5G!quote:Op woensdag 22 april 2020 12:04 schreef Jed1Gam het volgende:
Zelfs op een onderzeeër was er uitbraak.
schijnt gewoon te kunnen zonder restricties, klm vliegt er gewoon opquote:Op woensdag 22 april 2020 12:01 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Journalist, dan heb je in Zweden sowieso al veel vrijheden natuurlijk.
Ja 1 gast is genoeg, waarschijnlijk niets gemerkt, fitte lui volgens mij.quote:Op woensdag 22 april 2020 12:05 schreef ludovico het volgende:
[..]
5G!
Neem aan dat ze ergens wel in aanraking zijn geweest met de buitenwereld...
Dat klinkt wel plausibel.quote:Op woensdag 22 april 2020 12:03 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik denk dat het kabinet het overlaat aan de scholen zelf. De eis is minimaal voor de helft open, als je dat niet kan bolwerken mag het ook meer. Ik verwacht dat er scholen gaan zijn die, indien gesteund door genoeg ouders via de MR, volledig open gaan.
Zoals ik zei, hun overheid is er op hun eigen website niet echt eenduidig over.quote:Op woensdag 22 april 2020 12:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
schijnt gewoon te kunnen zonder restricties, klm vliegt er gewoon op
Ik dacht te hebben gelezen dat je wel mag reizen naar Zweden, maar dat dan geadviseerd (niet verplicht volgens mij) word om twee weken binnen te blijven. Plus gezondheidsverklaring als je vliegt vanaf een risico vliegveld waaronder Schiphol.quote:Op woensdag 22 april 2020 11:53 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Voor zover ik weet kan je Zweden nog wel in. Met de auto via Denemarken wordt daarentegen lastig omdat die nog wel dicht zijn.
Volgens mij doet Zweden niet aan quarantaines?
Dan wordt het nog drukker voor leraren, want ook de leerlingen die het minder hard nodig hebben, hebben recht op scholing en hebben leerplicht. Dus dat betekent alsnog lesstof voorbereiden voor alle kinderenquote:Op woensdag 22 april 2020 12:07 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat klinkt wel plausibel.
Ik vroeg me ook nog af of 'voor de helft open' kan betekenen dat de school alleen opengaat voor de leerlingen die het het hardst nodig hebben. Mijn indruk was van niet, maar ik heb niet expliciet gehoord dat de bedoeling is dat scholen álle leerlingen weer ontvangen (voor minstens de helft van de tijd).
Het is een verspilling van belastinggeld, want niemand heeft zin in die app. En wat willen ze? Dat supermarkt medewerkers massaal thuis gaan blijven straks? Want dat is het enige wat je effectief zult zien.quote:Op woensdag 22 april 2020 11:34 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Die hele app is sowieso gewoon bullshit.
Uiteindelijk is die straks uit en dan gaat men blind vertrouwen op wat zoiets aangeeft in plaats van zelf nadenken.
Dat laatste inderdaad, althans zo gaat het bij ons. Elk kind gaat de ene dag de ochtend, andere dag de middagquote:Op woensdag 22 april 2020 12:07 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat klinkt wel plausibel.
Ik vroeg me ook nog af of 'voor de helft open' kan betekenen dat de school alleen opengaat voor de leerlingen die het het hardst nodig hebben. Mijn indruk was van niet, maar ik heb niet expliciet gehoord dat de bedoeling is dat scholen álle leerlingen weer ontvangen (voor minstens de helft van de tijd).
Percentages zijn percentages.quote:Op woensdag 22 april 2020 11:53 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dacht dat ze het hadden over groepsimmuniteit vanaf een procentje of 60.
hoe dan ook, niet zo slim van hem omdat er altijd mensen zullen zijn die daardoor een weekendje zweden boekenquote:Op woensdag 22 april 2020 12:08 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Zoals ik zei, hun overheid is er op hun eigen website niet echt eenduidig over.
Klinkt een beetje als het gedoogbegeleid in Nederland. Het mag niet maar toch mag het wel indien....
Zal het m'n vader vanmiddag eens vragen.
Ze gaan toch door in de zomervakantie?quote:Op woensdag 22 april 2020 12:09 schreef Blik het volgende:
[..]
Dan wordt het nog drukker voor leraren, want ook de leerlingen die het minder hard nodig hebben, hebben recht op scholing en hebben leerplicht. Dus dat betekent alsnog lesstof voorbereiden voor alle kinderen
En de tekst op de website is toch wat duidelijker:quote:Op woensdag 22 april 2020 12:09 schreef Blik het volgende:
[..]
Dan wordt het nog drukker voor leraren, want ook de leerlingen die het minder hard nodig hebben, hebben recht op scholing en hebben leerplicht. Dus dat betekent alsnog lesstof voorbereiden voor alle kinderen
Dat valt reuze mee, hoeveel % gaat normaliter dood in de leeftijdscategorie waar de doden vallen?quote:Op woensdag 22 april 2020 12:10 schreef Vallon het volgende:
Hoeveel procenten is ook weer afhankelijk in welke mate mensen zorg krijgen. Ongeacht zal , ik doe een gooi, ca 0.2%-0.8% aan gevolgen overlijden en dan praat je - wereldwijd - snel over tientallen miljoenen mensen. Laat je door de schijnbare lage percentages, niet verblinden dat het dus wel meevalt.
Dat is zeker wel voor een deel aan ons. De regering hoeft niet alles op te lossen voor ons en heeft ook een beroep gedaan op ons om zelf met initiatieven te komen.quote:Op woensdag 22 april 2020 12:02 schreef vosss het volgende:
[..]
Wij hoeven niet tot een oplossing te komen. Dat is helemaal niet aan ons.
Ik heb daar niks over gehoord gisterenquote:Op woensdag 22 april 2020 12:10 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ze gaan toch door in de zomervakantie?
Ja als een virus minder besmettelijk is uit zichzelf houdt het sneller op met bestaan, dus zo een mazelen heeft 95%+ nodig, bij Corona was de schatting toch beduidend lager geloof ik, maar okay er gaan ook verwachtingen rond dat het een nieuw soort griepachtig virus wordt dat jaarlijks terug komt met kleine mutaties. Dan blijft het een beetje rondspoken ieder jaar.quote:Op woensdag 22 april 2020 12:10 schreef Vallon het volgende:
Groepsimmuniteit is vooral een statistisch model waarbij er minder kans is dat iemand - het doel bij ons: de kwetsbaren - een besmetting oploopt wanneer de omgeving grotendeels niet besmettelijk (cq reeds, immuun geworden) is.
Ok, dat is inderdaad weer een andere nuance dan tijdens de persco gisteren.quote:Op woensdag 22 april 2020 12:11 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En de tekst op de website is toch wat duidelijker:
"Basisscholen halveren de groepsgrootte in de klas; kinderen gaan daarbij 50% van de tijd naar school. De dag dat de leerlingen niet op school verblijven, wordt op een andere wijze ingevuld. Die invulling wordt bepaald door de school en de leraren."
Het was opvallend dat daar niks over werd gezegd.quote:Op woensdag 22 april 2020 12:14 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik heb daar niks over gehoord gisteren
Waarom, vakantie is vakantie. Waarom zou daar aan getornd moeten worden nu opvang en BSO weer open zijn, ook tijdens de vakantie.quote:Op woensdag 22 april 2020 12:15 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het was opvallend dat daar niks over werd gezegd.
Omdat er veel geruchten over de ronde deden.quote:Op woensdag 22 april 2020 12:18 schreef Blik het volgende:
[..]
Waarom, vakantie is vakantie. Waarom zou daar aan getornd moeten worden nu opvang en BSO weer open zijn, ook tijdens de vakantie.
Ik zie geen enkele reden om kinderen, of ze nou veel of weinig werk hebben gedaan de afgelopen weken, om die kinderen dan ook nog eens extra school te geven in hun vakantie. Uiteindelijk is het maar 5 weken school geweest, dat valt over een periode van 12 jaar school best te overzien
Dat idd, en volgens mij hebben ze nergens gezegd dat ze niet volledig mochten draaien als dat kon.quote:Op woensdag 22 april 2020 11:56 schreef ludovico het volgende:
Hoe werkt dit dan? Denk je?
Of bedoel je leerkrachten die thuis zijn ofzo?
Pot, ketel, zwart.quote:Op woensdag 22 april 2020 11:49 schreef FYazz het volgende:
[..]
Wil je ophouden mijn opmerkingen uit het verband te halen alsook ze als idioot te bestempelen. Nergens stel ik dat iedereen maar even omgeschoold kan worden, verder nuanceer ik het nog door aan te geven dat ook een groep niet op korte termijn aan het werk gezet kan worden.
En nogmaals, het is geen mening, maar een feit. Jij kunt het gras blauw vinden, het blijft groen. Horecapersoneel wordt regelmatig omgeschoold of weggezet in andere sectoren waar personeelstekort is, die sectoren zijn er nog steeds en dus kun je dit als één van de oplossingen (niet dé of de enige) meenemen.
Niet meer, niet minder dus maak er ook niet iets anders van.
Het is niet aan de overheid om te reageren op geruchten, er is niks over gezegd dus is het ook niet aan de ordequote:Op woensdag 22 april 2020 12:19 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Omdat er veel geruchten over de ronde deden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |