quote:
Ik denk dat ontsmettingsmiddel ook dan erg nuttig is.quote:Op woensdag 22 april 2020 13:03 schreef Lafoy het volgende:
Grote kans dat de volgende ramp geen virus is maar een enorme overstroming of ander natuurgeweld, of desnoods een oorlog. Dan heb je weer niks aan je ontsmettingsmiddel
Drijft z'n voorraad blikgroeneten door de achtertuinquote:Op woensdag 22 april 2020 13:03 schreef Lafoy het volgende:
Grote kans dat de volgende ramp geen virus is maar een enorme overstroming of ander natuurgeweld, of desnoods een oorlog. Dan heb je weer niks aan je ontsmettingsmiddel
Zeker, maar volgens mij heeft TS daar weinig trek in.quote:Op woensdag 22 april 2020 13:15 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Klopt, maar zoals michaelscott al aangaf kan je beter fifo-en, dat is goedkoper en duurzamer.
Ik wissel eens per half jaar mijn doomsday-voorraad levensmiddelen en medicijnen met de normale voorraad. Lang niet alles is dan aan de datum natuurlijk maar het is wel handig om de doomsday-voorraad de langste houdbaarheidsdatum te laten hebben.quote:Op woensdag 22 april 2020 13:08 schreef MichaelScott het volgende:
In plaats van een voorraad die je om de paar jaar weg kan flikkeren, is het handiger om gewoon de producten te kopen die je normaal ook al gebruikt. Het is ook nog eens een stuk goedkoper dan het inslaan van een lading gevriesdroogd survivalvoer.
Dus als je per week 2 pakken rijst en 1 pak pasta gebruikt dat je dat dan geleidelijk x8 of x12 in huis haalt. Door fifo je voorraad te rouleren heb je dan altijd een voorraad in huis die nog minimaal een jaar goed is.
Startpunt zou dan zijn om gewoon eens een week of twee lang bij te houden welke producten en hoeveel je daarvan gebruikt. Dan kan je daarna eenvoudig uitrekenen hoeveel je van elk product op voorraad moet hebben.
Ja, toen had hij dus voor 2 dagen eten in huisquote:
Maar dit zijn bijna allemaal dingen die ik normaal niet eet of vrij kort houdbaar. Vergeet je de bloem een paar maanden, heb je beestjes. Als het dan maar zes maanden of een jaar houdbaar is, dan moet ik elke keer tegen m'n zin dingen eten om de voorraad "vers" te houden.quote:Op woensdag 22 april 2020 12:57 schreef Lucky_Strike het volgende:
Tomatenproducten in blik, gedroogde peulvruchten, fruit en vis in blik. Knakworsten, leverpastei en gehaktballen in blik als dat je ding is. Verder een extra pak wc papier en een pak met vuilniszakken. Rijst, pasta, couscous, bulgur, bloem, zout, suiker. Jam, pindakaas. Om te beginnen.
Dit is op zich wel een goed idee. Ik ga er eens naar kijken. Het idee was wel eigenlijk om een kast te hebben waar ik hooguit eens per jaar naar hoef te kijken.quote:Op woensdag 22 april 2020 13:08 schreef MichaelScott het volgende:
In plaats van een voorraad die je om de paar jaar weg kan flikkeren, is het handiger om gewoon de producten te kopen die je normaal ook al gebruikt. Het is ook nog eens een stuk goedkoper dan het inslaan van een lading gevriesdroogd survivalvoer.
Dus als je per week 2 pakken rijst en 1 pak pasta gebruikt dat je dat dan geleidelijk x8 of x12 in huis haalt. Door fifo je voorraad te rouleren heb je dan altijd een voorraad in huis die nog minimaal een jaar goed is.
Startpunt zou dan zijn om gewoon eens een week of twee lang bij te houden welke producten en hoeveel je daarvan gebruikt. Dan kan je daarna eenvoudig uitrekenen hoeveel je van elk product op voorraad moet hebben.
Dat zal vast wel bestaan, maar is dat echt wat je wil, tijdens een lockdown? Ik zou er echt doodongelukkig van worden. Dus dan liever af en toe onze voorraad eens nakijken en opeten. Daarom ook dus geen dingen die je normaal liever niet eetquote:Op woensdag 22 april 2020 14:12 schreef Kreator het volgende:
[..]
Maar dit zijn bijna allemaal dingen die ik normaal niet eet of vrij kort houdbaar. Vergeet je de bloem een paar maanden, heb je beestjes. Als het dan maar zes maanden of een jaar houdbaar is, dan moet ik elke keer tegen m'n zin dingen eten om de voorraad "vers" te houden.
Zou er niet wat van dat space voer zijn of militair voer. Dat je echt tien jaar kan bewaren?
Mijn ervaring is dat er maar weinig dingen zijn die ik vaak eet. Pasta, rijst. Dat wel. Dat zou kunnen. Het grootste probleem met dit stelsel zal zijn dat ik eten weg moet gaan gooien.quote:Op woensdag 22 april 2020 14:16 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Dat zal vast wel bestaan, maar is dat echt wat je wil, tijdens een lockdown? Ik zou er echt doodongelukkig van worden. Dus dan liever af en toe onze voorraad eens nakijken en opeten. Daarom ook dus geen dingen die je normaal liever niet eet
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |