Ja. Dit dus. Maar goed....blijkbaar zijn Nederlanders heel goed in het opzoeken van de grenzen want ja.....het stond niet zo in de richtlijnenquote:Op woensdag 22 april 2020 11:13 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Er zijn regels en er is gezond verstand....
Kijk naar de groepsgrootte, kijk naar de groepsgrootte van evenementen.
En bedenk hoe logisch het is om vóór 1 september mensen uit diverse landen heen en weer te laten reizen en bij elkaar te laten zijn.
Ik krijg het nog steeds voor elkaar om de boodschappen te laten komen wanneer ik ze wil hebben. Regelmatig kijken op bezorgmomenten en dan opeens komt er een lange lijst met vrije momenten, dan meteen reserveren en later de lijst aanpassen.quote:Op woensdag 22 april 2020 11:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
Morgen komen de eerste boodschappen sinds 2,5 week en het gaat nog best goed met de voorraad eigenlijk. We hebben tussendoor alleen twee keer asperges bij de boer gekocht. En een keer Grieks en een keer friet afgehaald.
Er zit een buitenbeentjes box bij. Ik ben erg benieuwd wat daar in zit.
Dat staat er gewoon bij, he.quote:Op woensdag 22 april 2020 11:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
Er zit een buitenbeentjes box bij. Ik ben erg benieuwd wat daar in zit.
Oh ja, ik zie het. Ik had niet ver genoeg gescrolld. Ik heb hem weer afgezegd, ik vond het tegenvallen.quote:Op woensdag 22 april 2020 11:46 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dat staat er gewoon bij, he.Weet niet of je het bewust een verrassing wil houden. Ik vind het jammer dat het redelijk vast staat. Ik zou liever de toevallige restanten of seizoensproducten oid willen hebben. Dan zou ik het ook wel vaker bestellen.
Wtf.quote:Op woensdag 22 april 2020 11:31 schreef PdeHoog het volgende:
Oh...de amerikanen hebben weer wat nieuws bedacht. Laten we China sueen voor het verspreiden van een virus
https://edition.cnn.com/2(...)ronavirus/index.html
Ja, ik heb met de inhoud niet eens het gevoel dat je een prijsvoordeel hebt. Wel heel basic.quote:Op woensdag 22 april 2020 11:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
Oh ja, ik zie het. Ik had niet ver genoeg gescrolld. Ik heb hem weer afgezegd, ik vond het tegenvallen.
Ik heb een AH bezorgbundel, Ah komt vanaf morgen elke twee weken. Dat plant wel zo handig.quote:Op woensdag 22 april 2020 11:45 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik krijg het nog steeds voor elkaar om de boodschappen te laten komen wanneer ik ze wil hebben. Regelmatig kijken op bezorgmomenten en dan opeens komt er een lange lijst met vrije momenten, dan meteen reserveren en later de lijst aanpassen.
Dat inderdaad.quote:Op woensdag 22 april 2020 11:55 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ja, ik heb met de inhoud niet eens het gevoel dat je een prijsvoordeel hebt. Wel heel basic.
Dat had ik al veel eerder verwacht.quote:Op woensdag 22 april 2020 11:31 schreef PdeHoog het volgende:
Oh...de amerikanen hebben weer wat nieuws bedacht. Laten we China sueen voor het verspreiden van een virus
https://edition.cnn.com/2(...)ronavirus/index.html
Ik koop ze ook regelmatig. Vooral de champignons en de paprika's. Mijn AH heeft alleen niets van dat assortiment maar als ik bij een grotere winkel ben kijk ik altijd en vergelijk uiteraard de prijzen. En als ik geen mogelijkheid heb om naar de boer te gaan koop ik ook wel buitenbeentjes asperges.quote:Op woensdag 22 april 2020 11:56 schreef Tele6 het volgende:
In de winkel zijn de buitenbeentjes soms wel goedkoper. Ik koop graag buitenbeentjes peren en paprika's. Per kilo ben je goedkoper uit dan wanneer je standaard peren of paprika's koopt. Je moet geen probleem hebben met groene paprika's en mini-peren.
Je kan gewoon je oude bestelling laten staan terwijl je een bundel aanvraagt.quote:Op woensdag 22 april 2020 12:03 schreef Kaatje1 het volgende:
Even naar die bezorgbundel gekeken. Ik betaal nu voor de donderdag tussen 8-14 afleveren (en ik ben toch thuis dus dat kan makkelijk) 2.50 en als ik een bezorgbundel neem moet ik het afsluiten voor 6 of 12 maanden en dan duurt het nog zo'n 2-3 weken voordat ik kan beginnen. Hou het hier maar op.
Hier komen ze nu elke week. Nog steeds blij met jouw tipquote:Op woensdag 22 april 2020 11:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik heb een AH bezorgbundel, Ah komt vanaf morgen elke twee weken. Dat plant wel zo handig.
Ik heb een bezorgbundel voor 3 maanden en betaalde per keer bezorgen 7-9 euro. Ik wil sowieso momenteel wel een vast moment hebben, dat is me ook wel wat waard natuurlijk.quote:Op woensdag 22 april 2020 12:03 schreef Kaatje1 het volgende:
Even naar die bezorgbundel gekeken. Ik betaal nu voor de donderdag tussen 8-14 afleveren (en ik ben toch thuis dus dat kan makkelijk) 2.50 en als ik een bezorgbundel neem moet ik het afsluiten voor 6 of 12 maanden en dan duurt het nog zo'n 2-3 weken voordat ik kan beginnen. Hou het hier maar op.
Zodra ik weer meer naar kantoor ga is het waarschijnlijk lastiger om dit te doen. En dan zit ik er wel 6 maanden aan vast. En ik haal vaak ook boodschappen als ik terug naar huis fiets. Dus dan is het voor mij totaal overbodig.quote:Op woensdag 22 april 2020 12:04 schreef Myraela het volgende:
[..]
Je kan gewoon je oude bestelling laten staan terwijl je een bundel aanvraagt.
Hier geen ham, romaine, mozzarella, mosterdpoeder en kaneelpoeder. We overleven wel zonder.quote:Op woensdag 22 april 2020 12:05 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Hier komen ze nu elke week. Nog steeds blij met jouw tipsoms zijn dingen niet voorradig maar dat heb je overal nu.
Mozzarella moest ik pas ook een duurdere versie van bestellen, ach ja geen probleem.quote:Op woensdag 22 april 2020 12:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Hier geen ham, romaine, mozzarella, mosterdpoeder en kaneelpoeder. We overleven wel zonder.
Ik heb mijn Prins Albert er ook maar weer uit laten halen.quote:Op woensdag 22 april 2020 12:09 schreef Tele6 het volgende:
Ik overweeg al een hele tijd om een gaatje te laten maken in mijn oor voor een knopje/ringetje. Maar waar ik dat wil zou het een piercing zijn en je mag dan 3 maanden niet naar het zwembad of de sauna. We hadden een hoop vrijkaartjes voor de sauna liggen, dus ik had de piercing maar uitgesteld. Nu kan ik niet naar de sauna, dus had het hartstikke handig geweest als ik die piercing nu gedaan had, maar nu zijn die winkels natuurlijk ook dicht
* Tele6 googelt dit nietquote:Op woensdag 22 april 2020 12:12 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik heb mijn Prins Albert er ook maar weer uit laten halen.
Ik heb van Tiger King geleerd wat dit is.quote:Op woensdag 22 april 2020 12:12 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik heb mijn Prins Albert er ook maar weer uit laten halen.
Weet je vast ook wel zonder google.quote:
Ik snap het gevoel wel bij gaan omdat het nog een uitje is. Ik ga niet en mis het ook. Maar toch kan ik de keuze, zeker vanuit een wat kwetsbare positie, wat lastig begrijpen. Dat zijn juist plekken waar veel mensen zijn.quote:Op woensdag 22 april 2020 12:09 schreef golfer het volgende:
Wij blijven tussendoor gewoon ca. 3x per week boodschappen doen op rustige momenten.
Is voor mij het enige uitje om nog eens andere mensen dan B. te zien.
Met dingen als rijst, gedroogde bonen en blikvoer kom je echt een eind.quote:Op woensdag 22 april 2020 12:45 schreef Kreator het volgende:
Ik lag er vannacht wel aan te denken om eens te onderzoeken wat ik nodig heb om 8 tot 12 weken voorraad aan te leggen van noodzakelijke spullen die erg lang houdbaar zijn.
Nu bleven de supermarkten wel open maar ik kan me ook voorstellen dat dit een keer niet zal zijn. En ik had voor twee dagen boodschappen de vorige keer.
Misschien niet een volledige bomkelder aanleggen als een echte redneck conspiracy prepper, maar wel iets meer voorraad, zonder dat ik dingen weg moet gooien na een maand of drie.
Ruimte zat hier in huis, dus een voorraadje wc papier, ontsmettingsmiddel en waat blikjes voer moet te doen zijn.
En groenten in de diepvriesquote:Op woensdag 22 april 2020 12:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Met dingen als rijst, gedroogde bonen en blikvoer kom je echt een eind.
Gewoon de diepvries ook goed vol stampen en zorgen dat je je eigen stroomvoorziening hebt.quote:Op woensdag 22 april 2020 12:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Met dingen als rijst, gedroogde bonen en blikvoer kom je echt een eind.
"Houdbare sojamelk"quote:Op woensdag 22 april 2020 12:51 schreef Tele6 het volgende:
Ik had zelf begin maart rijst, gedroogde bonen en linzen, tomaten in blik, lang houdbare sojamelk, havermout, rozijnen, crackers, pindakaas. @:Kreator
Jup, je hebt ze zowel in het gekoelde schap als in het schap met lang houdbare melk. De lang houdbare is goedkoper. Die in het gekoelde schap is meer geschikt voor de aluhoedjes die denken dat er DNA in je melk zit als die lang houdbaar gemaakt is of zo.quote:Op woensdag 22 april 2020 12:52 schreef derLudolf het volgende:
[..]
"Houdbare sojamelk"
Maken ze ook dagverse dan?![]()
Van een droog product dat in principe behoorlijk lang houdbaar is?
Nee. juist niet. sojamelk kun je juist prima in de kast zettenquote:Op woensdag 22 april 2020 12:56 schreef Kreator het volgende:
Sojamelk is zeer onhandig want dat moet je gekoeld bewaren volgens mij.
Nee hoor.quote:Op woensdag 22 april 2020 12:56 schreef Kreator het volgende:
Sojamelk is zeer onhandig want dat moet je gekoeld bewaren volgens mij.
Oké, gevonden. https://gewoonvegan.nl/vegan-cup-a-soup/quote:Op woensdag 22 april 2020 12:59 schreef Tele6 het volgende:
@:Candaasje weet jij of er ergens staat welke smaken cup-a-soup / nep-cup-a-soup vegan zijn?
Ik eet nu altijd maar de simpelste tomatensoep, maar die begin ik nu heel sterk te associëren met "slechte dag" (want dat is wanneer ik cup-a-soup eet) dus ik denk dat variëren handig kan zijn
Kan je niet van te voren op de site/app naar de ingrediënten kijken? Volgens mij hebben AH en Jumbo die info er wel op staan.quote:Op woensdag 22 april 2020 13:03 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Oké, gevonden. https://gewoonvegan.nl/vegan-cup-a-soup/
Tomaat, pittige tomaat, groente, en waarschijnlijk erwt.
Geen idee hoe het met huismerken zit.
Dat wordt verpakkingen lezen anders. Niet iets wat ik op mijn huidige paranoïde-gehaaste supermarktrondje zou doen.![]()
Volgende keer groentesoep dan maar.
Slimquote:Op woensdag 22 april 2020 13:04 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Kan je niet van te voren op de site/app naar de ingrediënten kijken? Volgens mij hebben AH en Jumbo die info er wel op staan.
mja ik heb recentelijk gezien dat een bdrijf daar gewoon letterlijk aan ondergaat.quote:Op woensdag 22 april 2020 12:16 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vind het risico om naar de supermarkt te gaan te groot. Ik hou er niet van om zo weinig controle te hebben. De laatste keer dat ik ging is vier weken geleden en toen heb ik de hele dag buikpijn gehad.
Als wij twee weken geen klanten kunnen bedienen, is de kans aanwezig dat de zakelijke klanten een ander zoeken en dat we failliet gaan. Als J op de IC terecht komt en daar maanden van moet herstellen, kost ons dat alles.
Ik vind dat rijst spul er nog merkwaardiger uit zien..quote:Op woensdag 22 april 2020 12:58 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Nee hoor.
In mijn vorige huis had ik een paar weken geen koelkast, en in de nazomer bleef mijn ongezoete lang houdbare sojamelk prima een ruime week geopend goed buiten de koelkast.
Raar goedje is het wel.
Ik zie dat ik al te laat ben, maar meestal zoek ik het van tevoren op.quote:Op woensdag 22 april 2020 12:59 schreef Tele6 het volgende:
@:Candaasje weet jij of er ergens staat welke smaken cup-a-soup / nep-cup-a-soup vegan zijn?
Ik eet nu altijd maar de simpelste tomatensoep, maar die begin ik nu heel sterk te associëren met "slechte dag" (want dat is wanneer ik cup-a-soup eet) dus ik denk dat variëren handig kan zijn
De kans is niet heel groot dat dat gebeurt. Maar toch, er is een kans.quote:Op woensdag 22 april 2020 13:45 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
mja ik heb recentelijk gezien dat een bdrijf daar gewoon letterlijk aan ondergaat.
ik zou dat risico ook ook niet durven lopen dan.
Klinkt als een goed planquote:Op woensdag 22 april 2020 13:55 schreef Candaasje het volgende:
Net terug van een rondje wandelen in de buurt.
Zien we een tam konijn huppen. Althans, zonder rechtsachter te belasten. Duidelijk iets mis met de poot. Dierenambulance wil niet komen; konijntje loopt er schijnbaar al jaren. Ook een mevrouw uit de naastliggende flat vertelt dat, en vertelt ook dat mensen het diertje vaak eten geven.
Echt helemaal prima, waarschijnlijk is dat konijn - ondanks alleen - gelukkiger dan 90% van de konijnen die hun hele leventje alleen in een hok slijten. Maar die poot kun je dan toch wel even na laten kijken door een dierenarts?! Waarschijnlijk niet verlamd, want sleept er niet mee over de grond, wordt duidelijk opgetrokken om niet belast te worden. Daar is gewoon iets niet OK.![]()
Dus actieplan: komende dagen met biks eropuit, kijken of ik nijn te pakken kan krijgen, naar de dierenarts, bekijken of het een niet-pijnlijke misvormde poot is of dat er iets niet in de haak is, en na eventueel herstel nijn weer op zijn vertrouwde stek uitzetten. Ja, dat geeft wat stress. Maar leer mij dieren kennen, die zijn kneiterhard voor zichzelf en dat vind ik ook sneu. Verlaagt ook de levensverwachting.
mwah diegene was wat langer dan 6 weken uit de running... en al die tijd lag het bedrijf stilquote:Op woensdag 22 april 2020 13:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
De kans is niet heel groot dat dat gebeurt. Maar toch, er is een kans.
J gaat wel naar spoedklussen toe en dat vind ik ook niet zo prettig. Maar ja, er moet toch geld verdiend wordenEn vooral moeten de klanten worden behouden.
Heftig hoor. Daar proberen we maar niet te veel aan te denken. Er is uiteraard wel een arbeidsongeschiktheidsverzekering maar die gaat pas na 3 maanden dekken. En het is dan wel fijn dat we de vaste lasten kunnen betalen. Maar als we geen klanten meer hebben, kunnen we echt weer opnieuw beginnen.quote:Op woensdag 22 april 2020 14:08 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
mwah diegene was wat langer dan 6 weken uit de running... en al die tijd lag het bedrijf stil
eenmaal weer uit het ziekenhuis duurde het nog maanden voor alles weer echt lichamelijk in orde was.
dat was een hardere doodsteek dan de ziekenhuisopname.
voor het bedrijf dan
de heer in kwestie is alive and kicking <3
Ik hoop alleen dat de halve buurt niet kwaad op me wordt, maar goed, vooruit, zien we dan wel weerquote:Op woensdag 22 april 2020 14:06 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Klinkt als een goed planLaat je in ieder geval niet een diertje wat misschien pijn heeft aan zijn lot over. En als er geen pijn is en er is niets aan te doen verder, dan ook prima. Maar dan heb je het tenminste niet genegeerd.
Pfoe, ja dat zijn wel veel verantwoordelijkheden die je niet zo 1-2-3 aan de kant kan schuiven nee.quote:Op woensdag 22 april 2020 14:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Heftig hoor. Daar proberen we maar niet te veel aan te denken. Er is uiteraard wel een arbeidsongeschiktheidsverzekering maar die gaat pas na 3 maanden dekken. En het is dan wel fijn dat we de vaste lasten kunnen betalen. Maar als we geen klanten meer hebben, kunnen we echt weer opnieuw beginnen.
mja en die is ook niet echt goedkoop natuurlijk.quote:Op woensdag 22 april 2020 14:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Heftig hoor. Daar proberen we maar niet te veel aan te denken. Er is uiteraard wel een arbeidsongeschiktheidsverzekering maar die gaat pas na 3 maanden dekken. En het is dan wel fijn dat we de vaste lasten kunnen betalen. Maar als we geen klanten meer hebben, kunnen we echt weer opnieuw beginnen.
Uhmmpie, voor al uw peptalksquote:Op woensdag 22 april 2020 14:28 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
mja en die is ook niet echt goedkoop natuurlijk.
gewoon gezond bljven lijkt me het beste.
beste man is overigens nu met pensioen en heeft weinig geld overgehouden aan zn harde werken al die jaren.
maarja.. als het niet meer gaat.. gaat het niet meer
Ik hoorde (volgens mij op het nieuws) dat in België ze van oud naar jong de scholen open doen, hier van jong naar oud.quote:Op woensdag 22 april 2020 14:39 schreef Jagärtrut het volgende:
pff, in de geruchtenmolen gaat hier rond dat scholen wellicht op 18 mei open gaan. Maar dan niet de kleuterklassen. En over creches is nog niet gesproken....
Waar is Ronja toen terechtgekomen? Want jouw huidige konijnen heten Cas en nog-iets-maar-niet-Ronja toch?quote:Op woensdag 22 april 2020 14:18 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik hoop alleen dat de halve buurt niet kwaad op me wordt, maar goed, vooruit, zien we dan wel weer.
Ik wil het in elk geval proberen. Soms loopt dat verkeerd af (zoals de Canadese gans in Antwerpen, die is gevlogen, met een gebroken poot. Niet meer terug kunnen vinden), en soms goed (Ronja het konijn dat ik uit dezelfde buurt hier in NL heb weggehaald (ze houden daar denk ik van konijnen dumpen...) met een gescheurd oor en zwanger. )
Nee Cas en Mara inderdaadquote:Op woensdag 22 april 2020 14:57 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Waar is Ronja toen terechtgekomen? Want jouw huidige konijnen heten Cas en nog-iets-maar-niet-Ronja toch?
quote:Op woensdag 22 april 2020 16:01 schreef Barreltje het volgende:
https://www.thebestsocial(...)ghDKcv3MufI4i0Iz9xDI
Die arme sukkel die die vraag gesteld heeft...die is blij dat er geen grote kringverjaardagen zijn voorlopigquote:Op woensdag 22 april 2020 16:01 schreef Barreltje het volgende:
Ja, dat dusquote:
quote:
Er staat zelfs een oud-FOK!ker tussen.quote:Op woensdag 22 april 2020 16:01 schreef Barreltje het volgende:
Yup.SCH.quote:Op woensdag 22 april 2020 16:36 schreef Lienekien het volgende:
Er staat zelfs een oud-FOK!ker tussen.
Ik las met een buks erop uitquote:Op woensdag 22 april 2020 13:55 schreef Candaasje het volgende:
Net terug van een rondje wandelen in de buurt.
Zien we een tam konijn huppen. Althans, zonder rechtsachter te belasten. Duidelijk iets mis met de poot. Dierenambulance wil niet komen; konijntje loopt er schijnbaar al jaren. Ook een mevrouw uit de naastliggende flat vertelt dat, en vertelt ook dat mensen het diertje vaak eten geven.
Echt helemaal prima, waarschijnlijk is dat konijn - ondanks alleen - gelukkiger dan 90% van de konijnen die hun hele leventje alleen in een hok slijten. Maar die poot kun je dan toch wel even na laten kijken door een dierenarts?! Waarschijnlijk niet verlamd, want sleept er niet mee over de grond, wordt duidelijk opgetrokken om niet belast te worden. Daar is gewoon iets niet OK.![]()
Dus actieplan: komende dagen met biks eropuit, kijken of ik nijn te pakken kan krijgen, naar de dierenarts, bekijken of het een niet-pijnlijke misvormde poot is of dat er iets niet in de haak is, en na eventueel herstel nijn weer op zijn vertrouwde stek uitzetten. Ja, dat geeft wat stress. Maar leer mij dieren kennen, die zijn kneiterhard voor zichzelf en dat vind ik ook sneu. Verlaagt ook de levensverwachting.
quote:Luchtvaartmaatschappij Transavia heeft besloten om alle vluchten van en naar Nederland tot en met 27 mei te annuleren. Van eerder geplande vluchten was al bekend dat ze niet zouden vertrekken, maar met deze verlenging wil Transavia passagiers die de komende weken zouden reizen duidelijkheid geven over hun vlucht.
Waarom.quote:Op woensdag 22 april 2020 17:32 schreef Lonaa het volgende:
De loony aan het begin van de straat heeft z'n schuur in de fik gezet.
I dunno. Misschien was ook wel ongelukje. Maar er was iig Heel Veel Gitzwarte rook, brandweer en ongeveer 20 man politie. Not kiddin.quote:
De telefoon die Isa en ik hebben is met kabel en voorlopig onverwoestbaar..quote:Op woensdag 22 april 2020 16:16 schreef Tele6 het volgende:
Ik ben op zoek naar een onverwoestbare koptelefoon. Die ik nu heb, heeft het na anderhalf jaar opgegeven door een kabelbreuk. Ik had eerder een Philips die het 5+ jaar volhield, maar daarvan is het nepleer af gaan bladderen waardoor je eindigt met bruinige stukjes in je oor
Ik wil er weer eentje met een koord om de kabel heen en liefst ook een vervangbare kabel. En dus bekabeld, want mijn bejaarde mp3-speler moet eraan kunnen.
Die dingen verkopen ze niet meer tegenwoordig, lijkt het.
Welke is dat?quote:Op woensdag 22 april 2020 17:36 schreef Barreltje het volgende:
[..]
De telefoon die Isa en ik hebben is met kabel en voorlopig onverwoestbaar..
Of wil je in-ear?
Zo maak je weer eens iets meequote:Op woensdag 22 april 2020 17:35 schreef Lonaa het volgende:
[..]
I dunno. Misschien was ook wel ongelukje. Maar er was iig Heel Veel Gitzwarte rook, brandweer en ongeveer 20 man politie. Not kiddin.
Hij wilde zn huis niet uit dus dat moest de politie doen. Ik had m nog nooit gezien maar het was die man met de gele fietshelm op. Dus.
En dat had je niet al een maand geleden kunnen voorzienquote:Op woensdag 22 april 2020 17:26 schreef golfer het volgende:
Nu is wel duidelijk dat onze geplande vakantie (26-5 t/m 2-6) definitief niet doorgaat.
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |