abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192749175
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 12:04 schreef Jed1Gam het volgende:
Zelfs op een onderzeeër was er uitbraak.
5G!

Neem aan dat ze ergens wel in aanraking zijn geweest met de buitenwereld...
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 22 april 2020 @ 12:05:49 #152
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192749179
quote:
10s.gif Op woensdag 22 april 2020 12:01 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Journalist, dan heb je in Zweden sowieso al veel vrijheden natuurlijk.
schijnt gewoon te kunnen zonder restricties, klm vliegt er gewoon op
pi_192749184
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 12:05 schreef ludovico het volgende:

[..]

5G!

Neem aan dat ze ergens wel in aanraking zijn geweest met de buitenwereld...
Ja 1 gast is genoeg, waarschijnlijk niets gemerkt, fitte lui volgens mij.
pi_192749202
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 12:03 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik denk dat het kabinet het overlaat aan de scholen zelf. De eis is minimaal voor de helft open, als je dat niet kan bolwerken mag het ook meer. Ik verwacht dat er scholen gaan zijn die, indien gesteund door genoeg ouders via de MR, volledig open gaan.
Dat klinkt wel plausibel.

Ik vroeg me ook nog af of 'voor de helft open' kan betekenen dat de school alleen opengaat voor de leerlingen die het het hardst nodig hebben. Mijn indruk was van niet, maar ik heb niet expliciet gehoord dat de bedoeling is dat scholen álle leerlingen weer ontvangen (voor minstens de helft van de tijd).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 22 april 2020 @ 12:08:08 #155
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192749208
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 12:05 schreef Tarado het volgende:

[..]

schijnt gewoon te kunnen zonder restricties, klm vliegt er gewoon op
Zoals ik zei, hun overheid is er op hun eigen website niet echt eenduidig over.

Klinkt een beetje als het gedoogbegeleid in Nederland. Het mag niet maar toch mag het wel indien....

Zal het m'n vader vanmiddag eens vragen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192749218
quote:
10s.gif Op woensdag 22 april 2020 11:53 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Voor zover ik weet kan je Zweden nog wel in. Met de auto via Denemarken wordt daarentegen lastig omdat die nog wel dicht zijn.

Volgens mij doet Zweden niet aan quarantaines?
Ik dacht te hebben gelezen dat je wel mag reizen naar Zweden, maar dat dan geadviseerd (niet verplicht volgens mij) word om twee weken binnen te blijven. Plus gezondheidsverklaring als je vliegt vanaf een risico vliegveld waaronder Schiphol.
  woensdag 22 april 2020 @ 12:09:03 #157
62913 Blik
The one and Only!
pi_192749223
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 12:07 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik vroeg me ook nog af of 'voor de helft open' kan betekenen dat de school alleen opengaat voor de leerlingen die het het hardst nodig hebben. Mijn indruk was van niet, maar ik heb niet expliciet gehoord dat de bedoeling is dat scholen álle leerlingen weer ontvangen (voor minstens de helft van de tijd).
Dan wordt het nog drukker voor leraren, want ook de leerlingen die het minder hard nodig hebben, hebben recht op scholing en hebben leerplicht. Dus dat betekent alsnog lesstof voorbereiden voor alle kinderen
pi_192749236
quote:
6s.gif Op woensdag 22 april 2020 11:34 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Die hele app is sowieso gewoon bullshit.
Uiteindelijk is die straks uit en dan gaat men blind vertrouwen op wat zoiets aangeeft in plaats van zelf nadenken.
Het is een verspilling van belastinggeld, want niemand heeft zin in die app. En wat willen ze? Dat supermarkt medewerkers massaal thuis gaan blijven straks? Want dat is het enige wat je effectief zult zien.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 22 april 2020 @ 12:09:55 #159
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192749237
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 12:07 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat laatste inderdaad, althans zo gaat het bij ons. Elk kind gaat de ene dag de ochtend, andere dag de middag
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 22 april 2020 @ 12:10:00 #160
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192749240
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 11:53 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dacht dat ze het hadden over groepsimmuniteit vanaf een procentje of 60.
Percentages zijn percentages.

Feitelijke besmettelijkheid is ws zelfs > 99% omdat het virus rechtstreeks te maken heeft met de kern dat wij mensen zijn. De infectie heeft een direct relatie met onze luchtwegen en meer specifiek de "longcellen". Hoewel ik dat niet kan bewijzen, is statistisch aannemelijk dat ca 1-5% van nature reeds immuun zal zijn en dat > 90% weinig tot geen last zal hebben.

De rest ca 5% van de populatie kan grote tot zelfs fatale gevolgen ondervinden; al of niet aangewakkerd door onderliggende problemen w.o. een verminderd werkend afweersysteem.
Hoeveel procenten is ook weer afhankelijk in welke mate mensen zorg krijgen. Ongeacht zal , ik doe een gooi, ca 0.2%-0.8% aan gevolgen overlijden en dan praat je - wereldwijd - snel over tientallen miljoenen mensen. Laat je door de schijnbare lage percentages, niet verblinden dat het dus wel meevalt.

Groepsimmuniteit is vooral een statistisch model waarbij er minder kans is dat iemand - het doel bij ons: de kwetsbaren - een besmetting oploopt wanneer de omgeving grotendeels niet besmettelijk (cq reeds, immuun geworden) is.

Dat is gelijk de crux... groepsimmuniteit is geen doel als oplossing, het is een resultaat dat je verder versterkt met vaccinaties.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  woensdag 22 april 2020 @ 12:10:28 #161
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192749248
quote:
10s.gif Op woensdag 22 april 2020 12:08 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Zoals ik zei, hun overheid is er op hun eigen website niet echt eenduidig over.

Klinkt een beetje als het gedoogbegeleid in Nederland. Het mag niet maar toch mag het wel indien....

Zal het m'n vader vanmiddag eens vragen.
hoe dan ook, niet zo slim van hem omdat er altijd mensen zullen zijn die daardoor een weekendje zweden boeken
  woensdag 22 april 2020 @ 12:10:38 #162
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192749252
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 12:09 schreef Blik het volgende:

[..]

Dan wordt het nog drukker voor leraren, want ook de leerlingen die het minder hard nodig hebben, hebben recht op scholing en hebben leerplicht. Dus dat betekent alsnog lesstof voorbereiden voor alle kinderen
Ze gaan toch door in de zomervakantie?
pi_192749260
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 12:09 schreef Blik het volgende:

[..]

En de tekst op de website is toch wat duidelijker:

"Basisscholen halveren de groepsgrootte in de klas; kinderen gaan daarbij 50% van de tijd naar school. De dag dat de leerlingen niet op school verblijven, wordt op een andere wijze ingevuld. Die invulling wordt bepaald door de school en de leraren."
pi_192749270
quote:
12s.gif Op woensdag 22 april 2020 12:10 schreef Vallon het volgende:
Hoeveel procenten is ook weer afhankelijk in welke mate mensen zorg krijgen. Ongeacht zal , ik doe een gooi, ca 0.2%-0.8% aan gevolgen overlijden en dan praat je - wereldwijd - snel over tientallen miljoenen mensen. Laat je door de schijnbare lage percentages, niet verblinden dat het dus wel meevalt.
Dat valt reuze mee, hoeveel % gaat normaliter dood in de leeftijdscategorie waar de doden vallen?
De oversterfte is nog geen 100%.
pi_192749287
quote:
7s.gif Op woensdag 22 april 2020 12:02 schreef vosss het volgende:

[..]

Wij hoeven niet tot een oplossing te komen. Dat is helemaal niet aan ons.
Dat is zeker wel voor een deel aan ons. De regering hoeft niet alles op te lossen voor ons en heeft ook een beroep gedaan op ons om zelf met initiatieven te komen.

Daarbij is praten hierover volgens mij wel een doel van dit forum of werd het vroeger in ieder gewaardeerd als er wat meer verdieping was.

Overigens reageer je nu weer met een reactie die ik op een ander heb gegeven en weer reageer je met een oneliner gebaseerd op een verkeerde aanname.
Als je geen passende reactie kunt geven op de inhoudelijke discussie, doe het dan gewoon niet is mijn visie.
Dat we kunnen reageren op alles betekent niet dat we dit ook altijd moeten of dat het gewenst is.

Want wees eerlijk, wat hebben de 2 oneliners die je maakt bijgedragen aan een constructieve discussie over hoe om te gaan met de specifieke sector horeca ... niets.
  woensdag 22 april 2020 @ 12:14:07 #166
62913 Blik
The one and Only!
pi_192749298
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 12:10 schreef the-eye het volgende:

[..]

Ze gaan toch door in de zomervakantie?
Ik heb daar niks over gehoord gisteren
pi_192749299
quote:
12s.gif Op woensdag 22 april 2020 12:10 schreef Vallon het volgende:
Groepsimmuniteit is vooral een statistisch model waarbij er minder kans is dat iemand - het doel bij ons: de kwetsbaren - een besmetting oploopt wanneer de omgeving grotendeels niet besmettelijk (cq reeds, immuun geworden) is.
Ja als een virus minder besmettelijk is uit zichzelf houdt het sneller op met bestaan, dus zo een mazelen heeft 95%+ nodig, bij Corona was de schatting toch beduidend lager geloof ik, maar okay er gaan ook verwachtingen rond dat het een nieuw soort griepachtig virus wordt dat jaarlijks terug komt met kleine mutaties. Dan blijft het een beetje rondspoken ieder jaar.
  woensdag 22 april 2020 @ 12:14:52 #168
62913 Blik
The one and Only!
pi_192749305
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 12:11 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

En de tekst op de website is toch wat duidelijker:

"Basisscholen halveren de groepsgrootte in de klas; kinderen gaan daarbij 50% van de tijd naar school. De dag dat de leerlingen niet op school verblijven, wordt op een andere wijze ingevuld. Die invulling wordt bepaald door de school en de leraren."
Ok, dat is inderdaad weer een andere nuance dan tijdens de persco gisteren.

We gaan het wel zien, ik ben benieuwd hoe de school het gaat invullen.
pi_192749309
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 12:14 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik heb daar niks over gehoord gisteren
Het was opvallend dat daar niks over werd gezegd.
  woensdag 22 april 2020 @ 12:18:22 #170
62913 Blik
The one and Only!
pi_192749357
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 12:15 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het was opvallend dat daar niks over werd gezegd.
Waarom, vakantie is vakantie. Waarom zou daar aan getornd moeten worden nu opvang en BSO weer open zijn, ook tijdens de vakantie.

Ik zie geen enkele reden om kinderen, of ze nou veel of weinig werk hebben gedaan de afgelopen weken, om die kinderen dan ook nog eens extra school te geven in hun vakantie. Uiteindelijk is het maar 5 weken school geweest, dat valt over een periode van 12 jaar school best te overzien
pi_192749365
Apart altijd dat dit soort dingen in 3de wereld landen wel kunnen en hier met een tu Delft en eindhoven niet: https://www.thejakartapos(...)vid-19-patients.html

Zou voor veel verzorgingshuizen ook uitkomst zijn.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_192749367
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 12:18 schreef Blik het volgende:

[..]

Waarom, vakantie is vakantie. Waarom zou daar aan getornd moeten worden nu opvang en BSO weer open zijn, ook tijdens de vakantie.

Ik zie geen enkele reden om kinderen, of ze nou veel of weinig werk hebben gedaan de afgelopen weken, om die kinderen dan ook nog eens extra school te geven in hun vakantie. Uiteindelijk is het maar 5 weken school geweest, dat valt over een periode van 12 jaar school best te overzien
Omdat er veel geruchten over de ronde deden.
  woensdag 22 april 2020 @ 12:20:33 #173
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_192749389
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 11:56 schreef ludovico het volgende:

Hoe werkt dit dan? Denk je?
Of bedoel je leerkrachten die thuis zijn ofzo?
Dat idd, en volgens mij hebben ze nergens gezegd dat ze niet volledig mochten draaien als dat kon.
pi_192749402
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 11:49 schreef FYazz het volgende:

[..]

Wil je ophouden mijn opmerkingen uit het verband te halen alsook ze als idioot te bestempelen. Nergens stel ik dat iedereen maar even omgeschoold kan worden, verder nuanceer ik het nog door aan te geven dat ook een groep niet op korte termijn aan het werk gezet kan worden.

En nogmaals, het is geen mening, maar een feit. Jij kunt het gras blauw vinden, het blijft groen. Horecapersoneel wordt regelmatig omgeschoold of weggezet in andere sectoren waar personeelstekort is, die sectoren zijn er nog steeds en dus kun je dit als één van de oplossingen (niet dé of de enige) meenemen.
Niet meer, niet minder dus maak er ook niet iets anders van.
Pot, ketel, zwart.
Het is geen feit. Je brengt jouw mening als een feit, dat is nogal een wezenlijk verschil. Nogmaals, en dan hou ik er maar over op, als daadwerkelijk 1 op de 3 horecagelegenheden om gaat vallen (wat ik waag te betwijfelen, maar goed, dat is het scenario dat geschetst wordt) dan is het te makkelijk om te zeggen dat een flinke groep omgeschoold kan worden omdat ze gewend zijn aan onregelmatige uren, klantvriendelijk zijn en van aanpakken weten. Dat is in geen enkel geval te vergelijken met wat er voor deze crisis is gebeurd.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  woensdag 22 april 2020 @ 12:21:36 #175
62913 Blik
The one and Only!
pi_192749405
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 12:19 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Omdat er veel geruchten over de ronde deden.
Het is niet aan de overheid om te reageren op geruchten, er is niks over gezegd dus is het ook niet aan de orde
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')