Rutte reageert juist voortdurend op wat er in de samenleving gonst.quote:Op woensdag 22 april 2020 12:21 schreef Blik het volgende:
[..]
Het is niet aan de overheid om te reageren op geruchten, er is niks over gezegd dus is het ook niet aan de orde
quote:Op woensdag 22 april 2020 10:58 schreef Adrie072 het volgende:
Is al iets meer bekend over het grensbeleid van Belgie?
https://www.telegraaf.nl/(...)de-mensen-toegestaanquote:Advies: etentje tot 10 (dezelfde) mensen toegestaan
BRUSSEL - De Nationale Veiligheidsraad in België wil de teugels verder laten vieren. Het wordt toegestaan om thuis in het weekend etentjes te organiseren voor maximaal tien man. En dat moet elke week dezelfde groep zijn.
Dat blijkt uit een eerste uitgelekte versie van een rapport van de raad waarover Le Soir schrijft.
Vanaf 4 mei zouden de nu veelal gesloten bedrijven en winkels weer open moeten kunnen. De scholen volgen dan op 18 mei. Bedrijven als banken en verzekeraars zouden hun personeel wel thuis moeten laten werken.
De Raad vindt dat het tijd wordt dat ’we’ weer onder vrienden kunnen komen en stelt een groep van maximaal tien mensen voor. De experts pleiten ook voor de heropening van parken en speelpleinen en voor het opnieuw toelaten van bepaalde buitensporten zoals bijvoorbeeld tennis, vissen of golf, met maximaal twee personen.
In tegenstelling tot Nederland wil de Raad de kleuters nog thuis houden, maar de basisscholen wel openen. Eerst moeten de hoogste klassen open, en daarna telkens een lager.
De restaurants en cafés zouden volgens het advies gesloten blijven.
De versoepeling wordt onder meer gekoppeld aan de beschikbaarheid van mondkapjes en het uitvoeren van 40.000 tests per dag. Ov-bedrijven in België pleiten voor verplichte mond- en neusbedekking in treinen en bussen.
Niet op onterechte geruchten uit de pers, en uiteindelijk is het maar 1 persbericht komen te staan. Als de overheid op ieder gerucht moet reageren komen ze nergens meer aan toe. Dus ik vind het logisch dat het niet benoemd isquote:Op woensdag 22 april 2020 12:22 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Rutte reageert juist voortdurend op wat er in de samenleving gonst.
Zal toch wel meevallen... Hoeveel mensen zijn nou ziek........ Dat is echt een fractie.quote:Op woensdag 22 april 2020 12:20 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dat idd, en volgens mij hebben ze nergens gezegd dat ze niet volledig mochten draaien als dat kon.
Ik zeg toch ook niet enkel dat ze zelf ziek zijn.quote:Op woensdag 22 april 2020 12:24 schreef ludovico het volgende:
Zal toch wel meevallen... Hoeveel mensen zijn nou ziek........ Dat is echt een fractie.
Okiquote:Op woensdag 22 april 2020 12:25 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook niet enkel dat ze zelf ziek zijn.
of ze zijn een risicogroep (ouder bv)
of ze hebben gezinsleden die ziek zijn / risico zijn, etc. Dan mochten ze evt thuisblijven van Rutte.
En dan is vaak op 100% draaien voor scholen niet mogelijk.
striktere lockdown gehad, vraagt ook weer eerder voor verregaande versoepeling. Vraag me af of het slim is. België is echt wel een tikkeltje harder getroffen als Nederland qua doden (ook als je kijkt naar oversterfte), vraag me af of dit niet weer een hogere piek gaat veroorzaken in Belgiëquote:Op woensdag 22 april 2020 12:23 schreef Smack10 het volgende:
[..]
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)de-mensen-toegestaan
40000 testen per dag in België
En weer met maximaal 10 vrienden afspreken?
Versoepeling maatregelen gekoppeld aan beschikbaarheid mondkapjes..
Wat een verschil met Nederland..
Volgen wij ook dit beleid als we voldoende mondkapjes hebben of hoe zit dit?
En dan steeds dezelfde! Dus dat de politie aanbelt en ineens moet constateren: "Maar allee, Sjarel was er vorige keer niet bij he? Waar is Sjefke?"quote:Op woensdag 22 april 2020 12:23 schreef Smack10 het volgende:
[..]
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)de-mensen-toegestaan
En weer met maximaal 10 vrienden afspreken?
Toch niet, trouwens:quote:Op woensdag 22 april 2020 12:03 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik denk dat het kabinet het overlaat aan de scholen zelf. De eis is minimaal voor de helft open, als je dat niet kan bolwerken mag het ook meer. Ik verwacht dat er scholen gaan zijn die, indien gesteund door genoeg ouders via de MR, volledig open gaan.
Maar dan heeft de regering de scholen in ieder geval niet gedwongen
Vandaag weer debat om 1400?quote:Op woensdag 22 april 2020 11:13 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Als ik de vragen en antwoorden zo hoor gaat dat debat vanmiddag best leuk worden.
Sjefke was vorige keer Sjarel, wisselt per week van geslacht.quote:Op woensdag 22 april 2020 12:27 schreef Qarrad het volgende:
[..]
En dan steeds dezelfde! Dus dat de politie aanbelt en ineens moet constateren: "Maar allee, Sjarel was er vorige keer niet bij he? Waar is Sjefke?"
Yes.quote:
Als al die doden vallen in je verpleeghuizen waar al niemand mag komen... Maakt wat de rest van de samenleving ook niet uit wat zij doen op die doden.quote:Op woensdag 22 april 2020 12:26 schreef Blik het volgende:
[..]
striktere lockdown gehad, vraagt ook weer eerder voor verregaande versoepeling. Vraag me af of het slim is. België is echt wel een tikkeltje harder getroffen als Nederland qua doden (ook als je kijkt naar oversterfte), vraag me af of dit niet weer een hogere piek gaat veroorzaken in België
Een collega van me is vorige week een implementatie gestart voor een zorgverlenerquote:Op woensdag 22 april 2020 12:18 schreef RipCity het volgende:
Apart altijd dat dit soort dingen in 3de wereld landen wel kunnen en hier met een tu Delft en eindhoven niet: https://www.thejakartapos(...)vid-19-patients.html
Zou voor veel verzorgingshuizen ook uitkomst zijn.
Dat is jouw aanname.quote:Op woensdag 22 april 2020 12:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
hoe dan ook, niet zo slim van hem omdat er altijd mensen zullen zijn die daardoor een weekendje zweden boeken
Je kunt wel maar beter niet vergelijken. Wat o.a. meespeelt is de incubatietijd voordat symptomen en de periode vooraf besmettelijk bent en wanneer de symptomen optreden.quote:Op woensdag 22 april 2020 12:14 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ja als een virus minder besmettelijk is uit zichzelf houdt het sneller op met bestaan, dus zo een mazelen heeft 95%+ nodig, bij Corona was de schatting toch beduidend lager geloof ik, maar okay er gaan ook verwachtingen rond dat het een nieuw soort griepachtig virus wordt dat jaarlijks terug komt met kleine mutaties. Dan blijft het een beetje rondspoken ieder jaar.
En als dat gebeurd zal Rutte dat zeker aangrijpen als voorbeeld waarom wij in NL ook niet verder kunnen versoepelen op dat moment. Hij wil eerst weten hoe het in andere landen gaat voordat hij de stap zelf durft te zetten; volgens mij beseft hij niet goed genoeg dat elk land anders is. Pessimistisch, I know, past niet bij mijn username eigenlijkquote:Op woensdag 22 april 2020 12:26 schreef Blik het volgende:
[..]
striktere lockdown gehad, vraagt ook weer eerder voor verregaande versoepeling. Vraag me af of het slim is. België is echt wel een tikkeltje harder getroffen als Nederland qua doden (ook als je kijkt naar oversterfte), vraag me af of dit niet weer een hogere piek gaat veroorzaken in België
Voor de app er is, is het al te laat. Je had dit meteen moeten doen om op tijd te zijn.quote:Op woensdag 22 april 2020 11:25 schreef raptorix het volgende:
Het hele idee om binnen 4 weken een werkende veilige app te maken is volslagen onzin, ik heb heel wat IT projecten in mijn leven gedaan, maar een project duurt nooit 4 weken, zeker niet als het extreem veilig en in 1 keer goed moet zijn.
Nu Jaap briefing.quote:
Waarom ben jij zo bang voor een griepje?quote:Op woensdag 22 april 2020 12:35 schreef Vallon het volgende:
Het verhaal van mutatie speelt vooral t.a.v. herbesmetting en werkzaamheid vaccins.
Het is serieus denkbaar dat SARS-Cov-2 zich gaat voordoen als een muterend seizoensgebeuren. En dan zijn we echt FUBAR.
Waar zeg ik, als je dat al zo moet vragen, dat ik bang ben ?quote:Op woensdag 22 april 2020 12:38 schreef ludovico het volgende:
[..]
Waarom ben jij zo bang voor een griepje?
Hij heeft het niet over een griepje maar over Covid-19quote:Op woensdag 22 april 2020 12:38 schreef ludovico het volgende:
[..]
Waarom ben jij zo bang voor een griepje?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |