ervaringen hebben me ook gevormd tot wie ik nu ben' houding aan te nemen.
Ik heb mijn vader voor het laatst gesproken toen hij aangeschoten 5000 euro wilde hebben nadat hij me jaren niet had gesproken. Ik denk niet dat hij een lijstje erg goed zou kunnen invullen en ik zou er ook totaal geen waarde in zien.
Wat meer van je eigen kracht en persoon uitgaan lijkt me veel gezonder.
Maar goed, ik lees eigenlijk verder maar zelden je verhalen dus misschien heb ik wat gemist.
Ik ben voornamelijk geïrriteerd omdat ik moeite heb moeten doen om mijn ouders die lijsten te laten invullen en nu heeft m'n psych er zoals ik zei waarschijnlijk niks aan. Dat heb ik tegen die psycholoog gezegd, maar hij geloofde het niet. Dus wat jij zegt, die vragenlijsten zijn niks waard zo. Ik vind het ergens wel grappig of zo, de "zei ik toch".quote:Op woensdag 22 april 2020 21:26 schreef Kreator het volgende:
[..]
Waarom hecht je daar zoveel waarde aan eigenlijk? Ik weet dat niet iedereen er zo over denkt maar ik denk dat het wel goed zou zijn om iets meer een' negatieve ervaringen hebben me ook gevormd tot wie ik nu ben' houding aan te nemen.
Ik heb mijn vader voor het laatst gesproken toen hij aangeschoten 5000 euro wilde hebben nadat hij me jaren niet had gesproken. Ik denk niet dat hij een lijstje erg goed zou kunnen invullen en ik zou er ook totaal geen waarde in zien.
Wat meer van je eigen kracht en persoon uitgaan lijkt me veel gezonder.
Maar goed, ik lees eigenlijk verder maar zelden je verhalen dus misschien heb ik wat gemist.
Logitech G-series gaming headsets.quote:Op woensdag 22 april 2020 16:16 schreef Tele6 het volgende:
En als jouw ouders het nu wel zo beleeft hebben? Dat alles voor hun gewoon was?quote:Op woensdag 22 april 2020 20:25 schreef Tele6 het volgende:
Dat is een goed puntquote:Op woensdag 22 april 2020 21:37 schreef Tally het volgende:
[..]
En als jouw ouders het nu wel zo beleeft hebben? Dat alles voor hun gewoon was?
Als ik mijn ouders zo’n lijstje zou laten invullen zullen zij ook de woorden normaal en gewoon invullen. Terwijl mijn jeugd alles behalve normaal of gewoon was. Niet vervelend of vreselijk. Maar gewoon of normaal was het zeker niet.
Bedankt voor de tip!quote:Op woensdag 22 april 2020 21:37 schreef fietsie het volgende:
[..]
Logitech G-series gaming headsets.
Met stof bekleed, met stof beklede kabels enz enz
De modellen die ik ken trek je die er zo uit. Ik heb hier een Rode G433 en die kan ook gewoon zo:quote:Op woensdag 22 april 2020 21:43 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip!
die dingen zien er heel solide uit. Ik moet alleen even kijken of de microfoon er makkelijk af kan of ertegenaan of zo, want die heb ik niet nodig voor m'n pijnlijke metal in de trein.
Het lijstje zou ook weer anders zijn als mijn zusje het zou invullen. Die zou het woord vreselijk of vervelend wel gebruiken namelijkquote:
Tof.quote:Op woensdag 22 april 2020 21:43 schreef Blues het volgende:
Geweldig dit:
https://www.boredpanda.co(...)utm_campaign=organic
Ik zit echt het tegenovergestelde in elkaar denk ik. Negatieve ervaringen hebben me sterker gemaakt. Harder voor mezelf, maar ook een goed beeld van wat ik niet wil of wil zijn.quote:Op woensdag 22 april 2020 21:36 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik ben voornamelijk geïrriteerd omdat ik moeite heb moeten doen om mijn ouders die lijsten te laten invullen en nu heeft m'n psych er zoals ik zei waarschijnlijk niks aan. Dat heb ik tegen die psycholoog gezegd, maar hij geloofde het niet. Dus wat jij zegt, die vragenlijsten zijn niks waard zo. Ik vind het ergens wel grappig of zo, de "zei ik toch".
Ja en negatieve ervaringen hebben me gevormd tot wie ik ben en daar heb ik een stinkhekel aan en ik heb een stinkhekel aan mezelf. Dat schiet niet echt op nog.
Vorige week was de dame die dit bedacht heeft op tv (jinek of op1). Zij staat er ook van te kijken hoe groot dit is gewordenquote:Op woensdag 22 april 2020 21:43 schreef Blues het volgende:
Geweldig dit:
https://www.boredpanda.co(...)utm_campaign=organic
Je doet het goedquote:Op woensdag 22 april 2020 21:52 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik zit echt het tegenovergestelde in elkaar denk ik. Negatieve ervaringen hebben me sterker gemaakt. Harder voor mezelf, maar ook een goed beeld van wat ik niet wil of wil zijn.
Ik ben anders dan mijn vader, dus waarom zou ik mijn zelfbeeld of persoonlijkheid daarvan laten afhangen.
Maar goed. Ik vind het moeilijk om subtiel te reageren dus ik haak weer af.
Weltrusten!quote:Op woensdag 22 april 2020 21:58 schreef fietsie het volgende:
OK. Na dag 1 als bouwvakker ga ik maar op tijd slapen.
Iets met spieren op plekken waar ik ze niet regulier tegenkom.
Ik vind het fijn om je reacties te lezen, je kijkt er anders tegenaan dan ik en daar kan ik wat van leren. En ik krijg eerder de zenuwen van te subtiele mensen, want die zeggen vaak dingen die ze helemaal niet zo menen en dan moet ik tussen de regels door gaan proberen te lezen en zo.quote:Op woensdag 22 april 2020 21:52 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik zit echt het tegenovergestelde in elkaar denk ik. Negatieve ervaringen hebben me sterker gemaakt. Harder voor mezelf, maar ook een goed beeld van wat ik niet wil of wil zijn.
Ik ben anders dan mijn vader, dus waarom zou ik mijn zelfbeeld of persoonlijkheid daarvan laten afhangen.
Maar goed. Ik vind het moeilijk om subtiel te reageren dus ik haak weer af.
Nu ben ik nieuwsgierigquote:Op woensdag 22 april 2020 21:43 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip!
die dingen zien er heel solide uit. Ik moet alleen even kijken of de microfoon er makkelijk af kan of ertegenaan of zo, want die heb ik niet nodig voor m'n pijnlijke metal in de trein.
Waarschijnlijk is pijnlijk niet het juiste woord. Ik ben best wel een watje hoorquote:Op woensdag 22 april 2020 22:58 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Nu ben ik nieuwsgierigWat voor pijnlijke metal?
Ohquote:Op woensdag 22 april 2020 23:07 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is pijnlijk niet het juiste woord. Ik ben best wel een watje hoor
Ik luister veel naar Sabaton en naar Bullet For My Valentine als ik in de trein zit. Die eerste als ik in een wat vechtlustigere bui ben en die tweede de rest van de tijd
BfmV ben ik naar een concert van geweest
Als ik van m'n telefoon luister ipv mijn mp3-speler, kies ik vaak een nummer dat ik leuk vind en dan mag het algoritme van YouTube Music het verder uitzoeken. Geeft meestal een hoop liedjes van andere bands die er een beetje op lijken.
Ik wil ooit nog naar een concert van Volbeat, en Sabaton, en Nightwish. Maar die zijn allemaal zo groot en ik zie festivals vooralsnog niet echt zitten. Al heb ik nu natuurlijk niks te kiezen daarin, want er zijn toch geen festivals.
Liefquote:Op donderdag 23 april 2020 04:25 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Onze Loebes is niet lekker dus zoals het hoort heeft hij mij wakker gemaakt. Dus nu lig ik braaf op de bank bij hem.
Hmm mja ik mag ook vaker begreep ik.quote:Op woensdag 22 april 2020 21:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat vond ik de eerste keer ook echt eng. Inmiddels doe ik het alweer een jaartje ofzo om de week. Ook handig om het oorhaar enzo in bedwang te houden
Koffie?quote:
Maar wel lekker.quote:Op donderdag 23 april 2020 08:10 schreef PdeHoog het volgende:
Ik werd net verrast met warm suikerbrood bij het ontbijtVers gemaakt door G
![]()
Ze heeft nu het broodbakken ontdekt. Niet zo heel handig als je koolhydraatbeperkt probeert te eten
quote:Op donderdag 23 april 2020 06:38 schreef liedetector het volgende:
https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/2040746/
Het eerste wat ik me afvroeg was welke act ze dan zouden doen.....![]()
![]()
![]()
Nog maar een koffie dus
En dan ook nog veel van die grote jongens met miljoenen tot miljarden omzet die normaal grote fan zijn van het vrijemarkt principe, maar dan nu toch wel solidariteit eisenquote:Op donderdag 23 april 2020 08:12 schreef PdeHoog het volgende:
[..]![]()
Wat me wel steeds meer opvalt is dat iedereen maar geld wil hebbenIedereen maakt kosten of heeft omzetverlies en dat moet allemaal gecompenseerd worden en iedereen ziet de overheid als een grote geldkraan
Ja! Het recept van het suikerbrood graagquote:Op donderdag 23 april 2020 08:10 schreef PdeHoog het volgende:
Ik werd net verrast met warm suikerbrood bij het ontbijtVers gemaakt door G
![]()
Ze heeft nu het broodbakken ontdekt. Niet zo heel handig als je koolhydraatbeperkt probeert te eten
Golfer is met een kleine gquote:Op donderdag 23 april 2020 08:21 schreef DancingPhoebe het volgende:
Waarom bakt Golfer suikerbrood bij P?
Mja helaas is de nederlandse overheid geen bodemloze put met geld.quote:Op donderdag 23 april 2020 08:12 schreef PdeHoog het volgende:
[..]![]()
Wat me wel steeds meer opvalt is dat iedereen maar geld wil hebbenIedereen maakt kosten of heeft omzetverlies en dat moet allemaal gecompenseerd worden en iedereen ziet de overheid als een grote geldkraan
Ik meen dat het deze was:quote:Op donderdag 23 april 2020 08:19 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Ja! Het recept van het suikerbrood graag
Ja en we zijn wat, 7 weken onderweg? Ons wordt altijd ingewreven dat financiële zorgen onze eigen schuld zijn. Dat we van elke gulden een dubbeltje opzij moeten zet en een spaarrekening opbouwen waarmee we minstens 3 maanden, maar beter nog een jaar, de vaste lasten kunnen dragen als er geen inkomen is.... En als het dan op is en je diep in het rood dipt, kun je ook nergens terecht, maar organisaties die toch in eerste instantie bestaan om winst te maken, mogen in dat geval een zak geld ophalen?quote:Op donderdag 23 april 2020 08:12 schreef PdeHoog het volgende:
[..]![]()
quote:Op donderdag 23 april 2020 08:30 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Golfer is met een kleine gGeen grote G
quote:Op donderdag 23 april 2020 08:33 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]vraag me af hoe hij daar elf over denkt...
![]()
Jezus wat zou het fijn zijn als er weer eens nieuwe smilies komen zeg. Ik mis het wenkbrauwtje en de schouderophaal intens hier.
Naast de "gedwongen" ZZP'er heb je de variant die vooral zoveel mogelijk inkomsten wil hebben. Je houdt echt veel meer over aan aan salaris, maar men vergeet de buffer op te bouwen en de niet-verplichte, maar wel de handige, arbeidsverzekeringen. Je kunt leven als een god, totdat het zoals nu tegenzit.quote:Op donderdag 23 april 2020 08:31 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ja en we zijn wat, 7 weken onderweg? Ons wordt altijd ingewreven dat financiële zorgen onze eigen schuld zijn. Dat we van elke gulden een dubbeltje opzij moeten zet en een spaarrekening opbouwen waarmee we minstens 3 maanden, maar beter nog een jaar, de vaste lasten kunnen dragen als er geen inkomen is.... En als het dan op is en je diep in het rood dipt, kun je ook nergens terecht, maar organisaties die toch in eerste instantie bestaan om winst te maken, mogen in dat geval een zak geld ophalen?
Ik weet echt dat wat ik nu ga zeggen niet aan de zzp-ers van nu ligt, dat het systeem fucked is en mensen al snel in een soort zzp rol gedwongen worden, maar dat zzp-ers zichzelf niet kunnen bedruipen wanneer het werk nog geen 2 maanden stil ligt klopt natuurlijk ook van geen kant. Als je als zzp-er geen verzekeringen e.d. kunt betalen en geen reserves op kunt bouwen, kun je dus eigenlijk niet zzp-en, maar ja. Toch doen. En ik begrijp de keuze ook vaak nog, maar de mensen die het kunnen doen zoals het hoort, dus en jezelf lekker betalen voor het uitgevoerde werk, je verzekeringen en overige shit op orde hebben om een beetje zekerheid voor de langere termijn in te bouwen, is gewoon voor het gros van de huidige zzp-ers niet haalbaar. Die "horen" gewoon in loondienst.
Een oud-collega van de man vond het altijd wel leuk om goede gesprekken te hebben met mensen (lees type astrotv) en die is door het UWV nu in een soort van coachingsbedrijf gedwongen. Mens lijkt me echt te dom om te poepen, kan zichzelf niet verkopen en de man en ik lachen minstens 2 keer per dag om haar hilarische zoek werk wat je leuk vindt en je kunt elke dag aan de slingers ruiken posts op facebook. Ik weet gewoon zeker dat deze vrouw NAAST niet goed is in acquisitie ze ook geen administratief wonder kan zijn. Die moet helemaal geen zzp er zijn. Die moet gewoon ergens op kantoor gaan zitten en de telefoon opnemen of iets.
Veel zzp-ers kopen echt in in een illusie van schijnvrijheid en betalen daar veel te veel voor.
Ja ik zou het niet kunnen omdat ik eens per x maanden toch in een soort depressietje terecht kom. Meestal in de winter, soms sla ik een jaartje over, soms is het ineens in de zomer feest. En jezelf bij elkaar rapen en je dikke bombomiere naar kantoor slepen om daar een beetje aanwezig te gaan zitten zijn is dan doorgaans wel haalbaar, maar jezelf continu blijven verkopen en nieuwe opdrachten binnen slepen en altijd perky en on the ball zijn voor de klant zijn not so much, nog afgezien van het feit dat ik alles salesrelated haat.quote:Op donderdag 23 april 2020 08:41 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Naast de "gedwongen" ZZP'er heb je de variant die vooral zoveel mogelijk inkomsten wil hebben. Je houdt echt veel meer over aan aan salaris, maar men vergeet de buffer op te bouwen en de niet-verplichte, maar wel de handige, arbeidsverzekeringen. Je kunt leven als een god, totdat het zoals nu tegenzit.
Ik heb het overwogen om mijzelf te verhuren, als programmeur. Maar ik vind de veiligheid van loondienst eigenlijk vooral erg prettig.
Hier ook een bewuste keuze om in loondienst te blijven. Sterker nog om in dienst te blijven bij een werkgever die niet bepaald de hoofdprijs uitkeert aan het einde van de maand. Maar wel zekerheid bied. En niet op uurtje factuurtje werkt. Dit geeft mij rust.quote:Op donderdag 23 april 2020 08:41 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Naast de "gedwongen" ZZP'er heb je de variant die vooral zoveel mogelijk inkomsten wil hebben. Je houdt echt veel meer over aan aan salaris, maar men vergeet de buffer op te bouwen en de niet-verplichte, maar wel de handige, arbeidsverzekeringen. Je kunt leven als een god, totdat het zoals nu tegenzit.
Ik heb het overwogen om mijzelf te verhuren, als programmeur. Maar ik vind de veiligheid van loondienst eigenlijk vooral erg prettig.
Maar daar gaat het dan ook niet overquote:Op donderdag 23 april 2020 08:56 schreef Lucky_Strike het volgende:
Er zijn natuurlijk genoeg ondernemers die zichzelf wel kunnen bedruipen. Dat moet ook even gezegd worden
Dat is allemaal prima hoor. Moet iedereen zelf weten. Maar houdt ook rekening met slechte tijdenquote:Op donderdag 23 april 2020 08:56 schreef Barreltje het volgende:
Ik overweeg nog wel om over een jaartje of 10 zzp-er te worden.. met inderdaad het doel om geld binnen te slepen..
Maar goed.. nu eerst nog even wat ervaring en netwerk opdoen..
In mijn omgeving zie ik er ook een paar die er echt heel goed in zijnquote:Op donderdag 23 april 2020 08:56 schreef Lucky_Strike het volgende:
Er zijn natuurlijk genoeg ondernemers die zichzelf wel kunnen bedruipen. Dat moet ook even gezegd worden
Gecondoleerd en sterkte in deze moeilijke tijd. Tijd voor koffie & cake.quote:Op donderdag 23 april 2020 09:03 schreef Kreator het volgende:
[ afbeelding ]
Ah. Het is zo'n dag. (Dit zijn de nieuwe mails die binnenstromen.)
Zoals?quote:Op donderdag 23 april 2020 08:31 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Zag alweer de nodige bezuinigingen op stapel ook dus.
Je kunt niet zeggen dat je je hoefde te vervelen tijdens de Corona-crisisquote:Op donderdag 23 april 2020 09:03 schreef Kreator het volgende:
[ afbeelding ]
zoals hypotheekaftrek weer potentieel af te schaffenquote:
HRA afbouw is al jaren aan de gang.quote:Op donderdag 23 april 2020 09:09 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
zoals hypotheekaftrek weer potentieel af te schaffen
En veel hogere maandelijke ziektekosten voor mensen die een hoger risico lopen...
en dat is wat ze nu roepen terwijl de rest van nl zich zorgen maaktover corona
als het betergaat zullen erongewtwijfeldmeergoede ideeenvolgen
hmm ik verveel me ook nietquote:Op donderdag 23 april 2020 09:08 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Je kunt niet zeggen dat je je hoefde te vervelen tijdens de Corono-crisis![]()
(Dat je ook niet lui in de zon kon liggen en geen idee meer hebt hoe frisse lucht aanvoelt, hoe vers gemaaid gras ruikt of hoe jonge eendjes eruitzien, moet je er dan gewoon even niet bij denken).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ookquote:Op donderdag 23 april 2020 06:38 schreef liedetector het volgende:
https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/2040746/
Het eerste wat ik me afvroeg was welke act ze dan zouden doen.....![]()
![]()
![]()
Nog maar een koffie dus
Arme jijquote:Op donderdag 23 april 2020 09:03 schreef Kreator het volgende:
[ afbeelding ]
Nou, ze gaven zelf al aan dat het qua tijdstip ongelukkig uit kwam dat dit op tafel komt maar dat de 2e kamer deze voorstellen had aangevraagdquote:Op donderdag 23 april 2020 09:09 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
zoals hypotheekaftrek weer potentieel af te schaffen
En veel hogere maandelijke ziektekosten voor mensen die een hoger risico lopen...
en dat is wat ze nu roepen terwijl de rest van nl zich zorgen maaktover corona
als het betergaat zullen erongewtwijfeldmeergoede ideeenvolgen
Camera uitzetten en tussendoor eten? Plus een Teams meeting van 4,5 uur? Dat trekt toch niemand? Na een uur is iedereen gaarquote:Op donderdag 23 april 2020 09:20 schreef Barreltje het volgende:
Hier straks een teams meeting van 4 5 uur,beginnend om 10.30 en ik maak me vooral druk om wanneer ik kan lunchen
Eens. Sowieso, als je kijkt naar de afgelopen jaren waarin ALLES kon. Jaar na jaar ging het beter, meer, groter, personeelstekorten, skyrocketing alles. Waar is dat spaargeld dan gebleven.quote:Op donderdag 23 april 2020 08:31 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ja en we zijn wat, 7 weken onderweg? Ons wordt altijd ingewreven dat financiële zorgen onze eigen schuld zijn. Dat we van elke gulden een dubbeltje opzij moeten zet en een spaarrekening opbouwen waarmee we minstens 3 maanden, maar beter nog een jaar, de vaste lasten kunnen dragen als er geen inkomen is.... En als het dan op is en je diep in het rood dipt, kun je ook nergens terecht, maar organisaties die toch in eerste instantie bestaan om winst te maken, mogen in dat geval een zak geld ophalen?
Ik weet echt dat wat ik nu ga zeggen niet aan de zzp-ers van nu ligt, dat het systeem fucked is en mensen al snel in een soort zzp rol gedwongen worden, maar dat zzp-ers zichzelf niet kunnen bedruipen wanneer het werk nog geen 2 maanden stil ligt klopt natuurlijk ook van geen kant. Als je als zzp-er geen verzekeringen e.d. kunt betalen en geen reserves op kunt bouwen, kun je dus eigenlijk niet zzp-en, maar ja. Toch doen. En ik begrijp de keuze ook vaak nog, maar de mensen die het kunnen doen zoals het hoort, dus en jezelf lekker betalen voor het uitgevoerde werk, je verzekeringen en overige shit op orde hebben om een beetje zekerheid voor de langere termijn in te bouwen, is gewoon voor het gros van de huidige zzp-ers niet haalbaar. Die "horen" gewoon in loondienst.
Een oud-collega van de man vond het altijd wel leuk om goede gesprekken te hebben met mensen (lees type astrotv) en die is door het UWV nu in een soort van coachingsbedrijf gedwongen. Mens lijkt me echt te dom om te poepen, kan zichzelf niet verkopen en de man en ik lachen minstens 2 keer per dag om haar hilarische zoek werk wat je leuk vindt en je kunt elke dag aan de slingers ruiken posts op facebook. Ik weet gewoon zeker dat deze vrouw NAAST niet goed is in acquisitie ze ook geen administratief wonder kan zijn. Die moet helemaal geen zzp er zijn. Die moet gewoon ergens op kantoor gaan zitten en de telefoon opnemen of iets.
Veel zzp-ers kopen echt in in een illusie van schijnvrijheid en betalen daar veel te veel voor.
Sowieso, zulke lange meetings.quote:Op donderdag 23 april 2020 09:22 schreef PdeHoog het volgende:
Camera uitzetten en tussendoor eten? Plus een Teams meeting van 4,5 uur? Dat trekt toch niemand? Na een uur is iedereen gaar
Kan ik misschien gecompenseerd worden? BEdankt.quote:Op donderdag 23 april 2020 09:04 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Gecondoleerd en sterkte in deze moeilijke tijd. Tijd voor koffie & cake.
Ik stuur je wel een cake.quote:Op donderdag 23 april 2020 09:23 schreef Kreator het volgende:
[..]
Kan ik misschien gecompenseerd worden? BEdankt.
Dan is je shoarma wel snel bezorgd.quote:Op donderdag 23 april 2020 09:22 schreef Kreator het volgende:
[..]
Eens. Sowieso, als je kijkt naar de afgelopen jaren waarin ALLES kon. Jaar na jaar ging het beter, meer, groter, personeelstekorten, skyrocketing alles. Waar is dat spaargeld dan gebleven.
Een restaurant heeft het zwaar, dat snap ik best. Maar misschien had je dan geen Cayenne moeten kopen, maar moeten sparen.
(serieus. er is een restaurant hier in de stad en de eigenaar bezorgt shoarma met zijn Porsche Cayenne).
Hier moeten we ook de camera's en mic's mutenquote:Op donderdag 23 april 2020 09:23 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb morgen een Teams-meeting van 3 uur aan een stuk, maar dat is voor studie en met 30 man, dus ik verwacht dat ik gewoon mijn camera kan uitzetten en mezelf muten en kruiswoordpuzzels kan gaan zitten maken of zo
Keiharde crisis.quote:Op donderdag 23 april 2020 09:20 schreef Barreltje het volgende:
Hier straks een teams meeting van 4 5 uur,beginnend om 10.30 en ik maak me vooral druk om wanneer ik kan lunchen
Ook voor jou is er vast ergens een Potje.quote:Op donderdag 23 april 2020 09:23 schreef Kreator het volgende:
Kan ik misschien gecompenseerd worden? BEdankt.
Bij ons zijn de lessen ingekort van 3 naar 2 uur. Dat vind ik als docent nog wel te doen. Mijn eigen docenten doen soms vrolijk wel 3 uur. Of toch 2 uur en dan gewoon ononderbroken doorgaan. Ik doe écht mijn best om op te blijven letten maar dat is niet altijd eenvoudig.quote:Op donderdag 23 april 2020 09:23 schreef Anthraxx het volgende:
Zoals de rest van mijn studenten ook deed waarschijnlijk
Lesgeven via Teams is de hel op aarde. Na 3 uur ben je compleet gesloopt als docent. En niemand luistert meer naar je.
Mag je niet ervoor kiezen om het anders te doen?quote:Op donderdag 23 april 2020 09:23 schreef Anthraxx het volgende:
Zoals de rest van mijn studenten ook deed waarschijnlijk
Lesgeven via Teams is de hel op aarde. Na 3 uur ben je compleet gesloopt als docent. En niemand luistert meer naar je.
quote:Op donderdag 23 april 2020 09:23 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb morgen een Teams-meeting van 3 uur aan een stuk, maar dat is voor studie en met 30 man, dus ik verwacht dat ik gewoon mijn camera kan uitzetten en mezelf muten en kruiswoordpuzzels kan gaan zitten maken of zo
quote:Op donderdag 23 april 2020 09:24 schreef Kreator het volgende:
[..]
Keiharde crisis..
Als ze geen pauze houden, ga je toch gewoon voor de camera eten? Zou ik wel doen. Doe ik ook wel regelmatig. Fuck de wereld.
Ik doe mijn praatje, stel regelmatig de vraag of ze de eindopdracht snappen en waar ze tegenaan lopen. Bij geen enkele reactie is de les vrij snel over. Soms niet, dan actief bezig.quote:Op donderdag 23 april 2020 09:26 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Bij ons zijn de lessen ingekort van 3 naar 2 uur. Dat vind ik als docent nog wel te doen. Mijn eigen docenten doen soms vrolijk wel 3 uur. Of toch 2 uur en dan gewoon ononderbroken doorgaan. Ik doe écht mijn best om op te blijven letten maar dat is niet altijd eenvoudig.
Dit kan wel met de nieuwste versie van Teams in elk geval. Ik zit regelmatig in de kroeg, in de camper van Breaking Bad, op het strand met halfnaakte babes, of met een achtergrond met een foto van mezelf aandachtend luisterend.quote:Op donderdag 23 april 2020 09:26 schreef Isabeau het volgende:
@:Barreltje Kan je geen camerabeeld loop van jezelf maken waarin het lijkt dat je aandachtig luistert en aantekeningen maakt?
We hebben de planning al gekregen, en het is 1 uur lang luisteren naar de twee docenten, dan 1 uur lang overleggen in subgroepjes, dan 1 uur lang met iedereen praten over wat je in de subgroepjes hebt bedacht. Maar het gaat echt nergens over -- dit is een groep met wie ik normaal gesproken excursies naar bedrijven en carrièreworkshops doe, en dat gaat nu niet door, dus vinden de docenten dat we dit moeten doenquote:Op donderdag 23 april 2020 09:24 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Hier moeten we ook de camera's en mic's muten. Maar we krijgen wel wat vaker (kort) pauze dan normaal, omdat anders niemand het trekt.
quote:Op donderdag 23 april 2020 09:27 schreef Kreator het volgende:
[..]
Dit kan wel met de nieuwste versie van Teams in elk geval. Ik zit regelmatig in de kroeg, in de camper van Breaking Bad, op het strand met halfnaakte babes, of met een achtergrond met een foto van mezelf aandachtend luisterend.
Je moet er iets van maken in deze crisistijden.
Oh, dat had ik best kunnen doenquote:Op donderdag 23 april 2020 09:26 schreef broccolitaart het volgende:
[..]
Mag je niet ervoor kiezen om het anders te doen?
Op uni hebben diverse docenten andere oplossingen verzonnen. B.v. werkgroepen splitsen, dus ipv 16 man 2 uur lang hebben we nu 1 uur werkgroep met 8 man. Dit vind ik best wel fijn werken, alsnog actief mee kunnen doen maar niet te lang.
quote:Op donderdag 23 april 2020 09:26 schreef Isabeau het volgende:
@:Barreltje Kan je geen camerabeeld loop van jezelf maken waarin het lijkt dat je aandachtig luistert en aantekeningen maakt?
Ja dat! Zo ingewikkeld is het niet. Eerst je shit op orde voor the long run, DAN de Cayenne. En voor sommige mensen betekent dat helaas geen Cayenne...quote:Op donderdag 23 april 2020 09:22 schreef Kreator het volgende:
[..]
Eens. Sowieso, als je kijkt naar de afgelopen jaren waarin ALLES kon. Jaar na jaar ging het beter, meer, groter, personeelstekorten, skyrocketing alles. Waar is dat spaargeld dan gebleven.
Een restaurant heeft het zwaar, dat snap ik best. Maar misschien had je dan geen Cayenne moeten kopen, maar moeten sparen.
(serieus. er is een restaurant hier in de stad en de eigenaar bezorgt shoarma met zijn Porsche Cayenne).
Dat heeft toch ook heel geen zin, zo ononderbroken doorgaan?quote:Op donderdag 23 april 2020 09:26 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Bij ons zijn de lessen ingekort van 3 naar 2 uur. Dat vind ik als docent nog wel te doen. Mijn eigen docenten doen soms vrolijk wel 3 uur. Of toch 2 uur en dan gewoon ononderbroken doorgaan. Ik doe écht mijn best om op te blijven letten maar dat is niet altijd eenvoudig.
Korte termijn denken. Daarom bestelt iedereen een Airco als het buiten 35 graden is. Mensen zijn het ergste virus op aarde.quote:Op donderdag 23 april 2020 09:29 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ja dat! Zo ingewikkeld is het niet. Eerst je shit op orde voor the long run, DAN de Cayenne. En voor sommige mensen betekent dat helaas geen Cayenne...
Jottum!quote:Op donderdag 23 april 2020 09:28 schreef Tele6 het volgende:
[..]
We hebben de planning al gekregen, en het is 1 uur lang luisteren naar de twee docenten, dan 1 uur lang overleggen in subgroepjes, dan 1 uur lang met iedereen praten over wat je in de subgroepjes hebt bedacht. Maar het gaat echt nergens over -- dit is een groep met wie ik normaal gesproken excursies naar bedrijven en carrièreworkshops doe, en dat gaat nu niet door, dus vinden de docenten dat we dit moeten doenHet onderwerp van het overleg is dus ook "hoe gaan we dit programma de komende tijd inrichten", dus vooral een hoop corona-speculatie, iets wat ik al volledig zat ben
Ik vond je al buitengewoon slim om dat nu te doenquote:Op donderdag 23 april 2020 09:31 schreef Kreator het volgende:
Korte termijn denken. Daarom bestelt iedereen een Airco als het buiten 35 graden is. Mensen zijn het ergste virus op aarde.
Dat eh is toch niet de airco?quote:Op donderdag 23 april 2020 09:33 schreef Kreator het volgende:
Meltdown.
Geachte heer/mevrouw, We krijgen zojuist te horen van onze leverancier dat het door u bestelde artikel helaas niet meer leverbaar is en uit het assortiment gehaald is. We zullen uw order annuleren en het geld retour storten. Onze excuses voor het ongemak. Met vriendelijke groet, ToolMax.nl![]()
![]()
CRISISTIJDEN. Daar heb ik godverredomme zeker 45 minuten aan besteed om uit te zoeken.
Wil je erover praten?quote:Op donderdag 23 april 2020 09:33 schreef Kreator het volgende:
Meltdown.
Geachte heer/mevrouw, We krijgen zojuist te horen van onze leverancier dat het door u bestelde artikel helaas niet meer leverbaar is en uit het assortiment gehaald is. We zullen uw order annuleren en het geld retour storten. Onze excuses voor het ongemak. Met vriendelijke groet, ToolMax.nl![]()
![]()
CRISISTIJDEN. Daar heb ik godverredomme zeker 45 minuten aan besteed om uit te zoeken.
Ik hoop dat je het kan gebruiken. Er zijn ook andere manieren te bedenken, zolang het maar bij jou en de omstandigheden past. Een andere docent heeft bijna alle werkgroepen laten vervallen wegens kleine kinderen thuis. Die doet nu maar 1 werkgroep die wordt opgenomen en dat kunnen de studenten terugzien. Iets passiever maar de vragen die ik heb, komen zo ook aan bod en ik kan altijd nog mailen o.i.d. voor aanvullende vragen.quote:Op donderdag 23 april 2020 09:28 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Oh, dat had ik best kunnen doen. Wel een goede tip trouwens.
Oh echt?quote:Op donderdag 23 april 2020 09:30 schreef Kreator het volgende:
MIJN DAG VIEL INEENS STIL.
Alle Azure datacenters in Europa zitten vol. CRISIS.
Als je moet wachten op Azure, ben je dan wel facturabel?quote:Op donderdag 23 april 2020 09:38 schreef Kreator het volgende:
[..]
Relatief gezien wel ja. Het kan altijd erger, al weet ik momenteel even niet hoe.
quote:Op donderdag 23 april 2020 09:37 schreef Candaasje het volgende:
Ik ga stuk. Er komt de laatste tijd al veel te veel onzin schokkend nieuws over 5G voorbij natuurlijk, maar we hebben weer iets nieuws:
'Gekke vraag misschien maar houdt iemand hier zich ook bezig met de transitie van 3D naar 5D? '
Er is op dit moment heel veel gaande. Maar het is ook positief. We leven nu in een 3D modus terwijl we naar 5D gaan en dat is spiritueel veel beter. Liefde voor alles hebben. Het is moeilijk uitleggen allemaal in een paar zinnen.Voor die transitie moet je wel wakker zijn.
En dan nog een filmpje over vibraties.
Jongens, het gaat helemaal goedkomen! Ik voel het aan mijn vibraties! Denk ik, ofzo
Ik ben in 1982 al in transitie naar 5d gegaan. Ik zit momenteel op 41d. Ik zie dingen die je niet voor mogelijk kunt houden.quote:Op donderdag 23 april 2020 09:37 schreef Candaasje het volgende:
Gekke vraag misschien maar houdt iemand hier zich ook bezig met de transitie van 3D naar 5D? '
Ja echt. Crisis.quote:Op donderdag 23 april 2020 09:38 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Oh echt?Dat verklaart waarom onze ontwikkelaars klagen over een traag Azure
Nee. Echt. Crisis.quote:Op donderdag 23 april 2020 09:38 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Als je moet wachten op Azure, ben je dan wel facturabel?
Jeez, dat was echt vèr voor mijn tijdquote:Op donderdag 23 april 2020 09:40 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik ben in 1982 al in transitie naar 5d gegaan. Ik zit momenteel op 41d. Ik zie dingen die je niet voor mogelijk kunt houden.
*neemt nog een postzegel
quote:Op donderdag 23 april 2020 09:36 schreef Kreator het volgende:
"Geachte meneer ToolMax.nl,
Nee. Gewoon nee. Niet akkoord. Het staat op je website, het geld is overgemaakt, ik verheugde me op deze elektrische heggenschaar. Ik wil deze heggenschaar. Leveren. NU. Klootmongool.
Toolmax? Toolmin zul je bedoelen. Ongelooflijke niet-geleverde-hark dat je er bent.
Mijn leven is stuk nu. Kapot. Ik kan niet door zonder de Bosch elektrische heggenschaar. GEEF ME MIJN HEGGENSCHAAR IK KAN HET NIET MEER AAN NU LUL IK WIL SNOEIEN.
Groetjes,
Krea."
Brian Wilson heeft jarenlang een zware depressie gehad. Enorm contrast met de muziek die The Beach Boys gemaakt hebben.quote:
Heb je er last van?quote:Op donderdag 23 april 2020 09:29 schreef Myraela het volgende:
Ik snap al die camera's sowieso niet. Bij een klein overleg is het wel fijn om elkaar te zien. Maar wij hebben een dagelijks overleg met de hele directie, waarin je eigenlijk vooral luistert. In het begin verzoek gekregen om niet je camera aan te doen. Maar toch zijn het altijd dezelfde gezichten die je ziet. Willen die mensen bewijzen dat ze er zijn ofzo?
Auquote:Op donderdag 23 april 2020 09:42 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Brian Wilson heeft jarenlang een zware depressie gehad. Enorm contrast met de muziek die The Beach Boys gemaakt hebben.
Stroomstoring zo rond 12u?quote:Op donderdag 23 april 2020 09:20 schreef Barreltje het volgende:
Ja, of wifi even stuk.quote:
Animal Crossing spelenquote:Op donderdag 23 april 2020 09:55 schreef DancingPhoebe het volgende:
Bij mij blijft mn schuifje ook dicht hoor, het grote voordeel van thuiswerken is dat ik dat lekker onrepresentatief kan doen. Ga ik niet veranderen als het niet nodig is.
Als je met zoom werkt dan kun je groep op opsplitsen in deelgroepen en dan als docent wisselen tussen de groepen. Ik vind dat zelf prettig werken, het wisselt wat af en ze interacteren veel makkelijker in een kleine groep.quote:Op donderdag 23 april 2020 09:28 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Oh, dat had ik best kunnen doen. Wel een goede tip trouwens.
Uitzending gemist, netflix, pokemon, heeeeerlaaaak.quote:Op donderdag 23 april 2020 09:56 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Animal Crossing spelen.
Ik moet nog beginnen. Ik ben drukker dan ooit.
Ah! Nee, voor de hogeschool moet ik verplicht met Teams werken.quote:Op donderdag 23 april 2020 09:57 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Als je met zoom werkt dan kun je groep op opsplitsen in deelgroepen en dan als docent wisselen tussen de groepen. Ik vind dat zelf prettig werken, het wisselt wat af en ze interacteren veel makkelijker in een kleine groep.
En wat was ook alweer het voordeel van in de cloud werken? En niet op een stuk ijzer in eigen beheer.quote:Op donderdag 23 april 2020 09:30 schreef Kreator het volgende:
MIJN DAG VIEL INEENS STIL.
Alle Azure datacenters in Europa zitten vol. CRISIS. Nu kan ik alleen in de VS deployen maar Trump en dinges Act wil de klant niet. Dus nu moet ik wachten. Kutleven.
(het leven is mooi. Ik zat gisteravond buiten met m'n maat bier te drinken en sate vd haas met aardappeltjes, stokbrood met knofsaus en salade te eten, waarna we 5km door de urban jungle hebben gewandeld.)
Hoe ver ben je op je eiland?quote:Op donderdag 23 april 2020 09:59 schreef DancingPhoebe het volgende:
Mag alleen niet op de switch van mezelf, maar alles achter mn scherm... *schouderophaal*
Ik heb pocket camp he! Volgens mij kan dat daar niet, of ik ben er iig nog nietquote:Op donderdag 23 april 2020 10:06 schreef Myraela het volgende:
[..]
Hoe ver ben je op je eiland?Ik ben net begonnen met bergen weghalen en alles inrichten. Wat een klus.
Oh.quote:Op donderdag 23 april 2020 10:07 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik heb pocket camp he! Volgens mij kan dat daar niet, of ik ben er iig nog niet
Behalve als wij 's nachts teamen toch?quote:Op donderdag 23 april 2020 09:53 schreef Barreltje het volgende:
Ik doe sowieso mijn camera niet aan.. wat een onzin..
Te vermoeiend, dit soort antieke opmerkingen. Succes met je inbelmodem.quote:Op donderdag 23 april 2020 10:04 schreef z80 het volgende:
[..]
En wat was ook alweer het voordeel van in de cloud werken? En niet op een stuk ijzer in eigen beheer.
quote:Op donderdag 23 april 2020 10:04 schreef z80 het volgende:
[..]
En wat was ook alweer het voordeel van in de cloud werken? En niet op een stuk ijzer in eigen beheer.
Wat is dan eigenlijk je achtergrond plaatje?quote:Op donderdag 23 april 2020 10:24 schreef Kreator het volgende:
[..]
Behalve als wij 's nachts teamen toch?![]()
![]()
![]()
![]()
EDIT: Euh Valve Index (VR) bedoel ik.quote:Op donderdag 23 april 2020 10:26 schreef Uhmmpie het volgende:
zeg.. nu het toch over spelletjes gaat..
ik zit te denken om toch maar weer eens een spelcomputer aan te schaffen
maar welke?
iemand een goed idee?
moet ik dat niet ergens op installeren?quote:Op donderdag 23 april 2020 10:29 schreef Candaasje het volgende:
[..]
EDIT: Euh Valve Index (VR) bedoel ik.![]()
Ook leuk voor de komende 'Team'meetings. Vanuit Half life:
quote:Op donderdag 23 april 2020 10:26 schreef Kreator het volgende:
Als Klompdolf je opmerking grappig vindt, dan weet je dat het een slechte was.
Haha, nou ik denk dat je iets beters nodig hebt dan je werklaptop. In elk geval een betere grafische kaartquote:Op donderdag 23 april 2020 10:31 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
moet ik dat niet ergens op installeren?
denk dat de baasch het niet zo leuk vind als ik dat op mn laptop zet
Een boorplatform-boor.quote:Op donderdag 23 april 2020 10:26 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Wat is dan eigenlijk je achtergrond plaatje?
quote:Op donderdag 23 april 2020 10:26 schreef Kreator het volgende:
Als Klompdolf je opmerking grappig vindt, dan weet je dat het een slechte was.
Noem het maar teamen hoorquote:Op donderdag 23 april 2020 10:24 schreef Kreator het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Diamants are a girls best friendquote:
Maak je dan ook wel eens gebruik van zo'n loopje (loepje, niet het huppelpasje) zoals eerder in dit topic geopperd?quote:
Alles voor de coins.quote:Op donderdag 23 april 2020 10:24 schreef Kreator het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Switch. Sowieso.quote:Op donderdag 23 april 2020 10:26 schreef Uhmmpie het volgende:
maar welke?
iemand een goed idee?
Ligt eraan welke spellen je wil spelen.quote:Op donderdag 23 april 2020 10:26 schreef Uhmmpie het volgende:
maar welke?
iemand een goed idee?
Switchquote:Op donderdag 23 april 2020 10:26 schreef Uhmmpie het volgende:
maar welke?
iemand een goed idee?
quote:Op donderdag 23 april 2020 10:38 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Maak je dan ook wel eens gebruik van zo'n loopje (loepje, niet het huppelpasje) zoals eerder in dit topic geopperd?
Ik wist niet @Kreator zo gladgeschoren wasquote:Op donderdag 23 april 2020 10:47 schreef Barreltje het volgende:
Dat ziet er dan dus zo uit:
[ afbeelding ]
The Witcher is nu ook op de Switch.quote:Op donderdag 23 april 2020 10:47 schreef Myraela het volgende:
Ik vind de Switch tof voor Zelda en Animal Crossing, maar de rest zit er weinig tussen. Op de PS vind ik wel meer spellen tof, zoals Last of Us, The Witcher en Horizon Zero Dawn bijvoorbeeld. En de PS heeft tenminste goede aanbiedingen op spellen, Nintendo is altijd duur.
Oh dat is wel beter!quote:Op donderdag 23 april 2020 10:49 schreef Sarabi het volgende:
The Witcher is nu ook op de Switch.
Ik heb pas 80 uren gespeeld
quote:Op donderdag 23 april 2020 10:49 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik wist niet @:Kreator zo gladgeschoren was
Omdat Tom Ellisquote:
Is onderweg... Komt volgende week als het goed isquote:
De betere cadeautjes.quote:Op donderdag 23 april 2020 11:12 schreef Kaatje1 het volgende:
Mijn cadeautje aan mezelf is airco. Plaatsing half mei
quote:Op donderdag 23 april 2020 11:12 schreef Kaatje1 het volgende:
Mijn cadeautje aan mezelf is airco. Plaatsing half mei
Met taartquote:Op donderdag 23 april 2020 11:17 schreef PdeHoog het volgende:
Ik heb geen cadeautjes voor mezelfIk ben wel over drie weken jarig
Hoe o hoe zal ik mijn verjaardag gaan vieren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |